Klopt de great reset is in gang gezetquote:Op maandag 7 maart 2022 09:43 schreef torentje het volgende:
Het kan goedkoop maar men gunt armen en de middenklasse geen extraatjes.
De hongerzomer komt eraan!quote:Op maandag 7 maart 2022 10:11 schreef laforest het volgende:
Brood 6 cent meer in een week. Nou nou zeg
quote:Op maandag 7 maart 2022 12:49 schreef Sodemieters het volgende:
Your majesty, the people have no bread.
- Well, let them eat cake.
En vleesquote:Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Alpha0 het volgende:
Zo heel geweldig is brood niet. In NW Europa eten we het pas een paar duizend jaar en ons lichaam is er dus niet super goed aan aangepast. Eet gewoon groenten, fruit of bessen en noten.
In groente zit ook vaak giftige stoffen. gewoon alleen dierlijke producten eten.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Alpha0 het volgende:
Zo heel geweldig is brood niet. In NW Europa eten we het pas een paar duizend jaar en ons lichaam is er dus niet super goed aan aangepast. Eet gewoon groenten, fruit of bessen en noten.
Wat gaan ze daar eten dan?quote:Op maandag 7 maart 2022 09:34 schreef tong80 het volgende:
"Graan uit Oekraïne gaat vooral naar Zuid-Europa, Afrika en het Midden-Oosten,”
En eiwitten zijn toch ook gezond?quote:Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Alpha0 het volgende:
Ja want de rest van de boodschappen is wel zo goedkoop namelijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:11 schreef laforest het volgende:
Maar dat graan wordt ook weer verkocht voor de marktprijs en wordt het brood niet goedkoper.quote:Op maandag 7 maart 2022 16:32 schreef rutger05 het volgende:
Als je het brood niet meer kan betalen, kan je altijd nog tussen de eendjes gaan zitten in het park. Maar goed, minder veevoer (mais) verbouwen in Nederland en meer graan waar dat mogelijk is.
Who cares? Op centen kijken.quote:Op maandag 7 maart 2022 16:46 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja want de rest van de boodschappen is wel zo goedkoop namelijk.
brioche.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:49 schreef Sodemieters het volgende:
Your majesty, the people have no bread.
- Well, let them eat cake.
Doneer jij dan even aan elke Nederlander die amper genoeg verdienen even elke maand een paar tientallen euro's? Aangezien je toch niet op wat centen kijkt?quote:
Of minder brood eten.quote:Op maandag 7 maart 2022 16:32 schreef rutger05 het volgende:
Als je het brood niet meer kan betalen, kan je altijd nog tussen de eendjes gaan zitten in het park. Maar goed, minder veevoer (mais) verbouwen in Nederland en meer graan waar dat mogelijk is.
Wat stel je voor?quote:
En de rest hé...quote:Op maandag 7 maart 2022 10:11 schreef laforest het volgende:
Echt niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 22:21 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Doneer jij dan even aan elke Nederlander die amper genoeg verdienen even elke maand een paar tientallen euro's? Aangezien je toch niet op wat centen kijkt?
Dan eten die lui wat minder.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:37 schreef Toine51 het volgende:
[..]
En de rest hé...
Dan telt het wel aan...
Ja want mensen die straks geen brood meer kunnen halen, kunnen zich wel volvreten met andere dingenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Dan eten die lui wat minder.
Goed tegen al die overconsumptie.
Die eten meestal veel koekjes, patat, en andere paupertroep.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:13 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja want mensen die straks geen brood meer kunnen halen, kunnen zich wel volvreten met andere dingen
Ja. Omdat de rest niet te betalen is. Omdat ze in Nederland de belastingen op groente en fruit "niet omlaag kunnen brengen"quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:17 schreef laforest het volgende:
[..]
Die eten meestal veel koekjes, patat, en andere paupertroep.
Wat een bekrompen gedachtes...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:17 schreef laforest het volgende:
[..]
Die eten meestal veel koekjes, patat, en andere paupertroep.
Kan sowieso interessant zijn om de prijzen van meel/broodbakmixen in de gaten te houden. Die zouden namelijk minimaal evenredig mee moeten stijgen.quote:
Een tros bananen is bij de AH ¤1,39. Geen Chiquita, maar prima te eten. Een grote zak Elstar appels is nu 1,79. En dan ga ik er van uit dat de AH niet eens het goedkoopste is. Hoezo niet te betalen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:25 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja. Omdat de rest niet te betalen is. Omdat ze in Nederland de belastingen op groente en fruit "niet omlaag kunnen brengen"
Maakt het niet minder waar.quote:
Moeten ze gaan werken of een tweede baantje nemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:25 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja. Omdat de rest niet te betalen is. Omdat ze in Nederland de belastingen op groente en fruit "niet omlaag kunnen brengen"
Want jij kan een hele dag leven op een tros bananen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een tros bananen is bij de AH ¤1,39. Geen Chiquita, maar prima te eten. Een grote zak Elstar appels is nu 1,79. En dan ga ik er van uit dat de AH niet eens het goedkoopste is. Hoezo niet te betalen?
https://www.ah.nl/producten/product/wi197393/ah-bananen
https://www.ah.nl/producten/product/wi123209/ah-elstar
Och och. De vooroordelen van jan modaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Moeten ze gaan werken of een tweede baantje nemen.
Mijn gezin eet dagelijks verse groente en fruit (ontbijt is variabel, niet dagelijks brood). Ik klaag niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:03 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Och och. De vooroordelen van jan modaal.
Ja, je vergelijkt je modale inkomen met mensen die onder modaal verdienen. Goed vergelijk vriend.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:11 schreef laforest het volgende:
[..]
Mijn gezin eet dagelijks verse groente en fruit (ontbijt is variabel, niet dagelijks brood). Ik klaag niet.
Ik heb geen vooroordelen, ik vergelijk slechts.
Dieren moet ook etenquote:Op maandag 7 maart 2022 10:36 schreef Gia het volgende:
Zit op een koolhydraatarm dieet nu. Doe mij maar wat vlees.
Modaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:25 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ja, je vergelijkt je modale inkomen met mensen die onder modaal verdienen. Goed vergelijk vriend.
Het ging om groente en fruit dat jij dat onbetaalbaar vond?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:03 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Want jij kan een hele dag leven op een tros bananen?
Man, het is niet voor niks dat er zoveel mensen bij de voedselbank lopen he. En daarbuiten zit nog een hele groep die nét iets teveel verdient om daar te mogen komen, en nog minder vreten kunnen krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |