Mijn moeder doet dat nog steedsquote:Op maandag 25 juli 2022 11:40 schreef SQ het volgende:
Oh maar als moeders weten jullie dat je de namen van je kinderen toch wel elke dag door elkaar haalt. Dan is het juist makkelijker als ze allemaal hetzelfde klinken.
Dat zou je denken, maar mijn ervaring is anders.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik gok dat de kinderen thuis met een afgekorte naam worden aangesproken. Ri, Re en Ra. Op zich wel heel makkelijk
En wat waren die namen?quote:Op maandag 25 juli 2022 12:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar mijn ervaring is anders.
Ik kwam ooit bij mijn co-schap kindergeneeskunde een tweeling tegen op de NICU met vrijwel identieke, onmogelijke namen. Ze waren vernoemd naar elkaar, en naar hun moeder (vader was "niet meer in beeld", zoals dat heet). De kinderarts dacht ze voor het gemak te kunnen afkorten, maar moeder stond erop dat we de volledige namen gebruikten.![]()
Het is nu bijna 11 jaar na dato, en de enige kindernamen die ik nog weet uit dat co-schap zijn die twee.
Dat ga ik niet zeggen, beroepsgeheim.quote:
Ja, dat idee, maar dan langer. En dan mocht Zjur en Djur niet.quote:
Langere namen? Djeez. Die kinderen kunnen pas in groep 6 hun naam schrijven.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:11 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat ga ik niet zeggen, beroepsgeheim.![]()
Maar ze waren van de categorie dat er maar één kindje in de hele wereld zo heet.
[..]
Ja, dat idee, maar dan langer. En dan mocht Zjur en Djur niet.![]()
Iedereen z'n ding, hoor, of course. Maar ik vind het zó zielig voor kinderen die daar mee opgezadeld zitten. En dan is 't in Nederland ook nog zo ellendig moeilijk om je voornaam te laten wijzigen.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Langere namen? Djeez. Die kinderen kunnen pas in groep 6 hun naam schrijven.
En dan zijn ouders met aparte of bizarre namen intens beledigd als de namen van hun prinsjes en prinsesjes verkeerd uitgesproken wordt
De kinderen zitten ermee inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:45 schreef Celestien het volgende:
[..]
Iedereen z'n ding, hoor, of course. Maar ik vind het zó zielig voor kinderen die daar mee opgezadeld zitten. En dan is 't in Nederland ook nog zo ellendig moeilijk om je voornaam te laten wijzigen.
Als de naam je echt in de weg zit, weerhoudt niets je ervan om een andere naam te voeren. Genoeg mensen wiens paspoort-naam niet overeen komt met de roepnaam, dat kan gewoon.quote:Op maandag 25 juli 2022 22:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De kinderen zitten ermee inderdaad.
Je kan bepaalde namen prachtig vinden, maar ze blijven niet voor altijd kind. Op een gegeven moment moeten ze toch sollicitatiebrieven ondertekenen enzo.
Klopt ja. Daar had ik niet aan gedachtquote:Op maandag 25 juli 2022 22:56 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Als de naam je echt in de weg zit, weerhoudt niets je ervan om een andere naam te voeren. Genoeg mensen wiens paspoort-naam niet overeen komt met de roepnaam, dat kan gewoon.
R.öhanndro vind ik ook zéér apart.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 15:07 schreef arvensis het volgende:
https://www.facebook.com/(...)mf79Pyvuk4kTF4l/?d=n
Een klein greepje:
D.illen
S.ugardjo
P.hilomena
B.raydon
J.ik
S.herveanely
J.azzy-J.azz![]()
F.irre
M.aria’h![]()
D.eemz Dani
I.lleyanna en R.öhanndro (zelf verzonen staat er trots bij)
L.izsa
E.ssa en K.ent
En iemand die denkt dat haar N.oa-Lynn een zeldzame naam heeft.
Philomena is niet zo'n vreemde naam, die bestaat al héél lang: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Philomena_(given_name)quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 15:07 schreef arvensis het volgende:
P.hilomena
My Godquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 15:07 schreef arvensis het volgende:
Een klein greepje:
D.illen
S.ugardjo
P.hilomena
B.raydon
J.ik
S.herveanely
J.azzy-J.azz![]()
F.irre
M.aria’h![]()
D.eemz Dani
L.izsa
E.ssa en K.ent
Ah, wist ik niet. Nooit gehoord of gelezen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 16:02 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Philomena is niet zo'n vreemde naam, die bestaat al héél lang: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Philomena_(given_name)
Er was in 2013 ook een film met die naam.
Philomena Bijlhout houdt het record van kortstzittende staatsecretaris.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 19:00 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ah, wist ik niet. Nooit gehoord of gelezen.
Ja wat een verhaal was dat ookquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Philomena Bijlhout houdt het record van kortstzittende staatsecretaris.
Enkele uren nadat ze beëdigd was als staatssecretaris trad ze af omdat ze gelogen had over haar verleden.
De LPF was een feest van faalbestuurders.
Ze had vervolgens wel recht op wachtgeld en heeft dat ook 2½ jaar ontvangen.
Het was de primaire reden dat de wachtgeldregeling op de schop ging.
D.zejden (Jayden, maar dan anders?)quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 15:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
R.öhanndro vind ik ook zéér apart.
Ik werd laatst in de winkel geholpen door een meisje dat Miracle heet.
Wat een lijstquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 15:07 schreef arvensis het volgende:
Een klein greepje:
D.illen
S.ugardjo
P.hilomena
B.raydon
J.ik
S.herveanely
J.azzy-J.azz![]()
F.irre
M.aria’h![]()
D.eemz Dani
L.izsa
E.ssa en K.ent
Lees even de OP, daar staat het antwoord inquote:Op zondag 14 augustus 2022 12:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Stom vraagje trouwens, maar waarom worden hier alle namen met zo’n puntje tussen de eerste letter en de rest van de naam geschreven?
Ooops!quote:Op zondag 14 augustus 2022 13:43 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Lees even de OP, daar staat het antwoord in
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 14 augustus 2022 12:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Leuk om hier in dit topic mee te lezen!
Ik weet nog niet of ik zwanger ben van een jongen of een meisje, en het is nog veel te vroeg in de zwangerschap om me überhaupt met namen bezig te houden, maar het grappige is, dat ik wat betreft meisjesnamen direct namen weet die ik mooi zou vinden.
Voor jongensnamen schiet me dan weer helemaal niets te binnen.
Stom vraagje trouwens, maar waarom worden hier alle namen met zo’n puntje tussen de eerste letter en de rest van de naam geschreven?
Dankjewel!quote:Op zondag 14 augustus 2022 14:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Meisjesnamen vond ik ook veel makkelijker. Wat betreft jongensnamen ben ik fan van Scandinavische namen. Vriend helaas nietWe hebben hem een naam gegeven wat voor mij niet de wauw factor had. Ik was toen 38 weken toen vriend en dochter met deze naam kwamen. Ik stond er niet geheel negatief tegenover dus hebben we die naam gekozen. Naam is wel gegroeid bij mij en ik vind hem nu wel mooier maar nog steeds, geen wauw factor.
Mooie Italiaanse naam toch? Mijn neefje heet ook Max.imiliaan, kortweg Maxquote:Op maandag 22 augustus 2022 10:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat wordt een hele uitdaging om een mok te vinden met deze naam: M.assimiliano.
Mooie fittie in de commentsquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)D1ywt3aKwbPFhAN42Dl/
Enjoy
D.janysa, D.jecey en D.jerelaysaquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)D1ywt3aKwbPFhAN42Dl/
Enjoy
Tiet en Died.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:52 schreef quirina het volgende:
Diede en Titus zijn ook sneue namen. Vooral toen ik die moeder “Tiet, binnenkomen!” hoorde roepen.
Haha de reactie daarop: 'wat toevallig, zo heten mijn nichtjes ook!'quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:03 schreef Celestien het volgende:
[..]
D.janysa, D.jecey en D.jerelaysa
D.ahlyla
Die arme kinderen
Djaeselinnh, de enige op de wereld met die naamquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
En dan heel trots vermelden dat jouw kind zo'n zeldzame naam heeft.
Ja, vind je het gek
Subtiel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:55 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Djeuvun en Djavina ook wel apart.
Prachtigquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:05 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Djaeselinnh, de enige op de wereld met die naam
Hoe spreek je het uitquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:05 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Djaeselinnh, de enige op de wereld met die naam
Een variatie op Jaycelynn (dat op duizend verschillende manieren gespeld wordt).quote:
Dat is het ook hoor, mensen moeten het lekker zelf weten. Maar stiekem vind ik het wel leuk om daar hier over te gniffelenquote:Op zondag 28 augustus 2022 02:15 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Een variatie op Jaycelynn (dat op duizend verschillende manieren gespeld wordt).
Overigens was dat niet een van de comments hoor, maar er staan een hoop unieke spellingswijzen tussen waar de ouders dan trots zijn dat de naam uniek is.
En op zich moet iedereen dat lekker zelf weten maar soms maken ouders het wel erg bont.
De zoon van vrienden van ons heet lekker simpel Pim.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:34 schreef Kanaroe het volgende:
Bij mij in de buurt is een doodgewone 'Kees' geboren. Dat hoor je zo weinig.
Dat vind ik wel leuk, heb zelf 2 zoons met oerhollandse namen.
Pim, ook leuk, en makkelijk!quote:Op donderdag 1 september 2022 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De zoon van vrienden van ons heet lekker simpel Pim.
Leuk dat zulke namen niet vergeten worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook leuk. Ik ken 2 tamelijk jonge Johanna's, was ook ff wennen, maar past goed.quote:Op donderdag 1 september 2022 13:30 schreef Ceviche het volgende:
Hier in de buurt een dreumes die Johannes heet, in eerste instantie dacht ik dat ik het verkeerd hoorde maar het past echt perfect bij het jochie
"Kom eraan hoor, loop de MaraTon en BentheVoet"quote:Op donderdag 1 september 2022 21:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op Dumpert een geboorte advertentie.
Meisje heet Benthe Voet. Ouders heten Mara en Ton Voet
Dat kan niet echt zijn.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op Dumpert een geboorte advertentie.
Meisje heet Benthe Voet. Ouders heten Mara en Ton Voet
Ook niet mijn ding. Het doet me somehow denken aan ajuinquote:Op maandag 5 september 2022 19:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
Juune, las ik vanmorgen bij de achter buren. Ik vind het niks
Toen we van vrienden hoorde dat hun dochter zo heette was inderdaad de eerste vraag van een vriend van ons hoe je het uit sprak. In hun geval gewoon zo als je het schrijft. Dus niet op z’n Engelsquote:
Soneal had op de PSZ ook een June die Juune uitgesproken werd, dat blijft een totale mindfuck voor mij.quote:Op dinsdag 6 september 2022 08:59 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Toen we van vrienden hoorde dat hun dochter zo heette was inderdaad de eerste vraag van een vriend van ons hoe je het uit sprak. In hun geval gewoon zo als je het schrijft. Dus niet op z’n Engels
Niet per se wat mij betreft. Ik zou eerder 'Juune' zeggen. Maar daarom snap ik het ook wel als mensen voor de spelling met dubbel U kiezen, dan heb je dat gedoe niet.quote:
Mindfuck ja, dat in Nederland een naam op z'n Nederlands wordt uitgesproken?quote:Op dinsdag 6 september 2022 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Soneal had op de PSZ ook een June die Juune uitgesproken werd, dat blijft een totale mindfuck voor mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |