quote:De uitslagenavond van de gemeenteraadsverkiezingen wordt in Nederland Kiest: de Uitslagen gepresenteerd door Rob Trip en Simone Weimans. Malou Petter komt met de exitpolls (vanaf 21.00 uur) en de uitslagen waarvan de eerste rond 22.00 uur worden verwacht.
Nederland gaat naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen en de NOS verzorgt traditioneel de uitslagenavond, die wordt gepresenteerd door Rob Trip en Simone Weimans. Malou Petter komt in Nederland Kiest: de Uitslagen met de exitpolls en de uitslagen. Politiek verslaggevers Ron Fresen en Arjan Noorlander bespreken de gevolgen voor de politieke verhoudingen, politiek deskundigen Josse de Voogd en Carolien van Ham zullen de uitslagen duiden.
Exitpolls
Er zijn dit jaar exitpolls in zeven gemeenten. De eerste exitpoll die om 21.00 uur bekend wordt gemaakt is in Nieuwegein, waar volgens de NOS ‘gemiddeld Nederland’ stemt. De laatste exitpoll komt rond 22.30 uur uit Amsterdam. Vanaf 22.00 uur worden de eerste uitslagen verwacht uit de kleinere gemeenten.
Opkomst
De opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen ligt altijd lager dan bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer. In 2018 was de opkomst bijna 55 procent (tegenover 79 procent bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2021). De lokale partijen bleken vier jaar geleden de grote winnaars: bijna 29 procent van de stemmen ging naar een lokale partij. GroenLinks kwam (in de grote steden) veelal als grootste uit de bus. D66 liep flinke klappen op, evenals de PvdA en de SP. Deze partijen hopen de schade nu goed te maken, maar de peilingen zijn ongunstig. Met name de regeringspartijen D66, VVD en het CDA staan er niet goed voor.
Woensdag 16 maart, NPO1 20:35.
Minder partij van de allochtonen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:04 schreef Harvest89 het volgende:
Iemand trouwens een verklaring waarom de PvdA het goed doet?
VVD gaat in Brabant helemaal slechtquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:08 schreef Houtenbeen het volgende:
Veldhoven VVD -5,5
En nu niet meer de grootste in Veldhoven
Die BAR-samenwerking heeft ook nooit gewerkt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En ze willen het gemeentelijk samenwerkingsverband opheffen en zelfstandig verder
quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Kunnen we al concluderen dat CDA en VVD aan het verliezen zijn?
quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:10 schreef Halcon het volgende:
Van Rey staat op 27,5 procent in de tussenstand in Roermond.
Dus strengere immigratiestandpunten ja?quote:
Oh, dat gaat wel gebeuren. Komende jaren worden die overal weggevaagd.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat een verademing. Nu landelijk nog
Werkt samen met DJ Jean.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:08 schreef monkyyy het volgende:
Wat doet Lodewijk Asscher tegenwoordig eigenlijk
Ik ken het daar niet dus dat neem ik van je aan. Wat wel een punt is dat je als kleine gemeente het ontzettend zwaar hebt om je organisatie aan de praat te houden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die BAR-samenwerking heeft ook nooit gewerkt.
Dan wil je ook gewoon niet van corruptie af hequote:Op woensdag 16 maart 2022 23:10 schreef Halcon het volgende:
Van Rey staat op 27,5 procent in de tussenstand in Roermond. Was 26%. CDA van 15 naar 10%.
Tsja, alsof het CDA niet corrupt is. Van Rey is in Roermond groot geworden door te strijden tegen het geritsel van de CDA.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan wil je ook gewoon niet van corruptie af he
Ja, waarom op exitpolls van de grote steden in te gaan en de daadwerkelijke uitslagen van andere (ook grotere plaatsen) niet behandelen...quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
NOS skipt gewoon tientallen gemeentes
Omdat er ook gewoon wind waaitquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:13 schreef monkyyy het volgende:
Sittard ligt niet in de Noordzee. Waarom zou je bij Sittard windmolens willen bouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Niet alleen daarom.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:13 schreef lyolyrc het volgende:
CDA zal blijven verliezen, omdat hun trouwe kiezers komen te overlijden. Die partij zal zich echt opnieuw moeten uitvinden.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:14 schreef heywoodu het volgende:
WTF wtf wtf wtf SGP is niet de grootste hier
[ afbeelding ]SGP is wel gegroeidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
[ afbeelding ]Betekent dit dat je de komende vier jaar de was weer op zondag buiten mag hangen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
[ afbeelding ]mag je eindelijk de deur uit op zondagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Financieel gaat het Barendrecht momenteel erg slecht. Daar krijgen alle partijen behalve Echt Voor Barendrecht momenteel de schuld van, omdat alle partijen - EVB samen de raad vormden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik ken het daar niet dus dat neem ik van je aan. Wat wel een punt is dat je als kleine gemeente het ontzettend zwaar hebt om je organisatie aan de praat te houden.
Ehm... ben je bekend met Wassenaar?quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:15 schreef Houtenbeen het volgende:
Twee gemeentes voor de VVD, Wassenaar en Oostzaan
De stem tegen windmolens in een stedelijke omgeving gaf mij de doorslag om voor het eerst van mijn leven op het CDA de stemmen.quote:
Ach, het gaat van SGP - Gemeentebelang naar Gemeentebelang - SGP, alsof er iets gaat veranderenquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Betekent dit dat je de komende vier jaar de was weer op zondag buiten mag hangen?
Windmolens horen op zee.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
De stem tegen windmolens in een stedelijke omgeving gaf mij de doorslag om voor het eerst van mijn leven op het CDA de stemmen.
Nee. Het verlies valt mee, het was veel slechter verwacht. En de minister van buitenlandse zaken stapt echt niet zo maar op.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:17 schreef Faraday01 het volgende:
Zou Wopke er conclusies aan gaan verbinden?
Vast, maar niet die die jij en ik in gedachten hebben.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:17 schreef Faraday01 het volgende:
Zou Wopke er conclusies aan gaan verbinden?
[ afbeelding ]Heb je wel seks voor het huwelijk gehad?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
Gemeentebelang is in Nunspeet een SGP light?quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, het gaat van SGP - Gemeentebelang naar Gemeentebelang - SGP, alsof er iets gaat veranderen
Prima hoor, het is en blijft heerlijk rustig op zondag
In elk geval niet in de randstad.quote:
[ afbeelding ]GemeenteBelangSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Gemeentebelang, SGP en CU vormen daar volgens mij altijd samen de coalitie.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gemeentebelang is in Nunspeet een SGP light?
Gaat Oekraine terugslaan?quote:
In de gemeente Belarus hebben ze ook gestemd?quote:
Verkeerd topic? Lijkt me niet iets voor een willekeurige gemeente hier.quote:
Hetzelfde heeft mij richting de VVD doen bewegen (zelfs de CDA was niet tegenquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
De stem tegen windmolens in een stedelijke omgeving gaf mij de doorslag om voor het eerst van mijn leven op het CDA de stemmen.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:20 schreef Coco het volgende:
[..]
Genoeg ruimte in de tuin van @:monkyyy
quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:20 schreef Mansjester het volgende:
Ik eet een zure grapefruit,om de uitslag bij FVD te vieren
Niveau Dione de Graaff. Kan nog jaren mee dus in de hoofden van de NOS.quote:
Vanochtend zag ik een Sjon Deere trekker in mn achtertuin, mien merk @Zipportalquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:20 schreef Coco het volgende:
[..]
Genoeg ruimte in de tuin van @:monkyyy
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
NOS doet dat ook.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Verkeerd topic? Lijkt me niet iets voor een willekeurige gemeente hier.
Oh, weer zo'n kaart van mensen die niet op het gewenste kliekje stemmen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:21 schreef Hanca het volgende:
Gaan ze het weer over die domme afhakerskaart hebben, met mensen die op volstrekt normale partijen als SP en PvdD stemmen als afhaker en geen rekening houden met herindelinsverkiezingen waardoor de percentages ook totaal onbetrouwbaar zijn. Wat een onzin.
Het alternatief om aan de RES te voldoen is dat er vele hectaren zonneweides in de polders komen. Nou ja als het net het aan kanquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hetzelfde heeft mij richting de VVD doen bewegen (zelfs de CDA was niet tegen). Er zijn schijnbaar ideeën om die ondingen langs de A4 te bouwen, maar iedereen vergeet erbij te vermelden dat de A4 binnen de gemeentegrenzen nergens niet aan de bebouwde kom grenst. Daarbij is het een prachtig wandelgebied in de polder waar ze dan moeten komen.
Ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hetzelfde heeft mij richting de VVD doen bewegen (zelfs de CDA was niet tegen). Er zijn schijnbaar ideeën om die ondingen langs de A4 te bouwen, maar iedereen vergeet erbij te vermelden dat de A4 binnen de gemeentegrenzen nergens niet aan de bebouwde kom grenst. Daarbij is het een prachtig wandelgebied in de polder waar ze dan moeten komen.
Verschil in de Tweede Kamer tussen toen en nu is dan ook maar ongeveer 30 zetels. Dus 40-45 zetels kan niet eens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet alleen daarom.
Op landelijk niveau is er sinds Balkenende echt niet voor 40-45 zetels aan CDA-kiesvolk overleden.
Mja, je kan lastig van een gemeente waar helemaal nergens nog ruimte is verwachten dat ze windmolens neerplantenquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het alternatief om aan de RES te voldoen is dat er vele hectaren zonneweides in de polders komen. Nou ja als het net het aan kan
Ja echt irritant veel niet heel boeiende 'duiding'quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
NOS gaat voor HET VERHAAL. Erger dan ooit tevoren
Aldus een VVD stemmerquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:22 schreef Nattekat het volgende:
Bij1
Die argumentatie is dus echt van het niveau dat ik van Bij1 stemmers verwacht.
Daar is ook de hele bevolking tegen inclusief de boeren. Bovendien is daar waar de ruimte is, niet de behoefte aan energie dus moet je dan over grote afstanden het hoogspanningsnet uitbreiden. Duurt zo maar 10 jaar.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, je kan lastig van een gemeente waar helemaal nergens nog ruimte is verwachten dat ze windmolens neerplanten
Er zijn zat polders die niet beschermd zijn en niet direct aan de bebouwde kom liggen.
Wat heb jij gestemd?quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:26 schreef Coco het volgende:
Als je nu nog VVD stemt, doe je niet meer mee.
Puur bedrog.quote:
Griepepidemie zal wel de schuld krijgen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
De opkomst schijnt historisch laag te zijn. Graag een nationaal onderzoek waarom en hoe het tij te keren.
Dat zal het bij het stemmerspotentieel vast goed doenquote:
Er is oorlog, mensen zijn bang om corona op te lopen in het stemhokje, en nog honderd redenen om de daadwerkelijke oorzaak maar uit de weg te kunnen gaan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
De opkomst schijnt historisch laag te zijn. Graag een nationaal onderzoek waarom en hoe het tij te keren.
bijlmer met politie is al niet te doen, laat staan zonder. Ruimt wel lekker opquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal het bij het stemmerspotentieel vast goed doen
Maar er zijn wel stukken minder mensen tegen. En er is meer ruimte.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar is ook de hele bevolking tegen inclusief de boeren. Bovendien is daar waar de ruimte is, niet de behoefte aan energie dus moet je dan over grote afstanden het hoogspanningsnet uitbreiden. Duurt zo maar 10 jaar.
Crisis-moe. Even geen zin.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is oorlog, mensen zijn bang om corona op te lopen in het stemhokje, en nog honderd redenen om de daadwerkelijke oorzaak maar uit de weg te kunnen gaan.
Genoeg kilometers snelweg die niet aan wandel/natuurgebieden en bebouwing grenzen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar is ook de hele bevolking tegen inclusief de boeren. Bovendien is daar waar de ruimte is, niet de behoefte aan energie dus moet je dan over grote afstanden het hoogspanningsnet uitbreiden. Duurt zo maar 10 jaar.
Probeer maar eens hoogspanningsmasten of middenspanningstations bij te bouwen. De bezwaarschriften vliegen je om de oren.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar er zijn wel stukken minder mensen tegen. En er is meer ruimte.
De behoefte aan energie is overigens niet echt een argument. Qua plek in NL. Het land is zo klein.
Zelfs 2 zetels er bij, van 8 naar 10 van de 33.quote:
Palen van Tennet voor je.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:32 schreef monkyyy het volgende:
Alle partijen willen hier windmolens, behalve VVD en Lokaal. Die dingen horen op zee. En zonnepanelen horen op een dak of langs de snelweg, niet in een weiland. Daar horen koeien en John Deere trekkers.
Kernenergie dan? Of Groningen leegpompen (met compensatie)?quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Probeer maar eens hoogspanningsmasten of middenspanningstations bij te bouwen. De bezwaarschriften vliegen je om de oren.
Nederland is een enorm anti land geworden....
Wat moet je er van zeggen? Zie vooral dat lokale partijen veel winnen. En da's een allegaartje van van alles en nog wat.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:32 schreef capricia het volgende:
Wat vinden de conservatieve posters hier op fok van deze uitslag?
Nee dat is onjuist.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:32 schreef Mansjester het volgende:
Waarom zegt die chick de hele tijd "klimt omhoog"? Dat is dubbelop toch?
Lever je tuin maar in voor een stukje zonneweidequote:Op woensdag 16 maart 2022 23:32 schreef monkyyy het volgende:
Alle partijen willen hier windmolens, behalve VVD en Lokaal. Die dingen horen op zee. En zonnepanelen horen op een dak of langs de snelweg, niet in een weiland. Daar horen koeien en John Deere trekkers.
Vroeger waren er tijden dat in dit soort gemeentes de SGP de meerderheid had. Waar zijn die mooie tijden gebleven?quote:
Lokaal is gemiddeld iig rechts van het midden, volgens mij.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat moet je er van zeggen? Zie vooral dat lokale partijen veel winnen. En da's een allegaartje van van alles en nog wat.
Welke uitslag?quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:32 schreef capricia het volgende:
Als het aan mij ligt koop ik al het snippergroen in de wijk op om dat tegen te houdenquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lever je tuin maar in voor een stukje zonneweide
En niet meer zeuren
Ja.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:32 schreef capricia het volgende:
Dat zou goed kunnen. Ik zie dan tot nu toe niet echt 'n ruk naar links, eigenlijk. Eerder dat buiten de (grote) steden mensen meer af lijken te haken bij landelijke partijen, of in elk geval de traditionele partijen om het zo maar te noemen. Dat doen ze deels door lokaal te stemmen, maar ook meer mensen die niet zijn gaan stemmen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lokaal is gemiddeld iig rechts van het midden, volgens mij.
Lokaal heeft een hoog Henk Westbroek-gehalte doorgaans.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lokaal is gemiddeld iig rechts van het midden, volgens mij.
Kernenergie moeten we niet direct afschrijven maar ook daarvoor geldt dat je minimaal 10 jaar verder bent en waarschijnlijk nog een stuk langer.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Kernenergie dan? Of Groningen leegpompen (met compensatie)?
Lekker voor jequote:Op woensdag 16 maart 2022 23:35 schreef Nattekat het volgende:
Oh krijg nou wat, de lokale partij hier is gigantisch gestegen en is weer de grootste
Zelfs de GL PvdA fusie kon dat niet voorkomen
Groningen kan echt niet vanwege veiligheidsrisico's.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb er de vorige keer op gestemd, dus het is nou niet zo dat dit negatief isquote:
Meh, SP is geworden tot een laagopgeleiden boomerpartij. De jonge linksen moeten echt elders terechtquote:
Wat er achter de schermen gebeurd is, is lastig te beoordelen. Gundogan deed het als kamerlid best goed vond ik.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:34 schreef TheVulture het volgende:
Krijg van Volt toch ook niet echt een lekkere vibe
In welke zin? Ik stem uit principe ook altijd lokaal, maar je hebt hier ook net wat meer keus.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lokaal heeft een hoog Henk Westbroek-gehalte doorgaans.
Nieuwe studentenpartij haalt er alvast 2 in de raad. Verder gaat GL als de brandweer.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:35 schreef Pokkehandtas het volgende:
Sleutelstad Leiden, hoop dat ze wat zetels krijgen.
GL/Pvda is goeiequote:Op woensdag 16 maart 2022 23:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb er de vorige keer op gestemd, dus het is nou niet zo dat dit negatief is
Alles beter dan GL/PvdA.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben wel klaar voor een complete vernietiging van de enige lokale partij in mijn gemeente.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb er de vorige keer op gestemd, dus het is nou niet zo dat dit negatief is
Alles beter dan GL/PvdA.
Een beetje de Leefbaren, hoog middenstandsgehaltequote:Op woensdag 16 maart 2022 23:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
In welke zin? Ik stem uit principe ook altijd lokaal, maar je hebt hier ook net wat meer keus.
Zo snel mogelijk die stikstof fabriek klaar maken, zodat we uit 87 kleine velden veilig kunnen pompen, in plaats van uit dat ene onveilige veld.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang D66 maar optieft.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nieuwe studentenpartij haalt er alvast 2 in de raad. Verder gaat GL als de brandweer.
+5%quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:39 schreef Halcon het volgende:
LVR 31,7 procent Koekoek
Ook weer eens op de winnaar gestemd.
Ik zat er compleet naastquote:
D66 verloor vorige keer overal wegens hun referendumstandpunt... DUs ze zullen nu winnenquote:
VVD'ers werken gewoon nog.quote:
Traumatische jeugd inderdaad.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:41 schreef monkyyy het volgende:
Kaag met haar keuzestress, ga ik naar Oxford, Cambridge of Exeter.
Niet, denk ik. Ik verwacht Hermans.quote:
De leefbaren zijn wel een beetje een specifieke stroming, de "gemeentebelangen" partijen zijn volgens mij niet specifiek middenstandpartijen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een beetje de Leefbaren, hoog middenstandsgehalte
Die zit te jankenquote:
quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
'De grootste van Nederland'
Is dat een verkapte 'we verliezen zetels?'
Piratenpartij een zetelquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:43 schreef Houtenbeen het volgende:
Enkhuizen - SP niet meer de grootste -8%
De grootste nationale partij hè?quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
'De grootste van Nederland'
Is dat een verkapte 'we verliezen zetels?'
Mijn hoop is gevestigd op de studenten die inzien dat deze partij ze flink te pakken neemt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
D66 verloor vorige keer overal wegens hun referendumstandpunt... DUs ze zullen nu winnen
Ik kan me echt 0% inleven in de mensen die zich inzetten voor zo'n partij.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:45 schreef Minimunt het volgende:
VVD kakkersclub dat al veel geld heeft.
Vincent Karremans-effect werd 'm ook niet echt in Rotterdam.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:45 schreef TheVulture het volgende:
De VVD die wordt weggevaagd als meisje Hermans aan het roer komt... al gok ik dat Dijkhoff nog wel een rentree zal maken
Dat is de conclusie ja.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Snelle blik op kaart 2018 tov 2022 laat toch meer verschuiving naar lokale partijen zien
Hoekstra gaat nergensquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is de conclusie ja.
CDA zal bottom line wel aardig inleveren.
Poeh, ze hebben daar wel lekkere uitsmijters *weetjequote:
Prachtig, dan bestuurt gewoon elke partij hun eigen dorpquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:49 schreef Janneke141 het volgende:
Landgraaf
De nummers 1, 2 en 4 uit de uitslag zijn Gemeentebelangen Schaesberg, Gemeentebelangen Ubach Over Worms en Gemeentebelangen Nieuwenhagen.
Drie voormalige kerkdorpen die al sinds de jaren '50 opgegaan zijn in Landgraaf, maar blijkbaar zijn ze het daar nog steeds niet helemaal mee eens.
Jezus Leeft 0.3 = 0.3quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:50 schreef Houtenbeen het volgende:
Rotterdam is binnen
Leefbaar Rotterdam de grootste
Jezus LEeft had in mijn gemeente (Amersfoort) 46 stemmen op 100.000 stemgerechtigdenquote:
Kortste formatie ever.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:51 schreef Minimunt het volgende:
De site van die lokale partij in Barendrecht ligt er uit
Zetels krijgen is 1, behouden is twee.quote:
1 maar in Rotterdamquote:
Een heel goeie spreker ja. Hij kan misschien beter voetbalcommentator worden of zoquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:54 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind Azarkan altijd een prettige manier van praten hebben, zolang je niet op de inhoud let
Ik kan 'm op zich wel waarderen, ondanks dat ik het vaak niet met 'm eens ben.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:54 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind Azarkan altijd een prettige manier van praten hebben, zolang je niet op de inhoud let
Ja ik ook wel. DENK begon als een verschrikkelijk irritante slachtofferpartij, maar ze beginnen nu echt een serieus te nemen partij te worden. Is mijn indruk dan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik kan 'm op zich wel waarderen, ondanks dat ik het vaak niet met 'm eens ben.
Ja, in Delft wonen 40% studenten of zoquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:57 schreef Janneke141 het volgende:
Wat is STIP in Delft, een studentenpartij?
Studenten Techniek In Politiekquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:57 schreef Janneke141 het volgende:
Wat is STIP in Delft, een studentenpartij?
Iets met een aap en een gouden ring.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:56 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja ik ook wel. DENK begon als een verschrikkelijk irritante slachtofferpartij, maar ze beginnen nu echt een serieus te nemen partij te worden. Is mijn indruk dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |