Hoe sneller hoe beter. Dan kan deze nodeloze oorlog stoppen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik weet niet of je faalt als je maar een serieuze stad hebt ingenomen. Als je in een stad tegen zwaar verzet aanloopt en ook nog burgers zover als dat mogelijk is wilt ontzien dan kan dat weken duren.
Marioepol is natuurlijk een bolwerk waar al een zware verdediging zit. Dat schakel je niet binnen een week uit. Schijnbaar willen de Russen ook niet de stad compleet in puin leggen met zware lucht bombardementen. Mogelijk willen ze ook gebuik maken van de bestaande infra mochten ze die stad innemen.
Dat het plan van de Russen mislukt is om snel de zittende macht om te kiepen is wel duideliik. Dat is een behoorlijke faal.
Beter trekt Vlad's kindermoordenaarsinvasieleger zich asap terug ja.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:51 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Hoe sneller hoe beter. Dan kan deze nodeloze oorlog stoppen.
De enige echte Nazi boys zitten toch echt in het Kremlin, al lijken ze van de militaire tactieken van hun beruchte Duitse voorgangers weinig geleerd te hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:38 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Omdat hier het AZOV bataljon gelegerd ligt en ze willen korte metten maken met die Nazi boy's.
Waarom is deze oorlog nodeloos?quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:51 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Hoe sneller hoe beter. Dan kan deze nodeloze oorlog stoppen.
Zelfs het nieuwe hakenkruis Z is ongeïnspireerd.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
De enige echte Nazi boys zitten toch echt in het Kremlin, al lijken ze van de militaire tactieken van hun beruchte Duitse voorgangers weinig geleerd te hebben.
Ik richt mijn aandacht echt alleen maar op Marioepol de komende dagen. Daar vinden ook echt stadsgevechten plaats.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:34 schreef AgLarrr het volgende:
Algemene situatie van gisteravond:
[ afbeelding ]
Kiev:
[ afbeelding ]
Noordfront / Charkiv:
[ afbeelding ]
Oost-front / Donbas:
[ afbeelding ]
Zuid-Front:
[ afbeelding ]
Je ziet toch overal kleine vorderingen van de Russen, maar met name in het zuiden. Grootste problemen lijken rond Kiev en tussen Kiev en Charkiv. Met name die Russische positie ten oosten van Kiev lijkt mij heel kwetsbaar.
Snap ik, als dat valt komen er veel troepen vrij voor een push naar het noorden en een mogelijke kessel in de Donbas.quote:Op woensdag 9 maart 2022 14:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik richt mijn aandacht echt alleen maar op Marioepol de komende dagen. Daar vinden ook echt stadsgevechten plaats.
Timeline 2502 t/m 0803.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:11 schreef AchJa het volgende:
Even de ISW kaarten achterelkaar aan geplakt. Je ziet in het zuiden best wel progressie.
Dat is het deze hele week alquote:Op woensdag 9 maart 2022 16:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Timeline 2502 t/m 0803.
Weinig progressie.
Hard als het klinkt: als we toch niet gaan inmengen kan het beter zo snel mogelijk afgelopen zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:14 schreef DeOlifantvis het volgende:
Wat ik begrijp is er een kans dat grote delen van het Oekrainse leger omsingeld kunnen worden ten NW van Donetsk. Als dat gebeurd en deze samen met Mariupol in de pan worden gehakt, is het over voor het ZO van Oekraine.
Dan zal Putin een laatste deal aanbieden. Mocht dan niks worden dan wordt het op naar Odessa en Kiev uithongeren. Dan zal Ukraine wel opgeven vrees ik.
Sowieso is snelle wapenstandstilstand echt het beste voor iedereen. (Hoewel wellicht niet voor de wapenindustrie)
Hard tav principes en internationaal recht, daarentegen zacht op mensenlevensquote:Op woensdag 9 maart 2022 17:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hard als het klinkt: als we toch niet gaan inmengen kan het beter zo snel mogelijk afgelopen zijn.
Je moet wel even een verschil maken tussen een systeem als de Javelin met een bereik van ongeveer 4500 meter max en systemen als de NLAW (max 800m) en de Panzerfaust (max 300 meter bewegend doel)...quote:Op woensdag 9 maart 2022 00:21 schreef Isdatzo het volgende:
Met die dingen kan je ze aardig bestoken vanaf een paar km afstand dus je hoeft er ook niet bepaald vlak bovenop te zitten.
Eerste panzerfausten waren geloof ik 30 meter. Dan moet je wel moed hebben. 300 meter ook al. Het is, onder vuur en stress, minder makkelijk dan de fokkers denken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je moet wel even een verschil maken tussen een systeem als de Javelin met een bereik van ongeveer 4500 meter max en systemen als de NLAW (max 800m) en de Panzerfaust (max 300 meter bewegend doel)...
Nee, het is dat de tanks niet kunnen ontplooien vanwege het terrein... Als de grond hard was geweest en de tanks gewoon konden manoeuvreren waren de Oekraieners helemaal nergens geweest met hun AT wapens. Ja, ze hadden wel een paar kunnen afschieten maar daarna zouden ze meteen kapot geschoten zijn door de buurman tank.quote:Op woensdag 9 maart 2022 06:00 schreef BlaZ het volgende:
De functie van de tank in de moderne oorlogsvoering lijkt inderdaad ten einde te lopen.
De vraag is of het echt is, of het niet watschade is van een nabijgelegen doel, of het opzettelijk was… Dat weet je allemaal niet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:03 schreeLospedrosa het volgende:
Is het nieuws over de bombarderen van een kinderziekenhuis geverifieerd?
Dat slaat toch tactisch nergens op? Vragen om een atoombom op het Kremlin gvd.
Idd, en als je dan ook je uitgestegen infanterie om je heen hebt tirailleren dan wordt het al helemaal niks met ze.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:47 schreef LXIV het volgende:
Eerste panzerfausten waren geloof ik 30 meter. Dan moet je wel moed hebben. 300 meter ook al. Het is, onder vuur en stress, minder makkelijk dan de fokkers denken.
De Russen doen met ok alles met vuur en beweging.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, en als je dan ook je uitgestegen infanterie om je heen hebt tirailleren dan wordt het al helemaal niks met ze.
Ik heb vandaag nog geen nieuws gezien.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is of het echt is, of het niet watschade is van een nabijgelegen doel, of het opzettelijk was… Dat weet je allemaal niet.
Het is in ieder geval niet zo dat dit een legitiem doel is en ook uiterst onwaarschijnlijk dat dit opzettelijk gebeurd is. Exact dezelfde beelden zie je natuurlijk elke oorlog.
Ik denk dat het wat nevenschade is van een doel nabij. Er waren ook alleen gewonden toch? Dus dat daar wat ruiten sprongen.
Iedere partij wil informatie natuurlijk in zijn voordeel uitbuiten. Oekraïne doet dit nu het meest succesvol. De vraag Is of ze hun geloofwaardigheid op de langere termijn kunnen behouden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb vandaag nog geen nieuws gezien.
Maar hoorde net in de auto op radionieuws dat “de Russen een kinderziekenhuis hebben gebombadeerd, met vele kindjes onder het puin”
Lijkt me bij dit soort berichten wel noodzakelijk om dan het juiste verhaal te vertellen, opzettelijk of nevenschade. Nou is nevenschade ook misschien net zo erg maar minder bewust.
In Rusland interesseert ze dat gewoon niet, in Syrië was het zelfs een bewuste strategie:quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Is het nieuws over de bombarderen van een kinderziekenhuis geverifieerd?
Dat slaat toch tactisch nergens op? Vragen om een atoombom op het Kremlin gvd.
Vind het echt raar, oorlog voeren doe je zo niet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
In Rusland interesseert ze dat gewoon niet, in Syrië was het zelfs een bewuste strategie:
Russian–Syrian hospital bombing campaign
https://en.m.wikipedia.or(...)tal_bombing_campaign
De vraag is natuurlijk in hoeverre het nu klopt, maar van tenminste één foto is het vrij zeker dat die bij het bewuste ziekenhuis is:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |