Ik constateer veel emotie in deze post. Een beetje woede, maar ook duidelijk verdriet en onzekerheid.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we de intelligentie kaart weer. Tja, sorry meid, niet iedereen kan natuurlijk zo'n buitengewoon hoogbegaafd individu zijn als jij. Ik snap dat het wat dat betreft erg hinderlijk is je een weg te moeten banen door de wereld met zoveel domme mensen.
Gut, en wie begon daar ook weer precies mee?quote:Op zondag 13 maart 2022 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we de intelligentie kaart weer.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mooie stropop. Die zou iemand met zo'n vermeend hoog IQ toch eigenlijk niet nodig moeten hebben.
Jij bent het vooral zelf die hier een stropop creëert. Ik zeg namelijk niet dat zij mij dom noemt, maar door mijn redenatie als dusdanig te categoriseren speelt ze wel weer de intelligentie kaart, dat is een inmiddels bekend stokpaardje van @Kijkertje.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze noemde jou niet dom, maar je voorbeeld. We hebben hier een stropop ontwaard waar je tegen argumenteert.
Hihi, ik denk vooral dat je zelf nog wat moet schaven aan je skills betreffende het waarnemen van andermans emotie. Als ik dit zo lees tast je namelijk behoorlijk in het duister.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik constateer veel emotie in deze post. Een beetje woede, maar ook duidelijk verdriet en onzekerheid.
Correctie, er is wel degelijk wat gevonden veel was het niet en pas jaren later.quote:
Saddam had dat gifgas al 20 jaar en had de bonnetjes bewaard.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:33 schreef theguyver het volgende:
Maar er was wel meer reden toe aangezien Saddam wel degelijk gifgas had gebruikt op zijn eigen volk
Daarvoor was die ook opgeknoopt.
Je strooit heel enthousiast met het woord 'stropop', wat ongetwijfeld door een wirwar van allerlei emoties zal komen en daarom dus ook wel tot op zekere hoogte begrijpelijk is, maar ik raad je aan om toch eens op te zoeken wat dat woord nu precies betekent.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij bent het vooral zelf die hier een stropop creëert. Ik zeg namelijk niet dat zij mij dom noemt, maar door mijn redenatie als dusdanig te categoriseren speelt ze wel weer de intelligentie kaart, dat is een inmiddels bekend stokpaardje van @:Kijkertje.
Kun je hier nog op reageren trouwens?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Maar dan zijn het toch geen waanideeën? Dat je terughoudend bent met dergelijke ingrepen, soit, maar dat het waanideeën zouden zijn is weer van een heel andere orde. Als jouw zoon zich al van jongs af aan zegt juist veel meer een meisje te voelen, bijvoorbeeld, en jij gaat dat als ouder heel hard ontkennen en net doen alsof dat niet bestaat en beweren dat dat gedachten en gevoelens zijn die niet kloppen dan komt dat al meer in de buurt van kindermishandeling dan wanneer je ouders hebt die dat - weliswaar voorzichtig misschien - willen verkennen en daar open voor staan.
Ik weet heel goed wat dat woord betekent, maak je daar maar geen zorgen over. En ja hoor, ik wil best nog even op jouw post reageren:quote:Op zondag 13 maart 2022 14:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je strooit heel enthousiast met het woord 'stropop', wat ongetwijfeld door een wirwar van allerlei emoties zal komen en daarom dus ook wel tot op zekere hoogte begrijpelijk is, maar ik raad je aan om toch eens op te zoeken wat dat woord nu precies betekent.
[..]
Kun je hier nog op reageren trouwens?
Jawel, het zijn wel waanideeën. En ik heb het verder niet gehad over 'heel hard ontkennen'. Ik zei slechts dat ik dergelijke ideeën als ouder in elk geval niet zou gaan bevestigen. En tevens dat het een rol zou spelen hoe zoiets zich zou manifesteren.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Maar dan zijn het toch geen waanideeën? Dat je terughoudend bent met dergelijke ingrepen, soit, maar dat het waanideeën zouden zijn is weer van een heel andere orde. Als jouw zoon zich al van jongs af aan zegt juist veel meer een meisje te voelen, bijvoorbeeld, en jij gaat dat als ouder heel hard ontkennen en net doen alsof dat niet bestaat en beweren dat dat gedachten en gevoelens zijn die niet kloppen dan komt dat al meer in de buurt van kindermishandeling dan wanneer je ouders hebt die dat - weliswaar voorzichtig misschien - willen verkennen en daar open voor staan.
Kennelijk niet, want je gooit het al in de ether als iemand niet één op één jouw manier van verwoorden overneemt.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat dat woord betekent, maak je daar maar geen zorgen over.
quote:En ja hoor, ik wil best nog even op jouw post reageren:p
Dan is nog steeds de vraag: hoe dienen ouders precies om te gaan met kinderen die aangeven zich bijvoorbeeld een meisje te voelen terwijl ze als jongen geboren zijn? Net doen alsof het niet bestaat? Wegwuiven? Het er gewoon niet over hebben?quote:Jawel, het zijn wel waanideeën. En ik heb het verder niet gehad over 'heel hard ontkennen'. Ik zei slechts dat ik dergelijke ideeën als ouder in elk geval niet zou gaan bevestigen. En tevens dat het een rol zou spelen hoe zoiets zich zou manifesteren.
Het niet al te serieus nemen en op een voorzichtige manier het kind stimuleren het daadwerkelijk geslacht te aanvaarden en daar vrede mee te krijgen. Als een 6-jarig meisje roept dat ze een jongen is kun je daar op eenzelfde manier mee omgaan als dat ze zou roepen dat ze een zeemeermin of een prinses is. Het zijn namelijk claims die allen gebaseerd zijn op fantasie. Wat niet wil zeggen dat een kind niet met bepaalde dingen mag experimenteren. Als zo'n meisje bijvoorbeeld eens meer jongensachtige kleren wilt dragen moet dat geen punt zijn. Dat moet natuurlijk kunnen. Maar je gaat niet als ouder direct het gevoel bevestigen dat zo'n kind ook inderdaad ook echt een jongetje zou zijn. Net zo min dat je dat zou doen met claims over het zijn van een prinses of een zeemeermin.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:13 schreef Poem_ het volgende:
Dan is nog steeds de vraag: hoe dienen ouders precies om te gaan met kinderen die aangeven zich bijvoorbeeld een meisje te voelen terwijl ze als jongen geboren zijn? Net doen alsof het niet bestaat? Wegwuiven? Het er gewoon niet over hebben?
Ouders dienen daar liefdevol, begripvol en verantwoord mee om te gaan.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:13 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Kennelijk niet, want je gooit het al in de ether als iemand niet één op één jouw manier van verwoorden overneemt.
[..]
[..]
Dan is nog steeds de vraag: hoe dienen ouders precies om te gaan met kinderen die aangeven zich bijvoorbeeld een meisje te voelen terwijl ze als jongen geboren zijn? Net doen alsof het niet bestaat? Wegwuiven? Het er gewoon niet over hebben?
Kijk, dit zijn nou stropoppen.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ouders dienen daar liefdevol, begripvol en verantwoord mee om te gaan.
Dat is heel wat anders dan dat een stelletje vage activisten, of nog erger, leraren, zich er achter de rug van de ouders mee gaan bemoeien en zelfs pleiten voor het ontnemen van rechten van ouders op dat gebied. En er moet al helemaal niet achter de rug van ouders om met hormoontherapie gestart worden omdat een meisje een keer een Brandweerauto heeft gekozen bij speeluurtje.
En dat laatste is helaas was er nu trending is in de VS, kinderen van 5-9 worden opeens geconfronteerd met allerlei sekuele zaken terwijl ze moeten leren lezen en schrijven, niet hoe je sex worker kan worden of hoe je seks kan hebben onder invloed van drugs, en dat zijn allemaal onderwerpen op dat sex camp.
Enge perverselingen die veels te jonge kinderen willen betrekken bij zaken waar ze nog helemaal niet aan toe zijn, hoe hard die freaks ook roepen dat een seksuele relatie tussen een volwassene en kind prima kan en zelfs goed is voor zo'n kind, en ja, dat is ook een standpunt van die sex camp groomers.
En als je kind worstelt met die gevoelens dan moet je als ouder zorgen dat je je kind stimuleert om het daadwerkelijke geslacht te aanvaarden? Hoe doe je dat precies? In de kern is het een vorm van mishandeling; je vertelt je kind immers dat wat het voelt en waarneemt niet klopt. Dat gaat op den duur nogal schuren.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het niet al te serieus nemen en op een voorzichtige manier het kind stimuleren het daadwerkelijk geslacht te aanvaarden en daar vrede mee te krijgen. Als een 6-jarig meisje roept dat ze een jongen is kun je daar op eenzelfde manier mee omgaan als dat ze zou roepen dat ze een zeemeermin of een prinses is. Het zijn namelijk claims die allen gebaseerd zijn op fantasie. Wat niet wil zeggen dat een kind niet met bepaalde dingen mag experimenteren. Als zo'n meisje bijvoorbeeld eens meer jongensachtige kleren wilt dragen moet dat geen punt zijn. Dat moet natuurlijk kunnen. Maar je gaat niet als ouder direct het gevoel bevestigen dat zo'n kind ook inderdaad ook echt een jongetje zou zijn. Net zo min dat je dat zou doen met claims over het zijn van een prinses of een zeemeermin.
Door te zeggen dat het onzinnige wanen zijn? Mooi verhaal.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ouders dienen daar liefdevol, begripvol en verantwoord mee om te gaan.
Dat zeg ik nergens, ik geef mijn visie. En ja, een kind van 6 dat op een gegeven moment van school komt en wijs is gemaakt dat het trans is door een activist die zich leraar noemt heeft idd waanbeelden. En ja, dat is op dit moment een groot probleem in de VS, vandaar de wet in Florida die daar een einde aan wil maken.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:55 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Door te zeggen dat het onzinnige wanen zijn? Mooi verhaal.
En jij denkt dat kinderen die transgender zijn daar pas op hun 18e achter komen? Of daartoe worden aangezet buitenshuis?quote:Op zondag 13 maart 2022 15:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, ik geef mijn visie. En ja, een kind van 6 dat op een gegeven moment van school komt en wijs is gemaakt dat het trans is door een activist die zich leraar noemt heeft idd waanbeelden. En ja, dat is op dit moment een groot probleem in de VS, vandaar de wet in Florida die daar een einde aan wil maken.
Kinderen horen kind te zijn, geen speeltje in je activitische kruistocht.
Niet per definitie, maar iig niet als ze 6 zijn. En ja, daar worden ze weldegelijk toe aangezet, daar is onderzoek naar gedaan en op basis daarvan is die wet in Florida er.quote:Op zondag 13 maart 2022 16:00 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En jij denkt dat kinderen die transgender zijn daar pas op hun 18e achter komen? Of daartoe worden aangezet buitenshuis?
Waar haal je deze cijfers vandaan?quote:Op zondag 13 maart 2022 16:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar iig niet als ze 6 zijn. En ja, daar worden ze weldegelijk toe aangezet, daar is onderzoek naar gedaan en op basis daarvan is die wet in Florida er.
Wereldwijd ligt het gemiddeld percentage LGBTQ+ mensen ergens tussen de 6 en 10%, onder Amerikaanse kinderen onder 18 volgens peilingen "opeens" rond de 35%, en dat zal niet komen door indoctrinatie? Er zit in de VS iets in het water?.
Deze wint vandaag de prijs in de categorie van dingen die het meest niet gebeurd zijn.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:46 schreef HeatWave het volgende:
En er moet al helemaal niet achter de rug van ouders om met hormoontherapie gestart worden omdat een meisje een keer een Brandweerauto heeft gekozen bij speeluurtje.
En dat laatste is helaas wat er nu trending is in de VS,
Hoe kom je erbij dat dat kamp gericht zou zijn op kinderen van die leeftijden of dat kinderen aan de lopende band met de onderwerpen die je noemt worden lastiggevallen?quote:kinderen van 5-9 worden opeens geconfronteerd met allerlei sekuele zaken terwijl ze moeten leren lezen en schrijven, niet hoe je sex worker kan worden of hoe je seks kan hebben onder invloed van drugs, en dat zijn allemaal onderwerpen op dat sex camp.
Waarom heb jij die cijfers niet?quote:
https://thefederalist.com(...)heir-kids-are-trans/quote:Op zondag 13 maart 2022 16:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Deze wint vandaag de prijs in de categorie van dingen die het meest niet gebeurd zijn.
[..]
Hoe kom je erbij dat dat kamp gericht zou zijn op kinderen van die leeftijden of dat kinderen aan de lopende band met de onderwerpen die je noemt worden lastiggevallen?
Je kunt zeker op een liefdevolle manier een kind stimuleren het eigen geslacht te accepteren. En dat geslacht is ook een feitelijk iets trouwens. Als ik nu jouw lijn van redeneren zou volgen zou het dus ook mishandeling zijn om tegen een kind dat claimt dat ze een zeemeermin of een prinses is, te zeggen dat dit niet het geval is. Immers, je vertelt een kind dan dat wat het voelt en waarneemt niet klopt.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:55 schreef Poem_ het volgende:
En als je kind worstelt met die gevoelens dan moet je als ouder zorgen dat je je kind stimuleert om het daadwerkelijke geslacht te aanvaarden? Hoe doe je dat precies? In de kern is het een vorm van mishandeling; je vertelt je kind immers dat wat het voelt en waarneemt niet klopt. Dat gaat op den duur nogal schuren.
Ompraten is een woord dat ik niet heb gebruikt.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:55 schreef Poem_ het volgende:
Zijn er ook voorbeelden waarbij dat succesvol is gebleken, trouwens, dat 'ompraten'?
En ook hier verdraai je weer mijn woorden. Ik heb niet gezegd dat ik tegen een kind zou zeggen. Al vallen aanhoudende ideeën over het eigen geslacht die haaks staan op de realiteit wel als dusdanig te categoriseren.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:55 schreef Poem_ het volgende:
Door te zeggen dat het onzinnige wanen zijn? Mooi verhaal.
35% lijkt me nogal veel, 30% ook, 25% ook, dus ik ben benieuwd waar die cijfers vandaan komen.quote:Op zondag 13 maart 2022 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom heb jij die cijfers niet?
Ga eens in op mijn argumenten waarom ik het slechte ontwikkelingen vind, niet weer je toevlucht zoeken tot allerlei randzaken waarna het wellicht 34% is en ik daarom dus volkomen mis zit.
En nu het stukje over hoe "achter de rug van ouders om met hormoontherapie gestart worden omdat een meisje een keer een Brandweerauto heeft gekozen bij speeluurtje", en waaruit blijkt dat dat "trending" is.quote:Op zondag 13 maart 2022 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
https://thefederalist.com(...)heir-kids-are-trans/
Gebeurt dus wel, meerdere bronnen zelf te vinden.
Hoe volgt hieruit dat er sprake is van een zomerkamp voor kinderen waarbij ze geleerd wordt hoe je seks hebt onder invloed van drugs of hoe je sekswerker wordt?quote:En dat geven die mensen zelf aan op de site, in hun biografieen op de site en op video : op het moment dat mijn neefjes konden praten hebben we het over masturbatie gehad en gedaan etc. etc.
Zelfde taktiek als : 35% klopt niet, je hele verhaal klopt niet. Het was beeldspraak, je kan dat zien dat kinderen achter de rug van hun ouders om genderterapie worden ingeluld zie ook 2de toegevoegde bron.quote:Op zondag 13 maart 2022 16:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En nu het stukje over hoe "achter de rug van ouders om met hormoontherapie gestart worden omdat een meisje een keer een Brandweerauto heeft gekozen bij speeluurtje", en waaruit blijkt dat dat "trending" is.
[..]
Hoe volgt hieruit dat er sprake is van een zomerkamp voor kinderen waarbij ze geleerd wordt hoe je seks hebt onder invloed van drugs of hoe je sekswerker wordt?
Amerika is wat dat betreft wel een gek land van uitersten en dat geeft ook gekleurde berichtgeving.quote:Op zondag 13 maart 2022 16:22 schreef Isdatzo het volgende:
Wat jij doet is een paar zaken die in eerste instantie ook mijn wenkbrauwen doen fronsen erbij pakken, daar een gigantische karikatuur omheen verzinnen, en vervolgens doen alsof dat schering en inslag is.
Ja,op zich best bijzonder dat Rusland hier anno 2022 niet meer mee wegkomt.quote:
Bij de inval op Irak bijvb was er genoeg bewijs dat Saddam geen lieve jongen was, Afghanistan viel makkelijk te linken aan daadwerkelijke terroristen.quote:Op zondag 13 maart 2022 16:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja,op zich best bijzonder dat Rusland hier anno 2022 niet meer mee wegkomt.
Wat doet Amerika op dat gebied beter dan de Russen.
Hoeveel zalvende woorden je er ook tegenaan gooit: dat is tegenstrijdig aan elkaar. Je kind vertel je immers dat het zichzelf niet mag zijn en dat deel van zichzelf moet negeren.quote:Op zondag 13 maart 2022 16:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt zeker op een liefdevolle manier een kind stimuleren het eigen geslacht te accepteren.
Alleen heeft dit betrekking op gender, niet op geslacht.quote:En dat geslacht is ook een feitelijk iets trouwens.
En dat komt in de praktijk wel eens voor, ja? Overigens snijdt de vergelijking niet echt hout; voor transgenders is het immers mogelijk om een traject in te gaan waar een geslachtsveranderende operatie op volgt. Dus we hebben het niet over louter een fantasie, het wordt en is erkend en er zijn mogelijkheden om daar iets mee te doen.quote:Als ik nu jouw lijn van redeneren zou volgen zou het dus ook mishandeling zijn om tegen een kind dat claimt dat ze een zeemeermin of een prinses is, te zeggen dat dit niet het geval is. Immers, je vertelt een kind dan dat wat het voelt en waarneemt niet klopt.
'Stimuleren om het daadwerkelijke geslacht te aanvaarden' is natuurlijk waar dit op neerkomt.quote:Ompraten is een woord dat ik niet heb gebruikt.
Of je het nu wel of niet in een zogenaamde liefdevolle vorm giet maakt in de kern niet zoveel uit natuurlijk. De boodschap aan een kind zou zijn: dit is niet echt, leer leven met je geslacht. Dat levert nogal wat conflicten op.quote:En ook hier verdraai je weer mijn woorden. Ik heb niet gezegd dat ik tegen een kind zou zeggen. Al vallen aanhoudende ideeën over het eigen geslacht die haaks staan op de realiteit wel als dusdanig te categoriseren.
Tja, dat is de grote vraag. Het voelt gewoon zo goed voor ze denk ik, zo lekker progressief en zo moreel verheven om voor elke minderheidsgroep blind in de bres te springen. Plus de genderideologie doet afbraak aan traditioneel gedachtegoed over geslacht. En alles wat ook maar enigszins conservatief is natuurlijk per definitie verderfelijk.quote:Op zondag 13 maart 2022 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zelfde taktiek als : 35% klopt niet, je hele verhaal klopt niet. Het was beeldspraak, je kan dat zien dat kinderen achter de rug van hun ouders om genderterapie worden ingeluld zie ook 2de toegevoegde bron.
En als het niet trending was, waarom zou er een wet tegen worden ingediend? Voor de lol of omdat bezorgde ouders zich hier druk over maken?
En dat volgt uit logica, als dat je levensdoel is, je totale manier van denken over kinderen en seksualiteit, waarom zou je dan 180 graden anders handelen in een door jou opgezet kamp voor kinderen en seksualiteit?
En dan mijn meest prangende vraag, waar komt de drang vandaan om dit soort dingen uberhaupt ook maar met 1 woord te willen verdedigen? Ik wil niemand direct beschuldigen, maar ik krijg sterk het vermoeden dat die mensen kindermisbruik allemaal wel prima lijken te vinden.
Nee hoor. Een kind maakt in zo'n situatie immers een claim die niet strookt met de realiteit. Een meisje dat zegt dat ze een jongetje zou zijn, is dat niet. En het is op allerlei manieren aantoonbaar dat dit niet het geval is. Tragisch voor zo'n kind, maar het 'zichzelf zijn' is hier biologisch bepaald en dus objectief en niet subjectief.quote:Op zondag 13 maart 2022 17:36 schreef Poem_ het volgende:
Hoeveel zalvende woorden je er ook tegenaan gooit: dat is tegenstrijdig aan elkaar. Je kind vertel je immers dat het zichzelf niet mag zijn en dat deel van zichzelf moet negeren.
Gender is een waanidee.Het stelt dat de subjectieve belevingswereld het objectief waarneembare kan overstijgen. Kortom, als een meisje zich eigenlijk een jongetje voelt, dan is dat gevoel leidend en het objectief waarneembare (het lichaam) verkeerd. Maar het is juist andersom, het gevoel is onjuist, het lichaam correct. Geslacht is biologisch bepaald en onveranderlijk. Hoe lastig dit ook voor sommigen te accepteren is.quote:Op zondag 13 maart 2022 17:36 schreef Poem_ het volgende:
Alleen heeft dit betrekking op gender, niet op geslacht.
Je verschuift de doelpalen. Je initiële vraag was over hoe ik zou reageren als ik een ouder. Maar nu verwacht je dat ik uitgebreid onderzoek heb gedaan en een hele dataset heb over dit soort situaties?quote:Op zondag 13 maart 2022 17:36 schreef Poem_ het volgende:
Ik ben nog steeds wel benieuwd of je voorbeelden weet waarbij dit een succesvolle strategie is gebleken die als uitwerking had dat een transgender ineens ophield met transgender zijn.
Je kunt een lichaam inderdaad via het gebruik van hormonen en geslachtsveranderende operaties laten lijken op het geslacht van keuze. Maar dit is het kunstmatig in stand houden van de subjectieve belevingswereld in een poging het objectief waarneembare teniet te doen. Je hebt ook wel mensen die allerlei operaties laten ondergaan om zich te laten lijken op een bekende artiest, maar dit maakt hen ook niet letterlijk die artiest. Het is simpelweg simulatie. En bij transgenders zou je dit op chromosomaal niveau nog altijd kunnen aantonen.quote:Op zondag 13 maart 2022 17:36 schreef Poem_ het volgende:
En dat komt in de praktijk wel eens voor, ja? Overigens snijdt de vergelijking niet echt hout; voor transgenders is het immers mogelijk om een traject in te gaan waar een geslachtsveranderende operatie op volgt. Dus we hebben het niet over louter een fantasie, het wordt en is erkend en er zijn mogelijkheden om daar iets mee te doen.
Jij moet er constant een hele botte benaderingswijze van maken. Dit terwijl ik enkel heb gezegd dergelijke ideeën als ouder bij een kind op jonge leeftijd niet te gaan bevestigen en dat het tevens een grote rol zou spelen hoe de genderdysforie zich zou manifesteren. Volgens mij zijn er ook genoeg voorbeelden waarbij genderdysforie van tijdelijk aard is. Er zijn ook niet voor niets jongeren en volwassenen die na loop van tijd een zogeheten 'detransitie' ondergaan. Dat benadrukt dat het dus niet per definitie iets structureel hoeft te zijn.quote:Op zondag 13 maart 2022 17:36 schreef Poem_ het volgende:
Of je het nu wel of niet in een zogenaamde liefdevolle vorm giet maakt in de kern niet zoveel uit natuurlijk. De boodschap aan een kind zou zijn: dit is niet echt, leer leven met je geslacht. Dat levert nogal wat conflicten op.
Dat zou dus aangeven dat vooral de puberteit een cruciale fase is.quote:Gender dysphoria in prepubertal children is more heavily linked to adult homosexuality than to an adult transgender identity, especially with regard to boys.[2][3][4] According to prospective studies, the majority of children diagnosed with gender dysphoria cease to desire to be the other sex by puberty, with most growing up to identify as gay, lesbian, or bisexual, with or without therapeutic intervention.[5][6][7] This has been termed desistance. The evidence offered to support a high desistance rate among prepubertal children has been criticized because previous DSM criteria did not require a child to state a transgender identity or a desire for medical or social transition, and so gender-nonconforming children without gender dysphoria were included in the studies.[8] For children whose gender dysphoria persists during puberty and into adolescence, it is very likely permanent.[5][7]
Gender is niet objectief waarneembaar, dus dat klopt niet. Het zou niet stroken met de realiteit als gender waarneembaar zou zijn. De realiteit zegt echter niet wat jouw gender is, of zou zijn.quote:Op zondag 13 maart 2022 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor. Een kind maakt in zo'n situatie immers een claim die niet strookt met de realiteit.
Als je het enkel op geslacht betrekt heb je ongetwijfeld een punt, maar deze kwestie heeft bijzonder weinig met geslacht te maken.quote:Een meisje dat zegt dat ze een jongetje zou zijn, is dat niet.
Dat strookt niet met het gegeven dat veruit de meeste transgenders baat hebben bij een transitie. Als wat jij veronderstelt waar is, dan zouden transgenders vooral gebaat zijn bij psychotherapie en uiteindelijk - met succes - moeten kunnen leven met het biologische geslacht. Maar vooralsnog heb je dat niet hard kunnen maken en wijzen alle feiten het tegendeel uit.quote:En het is op allerlei manieren aantoonbaar dat dit niet het geval is. Tragisch voor zo'n kind, maar het 'zichzelf zijn' is hier biologisch bepaald en dus objectief en niet subjectief.
De discrepantie tussen gender en geslacht is erkend, er zijn oplossingen voor en het is tegenwoordig gelukkig zo dat er voor transgenders allerlei trajecten zijn die er in resulteren dat men nog net zoveel kwaliteit van leven heeft als een ander. Daarmee vervalt de vergelijking ook meteen.quote:En als je zou willen beweren dat het wél subjectief is, dan zou je dus ook andere subjectieve claims (zoals de eerder aangehaalde voorbeelden over het bijvoorbeeld zijn van een zeemeermin of prinses) serieus moeten nemen. Het slaat immers als een tang op een varken als de subjectieve belevingswereld de ene keer wel doorslaggevend zou zijn, maar de andere keer ineens weer niet.
Het is voor jou kennelijk heel lastig om te accepteren dat je dogma's achterhaald blijken te zijn. Als jij hier graag in wil geloven dan mag dat natuurlijk, maar in de normale wereld gaan we gewoon door en komen we tot nieuwe inzichten en kunnen we inmiddels transgenders behandelingen bieden die hun kwaliteit van leven sterk verbetert.quote:Gender is een waanidee.Het stelt dat de subjectieve belevingswereld het objectief waarneembare kan overstijgen. Kortom, als een meisje zich eigenlijk een jongetje voelt, dan is dat gevoel leidend en het objectief waarneembare (het lichaam) verkeerd. Maar het is juist andersom, het gevoel is onjuist, het lichaam correct. Geslacht is biologisch bepaald en onveranderlijk. Hoe lastig dit ook voor sommigen te accepteren is.
Mkay.quote:Gender is trouwens in de wereld geholpen door een psycholoog die wel meerdere nogal discutabele en zorgwekkende theorieën er op nahield. Bijvoorbeeld dat pedofilie eigenlijk gewoon een normale seksuele geaardheid betrof. En seksuele contacten tussen kinderen en volwassen op basis van een wederzijdse wens compleet acceptabel zou zijn.
Nou nee, ik ga er vanuit dat je je stelling ergens op baseert. Kennelijk ben je echter alleen van mening dat het wanen zijn, zonder te onderzoeken wat dan wel een succesvolle manier van omgaan met is.quote:Je verschuift de doelpalen. Je initiële vraag was over hoe ik zou reageren als ik een ouder. Maar nu verwacht je dat ik uitgebreid onderzoek heb gedaan en een hele dataset heb over dit soort situaties?
Nee, in een poging transgenders een significante verbetering van kwaliteit van leven te bieden. En met succes.quote:Je kunt een lichaam inderdaad via het gebruik van hormonen en geslachtsveranderende operaties laten lijken op het geslacht van keuze. Maar dit is het kunstmatig in stand houden van de subjectieve belevingswereld in een poging het objectief waarneembare teniet te doen.
Dat is het dan ook, of denk je werkelijk dat je met een scheepslading wat quasi-zalvende woorden de kern van je boodschap ineens niet meer zo bot is?quote:Jij moet er constant een hele botte benaderingswijze van maken.
Dat hoeft niet altijd, maar in plaats van dat te verkennen is jouw basishouding al meteen de andere kant op kijken. Dat strookt niet echt met de deur nu weer op een kier te willen zetten en de uitspraken die je hier verder doet t.a.v. de genderincongruentie.quote:Dit terwijl ik enkel heb gezegd dergelijke ideeën als ouder bij een kind op jonge leeftijd niet te gaan bevestigen en dat het tevens een grote rol zou spelen hoe de genderdysforie zich zou manifesteren. Volgens mij zijn er ook genoeg voorbeelden waarbij genderdysforie van tijdelijk aard is. Er zijn ook niet voor niets jongeren en volwassenen die na loop van tijd een zogeheten 'detransitie' ondergaan. Dat benadrukt dat het dus niet per definitie iets structureel hoeft te zijn.
Je punt is?quote:En hoewel ik absoluut geen voorstander ben van Wikipedia:
[..]
Dat zou dus aangeven dat vooral de puberteit een cruciale fase is.
quote:The World Professional Association for Transgender Health (WPATH) states that treatment aimed at trying to change a person's gender identity and gender expression to become more congruent with sex assigned at birth "is no longer considered ethical."
Meer dan bij priesters? Hoeveel leerkrachtenzijn er in de USA en hoeveel priesters? Daarnaast hang je nu een verhaal op die er geen reet mee te maken heeft. Wat heeft seksueel misbruik te maken met transgenders en een willekeurig filmpje op tiktok?quote:Op zondag 13 maart 2022 19:17 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Ja ja, twitterbron, vast een hele slechte survey, we weten het allemaal wel. Mijn punt is dat er in de VS flink wat mis lijkt te zijn op het gebied van schoolkinderen en seksualiteit.
Dus heel verrassend is deze discussie mbt gender/trans en jonge kinderen niet lijkt me. Het onderwijs is daar de laatste jaren in bepaalde gebieden flink geinfiltreerd met links activitische jonge leerkrachten.
En weet wel dat TikTok een waardeloze bron is. maar daar gaan idioot veel videos de rondte waarin leraren openlijk uitkomen voor dit soort praktijken. En alle mogelijke genders komen voorbij om je te onderwijzen dat Demon-self en Tree-self en andere neo pronouns toch echt bestaan en je anders een bigot bent. En die videos worden tientallen miljoenen keren bekeken.
Nou, als iemand dat een gezonde ontwikkeling vindt, het is een vrij land, I guess. Maar wij zullen het niet snel eens worden dan.
De claim van het concept gender is dat een subjectief gevoel het objectieve kan overstijgen. Dus dat als een man denkt en voelt dat hij eigenlijk een vrouw is, is dit gevoel correct is en het eigenlijke geslacht verkeerd. Maar zo kun je natuurlijk voor allerlei zaken dergelijke theorieën creëren. Als iemand die blank is, maar zich eigenlijk zwart voelt waarom is die persoon dan ook niet eigenlijk zwart? Of iemand die bruine ogen heeft maar eigen vindt dat hij of zij blauwe ogen heeft. Of iemand die 1.75 is, maar eigenlijk denkt en voelt dat hij of zij 1.95 is.quote:Op zondag 13 maart 2022 19:24 schreef Poem_ het volgende:
Gender is niet objectief waarneembaar, dus dat klopt niet. Het zou niet stroken met de realiteit als gender waarneembaar zou zijn. De realiteit zegt echter niet wat jouw gender is, of zou zijn.
Dat is vreemd. Want waarom ondergaan dan (veel) mensen met genderdysforie een geslachtsverandering of krijgen op jonge leeftijd al hormoontherapie? Mensen kunnen in officieel documenten zoals op een paspoort of rijbewijs ook hun geslacht aanpassen. Het heeft natuurlijk alles met geslacht te maken.quote:Op zondag 13 maart 2022 19:24 schreef Poem_ het volgende:
Als je het enkel op geslacht betrekt heb je ongetwijfeld een punt, maar deze kwestie heeft bijzonder weinig met geslacht te maken.
Nee, dit argument heb ik nergens gemaakt. Ik heb psychotherapie ook nergens genoemd.quote:Op zondag 13 maart 2022 19:24 schreef Poem_ het volgende:
Dat strookt niet met het gegeven dat veruit de meeste transgenders baat hebben bij een transitie. Als wat jij veronderstelt waar is, dan zouden transgenders vooral gebaat zijn bij psychotherapie en uiteindelijk - met succes - moeten kunnen leven met het biologische geslacht. Maar vooralsnog heb je dat niet hard kunnen maken en wijzen alle feiten het tegendeel uit.
Nee hoor, sterker nog, alles wat ik daar stel klopt. Jij bent het juist zelf die in bepaalde moderne dogma's lijkt te geloven. En dat deze dogma's in de huidige westerse wereld in de mainstream zijn beland en momenteel algemeen geaccepteerd zijn zegt mij (en vele anderen trouwens) erg weinig. Het is vanuit dat perspectief ook de vraag hoe men over (een paar) honderd jaar terug zal kijken op deze tijd.quote:Op zondag 13 maart 2022 19:24 schreef Poem_ het volgende:
Het is voor jou kennelijk heel lastig om te accepteren dat je dogma's achterhaald blijken te zijn. Als jij hier graag in wil geloven dan mag dat natuurlijk, maar in de normale wereld gaan we gewoon door en komen we tot nieuwe inzichten en kunnen we inmiddels transgenders behandelingen bieden die hun kwaliteit van leven sterk verbetert.
Tja, ik kan goed begrijpen dat je oorsprong van 'gender' niet graag zult horen, maar misschien is het eens goed je daarover in te lezen. Al zul je dat geheid in de wind slaan, immers voelt het gewoon té goed om de social justice activist uit te hangen, die zich bekommerd om een minderheidsgroep zoals mensen met genderdysforie.quote:
Als het om volwassen mensen gaat bij wie dit soort gevoelens zich in structurele en stabiele wijze manifesteren heb ik daar verder ook geen problemen mee, al blijf ik het simulatie vinden. Worden mensen er echt beter van? Ik weet dat er legio aan activistische studies zijn die dit momenteel beweren, zelf ben ik vooral benieuwd hoe dit er op de lange termijn zal uitzien. Als we dus bijvoorbeeld straks met verscheidene mensen zitten die pakweg 75 of 80 jaar oud zijn, hun lichaam chirurgisch hebben laten verbouwen en nog altijd elke dag hormonen moeten inspuiten om het gevoel in stand te houden dat zij eigenlijk een ander geslacht hebben.quote:Op zondag 13 maart 2022 19:24 schreef Poem_ het volgende:
Nee, in een poging transgenders een significante verbetering van kwaliteit van leven te bieden. En met succes.
Dat er op jonge leeftijd nog geen al te sterke conclusies moeten worden getrokken. Jij presenteert het alsof genderdysforie per definitie van structurele aard is. Dit is dus niet het geval.quote:
Auto's zouden toch eens veiliger worden door nieuwe technologie. Dat is nu nog nooit gebeurt. Waarom rijden die autistische conservatieven niet gewoon nog allemaal in een zwarte Tford.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:07 schreef Ludachrist het volgende:
Heel sneaky inderdaad, de mensen gaan hier nooit achterko wacht eens even.
Over hoeveel transgenders gaat het eigenlijk miljoenen of paar duizend?quote:Op maandag 14 maart 2022 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, het gaat in deze reeks weer eens over transgenders. Waarom ook niet?
Ik kan me best voorstellen dat de privacy-issues hierbij dusdanig groot zijn dat je dit eigenlijk niet moet willen, maar dat is iets anders dan 'supergeheime WEF-plannen verstopt in openbaar inzichtelijke wetgeving'.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Auto's zouden toch eens veiliger worden door nieuwe technologie. Dat is nu nog nooit gebeurt. Waarom rijden die autistische conservatieven niet gewoon nog allemaal in een zwarte Tford.
Ja maar zo werkt het altijd, ze komen met dooddoeners zoals bruggen en wegen zoals iedereen hier riep die pro Build Back Better agenda is.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat de privacy-issues hierbij dusdanig groot zijn dat je dit eigenlijk niet moet willen, maar dat is iets anders dan 'supergeheime WEF-plannen verstopt in openbaar inzichtelijke wetgeving'.
Zolang er op de auto geen vingerafdruk scanner of gezicht scanner zit om de auto te kunnen starten weet die auto toch totaal niet wie de bestuurder is. Dus hoe zou de privacy in het geding komen bij wat systemen die bijvoorbeeld in de gaten houden of de chauffeur niet in slaap dommelt?quote:Op maandag 14 maart 2022 12:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat de privacy-issues hierbij dusdanig groot zijn dat je dit eigenlijk niet moet willen, maar dat is iets anders dan 'supergeheime WEF-plannen verstopt in openbaar inzichtelijke wetgeving'.
Ik denk dat je hier onderschat hoeveel data een Tesla al over je heeft.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:23 schreef Basp1 het volgende:
Zolang er op de auto geen vingerafdruk scanner of gezicht scanner zit om de auto te kunnen starten weet die auto toch totaal niet wie de bestuurder is.
Waarvan akte.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:21 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja maar zo werkt het altijd, ze komen met dooddoeners zoals bruggen en wegen zoals iedereen hier riep die pro Build Back Better agenda is.
Die brug die Joe Biden had laten instorten een dag voordat hij kwam.
Maar ondertussen staat het vol met zaken zoals cryptocurrency de das om doen en nog duizenden andere social credit system zaken.
[ twitter ]
https://www.decential.io/(...)-infrastructure-bill
Niemand word beter van Build Back Better plan, zie wat voor inflatie die seniele gek al heeft veroorzaakt.
Maarja Biden adoratiesquad kijkt liever niet verder dan hun neus lang is.
Het is inmiddels meer een "algemene misstanden in de VS" topic dan een verkiezingstopic, dat ben ik wel met je eens.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, het gaat in deze reeks weer eens over transgenders. Waarom ook niet?
Komt natuurlijk omdat er doelpalen verzet worden en met stropoppen gegooid moet worden aangezien het er steeds meer op moet lijken dat het bij de kleinzerige rechtse sektevolgers een klein misverstand was die feitelijk observeerbare grootschalige verkiezingsfraude.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is inmiddels meer een "algemene misstanden in de VS" topic dan een verkiezingstopic, dat ben ik wel met je eens.
So be it dan.
Tot aan kleinzerige was ik het met je post eens, nu je het op 1 kant betrekt kan ik niet anders zeggen dan, pot ketel.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Komt natuurlijk omdat er doelpalen verzet worden en met stropoppen gegooid moet worden aangezien het er steeds meer op moet lijken dat het bij de kleinzerige rechtse sektevolgers een klein misverstand was die feitelijk observeerbare grootschalige verkiezingsfraude.
Welke sekte hebben we het hier eigenlijk over? En wat is er 'rechts' aan deze sekte?quote:Op maandag 14 maart 2022 15:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Komt natuurlijk omdat er doelpalen verzet worden en met stropoppen gegooid moet worden aangezien het er steeds meer op moet lijken dat het bij de kleinzerige rechtse sektevolgers een klein misverstand was die feitelijk observeerbare grootschalige verkiezingsfraude.
Trumpisme.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke sekte hebben we het hier eigenlijk over? En wat is er 'rechts' aan deze sekte?
OKI on topic, is er al iets nieuws over de grootschalige fraude, iets van bewijs of een rechtzaak of een doorbraak in de zoektocht naar duizenden zo niet miljoenen gefraudeerde stemmen?quote:Op maandag 14 maart 2022 15:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tot aan kleinzerige was ik het met je post eens, nu je het op 1 kant betrekt kan ik niet anders zeggen dan, pot ketel.
Nee, dat was niet mijn punt. Niet specifiek op 1 onderwerp, maar alle kanten maken zich hier schuldig aan dat gedrag, niet alleen de "rechter" kant, dat was mijn issue met zijn post.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
OKI on topic, is er al iets nieuws over de grootschalige fraude, iets van bewijs of een rechtzaak of een doorbraak in de zoektocht naar duizenden zo niet miljoenen gefraudeerde stemmen?
....bijzonder wel is dat het enige onderzoek wat nu loopt 180% gedraaid is en nu op Trump zelf is gericht..
Tenzij je iets hebt . Een strohalm?
Een kraken? Een dominion machine?
Iets?
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 14 maart 2022 16:49 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Best knap dat Putin nu wel eens biologische wapens kan inzetten van biolabs die niet zouden bestaan. Snappen jullie het nog of hebben we te maken met opzichtige propaganda?
No worries je bent nieuw in dit topic, ik zou zeggen begin ff in topic deel 1 en dan even opnieuw beoordelen aub.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat was niet mijn punt. Niet specifiek op 1 onderwerp, maar alle kanten maken zich hier schuldig aan dat gedrag, niet alleen de "rechter" kant, dat was mijn issue met zijn post.
Ja, jammer alleen dat je ervoor blijft vallen.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:49 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Best knap dat Putin nu wel eens biologische wapens kan inzetten van biolabs die niet zouden bestaan. Snappen jullie het nog of hebben we te maken met opzichtige propaganda?
Schaapjes houden blijkbaar van SM. Twee jaar overduidelijk voorgelogen worden was niet genoegquote:Op maandag 14 maart 2022 21:13 schreef QuidProJoe het volgende:
Toch bijzonder, om na het Covid-fiasco nog steeds op de "experts" te leunen.
Alsof je met alle macht wil worden belazerd. Over ervoor blijven vallen gesproken. Hihi.
Grap is alleen dat dat contract in 2019 getekend werd. Wie was er toen ook weer de president in de VS?quote:Op maandag 14 maart 2022 23:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
thnx Joe (hij zal het waarschijnlijk niet eens doorhebben).
Hi hi typische gefrustreerde projectie. Hoe zit het nu met de grootste verkiezing fraude allertijden die je men hier maar blijft verkondigen, allemaal expert meningen, nog steeds geen feiten wie heeft zich nu laten voorliegen?quote:Op maandag 14 maart 2022 21:13 schreef QuidProJoe het volgende:
Alsof je met alle macht wil worden belazerd. Over ervoor blijven vallen gesproken. Hihi.
Feiten zijn niet nodig, om de waarheid te weten..quote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hi hi typische gefrustreerde projectie. Hoe zit het nu met de grootste verkiezing fraude allertijden die je men hier maar blijft verkondigen, allemaal expert meningen, nog steeds geen feiten wie heeft zich nu laten voorliegen?
Dit is gewoon niet bestquote:Op dinsdag 15 maart 2022 00:54 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Denken jullie dat TuckyoRose gelijk heeft?
Je weet dat die tweet van Chivaz afsluit met de woorden 'experts fear', toch?quote:Op maandag 14 maart 2022 21:13 schreef QuidProJoe het volgende:
Hoe vind jij eigenlijk dat Biden en de Dems het tot op heden doen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 00:56 schreef Isdatzo het volgende:
https://www.spglobal.com/(...)ina-refining-venture
Maar anders leg nog even uit wat Biden ermee te maken heeft.
Nou, volgens mij slaapt @QuidProJoe nachts gewoon. Dit in tegenstelling tot de voor het Blauwe Establishment simpende progressieven hier. En dan natuurlijk met name één activiste die de hele nacht driftig Twitter zit te F5'en. Kortom, van projectie is hier geen sprake. Het betreft meer het benoemen van het observeerbare.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hi hi typische gefrustreerde projectie. Hoe zit het nu met de grootste verkiezing fraude allertijden die je men hier maar blijft verkondigen, allemaal expert meningen, nog steeds geen feiten wie heeft zich nu laten voorliegen?
Hitler was de grootste en meest progressieve politicus aller tijden, prove me wrong.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 03:03 schreef Kijkertje het volgende:
En Fox News natuurlijk![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
volgens mij reageerde ik op een bericht van gisteravond wat de nachtelijke postings van een ander persoon ermee van doen heeft ontgaat me totaal.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe vind jij eigenlijk dat Biden en de Dems het tot op heden doen?
[..]
Nou, volgens mij slaapt @:QuidProJoe nachts gewoon. Dit in tegenstelling tot de voor het Blauwe Establishment simpende progressieven hier. En dan natuurlijk met name één activiste die de hele nacht driftig Twitter zit te F5'en. Kortom, van projectie is hier geen sprake. Het betreft meer het benoemen van het observeerbare.
Ja, ik leg alleen uit wat er in het artikel staat.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 08:18 schreef Ludachrist het volgende:
Je weet dat die tweet van Chivaz afsluit met de woord
Hitler vond dat vrouwen thuis moesten blijven om kinderen te baren en hij liet miljoenen minderheden en homo's vergassen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 10:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hitler was de grootste en meest progressieve politicus aller tijden, prove me wrong.
Tsja, jammer maar helaas.quote:
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, jammer maar helaas.
In tegenstelling tot zijn voorgangers (waaronder Obama), is Biden klaar met het appeasen van terreurstaat Saudi-Arabië. Er valt er voldoende aan te merken op opa Biden, maar ik kan hier persoonlijk niet echt mee zitten. Fuck dat extremistische schijtland.
Waarom denk je dat de Saudi's niet meer met Biden willen praten? Omdat ze een hekel hebben aan bejaarden?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:02 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]je weet het weer mooi te draaien. De Saudi's willen niet meer met Biden praten.
Saudi, Emirati Leaders Decline Calls With Biden During Ukraine Crisis
https://www.wsj.com/artic(...)e-crisis-11646779430
Biden heeft totaal geen moeite met terreurstaten, laatst nog lopen bedelen bij Venezuela.
Stoere taal, totdat de benzine 4x zo duur is geworden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de Saudi's niet meer met Biden willen praten? Omdat ze een hekel hebben aan bejaarden?
Biden is wat strenger in de leer dan zijn voorgangers en dat vinden de Saudi's niet tof. Die geven de voorkeur aan Amerikaanse presidenten die hen in de reet kruipt.
Wat mij betreft mogen westerse landen nog veel strenger zijn voor Saudi-Arabië. Fuck die lui
Anders probeer je een keer meer op het onderwerp te richten, in plaats van dit soort op de persoon rotzooi.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
...
Nou, volgens mij slaapt @:QuidProJoe nachts gewoon. Dit in tegenstelling tot de voor het Blauwe Establishment simpende progressieven hier. En dan natuurlijk met name één activiste die de hele nacht driftig Twitter zit te F5'en. Kortom, van projectie is hier geen sprake. Het betreft meer het benoemen van het observeerbare.
Daarom zijn de klimaatdoelen zo gek nog niet, allemaal af van de fossiele brandstoffen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Stoere taal, totdat de benzine 4x zo duur is geworden.
Wil je weer terug naar de middeleeuwen? je moet niet zoveel naar Jesse Klaver luisteren. Hoe wil je trouwens energie opwekken dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarom zijn de klimaatdoelen zo gek nog niet, allemaal af van de fossiele brandstoffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |