Klopt de great reset is in gang gezetquote:Op maandag 7 maart 2022 09:43 schreef torentje het volgende:
Het kan goedkoop maar men gunt armen en de middenklasse geen extraatjes.
De hongerzomer komt eraan!quote:Op maandag 7 maart 2022 10:11 schreef laforest het volgende:
Brood 6 cent meer in een week. Nou nou zeg
quote:Op maandag 7 maart 2022 12:49 schreef Sodemieters het volgende:
Your majesty, the people have no bread.
- Well, let them eat cake.
En vleesquote:Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Alpha0 het volgende:
Zo heel geweldig is brood niet. In NW Europa eten we het pas een paar duizend jaar en ons lichaam is er dus niet super goed aan aangepast. Eet gewoon groenten, fruit of bessen en noten.
In groente zit ook vaak giftige stoffen. gewoon alleen dierlijke producten eten.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Alpha0 het volgende:
Zo heel geweldig is brood niet. In NW Europa eten we het pas een paar duizend jaar en ons lichaam is er dus niet super goed aan aangepast. Eet gewoon groenten, fruit of bessen en noten.
Wat gaan ze daar eten dan?quote:Op maandag 7 maart 2022 09:34 schreef tong80 het volgende:
"Graan uit Oekraïne gaat vooral naar Zuid-Europa, Afrika en het Midden-Oosten,”
En eiwitten zijn toch ook gezond?quote:Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Alpha0 het volgende:
Ja want de rest van de boodschappen is wel zo goedkoop namelijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:11 schreef laforest het volgende:
Maar dat graan wordt ook weer verkocht voor de marktprijs en wordt het brood niet goedkoper.quote:Op maandag 7 maart 2022 16:32 schreef rutger05 het volgende:
Als je het brood niet meer kan betalen, kan je altijd nog tussen de eendjes gaan zitten in het park. Maar goed, minder veevoer (mais) verbouwen in Nederland en meer graan waar dat mogelijk is.
Who cares? Op centen kijken.quote:Op maandag 7 maart 2022 16:46 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja want de rest van de boodschappen is wel zo goedkoop namelijk.
brioche.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:49 schreef Sodemieters het volgende:
Your majesty, the people have no bread.
- Well, let them eat cake.
Doneer jij dan even aan elke Nederlander die amper genoeg verdienen even elke maand een paar tientallen euro's? Aangezien je toch niet op wat centen kijkt?quote:
Of minder brood eten.quote:Op maandag 7 maart 2022 16:32 schreef rutger05 het volgende:
Als je het brood niet meer kan betalen, kan je altijd nog tussen de eendjes gaan zitten in het park. Maar goed, minder veevoer (mais) verbouwen in Nederland en meer graan waar dat mogelijk is.
Wat stel je voor?quote:
En de rest hé...quote:Op maandag 7 maart 2022 10:11 schreef laforest het volgende:
Echt niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 22:21 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Doneer jij dan even aan elke Nederlander die amper genoeg verdienen even elke maand een paar tientallen euro's? Aangezien je toch niet op wat centen kijkt?
Dan eten die lui wat minder.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:37 schreef Toine51 het volgende:
[..]
En de rest hé...
Dan telt het wel aan...
Ja want mensen die straks geen brood meer kunnen halen, kunnen zich wel volvreten met andere dingenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Dan eten die lui wat minder.
Goed tegen al die overconsumptie.
Die eten meestal veel koekjes, patat, en andere paupertroep.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:13 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja want mensen die straks geen brood meer kunnen halen, kunnen zich wel volvreten met andere dingen
Ja. Omdat de rest niet te betalen is. Omdat ze in Nederland de belastingen op groente en fruit "niet omlaag kunnen brengen"quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:17 schreef laforest het volgende:
[..]
Die eten meestal veel koekjes, patat, en andere paupertroep.
Wat een bekrompen gedachtes...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:17 schreef laforest het volgende:
[..]
Kan sowieso interessant zijn om de prijzen van meel/broodbakmixen in de gaten te houden. Die zouden namelijk minimaal evenredig mee moeten stijgen.quote:
Een tros bananen is bij de AH ¤1,39. Geen Chiquita, maar prima te eten. Een grote zak Elstar appels is nu 1,79. En dan ga ik er van uit dat de AH niet eens het goedkoopste is. Hoezo niet te betalen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:25 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja. Omdat de rest niet te betalen is. Omdat ze in Nederland de belastingen op groente en fruit "niet omlaag kunnen brengen"
Maakt het niet minder waar.quote:
Moeten ze gaan werken of een tweede baantje nemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:25 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja. Omdat de rest niet te betalen is. Omdat ze in Nederland de belastingen op groente en fruit "niet omlaag kunnen brengen"
Want jij kan een hele dag leven op een tros bananen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een tros bananen is bij de AH ¤1,39. Geen Chiquita, maar prima te eten. Een grote zak Elstar appels is nu 1,79. En dan ga ik er van uit dat de AH niet eens het goedkoopste is. Hoezo niet te betalen?
https://www.ah.nl/producten/product/wi197393/ah-bananen
https://www.ah.nl/producten/product/wi123209/ah-elstar
Och och. De vooroordelen van jan modaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Moeten ze gaan werken of een tweede baantje nemen.
Mijn gezin eet dagelijks verse groente en fruit (ontbijt is variabel, niet dagelijks brood). Ik klaag niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:03 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Och och. De vooroordelen van jan modaal.
Ja, je vergelijkt je modale inkomen met mensen die onder modaal verdienen. Goed vergelijk vriend.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:11 schreef laforest het volgende:
[..]
Mijn gezin eet dagelijks verse groente en fruit (ontbijt is variabel, niet dagelijks brood). Ik klaag niet.
Ik heb geen vooroordelen, ik vergelijk slechts.
Dieren moet ook etenquote:Op maandag 7 maart 2022 10:36 schreef Gia het volgende:
Zit op een koolhydraatarm dieet nu. Doe mij maar wat vlees.
Modaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:25 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja, je vergelijkt je modale inkomen met mensen die onder modaal verdienen. Goed vergelijk vriend.
Het ging om groente en fruit dat jij dat onbetaalbaar vond?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:03 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Want jij kan een hele dag leven op een tros bananen?
Man, het is niet voor niks dat er zoveel mensen bij de voedselbank lopen he. En daarbuiten zit nog een hele groep die nét iets teveel verdient om daar te mogen komen, en nog minder vreten kunnen krijgen.
Want rogge is geen graan?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 16:15 schreef Bruinie het volgende:
Ik eet alleen roggebrood dus mij kan die stijgingen verrotten.
???quote:Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Alpha0 het volgende:
Zo heel geweldig is brood niet. In NW Europa eten we het pas een paar duizend jaar en ons lichaam is er dus niet super goed aan aangepast.
Godverdomme. Hij zegt het echt.quote:
Tuurlijk, ik schrijf altijd de waarheid.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Godverdomme. Hij zegt het echt.
Ik heb nieuws voor je.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik schrijf altijd de waarheid.
Nou, kom maar met je vooroordeel/vooroordelen.quote:
Bij dezequote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:55 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou, kom maar met je vooroordeel/vooroordelen.
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:17 schreef laforest het volgende:
[..]
quote:
quote:
Je zou met vooroordelen komen. Dit zijn toch gewoon feiten als het om de onderklasse gaat? Wellicht iets sterk uitgedrukt om zo een stereotype, en een principe, te destilleren, maar nog steeds de waarheid.quote:
Ok. wow.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:08 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Ik doe 1 week met een pak roggebrood. Dan wordt het maar 1 euro in plaats van 50 cent.
Roggebrood vult wat meer inderdaad dan een laf witje.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:08 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Ik doe 1 week met een pak roggebrood. Dan wordt het maar 1 euro in plaats van 50 cent.
Witbrood is echt smerig. Zit niks is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Roggebrood vult wat meer inderdaad dan een laf witje.
Gebakken lucht happen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:19 schreef laforest het volgende:
[..]
Witbrood is echt smerig. Zit niks is.
Mensen die witbrood met pindakaas eten.
Klopt. Witbrood is uitgevonden om de buikjes van de armen te vullen.quote:
Feiten en waarheid? In jouw bekrompen geest ja...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Je zou met vooroordelen komen. Dit zijn toch gewoon feiten als het om de onderklasse gaat? Wellicht iets sterk uitgedrukt om zo een stereotype, en een principe, te destilleren, maar nog steeds de waarheid.
Mijn geest is alles behalve bekrompen. Ik ben doctorandus in de filosofie (ethiek), ik heb zeker geen bekrompen geest. Je sluit je eigen geest af van de de waarheid, omdat je geconditioneerd ben om die controversieel te vinden.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Feiten en waarheid? In jouw bekrompen geest ja...
Met Nutella erop vind ik het een ware traktatie. Ongezond, maar overheerlijk. Alleen krijg je weer gauw honger.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:19 schreef laforest het volgende:
[..]
Je bent dus een slaaf van je passies en lusten. Nee kunnen zeggen tegen ongezonde doch overheerlijke dingen houdt in dat je vrij bent.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:45 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Met Nutella erop vind ik het een ware traktatie. Ongezond, maar overheerlijk. Alleen krijg je weer gauw honger.
Als men geen ongezonde (genots)middelen tot zich neemt ziet men hoe lelijk de wereld is geworden door toedoen van de ouderwetse bazen. Dan is namelijk de droom voorbij.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Je bent dus een slaaf van je passies en lusten. Nee kunnen zeggen tegen ongezonde doch overheerlijke dingen houdt in dat je vrij bent.
Deze act is buitengewoon vermoeiend.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Je zou met vooroordelen komen. Dit zijn toch gewoon feiten als het om de onderklasse gaat? Wellicht iets sterk uitgedrukt om zo een stereotype, en een principe, te destilleren, maar nog steeds de waarheid.
Dan moet je er wat aan doen, niet vluchten in illusie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men geen ongezonde (genots)middelen tot zich neemt ziet men hoe lelijk de wereld is geworden door toedoen van de ouderwetse bazen. Dan is namelijk de droom voorbij.
Het zijn vooroordelen. Het feit dat jij niet in staat bent om dat te herkennen, diskwalificeert je voor deze discussie.quote:
Vooroordeel.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Klopt. Witbrood is uitgevonden om de buikjes van de armen te vullen.
En toch schrijf je de ene bekrompen reactie na de andere.quote:
Dat is een kwestie van perspectief...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En toch schrijf je de ene bekrompen reactie na de andere.
Het concept 'vooroordeel' is best goed gedefinieerd. Perspectief verandert daar niet veel aan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:21 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van perspectief...
Deconstructie van het woord 'vooroordeel' laat een andere realiteit zien.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het concept 'vooroordeel' is best goed gedefinieerd. Perspectief verandert daar niet veel aan.
Dat heb jij geleerd tijdens je studie ethiek? Dat als de betekenis van een woord je niet bevalt, dat je dan zelf een andere betekenis kunt verzinnen? Ik wilde het al eerder zeggen; ik denk dat je collegegeld moet gaan terugvragen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Deconstructie van het woord 'vooroordeel' laat een andere realiteit zien.
Ruim 11000 jaar geleden begonnen ze in het Midden Oosten met het eten van brood. Die cultuur en de dragers er van hebben zich verspreid over de rest van Europa maar veel minder sterk in het Noorden dan in het Zuiden. Wij in Nederland zijn dus niet optimaal aangepast aan het eten van brood. Oorspronkelijk aten we in deze contreien en de omgeving waar we van afstammen (Oekraïne / Zuid Rusland) zuivel, groenten, vis, vlees, noten en bessen etc. maar geen brood.quote:
Ok, dat heb je eerder gesuggereerd, maar ik zie vooralsnog een stelling zonder onderbouwing.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:32 schreef Alpha0 het volgende:
Wij in Nederland zijn dus niet optimaal aangepast aan het eten van brood.
Leer eens te leven in een postmoderne wereld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat heb jij geleerd tijdens je studie ethiek? Dat als de betekenis van een woord je niet bevalt, dat je dan zelf een andere betekenis kunt verzinnen? Ik wilde het al eerder zeggen; ik denk dat je collegegeld moet gaan terugvragen.
En als je dan niet de juiste reacties krijgt, ga je raaskallen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:35 schreef laforest het volgende:
Leer eens te leven in een postmoderne wereld.
Dude.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En als je dan niet de juiste reacties krijgt, ga je raaskallen.
Licht geroosterd wit sneetje brood met gesmolten pindakaasquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:19 schreef laforest het volgende:
[..]
Maar even terug naar het begin. Jij vindt je zelf geweldig, maar ondertussen vertoon je wel wat megalomane en narcistische trekjes. En zit je tot aan je kruin toe vol met vooroordelen. Waarbij je niet in staat bent om voldoende zelfreflectie toe te passen om dat zelf te ontdekken.quote:
Als je 100.000 jaar lang vlees, groenten, bessen, noten eet. Denk jij dat het dan goed is als opeens brood een belangrijk onderdeel is van je dieet?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok, dat heb je eerder gesuggereerd, maar ik zie vooralsnog een stelling zonder onderbouwing.
Het is niet belangrijk wat ik denk. Jij doet een bewering, dan moet je die ook kunnen onderbouwen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:44 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Als je 100.000 jaar lang vlees, groenten, bessen, noten eet. Denk jij dat het dan goed is als opeens brood een belangrijk onderdeel is van je dieet?
Nee hoor, dat ben je niet. Dat zegt je begeleider je toch elke keer wel in de gesloten instelling?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:41 schreef laforest het volgende:
[..]
Mijn geest is alles behalve bekrompen. Ik ben doctorandus in de filosofie (ethiek), ik heb zeker geen bekrompen geest. Je sluit je eigen geest af van de de waarheid, omdat je geconditioneerd ben om die controversieel te vinden.
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ben je niet. Dat zegt je begeleider je toch elke keer wel in de gesloten instelling?
Wat is dit voor een vreemde reactie? Door eens in de zoveel tijd Nutella op wit brood te eten zou ik mijn lusten niet kunnen bedwingen? Wat een oordeel gaat hiervan uit. U ként me niet eens, wat het zeer ongepast maakt om zoiets te zeggen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Je bent dus een slaaf van je passies en lusten. Nee kunnen zeggen tegen ongezonde doch overheerlijke dingen houdt in dat je vrij bent.
Een hoog IQ betekent inderdaad niet automatisch dat iemand ook écht slim is. Deze user komt namelijk niet over als een wijs man.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En toch schrijf je de ene bekrompen reactie na de andere.
Dat mag niet van @laforest want dan ben je een slaaf van je lusten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Licht geroosterd wit sneetje brood met gesmolten pindakaas
Neen, ik eet vlees. Ik ben Kantiaan. Het gaat om het intern opleggen van je eigen morele wetgeving; nee zeggen tegen je verlokkingen is interne vrijheid. Raar vogel.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:56 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Wat is dit voor een vreemde reactie? Door eens in de zoveel tijd Nutella op wit brood te eten zou ik mijn lusten niet kunnen bedwingen? Wat een oordeel gaat hiervan uit. U ként me niet eens, wat het zeer ongepast maakt om zoiets te zeggen.
Laat me raden: u bent zeker zo'n extreme vegan freak?
Klopt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:01 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Dat mag niet van @:laforest want dan ben je een slaaf van je lusten.
Ik claim niet wijs te zijn, daarvoor ben ik nog te jong en heb ik nog veel te leren.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:59 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Een hoog IQ betekent inderdaad niet automatisch dat iemand ook écht slim is. Deze user komt namelijk niet over als een wijs man.
Ik vind jou op mijn beurt juist een rare vogel. Er is niets mis met af en toe eens wat lekkers ongezonds eten. Maar inderdaad af en toe. Jij veroordeelt mensen die een ander eetpatroon hebben dan jij en dat is niet netjes.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:03 schreef laforest het volgende:
[..]
Neen, ik eet vlees. Ik ben Kantiaan. Het gaat om het intern opleggen van je eigen morele wetgeving; nee zeggen tegen je verlokkingen is interne vrijheid. Raar vogel.
Uitzonderingen maken houdt in dat je geen innerlijke overtuiging hebt. Morele zwakte. Principes hebben geen uitzonderingen. Het eetpatroon is irrelevant, dat is weer zo dierlijk. Het gaat om interne wetgeving. Nee kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:12 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik vind jou op mijn beurt juist een rare vogel. Er is niets mis met af en toe eens wat lekkers ongezonds eten. Maar inderdaad af en toe. Jij veroordeelt mensen die een ander eetpatroon hebben dan jij en dat is niet netjes.
Blijkbaar ben jij volmaakt briljant. Toe, verlicht mij met jouw kennis en wijsheidquote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:20 schreef laforest het volgende:
[..]
Uitzonderingen maken houdt in dat je geen innerlijke overtuiging hebt. Morele zwakte. Principes hebben geen uitzonderingen. Het eetpatroon is irrelevant, dat is weer zo dierlijk. Het gaat om interne wetgeving. Nee kunnen zeggen.
Vermoeiende act dit.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:38 schreef Nicksanders het volgende:
Dan maken ze toch duurder.
Benzine ook.
Hopelijk zo duur dat al die paupers in het ov moeten.
Heb ik het asfalt voor mijzelf.
Hoezo inleveren?
Gewoon salaris verhoging van 18% fixen be like me
Alsof dat voor mensen een motivatie zou zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:25 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Voor iemand die volledig teert op familiekapitaal en zelf feitelijk niks bereikt heeft heb je nogal een grote bek. Misschien moet je je plek kennen en die is moreel gezien onder aan de ladder.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Moeten ze gaan werken of een tweede baantje nemen.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 00:27 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Voor iemand die volledig teert op familiekapitaal en zelf feitelijk niks bereikt heeft heb je nogal een grote bek. Misschien moet je je plek kennen en die is moreel gezien onder aan de ladder.
Als er iets aan gedaan had kunnen worden, dan waren mensen toch nooit begonnen met genotsmiddelen kopen ter vervanging van mooi volk?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:05 schreef laforest het volgende:
[..]
Dan moet je er wat aan doen, niet vluchten in illusie.
Eerst maar eens een beetje fatsoenlijk reageren, dan doe ik dat ook.quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:57 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Geen inhoudelijke reactie, typisch
Uit de hoogte doen tegen minderbedeelden, terwijl je zelf zonder een bijdrage te leveren geld toegeworpen krijgt noem jij fatsoenlijk reageren?quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Eerst maar eens een beetje fatsoenlijk reageren, dan doe ik dat ook.
Ik doe niet uit de hoogte.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:30 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Uit de hoogte doen tegen minderbedeelden, terwijl je zelf zonder een bijdrage te leveren geld toegeworpen krijgt noem jij fatsoenlijk reageren?
Dat jij zo'n negatieve kijk op mijn persoon hebt is pas triest. Is het beperkt vermogen of afgunst?quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:55 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dat doe je wel en dat je dat zelf niet ziet is vrij triest.
Wat 'n afgunst zeg.quote:Op woensdag 9 maart 2022 00:27 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Voor iemand die volledig teert op familiekapitaal en zelf feitelijk niks bereikt heeft heb je nogal een grote bek. Misschien moet je je plek kennen en die is moreel gezien onder aan de ladder.
Mensen op triest gedrag wijzen is afgunst? Ik heb geen enkele reden om jaloers op hem te zijn.quote:
Het komt altijd wat afgunstig over als mensen afgeven op mensen die blijkbaar flink wat hebben gekregen of krijgen van hun ouders, grootouders of wie dan ook.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:19 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Mensen op triest gedrag wijzen is afgunst? Ik heb geen enkele reden om jaloers op hem te zijn.
Je kan er in Amerika en vele andere landen zelfs president mee wordenquote:Op woensdag 9 maart 2022 09:30 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Uit de hoogte doen tegen minderbedeelden, terwijl je zelf zonder een bijdrage te leveren geld toegeworpen krijgt noem jij fatsoenlijk reageren?
Oh, ik gun iedereen enorme familiekapitalen hoor, maar als je dan vervolgens laatdunkend gaat doen over mensen die het wat minder getroffen hebben is dat nogal sneu.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het komt altijd wat afgunstig over als mensen afgeven op mensen die blijkbaar flink wat hebben gekregen of krijgen van hun ouders, grootouders of wie dan ook.
Parttime werkster gespot, wie heeft daar de tijd voor tegenwoordigquote:
Ik kijk indetrdaad liever hbo maxquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:24 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Parttime werkster gespot, wie heeft daar de tijd voor tegenwoordig
Je hebt tijd om te fokken dus heb je ook tijd om een brood te bakken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:24 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Parttime werkster gespot, wie heeft daar de tijd voor tegenwoordig
Zo fatsoenlijk ben je anders niet. Je hebt het hier met iedereen aan de stok. Zou dat aan je onaangename karakter kunnen liggen? Want je voelt je duidelijk beter dan ons, het straalt van je af.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Eerst maar eens een beetje fatsoenlijk reageren, dan doe ik dat ook.
Halcon, ik wist niet eens dat die user leeft van familiekapitaal, dus jaloezie speelt bij mij geen enkele rol. Deze user zit vol met vooroordelen en geeft af op minderbedeelden. Ook gedraagt hij zich bijzonder uit de hoogte. Dát maakt dat mensen hem een vervelend persoon vinden, niet zijn geld.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het komt altijd wat afgunstig over als mensen afgeven op mensen die blijkbaar flink wat hebben gekregen of krijgen van hun ouders, grootouders of wie dan ook.
Ik zou het allemaal niet zo zwaar oppakken en ook 'n beetje tegen 'n stootje kunnen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:04 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Halcon, ik wist niet eens dat die user leeft van familiekapitaal, dus jaloezie speelt bij mij geen enkele rol. Deze user zit vol met vooroordelen en geeft af op minderbedeelden. Ook gedraagt hij zich bijzonder uit de hoogte. Dát maakt dat mensen hem een vervelend persoon vinden, niet zijn geld.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:59 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Zo fatsoenlijk ben je anders niet. Je hebt het hier met iedereen aan de stok. Zou dat aan je onaangename karakter kunnen liggen? Want je voelt je duidelijk beter dan ons, het straalt van je af.
En als iemand dan zegt dat ze dan een tweede baantje kunnen nemen, dan doet men uit de hoogte en neerbuigend. Oh ja, en voel je schuldig omdat je wat hebt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou het allemaal niet zo zwaar oppakken en ook 'n beetje tegen 'n stootje kunnen.
Dat mensen er 'n baantje bij moeten nemen of extra uren moeten gaan werken, kan zomaar eens realiteit worden. Het is ook niet zo dat Nederlanders nu zo heel veel werken.
Dat kan zijn. Vervelend wel voor degenen die 100% zijn afgekeurd wegens ziekte. Die kunnen niet meer werken, zelfs niet als ze zouden willen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou het allemaal niet zo zwaar oppakken en ook 'n beetje tegen 'n stootje kunnen.
Dat mensen er 'n baantje bij moeten nemen of extra uren moeten gaan werken, kan zomaar eens realiteit worden. Het is ook niet zo dat Nederlanders nu zo heel veel werken.
Als jij dat vindt dan is dat zo. Ik stop met deze zinloze discussie.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:20 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb het met niemand aan de stok.
Joh, laforest ging in ‘t verleden ook aan de seks of friemel met de vriendin van iemand anders (for all of FOK! to see). Dus wat dat betreft is zijn innerlijke, morele kompas ook aardig stuk. Verder ga ik me niet mengen in deze discussie maar ergerde me mateloos en moest dit even kwijt,quote:Op woensdag 9 maart 2022 00:27 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Voor mensen die 100% afgekeurd zijn, is het vervelend ja. Ik vind persoonlijk wel dat we mensen die echt niet kunnen, moeten helpen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:31 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Dat kan zijn. Vervelend wel voor degenen die 100% zijn afgekeurd wegens ziekte. Die kunnen niet meer werken, zelfs niet als ze zouden willen.
Wow dat was 12 jaar geleden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Joh, laforest ging in ‘t verleden ook aan de seks of friemel met de vriendin van iemand anders (for all of FOK! to see). Dus wat dat betreft is zijn innerlijke, morele kompas ook aardig stuk. Verder ga ik me niet mengen in deze discussie maar ergerde me mateloos en moest dit even kwijt,. Plus ik vraag me sterk af of hij momenteel geen act opvoert, maar zo niet:
.
Ontopic: heb coeliakie, dus eet nauwelijks brood. Mijn voedsel is al duur genoeg hierdoor,.
In Roemenië hebben ze 'n spreekwoord en dat luidt dat zolang 'n loops teefje d'r staartje niet omhoog doet, ze niet gepakt wordt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Joh, laforest ging in ‘t verleden ook aan de seks of friemel met de vriendin van iemand anders (for all of FOK! to see). Dus wat dat betreft is zijn innerlijke, morele kompas ook aardig stuk. Verder ga ik me niet mengen in deze discussie maar ergerde me mateloos en moest dit even kwijt,. Plus ik vraag me sterk af of hij momenteel geen act opvoert, maar zo niet:
.
Ontopic: heb coeliakie, dus eet nauwelijks brood. Mijn voedsel is al duur genoeg hierdoor,.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Roemenië hebben ze 'n spreekwoord en dat luidt dat zolang 'n loops teefje d'r staartje niet omhoog doet, ze niet gepakt wordt.
Heb er jaren gewoond en woon er nog steeds 'n flink deel van het jaar. Vandaarquote:Op woensdag 9 maart 2022 12:26 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ben je Roemeens trouwens? Je hebt het best vaak over Roemenië en Moldavië.![]()
Ook een achtergrond, geboren daar?quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb er jaren gewoond en woon er nog steeds 'n flink deel van het jaar. Vandaar
Roemenie is een tof land man ik wil er emigrerenquote:Op woensdag 9 maart 2022 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb er jaren gewoond en woon er nog steeds 'n flink deel van het jaar. Vandaar
Ah. Dat is niet te zien adv je fotoboek.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:05 schreef laforest het volgende:
[..]
Wow dat was 12 jaar geleden.
Klopt, ik was toen single dus moreel niets mis mee. In tussen is er veel veranderd sinds 2010.
Gelukkig heb ik middels leven en jaren studie mijn morele kompas bijgesteld, en in een rijke familie getrouwd.
Anyway dan maar jouw
Dat mag.
(Het kan niet zoooo erg voor FOK! geweest zijn aangezien ik in 2016 nog FOK! mod werd)
Mja, 4 CDs uitgebracht, 2 LPs, 3 vinyl singles, aan 5 compilaties bijgedragen inclusief 1 met Motörhead, en genoeg merch. Was voldoende.quote:Op woensdag 9 maart 2022 14:32 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ah. Dat is niet te zien adv je fotoboek.
Zou eerder zeggen dat je nadat het niet gelukt was met je metal bandje om door te breken, je nu je dagen slijt op de sanitair afdeling van de Gamma.
Maar goed, good for you als het waar is dat je niet werkt en teert op geld waar je zelf niks voor hebt hoeven doen anders dan ademen.
Dat is inderdaad frappant. Zelfde gaat op voor accijnzen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:38 schreef HeatWave het volgende:
BTW verhogen is 1 klik, BTW verlagen is "ingewikkeld"
Het telt niet als die zijn opgekocht door pappie en mammie en tante toos uit urk.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:09 schreef laforest het volgende:
[..]
Mja, 4 CDs uitgebracht, 2 LPs, 3 vinyl singles, aan 5 compilaties bijgedragen inclusief 1 met Motörhead, en genoeg merch. Was voldoende.
Tja al die milieu troep in het regeerakkoord moet ook betaald worden. De linkse partijen houden daar aan vast ook al is er een oorlog.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is inderdaad frappant. Zelfde gaat op voor accijnzen.
Lastig lastig allemaal. Belgie doet het hop hop en klaar.
Zeg gewoon dat je het niet wil, dan kunnen we daar tenminste respect voor hebben i.p.v dit gelul waar iemand met een beetje verstand zo doorheen prikt.
Trollolololquote:Op woensdag 9 maart 2022 15:13 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het telt niet als die zijn opgekocht door pappie en mammie en tante toos uit urk.
[..]
Tja al die milieu troep in het regeerakkoord moet ook betaald worden. De linkse partijen houden daar aan vast ook al is er een oorlog.
Wat noem jij onderklasse? Ik werk. Ik rook niet. En ik eet amper tot geen junkfood. Ik probeer elke dag gevarieerd te eten. Ik heb geen dure internet aansluiting. Geen extra tv pakketten. Maar. Nu komt het. Ik hou maandelijks amper tot geen geld over. En ja. Ik werk gewoon bijna 40uur per week. Nu jij weer met je vooroordelenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Misschien betaal je te veel huur?quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:39 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Wat noem jij onderklasse? Ik werk. Ik rook niet. En ik eet amper tot geen junkfood. Ik probeer elke dag gevarieerd te eten. Ik heb geen dure internet aansluiting. Geen extra tv pakketten. Maar. Nu komt het. Ik hou maandelijks amper tot geen geld over. En ja. Ik werk gewoon bijna 40uur per week. Nu jij weer met je vooroordelen
Ik betaal rond de ¤450,-. Maar kijk eens wat een normaal prakkie eten kost. Waar ik voorheen ¤10 in de 3 á 4 dagen kwijt was, ben ik die ¤10 nu gewoon in 2 dagen kwijt. En dat gaat alleen nog maar on eten. Benzine, want fietsen is gewoon te ver naar m'n werk toe. Verzekeringen. Noem het maar op.. Alles wordt te duur. En dan zou ik een "tokkie zijn die alleen maar patat, koekjes en shag koopt? De wereld is meer dan dat. Mensen als ik die gewoon werken,maar aan de"onderkant" van de maatschappij zitten met werk, hebben geen cent te makken, maar verdienen weer teveel voor bijvoorbeeld de voedselbank of een stadjerspas. Kwijtscheldingen. Noem het maar op. Wij betalen overal voor, maar rondkomen wordt steeds moeilijker. Ook omdat je al contant bezig bent met besparen. Eens houdt dat besparen op natuurlijk hequote:
ah dat is een nuttige studie zoiets als vrijetijdsmanagement.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:41 schreef laforest het volgende:
[..]
Mijn geest is alles behalve bekrompen. Ik ben doctorandus in de filosofie (ethiek), ik heb zeker geen bekrompen geest. Je sluit je eigen geest af van de de waarheid, omdat je geconditioneerd ben om die controversieel te vinden.
Als het meer dan een 3e van je loon is dan woon je boven je stand en heb je dus minder over voor andere dingen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:53 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ik betaal rond de ¤450,-. Maar kijk eens wat een normaal prakkie eten kost. Waar ik voorheen ¤10 in de 3 á 4 dagen kwijt was, ben ik die ¤10 nu gewoon in 2 dagen kwijt. En dat gaat alleen nog maar on eten. Benzine, want fietsen is gewoon te ver naar m'n werk toe. Verzekeringen. Noem het maar op.. Alles wordt te duur. En dan zou ik een "tokkie zijn die alleen maar patat, koekjes en shag koopt? De wereld is meer dan dat. Mensen als ik die gewoon werken,maar aan de"onderkant" van de maatschappij zitten met werk, hebben geen cent te makken, maar verdienen weer teveel voor bijvoorbeeld de voedselbank of een stadjerspas. Kwijtscheldingen. Noem het maar op. Wij betalen overal voor, maar rondkomen wordt steeds moeilijker. Ook omdat je al contant bezig bent met besparen. Eens houdt dat besparen op natuurlijk he
Ja, heel nuttig voor mijn zelfontwikkeling. Waarom? Omdat ik dat kan. Ga jij maar studeren voor baantje, mooie diploma die miljoenen anderen ook hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:56 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
ah dat is een nuttige studie zoiets als vrijetijdsmanagement.
Klopt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:53 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ik betaal rond de ¤450,-. Maar kijk eens wat een normaal prakkie eten kost. Waar ik voorheen ¤10 in de 3 á 4 dagen kwijt was, ben ik die ¤10 nu gewoon in 2 dagen kwijt. En dat gaat alleen nog maar on eten. Benzine, want fietsen is gewoon te ver naar m'n werk toe. Verzekeringen. Noem het maar op.. Alles wordt te duur. En dan zou ik een "tokkie zijn die alleen maar patat, koekjes en shag koopt? De wereld is meer dan dat. Mensen als ik die gewoon werken,maar aan de"onderkant" van de maatschappij zitten met werk, hebben geen cent te makken, maar verdienen weer teveel voor bijvoorbeeld de voedselbank of een stadjerspas. Kwijtscheldingen. Noem het maar op. Wij betalen overal voor, maar rondkomen wordt steeds moeilijker. Ook omdat je al contant bezig bent met besparen. Eens houdt dat besparen op natuurlijk he
Hoezo act.quote:
Veel mensen merken het tot nu toe niet echt natuurlijk. Dan is het makkelijk praten.quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:32 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Klopt.
Ik merk ook op dat mensen van rond boven modaal de situatie totaal onderschatten.
Ik zat de reacties te lezen op autoweek, en veel reacties zijn zoals:
''Koop dan wat zonnenpanelen, en een tweedehands tesla''
'' Als je ziet hoe de lagere klassen leven, met de deur wagenwijd open, 4 honden, elke dag vreten bezorgen ''
'' De benzine moet nog veel hoger, hoe hoger hoe sneller we allemaal elektrisch gaan rijden ''
'' ik heb nergens last van, heb een warmtepomp en zonnepanelen''
Voor mensen in een huurhuis (en dat zijn er veel in Nederland) valt er weinig te verbouwen aan je huis.
En met een laag inkomen heb je ook geen geld voor een elektrische auto.
Het lijkt wel alsof men doet of het allemaal aanstellerij is. Maar de inflatie op dit moment kan echt zorgen dat mensen in de schulden komen, en dan zijn we nog niet eens op het hoogtepunt, de enorme inflatie in de supermarkt moet bijvoorbeeld nog komen.
Oké, stoere jongen. Vanavond maar weer burgers bakken bij de Mac..quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:57 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hoezo act.
Ik ga er niet 2 of 3 % op achteruit
Ik heb gewoon dikke salaris verhoging gefixt.
Geef geen neuk om een euro meer of minder
Ik werk gewoon van 9 tot 5.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:07 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Oké, stoere jongen. Vanavond maar weer burgers bakken bij de Mac..
Ten eerste is er nog geen concrete hulp, dus waar lul je overquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:37 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
De hulp is echter alleen beschikbaar voor de mensen die dit het hardst nodig hebben.
Ik kan al voorspellen hoe dit gaat. De meest 'zielige' mensen gaan gratis geld krijgen, maar dat zijn meestal ook de meest nutteloze types uit de maatschappij.
Dus eigenlijk maken uitkeringstrekkers zich veel nuttiger dan loonslaven? Zo leer je nog eens wat op Fok.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:56 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Ten eerste is er nog geen concrete hulp, dus waar lul je over
Ten tweede mensen met een uitkering hebben veel tijd maar dragen ook veel bij aan de maatschappij. Betalen ook gewoon belasting, vaak zelfs relatief meer. En doen vaak vrijwilligerswerk (dus wezenlijk bijdragen aan de maatschappij, waar jij alleen maar voor je hypotheek, lease en werkgever aan het slaven bent.
Tuurlijk joh alle uitkeringstrekkers doen vrijwilligers werk vooral blijven dromen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:56 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Ten eerste is er nog geen concrete hulp, dus waar lul je over
Ten tweede mensen met een uitkering hebben veel tijd maar dragen ook veel bij aan de maatschappij. Betalen ook gewoon belasting (o.a. shag en alcohol accijns om in je straatje te blijven), vaak zelfs relatief meer. En doen vaak vrijwilligerswerk (dus wezenlijk bijdragen aan de maatschappij, waar jij alleen maar voor je hypotheek, lease en werkgever aan het slaven bent.
Ken er genoeg die voor hun lol uitkering trekken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:00 schreef myShizzle het volgende:
Bijna niemand zit voor zijn of haar lol in een uitkering. Als je dat niet inziet heb je nog wat te leren dus blijf vooral verder lezen op Fok jah
Ok. Laten we al die kanslozen euthanaseren. Ga jij er dan op vooruit, of zijn dan de winkels leeg, wordt de vuilnis niet meer opgehaald en exploderen de prijzen? Denk de volgende keer eerst eens na, voordat je wat post.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:37 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik werk gewoon van 9 tot 5.
De Mac kan mij niet betalen.
Maar goed ik lees dat de Nederlandse bevolking vrijwel zeker armer gaat worden. De hulp is echter alleen beschikbaar voor de mensen die dit het hardst nodig hebben.
Ik kan al voorspellen hoe dit gaat. De meest 'zielige' mensen gaan gratis geld krijgen, maar dat zijn meestal ook de meest nutteloze types uit de maatschappij. Denk aan uitkeringstrekkers, import, tokkies etc. Als normaal persoon met een baan ga je niks krijgen en mag je het lekker zelf uitzoeken.
Ik mag dus weer betalen voor de shagrokende aldibierdrinkende kanslozen zonder eigen verantwoordelijkheid.
Ja lekker makkelijk vriend. Ga jij maar eens een huis vinden voor minder dan die 450,-. Kan je vergeten. Als ik uit dit huis zou verhuizen, gaat de huur richting de 600. De huurprijzen gaan gewoon nergens meer over.quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:06 schreef laforest het volgende:
[..]
Als het meer dan een 3e van je loon is dan woon je boven je stand en heb je dus minder over voor andere dingen.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:32 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Klopt.
Ik merk ook op dat mensen van rond boven modaal de situatie totaal onderschatten.
Ik zat de reacties te lezen op autoweek, en veel reacties zijn zoals:
''Koop dan wat zonnenpanelen, en een tweedehands tesla''
'' Als je ziet hoe de lagere klassen leven, met de deur wagenwijd open, 4 honden, elke dag vreten bezorgen ''
'' De benzine moet nog veel hoger, hoe hoger hoe sneller we allemaal elektrisch gaan rijden ''
'' ik heb nergens last van, heb een warmtepomp en zonnepanelen''
Ik zeg niets controversieel. 1/3 maximaal naar je huur is de norm.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:30 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk vriend. Ga jij maar eens een huis vinden voor minder dan die 450,-. Kan je vergeten. Als ik uit dit huis zou verhuizen, gaat de huur richting de 600. De huurprijzen gaan gewoon nergens meer over.
Zeker. Dat is waarom mensen steeds langer bij hun ouders blijven wonen: betaalbare woningen zijn schaars geworden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 06:57 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik zeg niets controversieel. 1/3 maximaal naar je huur is de norm.
Gewoon op kamers gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zeker. Dat is waarom mensen steeds langer bij hun ouders blijven wonen: betaalbare woningen zijn schaars geworden.
Ja joh. Een gezin stichten op kamers. Nee, dat gaat werken..quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Gewoon op kamers gaan.
Ik vind het niet erg om per kamer te verhuren.
Verwend? Je kunt niet alles hebben. En als je als gezin geen ¤450,- huur kunt betalen moet je je toch gaan afvragen wat je fout doet, of waarom je aan een gezin begonnen bent als je er geen geld voor hebt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:54 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja joh. Een gezin stichten op kamers. Nee, dat gaat werken..
Vent, ben jij nog wel van deze wereld? Voor startende stellen is het onbetaalbaar om iets te vinden binnen hun budget.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Verwend? Je kunt niet alles hebben. En als je als gezin geen ¤450,- huur kunt betalen moet je je toch gaan afvragen wat je fout doet, of waarom je aan een gezin begonnen bent als je er geen geld voor hebt.
Als mijn zoon 21 wordt geef/schenk ik hem een apartment.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vent, ben jij nog wel van deze wereld? Voor startende stellen is het onbetaalbaar om iets te vinden binnen hun budget.
Voor ¤450 huur/koop je niks.
¤1000 is de norm, kopen is goedkoper maar goedkope huizen zijn er niet. Niet elke jongere heeft vermogende ouders, dus dan blijf je maar thuis wonen. Ja, daar ga je geen gezin stichten dus daarom blijft de bevolkingsgroei achter.(los van immigratie)
Je moet echt wel met z"n 2en een goed salaris hebben, wil je nog fatsoenlijk leven. Ik zou ook niet een 3de van mijn salaris kwijt willen zijn aan woonlasten.
Nee, laat die troll gewoon.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:27 schreef Toine51 het volgende:
Vent, ben jij nog wel van deze wereld?
Winkel personeel en mensen die het vuilnis ophalen beschouw ik niet als kansloze.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Laten we al die kanslozen euthanaseren. Ga jij er dan op vooruit, of zijn dan de winkels leeg, wordt de vuilnis niet meer opgehaald en exploderen de prijzen? Denk de volgende keer eerst eens na, voordat je wat post.
Jij bent er dus ook zo een waarvan armen geen vrede mogen hebben?quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Verwend? Je kunt niet alles hebben. En als je als gezin geen ¤450,- huur kunt betalen moet je je toch gaan afvragen wat je fout doet, of waarom je aan een gezin begonnen bent als je er geen geld voor hebt.
Huh? Tuurlijk wel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent er dus ook zo een waarvan armen geen vrede mogen hebben?
Dat ligt er allemaal maar 'n beetje aan waar in Nederland. In bijvoorbeeld Limburg kun je best wel huren voor 'n stuk minder dan ¤ 1.000 per maand.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vent, ben jij nog wel van deze wereld? Voor startende stellen is het onbetaalbaar om iets te vinden binnen hun budget.
Voor ¤450 huur/koop je niks.
¤1000 is de norm, kopen is goedkoper maar goedkope huizen zijn er niet. Niet elke jongere heeft vermogende ouders, dus dan blijf je maar thuis wonen. Ja, daar ga je geen gezin stichten dus daarom blijft de bevolkingsgroei achter.(los van immigratie)
Je moet echt wel met z"n 2en een goed salaris hebben, wil je nog fatsoenlijk leven. Ik zou ook niet een 3de van mijn salaris kwijt willen zijn aan woonlasten.
Ah, op die manier. Je wilt ze euthanaseren als ze werkloos worden. Of krijg je eerst nog wat tijd om een nieuwe baan te vinden?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:17 schreef Nicksanders het volgende:
Als je goed leest noem ik dus ook de uitkeringstrekkers en daar zullen uitzonderingen bij zitten maar de meeste en veelal ook vanuit bepaalde landen weigeren gewoon te werken of hebben 0.0 kennis om te werken.
En ja daar vallen ook enkele Nederlandse tokkies onder uit bepaalde wijken.
Als jij werkloos raakt en "tussen werk in zit" krijg je tot een x bedrag en x maanden afhankelijk van je werk verleden een ww uitkering.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Je wilt ze euthanaseren als ze werkloos worden. Of krijg je eerst nog wat tijd om een nieuwe baan te vinden?
Misschien makkelijker om dan gewoon alle uitkeringen en toeslagen af te schaffen. Dan liggen ze straks wel allemaal op straat. En dan zul je het minimumloon ongeveer moeten verdubbelen, gezien de huidige woonlasten.
Jij hebt voor alles wel een hele simpele oplossing, niet?quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Gewoon op kamers gaan.
Ik vind het niet erg om per kamer te verhuren.
Ja, in een achterbuurt in Roermond of Heerlen. Wil je hier in ons dorp in Midden-Limburg een beetje in een fatsoenlijke wijk wonen met nieuwbouw betaal je dus minimaal ¤1000quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt er allemaal maar 'n beetje aan waar in Nederland. In bijvoorbeeld Limburg kun je best wel huren voor 'n stuk minder dan ¤ 1.000 per maand.
In Groningen zijn een paar jaar geleden hele leuk goedkopere "kleinere" woningen met tuintje in een normale buurt gesloopt. 1x raden wat er voor in de plaats gekomen is. Hoogbouw met 1 slaapkamer en een woonkamer die nog kleiner is dan mijn keuken.. Voor ¤1100,- . Gaat toch helemaal nergens meer over?quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, in een achterbuurt in Roermond of Heerlen. Wil je hier in ons dorp in Midden-Limburg een beetje in een fatsoenlijke wijk wonen met nieuwbouw betaal je dus minimaal ¤1000
Niet alleen in 'n achterbuurt. Voor zo ver Roermond echte achterbuurten heeft.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, in een achterbuurt in Roermond of Heerlen. Wil je hier in ons dorp in Midden-Limburg een beetje in een fatsoenlijke wijk wonen met nieuwbouw betaal je dus minimaal ¤1000
Waarom reageer je op een troll of ben jij er ook 1?quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:16 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Jij hebt voor alles wel een hele simpele oplossing, niet?
Man o man. Op kamers wonen op je 40e. En wat denk je dat een kamer huren kost hier in Groningen? Vaak nog meer als het huis waar ik nu in zit.. Vaak ook nog zonder huursubsidie.
Maar dit soort dingen zal jij nooit gaan begrijpen met je meer dan modale inkomen. Jij bent niet van deze wereld.
Nuttige bijdrage jongen! Hoezo zou ik nou weer een troll zijn,,,? Of is dat je nieuw aangeleerd woordje van vandaag?quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom reageer je op een troll of ben jij er ook 1?
Dat is een vraag, meer niet. Aan je reactie te zien is het antwoord ja, dus dan kom je op mijn negeer lijstquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:29 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nuttige bijdrage jongen! Hoezo zou ik nou weer een troll zijn,,,? Of is dat je nieuw aangeleerd woordje van vandaag?
Nu moet ik huilenquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is een vraag, meer niet. Aan je reactie te zien is het antwoord ja, dus dan kom je op mijn negeer lijst
Ik begrijp er helemaal NIKS van!quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
@:Nicksanders:
Op het moment zijn veel mensen in de bijstand Syriërs. Je weet wel, omdat daar alles kapot is geschoten.
Wat denk je dat er gebeurt met asielzoekers die zijn toegelaten en geen Nederlands of Engels spreken?quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:32 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik begrijp er helemaal NIKS van!
Het waren toch allemaal architecten en HiPo pharmaceuten en ultra-intelligente kenniswerkers?
Die user is een fantast met een wajong uitkering.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:43 schreef Solotovski het volgende:
Lekker serieus ingaan op ubertroll laforest![]()
Getraumatiseerd en laagopgeleid. Komen van een shithole land. Mooie cocktail om hier aan het overheidsinfuus te gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:32 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik begrijp er helemaal NIKS van!
Het waren toch allemaal architecten en HiPo pharmaceuten en ultra-intelligente kenniswerkers?
Echt niet! De politici zeiden dat ze het banentekort konden oplossen! En die zouden toch niet liegen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:05 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Getraumatiseerd en laagopgeleid. Komen van een shithole land. Mooie cocktail om hier aan het overheidsinfuus te gaan.
Volgens Pechtold waren het tandartsen. Voorzitter van de KVK had de lichting even snel bekeken en geconcludeerd dat het er goed uitzag.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Echt niet! De politici zeiden dat ze het banentekort konden oplossen! En die zouden toch niet liegen?
Want daardoor komt oorlog? Of bedoel je geen mentale vrede doordat ze geldzorgen hebben?quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij schrijft wel dingen waarmee en waardoor armen geen vrede hebben.
Deze groep mensen sluit aan bij de Ethiopiërs, Somaliërs en Eritreeërs in de onderlaag van de samenleving. Allemaal geïmporteerd als vluchteling en voegen echt nul toe aan de maatschappij als groep.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Echt niet! De politici zeiden dat ze het banentekort konden oplossen! En die zouden toch niet liegen?
Je kan niet zelfvoorzienend zijn want niemand kan krijger, boer, brandweer, energieproducent, houtbewerker, steenhouwer, vader, bouwvakker en dokter zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
Tegenwoordig vinden we dat iedereen maar voor zichzelf moet zorgen. Neoliberalisme. Als je niet in je eigen levensonderhoud kunt voorzien, dan ga je maar dood. Nou gaat dat natuurlijk helemaal niet. Als we dat ook echt zouden doen heb je anarchisme en is het weer puur het recht van de sterkste. Net zoals lang geleden. Dan wordt je niet oud.
Samenlevingen zijn succesvol omdat samenwerking meer oplevert dan onderdrukking. In ieder geval voor de onderste 99% van de bevolking. En jouw telefoon had helemaal niet bestaan als er geen miljoenen mensen bezig waren met het ontwerpen en produceren van al die onderdelen. Veel verder dan de middeleeuwen waren we dan niet gekomen.
Want sinds de industriële revolutie zijn we wel heel goed geworden om heel veel dingen te maken, maar daar heb je niets aan zonder die volksstammen consumenten met genoeg geld om ze te kopen. Zo wordt het leven ook steeds duurder.
En wat is het alternatief? Terug naar de natuur en je eigen eten jagen en verbouwen? Waar vinden we die natuur? En dan heb je alleen de dingen die je zelf hebt kunnen maken. Dan gaan we nog veel verder terug naar af.
Nee, als we niet proberen samen steeds hoger en verder te komen, houd het snel op. We moeten goed voor elkaar zorgen. En dat betekent dus ook de zwakkeren. Zelfs de mensen die liever in de bijstand zitten dan te gaan werken. Als je tevreden bent met niets, is dat toch prima? Want in een hutje op de hei gaan wonen zonder geld kan echt niet meer.
We kunnen het beter omdraaien. Alle uitkeringen en toeslagen afschaffen en iedereen een basisinkomen waar je van kan leven. Een beetje voor kinderen, wat meer voor tieners en alle volwassenen hetzelfde, ongeacht. Wat je minimaal nodig hebt om mee te kunnen doen met onze maatschappij. Bijklussen aanmoedigen en goedkoop maken. Pas boven de 2000 Euro per maand of zo langzaamaan belasting gaan heffen. En gezondheidszorg, opleidingen en het OV betalen van het belastinggeld.
Dat zou veel meer overeen komen met hoe onze maatschappij nou eigenlijk werkt en dan kan de regering stoppen met dat eindeloze rondpompen van al dat geld.
Niets wat ik hier kan zeggen dat jou zou overtuigen, en dat boeit ook verder niet of je dat vindt, of niet.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:04 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Die user is een fantast met een wajong uitkering.
Mwoah, die zijn er wel hoorquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet alleen in 'n achterbuurt. Voor zo ver Roermond echte achterbuurten heeft.
Of help ze om in te burgeren en werk te vinden. Daarop besparen is erg kortzichtig.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:38 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Deze groep mensen sluit aan bij de Ethiopiërs, Somaliërs en Eritreeërs in de onderlaag van de samenleving. Allemaal geïmporteerd als vluchteling en voegen echt nul toe aan de maatschappij als groep.
Vangen mensen gewoon in de regio op. En zet daar internationaal op in, pomp daar geld in. Ze hier naartoe halen kost de belastingbetaler uiteindelijk veel en veel meer.
Ik betaal al sinds ik dat ik überhaupt mag werken belasting. Ik heb mijn deel al wel ingelegd.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Of help ze om in te burgeren en werk te vinden. Daarop besparen is erg kortzichtig.
Enige empathie is ook niet verkeerd. Als jij morgen in je dikke auto over de snelweg scheurt en een ongeluk krijgt waardoor je niet meer kunt werken, ga je wel anders praten. Het is ook niet zo, dat die vluchtelingen zelf voor die dictator en oorlog gekozen hebben.
Klopt, het hout is wel goed uit die landen. Dat hout werkt namelijk niet.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:25 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik betaal al sinds ik dat ik überhaupt mag werken belasting. Ik heb mijn deel al wel ingelegd.Daarnaast extra verzekerd dat ik gewoon 100% mijn salaris krijg doorbetaald, mocht mij iets overkomen waardoor ik niet meer kan werken.
En leuk dat je komt met het D66/groenlinks utopie verhaal, maar het-werkt-niet. Niet nu, nooit niet.
Vang op in de regio en laat de mensen daar.
Er worden al jaren mensen geïmporteerd, en al jaren is de arbeidsparticipatie laag ondanks inburgering en allerlei sociale hulp.
Dit ja.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:25 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik betaal al sinds ik dat ik überhaupt mag werken belasting. Ik heb mijn deel al wel ingelegd.Daarnaast extra verzekerd dat ik gewoon 100% mijn salaris krijg doorbetaald, mocht mij iets overkomen waardoor ik niet meer kan werken.
En leuk dat je komt met het D66/groenlinks utopie verhaal, maar het-werkt-niet. Niet nu, nooit niet.
Vang op in de regio en laat de mensen daar.
Er worden al jaren mensen geïmporteerd, en al jaren is de arbeidsparticipatie laag ondanks inburgering en allerlei sociale hulp.
Maïsbrood bakken.quote:Op maandag 7 maart 2022 16:32 schreef rutger05 het volgende:
Daar wonen inderdaad een hoop simpele lui, maar achterbuurt... en er 's avonds niet over straat kunnen... Da's ook wel wat overdreven.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:44 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Straten genoeg op de Donderberg en de Kemp waar ik me niet vertoon 's avonds hoor..
Het is maar wat je gewend bent. Zou jij er willen wonen dan?quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar wonen inderdaad een hoop simpele lui, maar achterbuurt... en er 's avonds niet over straat kunnen... Da's ook wel wat overdreven.
Komt ook wel beetje doordat we teveel gewend zijn aan de mondiale economie waar we onze sperziebonen in de winter uit zimbabwe laten komen omdat we het idee van seizoensgebonden groente niet meer willen accepteren. Als we dat wel zouden doen zou de brandstofprijs veel minder invloed op de prijzen hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:11 schreef Elan het volgende:
Beperkte het zich maar tot brood. alles gaat misschien wel twee keer duurder worden. Met dank aan de brandstofprijzen.
Onze tarwe komt overigens helemaal niet uit Oekraïne.
Da's wat anders. Nee. Maar vooral omdat het vooral afgetrapte rijtjeswoningen zijn. Er is wel wat nieuwbouw, maar vooral jaren '50 rijtjeswoningen. Heb er 'n aantal van binnen gezien. Da's geen feestje.quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:19 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het is maar wat je gewend bent. Zou jij er willen wonen dan?
maar zonder dat graan stijgt de prijs op de wereldmarktquote:Op donderdag 10 maart 2022 16:11 schreef Elan het volgende:
Beperkte het zich maar tot brood. alles gaat misschien wel twee keer duurder worden. Met dank aan de brandstofprijzen.
Onze tarwe komt overigens helemaal niet uit Oekraïne.
Daar hebben armen wegens geldzorgen geen mentale vrede mee en daar ontstaat oorlog door.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Want daardoor komt oorlog? Of bedoel je geen mentale vrede doordat ze geldzorgen hebben?
Nou nou, dat valt wel mee hoor. Waarom is er dan geen oorlog in Nederland, daar zijn toch al decennia armen? Of VS, VK? Hyperbool dus.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Daar hebben armen wegens geldzorgen geen mentale vrede mee en daar ontstaat oorlog door.
Er is hier toch veel teveel criminaliteit?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:33 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou nou, dat valt wel mee hoor. Waarom is er dan geen oorlog in Nederland, daar zijn toch al decennia armen? Of VS, VK? Hyperbool dus.
Niet bij mij in de buurt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Er is hier toch veel teveel criminaliteit?
Wat???quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:08 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Als men armen zou bewapenen, dan zouden mensen zoals jou de kogels om de oren vliegen totdat jij voorgoed zwijgt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Niet bij mij in de buurt.
Daarnaast schreef je oorlog, dat is wat anders.
Owkeeeeej....quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men armen zou bewapenen, dan zouden mensen zoals jou de kogels om de oren vliegen totdat jij voorgoed zwijgt.
Hoeveel kilo ben je dan? Ik ben 80 kg en ik eet ook nog veel andere dingen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat???
Ik eet een pakkie per dag. Het liefst met pindakaas en banaan
Ik heb me vandaag gewogen, 77.5kg en ben 1.76 langquote:Op vrijdag 11 maart 2022 18:01 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Hoeveel kilo ben je dan? Ik ben 80 kg en ik eet ook nog veel andere dingen.
Erg genoeg is dat het geval, want al tijden kunnen slechts rijken zonder vrees spreken en berichten schrijven. Armen bewapenen is dus meer dan noodzakelijk als een arme vrede en een lang leven wil.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:10 schreef laforest het volgende:
[..]
Owkeeeeej....
Gelukkig dan maar dat dit niet het geval is.
Okay Che.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 08:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Erg genoeg is dat het geval, want al tijden kunnen slechts rijken zonder vrees spreken en berichten schrijven. Armen bewapenen is dus meer dan noodzakelijk als een arme vrede en een lang leven wil.
De voedselbanken laten iets anders zien.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 09:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Okay Che.
Alsof echt armoede in Nederland bestaat.
Jij bent toch armoede? Daarom geef mij en het door mij gekozen volk maar eens wapens.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 09:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Okay Che.
Ik ben armoede? Ben je aan de drugs?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent toch armoede? Daarom geef mij en het door mij gekozen volk maar eens wapens.
Ga weg, troll. Kom eens uit je comfortzone en doe je ogen open.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 09:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Okay Che.
Huh. Nare troll.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:47 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ga weg, troll. Kom eens uit je comfortzone en doe je ogen open.
Ja, en nu even doorrekenen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
Alle uitkeringen en toeslagen afschaffen en iedereen een basisinkomen waar je van kan leven. Een beetje voor kinderen, wat meer voor tieners en alle volwassenen hetzelfde, ongeacht. Wat je minimaal nodig hebt om mee te kunnen doen met onze maatschappij. Bijklussen aanmoedigen en goedkoop maken. Pas boven de 2000 Euro per maand of zo langzaamaan belasting gaan heffen. En gezondheidszorg, opleidingen en het OV betalen van het belastinggeld.
Klopt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 20:25 schreef Adames het volgende:
[..]
maar zonder dat graan stijgt de prijs op de wereldmarkt
Dus omdat ik jou niet wil als vriend, ga jij mij maar psychologiseren?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:41 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ben armoede? Ben je aan de drugs?
quote:Het potentiële landbouwareaal van Oekraïne omvat 40 miljoen hectare, schrijft Bloomberg en is zo groot als ruim 20 keer het Nederlandse landbouwareaal waar een hectare tussen de ¤70.000 en 120.000 kost terwijl een nieuwe koper in Oekraïne voor zo'n ¤1.500 klaar is.
Voor ¤15 miljoen koop je 10.000 Oekraïense hectare, in Nederland koop je voor dat bedrag op de beste grond hooguit 150 hectare, 67 maal zo duur.
misschien moeten Nederlandse Boeren wat minder voermais verbouwen en wat meer graanquote:Oorlog dwingt tot herzien Nederlandse landbouw: ’Consument veel duurder uit met voeding’
Door GERT VAN HARSKAMP
Updated Vandaag, 07:54
Vandaag, 07:35 in FINANCIEEL
WAGENINGEN - Consumenten kunnen verwachten dat een fors groter deel van het besteedbaar inkomen op gaat aan voeding.
We lopen regelrecht richting een wereldwijde voedselcrisis.
Die heeft een forse impact op de inhoud van onze boodschappenwagen en de voedselproductie van Nederlandse boeren.
De politiek staat voor de vraag of er nog wel een groot deel van landbouwgrond gebruikt moet worden voor productie van veevoer, stelt Louise van Schaik van Instituut Clingendael.
Die conclusie kan getrokken worden uit een rondetafelgesprek dat LTO Nederland dinsdagmiddag organiseerde over de impact van de oorlog in Oekraïne op de voedselproductie in Nederland.
„De gevolgen voor Nederland zullen aanzienlijk zijn”, waarschuwt Louise van Schaik, hoofd EU en global affairs bij instituut Clingendael.
We hebben deze week een Finse minister horen zeggen dat de Finnen 20% van hun besteedbaar inkomen dadelijk kwijt zijn aan voedsel en dat is nu nog maar 11%.
Dat kan in Nederland ook gebeuren.”
BEKIJK OOK:
Angst om graantekort: 'Broodprijs mogelijk naar vijf euro'
Glastuinders
Voordat in Nederland een vijfde van het inkomen opgaat aan eten, moet er nog heel wat gebeuren.
In 2020 lag dat percentage op 8%.
Desalniettemin zijn zowel wetenschappers als verschillende landbouwvertegenwoordigers ervan overtuigd dat er meer ingezet moet worden op voedselzekerheid, want er dreigen forse schaarste en exploderende prijzen.
„Met de huidige gasprijzen zijn 450 van de 2300 glastuinbouwbedrijven in acute problemen”, zegt Ruud Paauwe, directeur van Glastuinbouw Nederland, de belangenclub van glastuinders. Volgens vakgroep Pluimveehouderij LTO/NOP overwegen veel kippenboeren vanwege de hoge voerprijzen hun kippen nu eerder te slachten en geen nieuwe hennen op te zetten. En akkerbouwers zien de prijs van kunstmest stijgen.
BEKIJK OOK:
Oorlog snijdt aanvoer van graan en vlees uit Oekraïne af: ’Groot gevaar voedselzekerheid’
Al met al vinden de landbouwvertegenwoordigers dat in Europa niet zomaar landbouwgrond moet worden opgeofferd voor natuur.
En ook het nut van de verplichte Beter Leven-ster moet worden heroverwogen als dat veel voer kost, stelt pluimveevoorzitter Kees de Jong van LTO. Anders wordt het volgens de landbouwvertegenwoordigers onmogelijk om in eigen voedselbehoefte te voorzien.
Nog een dag of tien...
Een groot deel van de wereld, met name in Noord-Afrika en het Midden-Oosten is voor de voedselvoorziening volledig afhankelijk van Rusland en Oekraïne.
Als daar niet geleverd wordt, heeft dat ook voor de rest van de wereld grote gevolgen. „
En we hebben nog een dag of tien om die voedselcrisis te voorkomen”, stel Kees Huizinga, Nederlandse boer in Oekraïne. „
Dan moet de oorlog echt over zijn, zodat er weer gezaaid en geëxporteerd kan worden.”
He ho stop. Neenquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:34 schreef -Voorbijganger- het volgende:
Of minder bier produceren (gemaakt van graan), heb je minder ellende veroorzaakt door alcohol en meer graan over voor brood, twee vliegen in een klap.
Lijkt me ook sterk dat in de hele keten van broodproductie graan de bepalende factor is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:39 schreef BasEnAad het volgende:
Brood 5 euro lijkt me een beetje bangmakerij.
Gemeentes hebben nu al problemen met de statushouders te plaatsen. Wat dan met deze mensen?\quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik zou me eerder veel zorgen maken over de aankomende vluchtelingenstroom dan over de prijs van een brood.
daar maak ik me dus zorgen overquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Gemeentes hebben nu al problemen met de statushouders te plaatsen. Wat dan met deze mensen?\
(waarvan ze echt wel teruggaan verwacht ik)
Ik vraag me ook af wat supermarkten gaan doen. Ik verwacht dat ze onder de kostprijs gaan verkopen om concurrerend te blijven, de winst pakken ze dan wel op andere producten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk dat in de hele keten van broodproductie graan de bepalende factor is.
Maar misschien dat de gestegen energieprijs nog meeweegt maar ook niet weer voor zoveel.
De eerste zijn om de prijs van brood te verhogen is redelijk funest in supermarktland ja.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat supermarkten gaan doen. Ik verwacht dat ze onder de kostprijs gaan verkopen om concurrerend te blijven, de winst pakken ze dan wel op andere producten.
Klopt. En ik ga vanaf nu dan ook helemaal broodvrij leven.quote:
dat is er al op fok dus ik zie het wel zitten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:00 schreef Duiveltja het volgende:
The Hunger games komt steeds dichterbij. Paupers en een elite die zich vermaakt om de paupers.
Dat vat ik evenmin. Alles is al wel gezegd in dat topic.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:36 schreef Gunner het volgende:
welke nieuwe inzichten gaat dit topic geven naast deze al bestaande? NWS / Brood kan tot twee keer zo duur worden door oorlog en sancties
Denk ik ook. De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:39 schreef BasEnAad het volgende:
Benzine duurder terwijl er geen tekort isquote:
Zijn jouw hersencellen ook duurder geworden? Die zijn namelijk ook nogal schaars.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:41 schreef halfway het volgende:
[..]
Benzine duurder terwijl er geen tekort is
Gas duurder terwijl er geen tekort is
Brood duurder terwijl er geen tekort is
Hout duurder
Karton duurder
Etc. Etc.
Toch zijn al deze producten gewoon verkrijgbaar en hoef je niet in de rij te staan.
Iets zegt mij dat enkele personen hier heel veel geld aan verdienen.
Remind me in 2 yearsquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:39 schreef BasEnAad het volgende:
Graan bewaren is erg duur en kan voor het verrot of verdroogd is in speciale opslag plaatsen die er beperkt zijnquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
Aandelen zijn enorm overgewaardeerd, terwijl er steeds meer geld geprint wordt. Je moet daar wat mee. Dus dan ga je speculeren in futures: je koopt producten (vooral grondstoffen, zoals graan) en verkoopt ze weer zodra je er meer voor kunt krijgen, of als ze geleverd dreigen te worden. Je wilt alleen de koerswinst, geen vrachtwagens vol graan. En hoe meer mensen dat doen, hoe hoger de prijs.
Over twee jaar zal de situatie wel weer normaal zijjnquote:
Je kunt futures verkopen en kopen van producten die nog niet geproduceerd zijn. Beste voorbeeld: de energiebeurs. Je handelt in toekomstige dingen, vandaar de naam.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Graan bewaren is erg duur en kan voor het verrot of verdroogd is in speciale opslag plaatsen die er beperkt zijn
opslag is ook duur
https://www.grondstofprijs.com/tarwe-prijs/
Maar als men ( rusland ) de export blijft blokkeren dan zal er toch een tekort aan graan komen , en als Oekraine niet kan zaaien, dan ookquote:Op donderdag 17 maart 2022 09:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je kunt futures verkopen en kopen van producten die nog niet geproduceerd zijn. Beste voorbeeld: de energiebeurs. Je handelt in toekomstige dingen, vandaar de naam.
normaal doenquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:34 schreef -Voorbijganger- het volgende:
Of minder bier produceren (gemaakt van graan), heb je minder ellende veroorzaakt door alcohol en meer graan over voor brood, twee vliegen in een klap.
graan zijn wereld prijzen hequote:Op maandag 7 maart 2022 10:00 schreef Bocaj het volgende:
Haal het maar meer uit ons eigen land. (Win-Win)
Fcuk de export, eigen land eerst!
Dan moeten we dat gaan doen!quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:00 schreef michaelmoore het volgende:
Graan wordt in nederland nauwelijks verbouwd
voor de Nederlandse grond prijs was het nooit rendabelquote:
We kunnen ook stoppen of flink minderen met vlees eten, dan is er opeens geen enkel probleem meer, meer dan landbouwgrond genoeg om alles te verbouwen wat we nodig hebben, ook zonder oekraine en rusland.quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor de Nederlandse grond prijs was het nooit rendabel
En WE ?? Dat maakt die boer zelf wel uit, hij moet ook de koeien voeren he
https://www.forfarmersdml(...).aspx?sector=Rundvee
https://ruwvoerforum.nl/m(...)snijmais-beoordelen/
Maar wij kunne voermais ook eten hoor in geval van nood
https://wateetons.com/2009/09/16/voedermais-is-ook-mais/
Als je ervoor wilt betalen dan kan hetquote:Op donderdag 17 maart 2022 16:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
We kunnen ook stoppen of flink minderen met vlees eten, dan is er opeens geen enkel probleem meer, meer dan landbouwgrond genoeg om alles te verbouwen wat we nodig hebben, ook zonder oekraine en rusland.
Ban deze gekquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:34 schreef -Voorbijganger- het volgende:
Of minder bier produceren (gemaakt van graan), heb je minder ellende
Jaja als je genoeg geld hebt is niks een probleem. Niet voor jou tenminste, maar je verplaatst het probleem gewoon naar anderen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je ervoor wilt betalen dan kan het
Dat zouden we zeker moeten doen , vlees zeer fors duurder makenquote:Op donderdag 17 maart 2022 16:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
We kunnen ook stoppen of flink minderen met vlees eten, dan is er opeens geen enkel probleem meer, meer dan landbouwgrond genoeg om alles te verbouwen wat we nodig hebben, ook zonder oekraine en rusland.
Kappen met subsidies op vlees en zeker kappen met vleesmarketing betaald door de EU, zoals Arjen Lubach ook al betoogde.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zouden we zeker moeten doen , vlees zeer fors duurder maken
sowieso stoppen met alle landbouw subsidiesquote:Op donderdag 17 maart 2022 17:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
Kappen met subsidies op vlees en zeker kappen met vleesmarketing betaald door de EU, zoals Arjen Lubach ook al betoogde.
En dat komt omdat daar meer geld aan verdiend kan worden. Wirdt er meer aan brood betaald dan komen er meer graanboeren in NL. Dus het is echt een prijs verhaal.quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jaja als je genoeg geld hebt is niks een probleem. Niet voor jou tenminste, maar je verplaatst het probleem gewoon naar anderen.
We hebben nu eigenlijk een tekort aan landbouwgrond omdat een veel te groot deel in beslag wordt genomen door veevoer. Voor 1 kilo vlees zijn vele, vele kilo's veevoer nodig, dat is uiterst inefficient. Uiteindelijk eten de koeien en kippen en varkens ons eten op en daardoor wordt alles zometeen bijna niet meer te betalen (en gaan er in andere delen van de wereld mensen gewoon dood) omdat wij per se elke dag een lap vlees op ons bord willen hebben.
zoals alles een prijs verhaal isquote:Op donderdag 17 maart 2022 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En dat komt omdat daar meer geld aan verdiend kan worden. Wirdt er meer aan brood betaald dan komen er meer graanboeren in NL. Dus het is echt een prijs verhaal.
Tenzij er meer betaald wordtquote:Op donderdag 17 maart 2022 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zoals alles een prijs verhaal is
Hectare grond, is 10.000m2 kost hier 100.000 euro en in de Oekraine 1500 euro , idem salaris
Kun je nog zoveel landbouwsusbdie geven, dat ga je niet winnen
Klopt, uiteindelijk wordt kapitalisme onze ondergang.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En dat komt omdat daar meer geld aan verdiend kan worden. Wirdt er meer aan brood betaald dan komen er meer graanboeren in NL. Dus het is echt een prijs verhaal.
Puur kapitalisme zonder overheidsingrijpen wel....quote:Op donderdag 17 maart 2022 18:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Klopt, uiteindelijk wordt kapitalisme onze ondergang.
Dan nog blijft het een wereld markt en blijft het prijsverschil , of je moet alleen brood verkopen dat met Nederlandse graan gemaakt is ende rest verbieden.quote:
O. Wist ik niet... Ik weet ook nix!quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
voor de Nederlandse grond prijs was het nooit rendabel
De wereldpopulatie moet meer betalen bedoelde ik. Er is inderdaad een wereldprijs en als die hoog genoeg is dan loont het om in NL graan te verbouwen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 18:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan nog blijft het een wereld markt en blijft het prijsverschil , of je moet alleen brood verkopen dat met Nederlandse graan gemaakt is ende rest verbieden.
Maar hoe weet je dat?
De markt bepaald de prijs , als de oorlog over is dan is er weer voldoende graan uit Rusland en Oekrainequote:Op donderdag 17 maart 2022 20:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De wereldpopulatie moet meer betalen bedoelde ik.
Er is inderdaad een wereldprijs en als die hoog genoeg is dan loont het om in NL graan te verbouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |