Je vergeet dat de meeste Europeanen ontzettend bang geworden zijn voor die gek en waar hij nog meer toe in staat isquote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
Ik gok dat deze discussie vol support voor Oekraïne snel voorbij gaat zijn nu de gevolgen daarvan (sancties Rusland) onze eigen economie zal kunnen doen instorten.
Met Poetin als lachende derde.
Eens kijken of de 24/7 verslaggeving en het vlaggewapper abrupt stopt.
[ twitter ]
Maar niet voor hun eigen hachje?quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:33 schreef grrrrg het volgende:
Je vergeet dat de meeste Europeanen ontzettend bang geworden zijn voor die gek en waar hij nog meer toe in staat is
Wat heb je aan al die luxe wanneer er een dementerende boomer met kernwapens in het Kremlin zit en er een constante dreiging van een allesvernietigende derde wereldoorlog in de lucht hangt?quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:39 schreef Za het volgende:
[..]
Maar niet voor hun eigen hachje?
Ze lopen liever met Oekraïense vlaggen Poetin te bespotten met tot gevolg het inleveren van de luxe die ze gewend zijn?
Ik geef er niet veel om en heb een weerzin tegen materialisme. Maar de gemiddelde Nederlander doet niets liever als het sprokkelen van materie, en wandelen met merknamen op de borst of om de pols, plus extravagante vakanties uiteraard.quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat heb je aan al die luxe wanneer er een dementerende boomer met kernwapens in het Kremlin zit en er een constante dreiging van een allesvernietigende derde wereldoorlog in de lucht hangt?
Laten we het hopen héquote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
Ik gok dat deze discussie vol support voor Oekraïne snel voorbij gaat zijn nu de gevolgen daarvan (sancties Rusland) onze eigen economie zal kunnen doen instorten.
[ twitter ]
En daarmee is eigenlijk alles wel gezegd...quote:
Zwaktebod.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
En daarmee is eigenlijk alles wel gezegd...
Jawel, wel voor hun eigen hachje. Daarom zie je zo'n heftige Europese reactie. Dat zag je niet bij de Russische inval van Tsjetsjenië of Georgië.quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:39 schreef Za het volgende:
[..]
Maar niet voor hun eigen hachje?
Ze lopen liever met Oekraïense vlaggen Poetin te bespotten met tot gevolg het inleveren van de luxe die ze gewend zijn?
Moet ik nog even doorgaan?quote:
Je hebt er moeite mee dat Europa kiest voor Oekraïne, ipv Rusland?quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Wat eist Poetin dan van ons?quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:15 schreef Za het volgende:
[..]
Zwaktebod.
Wanneer jij bv Oekraieners in je huis wilt opnemen vind ik dat mooi, ook dat je zo meeleeft met deze mensen, en bereid bent eventueel in armoede te leven voor je principes.
Ik gok dat de gemiddelde Nederlander echter liever zijn luxe leven in stand houdt wanneer dat inhoudt zich te confirmeren aan de eisen van Poetin.
Za is een liefhebber van "sterke, machtige mannen" als Poetin of gewoon overal tegen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt er moeite mee dat Europa kiest voor Oekraïne, ipv Rusland?
Waarom?
Nee, Rusland is lief.quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat heb je aan al die luxe wanneer er een dementerende boomer met kernwapens in het Kremlin zit en er een constante dreiging van een allesvernietigende derde wereldoorlog in de lucht hangt?
Voordeel van een sterk leider is dat het duidelijkheid schept.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Za is een liefhebber van "sterke, machtige mannen" als Poetin of gewoon overal tegen.
Als die tweet echt waar is kan dat wel eens een probleem worden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Saoedi-Arabië zit vuist diep in de Amerikaanse economie, die gaan dat niet om zeep helpen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Als je je conformeert aan die eisen dan houdt het luxe leven op een gegeven moment ook op. Of je moet al superrijk zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:15 schreef Za het volgende:
[..]
Zwaktebod.
Wanneer jij bv Oekraieners in je huis wilt opnemen vind ik dat mooi, ook dat je zo meeleeft met deze mensen, en bereid bent eventueel in armoede te leven voor je principes.
Ik gok dat de gemiddelde Nederlander echter liever zijn luxe leven in stand houdt wanneer dat inhoudt zich te confirmeren aan de eisen van Poetin.
Of ze beseffen dat ze in de toekomst ook het doelwit van Westerse sancties kunnen worden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Saoedi-Arabië zit vuist diep in de Amerikaanse economie, die gaan dat niet om zeep helpen.
Dat kan best de reden zijn waarom ze bij zaken met China in de Chinese munteenheid willen kunnen afrekenen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of ze beseffen dat ze in de toekomst ook het doelwit van Westerse sancties kunnen worden.
Nou, als Polen dat wil moeten we het maar doen!quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:40 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)verleg-kiev-zelenski
Polen roept na overleg in Kiev op tot NAVO-vredesmissie in Oekraïne
Ja, wat kan er mis gaan?quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:42 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Nou, als Polen dat wil moeten we het maar doen!
Het maakt ook niks uit want voor handel met Amerika / elders loopt het sowieso via SWIFT.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat kan best de reden zijn waarom ze bij zaken met China in de Chinese munteenheid willen kunnen afrekenen.
Maar dat hoeft niet direct de Amerikaanse economie te schaden.
Beetje gekke NAVO missie met alleen Polen, dan moet de rest er eerst uitstappenquote:Op woensdag 16 maart 2022 07:42 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Nu kunnen ze dat in Polen makkelijk roepen want die gaan daar niet over, dat wordt beslist door Macron, Biden, BoJo en Scholz, maar de Polen kunnen zo mooi de betrokken buur spelen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:40 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)verleg-kiev-zelenski
Polen roept na overleg in Kiev op tot NAVO-vredesmissie in Oekraïne
Dit.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:35 schreef crystal_meth het volgende:
Of ze beseffen dat ze in de toekomst ook het doelwit van Westerse sancties kunnen worden.
Heb je al een antwoord waarom het voor Oekraïne beter is de bitch van een dictator te worden dan een vrij democratisch land te blijven?quote:
Die Poelen hebben wel de ballen om naar Kiev te gaan, dat zie ik Rutte nog niet zo snel doenquote:Op woensdag 16 maart 2022 07:42 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Is het tevens niet beter wanneer we alle derde wereldlanden waar men voor nu voor 0,50 eurocent per dag werkt het minimumloon gaan betalen voor geleverde arbeid, zou dat niet beter zijn voor die mensen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Heb je al een antwoord waarom het voor Oekraïne beter is de bitch van een dictator te worden dan een vrij democratisch land?
Polen heeft daar net zoveel over te zeggen als de restquote:Op woensdag 16 maart 2022 07:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu kunnen ze dat in Polen makkelijk roepen want die gaan daar niet over, dat wordt beslist door Macron, Biden, BoJo en Scholz, maar de Polen kunnen zo mooi de betrokken buur spelen.
dat Polen iets anders in de wedstrijd zit is niet zo vreemd lijkt mij. Directe buur van smeerlaplanden Belarus en Rusland EN iets van 2 miljoen vluchtelingen binnen zijn landsgrenzen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:59 schreef TLC het volgende:
[..]
Die Poelen hebben wel de ballen om naar Kiev te gaan, dat zie ik Rutte nog niet zo snel doen
Dat is nog eens relevant! Goed zo!quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:00 schreef Za het volgende:
[..]
Is het tevens niet beter wanneer we alle derde wereldlanden waar men voor nu voor 0,50 eurocent per dag werkt het minimumloon gaan betalen voor geleverde arbeid, zou dat niet beter zijn voor die mensen?
Tuurlijk niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Polen heeft daar net zoveel over te zeggen als de rest
Zeker welquote:
Waarom?quote:Op woensdag 16 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
En sowieso zeer afhankelijk van Amerikaanse veiligheidsgaranties en wapens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Saoedi-Arabië zit vuist diep in de Amerikaanse economie, die gaan dat niet om zeep helpen.
Nee ik ben bekend met hoe de organisatie werktquote:
Ja die zien de bui al hangen.quote:
Gezien haar corona mening het laatste.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Za is een liefhebber van "sterke, machtige mannen" als Poetin of gewoon overal tegen.
Dankzij de EU zijn er dus geen Nazi's in Oekraïne, misschien hadden de Russen voordat ze überhaupt begonnen met deze onzin dan wat Oekraïense wetteksten kunnen doornemen?quote:Verbod op nazistische uitingen
Het lijkt een belangrijk signaal naar Moskou, dat inmiddels een van zijn andere oorlogsdoelen – de ‘denazificatie’ van Oekraïne – lijkt te hebben ingeslikt. In zijn vraaggesprek met Kommersant zei onderhandelaar Michajlo Podoljak dat de Russische delegatie slecht geïnformeerd was op dit gebied: „Voor hen [de Russen] was het verrassend dat er een hele serie Europese wetgeving bestaat waarin veroordelingen en verboden op fascistische en nazistische uitingen zijn vastgelegd.” Dergelijke wetgeving heeft Oekraïne – dat immers EU-lidmaatschap nastreeft – inmiddels geïmplementeerd, zo zei Podoljak.
Die huurlingen worden vooral politiek ingezet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja die zien de bui al hangen.
Overigens dat met die huurlingen snap ik nog steeds niet. Waarom zou je die onbewapend op pad naar Kiev sturen? Daar win je niets mee.
Wanneer gaan die Russen eens denazificeren met hun neo-nazi Wagner huurleger en hun van staatswege toegestane neonazistische aanvallen op homoseksuelen en kleurlingen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:23 schreef J.B. het volgende:
Gesprekken tussen Kiev en Moskou in cruciale fase beland
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fase-beland-a4101837
[..]
Dankzij de EU zijn er dus geen Nazi's in Oekraïne, misschien hadden de Russen voordat ze überhaupt begonnen met deze onzin dan wat Oekraïense wetteksten kunnen doornemen?
In dat rusland weet de bevolking ook niet wat ze van gekkigheid met hun geld moeten doen zo'n succes.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je je conformeert aan die eisen dan houdt het luxe leven op een gegeven moment ook op. Of je moet al superrijk zijn.
Dat nazi-verhaal is natuurlijk totaal niet waarom ze daadwerkelijk binnen vielen, maar slechts een verhaaltje voor de buhne.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dankzij de EU zijn er dus geen Nazi's in Oekraïne, misschien hadden de Russen voordat ze überhaupt begonnen met deze onzin dan wat Oekraïense wetteksten kunnen doornemen?
Ik neem aan dat monumenten voor collaborateurs daar niet onder vallen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
VKquote:Nederlandse veteranen vechten mee in Oekraïne, ‘als kanonnenvoer’
Het Russische bombardement op een Oekraïens legerkamp vestigde de aandacht op de vrijwillige buitenlandse strijders in het land. Wie zijn zij? Vanuit Nederland blijken veteranen mee te doen. ‘Sommigen hebben een rugzakje met psychische klachten.’
Zeker tien Nederlandse veteranen vechten mee aan het front in Oekraïne. Dat zeggen andere veteranen en betrokkenen die contact hebben met deze voormalige beroepsmilitairen tegen de Volkskrant. Oud-Dutchbatter Remko de Bruijne zegt te weten dat zeker vijf ex-Dutchbatters (die waren in Srebrenica) meevechten, net als vijf Nederlandse militairen die naar Afghanistan uitgezonden zijn geweest.
In het laatste bericht dat hij van het front kreeg, bedankte een van hen voor de spullen die hij voor vertrek bij De Bruijne thuis had opgehaald: kleding, een scherfvest en een legerhelm. ‘Alles gaat prima hier’, appte de militair. Maar veteranen en hun familieleden maken zich grote zorgen over de voormalige militairen die zich mengen in de strijd met Rusland.
Hendrik-Jan van Tilburg, voorzitter van de koepel voor ontmoetingscentra voor veteranen, zegt van zo’n vijf veteranen te weten dat ze naar Oekraïne zijn vertrokken. Hij probeert voormalige militairen hier actief van te weerhouden, onder meer door hen te stimuleren vanuit Nederland te helpen. ‘Als ze naar het front gaan, is de kans dat ze daar sneuvelen heel erg groot. Ze zijn gewoon kanonnenvoer.’
Beschadigd tijdens missies
Een deel van de veteranen is bovendien beschadigd geraakt tijdens missies en lijdt aan ptss. ‘Sommige veteranen die daarheen zijn gegaan, lopen in de actieve hulpverlening’, aldus Van Tilburg. ‘Laat ik het zo zeggen: er lopen daar mensen rond die daar niet rond zouden moeten lopen.’ Van ten minste een van de Nederlandse veteranen in Oekraïne zegt hij ‘honderd procent’ zeker te weten dat deze ptss heeft.
Na de invasie vroeg de Oekraïense president Zelenski mensen van over de hele wereld mee te komen vechten tegen het Russische leger. Met de oproep voor dit vreemdelingenlegioen raakte hij een gevoelige snaar bij Nederlandse veteranen. Met name de beelden van bombardementen op onschuldige burgers triggeren hen en roepen oude gevoelens op van machteloosheid, merken betrokkenen.
Over het precieze aantal Nederlandse oud-militairen in Oekraïne is grote onduidelijkheid. Advocaat Michael Ruperti, die veel veteranen bijstaat, houdt het op twintig tot dertig, al zou een deel van hen alweer onverrichter zake zijn teruggekeerd naar Nederland. Dit was nog voor het dodelijke Russische bombardement op het trainingscomplex voor buitenlandse strijders in West-Oekraïne, afgelopen zondag.
Zorgplicht voor veteranen
Ruperti is verontwaardigd over het feit dat minister Ollongren (Defensie) haar zorgen niet uitspreekt over veteranen die naar Oekraïne gaan. ‘Ollongren heeft een zorgplicht voor alle voormalige militairen.’ Volgens de advocaat staat het vast dat een deel van de oud-militairen in Oekraïne psychische problemen heeft. ‘Sommigen hebben een rugzakje met psychische klachten of schulden en gaan daar vechten voor een paar honderd euro in de maand.’
Voorlopig laat het ministerie van Defensie de veteranen gewoon hun gang gaan. ‘Veteranen die uit dienst zijn, zijn gewoon Nederlandse staatsburgers’, aldus een woordvoerder. ‘Zij zijn vrij om te gaan en staan waar ze willen. Wij zijn geen partij in dit conflict, dus voor burgers is het niet strafbaar om te gaan vechten voor het Oekraïense leger.’
Andere landen nemen veel nadrukkelijker stelling tegen het vreemdelingenlegioen. Zo verbieden onder meer India, Oostenrijk, Servië en Zwitserland hun inwoners bij wet om zich hierbij aan te sluiten. Landen als Algerije en Senegal hebben Oekraïne opgeroepen geen landgenoten toe te laten tot het vreemdelingenlegioen.
Het ministerie van Defensie zegt geen zicht te hebben op het aantal Nederlandse veteranen in Oekraïne. ‘Wij zijn geen big brother.’ Wel is er een negatief reisadvies. ‘Wat uw situatie ook is: ga er niet naartoe’, stelt het ministerie van Buitenlandse Zaken op zijn website. ‘Het ministerie kan u niet of waarschijnlijk niet helpen als u in de problemen komt.’
Gevoel van machteloosheid
Van Tilburg zegt contact te hebben met tientallen veteranen die aangeven dat ze erover denken in Oekraïne te gaan vechten. ‘Veel veteranen komen tijdens uitzendingen in aanraking met onrecht en machteloosheid’, zegt hij. ‘Ze ontwikkelen daardoor een verhoogd rechtvaardigheidsgevoel. Een klein deel wil daarom nu daadwerkelijk wat doen. Ik begrijp dat. Maar ik stel hun wel vragen. Want je moet je afvragen of je wel in de juiste conditie bent om daarheen te gaan.’
‘Ik zie veel irritatie onder veteranen’, zegt ook Uruzgan-veteraan Niels Roelen. ‘Ze hebben het idee dat we Zelenski nu in de kou laten staan.’ Bovendien, zegt hij, ‘missen veel veteranen gevoel van onvoorwaardelijke kameraadschap dat ze tijdens hun missies hebben ervaren.’
Bij militairen die de val van Srebrenica meemaakten, komt de onmacht weer boven, merkt ex-Dutchbatter De Bruijne. ‘Als militair kon je daar niets doen, je had twee keuzes: een slechte of een heel erg slechte. De meeste jongens kunnen niet verkroppen dat ze daar niet konden handelen. Die machteloosheid komt na 27 jaar weer boven. Ze denken: toen konden we niks, nu ga ik er wat aan doen.’
Er zijn meerdere redenen voor veteranen om nu tegen de Russen te vechten, zegt voorzitter Hans van Griensven van het Veteranen Platform. ‘Het kan het avontuur zijn, de thrill, maar ook compensatie voor wat in het verleden is misgegaan. Moral injury noemen we het, dat je je als veteraan ook in zo’n situatie bevond en machteloos moest toekijken.’
Geen luchtsteun, geen back-up
Onlangs werd advocaat Ruperti midden in de nacht gebeld door een jonge veteraan die overwoog zich aan te sluiten bij de strijd tegen de Russen. ‘Doe het niet’, was zijn advies. ‘Ik zei: als je Oekraïners wilt helpen, doe dat dan door goederen te leveren of door je over de vluchtelingen te ontfermen. We zien toch allemaal de verschrikkelijke beelden? De Russen hebben duidelijk een signaal afgegeven aan buitenlandse strijders door dat trainingscentrum te bombarderen.’
Om veteranen tegen zichzelf te beschermen, plaatste Van Griensven vorige week een hartekreet op LinkedIn en Facebook. Hij riep ‘iedereen die een beschadigde veteraan kent’ die wellicht wil meevechten in Oekraïne, op hem of haar hierop aan te spreken en ‘eventueel te helpen om te komen tot een verstandige beslissing. Zorgen doen we samen.’
Een militair die De Bruijne om advies vraagt over de strijd in Oekraïne, krijgt van hem een duidelijk antwoord. ‘De kans dat je daar sneuvelt, is zo ontzettend groot. Bovendien heb je geen regering of ministerie achter je staan, er is geen luchtsteun, je hebt geen back-up. Als het daar misgaat, wie komt jou dan redden?
Van Tilburg zegt zich grote zorgen te maken als de strijd heviger wordt. ‘Ik zie nu dat veteranen stapsgewijs de drempel om mee te vechten aan het verlagen zijn. Ze brengen hulpgoederen, rijden naar de Poolse grens. Maar hoe langer dit gaat duren, hoe lager die drempel wordt. Dan kan het zomaar een heel grote groep worden.’
De eerste maandag na het uitbreken van de oorlog in Oekraïne stond er bij Noorloos Specialist Equipment in Kaatsheuvel nog voor openingstijd een oud-militair op de stoep, vertelt eigenaar Jan Noorloos die onder meer scherfvesten en helmen verkoopt. ‘Hij kwam wat outdoorbroeken bij me halen’, zegt hij. ‘Hij had als militair in Afghanistan gediend en hij vond dat hij nu iets moest doen. Gewoon, omdat hij niet tegen onrecht kon.’
TWEE GEWONDEN
Voor zover bekend zijn tot nu toe twee Nederlanders tijdens de oorlog in Oekraïne gewond geraakt. Een van hen is zwaargewond, zegt Gert Snitselaar, die contact onderhoudt met een deel van de Nederlandse Oekraïnegangers. De man is volgens hem geopereerd in Oekraïne en inmiddels overgebracht naar een ziekenhuis in Polen. Een andere man raakte lichtgewond en bevindt zich nog in Oekraïne. Hij zal ook worden vervoerd naar Polen. Voor zover bekend zijn er geen Nederlandse doden gevallen.
Oekraïne heeft de regels voor deelname aan het vreemdelingenlegioen inmiddels aangescherpt. Strijders zonder vechtervaring worden niet meer toegelaten, zo meldde het land twee dagen na de Russische aanval op het trainingscentrum voor buitenlandse strijders in Yavoriv, in West-Oekraïne.
Wat niet wegneemt dat Zelensky zelf van Joodse afkomst is. Iets wat jij vergeet. En neo-nazi en dergelijke tref je in elk land in Europa helaas nog aan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik neem aan dat monumenten voor collaborateurs daar niet onder vallen.
https://www.timesofisrael(...)o-nazi-collaborator/
Of de jaarlijkse herdenking van de 14. Waffen-Grenadier-Division der SS in Lviv.
Die Russen hebben boter op het hoofd. Rusland heeft net zozeer ingebedde neonazi-knokploegen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat Zelensky zelf van Joodse afkomst is. Iets wat jij vergeet. En neo-nazi en dergelijke tref je in elk land in Europa helaas nog aan.
Yup. Meer dan het demoniseren van de tegenstander is het nazi-verhaal niet. Speelt geen enkele rol in Poetin's onderliggende strategische overwegingen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Russen hebben boter op het hoofd. Rusland heeft net zozeer ingebedde neonazi-knokploegen.
Klopt maar denk niet dat de Russen daar veel van mee krijgen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Russen hebben boter op het hoofd. Rusland heeft net zozeer ingebedde neonazi-knokploegen.
Grappig dat ze Kaag afbeelden terwijl woppert onze minister voor buitenlandse zaken is, heeft nog geen indruk gemaakt dusquote:
https://dvhn.nl/buitenlan(...)Europa-27542515.htmlquote:Rusland heeft officieel afscheid genomen van de Raad van Europa. Het land voorkomt zo dat de verdragsorganisatie, die de democratie en de rechtsstaat in Europa bewaakt, Rusland zelf de deur wijst.
Het hoofd van de Russische afvaardiging in de parlementaire vergadering van de raad deelde de secretaris-generaal van de Straatsburgse organisatie dinsdag het vertrek van Rusland mee. De parlementaire vergadering stond op het punt om de ministers van de lidstaten, die erover gaan, te vragen om het intrekken van het Russische lidmaatschap. Rusland kondigde meteen aan ook het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens op te zeggen, laat de raad weten.
Als Rusland lid af is, kunnen Russen hun recht niet meer halen bij het mensenrechtenhof in Straatsburg. Ook moeten ze mogelijk vrezen voor bijvoorbeeld de terugkeer van de doodstraf.
Slechts één keer eerder stapte een lidstaat uit de verdragsorganisatie. Dat was Griekenland tijdens de militaire dictatuur.
Als je als Rus anno 2021 geen oligarch of multimiljardair bent, ben je het ook gewoon zelf schuld. Het succes ligt daar op straat voor het grijpen! Alleen aartsluie Russen eten nu nog berkenborsjtsj.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
In dat rusland weet de bevolking ook niet wat ze van gekkigheid met hun geld moeten doen zo'n succes.
Het is een stap terug richting koude oorlog.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit stond gisteren ook op NOS, maar in hoeverre is ook dit een escalatie? Wat wil het precies zeggen dat Rusland dit nu - op dit moment - doet?
[..]
https://dvhn.nl/buitenlan(...)Europa-27542515.html
quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:00 schreef Za het volgende:
[..]
Is het tevens niet beter wanneer we alle derde wereldlanden waar men voor nu voor 0,50 eurocent per dag werkt het minimumloon gaan betalen voor geleverde arbeid, zou dat niet beter zijn voor die mensen?
Laten we het hopen. De Russen zijn kwetsbaar om afgesneden te worden. Gezien ze zelfs met een open weg al bevoorradingsproblemen hebben kan het dan heel snel gebeurd zijn.quote:
Beetje een catch-22 dus. De soldaten die je zou willen blijven lekker thuis en de soldaten die je eigenlijk niet wilt komenquote:Op woensdag 16 maart 2022 08:32 schreef Caland het volgende:
Ik weet niet of deze al gepost was, maar vond het wel een aardig stuk. Ook over die (zwaar)gewonden uit Nederland en de kritiek op Ollongren.
[..]
VK
Ik vermoed dat de Britse Tories nu wel even zullen zwijgen over uit het ECHR stappen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een stap terug richting koude oorlog.
Dat Rusland de eer aan zichzelf houdt is begrijpelijk.
Op zich nemen ze alleen nog mensen aan die militaire ervaring hebben.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Beetje een catch-22 dus. De soldaten die je zou willen blijven lekker thuis en de soldaten die je eigenlijk niet wilt komen
Ja, eerder las ik al een stuk van een gamer met een rugzakje zonder relevante gevechtservaring die naar Oekraïne ging om te vechten. Je moet toch ook wel een beetje gek zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Beetje een catch-22 dus. De soldaten die je zou willen blijven lekker thuis en de soldaten die je eigenlijk niet wilt komen
Zouden ze niet ook meer dan gemiddeld sociopaten/psychopaten zijn? Alsof het zo'n pretje is om mensen dood te schieten (voor 'normale' mensen)quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, eerder las ik al een stuk van een gamer met een rugzakje zonder relevante gevechtservaring die naar Oekraïne ging om te vechten. Je moet toch ook wel een beetje gek zijn natuurlijk.
Ja dat trek je dan uiteraard aan, niets anders dan het Franse vreemdelingenlegioen wat dat betreft. En dat weten ze ook echt wel.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zouden ze niet ook meer dan gemiddeld sociopaten/psychopaten zijn? Alsof het zo'n pretje is om mensen dood te schieten (voor normale mensen)
Ok manquote:Op woensdag 16 maart 2022 09:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik wou dat ik een paar van oude posts waarin users Oekraïne opriepen te stoppen om meer bloedvergieten te voorkomen had bewaard. Rusland gaat nu ook het bloed van Armeniërs en Syriërs laten vergieten. Waarom roepen ze nu Rusland niet op om daarmee te stoppen?
Ook het flutargument dat Oekraïne had laten zien wat het waard was, maar nu toch maar moest opgeven (en Poetin zijn zin geven), alsof ze het over een potje voetbal hadden.
En nu hier weer een user die denkt dat we na dit debacle voor Rusland alsnog moeten rillen voor wat de gekke Russische neptsjaar ons gaat aandoen en « de gemiddelde Nederlander » noch bereid noch capabel is een stapje terug te doen zonder in erbarmelijk geweeklaag uit te barsten.
Ook dan kun je ze beter bewapenen dat scheelt een hoop van bovenstaande filmpjes wat PR technisch ook niet handig is. Overigens zaten er ook goed getrainde westerse ex soldaten tussen die zijn veel waardevoller om fatsoenlijk in te zetten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die huurlingen worden vooral politiek ingezet.
Die sturen ze naar gevechtsgebieden met hun landvlag op de mouw. Worden afgeknald en zijn mooi beeldmateriaal om het westen te betrekken.
Er is een grote correlatie tussen de fake covid users, anti eu, anti liberaal, pro brexit, pro rusland users. Niet alleen in Nederland, maar in de hele westerse wereld. Het is onderdeel van de cyberarms race, gevoerd door rusland.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Gezien haar corona mening het laatste.
Gaat hij ook ooit weer eens niet populistische praat uitboeren? Mijn hemel zeg, wat een stom gewauwel.quote:
bij veel van die lui die zonder enige ervaring erheen gaan denk ik dat er iets anders mis is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zouden ze niet ook meer dan gemiddeld sociopaten/psychopaten zijn? Alsof het zo'n pretje is om mensen dood te schieten (voor 'normale' mensen)
Die slachtoffers hadden niet eens 6mln bij elkaar. Vandaar dat het ook zo schoftig is, dat getrap van de BD naar de zwakkeren.quote:
Doe dit lekker in het big brother subforum ofzo, dit boeit echt niemand iets.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:40 schreef Idisrom het volgende:
Het nieuws komt nu ook bij BB binnen. Sommigen denken eerst nog even dat ze door BB voor de gek gehouden worden
https://www.telegraaf.nl/(...)valt-oekraine-binnen
Afgelopen week was er ook zo'n kerel op de radio die "wanneer hij eenmaal iets in z'n kop had, dat door moest zetten/drukken". Sorry, maar ik kan daar eigenlijk maar weinig gevoel van respect voor opbrengen..quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:35 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
bij veel van die lui die zonder enige ervaring erheen gaan denk ik dat er iets anders mis is.
Zoals deze tuinkabouter die afgekeurd was voor leger en ws niet tevreden is over zijn huidige leven:
https://www.ad.nl/buitenl(...)l-opgezegd~a705d172/
die denkt door met 700 euro uitrusting van beversport ff de rambo daar te gaan uithangen.
Eigenlijk zou dit een goede reality show zijn.
gewoon hem een bodycam meegeven die 24/7 streamt.
Top genot.
Wordt een korte stream. Als ze hem al inzetten is het als kanonnenvoer.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:35 schreef fubaaar22 het volgende:
Eigenlijk zou dit een goede reality show zijn.
gewoon hem een bodycam meegeven die 24/7 streamt.
Top genot.
Als we beslag leggen op 30 miljard aan Russische tegoeden, dan kunnen we daar onze gasrekeningen mee betalen.quote:
Boeiend.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:40 schreef Idisrom het volgende:
Het nieuws komt nu ook bij BB binnen. Sommigen denken eerst nog even dat ze door BB voor de gek gehouden worden
https://www.telegraaf.nl/(...)valt-oekraine-binnen
Dat Oekraine een vazalstaat zou worden is meer een logisch gevolg als Rusland (lees: Poetin) de hele politieke orde daar kan indelen zoals hij men wil. Dan krijg een situatie zoals in Wit-Rusland, op papier onafhankelijk maar ondertussen helemaal naar de hand gezet van Rusland. Dat moet dus voorkomen worden. Zonder Krim en Donbas kan Oekraine prima verder, maar wél met een democratie en dus een zelfbeschikkingsrecht. Als dat komt te vervallen is het land klaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je zou je iets beter bij de feiten moeten houden. Poetin wilde de hele regering afzetten. Dat heeft hij inderdaad gezegd.
Maar dat 'verkapte vazalstaat' is erbij bedacht. Misschien is het waar, misschien niet, maar Rusland zelf heeft dat nooit gezegd.
Rusland blijft ook zeggen dat ze Donetsk en Loehansk willen helpen om "onafhankelijk te worden". Rusland heeft nooit gezegd dat ze het zullen inlijven. Niet in de laatste paar maanden, niet in de laatste 8 jaar.
Ik zeg niet dat Rusland het niet zal doen. Maar de enige feiten die we hebben is hun heel voorzichtig gekozen bewoording op deze punten. Al de rest is speculatie.
Het gaat enkel om de Krim. De Donbas regio's zouden onafhankelijk worden. En die twee regio's bij elkaar samen met de Krim is pakweg 7% van de totale oppervlakte van Oekraïne. Dat valt dus erg mee. Oekraïne is natuurlijk een enorm land.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 17:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Klopt dit wel denk je? Want iedereen heeft het erover dat een aantal eisen door Rusland niet meer genoemd worden, maar bijzonder grote stukken land worden gewoon defacto afgenomen van Oekraïne. Hoe is dat "water bij de wijn doen" als Rusland daar al niet eens had moeten zijn in de eerste plaats? En kijkende naar het beleid en de acties en uitspraken van Putin, is er nu echt nog iemand die gelooft dat die man zich aan internationale afspraken houdt, mocht Oekraïne akkoord gaan met de huidige eisen?
Dat was ook de originele catch-22 uit het boek. Alleen in dit geval dan net 180 graden andersquote:Op woensdag 16 maart 2022 09:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat trek je dan uiteraard aan, niets anders dan het Franse vreemdelingenlegioen wat dat betreft. En dat weten ze ook echt wel.
quote:"You mean there's a catch?"
"Sure there's a catch," Doc Daneeka replied. "Catch-22. Anyone who wants to get out of combat duty isn't really crazy."
There was only one catch and that was Catch-22, which specified that a concern for one's own safety in the face of dangers that were real and immediate was the process of a rational mind. Orr was crazy and could be grounded. All he had to do was ask; and as soon as he did, he would no longer be crazy and would have to fly more missions. Orr would be crazy to fly more missions and sane if he didn't, but if he was sane, he had to fly them. If he flew them, he was crazy and didn't have to; but if he didn't want to, he was sane and had to.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |