Zelfs Nederland wordt aangeklaagd vanwege Hawija he.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:20 schreef ExTec het volgende:
Want dat moet er obligaat bij verteld worden, zo niet dan is dat voor jou een realistische optie.
Dit gemist?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:28 schreef bedachtzaam het volgende:
Het kan dat ik het mis heb maar die gast sprak over 'the trying to send us to Kiev without any weapons...' dat is niet huiswaarts natuurlijk.
Dat gekkies weer terug gestuurd worden is wat mij betreft logica.
quote:
Ja dat snap ik. Maar jij gaat er vanuit dat het ziekenhuis per definitie niet als militair object gebruikt is... Jij bent van mening dat het ziekenhuis gebombardeerd is zonder dat het als militair object gebruikt is en dat is simpelweg niet hard te maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:20 schreef Isdatzo het volgende:
Door wie? Dat heb ik nooit gesteld namelijk. Ik laat alleen zien dat óók wanneer een ziekenhuis niet als militair object wordt gebruikt dat geen garantie is dat de Russen het ziekenhuis niet doelbewust met de grond gelijkmaken.
Ex-militair zonder gevechtservaring?quote:
Zijn er genoeg hoor die geen veteraan zijn. Daarnaast heeft echt niet elke veteraan een vuurgevecht meegemaakt, daar zijn er feitelijk niet zo heel veel van.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:43 schreef luxerobots het volgende:
Ex-militair zonder gevechtservaring?
Dat is toch een beetje als een schoolmeester die nooit voor de klas gestaan heeft.
Werd er in de buurt van dat ziekenhuis gevochten? Want volgens mij lag het niet in de frontlinie.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar jij gaat er vanuit dat het ziekenhuis per definitie niet als militair object gebruikt is... Jij bent van mening dat het ziekenhuis gebombardeerd is zonder dat het als militair object gebruikt is en dat is simpelweg niet hard te maken.
Het is natuurlijk niet slim als land om een ziekenhuis te bombarderen ook al wordt het als een militair object gebruikt. Ik zou daar persoonlijk nooit voor kiezen, maar het is niet zwart wit.
Van een frontlinie zoals nu in Oekraiene kun je natuurlijk niet echt spreken vwb Syrie...quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:47 schreef Ulx het volgende:
Werd er in de buurt van dat ziekenhuis gevochten? Want volgens mij lag het niet in de frontlinie.
Nu vul je dingen in, en op zich doet het er helemaal niet zo toe wat ik denk of vind van wat er bij dat ziekenhuis gebeurd is: ik schetste wat context omtrent Russen en burgerdoelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar jij gaat er vanuit dat het ziekenhuis per definitie niet als militair object gebruikt is... Jij bent van mening dat het ziekenhuis gebombardeerd is zonder dat het als militair object gebruikt is en dat is simpelweg niet hard te maken.
Gelukkig, en inderdaad. Op basis van wat we allemaal te zien hebben gekregen(!) lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat het ziekenhuis in kwestie (deels) als militair object gebruikt werd. Is ook niet zo verstandig, want zoals we inmiddels weten hoef je je niet achter burgers te verstoppen want dat beschermt je toch niet, maar ik heb dat nergens uitgesloten en als argument gebruikt.quote:Het is natuurlijk niet slim als land om een ziekenhuis te bombarderen ook al wordt het als een militair object gebruikt. Ik zou daar persoonlijk nooit voor kiezen, maar het is niet zwart wit.
Op missie geweest zijn, en niet in een gevecht gezeten hebben maakt je meteen ongeschikt in Oekraïne?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zijn er genoeg hoor die geen veteraan zijn. Daarnaast heeft echt niet elke veteraan een vuurgevecht meegemaakt, daar zijn er feitelijk niet zo heel veel van.
Zo staat het er wel... Maar ik gok dat het gaat om het wel of niet zijn van een veteraan. Het veteraan zijn kun je wel aantonen maar dat je daadwerkelijk in een gevechtssituatie gezeten hebt niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:54 schreef luxerobots het volgende:
Op missie geweest zijn, en niet in een gevecht gezeten hebben maakt je meteen ongeschikt in Oekraïne?
20.000 volgens de laatste berichten, en rare opmerkingquote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:01 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af hoeveel buitenlanders er zitten op dit moment in dat vreemdelingenlegioen. Lekker eigen schuld als je een raket op je kop krijgt.
Zegt wie? If it sounds too good to be true...quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_freed_from_russian/
[ twitter ]
Het maakt verder ook niet zoveel uit maar het is gewoon een enorm grijs gebied. Ook al is een doel volgens de conventie legitiem dan wil dat nog niet zeggen dat het etisch juist is.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:53 schreef Isdatzo het volgende:
Nu vul je dingen in, en op zich doet het er helemaal niet zo toe wat ik denk of vind van wat er bij dat ziekenhuis gebeurd is: ik schetste wat context omtrent Russen en burgerdoelen.
Het probleem is ook dat het ook andersom gaat gebeuren. Als een strijdende partij een ziekenhuis (ook al zou het legitiem zijn) bombardeert dan gaat dat andersom ook gebeuren. Dan worden bijvoorbeeld als tegenreactie al je gewondentransporten van de weg af geschoten... Het zou me ook niks verbazen als dat nu ook gewoon gebeurt ook al lees je daar niks over.quote:Gelukkig, en inderdaad. Op basis van wat we allemaal te zien hebben gekregen(!) lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat het ziekenhuis in kwestie (deels) als militair object gebruikt werd. Is ook niet zo verstandig, want zoals we inmiddels weten hoef je je niet achter burgers te verstoppen want dat beschermt je toch niet, maar ik heb dat nergens uitgesloten en als argument gebruikt.
Veel komen er uit Dagestan. Er komen er binnenkort ook een zooi Syriers bij naar men zegt. Maar hoeveel er nu nog in leven zijn van die lui is me niet duidelijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:01 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af hoeveel buitenlanders er zitten op dit moment in dat vreemdelingenlegioen. Lekker eigen schuld als je een raket op je kop krijgt.
Yup, gewoon een goed verhaal.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.trouw.nl/opin(...)iedom-zijn~bf82e2b2/
Goed stukje van Rob de Wijk, een van de weinigen die wel rationeel en zonder al te veel emotie naar dit conflict kan kijken.
Hij is my man iig. Ben het zwaar met hem over dingen eens. Z'n podcast is ook goed trouwens.quote:
Kan er geen onderzoek van FTM naar Rob komen? Zijn kritiek op Zelensky en westen is toch wel opvallend.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.trouw.nl/opin(...)iedom-zijn~bf82e2b2/
Goed stukje van Rob de Wijk, een van de weinigen die wel rationeel en zonder al te veel emotie naar dit conflict kan kijken.
Ik zag in elk geval wel foto's voorbijkomen van Russische voertuigen aangeduid als medisch transport die ogenschijnlijk vol met munitie lagen. Geen idee in hoeverre dat ook echt het geval was, maar als je daadwerkelijk dat soort fratsen uithaalt moet je niet raar opkijken wanneer alles met een rood kruis vervolgens kapotgeschoten wordt.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het maakt verder ook niet zoveel uit maar het is gewoon een enorm grijs gebied. Ook al is een doel volgens de conventie legitiem dan wil dat nog niet zeggen dat het etisch juist is.
[..]
Het probleem is ook dat het ook andersom gaat gebeuren. Als een strijdende partij een ziekenhuis (ook al zou het legitiem zijn) bombardeert dan gaat dat andersom ook gebeuren. Dan worden bijvoorbeeld als tegenreactie al je gewondentransporten van de weg af geschoten... Het zou me ook niks verbazen als dat nu ook gewoon gebeurt ook al lees je daar niks over.
Ik lees alleen eigenlijk een bizar slecht verhaal van een lafaard. Niet eens met een oplossing. Alleen maar: niet te veel een volk wat afgeslacht wordt door een dictator helpen, anders kan je hem wel eens boos maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kan er geen onderzoek van FTM naar Rob komen? Zijn kritiek op Zelensky en westen is toch wel opvallend.
Poetin is toch al boos, alsof we ons zo moeten gedragen dat hij minder boos wordt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |