Met eveneens een uitstekende uitleg over het banksysteem:quote:Op maandag 14 maart 2022 08:59 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Wat is jullie beste source ooit? Video, pod, boek, paper.
De mijne blijft:
Introductie tot Bitcoin - by Andreas Antonopoulos.
Damn sinds 2008. Volgens mij gebeurt er of iets groots in een paar uur of niks. Maar misschien ook een heleboel weinig. Niemand weet het eigenlijk.quote:(Bloomberg) -- Chinese stocks listed in Hong Kong had their worst day since the global financial crisis, as concerns over Beijing’s close relationship with Russia and renewed regulatory risks sparked panic selling.
The Hang Seng China Enterprises Index closed down 7.2% on Monday, the biggest drop since November 2008. The Hang Sang Tech Index tumbled 11% in its worst decline since the gauge was launched in July 2020, wiping out $2.1 trillion in value since a year-earlier peak.
Lijkt mij ook niet heel erg logisch.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat NL in 1 klap van belasting heffen op bitcoin naar een algemeen verbod zal gaan. Klinkt allemaal heel erg logisch.
Zoals hij zegt, het is altijd belangrijk om vastgoed te hebben, een woning.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:00 schreef SuperNeger het volgende:
Dit was de reden dat we niet harder crashen: Elon loopt weer eens over bitcoin te tweeten
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat ze jou op dit forum laten trollen is onbegrijpelijk....quote:
Ook wel wat Uncensored podcast geluiserd ja. Andreas maakt inderdaad soms rare stappen.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als het gaat om Bitcoin uitleggen in begrijpelijke taal dan is Andreas idd één van de beste. Ook is zijn passie heel erg aanstekelijk waardoor je blijft luisteren en er in mee gezogen wordt.
Iets wat mij ook enorm geholpen heeft is iets wat ik nu niet meer kan aanbevelen omdat het gedateerd is, maar dat is de Bitcoin Uncensored podcast van Joshua Unseth en Chris DeRose. De podcast bestaat al een aantal jaar niet meer vanwege onenigheid maar zij waren meester in het doorprikken van bullshit in de Bitcoin en crypto wereld. Dat ging gepaard met een enorme chemie tussen die twee en veel humor. Het heeft me enorm behoedt voor veel leugens en scams, en heeft me duidelijk gemaakt waar dingen in essentie om draaien in Bitcoin. Iets waar zelfs bovengenoemde Andreas niet helemaal van gevrijwaard is (boek over Ethereum, vaak neutraal blijven in kwesties, etc.).
Uiteraard kan dat, maar niet meer op plekken waar je consumentenrechten beschermt zijn, op zich nog steeds geen groot probleem, maar voor de professionalisering van de industrie is dit een stap terug, zeker in Nederland waar de industrie proactief gelobbyed heeft voor regelgeving.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je niet gewoon Bitcoin kan kopen zelfs als ze POW zouden “verbieden” - wat dit voorstel niet eens zegt.
Alles en iedereen die zegt dat bitcoin niet naar de 10mil gaat is een troll?quote:Op maandag 14 maart 2022 13:47 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Dat ze jou op dit forum laten trollen is onbegrijpelijk....
Ik snap best dat dit zeggen in een topic als dit gelijk staat als vloeken in de kerk maar ik heb altijd al onderbuikgevoelens gehad over hoe succesvol bitcoin echt gaat worden. Mocht cryptocurrency een toekomst hebben dan zal het wel een wereldwijde government en commercieel approved crypto coin zijn (zoals XRP o.i.d.).quote:Op maandag 14 maart 2022 13:58 schreef firefly3 het volgende:
Wanneer de Europese ban eraan komt verwacht ik Bitcoin max 10K, tijdens bearmarkets zal Bitcoin denk ik terug gaan naar slechts 2K. Want als niemand kan kopen.. zijn er geen kopers
Gast gooi je zelf nou eens weg, niemand zit op dit soort bullshit te wachten.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik snap best dat dit zeggen in een topic als dit gelijk staat als vloeken in de kerk maar ik heb altijd al onderbuikgevoelens gehad over hoe succesvol bitcoin echt gaat worden. Mocht cryptocurrency een toekomst hebben dan zal het wel een wereldwijde government en commercieel approved crypto coin zijn (zoals XRP o.i.d.).
Het zou oneerlijk zijn dat 10 jaar geleden een paar puisterige autistische nerds achter hun computer op zolder die shit voor pennies on the dollar konden kopen en vele jaren later bedrijven deze muntjes voor miljoenen moesten kopen om mee te doen met de wereldwijde economie van de toekomst. Is gewoon niet logisch.
?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gast gooi je zelf nou eens weg, niemand zit op dit soort bullshit te wachten.
Begin eens de Bitcoin whitepaper te lezen voordat je nog meer diaree gaat neerzetten.quote:
Heb ik jaren geleden al gedaan.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Begin eens de Bitcoin whitepaper te lezen voordat je nog meer diaree gaat neerzetten.
Nee dat heb je niet gedaan, anders zou je niet dit soort bullshit schrijven.quote:
Gozer, als jij altijd alles wat met Bitcoin te maken heeft af zit te branden, waarom ben je dan zo happig op dikke prijsdalingen zodat je in kan kopen? Waarom dat troep product uberhaupt willen kopen dan?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik snap best dat dit zeggen in een topic als dit gelijk staat als vloeken in de kerk maar ik heb altijd al onderbuikgevoelens gehad over hoe succesvol bitcoin echt gaat worden. Mocht cryptocurrency een toekomst hebben dan zal het wel een wereldwijde government en commercieel approved crypto coin zijn (zoals XRP o.i.d.).
Het zou oneerlijk zijn dat 10 jaar geleden een paar puisterige autistische nerds achter hun computer op zolder die shit voor pennies on the dollar konden kopen en vele jaren later bedrijven deze muntjes voor miljoenen moesten kopen om mee te doen met de wereldwijde economie van de toekomst. Is gewoon niet logisch.
Maanden lang loopt hij in dit topic te trollen en dit is wat ie er van opgestoken heeftquote:Op maandag 14 maart 2022 14:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Bij aandelen staan er echte bedrijven of producten tegenover. Dat heeft waarde. Bitcoins zijn gewoon eentjes en nulletjes. De enige waarde die het heeft is dat iemand anders het overkoopt voor een hoger bedrag. Maar er staat niks achter van echte waarde. Alleen maar mensen die zeggen dat jij het ook moet kopen omdat het heel veel geld waard gaat worden en je dus heel veel winst kan maken.
Dus je moet alleen maar keiharde maxi fanboy zijn anders mag je niet meedoen?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:56 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Gozer, als jij altijd alles wat met Bitcoin te maken heeft af zit te branden, waarom ben je dan zo happig op dikke prijsdalingen zodat je in kan kopen? Waarom dat troep product uberhaupt willen kopen dan?
quote:Op maandag 14 maart 2022 15:56 schreef SuperNeger het volgende:
Zal dat ook wel aanraden ja tenzij je idd gelooft dat bitcoin naar de 10miljoen gaat, maar dan heb je er alsnog niks aan tenzij je het dus verkoopt.
Juist ja. Als bitcoin volgende bullrun naar een ton gaat of een miljoen pak jij geen winst? Je houdt het weer vast tot het weer inzakt?quote:
Spreek voor jezelf. Ik doe het uit ideologische motieven en trek m'n wenkbrauwen op bij al dat gespeculeer over wat er in de toekomst gaat gebeuren op basis van wat er in het verleden is gebeurd. Ik zit er dan ook voor de lange termijn in; m'n inleg heb ik er allang uitgehaald.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:56 schreef SuperNeger het volgende:
Je doet het toch voor de winst uiteindelijk. Dus laag inkopen, hoog verkopen.![]()
To the moonquote:Op maandag 14 maart 2022 16:05 schreef raptorix het volgende:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[ twitter ]
Ah oke, dus je was 1 van de lucky ones aan de top van de pyramide die het kocht toen het nog vrijwel niks waard is.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik doe het uit ideologische motieven en trek m'n wenkbrauwen op bij al dat gespeculeer over wat er in de toekomst gaat gebeuren op basis van wat er in het verleden is gebeurd. Ik zit er dan ook voor de lange termijn in; m'n inleg heb ik er allang uitgehaald.
Klopt, maar wat je verkeerd ziet is dat het een kwestie van geluk was.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:07 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ah oke, dus je was 1 van de lucky ones aan de top van de pyramide die het kocht toen het nog vrijwel niks waard is.
Je was naast Toshiba Narato natuurlijk de 1e die al de volledige potentie inzag en wist wat er van terecht zou komenquote:Op maandag 14 maart 2022 16:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt, maar wat je verkeerd ziet is dat het een kwestie van geluk was.
Wel verstandig. Had een grote impact gehad. Alle xxxBTC pairs waren dan ook lastig geworden etc. Wel goed om op de langere termijn geen POW coin ecosysteem te gaan promoten, maar POW voor huidige projecten in de ban doen ging wat ver..quote:Op maandag 14 maart 2022 16:05 schreef raptorix het volgende:
[ twitter ]
De mensen die er om ideologische motieven in zitten begrijpen het potentieel en gaan er niet zo krampachtig mee om als mensen zoals jij. Wij kopen en verkopen ook, verdienen aan DeFi. Het is dus niet een kwestie van achteroverleunen. De rust komt uit het vertrouwen in het potentieel op de lange termijn. Al wil dat niet zeggen dat ik er geheel rustig onder ben; met name voor de rol van overheden ben ik bevreesd. Dagen als vandaag zijn niet onbelangrijk.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:09 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Je was naast Toshiba Narato natuurlijk de 1e die al de volledige potentie inzag en wist wat er van terecht zou komen
Ik vind het idee van een maximaal aantal en niet kunnen bijmaken ook wel heel nobel hoor. Echter is alleen het "wie het eerst haalt wie het eerst maalt" principe niet heel zen.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De mensen die er om ideologische motieven in zitten begrijpen het potentieel en gaan er niet zo krampachtig mee om als mensen zoals jij. Wij kopen en verkopen ook, verdienen aan DeFi. Het is dus niet een kwestie van achteroverleunen. De rust komt uit het vertrouwen in het potentieel op de lange termijn. Al wil dat niet zeggen dat ik er geheel rustig onder ben; met name voor de rol van overheden ben ik bevreesd. Dagen als vandaag zijn niet onbelangrijk.
Je laat je te veel meeslepen door dagelijkse koersen. Wij hebben al een lange tijd overleefd waarin er niks gebeurde. Het was in ieder geval lekker rustig.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:15 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik vind het idee van een maximaal aantal en niet kunnen bijmaken ook wel heel nobel hoor. Echter is alleen het "wie het eerst haalt wie het eerst maalt" principe niet heel zen.
Ben ongeduldig. Wil het gewoon zien crashen en ben het zat dat whales/exchanges de price aan het pompen zijn.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je laat je te veel meeslepen door dagelijkse koersen. Wij hebben al een lange tijd overleefd waarin er niks gebeurde. Het was in ieder geval lekker rustig.
Mooi, hebben we die onzin ook weer gehad. Zou desastreus zijn voor Europa overigens. Andere werelddelen omarmen Bitcoin en Europa zou zichzelf (zoals vaker met tech) in de vingers snijden. Beter kunnen ze het actief gaan omarmen.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:05 schreef raptorix het volgende:
[ twitter ]
Zo te lezen zijn er nog wel wat potentiële beren op de weg. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een meerderheid in de EU gewoonweg geen radicale anti-PoW mening heeft en het naar gematigd beleid lijkt toe te gaan uiteindelijk.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:22 schreef dimmak het volgende:
[..]
Mooi, hebben we die onzin ook weer gehad. Zou desastreus zijn voor Europa overigens. Andere werelddelen omarmen Bitcoin en Europa zou zichzelf (zoals vaker met tech) in de vingers snijden. Beter kunnen ze het actief gaan omarmen.
Ja daar heb je gelijk in, de machtsverdeling klopt niet helemaal. Zo had ik er een paar weken ook over:quote:Op maandag 14 maart 2022 14:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat is ook wat haaks staat op al die andere nobele gedachtes. Ja er kan niet meer dan 21 miljoen bitcoin bijgemaakt worden, dus geen inflatie etc. En de mensen die het 10+ jaar later moesten kopen dan? Die hebben niks terwijl de mensen die het meeste hebben allemaal ex drug dealers zijn van silk road tijden.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in, de machtsverdeling klopt niet helemaal. Zo had ik er een paar weken ook over:
Op een gegeven moment heeft Michael Sailor de meeste Bitcoins. Is hij dan ineens de leider van de wereld omdat hij 100x rijker is dan Elon Musk?
Sommige mensen willen geloven dat alleen DCA werkt. Dan hoeven zij zelf geen research te doen en kunnen zij op een gemak zonder zorgen iedere keer een beetje bijkopen. Soort van hersenspoeling.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:04 schreef SuperNeger het volgende:
En je snapt toch ook dat als je meedoet met cycles je dus meer bitcoin kan krijgen. Als je 1bitcoin hebt en je houdt die vast dan blijft die idd altijd 1bitcoin. Maar als je 1 bitcoin hebt, je verkoopt hem en je koopt weer 1 bitcoin als het goedkoper is dan heb je dus meer dan 1 bitcoin.
Is geen hogere wiskunde.
Ik doe vanaf begin af aan mee, jij dus niet want dan zou je weten dat het niemand om het geld ging, vrijwel iedereen gaf die dingen ook gewoon voor de fun weg, heb er zelf duizenden gehad, en zelfs niet de moeite genomen om ze te backuppen, kun je ongeveer beseffen hoeveel waarde men er aan hechte.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:07 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ah oke, dus je was 1 van de lucky ones aan de top van de pyramide die het kocht toen het nog vrijwel niks waard is.
Tegenwoordig voor nieuwelingen is het vrij lastig om aan veel bitcoins te kopen. Veel zullen er niet eens 1 bezitten. Dus al doe je het laag kopen hoog verkopen trucje met 0.1btc dan kan je er ook een volle bitcoin van maken.
Dus dat "spreek voor jezelf" is zeg maar van toepassing voor 99.9% van de bevolking maar ja.
Goed nieuws dus!quote:Op maandag 14 maart 2022 16:05 schreef raptorix het volgende:
[ twitter ]
Net als dat er maar weinig metselaars Apple aandelen kunnen kopen. Of tesla. Maar diegene die het jaren geleden kochten staan nu niet meer op de stijger…..quote:Op maandag 14 maart 2022 16:07 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Tegenwoordig voor nieuwelingen is het vrij lastig om aan veel bitcoins te kopen. Veel zullen er niet eens 1 bezitten. Dus al doe je het laag kopen hoog verkopen trucje met 0.1btc dan kan je er ook een volle bitcoin van maken.
Dus dat "spreek voor jezelf" is zeg maar van toepassing voor 99.9% van de bevolking maar ja.
Probeer je me nu uit te leggen dat bitcoin vroeger niks waard is en nu heel veel? Want dan weten de meesten inmiddels wel.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doe vanaf begin af aan mee, jij dus niet want dan zou je weten dat het niemand om het geld ging, vrijwel iedereen gaf die dingen ook gewoon voor de fun weg, heb er zelf duizenden gehad, en zelfs niet de moeite genomen om ze te backuppen, kun je ongeveer beseffen hoeveel waarde men er aan hechte.
Maar je kan niet alleen maar betalen met tesla of apple aandelen. Als dit opeens wel zo zal zijn, is dit dan eerlijk?quote:Op maandag 14 maart 2022 16:39 schreef stinkie het volgende:
[..]
Net als dat er maar weinig metselaars Apple aandelen kunnen kopen. Of tesla. Maar diegene die het jaren geleden kochten staan nu niet meer op de stijger…..
Nothing changes
Geld = machtquote:Op maandag 14 maart 2022 16:34 schreef fathank het volgende:
Waarom zou hij de leider zijn van de wereld?
Je kan net zoveel bitcoin hebben als je wil, dat betekent niet dat je het netwerk onder controle hebt.
Er zal wel een PGB'tje tegenover staan.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:47 schreef dimmak het volgende:
Waarom mogen die 2 clowns hier nog posten? Er is niks mis met kritiek mits goed onderbouwd. Deze 2 trolls posten alleen maar aantoonbare onzin en zoeken steeds de aanval op de man.
Jij doet alsof de nerds aan het begin goed geld verdiend hebben, dat is flauwekul.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:39 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Probeer je me nu uit te leggen dat bitcoin vroeger niks waard is en nu heel veel? Want dan weten de meesten inmiddels wel.
Andere mensen voor clown of troll uitmaken terwijl ze gewoon normaal posten en dan deze mensen verwijten voor op de man spelen?quote:Op maandag 14 maart 2022 16:47 schreef dimmak het volgende:
Waarom mogen die 2 clowns hier nog posten? Er is niks mis met kritiek mits goed onderbouwd. Deze 2 trolls posten alleen maar aantoonbare onzin en zoeken steeds de aanval op de man.
Nee, want je post niet realistisch. Je kraamt er alleen ongefundeerde onzin uit. Kom eens met onderbouwde kritiek, dan kun je die positieve circlejerk doorbreken. Het is nu een langspeelplaat met dezelfde onzin.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Andere mensen voor clown of troll uitmaken terwijl ze gewoon normaal posten en dan deze mensen verwijten voor op de man spelen?
Dit is gewoon een cirklejerk die verre van objectief is. Je hebt dus ook mensen die wat realistischer posten. Deal with it of start een crypto positiviteits topic reeks of zo.![]()
Je hebt berichten die zowel positief als negatief zijn over crypto. Deal with it.
Maak je druk joh. Koop XRP want dat gaat het helemaal worden en leun achterover.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:56 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee, want je post niet realistisch. Je kraamt er alleen ongefundeerde onzin uit. Kom eens met onderbouwde kritiek, dan kun je die positieve circlejerk doorbreken. Het is nu een langspeelplaat met dezelfde onzin.
Die maakt wel de meeste kans maar maar heb nooit gezegd dat je het met zekerheid kan zeggen. In tegenstelling tot alle bitcoin fanboys die iedereen persoonlijk aanvallen en voor clown of troll uitmaken als je iets zegt wat niet is dat bitcoin naar de 10mil gaat.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Maak je druk joh. Koop XRP want dat gaat het helemaal worden en leun achterover.
XRP heeft mijns inziens wel een grote kans om binnen afzienbare tijd flink te gaan stijgen, uiteraard wel afhankelijk van de uitkomst van de rechtszaak. Maar de kans dat die of positief voor Ripple is, of dat er een schikking komt is behoorlijk groot. En dat veroorzaakt zeer waarschijnlijk een enorme koersstijging, ongeacht wat je verder van XRP vindtquote:Op maandag 14 maart 2022 17:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Maak je druk joh. Koop XRP want dat gaat het helemaal worden en leun achterover.
niet zo lang crypto in een bear markt zit.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:07 schreef nirvana het volgende:
[..]
XRP heeft mijns inziens wel een grote kans om binnen afzienbare tijd flink te gaan stijgen, uiteraard wel afhankelijk van de uitkomst van de rechtszaak. Maar de kans dat die of positief voor Ripple is, of dat er een schikking komt is behoorlijk groot. En dat veroorzaakt zeer waarschijnlijk een enorme koersstijging, ongeacht wat je verder van XRP vindt
quote:Op maandag 14 maart 2022 17:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb me al heel lang niet meer verdiept in XRP maar wat weerhoudt Ripple Labs er van om meer XRP bij te drukken? Naast dat het een gecentraliseerd systeem was was een ander probleem dat Ripple Labs de meeste XRP zelf had en het deels weggaf (of verkocht) aan deelnemende bedrijven. Is dat nog steeds zo?quote:Op maandag 14 maart 2022 17:07 schreef nirvana het volgende:
[..]
XRP heeft mijns inziens wel een grote kans om binnen afzienbare tijd flink te gaan stijgen, uiteraard wel afhankelijk van de uitkomst van de rechtszaak. Maar de kans dat die of positief voor Ripple is, of dat er een schikking komt is behoorlijk groot. En dat veroorzaakt zeer waarschijnlijk een enorme koersstijging, ongeacht wat je verder van XRP vindt
plus dat hun klanten helemaal geen XRP nodig hebben om hun tech te gebruiken.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ik heb me al heel lang niet meer verdiept in XRP maar wat weerhoudt Ripple Labs er van om meer XRP bij te drukken? Naast dat het een gecentraliseerd systeem was was een ander probleem dat Ripple Labs de meeste XRP zelf had en het deels weggaf (of verkocht) aan deelnemende bedrijven. Is dat nog steeds zo?
Hoe lang dat duurt is onduidelijk, maar zelfs in een bear markt, kan een crypto munt afzonderlijk nog steeds flink stijgen. Kijk maar naar Waves de afgelopen weken.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
niet zo lang crypto in een bear markt zit.
klopt idd, niet verwacht van waves. het was waves maand zeker.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:24 schreef nirvana het volgende:
[..]
Hoe lang dat duurt is onduidelijk, maar zelfs in een bear markt, kan een crypto munt afzonderlijk nog steeds flink stijgen. Kijk maar naar Waves de afgelopen weken.
Dit inderdaadquote:Op maandag 14 maart 2022 16:47 schreef dimmak het volgende:
Volgens mij ligt er nog genoeg bij de eigenaren, er is genoeg overal op aan te merken, maar dat staat los van het feit dat de kans dat het enorm gaat stijgen nadat de rechtszaak is afgelopen best groot is. Of die de komende weken al eindigt of geschikt wordt, of dat dat pas tegen het eind van het jaar zal zijn is natuurlijk wel de vraag. Tot de uitkomst zal het niet veel doen.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ik heb me al heel lang niet meer verdiept in XRP maar wat weerhoudt Ripple Labs er van om meer XRP bij te drukken? Naast dat het een gecentraliseerd systeem was was een ander probleem dat Ripple Labs de meeste XRP zelf had en het deels weggaf (of verkocht) aan deelnemende bedrijven. Is dat nog steeds zo?
En leg eens uit, waarom zou dit zou zijn? Of roep je weer zomaar wat?quote:Op maandag 14 maart 2022 19:25 schreef firefly3 het volgende:
Als Michael Sailor de meeste Bitcoins heeft, wordt Bitcoin dan niet een soort Ripple en is Michael Sailor dan de centrale bank?
Als de economie stagneert is hij de enige die flink wat geld (Bitcoin) in de economie kan pompen, want er worden geen Bitcoins meer gemaakt na 21 miljoen en is hij een soort van centrale bank geworden.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:02 schreef dimmak het volgende:
[..]
En leg eens uit, waarom zou dit zou zijn? Of roep je weer zomaar wat?
In welk scenario zou dit voorkomen?quote:Op maandag 14 maart 2022 20:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als de economie stagneert is hij de enige die flink wat geld (Bitcoin) in de economie kan pompen,
Dit raakt noch kant noch wal.quote:want er worden geen Bitcoins meer gemaakt na 21 miljoen en is hij een soort van centrale bank geworden.
De economie stagneert zo vaak, nog nooit recessies meegemaakt enz?quote:Op maandag 14 maart 2022 20:09 schreef dimmak het volgende:
[..]
In welk scenario zou dit voorkomen?
[..]
Dus er wordt volgens jou nooit geld rondgepompt wanneer het nodig is? Volgens mij snap je niet dat economie een dynamisch iets is.quote:Dit raakt noch kant noch wal.
Probeer het nu nog een keer en doe nu even je best.
Laat gaan johquote:Op maandag 14 maart 2022 20:09 schreef dimmak het volgende:
[..]
In welk scenario zou dit voorkomen?
[..]
Dit raakt noch kant noch wal.
Probeer het nu nog een keer en doe nu even je best.
Je hebt het over Musk die raketjes afvuurt om miljardairs de ruimte in te laten gaan, die Elon Musk?quote:Op maandag 14 maart 2022 20:30 schreef firefly3 het volgende:
Blijkbaar is het een normale gang van zaken als Michael Sailor 100x rijker wordt dan Elon Musk omdat hij puur Bitcoin ging verzamelen en hierdoor zoveel macht heeft dat hij alle energie en tech bedrijven van de wereld kan opkopen en het milieu kan vervuilen of juist schoner kan maken, doen waar hij maar zin in heeft.
En ja, als je zoveel Bitcoins hebt, dan ben jij grotendeels de economie en de politiek
Diegene die Starship aan het ontwikkelen is, geheel CO2 neutraal wordt het en zal mensen binnen een uur de wereld over kunnen vervoeren, met een betaalbare ticket van een paar duizend dollar max. Vervanging van het vliegtuig. Wel wat anders dan een Bitcoin verzamelaar.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt het over Musk die raketjes afvuurt om miljardairs de ruimte in te laten gaan, die Elon Musk?
Ik heb zeker resepect voor Musk maar put your money where your mouth is, voorlopig weing resultaat.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Diegene die Starship aan het ontwikkelen is, geheel CO2 neutraal wordt het en zal mensen binnen een uur de wereld over kunnen vervoeren, met een betaalbare ticket van een paar duizend dollar max. Vervanging van het vliegtuig. Wel wat anders dan een Bitcoin verzamelaar.
https://www.inverse.com/a(...)rth-flight-will-cost
En dan heb ik het niet ééns over zijn onderzoek, neuralink, om Alzheimer en andere ziektes op te lossen.
Als bitcoin onder de 30k komt zie ik Microstrategy nog wel failliet gaan, hij heeft veel op de pof gekocht als ik het goed heb. Bitcoin dan een flush naar 5k? zou lachen zijn.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:25 schreef firefly3 het volgende:
Als Michael Sailor de meeste Bitcoins heeft, wordt Bitcoin dan niet een soort Ripple en is Michael Sailor dan de centrale bank?
Weinig resultaat? Starship staat al klaar voor zijn eerste full orbital testvlucht , meer dan 2x zo krachtig als de Saturn Vquote:Op maandag 14 maart 2022 20:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb zeker resepect voor Musk maar put your money where your mouth is, voorlopig weing resultaat.
Klinkt heftig!quote:Op maandag 14 maart 2022 22:42 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als bitcoin onder de 30k komt zie ik Microstrategy nog wel failliet gaan, hij heeft veel op de pof gekocht als ik het goed heb. Bitcoin dan een flush naar 5k? zou lachen zijn.
Michael Saylor heeft lang niet alle Bitcoin zelf in bezit hoor, hij heeft een investeringsmaatschappij. Dus alle Bitcoins van Microstrategy zijn van een stuk of 100 man samen.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:30 schreef firefly3 het volgende:
Blijkbaar is het een normale gang van zaken als Michael Sailor 100x rijker wordt dan Elon Musk omdat hij puur Bitcoin ging verzamelen en hierdoor zoveel macht heeft dat hij alle energie en tech bedrijven van de wereld kan opkopen en het milieu kan vervuilen of juist schoner kan maken, doen waar hij maar zin in heeft.
En ja, als je zoveel Bitcoins hebt, dan ben jij grotendeels de economie en de politiek
Wie weetquote:
DCA werkt in elk gevalquote:Op maandag 14 maart 2022 16:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Sommige mensen willen geloven dat alleen DCA werkt. Dan hoeven zij zelf geen research te doen en kunnen zij op een gemak zonder zorgen iedere keer een beetje bijkopen. Soort van hersenspoeling.
Nog een leuk blog van iemand die al 5 jaar lang iedere maand btc stackt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 09:06 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
DCA werkt in elk geval
https://nieuws.btcdirect.(...)en-ethereum-winsten/
Er is algemeen bekend dat ruim 90% van de mensen die proberen te traden geld verliest. Daar hoor jij waarschijnlijk ook gewoon bij.
Dus ja, je kan je best doen met research, waarna je een grote kans hebt alsnog geld te verliezen. Of je gaat dom DCA doen. En dat werkt
Maar je doet dan de aanname dat Bitcoin de enige valuta op aarde is in dat geval? Zijn alle Bitcoin van Saylor? Heeft Microstrategy al die bitcoin nog in die situatie? Is Musk zelf ook niet zo rijk geworden binnen korte tijd vanaf niets? Waren de oliemagnaten ook de mensen die de economie weer eigenhandig uit het slop hebben getrokken na de grote recessie? Waarom zo een bedrijf de rol van een centrale bank overnemen? Zouden overheden dat toelaten?quote:Op maandag 14 maart 2022 20:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De economie stagneert zo vaak, nog nooit recessies meegemaakt enz?
[..]
Dus er wordt volgens jou nooit geld rondgepompt wanneer het nodig is? Volgens mij snap je niet dat economie een dynamisch iets is.
Nergens geld mee verliezen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 09:19 schreef stinkie het volgende:
Dca’rs die begonnen zijn op het dieptepunt…. Zou wel eens iets willen lezen van lui die al echt lang bezig zijn. Vanaf 2017 kon je nergens mee verliezen, zelfs potten pindakaas leverden geld op.
En die eerste heeft het goed gedaan. Omzetten naar fiat en huis kopen. Toch iets beter dan mijn vakanties er van betalen. Maar nogmaals: ‘17-‘20/‘21, elke methode leverde geld op. Dus ik blijf naast dca ook echt wel wat traden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |