Mooie Italiaanse naam toch? Mijn neefje heet ook Max.imiliaan, kortweg Maxquote:Op maandag 22 augustus 2022 10:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat wordt een hele uitdaging om een mok te vinden met deze naam: M.assimiliano.
Mooie fittie in de commentsquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)D1ywt3aKwbPFhAN42Dl/
Enjoy
D.janysa, D.jecey en D.jerelaysaquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)D1ywt3aKwbPFhAN42Dl/
Enjoy
Tiet en Died.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:52 schreef quirina het volgende:
Diede en Titus zijn ook sneue namen. Vooral toen ik die moeder “Tiet, binnenkomen!” hoorde roepen.
Haha de reactie daarop: 'wat toevallig, zo heten mijn nichtjes ook!'quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:03 schreef Celestien het volgende:
[..]
D.janysa, D.jecey en D.jerelaysa
D.ahlyla
Die arme kinderen
Djaeselinnh, de enige op de wereld met die naamquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
En dan heel trots vermelden dat jouw kind zo'n zeldzame naam heeft.
Ja, vind je het gek
Subtiel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:55 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Djeuvun en Djavina ook wel apart.
Prachtigquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:05 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Djaeselinnh, de enige op de wereld met die naam
Hoe spreek je het uitquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:05 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Djaeselinnh, de enige op de wereld met die naam
Een variatie op Jaycelynn (dat op duizend verschillende manieren gespeld wordt).quote:
Dat is het ook hoor, mensen moeten het lekker zelf weten. Maar stiekem vind ik het wel leuk om daar hier over te gniffelenquote:Op zondag 28 augustus 2022 02:15 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Een variatie op Jaycelynn (dat op duizend verschillende manieren gespeld wordt).
Overigens was dat niet een van de comments hoor, maar er staan een hoop unieke spellingswijzen tussen waar de ouders dan trots zijn dat de naam uniek is.
En op zich moet iedereen dat lekker zelf weten maar soms maken ouders het wel erg bont.
De zoon van vrienden van ons heet lekker simpel Pim.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:34 schreef Kanaroe het volgende:
Bij mij in de buurt is een doodgewone 'Kees' geboren. Dat hoor je zo weinig.
Dat vind ik wel leuk, heb zelf 2 zoons met oerhollandse namen.
Pim, ook leuk, en makkelijk!quote:Op donderdag 1 september 2022 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De zoon van vrienden van ons heet lekker simpel Pim.
Leuk dat zulke namen niet vergeten worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook leuk. Ik ken 2 tamelijk jonge Johanna's, was ook ff wennen, maar past goed.quote:Op donderdag 1 september 2022 13:30 schreef Ceviche het volgende:
Hier in de buurt een dreumes die Johannes heet, in eerste instantie dacht ik dat ik het verkeerd hoorde maar het past echt perfect bij het jochie
"Kom eraan hoor, loop de MaraTon en BentheVoet"quote:Op donderdag 1 september 2022 21:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op Dumpert een geboorte advertentie.
Meisje heet Benthe Voet. Ouders heten Mara en Ton Voet
Dat kan niet echt zijn.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op Dumpert een geboorte advertentie.
Meisje heet Benthe Voet. Ouders heten Mara en Ton Voet
Ook niet mijn ding. Het doet me somehow denken aan ajuinquote:Op maandag 5 september 2022 19:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
Juune, las ik vanmorgen bij de achter buren. Ik vind het niks
Toen we van vrienden hoorde dat hun dochter zo heette was inderdaad de eerste vraag van een vriend van ons hoe je het uit sprak. In hun geval gewoon zo als je het schrijft. Dus niet op z’n Engelsquote:
Soneal had op de PSZ ook een June die Juune uitgesproken werd, dat blijft een totale mindfuck voor mij.quote:Op dinsdag 6 september 2022 08:59 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Toen we van vrienden hoorde dat hun dochter zo heette was inderdaad de eerste vraag van een vriend van ons hoe je het uit sprak. In hun geval gewoon zo als je het schrijft. Dus niet op z’n Engels
Niet per se wat mij betreft. Ik zou eerder 'Juune' zeggen. Maar daarom snap ik het ook wel als mensen voor de spelling met dubbel U kiezen, dan heb je dat gedoe niet.quote:
Mindfuck ja, dat in Nederland een naam op z'n Nederlands wordt uitgesproken?quote:Op dinsdag 6 september 2022 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Soneal had op de PSZ ook een June die Juune uitgesproken werd, dat blijft een totale mindfuck voor mij.
Ik vind de naam die ze nu heeft zo passend bij haarquote:Op dinsdag 6 september 2022 15:12 schreef SQ het volgende:
Wij hadden June echt heel lang als dé naam voor onze oudste, maar precies vanwege deze discussie niet voor gekozen. Het idee dat iedereen haar Djoen zou noemen kon ik niet verdragen
Djeed heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:50 schreef F_r het volgende:
Dat is ook zo met de naam Jade. De een zegt Ja-de de ander djeed tja mijn eerste ingeving is meestal gewoon op zijn Nederlands want daar wonen we tenslotte.
Mijn hersenen hebben daar ook moeite mee. Hier zou het iets alsquote:Op dinsdag 6 september 2022 17:16 schreef Smart_ass het volgende:
Overigens gaan wij precies tegen hetzelfde probleem aanlopen als wij weer naar Nederland zouden verhuizen met de naam van onze jongste. Echt 90% van de mensen dacht dat je het uitsprak op de manier waarop je het dus niet uitspreekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn dan![]()
Ik zou ook niet weten hoe ik jouw oudste op zn Engels goed uit mijn strot kreeg overigens. Omdat ik m zo gewend ben op z'n Hollands.disclaimer
Bij Jade is het vrij logisch om het in het Nederlands uit te spreken, het is ook gewoon een Nederlands woord voor een mineraal/edelsteen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:50 schreef F_r het volgende:
Dat is ook zo met de naam Jade. De een zegt Ja-de de ander djeed tja mijn eerste ingeving is meestal gewoon op zijn Nederlands want daar wonen we tenslotte.
Nee, dat een typisch Engelse naam in het Nederlands wordt uitgesproken.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mindfuck ja, dat in Nederland een naam op z'n Nederlands wordt uitgesproken?
quote:Naast geboorten in Nederland is de voornaam 'June' in ons land vooral bekend bij naamdragers die geboren zijn in Groot-Brittanië, Verenigde Staten van Amerika, Australië, Indonesië, Suriname, Nederlandse Antillen, China, Zuidafrika.
quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn hersenen hebben daar ook moeite mee. Hier zou het iets alsJa ik snap de verwarring hoor, want je spreekt het totaal niet fonetisch uit in het Nederlands. Hoewel er vast mensen zijn met die naam waarbij je het wel uitspreekt alsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn dan![]()
Ik zou ook niet weten hoe ik jouw oudste op zn Engels goed uit mijn strot kreeg overigens. Omdat ik m zo gewend ben op z'n Hollands.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:43 schreef Burdie het volgende:
Huh?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klinkt meer alsof het 2 dochters zijn. Een die je uitspreekt als Engels eiland-a en een met die tweede naam die je noemt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:43 schreef Burdie het volgende:
Huh?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
Voor mij is het dan wel Juunuh. Alleen Juune geschreven, vind ik heel lelijk. Dan zou ik June schrijven.quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja ik snap de verwarring hoor, want je spreekt het totaal niet fonetisch uit in het Nederlands. Hoewel er vast mensen zijn met die naam waarbij je het wel uitspreekt alsOnze dochter heet zo. Maar het is eigenlijk helemaal niet Hollands. Ik had het laatst opgezocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Sjawn toch? Je sprak het toch niet uit als Seean toch?quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:49 schreef F_r het volgende:
Hier iemand met de naam s.ean uitspraak J.ohn toen dacht ik ook huh? Spreek ik het nu jaren verkeerd uit.
Shawn maar dat is toch anders dan j.ohn dat is meer sjonquote:Op dinsdag 6 september 2022 21:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Sjawn toch? Je sprak het toch niet uit als Seean toch?
Wacht, ben je bevallen?! Wie, wat, waar!!quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:16 schreef Smart_ass het volgende:
Overigens gaan wij precies tegen hetzelfde probleem aanlopen als wij weer naar Nederland zouden verhuizen met de naam van onze jongste. Echt 90% van de mensen dacht dat je het uitsprak op de manier waarop je het dus niet uitspreekt.
Ik denk dat dit laatste ook vooral belangrijk is. Het is echt niet zo erg om een naam de eerste keer verkeerd uit te spreken, maar het consequent verkeerd blijven doen terwijl je weet hoe het moet vind ik echt heel hatelijkquote:Op woensdag 7 september 2022 08:55 schreef hilliebillie het volgende:
Maar goed nu ik de naam op deze manier ken zou ik er ook weer moeite mee hebben als het bij iemand op een andere manier wordt uitgesproken. Tenminste ik zou daar bewust m’n best voor moeten doen om het op de juiste manier uit te spreken
Vier weken geleden alweer. En heel braaf medegedeeld in het z&g topic hoorquote:Op woensdag 7 september 2022 09:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wacht, ben je bevallen?! Wie, wat, waar!!
Oh god ja. Ik had ooit een collega, bijna iedereen noemde hem Serge (soort Franse uitspraak, Sersjuh). Ik stond echt perplex toen ik erachter kwam dat hij Russisch was en dat iedereen zijn naam dus verkeerd uitsprak. Het was meer iets als Sergej eigenlijk. Zo ontzettend bot.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik denk dat dit laatste ook vooral belangrijk is. Het is echt niet zo erg om een naam de eerste keer verkeerd uit te spreken, maar het consequent verkeerd blijven doen terwijl je weet hoe het moet vind ik echt heel hatelijk
Ik had een collega Damian uit Argentinië. Een Damian uit Argentinië spreek je niet uit als "deemiejun" maar meer als dam-jan. Maar toch he, al die Nederlandse collega's bleven stug deemiejun zeggen
Zelfde als met een Pår die ik ken. Zoveel mensen die het uitspreken als in par-keren. Het is een subtiel verschil maar toch, doe een beetje moeite ofzo.
Interessant artikel over de Britse komedienne Shaparak Khorsandi hierover: https://uk.news.yahoo.com(...)sSF_adSX-Hwal7-L5pQAquote:Op woensdag 7 september 2022 11:24 schreef lunapuella het volgende:
Ik weet niet of dat opgeven is. Sommige mensen hechten er gewoon niet zoveel waarde aan. Ik ken iemand met een heel Nederlandse naam die juist in een internationale omgeving werkt. Die heeft zoiets van 'ze gaan het toch nooit exact goed zeggen, dus laten we echt werk gaan verzetten en hier geen tijd aan verdoen.'
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat zo'n instelling vanuit een autochtone meerderheidspositie makkelijker is dan wanneer je bijvoorbeeld een etnische minderheid bent, dan spelen er veel meer waarden mee.
Ik heb even teruggelezen, helemaal gemistquote:Op woensdag 7 september 2022 10:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Vier weken geleden alweer. En heel braaf medegedeeld in het z&g topic hoor.
Ik heb zelf een tijdje in Engeland gewoond en iedereen sprak mijn naam gewoon correct uit. Op vakantie hetzelfde verhaal met Aapie, niet op z’n Engels maar gewoon zoals wij het uitspreken. Zelfde geldt voor mijn man waarvan je de naam ook Engels uit kan spreken maar bij hem is het op z’n Frans. Ik denk dus als mensen gewoon hun best doen (zoals in mijn ervaring) dat je gewoon prima je eigen naam kunt behouden.quote:Op woensdag 7 september 2022 11:24 schreef lunapuella het volgende:
Ik weet niet of dat opgeven is. Sommige mensen hechten er gewoon niet zoveel waarde aan. Ik ken iemand met een heel Nederlandse naam die juist in een internationale omgeving werkt. Die heeft zoiets van 'ze gaan het toch nooit exact goed zeggen, dus laten we echt werk gaan verzetten en hier geen tijd aan verdoen.'
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat zo'n instelling vanuit een autochtone meerderheidspositie makkelijker is dan wanneer je bijvoorbeeld een etnische minderheid bent, dan spelen er veel meer waarden mee.
Maar Engelsen kunnen toch ook Frans leren en dus de eu-klank?quote:Op woensdag 7 september 2022 12:27 schreef Smart_ass het volgende:
Mijn naam kunnen ze in het Engels niet uitspreken (mijn naam heeft een “eu”) dus ja, ik heb het opgegeven.
Nou ja, dat varieert dus per naam en persoonlijke instelling. En dat is prima.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:07 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dus als mensen gewoon hun best doen (zoals in mijn ervaring) dat je gewoon prima je eigen naam kunt behouden.
De ene eu is de andere nietquote:Op woensdag 7 september 2022 12:37 schreef B.ertha het volgende:
Maar Engelsen kunnen toch ook Frans leren en dus de eu-klank?
Heel soms laat ik het voor wat het is. Mijn naam schrijf je heel anders dan dat je het uitspreekt en is dus niet te doen voor de meeste mensen. Ik heb mijn dochter gelukkig een makkelijkere naam gegeven.quote:Op woensdag 7 september 2022 11:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik ken ook zat mensen die niet eens proberen hun naam juist uit te spreken omdat ze er vanuitgaan dat de andere partij 'm toch niet goed kan of wil uitspreken.
Dan geef je het ook wel next level op imo.
Als je er zelf akkoord mee gaat is dat sowieso primaquote:Op woensdag 7 september 2022 12:56 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Nou ja, dat varieert dus per naam en persoonlijke instelling. En dat is prima.
Jij hebt een Arabische naam denk ik? Een oude collega heeft ook allemaal kinderen met Arabische namen en ik heb er gewoon moeite in gestoken om dit correct uit te spreken. Zo moeilijk is het ook niet (zeker als je weet dat de a als "eh" of "eej" wordt uitgesproken, dan snap je op een gegeven moment zelf hoe het moet).quote:Op woensdag 7 september 2022 13:47 schreef Mahra het volgende:
[..]
Heel soms laat ik het voor wat het is. Mijn naam schrijf je heel anders dan dat je het uitspreekt en is dus niet te doen voor de meeste mensen. Ik heb mijn dochter gelukkig een makkelijkere naam gegeven.
In mijn hoofd spreek ik jouw achternaam uit als een "oo" maar nu bedenk ik dat het waarschijnlijk eerder een "uh" is?quote:Op woensdag 7 september 2022 14:30 schreef arvensis het volgende:
Voor mijn achternaam doe ik geen moeite meer, daar zit een ö in. “Ik luister naar alles” zeg ik altijd.
Maar m’n voornaam spreek je fonetisch uit dus daar hecht ik wel waarde aan, dat dat goed wordt uitgesproken.
Ik heb een collega die D.aniëlla heet en collega’s noemen haar steevast D.aniëlle. Daar kan ik me ook echt aan ergeren.
Meer een korte ‘eu’-klank en de klemtoon op de h.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
In mijn hoofd spreek ik jouw achternaam uit als een "oo" maar nu bedenk ik dat het waarschijnlijk eerder een "uh" is?
Ik zit te oefenen in mijn hoofd, benieuwd of ik het goed doequote:Op woensdag 7 september 2022 15:11 schreef arvensis het volgende:
[..]
Meer een korte ‘eu’-klank en de klemtoon op de h.En een korte e.
Ben nu wel benieuwd naar de namen, ik vind Arabische namen echt prachtig. Yasmin is mijn favoriet, zowel qua schrift als qua uitspraakquote:Op woensdag 7 september 2022 15:39 schreef Mahra het volgende:
Majo, yup een zeer Arabische naam. Dochter heeft ook een Arabische naam (hoewel de naam ook in andere landen voorkomt).
Jasmijnquote:Op woensdag 7 september 2022 16:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zit te oefenen in mijn hoofd, benieuwd of ik het goed doeIk schaam me trouwens wel dat ik de naam van jouw U. verkeerd uitsprak terwijl ik nota bene een Nuran ken waarbij je de u precies zo uitspreekt
[..]
Ben nu wel benieuwd naar de namen, ik vind Arabische namen echt prachtig. Yasmin is mijn favoriet, zowel qua schrift als qua uitspraak10x mooier dan Jasmijn wat mij betreft
Ook mooiquote:Op woensdag 7 september 2022 17:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
JasmijnÉén van mijn favorieten.
Ik heb een Franse naam die in Frankrijk anders uitgesproken wordt als hier. Ik weet niet beter dat het met de Nederlandse tongval uitgesproken wordt. Ook door mijn ouders.
Mooie naam is het, ik vind Leila ook heel mooi. Liefde voor Arabische meisjesnamen.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ook mooiMaar net wat zachter in het Arabisch. En sowieso mijn favoriete geur. Jasmijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |