abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204015980
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 16:35 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Snap ik, als dat valt komen er veel troepen vrij voor een push naar het noorden en een mogelijke kessel in de Donbas.
Klopt, maar Rusland zal de stad alleen stormenderhand kunnen nemen.
pi_204017451
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik heb vandaag nog geen nieuws gezien.
Maar hoorde net in de auto op radionieuws dat “de Russen een kinderziekenhuis hebben gebombadeerd, met vele kindjes onder het puin”

Lijkt me bij dit soort berichten wel noodzakelijk om dan het juiste verhaal te vertellen, opzettelijk of nevenschade. Nou is nevenschade ook misschien net zo erg maar minder bewust.
Het is niet zeker van wie de beschietingen afkomstig waren.
pi_204017483
Het lijkt erop dat nu de hele oblast Loehansk in Russische handen is

pi_204017590
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:39 schreef J.B. het volgende:

[..]
In Rusland interesseert ze dat gewoon niet, in Syrië was het zelfs een bewuste strategie:

[ twitter ]
Ik denk wel dat Russen wel wat racistisch denken en ze iets voorzichtiger omgaan met een "russisch sprekend broedervolk". Zelfs de nazis waren aan het oostfront om die reden wreder.

Dus denk niet dat je de Syrische situatie en op een kan doorvertalen.
pi_204017757
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 21:44 schreef Idisrom het volgende:
Het lijkt erop dat nu de hele oblast Loehansk in Russische handen is

Is dit niet iets te optimistisch.
pi_204020807
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:20 schreef oheng het volgende:
Hier misschien een interessante youtuber:
Ja, een interessante video, met betere toelichtingen.
Een gebied ter grootte van Nederland, België, Denemarken en Slovenië tezamen is nu ongeveer bezet..
pi_204021237
Hoor net op het radionieuws dat volgens Rusland het kinderziekenhuis niet meer als ziekenhuis werd gebruikt en nu gezien werd als strategisch doel.
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 09:45:54 #209
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204021274
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:43 schreef nomina het volgende:
Hoor net op het radionieuws dat volgens Rusland het kinderziekenhuis niet meer als ziekenhuis werd gebruikt en nu gezien werd als strategisch doel.
Typisch Russisch woordspelletje dat we nog veel vaker gaan zien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204021347
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:43 schreef nomina het volgende:
Ze kijken af van de amerikanen zie ik...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:53:19 #211
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204021358
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vind het echt raar, oorlog voeren doe je zo niet.
Ziekenhuizen bombarderen is een uitstekende manier om de moraal te breken.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 09:55:08 #212
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204021384
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Denk je? Ik heb altijd het idee dat er juist het tegenovergestelde mee bereikt wordt.
Maar het is wat het is, namelijk terreur tegen burgers. :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204021476
quote:
2s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Denk je? Ik heb altijd het idee dat er juist het tegenovergestelde mee bereikt wordt.
Zo wordt al tienduizenden jaren gevechten beslecht en werkt uitstekend voor de winnende partij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 10:04:10 #214
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204021494
Heeft Oekraine nog een luchtmacht en vliegvelden in gebruik?
  donderdag 10 maart 2022 @ 10:05:05 #215
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204021506
quote:
2s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tja, wij worden boos maar het bombarderen van ziekenhuizen is de bovenste trede op de ladder van burgerdoelen bestoken om de bevolking angst aan te jagen en ik kan me goed voorstellen dat dat behoorlijk werkt.
quote:
Absoluut. En zoals hier net al aangehaald werd heeft Rusland een treurige geschiedenis van het doelbewust aanvallen van ziekenhuizen, dus mij maak je niet wijs dat ze gewoon niet zo goed kunnen mikken. Als achtergrond bij die Wikipedia-pagina: https://www.nytimes.com/2(...)s-investigation.html

De coördinaten hadden ze nota bene van een VN-lijst gehaald die bedoeld was om te voorkomen dat ziekenhuizen per ongeluk geraakt zouden worden :{w .

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 10-03-2022 10:10:30 ]
Huilen dan.
  donderdag 10 maart 2022 @ 10:52:38 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204022179
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:53 schreef Isdatzo het volgende:

Moreel...

Het getuigt van het niet beschikken over enige vorm van moraal als je ziekenhuizen bewust onder vuur neemt.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:22:57 #217
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204022658
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Moreel...

Het getuigt van het niet beschikken over enige vorm van moraal als je ziekenhuizen bewust onder vuur neemt.
https://taaladvies.net/moraal-of-moreel/

Moreel en moraal kunnen allebei gebruikt worden in de betekenis ’morele kracht, gemoedsgesteldheid’, ‘gevoel van zelfvertrouwen, gevoel van innerlijke kracht’.
Huilen dan.
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:01:41 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204023085
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
https://taaladvies.net/moraal-of-moreel/

Moreel en moraal kunnen allebei gebruikt worden in de betekenis ’morele kracht, gemoedsgesteldheid’, ‘gevoel van zelfvertrouwen, gevoel van innerlijke kracht’.
In militaire zin wordt moreel gebruikt om de gevechtsbereidheid van troepen te benoemen en moraal of iets ethisch juist is.
The End Times are wild
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:31:00 #219
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204024318
De russen schijnen nog steeds in parade modus te zitten:
https://www.reddit.com/r/(...)_smashed_at_eastern/

Infanterie op een rijtje.
https://www.reddit.com/r/(...)olumn_retreat_under/

En wtf is dit dan:
https://www.reddit.com/r/(...)g_station_near_kyiv/

[ Bericht 19% gewijzigd door oheng op 10-03-2022 13:54:24 ]
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:10:12 #221
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_204024613
zeg @LXIV: als Poetin had geweten dat de oorlog zou verlopen zoals die nu verloopt (doelen worden moeilijk bereikt/traag maar gestaag/ majeure sancties/ navo grijpt militair uiteindelijk niet in) had hij dan alsnog deze oorlog gestart?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:19:37 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204024740
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:10 schreef phpmystyle het volgende:
zeg @:LXIV: als Poetin had geweten dat de oorlog zou verlopen zoals die nu verloopt (doelen worden moeilijk bereikt/traag maar gestaag/ majeure sancties/ navo grijpt militair uiteindelijk niet in) had hij dan alsnog deze oorlog gestart?
Goede vraag. Ik denk dat het hem wel tegenvalt. Maar ze zullen heus wel diverse scenario's hebben uitgewerkt en de risico's hebben afgewogen. Putin heeft nog meer dan voldoende reserves om de druk op te voeren.
Wat ik vooral denk dat hem tegenvalt is de koppigheid van Zelensky, die ondanks een op termijn onhoudbare positie toch gewoon blijft doorvechten. Wat hij goed heeft ingeschat is dat de NAVO niet gaat ingrijpen.

Wat ik me afvraag is hoe Putin zijn uitweg gezien heeft (dus voor aanvang).

Onder aan de streep: Ik denk het niet of niet op deze manier. Hij heeft initieel ook op andere manieren proberen te voorkomen dat Oekraine in de Westerse invloedssfeer kwam, wat dat betreft is deze oorlog sowieso een noodgreep waar hij blijkbaar geen ander alternatief voor zag.
The End Times are wild
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:33:10 #223
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_204024867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Goede vraag. Ik denk dat het hem wel tegenvalt. Maar ze zullen heus wel diverse scenario's hebben uitgewerkt en de risico's hebben afgewogen. Putin heeft nog meer dan voldoende reserves om de druk op te voeren.
Wat ik vooral denk dat hem tegenvalt is de koppigheid van Zelensky, die ondanks een op termijn onhoudbare positie toch gewoon blijft doorvechten. Wat hij goed heeft ingeschat is dat de NAVO niet gaat ingrijpen.

Wat ik me afvraag is hoe Putin zijn uitweg gezien heeft (dus voor aanvang).

Onder aan de streep: Ik denk het niet of niet op deze manier. Hij heeft initieel ook op andere manieren proberen te voorkomen dat Oekraine in de Westerse invloedssfeer kwam, wat dat betreft is deze oorlog sowieso een noodgreep waar hij blijkbaar geen ander alternatief voor zag.
Je bedoelt reserves als in het opvoeren van de militaire druk op ua? De reserves wat betreft financiële middelen zie ik de komende maanden wel opdrogen eigenlijk. Zeker als die sancties blijvend zijn.

Ik ben benieuwd of de huidige ingeslagen weg (propoganda, openlijk dictatuur, markten nationaliseren) ook écht de doelstelling was. Ik heb het idee dat het Kremlin ook niet meer weet hoe zij hier uit moeten raken, de diplomatieke agressie van meer dan ze hadden ingeschat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:37:01 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204024894
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je bedoelt reserves als in het opvoeren van de militaire druk op ua? De reserves wat betreft financiële middelen zie ik de komende maanden wel opdrogen eigenlijk. Zeker als die sancties blijvend zijn.

Ik ben benieuwd of de huidige ingeslagen weg (propoganda, openlijk dictatuur, markten nationaliseren) ook écht de doelstelling was. Ik heb het idee dat het Kremlin ook niet meer weet hoe zij hier uit moeten raken, de diplomatieke agressie van meer dan ze hadden ingeschat.
Zou heel goed kunnen. Zoals ik al zei: op lange termijn is er eigenlijk geen uitweg voor ze en moeten ze wel gaan onderhandleen. Dat maakt Putins positie in die onderhandeling niet sterk. Hij moet al blij zijn met een Phyrrus-overwinning die hij met moeite nog aan zijn thuisfront kan verkopen. (dus bijv die 2 neplandjes).
Temeer maakt dit escalleren overbodig en dom.
The End Times are wild
pi_204024902
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:46 schreef oheng het volgende:
De russen schijnen nog steeds in parade modus te zitten:
https://www.reddit.com/r/(...)_smashed_at_eastern/

Infanterie op een rijtje.
https://www.reddit.com/r/(...)olumn_retreat_under/

En wtf is dit dan:
https://www.reddit.com/r/(...)g_station_near_kyiv/
Is Oekraïne misschien bezig met een offensief rond Kiev? Of een minder geslaagde aanval? Veel kapotte tanks vandaag rond Kiev gemeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')