abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204126310
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar die anderen krijgen dan het bestuur mee. Dan krijg je net zo'n gekke situatie in de kamer als toen er 2 50+ fracties waren, 50Plus/Baay-Timmerman en 50Plus/Klein. Dan zouden we dus de fractie Volt/Gündoğan en de fractie Volt/Dassen-Koekkoek krijgen. Het interessante daar aan is dat een splitsing van een fractie zoals die, financieel meer steun krijgt dan een afsplitsing als Van Haga oid kreeg.

Dus geen partij onder een andere naam voor Dassen, maar 2 keer Volt.
Dat zou wel heel bijzonder zijn, ik wist niet dat dat kon. Misschien leest ze hier wel mee en neemt ze dit idee over. Ik wil dat wel eens zien. Ben benieuwd hoe Volt Europa daar op reageert.
Clap your hands if you're working too hard
pi_204127064
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had het over Dassen en Koekkoek, want die worden duidelijk gesteund door het bestuur. Het bestuur zette Gündoğan er namelijk uit, dat deden Dassen en Koekkoek helemaal niet. Het bestuur zal dus nooit accepteren dat er straks nog maar 1 Volt fractie is met Gündoğan en dat de mensen waar het bestuur achter staat geen Volt meer heten.

Dassen en Koekkoek zijn in deze hele zaak sowieso een speelbal. Die hebben iemand uit hun fractie laten zetten, terwijl ze zelf de enigen zijn die daar over gaan.

Ik gok op 2 Voltfracties straks. Misschien komende week al wel.
Voor maandag al?
  vrijdag 18 maart 2022 @ 15:06:29 #128
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_204127447
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:26 schreef Hanca het volgende:
Ik gok op 2 Voltfracties straks. Misschien komende week al wel.
Het is net UB40
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_204129316
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat Dassen en Koekkoek samen uit de fractie stappen, genoegen nemen met minder ondersteuning en de naam Volt (een europabrede naam) aan Gündoğan cadeau doen? Die kans is eigenlijk gewoon 0.
Nou, als Dassen en/of Koekkoek straks een gerechterlijke veroordeling aan de broek hebben, weet ik nog niet.

Volt is prima en Gundogan ook, maar Dassen en Koekkoek ... brrrr
pi_204129336
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 17:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nou, als Dassen en/of Koekkoek straks een gerechterlijke veroordeling aan de broek hebben, weet ik nog niet.

Volt is prima en Gundogan ook, maar Dassen en Koekkoek ... brrrr
Dassen en Koekkoek zijn niet gedaagd, dus dat gaat niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204129347
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dassen en Koekkoek zijn niet gedaagd, dus dat gaat niet.
Dassen wel. En Koekkoek misschien in tweede aanleg.
pi_204129379
Het Volt bestuur heeft van Gundogan geëist dat ze haar grondrechten opgeeft! Bizar voor een moderne partij. Alsof we terug zijn in de middeleeuwen.
pi_204129955
twitter

Goed stuk over het bestuur.
zie email 27 oktober
pi_204129988
Ik vind de stukjes van Aalberts over Volt voornamelijk nogal eenzijdig en vooringenomen.
Het bestuur hoeft helemaal niet neutraal te blijven in een conflict. Het bestuur moet doen wat zij het beste acht voor Volt. Dat pakte wat onhandig uit, maar de intenties waren goed. Namelijk het probleem verwijderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2022 18:55:32 ]
pi_204130048
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik vind de stukjes van Aalberts over Volt voornamelijk nogal eenzijdig en vooringenomen.
Het bestuur hoeft helemaal niet neutraal te blijven in een conflict. Het bestuur moet doen wat zij het beste acht voor Volt. Dat pakte wat onhandig uit, maar de intenties waren goed. Namelijk het probleem verwijderen.
Beter je doppen gebruiken. Het is niet een stuk van Aalberts.
pi_204130057
quote:
Het stuk is niet van Aalberts.

En het bestuur moet in dit soort kwesties natuurlijk oog hebben voor het belang van al hun leden. Anders krijg je de rechter op je dak…
zie email 27 oktober
pi_204130199
twitter

Een opstapper… Het blijft lekker escaleren.
zie email 27 oktober
pi_204130263
quote:
Het bestuur mag niet iemand uit een fractie zetten, ze hebben daar gewoon helemaal niks mee te maken. Het bestuur is niet de baas over de fractie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204130290
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 19:01 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Beter je doppen gebruiken. Het is niet een stuk van Aalberts.
Zijn Tweetjes dan. Enkel eenzijdig negatief jegens Volt. Al sinds het begin van de casus.
pi_204130335
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het bestuur mag niet iemand uit een fractie zetten, ze hebben daar gewoon helemaal niks mee te maken. Het bestuur is niet de baas over de fractie.
Waar staat dat in de statuten van Volt?
De baas zeker niet, maar kan zich wel degelijk verantwoordelijk voelen voor de veiligheid van de Volt medewerkers.
pi_204130356
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 19:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waar staat dat in de statuten van Volt?
De baas zeker niet, maar kan zich wel degelijk verantwoordelijk voelen voor de veiligheid van de Volt medewerkers.
Dat staat niet in statuten, omdat statuten helemaal niet over kamerfracties gaan. Dat staat in de grondwet. Dat is basis-kennis politiek. Een fractie gaat over zijn eigen leden.
Als er wat anders in statuten staat, zijn die statuten ongeldig.
pi_204130389
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 19:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat staat niet in statuten, omdat statuten helemaal niet over kamerfracties gaan. Dat staat in de grondwet. Dat is basis-kennis politiek. Een fractie gaat over zijn eigen leden.
Als er wat anders in statuten staat, zijn die statuten ongeldig.
Of het daar wel of niet over gaat kan gewoon in de statuten staan.
In de grondwet staat helemaal niets over fracties volgens mij maar citeer gerust.

Een bestuur gaat over de veiligheid binnen de vereniging. De fractie is onderdeel van de vereniging. De veiligheid van leden is in het geding.
pi_204130396
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goed stuk over het bestuur.
Slecht stuk zegt, het maakt helemaal niet duidelijk waarom het bestuur onafhankelijk zou moeten blijven in deze. Ja die claim dat dat zo is staat er bij monde van ene de Greeve, die zegt niet in een kamp te zitten maar wel zegt dat Gundogan nooit onredelijk is, terwijl dat toch niet echt blijkt uit de feiten als we haar reacties in de kranten en op TV mogen geloven of die melders. Echte goede argumenten zie ik niet. Het lijkt me ook totale onzin dat het niet uit de klauwen zou zijn gelopen als het bestuur slapjes had gereageerd.

Je denkt echt na dit hele circus dat Gundogan als er een onpartijdig bestuur was geweest wél had toegegeven dat ze onhoudbaar is gezien haar gedrag? Daarbij is Gundogan natuurlijk niet de partij het bestuur moet ook rekening houden met de andere leden zoals de melders.
pi_204130431
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 19:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Of het daar wel of niet over gaat kan gewoon in de statuten staan.
In de grondwet staat helemaal niets over fracties volgens mij maar citeer gerust.

Een bestuur gaat over de veiligheid binnen de vereniging. De fractie is onderdeel van de vereniging. De veiligheid van leden is in het geding.
Een bestuur gaat niet over de kamerleden, dat staat in de grondwet. En dus kan het bestuur ook niet over de fractie gaan.

En de fractie gaat over veiligheid van de fractiemedewerkers. En anders gaat het kamerbestuur, het presidium, daar over. Want nee, de fractie valt dus niet onder de vereniging, maar onder de Tweede Kamer.
pi_204130535
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 19:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een bestuur gaat niet over de kamerleden, dat staat in de grondwet.
Je verzet doelpalen. We hadden het over de fractie. Het bestuur heeft ook helemaal niets gedaan met het Kamerlidmaatschap van Gundogan
quote:
En dus kan het bestuur ook niet over de fractie gaan.
Dit is geen logische gevolgtrekking. In de grondwet wordt nergens vermelding gemaakt van een fractie volgens mij. Maar nogmaals, citeer gerust uit de grondwet om mijn ongelijk te tonen.
quote:
En de fractie gaat over veiligheid van de fractiemedewerkers.
Het bestuur gaat over de veiligheid van alle leden en de veiligheid binnen de vereniging, en dus ook over de veiligheid binnen de fractie en de veiligheid van fractiemedewerkers.
quote:
En anders gaat het kamerbestuur, het presidium, daar over.
Het presidium kan hier ook mee te maken hebben. Het een sluit het ander niet uit.
quote:
Want nee, de fractie valt dus niet onder de vereniging, maar onder de Tweede Kamer.
Wederom geen logische gevolgtrekking. Want ja, de fractie is onderdeel van de vereniging. Fractiemedewerkers zijn over het algemeen leden van de vereniging.

Je hebt het over basis-kennis politiek. Toon het maar aan door middel van citaten uit de statuten of diverse andere documenten van de diverse politieke organen die hierover gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2022 19:51:15 ]
pi_204130585
Leuke;

twitter
pi_204130587
@DarkwingDuck: je zit hier echt gewoon helemaal mis.
Sowieso: als een bestuur over fractieleden zou gaan, gingen ze dus over kamerleden. Dat kan gewoon niet.

Dat ergens leden van Volt rondlopen, betekent niet dat het bestuur van Volt daar mee te maken heeft. Echt, het bestuur had gewoon nooit, helemaal nooit, een fractielid mogen schorsen. De fractie gaat over zijn eigen leden. Als Koekkoek en Gündoğan samen hadden willen beslissen dat Koekkoek de fractievoorzitter werd, had dat gewoon gemogen en had het bestuur daar niks tegen kunnen doen. Zo is dat bij alle fracties, zo is dat ook bij Volt.

Het bestuur is echt ver zijn boekje te buiten gegaan en alleen al daarom moeten ze gewoon weg.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 19:53:10 #148
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204130591
twitter
pi_204130627
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 19:52 schreef Hanca het volgende:
@:DarkwingDuck: je zit hier echt gewoon helemaal mis.

Die mogelijkheid is er altijd, maar je maakt dat op geen enkele wijze aannemelijk.
Je hebt het over basis-kennis politiek maar bent niet in staat om dat onderbouwt over te brengen.
pi_204130677
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 19:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Die mogelijkheid is er altijd, maar je maakt dat op geen enkele wijze aannemelijk.
Je hebt het over basis-kennis politiek maar bent niet in staat om dat onderbouwt over te brengen.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrpmxuy/tweede_kamerfracties

quote:
Een fractie is een onafhankelijk orgaan met een eigen verantwoordelijkheid
Een fractie is 100% onafhankelijk, een bestuur heeft daar na het indienen van de kandidatenlijst niks meer mee te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')