Graag citeren wat van belang is in deze. Het stukje over onafhankelijkheid is niet toereikend genoeg als je daar op doelde. Dat gaat namelijk over politieke onafhankelijkheid lijkt mij. Dit geschil heeft niets met politieke inzichten van doen maar met de veiligheid van leden/werknemers.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrpmxuy/tweede_kamerfracties
Schijnbaar wel. Het gebeurd met regelmaat dat een bestuur zijn zegje heeft ook in een fractie. Politiek bedrijven is een samenspel zeker als het gaat om de belangen van de vereniging en haar leden. Zeker als de veiligheid van leden in het geding is door het grensoverschrijdende gedrag van een van de leden.quote:[..]
Een fractie is 100% onafhankelijk, een bestuur heeft daar na het indienen van de kandidatenlijst niks meer mee te maken.
Dat gebeurt dus juist nooit. De onafhankelijkheid van een fractie is echt volledig, ze zijn geen onderdeel van de vereniging en geen bestuur heeft daar wat over te zeggen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Schijnbaar wel. Het gebeurd met regelmaat dat een bestuur zijn zegje heeft ook in een fractie.
Ik pleit nergens voor. Net zoals jij er niet voor pleit dat grensoverschrijdend gedrag binnen een fractie maar gewoon mag doorgaan. Leg een ander geen onzin in de mond.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus juist nooit. De onafhankelijkheid van een fractie is echt volledig, ze zijn geen onderdeel van de vereniging en geen bestuur heeft daar wat over te zeggen.
Echt, dat jij als Omtzigt adept nu gaat pleiten voor een baas over de politici die niet eens politicus is...
Precies en dat is iets wat Volt bestuur niet heeft gedaan.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik pleit nergens voor. Net zoals jij er niet voor pleit dat grensoverschrijdend gedrag binnen een fractie maar gewoon mag doorgaan. Leg een ander geen onzin in de mond.
Ik geef alleen aan dat het bestuur wel degelijk verantwoordelijk is voor de veiligheid van haar leden en dus ook binnen de fractie. Je hebt op geen enkele manier aangetoond dat dat niet het geval is en nu kom je met zo'n snerende kutopmerking. Chapeau, lekker gewerkt. En tot de volgende keer maar weer.
Ps; wat betreft Omtzigt, daar hebben de interim-voorzitter en een minister ontzettend veel tijd en moeite in gestoken om te bemiddelen tussen de fractie, CDA ministers en Omtzigt.
Ik verwacht eigenlijk ook wel dat ze dat gaat doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:41 schreef Hexagon het volgende:
Eigenlijk zou Gundogan gewoon weer naar de rechter moeten gaan en dan laten toetsen of de protocollen wel goed doorlopen zijn.
Dat denk ik dus ook.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk ook wel dat ze dat gaat doen.
Her duurt gelukkig nog even voor de volgende TK verkiezingen. En het geheugen is vaak kort bij veel mensen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:03 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Volt bij de komende kamerverkiezingen het beste met een geheel schone lei kan beginnen en dus het huidige drietal moet afserveren.
Dat voordeel hebben ze nog een beetje als pan-Europese partij. In slechte tijden kan de koepel de zaak wel overeind houden.
Ja maar dan nog kunnen ze beter met nieuwe mensen de strijd in gaan. Deze mensen hebben het gewoon niet in zich.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Her duurt gelukkig nog even voor de volgende TK verkiezingen. En het geheugen is vaak kort bij veel mensen.
Ik hoop op een openbare livestream.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:01 schreef potjecreme het volgende:
Hopelijk nog een congres om het bestuur weg te stemmen.
Wie is 'ze'?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar dan nog kunnen ze beter met nieuwe mensen de strijd in gaan. Deze mensen hebben het gewoon niet in zich.
De partij. Dus de optelsom van Volt-leden.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie is 'ze'?
Bedoel wie gaat daar over?
Het duurt nog lang voor nieuwe TK verkiezingen. Beter regelen ze het nu, idd.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik hoop op een openbare livestream.
Het duurt nog lang voor nieuwe TK verkiezingen. Beter regelen ze het nu, idd.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wel zo democratisch idd. Er is namelijk genoeg basis voor hun standpunten.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De partij. Dus de optelsom van Volt-leden.
En d'r advocaten blijven die strijd maar voeden. Ze zou mensen om zich heen moeten hebben die naar meer dan haar rechten kijken. Ik vraag me af hoeveel mensen er straks nog zijn die met haar willen samenwerken, waar dan ook.quote:
Kan aan mij liggen hoor maar volgens mij zitten ze nog altijd in de lift. Ik bedoel ik geloof ook niet dat het hemelbestormers zijn maar wie in de politiek is dat dan wel. Waarschijnlijk kan jouw partij als je dezelfde norm aanhoud dan ook het beste met nieuwe mensen de strijd ingaan want dit is het niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar dan nog kunnen ze beter met nieuwe mensen de strijd in gaan. Deze mensen hebben het gewoon niet in zich.
Laurens "at your service" Dassenquote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Tja, Bosma brengt het natuurlijk weer op zijn eigen bijzondere wijze met onzinnige vergelijkingen en hyperbolen, maar inhoudelijk heeft hij natuurlijk wel een punt: het bestuur van een partij heeft er nu voor gezorgd dat een kamerlid een tijd haar werk niet kon doen, dat kan natuurlijk echt niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Laat Bosma zich lekker druk maken om alle die miskopen van zijn eigen partij.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-had-gedaan-a4100807quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:18 schreef Ixnay het volgende:
Is inmiddels al concreet duidelijk wat Gündogan gedaan heeft en weet zij zelf ook al wie dit geweest zijn.
Heeft zijzelf ook inmiddels duidelijkheid over welke concrete dingen zij bij welke personen gedaan zou hebben, wat de basis is voor deze ontwikkelingen?
Of is het alleen wij hebben gehoord dat, dus wij zetten jou uit de partij.
Ik hoop dat ze niet haar kamerzetel afstaat.
't Is me wat zeg.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:35 schreef Breekfast het volgende:
- Aan de billen zitten van collega's
- Een arm om een collega heenslaan en zeggen dat je al lang geen seks meer hebt gehad
- Toespelingen maken op iemands homoseksualiteit en hem telkens "meid" noemen
- Medewerkers uitkafferen
Hij had volkomen gelijk. Alleen het afgeven op rijkdom is wat zielig.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, Bosma brengt het natuurlijk weer op zijn eigen bijzondere wijze met onzinnige vergelijkingen en hyperbolen, maar inhoudelijk heeft hij natuurlijk wel een punt: het bestuur van een partij heeft er nu voor gezorgd dat een kamerlid een tijd haar werk niet kon doen, dat kan natuurlijk echt niet.
De context mist vooral om het te kunnen duiden. Als je het droog opschrijft, dan is het nogal wat ja. Als het erop neerkomt dat een Volt-sneeuwvlokje het allemaal niet kan hendelen als G. haar tekstvoorstellen naar de prullenbak verwijst en ze op een bedrijfsborrel in 2019 een keer gruizig tegen iemand aan heeft gehangen, dan vraag ik me inderdaad af waar de fuzz allemaal over is. Dio mio.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vindt het geen probleem (als het is gebeurd)?
Je hebt verschillende gradaties in alles. Maar je bent het er toch wel mee eens dat je een nogal apart figuur bent als je denkt dat iemand zijn tekstvoorstelling in de prullenbak gooien een voorbeeld is van fatsoenlijke omgangsvormen?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:57 schreef nostra het volgende:
[..]
De context mist vooral om het te kunnen duiden. Als je het droog opschrijft, dan is het nogal wat ja. Als het erop neerkomt dat een Volt-sneeuwvlokje het allemaal niet kan hendelen als G. haar tekstvoorstellen naar de prullenbak verwijst en ze op een bedrijfsborrel in 2019 een keer gruizig tegen iemand aan heeft gehangen, dan vraag ik me inderdaad af waar de fuzz allemaal over is. Dio mio.
Is het bij jullie bedrijfsborrels normaal dat de leidinggevende zijn/haar arm om een collega heenslaat en over zijn/haar seksleven begint?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:57 schreef nostra het volgende:
[..]
De context mist vooral om het te kunnen duiden. Als je het droog opschrijft, dan is het nogal wat ja. Als het erop neerkomt dat een Volt-sneeuwvlokje het allemaal niet kan hendelen als G. haar tekstvoorstellen naar de prullenbak verwijst en ze op een bedrijfsborrel in 2019 een keer gruizig tegen iemand aan heeft gehangen, dan vraag ik me inderdaad af waar de fuzz allemaal over is. Dio mio.
Die heeft hem overal ingehangen ja, dus dat is niet echt een goed voorbeeld.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:03 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Is het bij jullie bedrijfsborrels normaal dat de leidinggevende zijn/haar arm om een collega heenslaat en over zijn/haar seksleven begint?
Hangt nogal af wat je definitie van 'normaal' is. Als je het ziet als 'de norm', dus iets dat in de meerderheid van de bedrijfsborrels gebeurd. Dan gok ik dat het antwoord: ja is.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:03 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Is het bij jullie bedrijfsborrels normaal dat de leidinggevende zijn/haar arm om een collega heenslaat en over zijn/haar seksleven begint?
Fatsoenlijk blijft een subjectief iets, maar hoe je het ook wendt of keert, is het voornamelijk iets dat je als volwassen mensen gewoon onder elkaar oplost, in plaats van deze kleuterspeeltuin ervan te maken.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:00 schreef theunderdog het volgende:
Je hebt verschillende gradaties in alles. Maar je bent het er toch wel mee eens dat je een nogal apart figuur bent als je denkt dat iemand zijn tekstvoorstelling in de prullenbak gooien een voorbeeld is van fatsoenlijke omgangsvormen?
Ah kom op. Niet flauw doen. Fatsoen is toch ook gewoon intersubjectief? in een bedrijf kun je toch perfect fatsoensnormen creëren waar de overgrote meerderheid het mee eens gaat zijn?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Fatsoenlijk blijft een subjectief iets, maar hoe je het ook wendt of keert, is het voornamelijk iets dat je als volwassen mensen gewoon onder elkaar oplost, in plaats van deze kleuterspeeltuin ervan te maken.
Ja hoor, en dan overschrijd je een keer die norm en dan doe je daar wat mee (of niet). Royeren, fractie uitzetten, mediacircus en rechtszaken aanspannen vind ik nogal overschieten op het bekende feitenrelaas.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah kom op. Niet flauw doen. Fatsoen is toch ook gewoon intersubjectief? in een bedrijf kun je toch perfect fatsoensnormen creëren waar de overgrote meerderheid het mee eens gaat zijn?
Toch denk ik dat je bij zaken als aanranding 0 tolerantie moet hebben als werkgever.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja hoor, en dan overschrijd je een keer die norm en dan doe je daar wat mee (of niet). Royeren, fractie uitzetten, mediacircus en rechtszaken aanspannen vind ik nogal overschieten op het bekende feitenrelaas.
Context, dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toch denk ik dat je bij zaken als aanranding 0 tolerantie moet hebben als werkgever.
13 aanklachten in totaal. De kans dat deze dame zich daadwerkelijk niet kan gedragen, lijkt mij groter dan een complot van die 13.quote:
Tja, of de perceptie van hoe zwaar dat allemaal weegt loopt gewoon ontzettend uiteen. Het lijkt me sowieso overduidelijk dat daar enige ruimte tussen zit bij de spelers.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
13 aanklachten in totaal. De kans dat deze dame zich daadwerkelijk niet kan gedragen, lijkt mij groter dan een complot van die 13.
Vond je dit ook bij Borsato, Ali B? die bandleider van the voice?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, of de perceptie van hoe zwaar dat allemaal weegt loopt gewoon ontzettend uiteen. Het lijkt me sowieso overduidelijk dat daar enige ruimte tussen zit bij de spelers.
Gevalletje seksisme lijkt me inmiddels. Was ze een man geweest zou ze door de gehele maatschappij uitgekotst worden en verstoten. Men zou zeker afschuw uitspreken over de rechtszaak die aangespannen is tegen de vermeende slachtoffers.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
13 aanklachten in totaal. De kans dat deze dame zich daadwerkelijk niet kan gedragen, lijkt mij groter dan een complot van die 13.
Nee, ongevraagd aan minderjarige meisjes zitten of foto's van je pielemuis appen aan kandidaten vind ik wat anders dan een mondelinge seksuele toespeling op een bedrijfsborrel maken.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vond je dit ook bij Borsato, Ali B? die bandleider van the voice?
Serieus? ik zou een foto van een piemel minder vervelend vinden dat dat iemand ongevraagd aan mij gaat zitten?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, ongevraagd aan minderjarige meisjes zitten of foto's van je pielemuis appen aan kandidaten vind ik wat anders dan een mondelinge seksuele toespeling op een bedrijfsborrel maken.
Daar verschillen we dan over van mening.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Serieus? ik zou een foto van een piemel minder vervelend vinden dat dat iemand ongevraagd aan mij gaat zitten?
Geen idee. Nogal speculatief.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Gevalletje seksisme lijkt me inmiddels. Was ze een man geweest zou ze door de gehele maatschappij uitgekotst worden en verstoten. Men zou zeker afschuw uitspreken over de rechtszaak die aangespannen is tegen de vermeende slachtoffers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |