abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204121461
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 22:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Al waar het moddergooien gewoon doorgaat.
Wat een treurnis
pi_204121728
Ik zit het stuk van Jinek waar Gündogan te gast is even terug te kijken maar vraag me echt af wat ze hiermee probeert te bereiken. Haar verhaal, of eigenlijk vooral het verhaal van de heer en mevrouw Knoops waarschijnlijk, vind ik maar een slap verhaal.
pi_204123567
Het gaat ook zo tegen elkaar in: ik wil weer in de fractie, dus ga ik een grotere aangifte tegen de mensen met wie ik dan moet samenwerken doen? Hoe kan iemand nou denken dat dat een goed idee is?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204123588
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:15 schreef Raw85 het volgende:
Ik zit het stuk van Jinek waar Gündogan te gast is even terug te kijken maar vraag me echt af wat ze hiermee probeert te bereiken. Haar verhaal, of eigenlijk vooral het verhaal van de heer en mevrouw Knoops waarschijnlijk, vind ik maar een slap verhaal.
Wat was het verhaal dan? En in hoeverre wordt de aangifte uitgebreid?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204123771
Even teruggekeken:

- Twee-eenheid Knoops vindt dat Volt niet van Gundogan mag verlangen dat ze haar rechten opgeeft. Dat is juridische chantage en daarom trekt ze de aangifte niet in.
- De aangifte wordt uitgebreid vanwege de (verdere) reputatieschade die het NRC-artikel heeft aangebracht. Volgens Gundogan zijn de aantijgingen allemaal leugens.
pi_204123912
De rest van de uitzending: Gundogan wil niets liever dan in der minne schikken, zit niet in de vechtstand en heeft geen gebrek aan zelfreflectie, aldus Gundogan zelf. Het is schandalig dat de andere partij de pers opzoekt, in hoger beroep wil gaan, eist dat de aangifte wordt ingetrokken, dreigt om niet meer naar het werk te komen. Over haar eigen aandeel (zelf de pers opzoeken, de aangifte uitbreiden) zegt het duo Knoops dat ze louter gebruikmaakt van haar rechten. Gundogan benadrukt dat ze zelf lang radiostilte heeft betracht.

Jinek: Dit is toch een situatie geworden waarin samenwerking in de fractie nog onmogelijk is?
Dhr. Knoops: Lees het vonnis. De rechter wil mediation.
Jinek: Het gaat om mensen die met elkaar moeten samenwerken. Hoe moet dat? Waarom zou je dat willen?
Gundogan: Ze zitten nu in een tunnelvisie; ooit was de samenwerking goed. Maandag keer ik terug.
Floor Bremer: Straks krijg je gelijk van de rechter maar wil niemand meer met je in een fractie zitten.
Mevr. Knoops: Waarom zou zij moeten vertrekken? Laat de anderen dan maar vertrekken.
Jinek: Is de wens dat de rest weggaat?
Gundogan: Nee, nee. Ik hoop dat de klagers zich achter de oren gaan krabben en gaan beseffen dat ze verkeerd bezig zijn.
pi_204124922
Het zou wel een interessante wending zijn als zij terugkeert in de fractie, maar de anderen vervolgens vertrekken. Dan is zij in haar eentje de Volt-fractie geworden en begint de rest een nieuwe partij onder een andere naam.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 11:38:36 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204124974
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:33 schreef Sodemieters het volgende:
Het zou wel een interessante wending zijn als zij terugkeert in de fractie, maar de anderen vervolgens vertrekken. Dan is zij in haar eentje de Volt-fractie geworden en begint de rest een nieuwe partij onder een andere naam.
dat lijkt me geen voor de hand liggend scenario
pi_204125009
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:38 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat lijkt me geen voor de hand liggend scenario
Nee, mij ook niet. Het is echter wel wat mevrouw Knoops zegt: laat die anderen dan maar vertrekken.
pi_204125109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:41 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, mij ook niet. Het is echter wel wat mevrouw Knoops zegt: laat die anderen dan maar vertrekken.
Maar die anderen krijgen dan het bestuur mee. Dan krijg je net zo'n gekke situatie in de kamer als toen er 2 50+ fracties waren, 50Plus/Baay-Timmerman en 50Plus/Klein. Dan zouden we dus de fractie Volt/Gündoğan en de fractie Volt/Dassen-Koekkoek krijgen. Het interessante daar aan is dat een splitsing van een fractie zoals die, financieel meer steun krijgt dan een afsplitsing als Van Haga oid kreeg.

Dus geen partij onder een andere naam voor Dassen, maar 2 keer Volt (en de beide 50plus fracties stemden echt heel verschillend, interessant of dat dan bij Volt ook zou gebeuren al was 50plus natuurlijk sowieso extreem divers met maar één overeenkomst: wij rijke ouderen willen nog meer geld).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204125192
Gundo gaat dit winnen. Dassen en Koekkoek zullen vertrekken.
pi_204125222
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Gundo gaat dit winnen. Dassen en Koekkoek zullen vertrekken.
Die kans is dus nihil. Splitsen kan gebeuren, maar Dassen en Koekkoek gaan echt niet verder onder een andere naam. En ze gaan ook echt de kamer niet uit.
pi_204125242
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die kans is dus nihil. Splitsen kan gebeuren, maar Dassen en Koekkoek gaan echt niet verder onder een andere naam. En ze gaan ook echt de kamer niet uit.
De kans lijkt me ook klein, maar niet nihil.
pi_204125298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De kans lijkt me ook klein, maar niet nihil.
Dat Dassen en Koekkoek samen uit de fractie stappen, genoegen nemen met minder ondersteuning en de naam Volt (een europabrede naam) aan Gündoğan cadeau doen? Die kans is eigenlijk gewoon 0.
pi_204125318
Was het maar maandag!!!!
pi_204125321
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat Dassen en Koekkoek samen uit de fractie stappen, genoegen nemen met minder ondersteuning en de naam Volt (een europabrede naam) aan Gündoğan cadeau doen? Die kans is eigenlijk gewoon 0.
De naam Volt wordt nu helemaal kapotgemaakt, dus de kans lijkt me niet nihil maar klein. Het hangt er wel vanaf hoelang dit nog voortduurt en of Gundogan genoeg medestanders heeft.
  Vis een optie? vrijdag 18 maart 2022 @ 12:10:17 #117
70532 loveli
N
pi_204125354
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De naam Volt wordt nu helemaal kapotgemaakt, dus de kans lijkt me niet nihil maar wel heel klein. Het hangt er wel vanaf hoelang dit nog voortduurt en of Gundogan genoeg medestanders heeft.
Niemand wint, Volt verliest.
crap in = crap out
pi_204125402
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De naam Volt wordt nu helemaal kapotgemaakt, dus de kans lijkt me niet nihil maar klein. Het hangt er wel vanaf hoelang dit nog voortduurt en of Gundogan genoeg medestanders heeft.
De naam Volt is europabreed. Ze hebben een europes fractie, ze hebben overal in Duitsland bijvoorbeeld ook zetels en leveren daar zelfs in grote steden wethouders (Keulen, Bonn, Frankfurt, Münster). Die naam gaan ze echt niet opgeven, ze zijn namelijk lid van die beweging door heel europa heen.

De naam is bij Volt echt groter dan de Nederlandse tak van de partij.
pi_204125411
Volt 1 en Volt 2 in de kamer
pi_204125419
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:10 schreef loveli het volgende:

[..]
Niemand wint, Volt verliest.
Ik ben niet bepaald pro-Europa, dus het zal mij een worst wezen als Volt stilletjes uit beeld verdwijnt. Maar ik vind het wel sneu voor mensen die het gevoel hadden dat er eindelijk eens een partij was die bij hen past.

Ik snap dat veel mensen zijn afgeknapt, maar ik ben zelf geneigd een jonge partij een stroeve start te vergeven. Belangrijk is vooral wat er komen gaat, of Volt het voor elkaar gaat krijgen om een stabiele, geloofwaardige partij te worden.
pi_204125440
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
De naam Volt is europabreed. Ze hebben een europes fractie, ze hebben overal in Duitsland bijvoorbeeld ook zetels en leveren daar zelfs in grote steden wethouders (Keulen, Bonn, Frankfurt, Münster). Die naam gaan ze echt niet opgeven, ze zijn namelijk lid van die beweging door heel europa heen.

De naam is bij Volt echt groter dan de Nederlandse tak van de partij.
En Dassen en Koekkoek komen op jou over als stevige persoonlijkheden die zich niet laten intimideren?
pi_204125452
Ik heb ook de indruk dat het Volt vergeven wordt. Ze hebben mazzel dat het nu plaatsvind en niet vlak voor de nieuwe 2eKamer verkiezingen. Als dit is opgelost hebben ze als het goed is genoeg tijd om dit goed te maken/doen te vergeten.
pi_204125483
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En Dassen en Koekkoek komen op jou over als stevige persoonlijkheden die zich niet laten intimideren?
Het bestuur zal zich niet de naam laten afpakken, desnoods komt het echte bestuur (die van Volt Europa) zich daar mee bemoeien.
pi_204125506
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het bestuur zal zich niet de naam laten afpakken, desnoods komt het echte bestuur (die van Volt Europa) zich daar mee bemoeien.
Het bestuur is een ander verhaal, maar je had het over Dassen en Koekkoek.

Ik heb er zelf trouwens geen benul van hoe groot het deel van de partij is dat achter Gundogan staat. Als dat deel groot genoeg is, komt het bestuur vanzelf in de problemen.
pi_204125549
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het bestuur is een ander verhaal, maar je had het over Dassen en Koekkoek.

Ik heb er zelf trouwens geen benul van hoe groot het deel van de partij is dat achter Gundogan staat. Als dat deel groot genoeg is, komt het bestuur vanzelf in de problemen.
Ik had het over Dassen en Koekkoek, want die worden duidelijk gesteund door het bestuur. Het bestuur zette Gündoğan er namelijk uit, dat deden Dassen en Koekkoek helemaal niet. Het bestuur zal dus nooit accepteren dat er straks nog maar 1 Volt fractie is met Gündoğan en dat de mensen waar het bestuur achter staat geen Volt meer heten.

Dassen en Koekkoek zijn in deze hele zaak sowieso een speelbal. Die hebben iemand uit hun fractie laten zetten, terwijl ze zelf de enigen zijn die daar over gaan.

Ik gok op 2 Voltfracties straks. Misschien komende week al wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')