Je vergeet dat de meeste Europeanen ontzettend bang geworden zijn voor die gek en waar hij nog meer toe in staat isquote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
Ik gok dat deze discussie vol support voor Oekraïne snel voorbij gaat zijn nu de gevolgen daarvan (sancties Rusland) onze eigen economie zal kunnen doen instorten.
Met Poetin als lachende derde.
Eens kijken of de 24/7 verslaggeving en het vlaggewapper abrupt stopt.
[ twitter ]
Maar niet voor hun eigen hachje?quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:33 schreef grrrrg het volgende:
Je vergeet dat de meeste Europeanen ontzettend bang geworden zijn voor die gek en waar hij nog meer toe in staat is
Wat heb je aan al die luxe wanneer er een dementerende boomer met kernwapens in het Kremlin zit en er een constante dreiging van een allesvernietigende derde wereldoorlog in de lucht hangt?quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:39 schreef Za het volgende:
[..]
Maar niet voor hun eigen hachje?
Ze lopen liever met Oekraïense vlaggen Poetin te bespotten met tot gevolg het inleveren van de luxe die ze gewend zijn?
Ik geef er niet veel om en heb een weerzin tegen materialisme. Maar de gemiddelde Nederlander doet niets liever als het sprokkelen van materie, en wandelen met merknamen op de borst of om de pols, plus extravagante vakanties uiteraard.quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat heb je aan al die luxe wanneer er een dementerende boomer met kernwapens in het Kremlin zit en er een constante dreiging van een allesvernietigende derde wereldoorlog in de lucht hangt?
Laten we het hopen héquote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
Ik gok dat deze discussie vol support voor Oekraïne snel voorbij gaat zijn nu de gevolgen daarvan (sancties Rusland) onze eigen economie zal kunnen doen instorten.
[ twitter ]
En daarmee is eigenlijk alles wel gezegd...quote:
Zwaktebod.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
En daarmee is eigenlijk alles wel gezegd...
Jawel, wel voor hun eigen hachje. Daarom zie je zo'n heftige Europese reactie. Dat zag je niet bij de Russische inval van Tsjetsjenië of Georgië.quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:39 schreef Za het volgende:
[..]
Maar niet voor hun eigen hachje?
Ze lopen liever met Oekraïense vlaggen Poetin te bespotten met tot gevolg het inleveren van de luxe die ze gewend zijn?
Moet ik nog even doorgaan?quote:
Je hebt er moeite mee dat Europa kiest voor Oekraïne, ipv Rusland?quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Wat eist Poetin dan van ons?quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:15 schreef Za het volgende:
[..]
Zwaktebod.
Wanneer jij bv Oekraieners in je huis wilt opnemen vind ik dat mooi, ook dat je zo meeleeft met deze mensen, en bereid bent eventueel in armoede te leven voor je principes.
Ik gok dat de gemiddelde Nederlander echter liever zijn luxe leven in stand houdt wanneer dat inhoudt zich te confirmeren aan de eisen van Poetin.
Za is een liefhebber van "sterke, machtige mannen" als Poetin of gewoon overal tegen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt er moeite mee dat Europa kiest voor Oekraïne, ipv Rusland?
Waarom?
Nee, Rusland is lief.quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat heb je aan al die luxe wanneer er een dementerende boomer met kernwapens in het Kremlin zit en er een constante dreiging van een allesvernietigende derde wereldoorlog in de lucht hangt?
Voordeel van een sterk leider is dat het duidelijkheid schept.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Za is een liefhebber van "sterke, machtige mannen" als Poetin of gewoon overal tegen.
Als die tweet echt waar is kan dat wel eens een probleem worden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Saoedi-Arabië zit vuist diep in de Amerikaanse economie, die gaan dat niet om zeep helpen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Als je je conformeert aan die eisen dan houdt het luxe leven op een gegeven moment ook op. Of je moet al superrijk zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:15 schreef Za het volgende:
[..]
Zwaktebod.
Wanneer jij bv Oekraieners in je huis wilt opnemen vind ik dat mooi, ook dat je zo meeleeft met deze mensen, en bereid bent eventueel in armoede te leven voor je principes.
Ik gok dat de gemiddelde Nederlander echter liever zijn luxe leven in stand houdt wanneer dat inhoudt zich te confirmeren aan de eisen van Poetin.
Of ze beseffen dat ze in de toekomst ook het doelwit van Westerse sancties kunnen worden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Saoedi-Arabië zit vuist diep in de Amerikaanse economie, die gaan dat niet om zeep helpen.
Dat kan best de reden zijn waarom ze bij zaken met China in de Chinese munteenheid willen kunnen afrekenen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of ze beseffen dat ze in de toekomst ook het doelwit van Westerse sancties kunnen worden.
Nou, als Polen dat wil moeten we het maar doen!quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:40 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)verleg-kiev-zelenski
Polen roept na overleg in Kiev op tot NAVO-vredesmissie in Oekraïne
Ja, wat kan er mis gaan?quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:42 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Nou, als Polen dat wil moeten we het maar doen!
Het maakt ook niks uit want voor handel met Amerika / elders loopt het sowieso via SWIFT.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat kan best de reden zijn waarom ze bij zaken met China in de Chinese munteenheid willen kunnen afrekenen.
Maar dat hoeft niet direct de Amerikaanse economie te schaden.
Beetje gekke NAVO missie met alleen Polen, dan moet de rest er eerst uitstappenquote:Op woensdag 16 maart 2022 07:42 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Nu kunnen ze dat in Polen makkelijk roepen want die gaan daar niet over, dat wordt beslist door Macron, Biden, BoJo en Scholz, maar de Polen kunnen zo mooi de betrokken buur spelen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:40 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)verleg-kiev-zelenski
Polen roept na overleg in Kiev op tot NAVO-vredesmissie in Oekraïne
Dit.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:35 schreef crystal_meth het volgende:
Of ze beseffen dat ze in de toekomst ook het doelwit van Westerse sancties kunnen worden.
Heb je al een antwoord waarom het voor Oekraïne beter is de bitch van een dictator te worden dan een vrij democratisch land te blijven?quote:
Die Poelen hebben wel de ballen om naar Kiev te gaan, dat zie ik Rutte nog niet zo snel doenquote:Op woensdag 16 maart 2022 07:42 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Is het tevens niet beter wanneer we alle derde wereldlanden waar men voor nu voor 0,50 eurocent per dag werkt het minimumloon gaan betalen voor geleverde arbeid, zou dat niet beter zijn voor die mensen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Heb je al een antwoord waarom het voor Oekraïne beter is de bitch van een dictator te worden dan een vrij democratisch land?
Polen heeft daar net zoveel over te zeggen als de restquote:Op woensdag 16 maart 2022 07:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu kunnen ze dat in Polen makkelijk roepen want die gaan daar niet over, dat wordt beslist door Macron, Biden, BoJo en Scholz, maar de Polen kunnen zo mooi de betrokken buur spelen.
dat Polen iets anders in de wedstrijd zit is niet zo vreemd lijkt mij. Directe buur van smeerlaplanden Belarus en Rusland EN iets van 2 miljoen vluchtelingen binnen zijn landsgrenzen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:59 schreef TLC het volgende:
[..]
Die Poelen hebben wel de ballen om naar Kiev te gaan, dat zie ik Rutte nog niet zo snel doen
Dat is nog eens relevant! Goed zo!quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:00 schreef Za het volgende:
[..]
Is het tevens niet beter wanneer we alle derde wereldlanden waar men voor nu voor 0,50 eurocent per dag werkt het minimumloon gaan betalen voor geleverde arbeid, zou dat niet beter zijn voor die mensen?
Tuurlijk niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Polen heeft daar net zoveel over te zeggen als de rest
Zeker welquote:
Waarom?quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
En sowieso zeer afhankelijk van Amerikaanse veiligheidsgaranties en wapens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Saoedi-Arabië zit vuist diep in de Amerikaanse economie, die gaan dat niet om zeep helpen.
Nee ik ben bekend met hoe de organisatie werktquote:
Ja die zien de bui al hangen.quote:
Gezien haar corona mening het laatste.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Za is een liefhebber van "sterke, machtige mannen" als Poetin of gewoon overal tegen.
Dankzij de EU zijn er dus geen Nazi's in Oekraïne, misschien hadden de Russen voordat ze überhaupt begonnen met deze onzin dan wat Oekraïense wetteksten kunnen doornemen?quote:Verbod op nazistische uitingen
Het lijkt een belangrijk signaal naar Moskou, dat inmiddels een van zijn andere oorlogsdoelen – de ‘denazificatie’ van Oekraïne – lijkt te hebben ingeslikt. In zijn vraaggesprek met Kommersant zei onderhandelaar Michajlo Podoljak dat de Russische delegatie slecht geïnformeerd was op dit gebied: „Voor hen [de Russen] was het verrassend dat er een hele serie Europese wetgeving bestaat waarin veroordelingen en verboden op fascistische en nazistische uitingen zijn vastgelegd.” Dergelijke wetgeving heeft Oekraïne – dat immers EU-lidmaatschap nastreeft – inmiddels geïmplementeerd, zo zei Podoljak.
Die huurlingen worden vooral politiek ingezet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja die zien de bui al hangen.
Overigens dat met die huurlingen snap ik nog steeds niet. Waarom zou je die onbewapend op pad naar Kiev sturen? Daar win je niets mee.
Wanneer gaan die Russen eens denazificeren met hun neo-nazi Wagner huurleger en hun van staatswege toegestane neonazistische aanvallen op homoseksuelen en kleurlingen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:23 schreef J.B. het volgende:
Gesprekken tussen Kiev en Moskou in cruciale fase beland
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fase-beland-a4101837
[..]
Dankzij de EU zijn er dus geen Nazi's in Oekraïne, misschien hadden de Russen voordat ze überhaupt begonnen met deze onzin dan wat Oekraïense wetteksten kunnen doornemen?
In dat rusland weet de bevolking ook niet wat ze van gekkigheid met hun geld moeten doen zo'n succes.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je je conformeert aan die eisen dan houdt het luxe leven op een gegeven moment ook op. Of je moet al superrijk zijn.
Dat nazi-verhaal is natuurlijk totaal niet waarom ze daadwerkelijk binnen vielen, maar slechts een verhaaltje voor de buhne.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dankzij de EU zijn er dus geen Nazi's in Oekraïne, misschien hadden de Russen voordat ze überhaupt begonnen met deze onzin dan wat Oekraïense wetteksten kunnen doornemen?
Ik neem aan dat monumenten voor collaborateurs daar niet onder vallen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
VKquote:Nederlandse veteranen vechten mee in Oekraïne, ‘als kanonnenvoer’
Het Russische bombardement op een Oekraïens legerkamp vestigde de aandacht op de vrijwillige buitenlandse strijders in het land. Wie zijn zij? Vanuit Nederland blijken veteranen mee te doen. ‘Sommigen hebben een rugzakje met psychische klachten.’
Zeker tien Nederlandse veteranen vechten mee aan het front in Oekraïne. Dat zeggen andere veteranen en betrokkenen die contact hebben met deze voormalige beroepsmilitairen tegen de Volkskrant. Oud-Dutchbatter Remko de Bruijne zegt te weten dat zeker vijf ex-Dutchbatters (die waren in Srebrenica) meevechten, net als vijf Nederlandse militairen die naar Afghanistan uitgezonden zijn geweest.
In het laatste bericht dat hij van het front kreeg, bedankte een van hen voor de spullen die hij voor vertrek bij De Bruijne thuis had opgehaald: kleding, een scherfvest en een legerhelm. ‘Alles gaat prima hier’, appte de militair. Maar veteranen en hun familieleden maken zich grote zorgen over de voormalige militairen die zich mengen in de strijd met Rusland.
Hendrik-Jan van Tilburg, voorzitter van de koepel voor ontmoetingscentra voor veteranen, zegt van zo’n vijf veteranen te weten dat ze naar Oekraïne zijn vertrokken. Hij probeert voormalige militairen hier actief van te weerhouden, onder meer door hen te stimuleren vanuit Nederland te helpen. ‘Als ze naar het front gaan, is de kans dat ze daar sneuvelen heel erg groot. Ze zijn gewoon kanonnenvoer.’
Beschadigd tijdens missies
Een deel van de veteranen is bovendien beschadigd geraakt tijdens missies en lijdt aan ptss. ‘Sommige veteranen die daarheen zijn gegaan, lopen in de actieve hulpverlening’, aldus Van Tilburg. ‘Laat ik het zo zeggen: er lopen daar mensen rond die daar niet rond zouden moeten lopen.’ Van ten minste een van de Nederlandse veteranen in Oekraïne zegt hij ‘honderd procent’ zeker te weten dat deze ptss heeft.
Na de invasie vroeg de Oekraïense president Zelenski mensen van over de hele wereld mee te komen vechten tegen het Russische leger. Met de oproep voor dit vreemdelingenlegioen raakte hij een gevoelige snaar bij Nederlandse veteranen. Met name de beelden van bombardementen op onschuldige burgers triggeren hen en roepen oude gevoelens op van machteloosheid, merken betrokkenen.
Over het precieze aantal Nederlandse oud-militairen in Oekraïne is grote onduidelijkheid. Advocaat Michael Ruperti, die veel veteranen bijstaat, houdt het op twintig tot dertig, al zou een deel van hen alweer onverrichter zake zijn teruggekeerd naar Nederland. Dit was nog voor het dodelijke Russische bombardement op het trainingscomplex voor buitenlandse strijders in West-Oekraïne, afgelopen zondag.
Zorgplicht voor veteranen
Ruperti is verontwaardigd over het feit dat minister Ollongren (Defensie) haar zorgen niet uitspreekt over veteranen die naar Oekraïne gaan. ‘Ollongren heeft een zorgplicht voor alle voormalige militairen.’ Volgens de advocaat staat het vast dat een deel van de oud-militairen in Oekraïne psychische problemen heeft. ‘Sommigen hebben een rugzakje met psychische klachten of schulden en gaan daar vechten voor een paar honderd euro in de maand.’
Voorlopig laat het ministerie van Defensie de veteranen gewoon hun gang gaan. ‘Veteranen die uit dienst zijn, zijn gewoon Nederlandse staatsburgers’, aldus een woordvoerder. ‘Zij zijn vrij om te gaan en staan waar ze willen. Wij zijn geen partij in dit conflict, dus voor burgers is het niet strafbaar om te gaan vechten voor het Oekraïense leger.’
Andere landen nemen veel nadrukkelijker stelling tegen het vreemdelingenlegioen. Zo verbieden onder meer India, Oostenrijk, Servië en Zwitserland hun inwoners bij wet om zich hierbij aan te sluiten. Landen als Algerije en Senegal hebben Oekraïne opgeroepen geen landgenoten toe te laten tot het vreemdelingenlegioen.
Het ministerie van Defensie zegt geen zicht te hebben op het aantal Nederlandse veteranen in Oekraïne. ‘Wij zijn geen big brother.’ Wel is er een negatief reisadvies. ‘Wat uw situatie ook is: ga er niet naartoe’, stelt het ministerie van Buitenlandse Zaken op zijn website. ‘Het ministerie kan u niet of waarschijnlijk niet helpen als u in de problemen komt.’
Gevoel van machteloosheid
Van Tilburg zegt contact te hebben met tientallen veteranen die aangeven dat ze erover denken in Oekraïne te gaan vechten. ‘Veel veteranen komen tijdens uitzendingen in aanraking met onrecht en machteloosheid’, zegt hij. ‘Ze ontwikkelen daardoor een verhoogd rechtvaardigheidsgevoel. Een klein deel wil daarom nu daadwerkelijk wat doen. Ik begrijp dat. Maar ik stel hun wel vragen. Want je moet je afvragen of je wel in de juiste conditie bent om daarheen te gaan.’
‘Ik zie veel irritatie onder veteranen’, zegt ook Uruzgan-veteraan Niels Roelen. ‘Ze hebben het idee dat we Zelenski nu in de kou laten staan.’ Bovendien, zegt hij, ‘missen veel veteranen gevoel van onvoorwaardelijke kameraadschap dat ze tijdens hun missies hebben ervaren.’
Bij militairen die de val van Srebrenica meemaakten, komt de onmacht weer boven, merkt ex-Dutchbatter De Bruijne. ‘Als militair kon je daar niets doen, je had twee keuzes: een slechte of een heel erg slechte. De meeste jongens kunnen niet verkroppen dat ze daar niet konden handelen. Die machteloosheid komt na 27 jaar weer boven. Ze denken: toen konden we niks, nu ga ik er wat aan doen.’
Er zijn meerdere redenen voor veteranen om nu tegen de Russen te vechten, zegt voorzitter Hans van Griensven van het Veteranen Platform. ‘Het kan het avontuur zijn, de thrill, maar ook compensatie voor wat in het verleden is misgegaan. Moral injury noemen we het, dat je je als veteraan ook in zo’n situatie bevond en machteloos moest toekijken.’
Geen luchtsteun, geen back-up
Onlangs werd advocaat Ruperti midden in de nacht gebeld door een jonge veteraan die overwoog zich aan te sluiten bij de strijd tegen de Russen. ‘Doe het niet’, was zijn advies. ‘Ik zei: als je Oekraïners wilt helpen, doe dat dan door goederen te leveren of door je over de vluchtelingen te ontfermen. We zien toch allemaal de verschrikkelijke beelden? De Russen hebben duidelijk een signaal afgegeven aan buitenlandse strijders door dat trainingscentrum te bombarderen.’
Om veteranen tegen zichzelf te beschermen, plaatste Van Griensven vorige week een hartekreet op LinkedIn en Facebook. Hij riep ‘iedereen die een beschadigde veteraan kent’ die wellicht wil meevechten in Oekraïne, op hem of haar hierop aan te spreken en ‘eventueel te helpen om te komen tot een verstandige beslissing. Zorgen doen we samen.’
Een militair die De Bruijne om advies vraagt over de strijd in Oekraïne, krijgt van hem een duidelijk antwoord. ‘De kans dat je daar sneuvelt, is zo ontzettend groot. Bovendien heb je geen regering of ministerie achter je staan, er is geen luchtsteun, je hebt geen back-up. Als het daar misgaat, wie komt jou dan redden?
Van Tilburg zegt zich grote zorgen te maken als de strijd heviger wordt. ‘Ik zie nu dat veteranen stapsgewijs de drempel om mee te vechten aan het verlagen zijn. Ze brengen hulpgoederen, rijden naar de Poolse grens. Maar hoe langer dit gaat duren, hoe lager die drempel wordt. Dan kan het zomaar een heel grote groep worden.’
De eerste maandag na het uitbreken van de oorlog in Oekraïne stond er bij Noorloos Specialist Equipment in Kaatsheuvel nog voor openingstijd een oud-militair op de stoep, vertelt eigenaar Jan Noorloos die onder meer scherfvesten en helmen verkoopt. ‘Hij kwam wat outdoorbroeken bij me halen’, zegt hij. ‘Hij had als militair in Afghanistan gediend en hij vond dat hij nu iets moest doen. Gewoon, omdat hij niet tegen onrecht kon.’
TWEE GEWONDEN
Voor zover bekend zijn tot nu toe twee Nederlanders tijdens de oorlog in Oekraïne gewond geraakt. Een van hen is zwaargewond, zegt Gert Snitselaar, die contact onderhoudt met een deel van de Nederlandse Oekraïnegangers. De man is volgens hem geopereerd in Oekraïne en inmiddels overgebracht naar een ziekenhuis in Polen. Een andere man raakte lichtgewond en bevindt zich nog in Oekraïne. Hij zal ook worden vervoerd naar Polen. Voor zover bekend zijn er geen Nederlandse doden gevallen.
Oekraïne heeft de regels voor deelname aan het vreemdelingenlegioen inmiddels aangescherpt. Strijders zonder vechtervaring worden niet meer toegelaten, zo meldde het land twee dagen na de Russische aanval op het trainingscentrum voor buitenlandse strijders in Yavoriv, in West-Oekraïne.
Wat niet wegneemt dat Zelensky zelf van Joodse afkomst is. Iets wat jij vergeet. En neo-nazi en dergelijke tref je in elk land in Europa helaas nog aan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik neem aan dat monumenten voor collaborateurs daar niet onder vallen.
https://www.timesofisrael(...)o-nazi-collaborator/
Of de jaarlijkse herdenking van de 14. Waffen-Grenadier-Division der SS in Lviv.
Die Russen hebben boter op het hoofd. Rusland heeft net zozeer ingebedde neonazi-knokploegen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat Zelensky zelf van Joodse afkomst is. Iets wat jij vergeet. En neo-nazi en dergelijke tref je in elk land in Europa helaas nog aan.
Yup. Meer dan het demoniseren van de tegenstander is het nazi-verhaal niet. Speelt geen enkele rol in Poetin's onderliggende strategische overwegingen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Russen hebben boter op het hoofd. Rusland heeft net zozeer ingebedde neonazi-knokploegen.
Klopt maar denk niet dat de Russen daar veel van mee krijgen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Russen hebben boter op het hoofd. Rusland heeft net zozeer ingebedde neonazi-knokploegen.
Grappig dat ze Kaag afbeelden terwijl woppert onze minister voor buitenlandse zaken is, heeft nog geen indruk gemaakt dusquote:
https://dvhn.nl/buitenlan(...)Europa-27542515.htmlquote:Rusland heeft officieel afscheid genomen van de Raad van Europa. Het land voorkomt zo dat de verdragsorganisatie, die de democratie en de rechtsstaat in Europa bewaakt, Rusland zelf de deur wijst.
Het hoofd van de Russische afvaardiging in de parlementaire vergadering van de raad deelde de secretaris-generaal van de Straatsburgse organisatie dinsdag het vertrek van Rusland mee. De parlementaire vergadering stond op het punt om de ministers van de lidstaten, die erover gaan, te vragen om het intrekken van het Russische lidmaatschap. Rusland kondigde meteen aan ook het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens op te zeggen, laat de raad weten.
Als Rusland lid af is, kunnen Russen hun recht niet meer halen bij het mensenrechtenhof in Straatsburg. Ook moeten ze mogelijk vrezen voor bijvoorbeeld de terugkeer van de doodstraf.
Slechts één keer eerder stapte een lidstaat uit de verdragsorganisatie. Dat was Griekenland tijdens de militaire dictatuur.
Als je als Rus anno 2021 geen oligarch of multimiljardair bent, ben je het ook gewoon zelf schuld. Het succes ligt daar op straat voor het grijpen! Alleen aartsluie Russen eten nu nog berkenborsjtsj.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
In dat rusland weet de bevolking ook niet wat ze van gekkigheid met hun geld moeten doen zo'n succes.
Het is een stap terug richting koude oorlog.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit stond gisteren ook op NOS, maar in hoeverre is ook dit een escalatie? Wat wil het precies zeggen dat Rusland dit nu - op dit moment - doet?
[..]
https://dvhn.nl/buitenlan(...)Europa-27542515.html
quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:00 schreef Za het volgende:
[..]
Is het tevens niet beter wanneer we alle derde wereldlanden waar men voor nu voor 0,50 eurocent per dag werkt het minimumloon gaan betalen voor geleverde arbeid, zou dat niet beter zijn voor die mensen?
Laten we het hopen. De Russen zijn kwetsbaar om afgesneden te worden. Gezien ze zelfs met een open weg al bevoorradingsproblemen hebben kan het dan heel snel gebeurd zijn.quote:
Beetje een catch-22 dus. De soldaten die je zou willen blijven lekker thuis en de soldaten die je eigenlijk niet wilt komenquote:Op woensdag 16 maart 2022 08:32 schreef Caland het volgende:
Ik weet niet of deze al gepost was, maar vond het wel een aardig stuk. Ook over die (zwaar)gewonden uit Nederland en de kritiek op Ollongren.
[..]
VK
Ik vermoed dat de Britse Tories nu wel even zullen zwijgen over uit het ECHR stappen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een stap terug richting koude oorlog.
Dat Rusland de eer aan zichzelf houdt is begrijpelijk.
Op zich nemen ze alleen nog mensen aan die militaire ervaring hebben.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Beetje een catch-22 dus. De soldaten die je zou willen blijven lekker thuis en de soldaten die je eigenlijk niet wilt komen
Ja, eerder las ik al een stuk van een gamer met een rugzakje zonder relevante gevechtservaring die naar Oekraïne ging om te vechten. Je moet toch ook wel een beetje gek zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Beetje een catch-22 dus. De soldaten die je zou willen blijven lekker thuis en de soldaten die je eigenlijk niet wilt komen
Zouden ze niet ook meer dan gemiddeld sociopaten/psychopaten zijn? Alsof het zo'n pretje is om mensen dood te schieten (voor 'normale' mensen)quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, eerder las ik al een stuk van een gamer met een rugzakje zonder relevante gevechtservaring die naar Oekraïne ging om te vechten. Je moet toch ook wel een beetje gek zijn natuurlijk.
Ja dat trek je dan uiteraard aan, niets anders dan het Franse vreemdelingenlegioen wat dat betreft. En dat weten ze ook echt wel.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zouden ze niet ook meer dan gemiddeld sociopaten/psychopaten zijn? Alsof het zo'n pretje is om mensen dood te schieten (voor normale mensen)
Ok manquote:Op woensdag 16 maart 2022 09:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik wou dat ik een paar van oude posts waarin users Oekraïne opriepen te stoppen om meer bloedvergieten te voorkomen had bewaard. Rusland gaat nu ook het bloed van Armeniërs en Syriërs laten vergieten. Waarom roepen ze nu Rusland niet op om daarmee te stoppen?
Ook het flutargument dat Oekraïne had laten zien wat het waard was, maar nu toch maar moest opgeven (en Poetin zijn zin geven), alsof ze het over een potje voetbal hadden.
En nu hier weer een user die denkt dat we na dit debacle voor Rusland alsnog moeten rillen voor wat de gekke Russische neptsjaar ons gaat aandoen en « de gemiddelde Nederlander » noch bereid noch capabel is een stapje terug te doen zonder in erbarmelijk geweeklaag uit te barsten.
Ook dan kun je ze beter bewapenen dat scheelt een hoop van bovenstaande filmpjes wat PR technisch ook niet handig is. Overigens zaten er ook goed getrainde westerse ex soldaten tussen die zijn veel waardevoller om fatsoenlijk in te zetten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die huurlingen worden vooral politiek ingezet.
Die sturen ze naar gevechtsgebieden met hun landvlag op de mouw. Worden afgeknald en zijn mooi beeldmateriaal om het westen te betrekken.
Er is een grote correlatie tussen de fake covid users, anti eu, anti liberaal, pro brexit, pro rusland users. Niet alleen in Nederland, maar in de hele westerse wereld. Het is onderdeel van de cyberarms race, gevoerd door rusland.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Gezien haar corona mening het laatste.
Gaat hij ook ooit weer eens niet populistische praat uitboeren? Mijn hemel zeg, wat een stom gewauwel.quote:
bij veel van die lui die zonder enige ervaring erheen gaan denk ik dat er iets anders mis is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zouden ze niet ook meer dan gemiddeld sociopaten/psychopaten zijn? Alsof het zo'n pretje is om mensen dood te schieten (voor 'normale' mensen)
Die slachtoffers hadden niet eens 6mln bij elkaar. Vandaar dat het ook zo schoftig is, dat getrap van de BD naar de zwakkeren.quote:
Doe dit lekker in het big brother subforum ofzo, dit boeit echt niemand iets.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:40 schreef Idisrom het volgende:
Het nieuws komt nu ook bij BB binnen. Sommigen denken eerst nog even dat ze door BB voor de gek gehouden worden
https://www.telegraaf.nl/(...)valt-oekraine-binnen
Afgelopen week was er ook zo'n kerel op de radio die "wanneer hij eenmaal iets in z'n kop had, dat door moest zetten/drukken". Sorry, maar ik kan daar eigenlijk maar weinig gevoel van respect voor opbrengen..quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:35 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
bij veel van die lui die zonder enige ervaring erheen gaan denk ik dat er iets anders mis is.
Zoals deze tuinkabouter die afgekeurd was voor leger en ws niet tevreden is over zijn huidige leven:
https://www.ad.nl/buitenl(...)l-opgezegd~a705d172/
die denkt door met 700 euro uitrusting van beversport ff de rambo daar te gaan uithangen.
Eigenlijk zou dit een goede reality show zijn.
gewoon hem een bodycam meegeven die 24/7 streamt.
Top genot.
Wordt een korte stream. Als ze hem al inzetten is het als kanonnenvoer.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:35 schreef fubaaar22 het volgende:
Top genot.
Als we beslag leggen op 30 miljard aan Russische tegoeden, dan kunnen we daar onze gasrekeningen mee betalen.quote:
Boeiend.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:40 schreef Idisrom het volgende:
Het nieuws komt nu ook bij BB binnen. Sommigen denken eerst nog even dat ze door BB voor de gek gehouden worden
https://www.telegraaf.nl/(...)valt-oekraine-binnen
Dat Oekraine een vazalstaat zou worden is meer een logisch gevolg als Rusland (lees: Poetin) de hele politieke orde daar kan indelen zoals hij men wil. Dan krijg een situatie zoals in Wit-Rusland, op papier onafhankelijk maar ondertussen helemaal naar de hand gezet van Rusland. Dat moet dus voorkomen worden. Zonder Krim en Donbas kan Oekraine prima verder, maar wél met een democratie en dus een zelfbeschikkingsrecht. Als dat komt te vervallen is het land klaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je zou je iets beter bij de feiten moeten houden. Poetin wilde de hele regering afzetten. Dat heeft hij inderdaad gezegd.
Maar dat 'verkapte vazalstaat' is erbij bedacht. Misschien is het waar, misschien niet, maar Rusland zelf heeft dat nooit gezegd.
Rusland blijft ook zeggen dat ze Donetsk en Loehansk willen helpen om "onafhankelijk te worden". Rusland heeft nooit gezegd dat ze het zullen inlijven. Niet in de laatste paar maanden, niet in de laatste 8 jaar.
Ik zeg niet dat Rusland het niet zal doen. Maar de enige feiten die we hebben is hun heel voorzichtig gekozen bewoording op deze punten. Al de rest is speculatie.
Het gaat enkel om de Krim. De Donbas regio's zouden onafhankelijk worden. En die twee regio's bij elkaar samen met de Krim is pakweg 7% van de totale oppervlakte van Oekraïne. Dat valt dus erg mee. Oekraïne is natuurlijk een enorm land.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 17:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Klopt dit wel denk je? Want iedereen heeft het erover dat een aantal eisen door Rusland niet meer genoemd worden, maar bijzonder grote stukken land worden gewoon defacto afgenomen van Oekraïne. Hoe is dat "water bij de wijn doen" als Rusland daar al niet eens had moeten zijn in de eerste plaats? En kijkende naar het beleid en de acties en uitspraken van Putin, is er nu echt nog iemand die gelooft dat die man zich aan internationale afspraken houdt, mocht Oekraïne akkoord gaan met de huidige eisen?
Dat was ook de originele catch-22 uit het boek. Alleen in dit geval dan net 180 graden andersquote:Op woensdag 16 maart 2022 09:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat trek je dan uiteraard aan, niets anders dan het Franse vreemdelingenlegioen wat dat betreft. En dat weten ze ook echt wel.
quote:"You mean there's a catch?"
"Sure there's a catch," Doc Daneeka replied. "Catch-22. Anyone who wants to get out of combat duty isn't really crazy."
There was only one catch and that was Catch-22, which specified that a concern for one's own safety in the face of dangers that were real and immediate was the process of a rational mind. Orr was crazy and could be grounded. All he had to do was ask; and as soon as he did, he would no longer be crazy and would have to fly more missions. Orr would be crazy to fly more missions and sane if he didn't, but if he was sane, he had to fly them. If he flew them, he was crazy and didn't have to; but if he didn't want to, he was sane and had to.
Denk een combinatie van zelfhaat, complotdenken en gevoeligheid richting Russische propaganda.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik wou dat ik een paar van oude posts waarin users Oekraïne opriepen te stoppen om meer bloedvergieten te voorkomen had bewaard. Rusland gaat nu ook het bloed van Armeniërs en Syriërs laten vergieten. Waarom roepen ze nu Rusland niet op om daarmee te stoppen?
Ook het flutargument dat Oekraïne had laten zien wat het waard was, maar nu toch maar moest opgeven (en Poetin zijn zin geven), alsof ze het over een potje voetbal hadden.
En nu hier weer een user die denkt dat we na dit debacle voor Rusland alsnog moeten rillen voor wat de gekke Russische neptsjaar ons gaat aandoen en « de gemiddelde Nederlander » noch bereid noch capabel is een stapje terug te doen zonder in erbarmelijk geweeklaag uit te barsten.
Dus ze moeten zich maar inbeelden dat putin wel te vertrouwen is?quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
En ik begrijp je punt omtrent Poetin, die man is inderdaad niet te vertrouwen. Maar als je zo aan de onderhandelingen begint zijn ze natuurlijk eigenlijk al direct overbodig en kun je beter doorvechten tot er één van beide partijen als absolute winnaar uit de strijd komt.
Hopelijk valt Azerbeidzjan Armenië binnen en herovert het land de resterende delen van Nagorno-Karabach.quote:
quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:35 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
bij veel van die lui die zonder enige ervaring erheen gaan denk ik dat er iets anders mis is.
Zoals deze tuinkabouter die afgekeurd was voor leger en ws niet tevreden is over zijn huidige leven:
die denkt door met 700 euro uitrusting van beversport ff de rambo daar te gaan uithangen.
Top genot.
Er wordt gewoon onderhandeld hoor. En gelukkig maar.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus ze moeten zich maar inbeelden dat putin wel te vertrouwen is?
Snap je nu waarom Oekraïners zich dus idd doodvechten?
Die 24/7 hoeft niet, binnen paar uur is die dood.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:35 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Top genot.
China gaat nog een paar weken/maanden flink $$$ profiteren van Rusland voordat ze hun handen er vanaf trekken.quote:
Alleen voor Oekraïne?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:09 schreef Ludachrist het volgende:
Het is weer tijd om water bij de wijn te doen (voor Oekraïne) zie ik.
China zal Rusland overeind houden. Anders staan ze alleen tegen het Westen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
China gaat nog een paar weken/maanden flink $$$ profiteren van Rusland voordat ze hun handen er vanaf trekken.
Het zou ook zomaar kunnen dat Poetin onderhandeld om tijd te rekken. Zodat hij de vastgelopen invasie weer kan opbouwen en versterken. Ik zie nog wel wat problemen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt gewoon onderhandeld hoor. En gelukkig maar.
Staan ze toch al, tot meer dan een beetje de aandacht afleiden blijkt Rusland toch niet toe in staat te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
China zal Rusland overeind houden. Anders staan ze alleen tegen het Westen.
Met 700 euro aan spulletjes ben je wel erg gierig ookquote:
En dan laat hij hier een kind van 3 achter.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:35 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Top genot.
Aan Rusland gaan ze in de wat verdere toekomst toch niet heel veel meer hebben. Ze willen nu vooral nog even flink gebruik maken van de situatie en geld verdienen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
China zal Rusland overeind houden. Anders staan ze alleen tegen het Westen.
Daar had hij toch al geen contact meer mee? Wat vast niet voor niets zal zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:13 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En dan laat hij hier een kind van 3 achter.
China zit in een spagaat. Want voor de groei van hun economie hebben ze het westen wel nodig.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Staan ze toch al, tot meer dan een beetje de aandacht afleiden blijkt Rusland toch niet toe in staat te zijn.
Er worden dagelijks mensen geëvacueerd. Volgens mij vorige week zelfs ruim veertig duizend op één dag.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zou ook zomaar kunnen dat Poetin onderhandeld om tijd te rekken. Zodat hij de vastgelopen invasie weer kan opbouwen en versterken. Ik zie nog wel wat problemen.
Normaal gesproken zou je eerst een staakt het vuren afkondigen waarbij beide zijden de kans krijgen hun troepen te verzorgen. En hun gewonden en burgers te evacueren. Zolang daar geen sprake van is houd ik alle opties open.
Zeker bij Bever, daar heb je net een linkerschoen, een wollen onderbroek en muts voorquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Met 700 euro aan spulletjes ben je wel erg gierig ook
Ik lees geen oproepen voor Rusland om de Krim af te staan en zich volledig terug te trekken in ruil voor verlichting van de sancties en teruggave van krijgsgevangen en gewonnen militaire apparatuur, dus het is inderdaad voornamelijk Oekraïne die in de voorstellen tot nu toe moet geven. Rusland mag vooral nemen.quote:
Ik snap zulke mensen echt niet, misschien maar goed ook.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:13 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En dan laat hij hier een kind van 3 achter.
Dit inderdaad. China heeft in alle opzichten meer aan het westen dan aan Rusland. Enkel heeft men met Rusland een soort van ideologisch bondgenootschap tegen het westen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
China zit in een spagaat. Want voor de groei van hun economie hebben ze het westen wel nodig.
Voor de groei van hun economie (en het uitbouwen van hun invloed wereldwijd) hebben zij juist die stabiele, rules based order nodig die Rusland nu onderuit probeert te schoppen. Zelfs als je ons als factor wegneemt lopen de belangen van China en Rusland op een behoorlijk fundamenteel niveau uit elkaar.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
China zit in een spagaat. Want voor de groei van hun economie hebben ze het westen wel nodig.
En dan heb je nog een fatsoenlijk scherfvest nodig ook en ik gok wat richtmiddelen voor op je AKquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zeker bij Bever, daar heb je net een linkerschoen, een wollen onderbroek en muts voor
Stalin style.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik lees geen oproepen voor Rusland om de Krim af te staan en zich volledig terug te trekken in ruil voor verlichting van de sancties en teruggave van krijgsgevangen en gewonnen militaire apparatuur, dus het is inderdaad voornamelijk Oekraïne die in de voorstellen tot nu toe moet geven. Rusland mag vooral nemen.
Het belangrijkste punt is dat in China dat de communistische partij populair blijft. Iets wat ze voorelkaar krijgen door meer welvaart te genereren. Een economische oorlog past niet echt in dat kader. Want dan zou de partij zomaar het hemels mandaat kunnen verliezen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aan Rusland gaan ze in de wat verdere toekomst toch niet heel veel meer hebben. Ze willen nu vooral nog even flink gebruik maken van de situatie en geld verdienen.
Klopt maar dat is meer ondanks de Russen dan met hun hulp.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er worden dagelijks mensen geëvacueerd. Volgens mij vorige week zelfs ruim veertig duizend op één dag.
Dat laatste hebben de Russen ook niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dan heb je nog een fatsoenlijk scherfvest nodig ook en ik gok wat richtmiddelen voor op je AK
Ja, maar China kijkt dan ook altijd wel vooruit. China speelt geen wedstrijdjes, maar een toernooi. Ze hebben daar ook niet zo de druk van om de zoveel tijd herkozen moeten worden. In het parlement, senaat, gemeente, provincie, etc.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het belangrijkste punt is dat in China dat de communistische partij populair blijft. Iets wat ze voorelkaar krijgen door meer welvaart te genereren. Een economische oorlog past niet echt in dat kader. Want dan zou de partij zomaar het hemels mandaat kunnen verliezen.
Omdat het gevoelige techniek is.quote:
Yes?! Why do we keep the Military-Industrial Complex waiting?! Keep the machine going!quote:
Mwah, zo bijzonder zijn ze nietquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat het gevoelige techniek is.
Ah, okee. Dus jij interpreteert een diplomatieke middenweg als 'alleen Oekraïne moet water bij de wijn doen'. Tja, daar kan niemand natuurlijk verder wat aan doen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik lees geen oproepen voor Rusland om de Krim af te staan en zich volledig terug te trekken in ruil voor verlichting van de sancties en teruggave van krijgsgevangen en gewonnen militaire apparatuur, dus het is inderdaad voornamelijk Oekraïne die in de voorstellen tot nu toe moet geven. Rusland mag vooral nemen.
Zonder Russische dreiging kunnen de VS al hun militaire macht op Azië richten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aan Rusland gaan ze in de wat verdere toekomst toch niet heel veel meer hebben. Ze willen nu vooral nog even flink gebruik maken van de situatie en geld verdienen.
Owquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat laatste hebben de Russen ook niet.
Maar wat is de middenweg?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, okee. Dus jij interpreteert een diplomatieke middenweg als 'alleen Oekraïne moet water bij de wijn doen'. Tja, daar kan niemand natuurlijk verder wat aan doen.
Dat ook weer niet maar het verbaasd mij wel.quote:
Ik interpreteer jouw specifieke diplomatieke middenweg als 'alleen Oekraïne moet water bij de wijn doen'. Dat is iets anders.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, okee. Dus jij interpreteert een diplomatieke middenweg als 'alleen Oekraïne moet water bij de wijn doen'. Tja, daar kan niemand natuurlijk verder wat aan doen.
Ja, de regering van Oekraïne houd de kanalen open, dat doen ze zeker.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt gewoon onderhandeld hoor. En gelukkig maar.
Bever heeft zich ook van de Russische markt teruggetrokken?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat laatste hebben de Russen ook niet.
Krim afstaan, Donbas onafhankelijk, ze mogen bij de EU van Rusland. (edit: en de huidige regering mag blijven zitten)quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar wat is de middenweg?
China is niet echt een land wat aan een militair avontuur het buitenland begint zoals de VS en nu Rusland dat doen. Ze wachten af. En kijken naar de uitkomst van de invasie in Oekraïne. Met een schuin oog naar Taiwan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, maar China kijkt dan ook altijd wel vooruit. China speelt geen wedstrijdjes, maar een toernooi. Ze hebben daar ook niet zo de druk van om de zoveel tijd herkozen moeten worden. In het parlement, senaat, gemeente, provincie, etc.
Russische dreiging zal wel een stuk minder worden nadat dit probleem is opgelost.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zonder Russische dreiging kunnen de VS al hun militaire macht op Azië richten.
Dat was wel de bedoeling. Vandaar ook de terugtrekking uit Afghanistan. Duidelijk is dat dit wel in het water is gevallen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zonder Russische dreiging kunnen de VS al hun militaire macht op Azië richten.
Ik zou dat onderhandelen echt nooit kunnenquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, de regering van Oekraïne houd de kanalen open, dat doen ze zeker.
Donbas regio's onafhankelijk, Krim officieel naar Rusland (dat daar nu toch al de dienst uitmaakt) en Oekraïne compleet zelfbeschikkingsrecht en de mogelijkheid om toe te werken naar toetreding tot de EU. Rusland zit dan sowieso nog al aan die sancties vast en heeft militair gezien vele verliezen geleden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kortom, de fout zit dus inderdaad bij hoe jij dit interpreteert. Dat ligt dus echt bij jezelf.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik interpreteer jouw specifieke diplomatieke middenweg als 'alleen Oekraïne moet water bij de wijn doen'. Dat is iets anders.
Wat je zelf zegt. Onderhandelen om tijd te rekken, doe je alleen als er een staakt het vuren is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zou ook zomaar kunnen dat Poetin onderhandeld om tijd te rekken. Zodat hij de vastgelopen invasie weer kan opbouwen en versterken. Ik zie nog wel wat problemen.
Normaal gesproken zou je eerst een staakt het vuren afkondigen waarbij beide zijden de kans krijgen hun troepen te verzorgen. En hun gewonden en burgers te evacueren. Zolang daar geen sprake van is houd ik alle opties open.
Ik doe geen moeite meer om mensen te snappen. Popcorn erbij en genieten maarquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap zulke mensen echt niet, misschien maar goed ook.
Diplomaten zijn daar voor opgeleid.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik zou dat onderhandelen echt nooit kunnen![]()
Als je net al die beelden hebt gezien van je eigen burgers als doelen wil je die Rus toch meteen een stomp op z'n smoel geven
Zinloos dus.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Krim afstaan, Donbas onafhankelijk, ze mogen bij de EU van Rusland. (edit: en de huidige regering mag blijven zitten)
Samenvatting: twee stukken land kwijt en ze krijgen toestemming van Rusland om toe te treden tot een verbond dat ze toch niet toe gaat laten in de huidige staat.
Dus eigenlijk de situatie voordat deze hele oorlog begon?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Donbas regio's onafhankelijk, Krim officieel naar Rusland (dat daar nu toch al de dienst uitmaakt) en Oekraïne compleet zelfbeschikkingsrecht en de mogelijkheid om toe te werken naar toetreding tot de EU. Rusland zit dan sowieso nog al aan die sancties vast en heeft militair gezien vele verliezen geleden.
[..]
Kortom, de fout zit dus inderdaad bij hoe jij dit interpreteert. Dat ligt dus echt bij jezelf.
Wat levert Rusland in jouw scenario dan in? De situatie blijft zoals hij was voor de oorlog, alleen verkrijgen ze wat extra land.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
Kortom, de fout zit dus inderdaad bij hoe jij dit interpreteert. Dat ligt dus echt bij jezelf.
Ik ben benieuwd of ooggetuigen lijken zaten te tellen...quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe zit het nu met die airstrike van die Russen van laatst? Waren het er echt 35 doden of zijn het 180 wat door Rusland wordt beweerd?
Wat zeggen de ooggetuigen?
En worden die vreemdelingenlegioen lui zonder wapens of met slecht 10 patronen naar Kyiv gestuurd? (waanzin indien waar).
Ik denk dat bij elke onderhandeling over een middenweg een voorstel hoort dat Rusland flinke herstelbetalingen doet voor de schade die ze aangericht hebben. Elk bod vanuit Oekraïne waar dat verzoek niet in zit, is wat mij betreft al flinke water bij de wijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oekraïne wil van de Russen garanties. Probleem is wel dat de Russen niet te vertrouwen zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Donbas regio's onafhankelijk, Krim officieel naar Rusland (dat daar nu toch al de dienst uitmaakt) en Oekraïne compleet zelfbeschikkingsrecht en de mogelijkheid om toe te werken naar toetreding tot de EU. Rusland zit dan sowieso nog al aan die sancties vast en heeft militair gezien vele verliezen geleden.
[..]
Krijgt Oekraine die kutroebels, ben je ook mooi klaar meequote:Op woensdag 16 maart 2022 10:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik denk dat bij elke onderhandeling over een middenweg een voorstel hoort dat Rusland flinke herstelbetalingen doet voor de schade die ze aangericht hebben.
Die garanties hadden ze al eens gekregen. Die zijn niets waard, ongeacht wat Rusland nu garandeert.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Oekraïne wil van de Russen garanties. Probleem is wel dat de Russen niet te vertrouwen zijn.
Dan kan je net zo goed bij rusland horen als je toestemming moet hebben van vadertje poetin....quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Krim afstaan, Donbas onafhankelijk, ze mogen bij de EU van Rusland. (edit: en de huidige regering mag blijven zitten)
Samenvatting: twee stukken land kwijt en ze krijgen toestemming van Rusland om toe te treden tot een verbond dat ze toch niet toe gaat laten in de huidige staat.
Poetin is daar zelf duidelijk over en de machtige Russische kerk ook. Ze willen een herstel van het Russische rijk. En zijn bereid daarvoor met militaire middelen in te grijpen als dat moet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dus eigenlijk de situatie voordat deze hele oorlog begon?
Waarom dan deze oorlog beginnen? Je snapt toch wel dat dat niet het doel van Rusland is?
Toelating tot de EU is normaal gesproken toch niet iets voor de komende 10 jaar.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed bij rusland horen als je toestemming moet hebben van vadertje poetin....
Alle landen gooien garanties in de open haard als er stront aan de knikker is. Ook internationale verdragen of mensenrechten worden dan aan de kant geschovenquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Oekraïne wil van de Russen garanties. Probleem is wel dat de Russen niet te vertrouwen zijn.
Dit!quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zolang het maar mag van vadertje poetin...quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toelating tot de EU is normaal gesproken toch niet iets voor de komende 10 jaar.
Die is over 10 jaar toch wel weg.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zolang het maar mag van vadertje poetin...
Precies. Daarom zie ik die onderhandelingen meer als tijdrekken. Zodat de Russen hun troepen weer kunnen herstellen en opbouwen. Poetin wil oorlog dat is verder duidelijk. En duld daarin van niemand tegenspraak.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die garanties hadden ze al eens gekregen. Die zijn niets waard, ongeacht wat Rusland nu garandeert.
Dit dus. Oekraïne heeft geen enkele echte onderhandelingspositie omdat alles wat Putin zegt een lege belofte is. Het enige onderhandelingspunt dat ze kunnen hebben is een stroom bodybags terug naar Moskou en de tijd om die stroom te versnellen. Is cynisch, maar helaas.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar wat zou er anders zijn bij geen onderhandelingen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. Daarom zie ik die onderhandelingen meer als tijdrekken. Zodat de Russen hun troepen weer kunnen herstellen en opbouwen. Poetin wil oorlog dat is verder duidelijk. En duld daarin van niemand tegenspraak.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. Daarom zie ik die onderhandelingen meer als tijdrekken. Zodat de Russen hun troepen weer kunnen herstellen en opbouwen. Poetin wil oorlog dat is verder duidelijk. En duld daarin van niemand tegenspraak.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat je zelf zegt. Onderhandelen om tijd te rekken, doe je alleen als er een staakt het vuren is.
Hoe rekt putin tijd, door te onderhandelen, als het vechten aan alle kanten doorgaat?
Nette oorlogen bestaan niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Alle landen gooien garanties in de open haard als er stront aan de knikker is. Ook internationale verdragen of mensenrechten worden dan aan de kant geschoven
Nu kunnen beide landen aan hun inwoners verkopen dat zij volkomen bereid zijn te onderhandelen om de oorlog te stoppen, maar dat het mislukken van die onderhandelingen aan de andere partij ligt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar wat zou er anders zijn bij geen onderhandelingen?
Wel als er gevochten wordt op papierquote:
Dat hebben ze wel omdat de Russiche invasie tot nu toe mislukt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit dus. Oekraïne heeft geen enkele echte onderhandelingspositie omdat alles wat Putin zegt een lege belofte is. Het enige onderhandelingspunt dat ze kunnen hebben is een stroom bodybags terug naar Moskou en de tijd om die stroom te versnellen. Is cynisch, maar helaas.
En Koningsbergen weer Duits.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit!
En dan gewoon wachten totdat Rusland vroeg of laat implodeert door de sancties. Daarna is het een landrush waarin alle landen (Ukraine, Georgia, Japan, China, Chechnya) het door Rusland gestolen land weer terugpikken.
Dus beiden partijen hebben hier iets aan?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nu kunnen beide landen aan hun inwoners verkopen dat zij volkomen bereid zijn te onderhandelen om de oorlog te stoppen, maar dat het mislukken van die onderhandelingen aan de andere partij ligt.
Omdat Poetin een dictator is die zijn expansionistische driften niet onder bedwang kon houden en zowel de weerstand van Oekraïne als de kracht en effectiviteit van zijn eigen leger sterk had onderschat.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dus eigenlijk de situatie voordat deze hele oorlog begon?
Waarom dan deze oorlog beginnen? Je snapt toch wel dat dat niet het doel van Rusland is?
Volgens mij wilde Rusland in eerste instantie veel meer. Men zag zichzelf even naar Kiev rijden, de regering daar afzetten en vervangen door eentje die Russisch georiënteerd zou zij (lees: Oekraïne een complete vazalstaat maken). Sterker nog, Oekraïne had zogenaamd niet eens het recht om te bestaan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat levert Rusland in jouw scenario dan in? De situatie blijft zoals hij was voor de oorlog, alleen verkrijgen ze wat extra land.
Dat bedoel ik dus.quote:
Inclusief Alaskaquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:34 schreef Megumi het volgende:
Ze willen een herstel van het Russische rijk.
quote:A member of Russia's parliament called for reparations from the United States on Sunday -- including the return of historic settlements in Alaska and California -- over the west's vast economic sanctions.
https://www.dailymail.co.(...)angings-Ukraine.html
De machtige russische kerk ook. Waarom hebben we nog geen bemiddeling door het vaticaan gezien zijn die bang voor de orthodoxe russen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Poetin is daar zelf duidelijk over en de machtige Russische kerk ook. Ze willen een herstel van het Russische rijk. En zijn bereid daarvoor met militaire middelen in te grijpen als dat moet.
Als ik bemiddel heeft dat meer effectquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De machtige russische kerk ook. Waarom hebben we nog geen bemiddeling door het vaticaan gezien zijn die bang voor de orthodoxe russen?
Er zit natuurlijk ook een stuk propaganda bij. Als de onderhandelingen mislukken dan kan Poetin daar Zelensky de schuld van geven in zijn eigen land. En dat is weer een argument om deze oorlog in eigen land weer te rechtvaardigen. Logisch lijkt me.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar wat zou er anders zijn bij geen onderhandelingen?
Dus in de praktijk krijgt Rusland land erbij en verandert er verder niets ten opzichte van de situatie van voor de oorlog. Helder verhaal, dat is inderdaad flink water bij de wijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
Volgens mij wilde Rusland in eerste instantie veel meer. Men zag zichzelf even naar Kiev rijden, de regering daar afzetten en vervangen door eentje die Russisch georiënteerd zou zij (lees: Oekraïne een complete vazalstaat maken). Sterker nog, Oekraïne had zogenaamd niet eens het recht om te bestaan.
Toen een hakenkruis nu een Z.quote:
in principe hadden ze dat al voor het oorlogje begonquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus in de praktijk krijgt Rusland land erbij en verandert er verder niets ten opzichte van de situatie van voor de oorlog. Helder verhaal, dat is inderdaad flink water bij de wijn.
Dat zou kunnen. Maar dan nog blijft Rusland met de politieke en economische gevolgen zitten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus in de praktijk krijgt Rusland land erbij en verandert er verder niets ten opzichte van de situatie van voor de oorlog. Helder verhaal, dat is inderdaad flink water bij de wijn.
Ik snap het tijdrekken alleen niet...quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk ook een stuk propaganda bij. Als de onderhandelingen mislukken dan kan Poetin daar Zelensky de schuld van geven in zijn eigen land. En dat is weer een argument om deze oorlog in eigen land weer te rechtvaardigen. Logisch lijkt me.
Maar dat heeft alleen zin als je er zicht op hebt dat je de oorlog in je voordeel kan doen kantelen, en het feit dat ze nu al bij China moeten bedelen voor munitie/rantsoenen en bij Syrië voor manschappen belooft niet veel goeds op dat punt.quote:
Als Poetin van het toneel verdwenen is staat het volgende Russische staatshoofd met veroveringsdrang wel weer op, dat land valt al meer dan honderd jaar zijn buurlanden binnen om er dictaturen te vestigen. Ze hebben na de val van het ijzeren gordijn de mogelijkheid gekregen om een normale verstandhouding met hun Europese buren op te bouwen, maar ze verkiezen dreiging, intimidatie en invallen en bezettingen. Dan rest het westen maar één ding; het land totaal te isoleren, net zoals noord-Korea.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee, Rusland doet water bij de wijn ten opzichte van hun initiële wensen. En welk land krijgen ze er bij? De Krim. En dat is een stukje land dat ze al jaren onder controle hebben alleen niet wordt erkend. Dus eigenlijk hebben ze in dat opzicht ook geen winst.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Sorry, maar sinds rusland nu troepen uit Armenië aan het trekken is, lijkt mij het waarom die daar om te beginnen zaten, on-topic, maar dat is slechts mijn meningquote:
Deze post was wel degelijk relevant. Armenië steunt Poetin, dus een aanval van Azerbeidzjan op Armenië is dan een mogelijkheid.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:45 schreef polderturk het volgende:
STOP MET DEZE OFFTOPIC ONZIN BULLSHIT ALSTUBLIEFT
HEB IK HET NU VAAK GENOEG GEVRAAGD?
LIEF GENOEG GEVRAAGD?
VAAK GENOEG GEVRAAGD?
KAPPEN MET DEZE OFFTOPIC BULLSHIT ONZIN BULLSHIT
mvg
sp3c
Dat krijg je als je een oorlog begint, dat lijkt me niet zozeer water bij de wijn doen bij de onderhandeling maar een logisch gevolg van je acties.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar dan nog blijft Rusland met de politieke en economische gevolgen zitten.
Wie zegt dat ze uiteindelijk niet eindigen met alles ten oosten van de Dnjepr?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, Rusland doet water bij de wijn ten opzichte van hun initiële wensen. En welk land krijgen ze er bij? De Krim. En dat is een stukje land dat ze al jaren onder controle hebben alleen niet wordt erkend. Dus eigenlijk hebben ze in dat opzicht ook geen winst.
Waarom zou het Vaticaan dat doen? Zinloos lijkt me.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De machtige russische kerk ook. Waarom hebben we nog geen bemiddeling door het vaticaan gezien zijn die bang voor de orthodoxe russen?
Dus als Poetin straks zegt dat ze in eerste instantie Europa wilden veroveren, maar nu genoegen nemen met heel Oekraïne is dat ook water bij de wijn?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, Rusland doet water bij de wijn ten opzichte van hun initiële wensen. En welk land krijgen ze er bij? De Krim. En dat is een stukje land dat ze al jaren onder controle hebben alleen niet wordt erkend. Dus eigenlijk hebben ze in dat opzicht ook geen winst.
Nee want het gaat hier over Oekraïne.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Deze post was wel degelijk relevant. Armenië steunt Poetin, dus een aanval van Azerbeidzjan op Armenië is dan een mogelijkheid.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry, maar sinds rusland nu troepen uit Armenië aan het trekken is, lijkt mij het waarom die daar om te beginnen zaten, on-topic, maar dat is slechts mijn mening
nee echt niet hoor, het is gewoon weer dezelfde onzin riedel over etnisch gezuiverde Armenen en ik ben er echt klaar meequote:Op woensdag 16 maart 2022 10:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Deze post was wel degelijk relevant. Armenië steunt Poetin, dus een aanval van Azerbeidzjan op Armenië is dan een mogelijkheid.
Hoe langer de oorlog duurt, hoe groter die kans er is inderdaad. Want hoe meer grond Rusland nu zal innemen, hoe minder ze uiteindelijk zullen willen afstaan en hoe sterker ze staan in de onderhandelingen. Daarom is het ook zo belangrijk dat er nu een diplomatieke oplossing komt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze uiteindelijk niet eindigen met alles ten oosten van de Dnjepr?
Jawel. Poetin gaat troepen uit Armenië naar Oekraïne sturen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee want het gaat hier over Oekraïne.
Het gaat over de oorlog tussen Rusland (en Belarus) en Oekraïne, dus wel degelijk relevant.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee want het gaat hier over Oekraïne.
Benieuwd of iedereen in het westen dan ook zo verontwaardigd gaat zijn en Azerbeidzjan de moeder gecancelled gaat worden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Zou kunnen maar dan nog heb je een probleem. Een land bezetten waar vrijwel iedereen een bloedhekel aan je heeft is lastig. Ook omdat Oekraïne als land zeer geschikt is voor een partizanen oorlog.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze uiteindelijk niet eindigen met alles ten oosten van de Dnjepr?
Rusland gaat heel Europa niet veroveren. En nogmaals, de Krim hebben ze al onder controle sinds 2014. Dat is dus geen nieuwe winst.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus als Poetin straks zegt dat ze in eerste instantie Europa wilden veroveren, maar nu genoegen nemen met heel Oekraïne is dat ook water bij de wijn?
De Russen hebben, blijkt nu, niet genoeg militair overwicht om Oekraïne even te veroveren. Dan is het geen water bij de wijn doen om te zeggen van 'oh, dan nemen we genoegen met een klein stukje', dat is immers de facto nog steeds een verbetering ten opzichte van de situatie daarvoor, terwijl Oekraïne er in de praktijk alleen maar op achteruit gaat.
Alsof ik je beroof en aangeef dat ik je hele portomonnee wil, waarna jij tegenstribbelt en ik zeg 'oke, water bij de wijn, doe mij de helft van je portomonnee, dan leveren we allebei wat in'.
Lijkt het ze niet verstandig eerst eens kijken hoeveel er van dat Russische leger overblijft na het avontuur in Oekraine?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:52 schreef polderturk het volgende:
Russiche analisten bespreken de volgende stappen. Een aanval op de Baltische staten en een verovering van een eiland bij Zweden.
[ twitter ]
Dat filmpje is al wat ouder geloof ik.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:52 schreef polderturk het volgende:
Russiche analisten bespreken de volgende stappen. Een aanval op de Baltische staten en een verovering van een eiland bij Zweden.
[ twitter ]
vorige keer kon niemand het een reet schelenquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Benieuwd of iedereen in het westen dan ook zo verontwaardigd gaat zijn en Azerbeidzjan de moeder gecancelled gaat worden.
Rusland gaat heel Oekraïne ook niet veroveren, en het officieel vastleggen van de Krim als Russisch gebied en afscheiden van de Donbas is natuurlijk wel degelijk winst.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rusland gaat heel Europa niet veroveren. En nogmaals, de Krim hebben ze al onder controle sinds 2014. Dat is dus geen nieuwe winst.
En wie gaan ze daarvoor optrommelen? 50.000 Eritreeërs?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:52 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
En ook uit Syrië om maar wat te roepen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jawel. Poetin gaat troepen uit Armenië naar Oekraïne sturen.
Klopt. Ben daarom erg benieuwd hoe dat 'n volgende keer gaat zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
vorige keer kon niemand het een reet schelen
zelfdequote:Op woensdag 16 maart 2022 10:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Ben daarom erg benieuwd hoe dat 'n volgende keer gaat zijn.
Dat klinkt haast als een vooroordeel. Nadruk op haast.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
nee echt niet hoor, het is gewoon weer dezelfde onzin riedel over etnisch gezuiverde Armenen en ik ben er echt klaar mee
Poetin zegt anders. Om het Russiche rijk te herstellen zal hij ook NAVO leden moeten aanvallen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rusland gaat heel Europa niet veroveren. En nogmaals, de Krim hebben ze al onder controle sinds 2014. Dat is dus geen nieuwe winst.
Maar niet erkend. Het zou dan winst kunnen zijn als Oekraïne dat erkent en oproept aan andere landen om dat ook te doen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
tegen die tijd openen we er een forum open, mag polderturk het modden en gaan we he-le-maal losquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat klinkt haast als een vooroordeel. Nadruk op haast.
Maar de relevantie is dat Armenië nu overeind word gehouden door rusland, en naarmate rusland verder afbrokkelt, neemt de kans dat het los gaat weer toe.
Maar duidelijk
Poetin kan ook zeggen dat hij zich boven de wetten van de zwaartekracht verheven vindt maar dat gaat hem niet redden als hij van een gebouw af stapt. Uiteindelijk haalt de objectieve realiteit hem wel een keer in, en dat lijkt nu eerder aan de stadsgrenzen van Kyiv te gebeuren dan aan de Pools-Duitse grens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Poetin zegt anders. Om het Russiche rijk te herstellen zal hij ook NAVO leden meten aanvallen.
mwahquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou wel hypocriet zijn. Maar niet heel verbazingwekkend.
Op zich is Armenië een land wat zich richt op Europa en het steunen van een dictator alla Erdolf past daar niet bij.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
tegen die tijd openen we er een forum open, mag polderturk het modden en gaan we he-le-maal los
helemaal wild
ja majaquote:Op woensdag 16 maart 2022 10:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is Armenië een land wat zich richt op Europa en het steunen van een dictator alla Erdolf past daar niet bij.
Dat dachten mensen over Hitler destijds ook. Die fout moeten we niet nogmaals maken.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Poetin kan ook zeggen dat hij zich boven de wetten van de zwaartekracht verheven vindt maar dat gaat hem niet redden als hij van een gebouw af stapt. Uiteindelijk haalt de objectieve realiteit hem wel een keer in, en dat lijkt nu eerder aan de stadsgrenzen van Kyiv te gebeuren dan aan de Pools-Duitse grens.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Putin het kan/wil proberen om andere landen te annexeren.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Uiteindelijk haalt de objectieve realiteit hem wel een keer in, en dat lijkt nu eerder aan de stadsgrenzen van Kyiv te gebeuren dan aan de Pools-Duitse grens.
Ten eerste is Azerbeidzjan een eerste klas shithole, ook economisch, dus goede vraag of het uitmaakt, ten tweede is het gewoon een vazalstaat van rusland, dus: nee.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Benieuwd of iedereen in het westen dan ook zo verontwaardigd gaat zijn en Azerbeidzjan de moeder gecancelled gaat worden.
Ik bedoel die gaan geen troepen aan Rusland leveren dat is onzin.quote:
Als die oorlog maar lang genoeg voortduurt zal Rusland toch echt steeds meer terrein winnen en op een gegeven moment heel Oekraïne in beslag kunnen nemen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Rusland gaat heel Oekraïne ook niet veroveren, en het officieel vastleggen van de Krim als Russisch gebied en afscheiden van de Donbas is natuurlijk wel degelijk winst.
Kromme vergelijking, alleen al door de brede steun voor het Nationaal-Socialisme destijds in Duitsland.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zijden mensen over Hitler destijds ook. Die fout moeten we niet nogmaals maken.
Klopt maar oorlog is gelukkig duur. Dus door zolang mogelijk door te vechten schaad je de Russen ook.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als die oorlog maar lang genoeg voortduurt zal Rusland toch echt steeds meer terrein winnen en op een gegeven moment heel Oekraïne in beslag kunnen nemen.
nee joh zie ik ook niet gebeurenquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik bedoel die gaan geen troepen aan Rusland leveren dat is onzin.
Ook de dictator Poetin heeft een brede steun. Dus de vergelijking gaat wel op.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kromme vergelijking, alleen al door de brede steun voor het Nationaal-Socialisme destijds in Duitsland.
En dan? Met 200.000 man grondtroepen (maximaal) een bevolking van 44 miljoen mensen die je niet moeten en niet in je propaganda trappen, onder controle houden?quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als die oorlog maar lang genoeg voortduurt zal Rusland toch echt steeds meer terrein winnen en op een gegeven moment heel Oekraïne in beslag kunnen nemen.
Oekraïne had daarop de watertoevoer naar de Krim geblokkeerd.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar heeft Rusland simpelweg te weinig mankracht en geen financiële middelen voor. Verder gaat momenteel heel hun economie naar de haaien.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, ze praten inderdaad, zelfs dagelijks las ik. ! In werkgroepen…quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Juist. Kijk bijvoorbeeld maar naar Vietnam een klein land dat de destijds een supermacht verslagen heeft.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dan? Met 200.000 man grondtroepen (maximaal) een bevolking van 44 miljoen mensen die je niet moeten en niet in je propaganda trappen, onder controle houden?
Dat lukt je met 10x zoveel soldaten niet eens.
Exact.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Juist. Kijk bijvoorbeeld maar naar Vietnam een klein land dat de destijds een supermacht verslagen heeft.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze echt volledige controle over het hele grondgebied van Oekraïne kunnen houden. Geografisch gezien is grondoppervlak van Oekraïne daar te groot voor volgens mij.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel eens op gaan schieten, het Russische 'offensief' zit ondertussen al twee weken muurvast.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
genocide zullen ze ver vandaan blijven omdat dat in de VN via de algemene raad gaat, niet via de veiligheidsraad waar ze een veto hebbenquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:08 schreef archito het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze echt volledige controle over het hele grondgebied van Oekraïne kunnen houden. Geografisch gezien is grondoppervlak van Oekraïne daar te groot voor volgens mij.
Ze hebben meer kans Oekraïne tot overgave te dwingen door steden te vernietigen en genocide te plegen op de inwoners. Waar ze nu al mee bezig zijn.
Een staand leger handhaven om een land te bezetten heeft samen met de kernramp Tsjernobyl de USSR om zeep geholpen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:06 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Daar heeft Rusland simpelweg te weinig mankracht en geen financiële middelen voor. Verder gaat momenteel heel hun economie naar de haaien.
Nee dat is geen water bij de wijn doen, dat is je doelen niet behalen en dan maar hopen dat de ander dit niet door heeft....quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Precies. De gedachte dat 'als het maar lang genoeg duurt' is natuurlijk al onzin. De tijd is absoluut in het nadeel van de agressor.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:09 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel eens op gaan schieten, het Russische 'offensief' zit ondertussen al twee weken muurvast.
Genocide is misschien niet het goed woord. Maar aanvallen op de burgerbevolking en steden omsingelen waardoor eerste levensbehoeften worden afgenomen zijn wel tactieken die ze gebruiken om Oekraïne op de knieën te dwingen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
genocide zullen ze ver vandaan blijven omdat dat in de VN via de algemene raad gaat, niet via de veiligheidsraad waar ze een veto hebben
Zolang het beperkt blijft tot Nagorno Karabach...quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Ben daarom erg benieuwd hoe dat 'n volgende keer gaat zijn.
Blijven in Vietnam kostte teveel geld en mensenlevens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Juist. Kijk bijvoorbeeld maar naar Vietnam een klein land dat de destijds een supermacht verslagen heeft.
Ik zie het eerder een loopgraven- of guerrilla-oorlog worden dan dat Rusland heel Oekraïne weet te veroveren en bezetten; het Russische leger loopt nu al op zijn tandvlees.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is echt middeleeuwse oorlogvoering uit pure armoede. En dan corridors afspreken voor vluchtelingen om vervolgens op die burgers te schieten zodat ze weer terug moeten vluchten en nog verder ontredderd raken.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:13 schreef archito het volgende:
[..]
Genocide is misschien niet het goed woord. Maar aanvallen op de burgerbevolking en steden omsingelen waardoor eerste levensbehoeften worden afgenomen zijn wel tactieken die ze gebruiken om Oekraïne op de knieën te dwingen.
It is well that war is so terrible, otherwise we should grow too fond of it.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:13 schreef archito het volgende:
[..]
Genocide is misschien niet het goed woord. Maar aanvallen op de burgerbevolking en steden omsingelen waardoor eerste levensbehoeften worden afgenomen zijn wel tactieken die ze gebruiken om Oekraïne op de knieën te dwingen.
En zeker in die tijd met de wapens van toen een ontzettend kut land om in te moeten vechten. Groter thuisvoordeel kun je bijna niet hebben in een oorlog.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Blijven in Vietnam kostte teveel geld en mensenlevens.
Maar Vietnam is geen klein land, het is behoorlijk groot.
[ afbeelding ]
Om precies te zijn 47 jaar oud.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat filmpje is al wat ouder geloof ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
De samenwerking tussen Hitler en Stalin en het molotov von ribbentroppact noemt hij niet. En zo staan er wel meer onzin in zijn stuk.quote:Of course, this situation begs a question: what next, what are we to expect? If history is any guide, we know that in 1940 and early 1941 the Soviet Union went to great lengths to prevent war or at least delay its outbreak. To this end, the USSR sought not to provoke the potential aggressor until the very end by refraining or postponing the most urgent and obvious preparations it had to make to defend itself from an imminent attack. When it finally acted, it was too late.
Ter vergelijking ook Vietnam over Ukraine heen gelegenquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar Vietnam is geen klein land, het is behoorlijk groot.
[ afbeelding ]
En dat werkt alleen als je het hele land onder controle hebt, en je zo de grote steden wil uitroken. Maar rusland heeft niet heel dat land, in het westen hobbelt het Oekraïense leger nog gewoon rond. Omsingelen van Kiev lukt ze nog geeneens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:13 schreef archito het volgende:
[..]
Zucht, waarom deden ze dit niet vanaf het begin. Voor de prijs van zo'n Javelin (laten we zeggen 70k zonder launcher) kan je 12 van die 6000 dollar Switchblades kopen. En hier heb je veel meer aan. Kan je eindelijk tegenstanders uitschakelen die verstopt achter een muur of plat op de grond of in een loopgraaf zitten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:08 schreef polderturk het volgende:
Hopelijk is dit echt waar en niet alweer een teleurstelling.
Ik weet niet of deze switchblades het verschil gaan maken. Hebben niet echt veel explosieve kracht.
[ twitter ]
waar verhaalquote:
quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:00 schreef Za het volgende:
[..]
Het enige land dat ooit zo gek was om atoombommen op een bevolking te gooien is elders gelegen.
In Vietnam had je dat de vijand in de jungle zat. En niet alleen op de grond, maar ook in boomhutten en tunnels onder de grond.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En zeker in die tijd met de wapens van toen een ontzettend kut land om in te moeten vechten. Groter thuisvoordeel kun je bijna niet hebben in een oorlog.
volgens mij niet operationeelquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zucht, waarom deden ze dit niet vanaf het begin. Voor de prijs van zo'n Javelin (laten we zeggen 70k zonder launcher) kan je 12 van die 6000 dollar Switchblades kopen. En hier heb je veel meer aan. Kan je eindelijk tegenstanders uitschakelen die verstopt achter een muur of plat op de grond of in een loopgraaf zitten.
stadquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Vietnam had je dat de vijand in de jungle zat. En niet alleen op de grond, maar ook in boomhutten en tunnels onder de grond.
Ik weet niet wat kutter is, een stadsguerrilla of jungleguerrilla.
Nou is Vietnam een beetje vochtig, maar in wat drogere landen kun je de bomen ook in de fik steken. Krijg je minder commentaar op (tegenwoordig) dan wanneer je steden in as legt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
stad
een boom is een boom, schien is er iemand ingeklommen
een flat is in potentie 10 verdiepingen vol problemen
jan soldaat is meestal niet bezig met commentaarquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou is Vietnam een beetje vochtig, maar in wat drogere landen kun je de bomen ook in de fik steken. Krijg je minder commentaar op (tegenwoordig) dan wanneer je steden in as legt.
Het is allebei kut. Maar ook totaal onvergelijkbaar qua wapentuig.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Vietnam had je dat de vijand in de jungle zat. En niet alleen op de grond, maar ook in boomhutten en tunnels onder de grond.
Ik weet niet wat kutter is, een stadsguerrilla of jungleguerrilla.
Is dit een soort VI die de opstelling voor Oranje maakt?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:52 schreef polderturk het volgende:
De NAVO zou snel mogelijk AWACS, Patriots, F35's, F22's, F15's, drones, Javelins en tienduizenden soldaten naar de Baltische staten moeten sturen.
[ twitter ]
besluiten om steden in as te leggen gebeurt hopelijk toch op een iets hoger niveau dan kan soldaat?quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
jan soldaat is meestal niet bezig met commentaar
hopelijk welquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
besluiten om steden in as te leggen gebeurt hopelijk toch op een iets hoger niveau dan kan soldaat?
In een jungle kun je al je jeeps, tanks en andere grote materiaal niet meenemen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
stad
een boom is een boom, schien is er iemand ingeklommen
Too many humans, not enough space or resources to go around.quote:
Dat zou prachtig zijnquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan je dit lezen als dat het geld van Rusland dat in het buitenland bevroren is dat het ingepikt en aan Ukraine gegeven wordt?
[ twitter ]
Ik heb The Raid gezien en kan beamen dat dit klopt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:25 schreef sp3c het volgende:
Genoeg veteranen hier dus.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Too many humans, not enough space or resources to go around.
Oppervlakkig lijkt het daar op.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan je dit lezen als dat het geld van Rusland dat in het buitenland bevroren is dat het ingepikt en aan Ukraine gegeven wordt?
[ twitter ]
Hoe lang kan NATO zich nog afzijdig houden?quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:52 schreef Perrin het volgende:
Weer een NAVO meeting vandaag.
[ twitter ]
quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:40 schreef UitStraling het volgende:
Zelensky moet gewoon vandaag beloven nooit tot de NAVO toe te treden, vanavond een staakt het vuren, morgen terugtrekking Russische leger, ergens in augustus Putin een nekschot en in januari 2023 toetreden tot de NAVO.
Zolang Rusland geen NATO-lidstaat aanvalt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:47 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Hoe lang kan NATO zich nog afzijdig houden?
Echt afzijdig zijn ze niet he. En Rusland de oorlog verklaren is niet echt een constructieve zet momenteel.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:47 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dom Hollywood gelul, alsof de NAVO een oorlog gaat beginnen om Oekraïne.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:47 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Met een beetje geluk komen de russische burgers in de komende jaren flink in verzet en dus vanuit binnen een verandering.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:40 schreef UitStraling het volgende:
Zelensky moet gewoon vandaag beloven nooit tot de NAVO toe te treden, vanavond een staakt het vuren, morgen terugtrekking Russische leger, ergens in augustus Putin een nekschot en in januari 2023 toetreden tot de NAVO.
De bolsjewisten hielden het 73 jaar vol.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:03 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Met een beetje geluk komen de russische burgers in de komende jaren flink in verzet en dus vanuit binnen een verandering.
Kan mij niet voorstellen dat putin en zijn corrupte vriendjes dit lang gaan volhouden als het volk ziet dat putler en co cake eten en zijn halve rantsoenen duur brood.
Die hadden nog idealen… op papierquote:Op woensdag 16 maart 2022 12:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De bolsjewisten hielden het 73 jaar vol.
Als je toen de rijen voor de winkels zag, daar komen ook de woorden slageRIJ en bakkerRIJ vandaan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Dat was gewoon propaganda.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja die zien de bui al hangen.
Overigens dat met die huurlingen snap ik nog steeds niet. Waarom zou je die onbewapend op pad naar Kiev sturen? Daar win je niets mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |