Ik krijg hier een beetje een luizenmoeder gevoel van 😂quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:27 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Op zich kan je, als je echt wilt, elke naam op meerdere manieren uitspreken![]()
Helemaal in deze tijd van de wedstrijden van uberspeciale namen, schrijfwijzen etc...
Ik ben juf en probeer echt altijd de naam goed uit te spreken... Laatst hadden we via de peuterspeelzaal gehoord hoe een jongetje heette. Komt er na 3 maanden een ouder meisje in onze klas die zegt 'nee zo zeg je het niet, je zegt "..."' ik gecheckt bij het jongetje en het klopte...
Dus ik, potver, doe je zo je best, en wij hem de hele dag goed bij naam noemen. Nog even gecheckt bij moeder, die zegt 'oh nee hoor alleen zij noemt hem zo'![]()
![]()
![]()
Later hoorde ik een broer weer een andere variant van uitspraak gebruiken![]()
Wat ik ook heel irritant vind is als mensen je naam consequent verkeerd schrijven. Mijn naam eindigt op een y en niet op een i. En toch he, in mails, mij consequent met i begroeten..quote:Op zaterdag 14 mei 2022 12:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit zie ik bij ons ook echt zo vaak, ik trek dat niet. En ik blijf ze altijd verbeteren, en dan zeggen ze het weer 1 keer goed, om het vervolgens wéér structureel fout te doen.
En dit zijn dus allemaal mensen met universtaire graad, je zou verwachten dat die over de intellectuele capaciteit beschikken om zoiets gewoon te leren he!
Of wat ook erg is: mensen die het voor elkaar krijgen emailtjes van jezelf, waarin je uiteraard je eigen naam correct spelt, te beantwoorden met een verkeerde spelling van je naam. Daar kan ik dus echt niet bij he. Mijn beste vriendin heeft een vrij normale naam (alleen de uitspraak kan ik het Nederland of in het Frans, maar dat zie je in een email toch niet), en hoevaak zij geen beantwoorde mailtjes waarin haar naam verkeerd gespeld is.. als je zoiets niet zeker weet check je het toch? Ik vind dat gewoon een kwestie van fatsoen eigenlijk. Zelfde als structureel een naam verkeerd blijven zeggen (na correctie).quote:Op zaterdag 14 mei 2022 12:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit zie ik bij ons ook echt zo vaak, ik trek dat niet. En ik blijf ze altijd verbeteren, en dan zeggen ze het weer 1 keer goed, om het vervolgens wéér structureel fout te doen.
En dit zijn dus allemaal mensen met universtaire graad, je zou verwachten dat die over de intellectuele capaciteit beschikken om zoiets gewoon te leren he!
Ja nou ja dat jongetje luistert dus naar 3 versies van zijn naam, al naar gelang wie er roeptquote:Op zaterdag 14 mei 2022 12:53 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik krijg hier een beetje een luizenmoeder gevoel van 😂
Dit, ja. Mijn naam is hartstikke normaal en redelijk veelvoorkomend (I.l.s.e.), maar hoe vaak ik al niet I.nge of I.ris genoemd ben... Verschrikkelijk. Ook als je inderdaad zelf een mail stuurt met je naam als afsluiting, en mensen krijgen het toch nog voor elkaar om de verkeerde naam te gebruiken in de aanhef van de reply...quote:Op zaterdag 14 mei 2022 14:29 schreef Smart_ass het volgende:
Constant een naam e
[..]
Of wat ook erg is: mensen die het voor elkaar krijgen emailtjes van jezelf, waarin je uiteraard je eigen naam correct spelt, te beantwoorden met een verkeerde spelling van je naam. Daar kan ik dus echt niet bij he. Mijn beste vriendin heeft een vrij normale naam (alleen de uitspraak kan ik het Nederland of in het Frans, maar dat zie je in een email toch niet), en hoevaak zij geen beantwoorde mailtjes waarin haar naam verkeerd gespeld is.. als je zoiets niet zeker weet check je het toch? Ik vind dat gewoon een kwestie van fatsoen eigenlijk. Zelfde als structureel een naam verkeerd blijven zeggen (na correctie).
Ik gok een meisjequote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:35 schreef Burdie het volgende:
Ik zag gisteren een slinger met daarop de naam Julin.
Zou dat een jongens- of meisjesnaam zijn?
Doet me denken aan dit. Niet echt positiefquote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:35 schreef Burdie het volgende:
Als ik het zo hoor zou het voor een meisje én een jongen kunnen ....quote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:35 schreef Burdie het volgende:
Mijn nichtje heet zo en persoonlijk vind ik het een doodnormale naam, maar het is natuurlijk ook zo dat ik gewend ben aan die naam en het op de juiste manier uitspreek.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 08:15 schreef MaJo het volgende:
Ik zag net op tv de naam Melek, spreek uit "meh-luk". Waarschijnlijk een hele gangbare naam in de Arabische wereld maar ik snap gewoon niet dat je zo'n naam geeft in NederlandIk heb dat ook met de naam Anas, dat je uitspreekt als eh-nes. Ik hoor dan gewoon NS
Meisjesnaam. Ik ken de naam verder niet. Had vroeger wel een meisje in de klas zitten die Chulan ( sjulan) heet. Haar vader was chinees haar moeder Nederlands.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:35 schreef Burdie het volgende:
Fast forward naar 2022 en ik op het schoolplein sta met deze moeder.quote:Op maandag 20 april 2020 14:21 schreef PoesInDoos het volgende: ''Papa's lightsaber strikes again''
https://www.omropfryslan.(...)ure-may-force-be-you
Dat is toevalligquote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Fast forward naar 2022 en ik op het schoolplein sta met deze moeder.
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Fast forward naar 2022 en ik op het schoolplein sta met deze moeder.
Ik ook.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 22:50 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Mijn nichtje heet zo en persoonlijk vind ik het een doodnormale naam, maar het is natuurlijk ook zo dat ik gewend ben aan die naam en het op de juiste manier uitspreek.
Ze zit op een multiculturele school waarbij de naam gangbaar is en daarnaast wonen wij in R'dam (oftewel ook heel multiculti), dus voor zover ik het weet heeft ze nooit problemen met haar naam gehad.
Jazeker, born and raised.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is toevallig
Maar woon jij in Friesland dan?
Smaken verschillen natuurlijkquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:17 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar ik vind het geen mooie naam. Het wordt hier al gauw melluk of te wel melk
Daarom zeg ik ook ik vind.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:14 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Smaken verschillen natuurlijk
Zo vind ik bepaalde namen die gangbaar zijn ook niet zo, zoals Puk en Cato die je tegenwoordig vaak hoort.. of namen zoals Ilse, Lisa/e etc vind ik ook te standaard.
Overigens zou ik mijn kind geen Melek noemen in een land als Nederland, maar ik vind het dus niet perse een rare naam.
Nu twijfel ik of ik dit toch niet gewoon wist. Had opeens meer een Rotterdam vibe bij je ofzoquote:
Haha oh ik weet niet of ik daar heel blij van word.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nu twijfel ik of ik dit toch niet gewoon wist. Had opeens meer een Rotterdam vibe bij je ofzo![]()
Ik zit in zo'n "uitgerekend [maand]" groep en daar komen ook parels voorbij hoor. Een greep:quote:Op zaterdag 4 juni 2022 14:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pareltje weer: C.héfano![]()
Ik wilde net kijken op feestbook naar de pagina van Powermommy's om te zien welke bijzondere bizarre namen heden des daags daar de revue passeren. Ik kan de pagina nergens vinden? Is ie weg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
Wel handig voor als hij nog een broertje krijgt, dat wordt dan Jayben. Makkelijk te onthouden en je kunt ze allemaal tegelijk roepen door ‘Jays’ te roepen.quote:
quote:Op vrijdag 10 juni 2022 14:46 schreef June. het volgende:
[..]
Ik zit in zo'n "uitgerekend [maand]" groep en daar komen ook parels voorbij hoor. Een greep:Ik snap Achille niet zo in deze lijst. Dat is gewoon een naam, itt (voor zover ik weet) de rest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Bliss hoor ik ook wel eens.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik snap Achille niet zo in deze lijst. Dat is gewoon een naam, itt (voor zover ik weet) de rest.
Puk en cato vind ik ook niets. Ik heb niets met die hippe namen tegenwoordig.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:14 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Smaken verschillen natuurlijk
Zo vind ik bepaalde namen die gangbaar zijn ook niet zo, zoals Puk en Cato die je tegenwoordig vaak hoort.. of namen zoals Ilse, Lisa/e etc vind ik ook te standaard.
Overigens zou ik mijn kind geen Melek noemen in een land als Nederland, maar ik vind het dus niet perse een rare naam.
De naam die begint met de A?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:22 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Puk en cato vind ik ook niets. Ik heb niets met die hippe namen tegenwoordig.
Wij blijven voor een meisjesnaam in de Arabische hoek. Al heb ik geen dochter hahaha
Maar ik had de naam paraat in de periode dat men dacht dat J een meisje was.
Ik ben gewend aan verkeerde spelling en verkeerde uitspraken. Mijn moeder heeft mijn naam “alternatief” gespeld, compleet met accenten en al want dat vond ze leuk destijds. Ik vind het alleen maar irritant
Dus zelf ga ik voor alle conventionele spellingen
Oeeeeh jaaa, een hele mooie naam is dat! Sowieso Arabische meisjesnamen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 06:22 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja die naamik hoop dat ik die nog ooit kan gebruiken
Hoe spreek je de naam uit?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:42 schreef SQ het volgende:
Ole is inderdaad in Scandinavië een heel gangbare naam.
Even opgezocht op YouTube waar ze die naam uitspreken en het is inderdaad Oeluh.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:06 schreef 1inamelon het volgende:
In het Duits gewoon Oluh zeg maarvolgens mij in Scandinavië meer als Oeluh maar dat weet ik niet zeker.
Op de crèche van mijn kinderen zit een Lotta met broertje Ole. Echt een leuke combinatie ook
Nu heb ik Marillion in mijn hoofd zitten, maar dan een 'upgrade'quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jaydean![]()
Wat ik tegenwoordig regelmatig zie: Jailey. Van die naam snap ik gewoon niks. Gevangenisey?
Wij zeggen hier wel s iep niet zo. Of wat ben je aan het siepen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:18 schreef Tink89 het volgende:
S iep en J oes vind ik allebei wel tof eigenlijk
Ik ook.quote:Op zondag 24 juli 2022 06:14 schreef Bleie het volgende:
Ik denk bij Joes nog steeds aan Joes Kloppenburg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Doodslag_op_Joes_Kloppenburg
Ik vind Syb dan mooierquote:Op zondag 24 juli 2022 22:38 schreef gestreeptestoel het volgende:
Siep vind ik gewoon normaal. Wel leuk eigenlijk
Jep. Geen verkeerde naam daardoor maar de associatie blijft.quote:Op zondag 24 juli 2022 06:14 schreef Bleie het volgende:
Ik denk bij Joes nog steeds aan Joes Kloppenburg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Doodslag_op_Joes_Kloppenburg
Daar lees ik altijd eerst 'sip' en dan pas 'sieb'. Maar da's misschien mijn dingquote:
Ik vraag me af waarom ouders überhaupt zulke namen uitkiezen.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:59 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons op school zitten 3 kinderen uit 1 gezin:
Ri,vaylo
Re.yvano
Ra.mayro
Waarom toch? Zelfs als ouders haal je dit toch continu door elkaar?
Mijn moeder doet dat nog steedsquote:Op maandag 25 juli 2022 11:40 schreef SQ het volgende:
Oh maar als moeders weten jullie dat je de namen van je kinderen toch wel elke dag door elkaar haalt. Dan is het juist makkelijker als ze allemaal hetzelfde klinken.
Dat zou je denken, maar mijn ervaring is anders.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik gok dat de kinderen thuis met een afgekorte naam worden aangesproken. Ri, Re en Ra. Op zich wel heel makkelijk
En wat waren die namen?quote:Op maandag 25 juli 2022 12:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar mijn ervaring is anders.
Ik kwam ooit bij mijn co-schap kindergeneeskunde een tweeling tegen op de NICU met vrijwel identieke, onmogelijke namen. Ze waren vernoemd naar elkaar, en naar hun moeder (vader was "niet meer in beeld", zoals dat heet). De kinderarts dacht ze voor het gemak te kunnen afkorten, maar moeder stond erop dat we de volledige namen gebruikten.![]()
Het is nu bijna 11 jaar na dato, en de enige kindernamen die ik nog weet uit dat co-schap zijn die twee.
Dat ga ik niet zeggen, beroepsgeheim.quote:
Ja, dat idee, maar dan langer. En dan mocht Zjur en Djur niet.quote:
Langere namen? Djeez. Die kinderen kunnen pas in groep 6 hun naam schrijven.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:11 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat ga ik niet zeggen, beroepsgeheim.![]()
Maar ze waren van de categorie dat er maar één kindje in de hele wereld zo heet.
[..]
Ja, dat idee, maar dan langer. En dan mocht Zjur en Djur niet.![]()
Iedereen z'n ding, hoor, of course. Maar ik vind het zó zielig voor kinderen die daar mee opgezadeld zitten. En dan is 't in Nederland ook nog zo ellendig moeilijk om je voornaam te laten wijzigen.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Langere namen? Djeez. Die kinderen kunnen pas in groep 6 hun naam schrijven.
En dan zijn ouders met aparte of bizarre namen intens beledigd als de namen van hun prinsjes en prinsesjes verkeerd uitgesproken wordt
De kinderen zitten ermee inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:45 schreef Celestien het volgende:
[..]
Iedereen z'n ding, hoor, of course. Maar ik vind het zó zielig voor kinderen die daar mee opgezadeld zitten. En dan is 't in Nederland ook nog zo ellendig moeilijk om je voornaam te laten wijzigen.
Als de naam je echt in de weg zit, weerhoudt niets je ervan om een andere naam te voeren. Genoeg mensen wiens paspoort-naam niet overeen komt met de roepnaam, dat kan gewoon.quote:Op maandag 25 juli 2022 22:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De kinderen zitten ermee inderdaad.
Je kan bepaalde namen prachtig vinden, maar ze blijven niet voor altijd kind. Op een gegeven moment moeten ze toch sollicitatiebrieven ondertekenen enzo.
Klopt ja. Daar had ik niet aan gedachtquote:Op maandag 25 juli 2022 22:56 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Als de naam je echt in de weg zit, weerhoudt niets je ervan om een andere naam te voeren. Genoeg mensen wiens paspoort-naam niet overeen komt met de roepnaam, dat kan gewoon.
R.öhanndro vind ik ook zéér apart.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 15:07 schreef arvensis het volgende:
https://www.facebook.com/(...)mf79Pyvuk4kTF4l/?d=n
Een klein greepje:
D.illen
S.ugardjo
P.hilomena
B.raydon
J.ik
S.herveanely
J.azzy-J.azz![]()
F.irre
M.aria’h![]()
D.eemz Dani
I.lleyanna en R.öhanndro (zelf verzonen staat er trots bij)
L.izsa
E.ssa en K.ent
En iemand die denkt dat haar N.oa-Lynn een zeldzame naam heeft.
Philomena is niet zo'n vreemde naam, die bestaat al héél lang: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Philomena_(given_name)quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 15:07 schreef arvensis het volgende:
P.hilomena
My Godquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 15:07 schreef arvensis het volgende:
Een klein greepje:
D.illen
S.ugardjo
P.hilomena
B.raydon
J.ik
S.herveanely
J.azzy-J.azz![]()
F.irre
M.aria’h![]()
D.eemz Dani
L.izsa
E.ssa en K.ent
Ah, wist ik niet. Nooit gehoord of gelezen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 16:02 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Philomena is niet zo'n vreemde naam, die bestaat al héél lang: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Philomena_(given_name)
Er was in 2013 ook een film met die naam.
Philomena Bijlhout houdt het record van kortstzittende staatsecretaris.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 19:00 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ah, wist ik niet. Nooit gehoord of gelezen.
Ja wat een verhaal was dat ookquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Philomena Bijlhout houdt het record van kortstzittende staatsecretaris.
Enkele uren nadat ze beëdigd was als staatssecretaris trad ze af omdat ze gelogen had over haar verleden.
De LPF was een feest van faalbestuurders.
Ze had vervolgens wel recht op wachtgeld en heeft dat ook 2½ jaar ontvangen.
Het was de primaire reden dat de wachtgeldregeling op de schop ging.
D.zejden (Jayden, maar dan anders?)quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 15:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
R.öhanndro vind ik ook zéér apart.
Ik werd laatst in de winkel geholpen door een meisje dat Miracle heet.
Wat een lijstquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 15:07 schreef arvensis het volgende:
Een klein greepje:
D.illen
S.ugardjo
P.hilomena
B.raydon
J.ik
S.herveanely
J.azzy-J.azz![]()
F.irre
M.aria’h![]()
D.eemz Dani
L.izsa
E.ssa en K.ent
Lees even de OP, daar staat het antwoord inquote:Op zondag 14 augustus 2022 12:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Stom vraagje trouwens, maar waarom worden hier alle namen met zo’n puntje tussen de eerste letter en de rest van de naam geschreven?
Ooops!quote:Op zondag 14 augustus 2022 13:43 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Lees even de OP, daar staat het antwoord in
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 14 augustus 2022 12:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Leuk om hier in dit topic mee te lezen!
Ik weet nog niet of ik zwanger ben van een jongen of een meisje, en het is nog veel te vroeg in de zwangerschap om me überhaupt met namen bezig te houden, maar het grappige is, dat ik wat betreft meisjesnamen direct namen weet die ik mooi zou vinden.
Voor jongensnamen schiet me dan weer helemaal niets te binnen.
Stom vraagje trouwens, maar waarom worden hier alle namen met zo’n puntje tussen de eerste letter en de rest van de naam geschreven?
Dankjewel!quote:Op zondag 14 augustus 2022 14:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Meisjesnamen vond ik ook veel makkelijker. Wat betreft jongensnamen ben ik fan van Scandinavische namen. Vriend helaas nietWe hebben hem een naam gegeven wat voor mij niet de wauw factor had. Ik was toen 38 weken toen vriend en dochter met deze naam kwamen. Ik stond er niet geheel negatief tegenover dus hebben we die naam gekozen. Naam is wel gegroeid bij mij en ik vind hem nu wel mooier maar nog steeds, geen wauw factor.
Mooie Italiaanse naam toch? Mijn neefje heet ook Max.imiliaan, kortweg Maxquote:Op maandag 22 augustus 2022 10:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat wordt een hele uitdaging om een mok te vinden met deze naam: M.assimiliano.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |