Trump heeft dan ook gewoon eerlijk gewonnen, het is de corrupte elite die hem die zege ontnomen heeft.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh gut... nog steeds boos dat messias Trump verloren heeft?
Ja maar Adolf kwam ook op voor de rechten van de hond! - (Wappies die Putins acties goedpraten)quote:Op maandag 7 maart 2022 19:21 schreef mcmlxiv het volgende: [..] Er is propaganda en propaganda Propaganda waar Goebbels trots op zou zijn: - Oekrane is een nazi-staat - Oekrane wilde Rusland aanvallen - NATO bedreigt Rusland - Rusland wil Oekrane bevrijden - Rusland is een democratie - Putin is een rechtmatig gekozen leider - in Rusland is eerlijke verslaglegging mogelijk Propaganda in de categorie “leugentjes om bestwil” - we hebben X slachtoffers gemaakt, tanks vernietigd enzovoort - 100.000 vrijwilligers hebben zich aangemeld….. - als jullie nu niet helpen dan….. Bottomline is goed/kwaad kraakhelder in deze situatie, net zo kraakhelder als 80 jaar geleden! Twijfelen aan wie hier de kwade genius is onzin. Vergoelijken, goedpraten, nuanceren is gewoon NSB 2022.
Lol wat lees ik nuquote:Op maandag 7 maart 2022 19:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat Amerika heel dit conflict gewoon heeft zitten uitlokken. Ze zijn vanaf zomer vorig jaar massaal wapengekletter aan het sturen geweest.
Amerika heeft het uitgelokt en Putin is die uitdaging aangegaan.
Met mogelijk risico op WO3. Over de rug van Europa.
En ondertussen wordt Europa overspoeld door vluchtelingen, zijn de spanningen met Rusland nooit zo groot geweest, schieten de prijzen van energie, gas, benzine en voedsel door het dak.
Dus die seniele kutyank kan mijn ballen likken.
Staan ze ook niet. Maar het geeft een vertekend beeld omdat de Russen niet makkelijk buiten de hoofdwegen kunnen opereren.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:41 schreef Catatafishh het volgende:
Als ik die scribblemaps kijk bekruipt mij toch niet echt het gevoel dat de Oekrane er goed voor staat.
Gemiddeld genomen gaat het een land niet goed als er meer dan 120k vijandelijke troepen binnen gemarcheerd zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:41 schreef Catatafishh het volgende:
Als ik die scribblemaps kijk bekruipt mij toch niet echt het gevoel dat de Oekrane er goed voor staat.
Het is Biden... Dus niet Trump. Dus nu is de VS kut. Net als de NATO en de EU. Want die zijn woke en feministisch.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lol wat lees ik nu. De VS heeft dit uitgelokt? Koekoek
.
Het gaat Poetin helemaal niet om de NAVO en de dreigingen die daarmee gepaard zou gaan; dat is je reinste larie, en dat weet Poetin ook. Hij zit al jaren zichzelf boven de bosatlas te verlekkeren aan landjes die hij graag weer bij het groot-Russische rijk wil betrekken. Het steekt hem natuurlijk extra dat Oekrane zich steeds meer op het westen ging orinteren (politiek, economisch, militair) in plaats van op Rusland, en dat het qua democratie en economie de goede kant op ging. Los van de groot-Russische ambities (heb je zijn werkstukjes en spreekbeurten van de laatste jaren al eens bekeken?) is een functionerende democratie bij het "broedervolk" heel gevaarlijk voor een dictator als Poetin, want stel je voor dat dat de Russen op allemaal rare ideen brengt.
Al met al gaat het natuurlijk niet om de NAVO, maar hij gebruikt dat slechts als doorzichtig argument om deze inval te legitimeren. Immers heeft Poetin er al eerder door dat gezeik in de Donbas-regio voor gezorgd dat NAVO-lidmaatschap van Oekrane uitgesloten was. Dat gehuil over NAVO dit dat is gewoon een doorzichtig excuus om Oekrane binnen te vallen. Hij wist immers dondersgoed dat het definitief uitsluiten daarvan een concessie is die nooit gedaan zou worden, maar nu kan hij wel zeggen: zie je wel ze willen niet praten, we MOESTEN wel![]()
!
Dat doorziet iedereen. Of nou ja...
Nee, hij lult weer eens dom. Geert doet liever niet aan feiten, maar wat lekker klinkt.quote:
Je had het over een Rus die alleen nog een waardeloos getal op zijn USB-stick ziet staan. En dan iets over buiten de wet plaatsen en witwassen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:15 schreef Vallon het volgende: [..] Ik, wel nee. Waar lees je dat. Be my guest en blijf maar vooral hangen in een waanbeeld dat een Rus dan een crypto kan gebruiken als uitwijkplaats voor meer dan een biertje en mijn part een auto te kunnen kopen. Een munteenheid heeft alleen waarde die een ander daaraan geeft. Ontneem de ander controle over zijn (bank)rekening en die persoon is aan willekeur overgeleverd.
Ik ken ze, die mensen die 'menen' rijk te zijn en dan ontdekken dat die onafhankelijkheid tal van plichten heeft. Rijk in geld is vaak arm in enige andere waarde(n).
Niets is duidelijk. Je wordt overstelpt met informatie waarvan je totaal niet kunt achterhalen wat daar van klopt. Onbekende bronnen, random users etc.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:41 schreef Catatafishh het volgende:
nouja op dit punt heeft Wilders dan gelijk.quote:
Gemiddeld gezien wel. Maar de gemiddelde reactie uit het westen komt nog altijd neer op hoe slecht het Russische leger zou zijn en dat ze op punt van breken staat. Wat ik zie is toch een redelijk gestage opmars van de russen. Wellicht zou het sneller kunnen, dat weet ik niet. Niet dat ik daar blij mee ben maar we moeten de realiteit niet uit het oog verliezen door de wens die we hebben.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen gaat het een land niet goed als er meer dan 120k vijandelijke troepen binnen gemarcheerd zijn.
hij heeft absoluut gelijk, een asielzoeker is iemand die hier schuilt en als het in eigen land weer te doen is, moet je terug.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, hij lult weer eens dom. Geert doet liever niet aan feiten, maar wat lekker klinkt.
Oke dus die bekende tangbewegingen kunnen ze dan niet of niet eenvoudig maken zoals het lijkt?quote:Op maandag 7 maart 2022 19:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Staan ze ook niet. Maar het geeft een vertekend beeld omdat de Russen niet makkelijk buiten de hoofdwegen kunnen opereren.
En vergeet het Covidfascisme niet!quote:Op maandag 7 maart 2022 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is Biden... Dus niet Trump. Dus nu is de VS kut. Net als de NATO en de EU. Want die zijn woke en feministisch.
Heil Putin. Dat hij ons gauw komt bevrijden van de genderneutraletoilettendictatuur,.
Hou toch op man...quote:Op maandag 7 maart 2022 19:47 schreef vosss het volgende:
Ik verheerlijk putin of zijn oorlog niet. Dat dat even duidelijk is.
Nee, je voert alleen maar zijn verdediging hier op de foks.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:47 schreef vosss het volgende:
Word je daar eigenlijk voor betaald of hoe werkt dat?quote:Op maandag 7 maart 2022 19:47 schreef vosss het volgende:
Dat is mijn idee ook dat je niet met mensen kunt zitten die de basale rechten niet weigeren te erkennen en hun stinkende best doen om met diezelfde rechten anderen schijnheilig te misleiden dat zij hun rechten moeten inleveren.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:31 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook ronduit verbijsterend dat er mensen zijn die roepen dat Oekrane maar moet bukken en zonder vaseline weer de bitch van Putin moet worden. En dat dan verdedigen met de meest onnozele shit. Alsof de bevolking van Oekrane beter af gaat zijn binnen een Russische nazi-dictatuur. Alsof Oekraners vanaf dat moment niet onder de knoet van Russische censuur en uitbuiting terecht komen.
Gewoon echt verbijsterend. En tweede kamer leden die nu Putin nog verdedigen verdienen opgesloten te worden, lang opgesloten zelfs.
Aan beide zijde vallen veel slachtoffers. Oekrane, steden in puin, Rusland verliest een berg tanks etc., maar het einde van de Russische stoet komt nog niet in zicht.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niets is duidelijk. Je wordt overstelpt met informatie waarvan je totaal niet kunt achterhalen wat daar van klopt. Onbekende bronnen, random users etc.
Wat duidelijk is, is een gek dat een soeverein binnenvalt met alle ellende dat daarbij behoort.
Het hele probleem voor Rusland is dat ze, om er maar eens een analogie in te gooien, op pad liggen voor een 4-0 overwinning terwijl een 8-0 overwinning noodzakelijk is om de landstitel binnen te slepen. Wat ze hadden moeten doen was een snelle regime change afdwingen en dan maar hopen dat er niet al te veel weerstand onder de Oekraners en de buitenwereld zou zijn, maar geen van die drie doelen zijn bereikt. Dat betekent natuurlijk niet dat ze niet alsnog met pijn en moeite het hele land kunnen veroveren maar uiteindelijk zal het tevergeefs zijn als ze de bezetting achteraf niet vol kunnen houden.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:47 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien wel. Maar de gemiddelde reactie uit het westen komt nog altijd neer op hoe slecht het Russische leger zou zijn en dat ze op punt van breken staat. Wat ik zie is toch een redelijk gestage opmars van de russen. Wellicht zou het sneller kunnen, dat weet ik niet. Niet dat ik daar blij mee ben maar we moeten de realiteit niet uit het oog verliezen door de wens die we hebben.
Ik denk dat echt niemand hier die realiteit uit het oog verliest. Ik heb hier nog niemand zien beweren dat Oekrane dit vol zal houden. We kunnen wel wapens blijven sturen, maar uiteindelijk zullen er geen gezonde Oekraners meer zijn om die te bedienen.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:47 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien wel. Maar de gemiddelde reactie uit het westen komt nog altijd neer op hoe slecht het Russische leger zou zijn en dat ze op punt van breken staat. Wat ik zie is toch een redelijk gestage opmars van de russen. Wellicht zou het sneller kunnen, dat weet ik niet. Niet dat ik daar blij mee ben maar we moeten de realiteit niet uit het oog verliezen door de wens die we hebben.
Het lijkt niet zo, nee. Buiten de wegen is het veel modder en dat is niet super gunstig voor aanvallers.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:49 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Oke dus die bekende tangbewegingen kunnen ze dan niet of niet eenvoudig maken zoals het lijkt?
nee, die heb ik gemistquote:Op maandag 7 maart 2022 19:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
nouja op dit punt heeft Wilders dan gelijk.
Herinner je je nog de krantenkop dat asielzoekers met homoseksuele gevoelens vanwege die geaardheid konden blijven, dat er opeens opmerkelijk veel asielzoekers van de herenliefde waren?
Dat klopt, maar de beeldvorming die wordt geschetst klopt natuurlijk niet. Als Wilders nou eens met cijfers komt hoeveel uitgeprocedeerde asielzoekers zo dom zijn om keurig in het azc te blijven wachten.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft absoluut gelijk, een asielzoeker is iemand die hier schuilt en als het in eigen land weer te doen is, moet je terug.
Zelfs op dat gebied zijn de parallellen met de jaren 20/30 van de vorige eeuw frappant te noemen. Berlijn was tot 33 een toonbeeld van vrijheid, verdraagzaamheid en tolerantie. Maar ja, homo’s, vrouwenrechten, laat staan LGBTQ en aanverwant. En tegenwoordig niet te vergeten mensen die klimaat en milieu belangrijk vinden. Levensgevaarlijk voor de meer conservatieve medemens. Dan liever een dictator die dat even opruimt.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou toch op man...
![]()
Jullie zijn echt allemaal hetzelfde h... Denken dat we HIER in een soort dictatuur leven (hetzij door Rutte, hetzij door Corona, hetzij door woke) en ondertussen een echte dictatuur met dito oorlog bagatelliseren en, nog erger, de schuld van de agressie ook nog eens overal leggen behalve bij de echte dictator die een echte oorlog is gestart.
Succes weer zondag. Vergeet je Russische vlag niet.
Van mij mogen die Oekraners blijven hoor. De oorlog is toch pas voorbij als het van Rusland is, dan is er geen Oekrane meer.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft absoluut gelijk, een asielzoeker is iemand die hier schuilt en als het in eigen land weer te doen is, moet je terug.
De kans lijkt me groter dat er op Fok mensen posten die door de European External Action Service (of n van hun Strategic Communication Task Forces) betaald worden.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:50 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Word je daar eigenlijk voor betaald of hoe werkt dat?
niet weten dat trump als schaduw president nog altijd de goddelijke strijd aangaat met de lizzard peoplequote:Op maandag 7 maart 2022 19:56 schreef sp3c het volgende:
kap nou ff met dat gezeur over Baudet en Trump man
beiden (hehe) echt totaal irrelevant atm
Alsof hij een Leader is, slaat nog geen deuk in een pakje boter. En collabeert met de vijand.quote:
Met pijn en moeite vind ik nogal scherp gesteld. Ze zijn nog geen 1,5 week bezig.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het hele probleem voor Rusland is dat ze, om er maar eens een analogie in te gooien, op pad liggen voor een 4-0 overwinning terwijl een 8-0 overwinning noodzakelijk is om de landstitel binnen te slepen. Wat ze hadden moeten doen was een snelle regime change afdwingen en dan maar hopen dat er niet al te veel weerstand onder de Oekraners en de buitenwereld zou zijn, maar geen van die drie doelen zijn bereikt. Dat betekent natuurlijk niet dat ze niet alsnog met pijn en moeite het hele land kunnen veroveren maar uiteindelijk zal het tevergeefs zijn als ze de bezetting achteraf niet vol kunnen houden.
Dit postte je gisteren ook al... moet je weer een target halen?quote:Op maandag 7 maart 2022 19:57 schreef halfway het volgende:
Oekrane gaat sowieso verliezen, waarom dan niet opgeven ipv al die mensen de dood in jagen?
Als we dan toch iemand de schuld moeten geven mag zij het wel zijn.quote:
quote:Op maandag 7 maart 2022 19:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De kans lijkt me groter dat er op Fok mensen posten die door de European External Action Service (of n van hun Strategic Communication Task Forces) betaald worden.
Dan lees ik misschien toevallig net wat andere reacties. Dat zou natuurlijk kunnen.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat echt niemand hier die realiteit uit het oog verliest. Ik heb hier nog niemand zien beweren dat Oekrane dit vol zal houden. We kunnen wel wapens blijven sturen, maar uiteindelijk zullen er geen gezonde Oekraners meer zijn om die te bedienen.
De Russen kunnen vrijwel eindeloos troepen blijven sturen en als het echt heel ruk zou gaan dan schakelen ze vanzelf over op scorched earth. Desnoods met illegaal wapentuig, want het Westen grijpt toch niet in.
Maar ondanks dat gaat Rusland deze oorlog niet winnen. Dit is echt een typisch geval van een gevecht zonder winnaar. Aan alle kanten kost dit veel meer dan het oplevert, ook aan Putins kant omdat zijn hele motivatie voor deze oorlog een niet bestaand waanbeeld is.
edit wars over Oekraine zijn er al jaren op wikipedia.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:58 schreef polderturk het volgende:
Er is zelfs een oorlog op Wikipedia.
[ twitter ]
prima tochquote:
Hij wil uiteindelijk niet eens de Oekrane bezetten want dat zal hem alleen maar ellende opleverenquote:Op maandag 7 maart 2022 19:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lol wat lees ik nu. De VS heeft dit uitgelokt? Koekoek
.
Het gaat Poetin helemaal niet om de NAVO en de dreigingen die daarmee gepaard zouden gaan; dat is je reinste larie, en dat weet Poetin ook. Hij zit al jaren zichzelf boven de bosatlas te verlekkeren aan landjes die hij graag weer bij het groot-Russische rijk wil betrekken. Het steekt hem natuurlijk extra dat Oekrane zich steeds meer op het westen ging orinteren (politiek, economisch, militair) in plaats van op Rusland, en dat het qua democratie en economie de goede kant op ging. Los van de groot-Russische ambities (heb je zijn werkstukjes en spreekbeurten van de laatste jaren al eens bekeken?) is een functionerende democratie bij het "broedervolk" heel gevaarlijk voor een dictator als Poetin, want stel je voor dat dat de Russen op allemaal rare ideen brengt.
Al met al gaat het natuurlijk niet om de NAVO, maar hij gebruikt dat slechts als doorzichtig argument om deze inval te legitimeren. Immers heeft Poetin er al eerder door dat gezeik in de Donbas-regio voor gezorgd dat NAVO-lidmaatschap van Oekrane uitgesloten was. Dat gehuil over NAVO dit dat is gewoon een doorzichtig excuus om Oekrane binnen te vallen. Hij wist immers dondersgoed dat het definitief uitsluiten daarvan een concessie is die nooit gedaan zou worden, maar nu kan hij wel zeggen: zie je wel ze willen niet praten, we MOESTEN wel![]()
!
Dat doorziet iedereen. Of nou ja...
Ze zijn geen 1,5 week bezig maar ze hebben al 888 visueel geconfirmeerde materile verliezen geleden. 3,5 keer zoveel als Oekraene.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:58 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Met pijn en moeite vind ik nogal scherp gesteld. Ze zijn nog geen 1,5 week bezig.
Ik ga, wil het je niet uitleggen; ook omdat het er niet toe doet.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je had het over een Rus die alleen nog een waardeloos getal op zijn USB-stick ziet staan. En dan iets over buiten de wet plaatsen en witwassen.
Ik snap niet wat je hiermee nou precies wilt zeggen. Als je crypto vervangt door goud zou het toch hetzelfde verhaal zijn? Russische overheid laat zich voor olie niet betalen in valuta, maar in goud. Dat goud vertegenwoordigt een internationale waarde. De 'bankrekening' bestaat dus uit een aantal goudstaven, waar steeds meer goud bij komt. Rusland wil nu in een ander land iets kopen, maar kan niet met goud betalen. Ze verkopen een hoeveelheid goud ter waarde van het bedrag van de factuur op een internationale exchange, en krijgen dat in Roebels tegen de valutakoers van die dag. De waarde is dus ongewijzigd, alleen het aantal Roebels dat die waarde vertegenwoordigt is groter.
Aanvallen is altijd lastiger dan verdedigen eh.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze zijn geen 1,5 week bezig maar ze hebben al 888 visueel geconfirmeerde materile verliezen geleden. 3,5 keer zoveel als Oekraene.
Azerbaijan had 250 militaire materile verliezen en 3000 doden. Als we dit doortrekken naar Rusland dan heeft Rusland al 10.000 doden. In Afghanistan had Rusland in totaal 14000 doden en die oorlog duurde jaren.
Je kan dit volgens mij niet zomaar met elkaar vergelijken. Maar ik snap je punt en neem daarbij aan dat het getal van 888 klopt. Geen zin om dat allemaal na te turvenquote:Op maandag 7 maart 2022 20:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze zijn geen 1,5 week bezig maar ze hebben al 888 visueel geconfirmeerde materile verliezen geleden. 3,5 keer zoveel als Oekraene.
Azerbaijan had 250 militaire materile verliezen en 3000 doden. Als we dit doortrekken naar Rusland dan heeft Rusland al 10.000 doden. In Afghanistan had Rusland in totaal 14000 doden en die oorlog duurde jaren.
Als het verzet vanuit de bevolking zo sterk is dat elke marionet die je er neerzet binnen 3 maanden alweer het land wordt uit gejaagd heeft ie niet heel veel keus.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij wil uiteindelijk niet eens de Oekrane bezetten want dat zal hem alleen maar ellende opleveren
Kwestie van blauwe ipv rode dobbelstenen gebruikenquote:Op maandag 7 maart 2022 20:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Aanvallen is altijd lastiger dan verdedigen eh.
quote:Op maandag 7 maart 2022 20:04 schreef quirina het volgende:
Wat een drank kop heeft die Boris Johnson
Hij had gehoopt dat er, na een overrompeling door de Russische strijdkrachten, snel met de witte vlag gezwaaid zou worden maar daar heeft hij zich ernstig op verkeken.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij wil uiteindelijk niet eens de Oekrane bezetten want dat zal hem alleen maar ellende opleveren
Hilarisch hypocriet weer aangezien Rusland te pas en te onpas allerlei huurlingen inzet.quote:
Ik heb geen idee wat hij dacht. Misschien dacht hij wel echt dat Oekrane graag bevrijd wilde worden en dat de bloemen over de tanks zouden vliegen terwijl de verlosser werd toegejuicht.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hij had gehoopt dat er, na een overrompeling door de Russische strijdkrachten, snel met de witte vlag gezwaaid zou worden maar daar heeft hij zich ernstig op verkeken.
Gaat om bewijs naar het eigen volk om te rechtvaardigen he.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hilarisch hypocriet weer aangezien Rusland te pas en te onpas allerlei huurlingen inzet.
Zo hebben ze de boel zelfs in de Oekrane aan het schijten gebracht, met hun Donbass milities.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hilarisch hypocriet weer aangezien Rusland te pas en te onpas allerlei huurlingen inzet.
Wil je dan homoseksuele vluchtelingen terugsturen? De IND gaat je echt niet geloven als je je opeens homoseksueel noemt.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
nouja op dit punt heeft Wilders dan gelijk.
Herinner je je nog de krantenkop dat asielzoekers met homoseksuele gevoelens vanwege die geaardheid konden blijven, dat er opeens opmerkelijk veel asielzoekers van de herenliefde waren?
Typisch 'rules for thee and not for me'.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is iig geen liefdadigheidsgebaar richting Rusland toe nee, dus ik snap dat zij het als provocatie zien. In feite zijn wij degene die olie op het vuur gooien en zaken verder laten escaleren met stoer praat en een proxy war.quote:
Klinkt misschien raar, maar zou het ook niet een beetje gewenning zijn aan de situatie met constant beschietingen en bombardementen? Of is het echt rustig nu?quote:Op maandag 7 maart 2022 20:16 schreef Scrummie het volgende:
Maar het is wel extreem rustig he, of lijkt het maar zo? De Twitter accounts die ik hiervoor volg ook, van elk half uur tot een uur wel een update tot nu uren niets meer te melden.
Geen idee. Ik heb hier nog niemand zien beweren dat Oekrane aan het winnen is.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:00 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dan lees ik misschien toevallig net wat andere reacties. Dat zou natuurlijk kunnen.
Leuke verdraaiing van de werkelijkheid dit, dat hebben we hier bijna nog niet gezien. Een 10 voor de originaliteit!quote:Op maandag 7 maart 2022 20:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is iig geen liefdadigheidsgebaar richting Rusland toe nee, dus ik snap dat zij het als provocatie zien. In feite zijn wij degene die olie op het vuur gooien en zaken verder laten escaleren met stoer praat en een proxy war.
Ja weet niet, zou best kunnen natuurlijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Klinkt misschien raar, maar zou het ook niet een beetje gewenning zijn aan de situatie met constant beschietingen en bombardementen? Of is het echt rustig nu?
Als het daadwerkelijk rustig is zullen ze dat wel melden.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:16 schreef Scrummie het volgende:
Maar het is wel extreem rustig he, of lijkt het maar zo? De Twitter accounts die ik hiervoor volg ook, van elk half uur tot een uur wel een update tot nu uren niets meer te melden.
Maar wat denk jij dan dat Poetin's doelen met deze oorlog zijn?quote:Op maandag 7 maart 2022 19:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
<knip>
Maar ondanks dat gaat Rusland deze oorlog niet winnen. Dit is echt een typisch geval van een gevecht zonder winnaar. Aan alle kanten kost dit veel meer dan het oplevert, ook aan Putins kant omdat zijn hele motivatie voor deze oorlog een niet bestaand waanbeeld is.
quote:Op maandag 7 maart 2022 20:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is iig geen liefdadigheidsgebaar richting Rusland toe nee, dus ik snap dat zij het als provocatie zien. In feite zijn wij degene die olie op het vuur gooien en zaken verder laten escaleren met stoer praat en een proxy war.
Dit roepen westerse leiders dan ook al weken, zo niet maandenquote:Op maandag 7 maart 2022 20:16 schreef Johannes788 het volgende:
Net op Journaal door Rutte: no fly zone gaat er never nooit komen in dit conflict.
Zoals verwacht
OKEE BEDANKTquote:Op maandag 7 maart 2022 20:21 schreef hollandia02 het volgende:
OVER 10 MIN GIRO555TV OP NPO 1, RTL 4 EN SBS 6
Ze hoeven ook niet te winnenquote:Op maandag 7 maart 2022 20:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oekrane kan dit niet winnen zonder de NAVO.
Ze zijn gewoon in de minderheid met alles.
Dat vraag ik me ook af, ik ben alleen bekend met wat hij in de speech heeft gezegd, namelijk dat hij geen NAVO basis in zijn achtertuin wil (zo ongeveer), en dat NATO bemoeienis om de Krim terug te krijgen een grote oorlog wordt.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar wat denk jij dan dat Poetin's doelen met deze oorlog zijn?
Hij riep zelf dat Oekraine weer in Groot-Rusland moest komen en oost-europa weer terug in een soort Warschaupakt.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoe gaat Rusland het winnen wanneer de bevolking de bezetter nooit zal erkennen? Rusland kan het zich niet veroorloven daar permanent militair aanwezig te blijven, nog even los van de gigantische verliezen die ze gaan lijden door de met westerse wapens gesteunde guerrillastrijd.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zou overigens wel ultiem mooi zijn, de vereniging van de RKK en Orthodoxe Kerk.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:22 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, ik ben alleen bekend met wat hij in de speech heeft gezegd, namelijk dat hij geen NAVO basis in zijn achtertuin wil (zo ongeveer).
We/zij kunnen ook niet anders dan de Oekraners steunen in hun verlangen.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Alstu.
De VS zit er al vuistdiep in. Aan alle kanten. We worden hier gewoon een oorlog ingezogen.
Lees dit artikel maar eens. Zeer interessant.
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ukraine-weapons.html
Heeftie al meer dan 50 jaar hequote:Op maandag 7 maart 2022 20:22 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, ik ben alleen bekend met wat hij in de speech heeft gezegd, namelijk dat hij geen NAVO basis in zijn achtertuin wil (zo ongeveer).
De retoriek is meer hetzelfde...quote:Op maandag 7 maart 2022 20:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik dacht dat NSBers net tegen de Russen vochten.
Dat strookt niet met Oekraine veroveren en zo aan Polen en Roemenie grenzen.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:22 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, ik ben alleen bekend met wat hij in de speech heeft gezegd, namelijk dat hij geen NAVO basis in zijn achtertuin wil (zo ongeveer),
Ja dat is dus onzin.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oekraine was Rusland, Kiev was de hoofdstad.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat strookt niet met Oekraine veroveren en zo aan Polen en Roemenie grenzen.
Oekraine als buffer.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat strookt niet met Oekraine veroveren en zo aan Polen en Roemenie grenzen.
Militair gezien gaat Oekrane het verliezen.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe gaat Rusland het winnen wanneer de bevolking de bezetter nooit zal erkennen? Rusland kan het zich niet veroorloven daar permanent militair aanwezig te blijven, nog even los van de gigantische verliezen die ze gaan lijden door de met westerse wapens gesteunde guerrillastrijd.
Gas kuub even boven de 350, nu 212 vgm.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:25 schreef THEFXR het volgende:
Weer flinke stijging brandstofprijs, adviesprijs benzine boven de 2,41 euro
https://nos.nl/artikel/24(...)e-boven-de-2-41-euro
zeker welquote:Op maandag 7 maart 2022 20:26 schreef mother_mercury het volgende:
Rusland wil dat Ukraine minimaal neutraal gebied blijft om als buffer te fungeren. Zij zien de bedreiging van NAVO als heel reeel. En als je strategisch kijkt is die denkwijze niet geheel onterecht.
Geloof je nou echt dat de Russen zo amateuristisch zijn?quote:Op maandag 7 maart 2022 20:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja dat is dus onzin.
Ze zijn al aan het winnen.
Waar Poetin de fout in is gegaan is te weinig bevoorrading.
Grondgebied in Oekrane is modderig als de pest, dus zijn ze gebonden aan zeer specifieke wegen en routes.
Dit zie je heel mooi bij kiev, waar die enorme rij vrachtwagens vol eten, benzine, munitie etc, al dagen compleet stil staat..
Maar inmiddels worden er tientallen van die bevoorrading colonne ambushed en weggeblazen.
Eerder vandaag nog, 30 trucks.. daar lopen de Russen op vast want ze hadden al te weinig.
Vandaag ja, doe is realistisch over de lange termijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja dat is dus onzin.
Ze zijn al aan het winnen.
Waar Poetin de fout in is gegaan is te weinig bevoorrading.
Grondgebied in Oekrane is modderig als de pest, dus zijn ze gebonden aan zeer specifieke wegen en routes.
Dit zie je heel mooi bij kiev, waar die enorme rij vrachtwagens vol eten, benzine, munitie etc, al dagen compleet stil staat..
Maar inmiddels worden er tientallen van die bevoorrading colonne ambushed en weggeblazen.
Eerder vandaag nog, 30 trucks.. daar lopen de Russen op vast want ze hadden al te weinig.
Omdat Poetin's idee van een bufferstaat een vazalstaat is.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:26 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Oekraine was Rusland, Kiev was de hoofdstad.
De buffer respecteren waarom kon dat niet/
De Nederlanden waren ooit Romeins en Spaans.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:26 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Oekraine was Rusland, Kiev was de hoofdstad.
De buffer respecteren waarom kon dat niet/
Ja.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geloof je nou echt dat de Russen zo amateuristisch zijn?
Oost-Europa diende ook als 'buffer' te dienen destijds, inderdaad.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat Poetin's idee van een bufferstaat een vazalstaat is.
dat toont vooral aan dat het een zeer emotionele markt is.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Gas kuub even boven de 350, nu 212 vgm.
Ja, en ik vraag mij af of de Russische invasie nu echt helemaal is vastgelopen of dat ze aan het hergroeperen zijn voor een nieuwe grootschalige aanvalspoging.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:16 schreef Scrummie het volgende:
Nou, de aanwijzingen daarvoor zijn legio.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geloof je nou echt dat de Russen zo amateuristisch zijn?
Chechnia ligt in Rusland. Ik verwacht dat als Nederland in oorlog komt, er ook Limburgers zullen meevechten..quote:Op maandag 7 maart 2022 20:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wel mooi dat Rusland wel hulptroepen zoals Syriers en Tsjetsjenen mag inhuren
Strijkstokalertquote:Op maandag 7 maart 2022 20:21 schreef hollandia02 het volgende:
OVER 10 MIN GIRO555TV OP NPO 1, RTL 4 EN SBS 6
Poetin heeft op dit moment de volledige 190.000 troepen ingezet in Oekrane en ze komen nauwelijks verder.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Vandaag ja, doe is realistisch over de lange termijn.
Of dacht je dat Poetin een een of andere domme knecht is die maar een dot doet?
Ja klopt, en ik wil dat best geloven maar ik zie zo veel nepnieuws van beide kanten.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, de aanwijzingen daarvoor zijn legio.
Chantal Jansen doet dit wel gratis hoor, heeft ook een x een liedje gemaakt voor een Goed Doel met Yes-R volgensmij.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die kan een ander soort donatie krijgen, wel een van vele miljoenen.
Met Giro555.quote:
Hmm, uit zijn speech klonk toch een ander verhaal.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:26 schreef mother_mercury het volgende:
Rusland wil dat Ukraine minimaal neutraal gebied blijft om als buffer te fungeren. Zij zien de bedreiging van NAVO als heel reeel. En als je strategisch kijkt is die denkwijze niet geheel onterecht.
Economisch, maar vooral geografisch: Ukraine is ‘de kurk’ op het westen van Rusland. Vanaf de Alpen in het westen is het eigenlijk louter vlak terrein naar de rest van Rusland. Het meest ongeschikte terrein om te verdedigen.
Putin is gek - maar doet deze inval met een reden. Misschien een reden die wij totaal niet snappen, maar voor hem een logische. Ook hij voert niet zomaar voor de lol een oorlog, want het brengt voor Rusland (en voor zichzelf) grote risico’s met zich mee.
Ukraine het lidmaatschap ontzeggen is de beste oplossing. Gezien hun politieke landschap en economische status is dat niet meer dan logisch. Normaal gesproken zouden ze sowieso niet daarvoor in aanmerking komen. Een geforceerd lidmaatschap garandeert jarenlang dooretteren van het conflict.
En dit is niet om Putin te verdedigen - want ja, hij is hier de agressor. De EU moet zich daarbij niet verlagen en proberen de diplomatieke manier blijven te hanteren.
Dunno if sarcastisch, maar ik vond het supermooi. Ook zelf geschreven.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:34 schreef Ronzz het volgende:
Sjezus wat kan Davina Michelle zingen zeg.
Kippenvel
Soort Griekenland eurocrisis. Maar toch anders want Rusland is al half arm half rijk. Heeft geen middenklasse.quote:
Dit ja. Boh. Mooi geschreven ook.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:34 schreef Ronzz het volgende:
Sjezus wat kan Davina Michelle zingen zeg.
Kippenvel
Eigenlijk niet zo heel veel volgens mij. Kijk maar naar hoe vaak Argentinie in default is gegaan sinds wo2. Het land bestaat nog steedsquote:
Precies wat Poetin wil dat het inhoudt natuurlijk want stel je voor dat onze gasrekening duurder wordt. Typisch gevalletje van:quote:Op maandag 7 maart 2022 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ben ook wel benieuwd...
Wat zou die 'buffer-status' van Oekrane precies moeten inhouden?
Zoiets, maar dan is er niemand om je te helpen.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:36 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Soort Griekenland eurocrisis. Maar toch anders want Rusland is al half arm half rijk. Heeft geen middenklasse.
China.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoiets, maar dan is er niemand om je te helpen.
Deugartikel.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:38 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)igd-en-uitgescholden
![]()
Wil je hun kerk ook corrumperenquote:Op maandag 7 maart 2022 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zou overigens wel ultiem mooi zijn, de vereniging van de RKK en Orthodoxe Kerk.
Staakt het vuren voor Giro 555 uitzendingquote:Op maandag 7 maart 2022 20:37 schreef crystal_meth het volgende:
Wordt er eigenlijk nog gevochten? Lijkt stilgevallen.
Tsjetsjeni wil ook onafhankelijkheid van Ruslandquote:Op maandag 7 maart 2022 20:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Chechnia ligt in Rusland. Ik verwacht dat als Nederland in oorlog komt, er ook Limburgers zullen meevechten..
Dus jij wilt luisteren naar een agressor? Oekraine is een zelfstandig land, als dat zich wil aansluiten bij de NAVO dan mag het dat (mits aan bepaalde voorwaarden word voldaan).. Daar heeft Putin zich niet mee te bemoeien. Dan gaat Putin een deel van Rusland leeg halen en dat als buffer instellen tegen de NAVO...quote:Op maandag 7 maart 2022 20:26 schreef mother_mercury het volgende:
Economisch, maar vooral geografisch: Ukraine is ‘de kurk’ op het westen van Rusland. Vanaf de Alpen in het westen is het eigenlijk louter vlak terrein naar de rest van Rusland. Het meest ongeschikte terrein om te verdedigen.
Putin is gek - maar doet deze inval met een reden. Misschien een reden die wij totaal niet snappen, maar voor hem een logische. Ook hij voert niet zomaar voor de lol een oorlog, want het brengt voor Rusland (en voor zichzelf) grote risico’s met zich mee.
Ukraine het lidmaatschap ontzeggen is de beste oplossing. Gezien hun politieke landschap en economische status is dat niet meer dan logisch. Normaal gesproken zouden ze sowieso niet daarvoor in aanmerking komen. Een geforceerd lidmaatschap garandeert jarenlang dooretteren van het conflict.
En dit is niet om Putin te verdedigen - want ja, hij is hier de agressor. De EU moet zich daarbij niet verlagen en proberen de diplomatieke manier blijven te hanteren.
Dit ja. Mooi van Poetinquote:Op maandag 7 maart 2022 20:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Staakt het vuren voor Giro 555 uitzending
Maar Limburg is door Nederland vijftien jaar geleden niet helemaal de tyfus gebombardeerdquote:Op maandag 7 maart 2022 20:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Chechnia ligt in Rusland. Ik verwacht dat als Nederland in oorlog komt, er ook Limburgers zullen meevechten..
In Nederland woonachtige mensen bedreigen omdat ze Russisch zijn, dan heb je ook wel echt het IQ van een baksteen hoorquote:Op maandag 7 maart 2022 20:38 schreef TLC het volgende:
![]()
Been there, done that, bought the t-shirt, got the scar.quote:
Maar andersom? Als Duitsland ineens Limburg dreigt te annexeren zou ik de loper uitrollen voor ze en ze veel plezier wensenquote:Op maandag 7 maart 2022 20:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nee zeker niet sarcastisch!quote:Op maandag 7 maart 2022 20:36 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dunno if sarcastisch, maar ik vond het supermooi. Ook zelf geschreven.
Vaker uitgelegd, men het land wel overvallen maar je zult het met die 190.000 zeker niet behouden.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja.
800+ tanks kapot.
Honderden andere soorten voertuigen, duizenden doden, tientallen vliegtuigen en helikopters.
Die modernisering waar Poetin al jaren mee bezig was voor het leger, heeft grotendeels nooit plaatsgevonden.
En anders haal je niet strijders uit landen als Syri.
Tragedie was dat, ook voor journalisten.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Tsjetsjeni wil ook onafhankelijkheid van Rusland
Tsja mensen gingen zwarte suzuki swift eigenaren lastig vallen na het apeldoorn gebeuren toen. Sindsdien verbaast niks me meer.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In Nederland woonachtige mensen bedreigen omdat ze Russisch zijn, dan heb je ook wel echt het IQ van een baksteen hoor
Ja, baksteen-IQ dusquote:Op maandag 7 maart 2022 20:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja mensen gingen zwarte suzuki swift eigenaren lastig vallen na het apeldoorn gebeuren toen.
Zolang ze geen astand nemen van Putin krijgen ze de volle laag. Zeer verdacht die Russische nationaliteitquote:Op maandag 7 maart 2022 20:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In Nederland woonachtige mensen bedreigen omdat ze Russisch zijn, dan heb je ook wel echt het IQ van een baksteen hoor
So? Cataloni en Schotland willen ook onafhankelijk worden. In Vlaanderen zijn er separatisten..quote:Op maandag 7 maart 2022 20:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Tsjetsjeni wil ook onafhankelijkheid van Rusland
quote:Op maandag 7 maart 2022 20:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Uit t artikel van de nos :quote:Op maandag 7 maart 2022 20:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
555 is bezig. Straks verder.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:37 schreef crystal_meth het volgende:
Wordt er eigenlijk nog gevochten? Lijkt stilgevallen.
Gaas op dae zuugerquote:Op maandag 7 maart 2022 20:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Wel dat wijle Karst T op Facebook doodsbedreigingen kreeg. Helaas wel de verkeerde Karst Tquote:Op maandag 7 maart 2022 20:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja mensen gingen zwarte suzuki swift eigenaren lastig vallen na het apeldoorn gebeuren toen. Sindsdien verbaast niks me meer.
Nou, wat zullen ze in oost-Europa inmiddels rillen van angst voor Poetin's gammele schrootleger.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij riep zelf dat Oekraine weer in Groot-Rusland moest komen en oost-europa weer terug in een soort Warschaupakt.
Geen idee, of althans het is moeilijk met zekerheid te stellen.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eens. We hoeven niet te luisteren naar de agressor - maar je moet wel kijken wat je aan de hand haalt als je met een botte bijl terug gaat slaan. Met als gevolg een jarenlang conflict met Rusland, inmenging van andere landen met als gevolg WW3 of een nucleaire interventie. Dat is het dan allemaal niet waard voor de korte termijn lijkt me.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:39 schreef KereldeGrote het volgende:
[..]
Dus jij wilt luisteren naar een agressor? Oekraine is een zelfstandig land, als dat zich wil aansluiten bij de NAVO dan mag het dat (mits aan bepaalde voorwaarden word voldaan).. Daar heeft Putin zich niet mee te bemoeien. Dan gaat Putin een deel van Rusland leeg halen en dat als buffer instellen tegen de NAVO...
Maar hij moet met zijn poten van een ander land afblijven..
Tevens lijkt het jou te ontgaan dat "de navo komt te dicht bij Rusland" maar een stok is van Putin om mee te slaan. Daar gaat het hem niet om. Hij wil groot-rusland realiseren en dat doet hij door Oekraine in te nemen en daarna de Baltische staten en Kazachstan.. De rest is propaganda van Rusland.
Het is niet voor niets dat Poetin in zijn KGB-tijd naar de oost-Duitse provincie (Dresden) gestuurd werd ipv naar de toenmalige spionagehoofdstad van de wereld (Berlijn) en dat 'ie in Dresden vervolgens niets noemenswaardigs gepresteerd heeft.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ruimschoot, ik vermoed dat we de $10Miljard wel al ruimschoots voorbij zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:44 schreef hollandia02 het volgende:
Tsunami 2004 werd 218 miljoen.
Gaat Oekraine dat inhalen?
Putin bang voor Navo, nooit echt begrepen.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Geen idee, of althans het is moeilijk met zekerheid te stellen.
Ofwel hij leeft in het waanbeeld dat de NAVO/EU een bedreiging zijn voor zijn waanzinnige droombeeld van een machtig Rusland, ofwel hij heeft een reele angst dat teveel welvarende democratische landen in zijn directe omgeving een bedreiging zijn voor zijn dictatoriaal bewind.
Of wellicht een combinatie van die twee.
Bang omdat Rusland dan zelf niks meer kan qua landjepik en oorlogje voeren op “afvallige voormalige lidstaten”.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Putin bang voor Navo, nooit echt begrepen.
en ook Polenquote:Op maandag 7 maart 2022 20:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Bang omdat Rusland dan zelf niks meer kan qua landjepik en oorlogje voeren op “afvallige voormalige lidstaten”.
Hij maakte het pijnlijk duidelijk, hij ziet Oekrane als onderdeel van Rusland, zoals Belarus en wil dat ook bewerkstelligen.
Er zijn geen afspraken dat Oekrane bij de NATO komt. Klaar.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:26 schreef mother_mercury het volgende:
Da's toch wel redelijk wat ja.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ruimschoot, ik vermoed dat we de $10Miljard wel al ruimschoots voorbij zijn.
Zie ook https://en.wikipedia.org/(...)_Russo-Ukrainian_War
En er was wel een afspraak over soevereiniteit uit 1994.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn geen afspraken dat Oekrane bij de NATO komt. Klaar.
Het is een Russisch lulkoek argument. Trap er niet in.
https://www.brookings.edu(...)raine-challenge/amp/quote:Op maandag 7 maart 2022 20:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn geen afspraken dat Oekrane bij de NATO komt. Klaar.
Het is een Russisch lulkoek argument. Trap er niet in.
Yeltsin ging dan ook weer de volledige andere kant op en zette Rusland bijna te koop aan het westen.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En er was wel een afspraak over soevereiniteit uit 1994.
De helft van de opbrengst is voor het volgooien van de tankquote:Op maandag 7 maart 2022 20:56 schreef hollandia02 het volgende:
Lekker met een grote dieselbus Wendy.
Dat vind ik nou wel weer humorquote:Op maandag 7 maart 2022 20:53 schreef crystal_meth het volgende:
Twitter recommendations![]()
Ze raden me het topic "cruise travel" aan, met deze tweet bovenaan:
Precies hahahah.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:57 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
De helft van de opbrengst is voor het volgooien van de tank
quote:Op maandag 7 maart 2022 20:53 schreef crystal_meth het volgende:
Twitter recommendations![]()
Ze raden me het topic "cruise travel" aan, met deze tweet bovenaan:
[ twitter ]
Ik ook niet, maar wat wij begrijpen is niet zo relevant. Hij kan het wel prima gebruiken voor zijn binnenlandse retoriek. En misschien gelooft hij het zelf ook wel hoor, dat de NAVO een bedreiging is.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nogmaals - toegeven aan een agressor is niet de oplossing. Als WW2 ons iets heeft geleerd is dat het wel. Of ben je de annexatie van Oostenrijk door Hitler vergeten ? Toen lieten we het ook maar op zijn beloop….quote:Op maandag 7 maart 2022 20:49 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Eens. We hoeven niet te luisteren naar de agressor - maar je moet wel kijken wat je aan de hand haalt als je met een botte bijl terug gaat slaan. Met als gevolg een jarenlang conflict met Rusland, inmenging van andere landen met als gevolg WW3 of een nucleaire interventie. Dat is het dan allemaal niet waard voor de korte termijn lijkt me.
Daarbij reageren een hoop mensen nogal emotioneel. Maar wat Poetin nu doet, deed ie nog maar een paar jaar geleden in oa Dagestan, Georgie en Tsjetjenie. En toen waren de reacties een stuk milder als nu, als ze er al waren…
2,13 is niet goedkoopquote:Op maandag 7 maart 2022 20:58 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Precies hahahah.
Gelukkig is Diesel in Nederland nog redelijk goedkoop.
In de meeste landen is het duurder dan benzine.quote:
Dat kan, maar dat maakt het niet goedkoopquote:Op maandag 7 maart 2022 21:00 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In de meeste landen is het duurder dan benzine.
VS bases op voor moslims heilige grond was volgens Bin Laden de reden voor '9/11' iirc. Ook onbegrijpelijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dinsdag de dag van de prijscorrectie.quote:
Omdat die bijvoorbeeld Letland niet zo makkelijk kan binnenlopen als Oekraine.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De Anschluss werd verwelkomd door de bevolking. De enige reden waarom het niet eerder gebeurde was dat het Verdrag van Versailles het verbood.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals - toegeven aan een agressor is niet de oplossing. Als WW2 ons iets heeft geleerd is dat het wel. Of ben je de annexatie van Oostenrijk door Hitler vergeten ? Toen lieten we het ook maar op zijn beloop….
Klopt. Ik kom mijn benzinebak nog redelijk geprijsd volgooien in Belgi gisteren, maar diesel was daar bizar duur. Ruim boven de 2,00, waar de benzine voor 1,86 ging.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:00 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Belgische dieselrijders aan de grens gaan ook al jaren naar Nederland, haha.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt. Ik kom mijn benzinebak nog redelijk geprijsd volgooien in Belgi gisteren, maar diesel was daar bizar duur. Ruim boven de 2,00, waar de benzine voor 1,86 ging.
Benzine in Duitsland ook boven de 2,00 nuquote:Op maandag 7 maart 2022 21:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt. Ik kom mijn benzinebak nog redelijk geprijsd volgooien in Belgi gisteren, maar diesel was daar bizar duur. Ruim boven de 2,00, waar de benzine voor 1,86 ging.
"Bang" voor het eigen hachie dat het hier mogelijk maakt dit te kunnen vinden en juist te meer reden om je te verzetten dat een ander dat nare gevoel kan of gaat veroorzaken.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:49 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Eens. We hoeven niet te luisteren naar de agressor - maar je moet wel kijken wat je aan de hand haalt als je met een botte bijl terug gaat slaan. Met als gevolg een jarenlang conflict met Rusland, inmenging van andere landen met als gevolg WW3 of een nucleaire interventie. Dat is het dan allemaal niet waard voor de korte termijn lijkt me.
Daarbij reageren een hoop mensen nogal emotioneel. Maar wat Poetin nu doet, deed ie nog maar een paar jaar geleden in oa Dagestan, Georgie en Tsjetjenie. En toen waren de reacties een stuk milder als nu, als ze er al waren…
Waar heb je het nou over? Dit ging over hoe India aan Rusland zou kunnen betalen als ze hun olie afnemen. Met Rusland uit het Swift-systeem is dat dus lastig. Maar wanneer India geen sancties oplegt aan Rusland kunnen ze gewoon handel drijven.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ga, wil het je niet uitleggen; ook omdat het er niet toe doet.
Ik hoop vooral dat mensen die de dans van sancties denken te ontspringen net zoveel kennis en vertrouwen hebben in die zelfbvlekte internationale exchange.
polen ook en Bulgarije en croatie en Servie en de Baltische statenquote:Op maandag 7 maart 2022 21:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En niet ook Polen. De Baltische staten en Moldavi wel, maar Polen niet.
Wederom eens. Maar we zijn wel verantwoordelijk voor het resultaat van ons ingrijpen. Daarmee zetten we de levens van miljoenen mensen op het spel. Dan maar eerst zware sancties en daar vanuit kijken hoe verder. Oog om oog is met nucleaire dreiging iets wat je echt niet wilt.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals - toegeven aan een agressor is niet de oplossing. Als WW2 ons iets heeft geleerd is dat het wel. Of ben je de annexatie van Oostenrijk door Hitler vergeten ? Toen lieten we het ook maar op zijn beloop….
Diesel is in de meeste landen duurder gemaakt wegens de hogere roetuitstoot.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:00 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Nederland is benzine dan weer duur gemaakt.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Diesel is in de meeste landen duurder gemaakt wegens de hogere roetuitstoot.
quote:
Dat doen we met belastinggeldquote:Op maandag 7 maart 2022 21:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Javelins en Reapers kopen en naar Oekraene sturen.
Diesel was vroeger in de meeste landen goedkoper denk ik, vanwege het lager verbruik (lagere CO2 uitstoot).quote:Op maandag 7 maart 2022 21:10 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Nederland is benzine dan weer duur gemaakt.
Wat enigszins logisch is omdat Nederland een kortafstandsland is itt veel Europese landen dus rijden meer mensen benzine.
Hit team om Poetin om te leggenquote:Op maandag 7 maart 2022 21:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Javelins en Reapers kopen en naar Oekraene sturen.
Is er geen apart topic voor steve lookner fans?quote:Op maandag 7 maart 2022 21:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Is er geen apart topic voor dat kutprogramma?
Nee de reden waarom in Nederland zoveel belasting op benzine zit is omdat de verzorgingsstaat ergens van betaald moet worden.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:10 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Nederland is benzine dan weer duur gemaakt.
Wat enigszins logisch is omdat Nederland een kortafstandsland is itt veel Europese landen dus rijden meer mensen benzine.
Wie?quote:Op maandag 7 maart 2022 21:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Is er geen apart topic voor steve lookner fans?
OOR / Maandag landelijke actie op radio en tv van Giro555 voor Oekranequote:
Kerkleiders van de orthodoxe kerk willen een groot Rusland en zien Poetin als de verlosser hierin.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Denk dat Poetin als rascommunist vrij weinig om het geloof geeft en meer zich er soms aan schaart voor het oog van het publiek.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kerkleiders van de orthodoxe kerk willen een groot Rusland en zien Poetin als de verlosser hierin.
Hoe dom dat ook allemaal mag zijn.
Daarmee bedoelde ik dat Adidas in Rusland zo gemeengoed is als Wodka.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:18 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Adidas
The company was founded by Adolf "Adi" Dassler
Op basis waarvan denk jij dat Putin een rascommunist is?quote:Op maandag 7 maart 2022 21:19 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Denk dat Poetin als rascommunist vrij weinig om het geloof geeft en meer zich er soms aan schaart voor het oog van het publiek.
Het feit dat zn opa de persoonlijke kok van Stalin was, zijn vader werkzaam bij Binnenlandse zaken en zelf een KGB'er was? Niet echt arbeid voor iemand die het niet eens was met het regime.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Op basis waarvan denk jij dat Putin een rascommunist is?
Ze zijn niet wereldvreemd, ze zijn wel leugenaars.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:24 schreef polderturk het volgende:
Wereldvreemde idioten. Leugenaars.
[ twitter ]
quote:Op maandag 7 maart 2022 20:38 schreef TLC het volgende:
![]()
quote:Russen in Nederland, en mensen van wie wordt gedacht dat ze Russisch zijn,
Er is echt helemaal niets communistisch aan Rusland of Poetin. Het is eerder extreem nationalistisch.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:22 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het feit dat zn opa de persoonlijke kok van Stalin was, zijn vader werkzaam bij Binnenlandse zaken en zelf een KGB'er was? Niet echt arbeid voor iemand die het niet eens was met het regime.
Qua communistische economische idealen waarschijnlijk niet, maar dat waren de Sovjets zelf ook niet...
We gaan een huis brandveilig maken, en om dat doel te bereiken steken we het in de fikquote:Op maandag 7 maart 2022 21:24 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Twitter est verboten daquote:Op maandag 7 maart 2022 21:24 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Goed beschreven.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:25 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
We gaan een huis brandveilig maken, en om dat doel te bereiken steken we het in de fik
Ik ben bang voor een lekkende kraan, dus fik ik mijn huis maar af.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:25 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
We gaan een huis brandveilig maken, en om dat doel te bereiken steken we het in de fik
Wel knap als je dat met uitgestreken smoel kunt zeggen. Zeer kundige leugenaar.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:24 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Als Wierd Duk daardoor wordt uitgescholden ben ik eigenlijk wel voorstander.quote:
Dat doen ze dan behoorlijk slecht zou je zeggen.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:24 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Nee, helaas niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:28 schreef GerryDV het volgende:
Staat er nog iemand aan het front van die presentatoren?
Van mij mogen ze boven het front uit een vliegtuig gegooid worden. Misschien raken ze per ongeluk een Rus, maar ook als dat niet gebeurt is het pure winst.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:28 schreef GerryDV het volgende:
Staat er nog iemand aan het front van die presentatoren?
De kans dat vlad&co na deze oorlog in Den Haag terecht zullen staan is 0,000 helemaal niks, maar figuren als vladje en lavrov mogen ook wel naakt midden op een marktplein in Kiev worden gegooid en dan mag de plaatselijke bevolking uitmaken wat ze ermee gaan doen.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:24 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Striks genomen is dat wel een coherent verhaal. Als jij iedereen en z'n moeder eerst aanvalt stop je inderdaad elke oorlog die daar in theorie zou kunnen beginnen.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel knap als je dat met uitgestreken smoel kunt zeggen. Zeer kundige leugenaar.
Heb daar ooit in een of andere ondergrondse bunkerkroeg van alles en nog wat naar binnen gegooid aan drank.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:33 schreef Caland het volgende:
LvivGenot![]()
Daar kon je een maand geleden nog gewoon voor 4 tientjes heenvliegen.
quote:Op maandag 7 maart 2022 21:34 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/AlexeiArora/status/1500824118454898689
Hij begreep het in 1997
Een communist nog wel.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:19 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Denk dat Poetin als rascommunist vrij weinig om het geloof geeft en meer zich er soms aan schaart voor het oog van het publiek.
Toen was hij ook al 70.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:34 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/AlexeiArora/status/1500824118454898689
Hij begreep het in 1997
Jinek is in Nederland beland, omdat haar ouders voor de Russen zijn gevlucht. Waarschijnlijk voelt ze een connectie.quote:Op maandag 7 maart 2022 21:33 schreef superniger het volgende:
Volgens mij is Jinek een beetje emotioneel.
Dat ligt even stil we zijn nu met een belangrijk deugmoment bezig. Kom zeg, niet flauw doen nou!quote:Op maandag 7 maart 2022 21:40 schreef Dr88 het volgende:
Mooi man nl TV weet er weer een show en commercie op te maken. Over de oorlog zelf hoor je niks meer. Het gaat alleen maar over giro acties en wie het beste kan omgaan met vluchtelingen.
Waar blijven de kaartjes over divisie's, troepensterktes, bewapening etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |