Jij roept dat ik kortzichtig ben. Jij denkt dat het een uitstekend idee is dat Oekraïne zwicht voor de tiran Putin. Jij denkt dat daarmee deze situatie opgelost is.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Je hebt dan ook nog geen punt gemaakt, behalve 'mensen zoals ik' kortzichtig noemen.
Ben benieuwd in welke categorie je mij dan zet.
Aan je opgefoktheid te zien gaat het over een groepje mensen die jij niet zo ziet zitten. Maar ik heb het vermoeden dat ik daar helemaal niet bij hoor.
Je spoort niet. Ga je nu echt zeggen dat Ukraine ten koste van alles zich dood moet vechten omdat anders Putin wint?quote:Op maandag 7 maart 2022 15:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi he?
Doorgaans wordt er maar wat graag over collatoral damage gesproken; tijdens de corona-epidemie werd er nog her en der gehoopt dat Moeder Natuur eens flink huis zou houden onder dor hout en ander waardeloos volk. Of de "Tijd voor een goede oorlog"-roepers, natuurlijk. Om verwende millenials wat te leren o.i.d.
Nu is het ineens echt heel kostbaar allemaal, mensenlevens.
Mijn God, de hypocrisie steeds.
Tsja, dit of Tsjerry die met een legerhelm op in het parlement staat. Zit niet zoveel verschil in imo.quote:
Juist niet toch? De eisen veranderen (naar iets milders) zou juist een teken zijn van verslagenheid/verlies. Absoluut geen verassing dat Poetin voet bij stuk houdt.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Al is het natuurlijk wel een verassing om er aan vast te blijven houden als de oorlog niet helemaal verloopt zoals je gepland had.
Mogen we de andere partij verwijten dictators ruim baan te willen geven om hun landjepik voort te zetten en onnoemelijk veel burgerslachtoffers te maken ten einde een ware dictatuur aldaar te vestigen? Of is dat cru?quote:Op maandag 7 maart 2022 15:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat moet je gewoon negeren. Hij verweet mij ook al eerder fan te zijn van Poetin. Deze user heeft zelf behoorlijk radicale overtuigingen en is blijkbaar een voorstander van een langer durende oorlog met het verschrikkelijke naïeve idee zo Rusland op de knieën te krijgen.
Wat stel jij voor?quote:Op maandag 7 maart 2022 15:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er is maar 1 groep kortzichtig vriend en dat zijn mensen zoals jij. Het pleasen van een dictator in de hoop dat het daarmee over is. Wat een mooi recept voor vrede.
En niet bij de eu of navo (of een ander verband). En demilitairisatie. Met andere woorden is er eigenlijk niets veranderd. Putin verklaart sinds dag 1 al dat men geen bezetting van de Oekraïne wil realiseren.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:28 schreef Beathoven het volgende:
Ik las net over die Russische eisen om de oorlog te beeindigen op de teletekst app.
Bezopen.
Alsof alles straks afgelopen is met een handshake en de opeising van 3 regio's en erkenning van de krim als 1 vd 3.
En alle schade? En verwachten ze dat de wereld Rusland maar weer even inplugt ofzo?
Uiteindelijk bepalen de NAVO-landen indirect toch wel of Oekraïne moet tekenen of niet. Verzet in Oekraïne draait op hulp uit NAVO-landen.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Je spoort niet. Ga je nu echt zeggen dat Ukraine ten koste van alles zich dood moet vechten omdat anders Putin wint?
maar die gast zit er alleen maar voor zaalvullingquote:Op maandag 7 maart 2022 15:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, dit of Tsjerry die met een legerhelm op in het parlement staat. Zit niet zoveel verschil in imo.
samen met mcmlxiv hier op de FOK! pleiten voor zoveel mogelijk dodenquote:Op maandag 7 maart 2022 15:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Je spoort niet. Ga je nu echt zeggen dat Ukraine ten koste van alles zich dood moet vechten omdat anders Putin wint?
Dat is helemaal niet aan de orde.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Toen Baudet in legerkleding verscheen in de kamer? Dat was echt de enige keer dat zijn betoog en verschijning nog enig hout sneed.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, dit of Tsjerry die met een legerhelm op in het parlement staat. Zit niet zoveel verschil in imo.
Ligt aan Ukraine zelf hé?quote:Op maandag 7 maart 2022 15:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat ik al eerder heb aangegeven. Oekraïne militair en humanitair blijven steunen en het aan Oekraïne zelf laten om een besluit te nemen. Persoonlijk zou ik best een no fly zone durven in te stellen, maar ik gok dat dat een brug te ver is.quote:
Nee.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:32 schreef zoost het volgende:
[..]
In je eerste zin zet je gelijk mensen die het niet met je eens zijn weg als Putin/Trump lover, dat is inderdaad nogal kortzichtig.quote:
ook niet waar, de situatie is niet 'op te lossen' met een of twee maatregelen/grote beslissingenquote:Jij denkt dat het een uitstekend idee is dat Oekraïne zwicht voor de tiran Putin.Jij denkt dat daarmee deze situatie opgelost is.
valt wel mee, al moet ik wel nodig pissenquote:Tja, dan kun je mij wel opgefokt noemen (nadat je me eerst kortzichtig noemde), maar eerlijk gezegd zie ik dan toch vooral bij jou de nodige emotie.
Over emotioneel gesprokenquote:Op maandag 7 maart 2022 15:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
samen met mcmlxiv hier op de FOK! pleiten voor zoveel mogelijk doden
want de grote tiran klopt op de deur
Dus dan stoomt Rusland door naar Praag, Bratislava en Boedapest?quote:Op maandag 7 maart 2022 15:36 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat ik al eerder heb aangegeven. Oekraïne militair en humanitair blijven steunen en het aan Oekraïne zelf laten om een besluit te nemen. Persoonlijk zou ik best een no fly zone durven in te stellen, maar ik gok dat dat een brug te ver is.
Putin is niet klaar wanneer Oekraïne gemakkelijk valt, dat heeft hij nota bene zelf geschreven! Na Oekraïne begint het feest opnieuw. Oekraïne vecht net zo goed voor alle andere voormalige Oostbloklanden.
Rusland is geen grootmacht meer. Dat is ook waar dit om draait. Als Oekraïne verwesterd, is rusland net als een Mongolië. Niks wakker nada. Met Oekraïne hebben ze nog iets van een land wat ze onde hun invloedsfeer kunnen houden. Rusland is een vervallen staat, dit erkennen door de Russen zelf is de enige weg. En nee het westen is daar niet schuldig aan, maar puur hun eigen politiek paraat en achterhaalde kgb nationalistische zwakbegaafdheidquote:
quote:Op maandag 7 maart 2022 15:36 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat ik al eerder heb aangegeven. Oekraïne militair en humanitair blijven steunen en het aan Oekraïne zelf laten om een besluit te nemen. Persoonlijk zou ik best een no fly zone durven in te stellen, maar ik gok dat dat een brug te ver is.
Putin is niet klaar wanneer Oekraïne gemakkelijk valt, dat heeft hij nota bene zelf geschreven! Na Oekraïne begint het feest opnieuw. Oekraïne vecht net zo goed voor alle andere voormalige Oostbloklanden.
Zou niet de eerste keer zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus dan stoomt Rusland door naar Praag, Bratislava en Boedapest?
Ik ben het met je eens. En hoe langer dit conflict duurt en hoe groter de verliezen aan Russische zijde, des te langer het duurt voor hij de volgende stap wil gaan zetten. En daarmee hebben landen als Finland en Zweden de tijd om zich bij de NAVO aan te sluiten en kan de NAVO haar troepen in de Baltische staten uitbreiden.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:36 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wint putin? Een land veroveren heeft in de afgelopen 200 jaar nooit meer tot winst van een bezetter geleid alleen tot bloedige bezettingen waarbij de bezetters na loop van tijd afdropen. Vietnam en Afghanistan ben je nu alweer vergeten?quote:Op maandag 7 maart 2022 15:32 schreef zoost het volgende:
[..] Ga je nu echt zeggen dat Ukraine ten koste van alles zich dood moet vechten omdat anders Putin wint?
Ah, here comes the monkey out of the sleavequote:Op maandag 7 maart 2022 15:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. En hoe langer dit conflict duurt en hoe groter de verliezen aan Russische zijde, des te langer het duurt voor hij de volgende stap wil gaan zetten. En daarmee hebben landen als Finland en Zweden de tijd om zich bij de NAVO aan te sluiten en kan de NAVO haar troepen in de Baltische staten uitbreiden.
Het is vreselijk wrang, maar de stabiliteit in de wereld is waarschijnlijk enorm gebaat bij een lang conflict in Oekraïne. Veel meer dan bij een Oekraïne dat snel op de rug gaat liggen.
Ik begrijp dat je wederom geen weerwoord hebt?quote:
Ja, of de Oekraïners willen graag zelf beslissen over hun land, kan ook.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ah, here comes the monkey out of the sleave
Dat kunnen we absoluut niet hebben Etto! De horror, landen die over hun eigen toekomst willen beslissen!quote:Op maandag 7 maart 2022 15:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, of de Oekraïners willen graag zelf beslissen over hun land, kan ook.
Wij willen heel veel doden, mcmlxiv! Heel veel!quote:Op maandag 7 maart 2022 15:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je wederom geen weerwoord hebt?
Ik begrijp dat je niet de eisen van Putin gelezen hebt?
Ik begrijp dat je niet het essay van Putin gelezen hebt?
Tja, dan begrijp ik jouw emoties wel.
Dat lijkt (nog) onwaarschijnlijk, maar voor Vilnius, Riga, Tallinn en in het bijzonder Chisinau is het een ander verhaal. Hitler stopte ook niet toen Sudetenland, Oostenrijk en Polen onder de Duitse paraplu hingen. De speech van Poetin voor de inval lijkt me duidelijk zat.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus dan stoomt Rusland door naar Praag, Bratislava en Boedapest?
Uiteindelijk kunnen ze het zolang volhouden omdat ze steun krijgen.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, of de Oekraïners willen graag zelf beslissen over hun land, kan ook.
De andere partij? Dit is geen situatie die zwart-wit is. Je kunt van mening zijn dat Poetin een nare dictator is én dat het desondanks belangrijk is om een diplomatieke oplossing te vinden om verdere burgerslachtoffer en escalatie te voorkomen.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mogen we de andere partij verwijten dictators ruim baan te willen geven om hun landjepik voort te zetten en onnoemelijk veel burgerslachtoffers te maken ten einde een ware dictatuur aldaar te vestigen? Of is dat cru?
Ik vrees dat dat gewoon realiteit is. Ik hoop met heel mijn hart dat de Russen zich snel terug trekken, vooral voor mijn vrienden en hun familie daar. Maar voor de uitbreidingsdrang van Putin en zijn draagvlak zou een lang conflict verschrikkelijk slecht zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ah, here comes the monkey out of the sleave
Dat leidt tot genocide, kernoorlogen en dood en verderf.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat kunnen we absoluut niet hebben Etto! De horror, landen die over hun eigen toekomst willen beslissen!
Vilnius, Riga en Tallinn lijkt me al heel erg sterk. Laat staan Boedapest, Praag en Bratislava. Chisinau geloof ik al niet eens.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat lijkt (nog) onwaarschijnlijk, maar voor Vilnius, Riga, Tallinn en in het bijzonder Chisinau is het een ander verhaal. Hitler stopte ook niet toen Sudetenland, Oostenrijk en Polen onder de Duitse paraplu hingen.
Ik ben mij ooit een tijdje in Putin gaan verdiepen toen een reismaatje plots verdwijnselde toen hij terug kwam in Rusland. Denk dat ik meer gelezen heb over de beste man dan goed voor mij is.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je wederom geen weerwoord hebt?
Ik begrijp dat je niet de eisen van Putin gelezen hebt?
Ik begrijp dat je niet het essay van Putin gelezen hebt?
Tja, dan begrijp ik jouw emoties wel.
Niet doen, Howard... just don't.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De andere partij? Dit is geen situatie die zwart-wit is. Je kunt van mening zijn dat Poetin een nare dictator is én dat het desondanks belangrijk is om een diplomatieke oplossing te vinden om verdere burgerslachtoffer en escalatie te voorkomen.
Daar horen concessies bij, onder andere luisteren naar hun eisen.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat gewoon realiteit is. Ik hoop met heel mijn hart dat de Russen zich snel terug trekken, vooral voor mijn vrienden en hun familie daar. Maar voor de uitbreidingsdrang van Putin en zijn draagvlak zou een lang conflict verschrikkelijk slecht zijn.
Tja, dat zeiden mensen drie weken geleden ook over Kyivquote:Op maandag 7 maart 2022 15:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vilnius, Riga en Tallinn lijkt me al heel erg sterk. Laat staan Boedapest, Praag en Bratislava. Chisinau geloof ik al niet eens.
Ja.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
wtf [ twitter ]
is dit een aanval op russisch grondgebied?
Dat innemen lukt al moeizaam. Laat staan nog meer fronten erbij en gedoe met de NAVO.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Tja, dat zeiden mensen drie weken geleden ook over Kiev
Luisteren is iets anders dan omrollen.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Daar horen concessies bij, onder andere luisteren naar hun eisen.
Oekraïne binnenvallen is één, NAVO landen binnenvallen is een ander verhaal. Dat zal Rusland niet zomaar doen. Zijn ook nul signalen dat daar plannen voor zijn. Dit in tegenstelling tot de signalen die er al maanden waren dat men dit van plan was in Oekraïne.quote:
En dus?quote:Op maandag 7 maart 2022 15:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uiteindelijk kunnen ze het zolang volhouden omdat ze steun krijgen.
Idd, gedebunked is een groot woord, ik heb geventileerd hoe ik erover denk. Maar dat is niet alleen vanwege het zg. ontbreken van het onderhoud (waar ik niet in geloof) maar ook het zware terrein en het niet correct proberen te bergen van het vastzittende materiaal waardoor je alles aan flarden trekt. Ik heb voertuigen voorbij zien komen waar de wielen scheef onder staan en de halve voorkant vanaf getrokken is, dat komt niet omdat de band lek was...quote:Op maandag 7 maart 2022 13:10 schreef ExTec het volgende:
Nou nee, hij zei zoiets als: ik kan me niet voorstellen dat ze daar geen periodiek onderhoud doen! -waarop het antwoord is: ja, dat is prima voor te stellen als je naar andere factoren van het Russische pauperleger kijkt.
En dus bepalen indirect ook de landen die steun geven. Zonder die steun valt er voor Oekraïne immers een stuk minder te onderhandelen.quote:
Goed punt! (?)quote:Op maandag 7 maart 2022 15:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Luisteren is iets anders dan omrollen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |