"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen; dan dooft het licht."quote:Op maandag 7 maart 2022 15:22 schreef mcmlxiv het volgende:
Mooi dat Fok vindt (of althans de Putin/Trump fans) dat Oekraine het huidige "aanbod" van Putin maar gewoon moet accepteren want "Realpolitik". Tja voor realpolitik heb je twee partijen nodig die dat serieus nemen. Putin doet niet aan realpolitik (net zoals Hitler dat niet deed overigens), dus best een slecht advies om nu aan realpolitik te doen.
Stel Oekraine voldoet aan de eisen en wordt daarmee een puppet-state van Rusland. Winst voor Putin. Kan hij mooi verder met zijn droom, wie is de volgende?
Realpolitik 2022 is zorgen dat Oekraine Rusland militair laat doodbloeden en zorgen dat Oekraine daarbij maximaal ondersteunt wordt.
Natuurlijk wel.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:24 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hey mensenlevens spelen toch geen rol binnen het mechanisme van realpolitik?
Er is maar 1 groep kortzichtig vriend en dat zijn mensen zoals jij. Het pleasen van een dictator in de hoop dat het daarmee over is. Wat een mooi recept voor vrede.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:24 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wat moet het heerlijk zijn om zo kortzichtig naar zaken te kunnen kijken.
Respect
Mooi he?quote:Op maandag 7 maart 2022 15:24 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hey mensenlevens spelen toch geen rol binnen het mechanisme van realpolitik?
Ik heb nog nooit op Putin of Trump gestemd.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er is maar 1 groep kortzichtig vriend en dat zijn mensen zoals jij. Het pleasen van een dictator in de hoop dat het daarmee over is. Wat een mooi recept voor vrede.
Nou ja, het is wel wat wonderlijk dat mensen die schreeuwen over een dictatuur omdat een democratisch gekozen meerderheid je vraagt om een mondkapje te dragen, nu vinden dat een daadwerkelijke dictator best een soeverein land mag binnenvallen en burgerdoelen mag tapijtbommen omdat dat land graag vrij wil zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je bent je er van bewust dat je precies dezelfde soort 'analyses' vindt uit die hoek over mensen die anders naar de zaken kijken?
en ook die kloppen zichzelf op de borst omdat ze het opnieuw bij het rechte eind hebben
maar laat je er vooral door leiden
Gelukkig, je hebt geen inhoudelijk weerwoord meer dus kom je met onzin.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit op Putin of Trump gestemd.
Wat nu?
houden zoquote:Op maandag 7 maart 2022 15:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wat nu?
Er is minder keuze dan je denkt als gevolg van de toestand van de militaire capaciteiten van navo landen. Ja, de vs heeft wel wat maar die hebben al helemaal geen zin.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen; dan dooft het licht."
Tijd om dat een beetje te updaten:
"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen; dan dooft het licht. Behalve als de benzineprijzen echt ridicuul hoog worden, de tering... of pasta op ratsoen gaat. Dan volstaat een Action led-lampje voor de schijn en heel veel realisme. Niet onnodig provoceren mensen en al helemaal geen olie op het vuur gooien."
Past dat op die steen?
Tsja wat is verloren. Zuigerberg verloor ook miljarden in waarde onlangs doordat aandelen meta omlaag gingen. Hij zit er nog steeds warmpjes bij.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het BNP van Rusland is $3,875 Miljard volgens het CIA Factbook, iemand een idee wat de waarde is van alle sancties die er nu zijn/komen?
Volgens de NY-Post, altijd de "Kwaliteitskrant" hebben Ruslands rijksten tot nu toe 83 miljard verloren.
Dmitri Pestkopquote:Op maandag 7 maart 2022 14:21 schreef superniger het volgende:
Rusland eist dat Oekraïne onmiddellijk de gevechten staakt, neutraliteit opneemt in zijn grondwet, de Krim erkent als Russisch grondgebied en de separatistische republieken Donetsk en Loegansk erkent als onafhankelijke staten. Als dat gebeurt, zal Moskou de "speciale operatie" in Oekraïne direct stopzetten. "Dat is alles", zei de woordvoerder van het Kremlin, Dmitri Peskov, vlak voor aanvang van de derde ronde van besprekingen tussen Rusland en Oekraïne tegen persbureau Reuters.
Dit zijn al de eisen sinds dag 1 gewoon... is toch geen verassing lijkt me.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:28 schreef Beathoven het volgende:
Ik las net over die Russische eisen om de oorlog te beeindigen op de teletekst app.
Bezopen.
Alsof alles straks afgelopen is met een handshake en de opeising van 3 regio's en erkenning van de krim als 1 vd 3.
En alle schade? En verwachten ze dat de wereld Rusland maar weer even inplugt ofzo?
Dat moet je gewoon negeren. Hij verweet mij ook al eerder fan te zijn van Poetin. Deze user heeft zelf behoorlijk radicale overtuigingen en is blijkbaar een voorstander van een langer durende oorlog met het verschrikkelijke naïeve idee zo Rusland op de knieën te krijgen.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wat nu?
Je hebt dan ook nog geen punt gemaakt, behalve 'mensen zoals ik' kortzichtig noemen.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gelukkig, je hebt geen inhoudelijk weerwoord meer dus kom je met onzin.
dit wel danquote:
Dat is wat er gebeurt als een wat dommige internet-troll probeert te acteren dat hij een serieuze user is.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gelukkig, je hebt geen inhoudelijk weerwoord meer dus kom je met onzin.
Zullen we die steen gewoon weghalen?quote:Op maandag 7 maart 2022 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is minder keuze dan je denkt als gevolg van de toestand van de militaire capaciteiten van navo landen. Ja, de vs heeft wel wat maar die hebben al helemaal geen zin.
Als je wil dreigen heb je wel een geloofwaardige knuppel nodig.
quote:Op maandag 7 maart 2022 15:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is wat er gebeurt als een wat dommige internet-troll probeert te acteren dat hij een serieuze user is.
Al is het natuurlijk wel een verassing om er aan vast te blijven houden als de oorlog niet helemaal verloopt zoals je gepland had.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit zijn al de eisen sinds dag 1 gewoon... is toch geen verassing lijkt me.
Salman Rushdie merkte een keer op dat het beter is dat mensen in het parlement boos op elkaar worden, dan de mensen op straat.quote:
op de derde dagquote:Op maandag 7 maart 2022 15:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we die steen gewoon weghalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |