Wat een treurnisquote:Op donderdag 17 maart 2022 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Al waar het moddergooien gewoon doorgaat.
Wat was het verhaal dan? En in hoeverre wordt de aangifte uitgebreid?quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:15 schreef Raw85 het volgende:
Ik zit het stuk van Jinek waar Gündogan te gast is even terug te kijken maar vraag me echt af wat ze hiermee probeert te bereiken. Haar verhaal, of eigenlijk vooral het verhaal van de heer en mevrouw Knoops waarschijnlijk, vind ik maar een slap verhaal.
dat lijkt me geen voor de hand liggend scenarioquote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
Het zou wel een interessante wending zijn als zij terugkeert in de fractie, maar de anderen vervolgens vertrekken. Dan is zij in haar eentje de Volt-fractie geworden en begint de rest een nieuwe partij onder een andere naam.
Nee, mij ook niet. Het is echter wel wat mevrouw Knoops zegt: laat die anderen dan maar vertrekken.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lijkt me geen voor de hand liggend scenario
Maar die anderen krijgen dan het bestuur mee. Dan krijg je net zo'n gekke situatie in de kamer als toen er 2 50+ fracties waren, 50Plus/Baay-Timmerman en 50Plus/Klein. Dan zouden we dus de fractie Volt/Gündoğan en de fractie Volt/Dassen-Koekkoek krijgen. Het interessante daar aan is dat een splitsing van een fractie zoals die, financieel meer steun krijgt dan een afsplitsing als Van Haga oid kreeg.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, mij ook niet. Het is echter wel wat mevrouw Knoops zegt: laat die anderen dan maar vertrekken.
Die kans is dus nihil. Splitsen kan gebeuren, maar Dassen en Koekkoek gaan echt niet verder onder een andere naam. En ze gaan ook echt de kamer niet uit.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Gundo gaat dit winnen. Dassen en Koekkoek zullen vertrekken.
De kans lijkt me ook klein, maar niet nihil.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die kans is dus nihil. Splitsen kan gebeuren, maar Dassen en Koekkoek gaan echt niet verder onder een andere naam. En ze gaan ook echt de kamer niet uit.
Dat Dassen en Koekkoek samen uit de fractie stappen, genoegen nemen met minder ondersteuning en de naam Volt (een europabrede naam) aan Gündoğan cadeau doen? Die kans is eigenlijk gewoon 0.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De kans lijkt me ook klein, maar niet nihil.
De naam Volt wordt nu helemaal kapotgemaakt, dus de kans lijkt me niet nihil maar klein. Het hangt er wel vanaf hoelang dit nog voortduurt en of Gundogan genoeg medestanders heeft.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Dassen en Koekkoek samen uit de fractie stappen, genoegen nemen met minder ondersteuning en de naam Volt (een europabrede naam) aan Gündoğan cadeau doen? Die kans is eigenlijk gewoon 0.
Niemand wint, Volt verliest.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De naam Volt wordt nu helemaal kapotgemaakt, dus de kans lijkt me niet nihil maar wel heel klein. Het hangt er wel vanaf hoelang dit nog voortduurt en of Gundogan genoeg medestanders heeft.
De naam Volt is europabreed. Ze hebben een europes fractie, ze hebben overal in Duitsland bijvoorbeeld ook zetels en leveren daar zelfs in grote steden wethouders (Keulen, Bonn, Frankfurt, Münster). Die naam gaan ze echt niet opgeven, ze zijn namelijk lid van die beweging door heel europa heen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De naam Volt wordt nu helemaal kapotgemaakt, dus de kans lijkt me niet nihil maar klein. Het hangt er wel vanaf hoelang dit nog voortduurt en of Gundogan genoeg medestanders heeft.
Ik ben niet bepaald pro-Europa, dus het zal mij een worst wezen als Volt stilletjes uit beeld verdwijnt. Maar ik vind het wel sneu voor mensen die het gevoel hadden dat er eindelijk eens een partij was die bij hen past.quote:
En Dassen en Koekkoek komen op jou over als stevige persoonlijkheden die zich niet laten intimideren?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
De naam Volt is europabreed. Ze hebben een europes fractie, ze hebben overal in Duitsland bijvoorbeeld ook zetels en leveren daar zelfs in grote steden wethouders (Keulen, Bonn, Frankfurt, Münster). Die naam gaan ze echt niet opgeven, ze zijn namelijk lid van die beweging door heel europa heen.
De naam is bij Volt echt groter dan de Nederlandse tak van de partij.
Het bestuur zal zich niet de naam laten afpakken, desnoods komt het echte bestuur (die van Volt Europa) zich daar mee bemoeien.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En Dassen en Koekkoek komen op jou over als stevige persoonlijkheden die zich niet laten intimideren?
Het bestuur is een ander verhaal, maar je had het over Dassen en Koekkoek.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het bestuur zal zich niet de naam laten afpakken, desnoods komt het echte bestuur (die van Volt Europa) zich daar mee bemoeien.
Ik had het over Dassen en Koekkoek, want die worden duidelijk gesteund door het bestuur. Het bestuur zette Gündoğan er namelijk uit, dat deden Dassen en Koekkoek helemaal niet. Het bestuur zal dus nooit accepteren dat er straks nog maar 1 Volt fractie is met Gündoğan en dat de mensen waar het bestuur achter staat geen Volt meer heten.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het bestuur is een ander verhaal, maar je had het over Dassen en Koekkoek.
Ik heb er zelf trouwens geen benul van hoe groot het deel van de partij is dat achter Gundogan staat. Als dat deel groot genoeg is, komt het bestuur vanzelf in de problemen.
Dat zou wel heel bijzonder zijn, ik wist niet dat dat kon. Misschien leest ze hier wel mee en neemt ze dit idee over. Ik wil dat wel eens zien. Ben benieuwd hoe Volt Europa daar op reageert.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar die anderen krijgen dan het bestuur mee. Dan krijg je net zo'n gekke situatie in de kamer als toen er 2 50+ fracties waren, 50Plus/Baay-Timmerman en 50Plus/Klein. Dan zouden we dus de fractie Volt/Gündoğan en de fractie Volt/Dassen-Koekkoek krijgen. Het interessante daar aan is dat een splitsing van een fractie zoals die, financieel meer steun krijgt dan een afsplitsing als Van Haga oid kreeg.
Dus geen partij onder een andere naam voor Dassen, maar 2 keer Volt.
Voor maandag al?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het over Dassen en Koekkoek, want die worden duidelijk gesteund door het bestuur. Het bestuur zette Gündoğan er namelijk uit, dat deden Dassen en Koekkoek helemaal niet. Het bestuur zal dus nooit accepteren dat er straks nog maar 1 Volt fractie is met Gündoğan en dat de mensen waar het bestuur achter staat geen Volt meer heten.
Dassen en Koekkoek zijn in deze hele zaak sowieso een speelbal. Die hebben iemand uit hun fractie laten zetten, terwijl ze zelf de enigen zijn die daar over gaan.
Ik gok op 2 Voltfracties straks. Misschien komende week al wel.
Het is net UB40quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:26 schreef Hanca het volgende:
Ik gok op 2 Voltfracties straks. Misschien komende week al wel.
Nou, als Dassen en/of Koekkoek straks een gerechterlijke veroordeling aan de broek hebben, weet ik nog niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Dassen en Koekkoek samen uit de fractie stappen, genoegen nemen met minder ondersteuning en de naam Volt (een europabrede naam) aan Gündoğan cadeau doen? Die kans is eigenlijk gewoon 0.
Dassen en Koekkoek zijn niet gedaagd, dus dat gaat niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 17:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nou, als Dassen en/of Koekkoek straks een gerechterlijke veroordeling aan de broek hebben, weet ik nog niet.
Volt is prima en Gundogan ook, maar Dassen en Koekkoek ... brrrr
Dassen wel. En Koekkoek misschien in tweede aanleg.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dassen en Koekkoek zijn niet gedaagd, dus dat gaat niet.
Beter je doppen gebruiken. Het is niet een stuk van Aalberts.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik vind de stukjes van Aalberts over Volt voornamelijk nogal eenzijdig en vooringenomen.
Het bestuur hoeft helemaal niet neutraal te blijven in een conflict. Het bestuur moet doen wat zij het beste acht voor Volt. Dat pakte wat onhandig uit, maar de intenties waren goed. Namelijk het probleem verwijderen.
Het stuk is niet van Aalberts.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik vind de stukjes van Aalberts over Volt voornamelijk nogal eenzijdig en vooringenomen.
Het bestuur hoeft helemaal niet neutraal te blijven in een conflict. Het bestuur moet doen wat zij het beste acht voor Volt. Dat pakte wat onhandig uit, maar de intenties waren goed. Namelijk het probleem verwijderen.
Het bestuur mag niet iemand uit een fractie zetten, ze hebben daar gewoon helemaal niks mee te maken. Het bestuur is niet de baas over de fractie.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
Zijn Tweetjes dan. Enkel eenzijdig negatief jegens Volt. Al sinds het begin van de casus.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Beter je doppen gebruiken. Het is niet een stuk van Aalberts.
Waar staat dat in de statuten van Volt?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het bestuur mag niet iemand uit een fractie zetten, ze hebben daar gewoon helemaal niks mee te maken. Het bestuur is niet de baas over de fractie.
Dat staat niet in statuten, omdat statuten helemaal niet over kamerfracties gaan. Dat staat in de grondwet. Dat is basis-kennis politiek. Een fractie gaat over zijn eigen leden.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Waar staat dat in de statuten van Volt?
De baas zeker niet, maar kan zich wel degelijk verantwoordelijk voelen voor de veiligheid van de Volt medewerkers.
Of het daar wel of niet over gaat kan gewoon in de statuten staan.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat staat niet in statuten, omdat statuten helemaal niet over kamerfracties gaan. Dat staat in de grondwet. Dat is basis-kennis politiek. Een fractie gaat over zijn eigen leden.
Als er wat anders in statuten staat, zijn die statuten ongeldig.
Slecht stuk zegt, het maakt helemaal niet duidelijk waarom het bestuur onafhankelijk zou moeten blijven in deze. Ja die claim dat dat zo is staat er bij monde van ene de Greeve, die zegt niet in een kamp te zitten maar wel zegt dat Gundogan nooit onredelijk is, terwijl dat toch niet echt blijkt uit de feiten als we haar reacties in de kranten en op TV mogen geloven of die melders. Echte goede argumenten zie ik niet. Het lijkt me ook totale onzin dat het niet uit de klauwen zou zijn gelopen als het bestuur slapjes had gereageerd.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goed stuk over het bestuur.
Een bestuur gaat niet over de kamerleden, dat staat in de grondwet. En dus kan het bestuur ook niet over de fractie gaan.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Of het daar wel of niet over gaat kan gewoon in de statuten staan.
In de grondwet staat helemaal niets over fracties volgens mij maar citeer gerust.
Een bestuur gaat over de veiligheid binnen de vereniging. De fractie is onderdeel van de vereniging. De veiligheid van leden is in het geding.
Je verzet doelpalen. We hadden het over de fractie. Het bestuur heeft ook helemaal niets gedaan met het Kamerlidmaatschap van Gundoganquote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een bestuur gaat niet over de kamerleden, dat staat in de grondwet.
Dit is geen logische gevolgtrekking. In de grondwet wordt nergens vermelding gemaakt van een fractie volgens mij. Maar nogmaals, citeer gerust uit de grondwet om mijn ongelijk te tonen.quote:En dus kan het bestuur ook niet over de fractie gaan.
Het bestuur gaat over de veiligheid van alle leden en de veiligheid binnen de vereniging, en dus ook over de veiligheid binnen de fractie en de veiligheid van fractiemedewerkers.quote:En de fractie gaat over veiligheid van de fractiemedewerkers.
Het presidium kan hier ook mee te maken hebben. Het een sluit het ander niet uit.quote:En anders gaat het kamerbestuur, het presidium, daar over.
Wederom geen logische gevolgtrekking. Want ja, de fractie is onderdeel van de vereniging. Fractiemedewerkers zijn over het algemeen leden van de vereniging.quote:Want nee, de fractie valt dus niet onder de vereniging, maar onder de Tweede Kamer.
Die mogelijkheid is er altijd, maar je maakt dat op geen enkele wijze aannemelijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:52 schreef Hanca het volgende:
@:DarkwingDuck: je zit hier echt gewoon helemaal mis.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrpmxuy/tweede_kamerfractiesquote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Die mogelijkheid is er altijd, maar je maakt dat op geen enkele wijze aannemelijk.
Je hebt het over basis-kennis politiek maar bent niet in staat om dat onderbouwt over te brengen.
Een fractie is 100% onafhankelijk, een bestuur heeft daar na het indienen van de kandidatenlijst niks meer mee te maken.quote:Een fractie is een onafhankelijk orgaan met een eigen verantwoordelijkheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |