abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204098606
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het zou ook zomaar kunnen dat Poetin onderhandeld om tijd te rekken. Zodat hij de vastgelopen invasie weer kan opbouwen en versterken. Ik zie nog wel wat problemen.

Normaal gesproken zou je eerst een staakt het vuren afkondigen waarbij beide zijden de kans krijgen hun troepen te verzorgen. En hun gewonden en burgers te evacueren. Zolang daar geen sprake van is houd ik alle opties open.
Wat je zelf zegt. Onderhandelen om tijd te rekken, doe je alleen als er een staakt het vuren is.

Hoe rekt putin tijd, door te onderhandelen, als het vechten aan alle kanten doorgaat?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_204098609
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik snap zulke mensen echt niet, misschien maar goed ook.
Ik doe geen moeite meer om mensen te snappen. Popcorn erbij en genieten maar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:30:53 #153
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204098613
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik zou dat onderhandelen echt nooit kunnen :X

Als je net al die beelden hebt gezien van je eigen burgers als doelen wil je die Rus toch meteen een stomp op z'n smoel geven :o
Diplomaten zijn daar voor opgeleid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204098614
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Krim afstaan, Donbas onafhankelijk, ze mogen bij de EU van Rusland. (edit: en de huidige regering mag blijven zitten)

Samenvatting: twee stukken land kwijt en ze krijgen toestemming van Rusland om toe te treden tot een verbond dat ze toch niet toe gaat laten in de huidige staat.
Zinloos dus.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204098616
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Donbas regio's onafhankelijk, Krim officieel naar Rusland (dat daar nu toch al de dienst uitmaakt) en Oekrane compleet zelfbeschikkingsrecht en de mogelijkheid om toe te werken naar toetreding tot de EU. Rusland zit dan sowieso nog al aan die sancties vast en heeft militair gezien vele verliezen geleden.
[..]
Kortom, de fout zit dus inderdaad bij hoe jij dit interpreteert. Dat ligt dus echt bij jezelf.
Dus eigenlijk de situatie voordat deze hele oorlog begon?
Waarom dan deze oorlog beginnen? Je snapt toch wel dat dat niet het doel van Rusland is?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204098617
quote:
Kortom, de fout zit dus inderdaad bij hoe jij dit interpreteert. Dat ligt dus echt bij jezelf.
Wat levert Rusland in jouw scenario dan in? De situatie blijft zoals hij was voor de oorlog, alleen verkrijgen ze wat extra land.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_204098620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe zit het nu met die airstrike van die Russen van laatst? Waren het er echt 35 doden of zijn het 180 wat door Rusland wordt beweerd?

Wat zeggen de ooggetuigen?

En worden die vreemdelingenlegioen lui zonder wapens of met slecht 10 patronen naar Kyiv gestuurd? (waanzin indien waar).
Ik ben benieuwd of ooggetuigen lijken zaten te tellen...
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204098623
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar wat is de middenweg?
Ik denk dat bij elke onderhandeling over een middenweg een voorstel hoort dat Rusland flinke herstelbetalingen doet voor de schade die ze aangericht hebben. Elk bod vanuit Oekrane waar dat verzoek niet in zit, is wat mij betreft al flinke water bij de wijn.

Dus opbokken, opknappen wat je hebt gesloopt en dan mogen ze de Krim houden. Het oosten mag onafhankelijke status krijgen binnen het land Oekrane.

Dat lijkt me een prima bod vanuit Oekrane. Alleen onderhandelen over hoeveel miljard Rusland aftikt voor de schade. Willen ze niet betalen? Dan is dat je wisselgeld voor de rest.
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:32:27 #159
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204098626
quote:

[..]
Donbas regio's onafhankelijk, Krim officieel naar Rusland (dat daar nu toch al de dienst uitmaakt) en Oekrane compleet zelfbeschikkingsrecht en de mogelijkheid om toe te werken naar toetreding tot de EU. Rusland zit dan sowieso nog al aan die sancties vast en heeft militair gezien vele verliezen geleden.
[..]
Oekrane wil van de Russen garanties. Probleem is wel dat de Russen niet te vertrouwen zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204098631
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik denk dat bij elke onderhandeling over een middenweg een voorstel hoort dat Rusland flinke herstelbetalingen doet voor de schade die ze aangericht hebben.
Krijgt Oekraine die kutroebels, ben je ook mooi klaar mee _O-
pi_204098635
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
Oekrane wil van de Russen garanties. Probleem is wel dat de Russen niet te vertrouwen zijn.
Die garanties hadden ze al eens gekregen. Die zijn niets waard, ongeacht wat Rusland nu garandeert.
pi_204098640
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Krim afstaan, Donbas onafhankelijk, ze mogen bij de EU van Rusland. (edit: en de huidige regering mag blijven zitten)

Samenvatting: twee stukken land kwijt en ze krijgen toestemming van Rusland om toe te treden tot een verbond dat ze toch niet toe gaat laten in de huidige staat.
Dan kan je net zo goed bij rusland horen als je toestemming moet hebben van vadertje poetin....
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:34:30 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204098646
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom dan deze oorlog beginnen? Je snapt toch wel dat dat niet het doel van Rusland is?
Poetin is daar zelf duidelijk over en de machtige Russische kerk ook. Ze willen een herstel van het Russische rijk. En zijn bereid daarvoor met militaire middelen in te grijpen als dat moet.
pi_204098657
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan kan je net zo goed bij rusland horen als je toestemming moet hebben van vadertje poetin....
Toelating tot de EU is normaal gesproken toch niet iets voor de komende 10 jaar.
pi_204098660
https://www.washingtonpos(...)c451760b9_story.html

Dit geeft wel aan hoe complex de situatie in de Oekrane is.
pi_204098661
quote:

[..]
Alle landen gooien garanties in de open haard als er stront aan de knikker is. Ook internationale verdragen of mensenrechten worden dan aan de kant geschoven
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:36:00 #167
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204098664
quote:

[..]
Dit!

En dan gewoon wachten totdat Rusland vroeg of laat implodeert door de sancties. Daarna is het een landrush waarin alle landen (Ukraine, Georgia, Japan, China, Chechnya) het door Rusland gestolen land weer terugpikken.
pi_204098666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Toelating tot de EU is normaal gesproken toch niet iets voor de komende 10 jaar.
Zolang het maar mag van vadertje poetin...
pi_204098671
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zolang het maar mag van vadertje poetin...
Die is over 10 jaar toch wel weg.
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:36:22 #170
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204098672
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Die garanties hadden ze al eens gekregen. Die zijn niets waard, ongeacht wat Rusland nu garandeert.
Precies. Daarom zie ik die onderhandelingen meer als tijdrekken. Zodat de Russen hun troepen weer kunnen herstellen en opbouwen. Poetin wil oorlog dat is verder duidelijk. En duld daarin van niemand tegenspraak.
pi_204098683
quote:

[..]
Dit dus. Oekrane heeft geen enkele echte onderhandelingspositie omdat alles wat Putin zegt een lege belofte is. Het enige onderhandelingspunt dat ze kunnen hebben is een stroom bodybags terug naar Moskou en de tijd om die stroom te versnellen. Is cynisch, maar helaas.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204098687
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:36 schreef Megumi het volgende:

[..]
Precies. Daarom zie ik die onderhandelingen meer als tijdrekken. Zodat de Russen hun troepen weer kunnen herstellen en opbouwen. Poetin wil oorlog dat is verder duidelijk. En duld daarin van niemand tegenspraak.
Maar wat zou er anders zijn bij geen onderhandelingen?
pi_204098688
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat je zelf zegt. Onderhandelen om tijd te rekken, doe je alleen als er een staakt het vuren is.

Hoe rekt putin tijd, door te onderhandelen, als het vechten aan alle kanten doorgaat?
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:38:21 #174
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204098694
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Alle landen gooien garanties in de open haard als er stront aan de knikker is. Ook internationale verdragen of mensenrechten worden dan aan de kant geschoven
Nette oorlogen bestaan niet.
pi_204098703
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nu kunnen beide landen aan hun inwoners verkopen dat zij volkomen bereid zijn te onderhandelen om de oorlog te stoppen, maar dat het mislukken van die onderhandelingen aan de andere partij ligt.
pi_204098705
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:38 schreef Megumi het volgende:

[..]
Nette oorlogen bestaan niet.
Wel als er gevochten wordt op papier
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:39:04 #177
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204098708
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit dus. Oekrane heeft geen enkele echte onderhandelingspositie omdat alles wat Putin zegt een lege belofte is. Het enige onderhandelingspunt dat ze kunnen hebben is een stroom bodybags terug naar Moskou en de tijd om die stroom te versnellen. Is cynisch, maar helaas.
Dat hebben ze wel omdat de Russiche invasie tot nu toe mislukt.
pi_204098716
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit!

En dan gewoon wachten totdat Rusland vroeg of laat implodeert door de sancties. Daarna is het een landrush waarin alle landen (Ukraine, Georgia, Japan, China, Chechnya) het door Rusland gestolen land weer terugpikken.
En Koningsbergen weer Duits.
pi_204098717
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nu kunnen beide landen aan hun inwoners verkopen dat zij volkomen bereid zijn te onderhandelen om de oorlog te stoppen, maar dat het mislukken van die onderhandelingen aan de andere partij ligt.
Dus beiden partijen hebben hier iets aan?
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:39:35 #180
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204098721
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Omdat Poetin een dictator is die zijn expansionistische driften niet onder bedwang kon houden en zowel de weerstand van Oekrane als de kracht en effectiviteit van zijn eigen leger sterk had onderschat.
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Wat levert Rusland in jouw scenario dan in? De situatie blijft zoals hij was voor de oorlog, alleen verkrijgen ze wat extra land.
Volgens mij wilde Rusland in eerste instantie veel meer. Men zag zichzelf even naar Kiev rijden, de regering daar afzetten en vervangen door eentje die Russisch georinteerd zou zij (lees: Oekrane een complete vazalstaat maken). Sterker nog, Oekrane had zogenaamd niet eens het recht om te bestaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:39:46 #181
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204098724
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
[..]

Dat bedoel ik dus.
pi_204098729
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:34 schreef Megumi het volgende:
Ze willen een herstel van het Russische rijk.
Inclusief Alaska :+

quote:
A member of Russia's parliament called for reparations from the United States on Sunday -- including the return of historic settlements in Alaska and California -- over the west's vast economic sanctions.

https://www.dailymail.co.(...)angings-Ukraine.html
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204098737
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:34 schreef Megumi het volgende:

[..]
Poetin is daar zelf duidelijk over en de machtige Russische kerk ook. Ze willen een herstel van het Russische rijk. En zijn bereid daarvoor met militaire middelen in te grijpen als dat moet.
De machtige russische kerk ook. Waarom hebben we nog geen bemiddeling door het vaticaan gezien zijn die bang voor de orthodoxe russen?
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:41:20 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204098741
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204098751
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De machtige russische kerk ook. Waarom hebben we nog geen bemiddeling door het vaticaan gezien zijn die bang voor de orthodoxe russen?
Als ik bemiddel heeft dat meer effect
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:42:31 #186
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204098757
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Er zit natuurlijk ook een stuk propaganda bij. Als de onderhandelingen mislukken dan kan Poetin daar Zelensky de schuld van geven in zijn eigen land. En dat is weer een argument om deze oorlog in eigen land weer te rechtvaardigen. Logisch lijkt me.
pi_204098760
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
Volgens mij wilde Rusland in eerste instantie veel meer. Men zag zichzelf even naar Kiev rijden, de regering daar afzetten en vervangen door eentje die Russisch georinteerd zou zij (lees: Oekrane een complete vazalstaat maken). Sterker nog, Oekrane had zogenaamd niet eens het recht om te bestaan.
Dus in de praktijk krijgt Rusland land erbij en verandert er verder niets ten opzichte van de situatie van voor de oorlog. Helder verhaal, dat is inderdaad flink water bij de wijn.
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:43:23 #188
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204098764
quote:
Toen een hakenkruis nu een Z.
pi_204098787
STOP MET DEZE OFFTOPIC ONZIN BULLSHIT ALSTUBLIEFT

HEB IK HET NU VAAK GENOEG GEVRAAGD?

LIEF GENOEG GEVRAAGD?

VAAK GENOEG GEVRAAGD?

KAPPEN MET DEZE OFFTOPIC BULLSHIT ONZIN BULLSHIT

mvg

sp3c :*

[ Bericht 58% gewijzigd door sp3c op 16-03-2022 10:46:50 ]
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 10:45:28 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204098789
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dus in de praktijk krijgt Rusland land erbij en verandert er verder niets ten opzichte van de situatie van voor de oorlog. Helder verhaal, dat is inderdaad flink water bij de wijn.
in principe hadden ze dat al voor het oorlogje begon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:45:47 #191
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204098791
quote:

[..]
Dat zou kunnen. Maar dan nog blijft Rusland met de politieke en economische gevolgen zitten.
pi_204098792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:42 schreef Megumi het volgende:

[..]
Er zit natuurlijk ook een stuk propaganda bij. Als de onderhandelingen mislukken dan kan Poetin daar Zelensky de schuld van geven in zijn eigen land. En dat is weer een argument om deze oorlog in eigen land weer te rechtvaardigen. Logisch lijkt me.
Ik snap het tijdrekken alleen niet...
pi_204098793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:39 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat bedoel ik dus.
Maar dat heeft alleen zin als je er zicht op hebt dat je de oorlog in je voordeel kan doen kantelen, en het feit dat ze nu al bij China moeten bedelen voor munitie/rantsoenen en bij Syri voor manschappen belooft niet veel goeds op dat punt.
pi_204098795
quote:

[..]
Als Poetin van het toneel verdwenen is staat het volgende Russische staatshoofd met veroveringsdrang wel weer op, dat land valt al meer dan honderd jaar zijn buurlanden binnen om er dictaturen te vestigen. Ze hebben na de val van het ijzeren gordijn de mogelijkheid gekregen om een normale verstandhouding met hun Europese buren op te bouwen, maar ze verkiezen dreiging, intimidatie en invallen en bezettingen. Dan rest het westen maar n ding; het land totaal te isoleren, net zoals noord-Korea.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:46:51 #195
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204098799
quote:

[..]
Nee, Rusland doet water bij de wijn ten opzichte van hun initile wensen. En welk land krijgen ze er bij? De Krim. En dat is een stukje land dat ze al jaren onder controle hebben alleen niet wordt erkend. Dus eigenlijk hebben ze in dat opzicht ook geen winst.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204098812
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:45 schreef polderturk het volgende:

Sorry, maar sinds rusland nu troepen uit Armeni aan het trekken is, lijkt mij het waarom die daar om te beginnen zaten, on-topic, maar dat is slechts mijn mening ;)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_204098815
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:45 schreef polderturk het volgende:
STOP MET DEZE OFFTOPIC ONZIN BULLSHIT ALSTUBLIEFT

HEB IK HET NU VAAK GENOEG GEVRAAGD?

LIEF GENOEG GEVRAAGD?

VAAK GENOEG GEVRAAGD?

KAPPEN MET DEZE OFFTOPIC BULLSHIT ONZIN BULLSHIT

mvg

sp3c :*
Deze post was wel degelijk relevant. Armeni steunt Poetin, dus een aanval van Azerbeidzjan op Armeni is dan een mogelijkheid.
pi_204098817
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:45 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Maar dan nog blijft Rusland met de politieke en economische gevolgen zitten.
Dat krijg je als je een oorlog begint, dat lijkt me niet zozeer water bij de wijn doen bij de onderhandeling maar een logisch gevolg van je acties.
pi_204098819
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, Rusland doet water bij de wijn ten opzichte van hun initile wensen. En welk land krijgen ze er bij? De Krim. En dat is een stukje land dat ze al jaren onder controle hebben alleen niet wordt erkend. Dus eigenlijk hebben ze in dat opzicht ook geen winst.
Wie zegt dat ze uiteindelijk niet eindigen met alles ten oosten van de Dnjepr?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:49:54 #200
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204098834
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarom zou het Vaticaan dat doen? Zinloos lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')