Polen heeft al aangegeven helemaal geen vliegtuigen te gaan sturen, dus dit bericht heeft tot zover geen vervolg gekregen.quote:
quote:Polen heeft zondag opnieuw gezegd dat het geen gevechtsvliegtuigen aan buurland Oekrane zal leveren. Zaterdagavond zei een woordvoerder van het Witte Huis dat Polen Amerikaanse F16-straaljagers kon krijgen, als het zijn MiG-29-gevechtsvliegtuigen aan Oekrane gaf. De MiG-29 is van Russische makelij en Oekraense gevechtspiloten kunnen met dit type vliegtuig overweg.
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken suggereerde zondag eveneens dat deze optie tot de mogelijkheden behoort tijdens zijn bezoek aan de Moldavische hoofdstad Chisinau, waar hij voor crisisoverleg was. Op Twitter schreef de Poolse regering echter dat 'Polen geen gevechtsvliegtuigen naar Oekrane zal sturen en (Oekrane) ook niet zal toestaan zijn vliegvelden te gebruiken'.
Rusland waarschuwde de buurlanden van Oekrane zondag nadrukkelijk de Oekraense luchtmacht niet toe te staan om bases op hun grondgebied te gebruiken. Zouden ze dat wel doen, dan 'kan dat gezien worden als de betrokkenheid van deze staten bij een gewapend conflict', aldus een woordvoerder van het Russische ministerie van Defensie. Volgens de woordvoerder heeft Rusland bewijs dat Oekraense piloten eerder zijn uitgeweken naar onder meer Roemeni, dat net als Polen lid is van de NAVO.
Dinsdag ontkende Polen ook al berichten dat het MiG-29s aan Oekrane zou leveren.
Het is al tientallen keren met hard bewijs aangetoond dat Rusland met opzet burgerdoelen heeft aangevallen in Syri om de wil van het verzet te breken. Dat ze dat nu doodleuk zouden durven herhalen twijfel ik niet over.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:18 schreef Galvez het volgende:
[..]
Meten met dubbele maten wat aldoor gebeurt.
Ik heb collega’s die doen alsof Rusland bewust uit is op het maken van burgerdoden.Dat ze abjecte risico’s nemen m.b.t collateral damage staat buiten kijf. Maar als je even verdiept in wat er in Irak en Afghanistan gebeurde, zie je het misschien een beetje in perspectief.
Two wrongs don’t make a right. Maar de selectieve verontwaardiging en het elkaar napraten neemt echt perverse vormen aan.
Het ophemelen van Oekraense regering ook. Dat was gewoon een corrupte bende, waarbij de president ook allerlei dubieuze offshore rekening er op na hield.
Om nog maar te zwijgen over de dubbele maat m.b.t vluchtelingen.
Allemaal politiek, natuurlijk gaan die toestellen geleverd worden.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:29 schreef wpor het volgende:
[..]
Polen heeft al aangegeven helemaal geen vliegtuigen te gaan sturen, dus dit bericht heeft tot zover geen vervolg gekregen.
Van het AD liveblog:
[..]
Word zo iemand dan niet vervangen?quote:Op zondag 6 maart 2022 19:32 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ik heb al meer van dit soort berichten gelezen over het Wit-Russisch leger.
Wat had jij verwacht dat Polen zou gaan zeggen?quote:Op zondag 6 maart 2022 19:29 schreef wpor het volgende:
[..]
Polen heeft al aangegeven helemaal geen vliegtuigen te gaan sturen, dus dit bericht heeft tot zover geen vervolg gekregen.
Van het AD liveblog:
[..]
The Guardianquote:Ukraine is not willing to compromise on its territorial integrity in talks with Russia but is open to discussing “non- Nato models” for its future, one of its negotiators told Fox News.
Ukraine has pursued membership of the European Union and Nato, both opposed by Moscow. Vladimir Putin has cited Ukraine’s potential membership of Nato as evidence of what he portrays as Nato aggression toward Russia.
“The response that we are getting from the Nato countries is that they are not ready to even discuss having us in Nato, not for the next period of five or 10 years,” negotiator David Arakhamia said in remarks published by Fox News late on Saturday.
“We are ready to discuss some non-Nato models. For example, there could be direct guarantees by different countries like the US, China, UK, maybe Germany and France. We are open to discussing such things in a broader circle, not only in bilateral discussions with Russia but also with other partners.”
Delegations from Ukraine and Russia have had two rounds of talks since Russia launched an invasion of its neighbour on 24 February.
On Thursday, the sides agreed to open humanitarian corridors to allow civilians out of some combat zones, although there have been delays in implementing them. The next round of talks is due on Monday, according to the Ukrainian side.
Transnistri hebben ze al.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:35 schreef Rambolin het volgende:
Als de Russen Odessa gaan veroveren dan hebben ze de Moldavische grens bereikt, Moldavi zou een potentieel volgend doelwit van Rusland kunnen zijn op de lange termijn.
Eerst zien dan geloven. Ik zie Polen nog wel draaien:quote:Op zondag 6 maart 2022 19:29 schreef wpor het volgende:
Standaard.bequote:‘VS en Polen bestuderen transfer gevechtsjets aan Oekrane’
De Oekraense president Zelenski smeekt om extra gevechtsvliegtuigen. Volgens Washington wordt bekeken of Polen zijn Russische Mig-straaljagers kan doorspelen aan Oekrane, in ruil voor F-16’s. Warschau ontkent officieel.
‘Als jullie niet kunnen zorgen voor een no-flyzone boven Oekrane, maak dan tenminste dat ik vliegtuigen krijg.’ Dat verklaarde de Oekraense president Volodimir Zelenski zaterdag tijdens een videogesprek met ruim 200 Amerikaanse Congresleden, zo onthulde n van de deelnemers.
De oproep viel niet in dovemansoren. ‘Zelenski hield een wanhopig pleidooi opdat landen uit Oost-Europa gevechtsvliegtuigen van Russische makelij aan Oekrane zouden leveren’, zei Chuck Schumer, leider van de Democraten in de Senaat. ‘Die vliegtuigen zijn echt nodig. Ik zal alles doen wat ik kan om de regering hierbij te helpen.’
Polen, Bulgarije en Slovakije beschikken nog over Russische Mig-toestellen. Dat zijn de gevechtsvliegtuigen waar Zelenski op aast, omdat de Oekraense piloten opgeleid zijn om met dit type te vliegen. Het idee dat circuleert is dat die drie Navo-landen in ruil Amerikaanse F-16’s zouden krijgen om hun eigen luchtmacht op peil te houden.
Risico op escalatie
Er wordt vooral gekeken naar Polen, dat een kleine dertig toestellen van het type Mig-29 zou kunnen leveren. ‘We bestuderen actief hoe we het gat zouden kunnen opvullen mocht Polen beslissen die toestellen te leveren’, zei de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken daar zondag over. ‘Ik kan niets zeggen over een tijdlijn, maar we zijn zeer, zeer actief op dit dossier.’
Een anonieme woordvoerder van het Witte Huis zei tegenover Politico dat de regering-Biden niet gekant is tegen een eventuele transfer van Mig-toestellen aan Oekrane. Zowel het Witte Huis als het Congres moeten daarvoor het licht op groen zetten.
De piste van een no-flyzone boven Oekrane, waarbij de Navo zou beletten dat Russische toestellen doelwitten in Oekrane nog kunnen bombarderen, is een brug te ver voor verschillende Navo-lidstaten omdat dit zou de alliantie direct zou betrekken bij het conflict.
Maar ook dit plan-B van Zelenski zou door het Kremlin ongetwijfeld gezien worden als een escalatie, al zou het in dit geval officieel gaan om soevereine beslissingen van die landen. Experts wijzen erop dat de transfer risicovol zou zijn: de Russische luchtmacht zou het transport kunnen aanvallen.
Loslippige Borrell
Josep Borrell, de Hoge Vertegenwoordiger voor het buitenlands beleid van de EU, alludeerde vorige week zondag in een moment van loslippigheid al op die mogelijkheid. Sommige EU-landen beschikken over het type toestel dat de Oekraeners nog hebben in de strijd tegen Rusland, zei hij. Het werd hem niet door iedereen binnen de EU in dank afgenomen.
Slovaakse, Bulgaarse en Poolse leiders ontkenden meteen dat ze plannen in die richting hadden. Oekraense piloten zouden begin vorige week zelfs naar Polen afgereisd zijn maar moesten onverrichter zake terugkeren. Na de uitspraak van Blinken herhaalde Polen dat het ‘zijn straaljagers niet naar Oekrane zal sturen en niet zal toestaan dat zijn luchthavens worden gebruikt. We helpen aanzienlijk op vele andere gebieden.’
’Delays in implementing them’ is natuurlijk wel een prachtig eufemisme voor ‘ de Russen schoten gewoon burgers dood en lieten de evacuaties niet doorgaan’.quote:
Ook al berichten gelezen dat brief fake is.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:32 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Polen doet er beter aan om het onder de tafel te houden.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven. Ik zie Polen nog wel draaien:
[..]
Standaard.be
Het is een beetje schipperen tussen meer dan nu willen helpen en eigenlijk niet meer kunnen helpen.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Snap niks van die levering van die MIGs die worden toch een reden voor de Russen om nog harder erin te gaan? En die paar Migs schieten ze uiteindelijk ook uit de lucht.
Waarom? Puur voor het gevoel iets gedaan te hebben?
Omdat de Russen Oekrane zijn binnengevallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Snap niks van die levering van die MIGs die worden toch een reden voor de Russen om nog harder erin te gaan? En die paar Migs schieten ze uiteindelijk ook uit de lucht.
quote:Op zondag 6 maart 2022 19:39 schreef AchJa het volgende:
Loslippige Borrell
Josep Borrell, de Hoge Vertegenwoordiger voor het buitenlands beleid van de EU, alludeerde vorige week zondag in een moment van loslippigheid al op die mogelijkheid. Sommige EU-landen beschikken over het type toestel dat de Oekraeners nog hebben in de strijd tegen Rusland, zei hij. Het werd hem niet door iedereen binnen de EU in dank afgenomen.
Klopt niemand weet het eigenlijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ook al berichten gelezen dat brief fake is.
MIG 29 is dat niet de oude meuk.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het is een beetje schipperen tussen meer dan nu willen helpen en eigenlijk niet meer kunnen helpen.
Wij snappen niks van de Russische agressie tegen Oekrane.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je de geschiedenis van de USSR kent snap je die wel hoor.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wij snappen niks van de Russische agressie tegen Oekrane.
Prima vliegtuig. Zelfde generatie als de F15/16/18.quote:
De geschiedenis van het Tsaristische Rusland. Daar droomt Poetin van.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je de geschiedenis van de USSR kent snap je die wel hoor.
Ok.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima vliegtuig. Zelfde generatie als de F15/16/18.
Maar zou me niks verbazen dat binnen het leger van Belarus weinig animo is, dat land lijkt me toch minder gebrainwashed dan Rusland. Ook financieel kan het land geen grootschalige oorlog aan.quote:
Zou ie op een dag dan opeens zo live op TV komen?quote:Op zondag 6 maart 2022 19:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De geschiedenis van het Tsaristische Rusland. Daar droomt Poetin van.
Ja en nee.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gewoon de waarheid? Die apparaten gaan - als ze geleverd worden - gewoon zichtbaar worden op allerhande radarsystemen en in applicaties. Mogelijk zelfs dat er n van de vele tientallen wordt neergehaald.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat had jij verwacht dat Polen zou gaan zeggen?
Tja, een onzekere toekomst in Belarus of veel kans op een goed betaalde functie bij een Amerikaanse thinktank of deelname aan het lucratieve toesprakencircuit in de VS (als ie het land uit raakt).quote:Op zondag 6 maart 2022 19:32 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zondag 6 maart 2022 19:45 schreef Slobeend het volgende:
Kanttekening is dat dit wel om Turkse gastarbeiders gaat die wat meer 'vrijheid' hebben om te kunnen staken https://www.rferl.org/a/t(...)orkers/31737960.htmlquote:Op zondag 6 maart 2022 19:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Staking in Rusland omdat mensen maar voor een deel betaald worden omdat de ruble is ingestort.
https://www.reddit.com/r/(...)nizhnekamsk_workers/
It has started in Russia. In Nizhnekamsk, workers of the Hemont plant staged a spontaneous strike as they were not paid part of their salaries due the sharp collapse of the Russian ruble.
https://www.reddit.com/r/UkraineConflict/quote:Op zondag 6 maart 2022 19:47 schreef Caland het volgende:
Wat zijn eigenlijk een beetje goede subreddits om te volgen over dit onderwerp?
Is dat de opa van Elizabeth?quote:Op zondag 6 maart 2022 19:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou ie op een dag dan opeens zo live op TV komen?
[ afbeelding ]
Snappen wel, begrijpen alleen nietquote:Op zondag 6 maart 2022 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hopelijk bevindt zijn dochter in Nederland dan.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Elk extra vliegtuig om in te zetten is natuurlijk meegenomen.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Er komt momenteel propaganda van werkelijk elke kantquote:
Lastig om te weten wat er nou echt waar is. Amerika zal het niet voor niets benoemen.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven. Ik zie Polen nog wel draaien:
[..]
Standaard.be
Echt bizar dat mensen hier in trappen... Morgen een vliegtuig neerschieten en dan zeggen dat hij onderweg was naar het Sophia Kinderziekenhuis in Zwolle...quote:
China is gewoon druk bezig met lucratieve wurgcontractjes op te stellen voor Rusland omdat dat straks zo'n beetje het enige land is waar ze nog handel mee kunnen drijven.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Er komt momenteel propaganda van werkelijk elke kant
Ok, China houdt zich rustig eigenlijk, verder is het een partij slinkse glijerij aan alle kanten zeg, bah
https://old.reddit.com/r/ukraine/new/quote:Op zondag 6 maart 2022 19:47 schreef Caland het volgende:
r/russia, je weet niet wat je leestquote:Op zondag 6 maart 2022 19:47 schreef Caland het volgende:
Walgelijk ja. Wel de lusten van het land, niet de lasten. Ik zou zeggen: ga weer lekker terug naar Afrika.quote:
Bewijs maar dat het niet zo isquote:Op zondag 6 maart 2022 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Echt bizar dat mensen hier in trappen... Morgen een vliegtuig neerschieten en dan zeggen dat hij onderweg was naar het Sophia Kinderziekenhuis in Zwolle...
Bovendien is dat leger niet echt door de wol geverfd. Waarschijnlijk vooral bedoeld als ordetroepen en niet om in het buitenland landjepik te doen.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar zou me niks verbazen dat binnen het leger van Belarus weinig animo is, dat land lijkt me toch minder gebrainwashed dan Rusland. Ook financieel kan het land geen grootschalige oorlog aan.
Dat ze die nog niet gesloten hebben is een raadsel.quote:
En als er gas geleverd wordt aan China en er users zijn die aan willen geven dat China de kas bijtankt.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
China is gewoon druk bezig met lucratieve wurgcontractjes op te stellen voor Rusland omdat dat straks zo'n beetje het enige land is waar ze nog handel mee kunnen drijven.
En als je dat gaat doen meng je je er als NATO direct in. En dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:59 schreef crystal_meth het volgende:
Heeft Oekraine nog bruikbare vliegvelden over? Het punt van de Russen leek te zijn dat die vliegtuigen enkel vanuit het buitenland konden opereren.
Aan de andere kant toont het wel dat bij 'ons' de vrijheid van meningsuiting behoorlijk ver gaat. In tegenstelling tot bepaalde andere landen.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat ze die nog niet gesloten hebben is een raadsel.
Vrijheid van meningsuiting gaat erom dat je niet vervolgt kan worden voor wat je zegt, daar volgt geen verplichting uit voor Reddit (of wie dan ook) om het te faciliteren.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de andere kant toont het wel dat bij 'ons' de vrijheid van meningsuiting behoorlijk ver gaat. In tegenstelling tot bepaalde andere landen.
Ze gaan volledig tegen Reddits eigen regels in.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de andere kant toont het wel dat bij 'ons' de vrijheid van meningsuiting behoorlijk ver gaat. In tegenstelling tot bepaalde andere landen.
Jij weet wel de leukere filmpjes te vinden, kom alleen maar stomme dingen tegen daarquote:Op zondag 6 maart 2022 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Behind the scenes filmpje van een squad rpg aanval op een tank:
https://www.reddit.com/r/(...)sh_of_russian_tanks/
Ambush of Russian tanks
Slick dick Biden wil vast via een omweg ook wel hoorquote:Op zondag 6 maart 2022 19:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
China is gewoon druk bezig met lucratieve wurgcontractjes op te stellen voor Rusland omdat dat straks zo'n beetje het enige land is waar ze nog handel mee kunnen drijven.
Je bent cynisch hier , toch ?quote:Op zondag 6 maart 2022 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Walgelijk ja. Wel de lusten van het land, niet de lasten. Ik zou zeggen: ga weer lekker terug naar Afrika.
Ja, die is quarantined zag ik net, maar de afgelopen weken was het een zeer interessant inkijkje in de cognitieve dissonantie van de Russische geest.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat ze die nog niet gesloten hebben is een raadsel.
Nee.quote:
nopequote:
Prijsschietenquote:Op zondag 6 maart 2022 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Behind the scenes filmpje van een squad rpg aanval op een tank:
https://www.reddit.com/r/(...)sh_of_russian_tanks/
Ambush of Russian tanks
ik geloof niet zo in dat madman dingetjequote:Op zondag 6 maart 2022 19:54 schreef nixxx het volgende:
Wat ik me nou afvraag over Poetin is in hoeverre zijn “madman” gedrag echt is of een toneelstuk. Zelfs uit een zwakke positie op alle fronten kun je toch nog winst behalen met 6000 kernkoppen… maar alleen als je tegenstander er van overtuigd is dat je ze zult gebruiken en damn the consequences.
Ik zie nog steeds de rationale niet van het zo aanvallen van heel Oekrane, maar ik kan me indenken dat een gedeelte van zijn irrationeel overkomend gedrag eigenlijk een afleiding is. Een Russische specialiteit, nietwaar?
Oke dan , ben het zowaar met je eens . Dan krijg je met terugwerkende kracht nog een like van mijquote:Op zondag 6 maart 2022 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Maar zoals ik al eerder zei: je leest kennelijk niet tot nauwelijks wat ik daadwerkelijk schrijf.
Leuk zo'n uit de context getrokken zinnetje. Als je het hele stukje kijkt zie je dat hij zegt dat hij niet gaat vechten omdat zwarten als kanonnenvoer zullen dienen.quote:
Nou je moet toch op zijn minst een paar steekjes niet helemaal op de goede plek hebben zitten om een ander land binnen te gaan vallenquote:Op zondag 6 maart 2022 20:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet zo in dat madman dingetje
dat is iets wat ze hier in de media lopen te pushen (jajajaja kan ik ook een keer) maar echt hard maken doen ze het niet
Wat weer nergens op gebaseerd is.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Leuk zo'n uit de context getrokken zinnetje. Als je het hele stukje kijkt zie je dat hij zegt dat hij niet gaat vechten omdat zwarten als kanonnenvoer zullen dienen.
De vrije wereld gaat winnenquote:Op zondag 6 maart 2022 20:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[ twitter ](al weet ik niet hoe betrouwbaar de locatie is)
Mwa, aangezien Oekraine een hyperracistisch land is zullen deze mensen waarschijnlijk op dagelijkse basis racistisch behandeld zijn dus zo'n gekke gedachte is dat natuurlijk ook weer niet.quote:
... voor de Russen zijn alle Oekraners kanonnenvleesquote:Op zondag 6 maart 2022 20:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, aangezien Oekraine een hyperracistisch land is zullen deze mensen waarschijnlijk op dagelijkse basis racistisch behandeld zijn dus zo'n gekke gedachte is dat natuurlijk ook weer niet.
Het keer op keer hameren op zijn kernwapens.. ik bedoel, Vlad, we weten dat je die dingen hebt hoor..quote:Op zondag 6 maart 2022 20:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is iets wat ze hier in de media lopen te pushen (jajajaja kan ik ook een keer) maar echt hard maken doen ze het niet
Nee vind je het gek?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Maar zoals ik al eerder zei: je leest kennelijk niet tot nauwelijks wat ik daadwerkelijk schrijf.
quote:Op zondag 6 maart 2022 20:14 schreef Rambolin het volgende:
Twelve Greek citizens killed,[34] four Azerbaijani citizens killed,[35] one Iraqi citizen killed,[36] one Algerian citizen killed,[37] one Israeli citizen killed,[38] one Indian citizen killed[39] and one Bangladeshi citizen killed.[40]
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukraine
Poetin leeft in een andere realiteit met de mindset van de KGB van 50 jaar geleden. Hij gelooft echt wat hij zegt over nazi's e.d. in Oekrane en is verblind door z'n "missie".quote:Op zondag 6 maart 2022 20:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee, juist heel dom. Die tanks kunnen door de eigen mensen gebruikt worden maar nu moeten ze het eerst schoonmaken van urine/poep. Echt wat een stupide idee dit.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Bazen.![]()
![]()
![]()
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100024677_55885b27
Het is niet duidelijk of hij een Oekraense burger is of illegaal in Oekrane verbleef en net is aangekomen uit Congo.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:14 schreef -XOR- het volgende:
Mwa, aangezien Oekraine een hyperracistisch land is zullen deze mensen waarschijnlijk op dagelijkse basis racistisch behandeld zijn dus zo'n gekke gedachte is dat natuurlijk ook weer niet.
Ja neequote:Op zondag 6 maart 2022 20:16 schreef roos94 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)burgers-door-rusland
Is dit legit en zoja dan is de hel los toch?
Hij moet die racistische onzin voor zich houden en snel een uniform aantrekkenquote:Op zondag 6 maart 2022 20:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Leuk zo'n uit de context getrokken zinnetje. Als je het hele stukje kijkt zie je dat hij zegt dat hij niet gaat vechten omdat zwarten als kanonnenvoer zullen dienen.
Dat heet "dingen onderbouwen".quote:Op zondag 6 maart 2022 20:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee vind je het gek?![]()
Godsamme nogantoe jij kan ook wel door ouwehoeren hoor hee
Het blijft onbegrijpelijk dat de Russen hele tankcolonnes de grens oversturen zonder back-up van de infanterie.quote:
Wat doe je jezelf aan dan door in zo'n hyperracistisch land te gaan zitten?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij stond er in die 'uitgelekte FSB-brief' dat een pussy als Poetin die flink afstand houdt uit angst voor Covid nooit het lef zal hebben om met kernwapens te gaan smijten.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:15 schreef nixxx het volgende:
Het keer op keer hameren op zijn kernwapens.. ik bedoel, Vlad, we weten dat je die dingen hebt hoor..
Hij zegt dat het Oekrainse leger geen zwarten heeft, dus de Russen zullen aannemen dat hij een NAVO soldaat is.quote:
Zou hij bang zijn voor gezichtsverlies als hij de vrede zou tekenen? Of zie ik dat helemaal verkeerd?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:15 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het keer op keer hameren op zijn kernwapens.. ik bedoel, Vlad, we weten dat je die dingen hebt hoor..
Het zou ook wel een heel wanhopige strategie zijn, en niet iets wat je op lange termijn vol kunt houden. En er zou een nog grotere bedreiging moeten zijn, om dit soort strategie te gebruiken. Tenminste, dat zou ik zo denken gezien de grote risico’s op escalatie.
zelensky heeft een betere PR guy, dat zekerquote:Op zondag 6 maart 2022 20:15 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het zou ook wel een heel wanhopige strategie zijn, en niet iets wat je op lange termijn vol kunt houden. En er zou een nog grotere bedreiging moeten zijn, om dit soort strategie te gebruiken. Tenminste, dat zou ik zo denken gezien de grote risico’s op escalatie.
Er flikkeren Nepalese slaven bij bosjes van steigers in Qatar, er werken mensen als ZZP'er bij postNL en Amazon heeft ook orderpickslaafjes. Soms heb je weinig keus.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat doe je jezelf aan dan door in zo'n hyperracistisch land te gaan zitten?
Hunter Biden misschien?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
zelensky heeft een betere PR guy, dat zeker
Hij moest studeren in Oekraine? Hahahahaquote:Op zondag 6 maart 2022 20:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er flikkeren Nepalese slaven bij bosjes uit stellingen in Qatar, er werken mensen als ZZP'er bij postNL en Amazon heeft ook orderpickslaafjes. Soms heb je weinig keus.
Ligt er aan met wat, denk ik. Persoonlijk zou ik dat nog wel mee vinden vallen als hij de Krim en die twee opstandige gebieden definitief regelt, van het grootste deel van de sancties afkomt en misschien nog een stukje corridor van de Krim naar die twee gebieden (en evt naar Transnistria).quote:Op zondag 6 maart 2022 20:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou hij bang zijn voor gezichtsverlies als hij de vrede zou tekenen? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Dan kan je de meeste tweets die hier gepost worden afdoen als propaganda.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:16 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Russische propaganda. Fijne mensen posten daar zeg wtf haha
Ligt eraan wat voor condities er aan die vrede zouden zitten. Hij heeft deze aanval gedaan om bepaalde doelen te halen. Als dat hem lukt zal het wel een gedeeltelijk succes zijn. Met aan de andere kant van de balans onverwacht harde sancties en onverwacht grote verliezen.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou hij bang zijn voor gezichtsverlies als hij de vrede zou tekenen? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Mocht het uitdraaien op een lange oorlog met Russische puppets aan de macht in Kiev en een guerrilla-oorlog, ondergronds verzet, en sleeper cells, dan vallen Afrikaanse of andere niet-blanke buitenlandse strijders het eerst op, aangezien ze moeilijk zullen kunnen opgaan in de bevolking, overdag als boer leven terwijl ze 's nachts gaan aanvallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:18 schreef crystal_meth het volgende:
Hij zegt dat het Oekrainse leger geen zwarten heeft, dus de Russen zullen aannemen dat hij een NAVO soldaat is.
het is trouwens idioot te verwachten dat studenten uit een ander land gaan vechten voor Oekraine.
Deze meneer heeft het hele smoezenboek uit z'n hoofd geleerd.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hij zegt dat het Oekrainse leger geen zwarten heeft, dus de Russen zullen aannemen dat hij een NAVO soldaat is.
Hmmm...quote:Op zondag 6 maart 2022 20:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
het is trouwens idioot te verwachten dat studenten uit een ander land gaan vechten voor Oekraine.
Het zou gezichtsverlies voor hem zijn als de oude grenzen weer in ere worden hersteld. Wanneer hij de Donbas en Krim zou krijgen kan hij dat echt wel als winst verkopen.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het haalt ook zijn "Rusland wordt bedreigd" verhaal onderuit.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:15 schreef nixxx het volgende:
[..]
De buitenlanders die in Ukraine komen studeren zijn wel de intelligentere ambitieuze lui. Ze komen voor de relatief goedkope (4000 dollar) maar kwalitatief goede medische en technische universitaire opleidingen en gaan daarna weer terug naar eigen land om daar iets nuttigs mee te doen.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:21 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hij moest studeren in Oekraine? Hahahaha
Als de Verenigde Arabische Emiraten zou worden aangevallen stuurt onze overheid meteen de hele KLM-vloot om het contingent Nederlanders uit Dubai op te halen. Hoeveel Nederlanders denk je dat er dan zouden blijven om de de voedende hand van de UAE te dienen? Ik denk 0.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmm...
Zou een beetje zijn als Nederland wordt binnengevallen en al die expats en buitenlandse studenten, die thans hier overal van profiteren, zeggen: houdoe he?
Natuurlijk, enorm gezichtsverlies. Als hij Oekrane niet de knien krijgt is zijn hele gebral gelul gebleken, iets dat wat wij al weten.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zou ik eigenlijk helemaal niet vreemd vindenquote:Op zondag 6 maart 2022 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmm...
Zou een beetje zijn als Nederland wordt binnengevallen en al die expats en buitenlandse studenten, die thans hier overal van profiteren, zeggen: houdoe he?
Daarom heb ik het ook niet zo op buitenlandse studenten.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als de Verenigde Arabische Emiraten zou worden aangevallen stuurt onze overheid meteen de hele KLM-vloot om het contingent Nederlanders uit Dubai op te halen. Hoeveel Nederlanders denk je dat er dan zouden blijven om de de voedende hand van de UAE te dienen? Ik denk 0.
Volgens mij is de consensus over Putin inmiddels dat hij meer liegt dan Boris Johnson (Alexander de Pfeffel)quote:Op zondag 6 maart 2022 20:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het haalt ook zijn "Rusland wordt bedreigd" verhaal onderuit.
Dit is eerder jouw wensdenken.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Werkperd het volgende:
Het westen is aan het miscalculeren. De sancties van het westen zullen uiteindelijk averechts werken en zelf ermee getroffen worden. De houding van het westen zal er voor zorgen dat andere landen die met Rusland op een lijn staan, naar alternatieven zullen zoeken. Die worden nu angstig en zien eigenlijk in dat het westen opnieuw streeft naar een totale hegemonie. Zij zullen hier niet afhankelijk van willen zijn.
Ik denk dat we op langer termijn een nieuw gepolariseerde wereld zullen krijgen waarbij het westen (Amerika en Europa) tegenover het oosten (Rusland, Turkije, China, Midden-oosten etc.) zal staan.
Voor Amerika was er een nieuwe bedreiging nodig waarmee het kopje van EU ingedrukt kon worden. Amerika wil de EU opnieuw designen en ervan zeker zijn dat EU geen shift zal maken richting China. Daarvoor is Rusland opnieuw als zondebok gekozen.
Lees mensen en denk na.
Niets doen, sancties of oorlog. Welke keuze zouden we dan moeten maken?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Werkperd het volgende:
Het westen is aan het miscalculeren. De sancties van het westen zullen uiteindelijk averechts werken en zelf ermee getroffen worden. De houding van het westen zal er voor zorgen dat andere landen die met Rusland op een lijn staan, naar alternatieven zullen zoeken. Die worden nu angstig en zien eigenlijk in dat het westen opnieuw streeft naar een totale hegemonie. Zij zullen hier niet afhankelijk van willen zijn.
Ik denk dat we op langer termijn een nieuw gepolariseerde wereld zullen krijgen waarbij het westen (Amerika en Europa) tegenover het oosten (Rusland, Turkije, China, Midden-oosten etc.) zal staan.
Voor Amerika was er een nieuwe bedreiging nodig waarmee het kopje van EU ingedrukt kon worden. Amerika wil de EU opnieuw designen en ervan zeker zijn dat EU geen shift zal maken richting China. Daarvoor is Rusland opnieuw als zondebok gekozen.
Lees mensen en denk na.
Zelfs mijn vijf jarige dochter heeft meer logica dan dit.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Werkperd het volgende:
Lees mensen en denk na.
lolquote:Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Werkperd het volgende:
Lees mensen en denk na.
quote:Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Werkperd het volgende:
Lees mensen en denk na.
Ik heb het gelezen en nagedacht. Ik denk dat het tijd is voor je om zwaardere pillen te gaan slikken.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Werkperd het volgende:
Lees mensen en denk na.
DENK NA MENSUHHHquote:Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Werkperd het volgende:
Lees mensen en denk na.
Die Russen in Oekrane zijn in werkelijkheid verklede Amerikanen?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Werkperd het volgende:
Lees mensen en denk na.
Doe juh eiguh ondursoek!quote:Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Werkperd het volgende:
Lees mensen en denk na.
Neem als voorbeeld de F1, kijk naar de rijders en de landen die je noemt…quote:Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Werkperd het volgende:
Lees mensen en denk na.
Dat komt natuurlijk ook omdat ze compleet gehersenspoeld zijn door de berichtigeving aldaar.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:28 schreef Ronald het volgende:
Dit Twitter draadje geeft wel een huiveringwekkend beeld van de vele ‘gewone’ Russen die de oorlog volledig steunen. Het is helaas geen solo actie van een doorgeslagen dictator.
[ twitter ]
Allereerst had men Oekrane helemaal niet moeten uitnodigen tot NATO. Laten we daar maar eens mee beginnen.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Niets doen, sancties of oorlog. Welke keuze zouden we dan moeten maken?
Nog even wachten totdat hij erachter komt dat Poetin Constantinopel wil veroveren.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:31 schreef Tocadisco het volgende:
Valt me ergens nog wel mee dat ie er geen groot complot tegen Turkije in ziet.
Hoe wil je daar mee beginnen? Heb je een tijdmachine waarmee je terug naar 2008 kunt gaan?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:32 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Allereerst had men Oekrane helemaal niet moeten uitnodigen tot NATO. Laten we daar maar eens mee beginnen.
quote:Op zondag 6 maart 2022 20:29 schreef Werkperd het volgende:
Lees mensen en denk na.
Papa snapt zelf niks van geopolitiek. Logisch dat deze logica te hoog uitpakt voor jullie twee.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zelfs mijn vijf jarige dochter heeft meer logica dan dit.
Gazprom, lukoilquote:Op zondag 6 maart 2022 20:26 schreef HiZ het volgende:
Welke aandelen zou je nu kopen. Er van uitgaande dat Putin zijn Messias neigingen onder controle weet te houden?
Dat was inderdaad een beetje flauw, maar het is ook een interactie. Oekraine zocht natuurlijk ook gewoon bescherming bij de NAVO tegen het beest Rusland.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:32 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Allereerst had men Oekrane helemaal niet moeten uitnodigen tot NATO. Laten we daar maar eens mee beginnen.
Ik geef een link met een analyse over zes mogelijke scenario's uit januari. Gewoon van een Amerikaans instituut, geen Russische propaganda. Daarin staan ook andere denkbare scenario's die niet onlogisch zijn. Op 22 februari, voor de toespraak van Putin en Russische invasie, zegt iemand dat Kiev 'Stalingrad 2.0' wordt. Ik vraag aan die persoon wat het strategisch belang voor een inname van Kiev zou zijn voor Putin. Geen rare vraag, want er waren zoals gezegd meerdere scenario's mogelijk en er was nog niks gebeurd. Maar blijkbaar heb jij volledige inzage in het plan en lette je wel goed op.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Op 22 februari zie jij geen belang van Putin bij het innemen van Kiev. Dan heb je f even niet goed opgelet, f je bent aan het relativeren.
Ik heb het over geopolitieke spelletjes, als je goed had gelezen. Niet van 1 kant. Grootmachten zijn continu met elkaar aan het schaken. Rusland ook, China ook. Iedereen doet daar aan mee.quote:Na de invasie van Oekrane en een tangbeweging om Kiev te omsingelen, vertel jij dat het allemaal veroorzaakt wordt door de geopolitieke spelletjes van de VS en NAVO.
Ah, de persoonlijke aanval met het "je bent dom"-gewauwel. Bekende reflex, verder compleet waardeloos. Ik heb altijd aangegeven dat ik Putin's NAVO-standpunt begrijp en dat je niet kunt zeggen dat hij hier niet jaren herhaaldelijk voor gewaarschuwd heeft. Door dan toch door te gaan, weet je wat je op het spel zet. Net zoals Putin weet wat er gebeurt als hij steeds meer militaire partnerschappen met landen steeds dichterbij NAVO/VS-grenzen zou sluiten. Dat heeft het Sovjet-verleden hem wel geleerd: Cuba, Guatemala, Chili, Grenada.quote:Mijn punt is dat jij geen helder licht bent, en dat jij niet veel anders doet dan bagatelliseren van naakte agressie en betogen dat Putin eigenlijk niet veel anders kan. Dat VS en EU en NAVO niet zo moeten provoceren.
Uiteraard zit er ook een groot stuk propaganda van Russische zijde bij. Het is niet dat zij de good guys zijn. Echter verkopen zij het verdedigen van nationale belangen door een invasie op dezelfde wijze als wij aan hun publiek: zij zeggen te denazificeren, wij gaan onder het mom van "bevrijden van dictators" en "freedom and democracy brengen" olie- en grondstofrijke landen binnen.quote:Zelfs het gezwets van Putin waarin hij de invasie ter 'denazificatie' van Oekrane uitlegt weet je niet op andere gedachten te brengen. Het bombarderen van ziekenhuizen, vluchtelingen, woonflats om een 'broedervolk' te bevrijden doet je niet van gedachten veranderen. Onder het mom van een soort Realpolitik verdedig jij het barbarisme.
Zo zeg, maak jij even een statement hier. Ik ben enorm onder de indruk.quote:Dat is mijn punt.
Die NSFW valt wel mee, je ziet niets bloederigsquote:Op zondag 6 maart 2022 20:28 schreef Rambolin het volgende:
NSFW - After we get blown up in Kharkov
https://pomf2.lain.la/f/7vj9hxrh.mp4
Mocht er een moment komen dat de sancties stoppen, dan lijkt het me goed mogelijk dat bedrijven als Gazprom of Lukoil onder een nieuwe, niet besmette naam, verder gaan.quote:
Zo zie je maar weer dat een dergelijke stap wel heel onverstandig is. Zelensky is een comedian. Heeft absoluut geen ervaring als staatsman. Weet niet wat geopolitiek is. Heeft geen verstand van geopolitieke balans. Oekraense volk moet nu boeten voor zijn mislukte politiek.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een beetje flauw, maar het is ook een interactie. Oekraine zocht natuurlijk ook gewoon bescherming bij de NAVO tegen het beest Rusland.
Een klein beetje, tot ik weer beelden van dode en gewonde mensen zie.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:33 schreef Sfancta het volgende:
Vind het raar en cru om te zeggen, maar net als corona na een week of 3, begint dit allemaal "normaal" te worden. Ben ik rijp voor het gesticht of hebben meer mensen dit?
(Mensenleed is natuurlijk niet normaal)
Je weet maar nooit welke huisvrouw meekijkt.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Die NSFW valt wel mee, je ziet niets bloederigs
Oekraine moet vooral boeten voor de lafheid en incompetentie van Poetin.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:37 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat een dergelijke stap wel heel onverstandig is. Zelensky is een comedian. Heeft absoluut geen ervaring als staatsman. Weet niet wat geopolitiek is. Heeft geen verstand van geopolitieke balans. Oekraense volk moet nu boeten voor zijn mislukte politiek.
Belachelijk.
Turkije heeft geen wapens geleverd ter steun. Turkije heeft zijn wapens VERKOCHT.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:36 schreef Rambolin het volgende:
BLUE: Countries that have supplied Ukraine with military equipment during the 2022 invasion
[ afbeelding ]
En je denkt dat dat onderscheid voor Poetin van vitaal belang isquote:Op zondag 6 maart 2022 20:39 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Turkije heeft geen wapens geleverd ter steun. Turkije heeft zijn wapens VERKOCHT.
Een gegeven drone moet je nooit in de bek kijken.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En je denkt dat dat onderscheid voor Poetin van vitaal belang is?
Nee. Zo zit de werkelijkheid niet in elkaar. Er zijn verdragen gesloten. Duidelijke afspraken tussen landen weet je wel. Als Zelensky denkt dat hij een superman is en zomaar de held kan uithangen tegen Rusland, dan neem ik zijn debiele politiek wel degelijk ter verantwoording.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oekraine moet vooral boeten voor de lafheid en incompetentie van Poetin.
Je hebt geen idee waar je over bazelt en denkt de EU en US en Rusland maar even op 1 hoop te gooien en dat geopolitiek te noemen.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:33 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Papa snapt zelf niks van geopolitiek. Logisch dat deze logica te hoog uitpakt voor jullie twee.
Poetin is not amused, hij luistert dagelijks hiernaar, Erdogan is de lul.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:40 schreef Tocadisco het volgende:
Voor Turkije is dat niet zo belangrijk wat Rusland vindt.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja, afspraken zoals internationale grenzen, die Rusland met voeten getreden heeft.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee. Zo zit de werkelijkheid niet in elkaar. Er zijn verdragen gesloten. Duidelijke afspraken tussen landen weet je wel. Als Zelensky denkt dat hij een superman is en zomaar de held kan uithangen tegen Rusland, dan neem ik zijn debiele politiek wel degelijk ter verantwoording.
Welk verdrag heb je het dan specifiek over?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee. Zo zit de werkelijkheid niet in elkaar. Er zijn verdragen gesloten. Duidelijke afspraken tussen landen weet je wel. Als Zelensky denkt dat hij een superman is en zomaar de held kan uithangen tegen Rusland, dan neem ik zijn debiele politiek wel degelijk ter verantwoording.
Weke verdragen heb je het nu over?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als lullen pudding is dan is Werkperd Dr. Oetker. (vrij naar Harrie Jekkers)quote:Op zondag 6 maart 2022 20:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Post je bewijs van je verdrag maar even, clownesk figuur dat je er bent.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja je mag hardop lachen maar daar heb je alleen maar jezelf mee.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je over bazelt en denkt de EU en US en Rusland maar even op 1 hoop te gooien en dat geopolitiek te noemen.
Hardop gelachen, dat wel. Je ontstijgt nauwelijks Baudet qua niveau en we weten allebei hoe knap het is tot dat niveau af te dalen, maar bravo, het is je gelukt.
quote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat zichzelf afsluiten van het internet. Er komt een soort intranet voor Rusland. Een VPN heeft dan ook geen zin meer.
[ twitter ]
nieuwe noord koreaquote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat zichzelf afsluiten van het internet. Er komt een soort intranet voor Rusland. Een VPN heeft dan ook geen zin meer.
[ twitter ]
Grappig, de hele wereld is gek behalve werkperd.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja je mag hardop lachen maar daar heb je alleen maar jezelf mee.
Jou plaats ik in ieder geval weer in categorie ''niet serieus te nemen''.
Yep.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Holy shit, ze gaan echt NoordKorea achterna
Het Net is back!quote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Je vergeet Poetin.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grappig, de hele wereld is gek behalve werkperd.
En wat staat daar in volgens jou?quote:
Tijd om David Hasselhoff erheen te sturenquote:
Erdogan had aan Putin zn kant kunnen staan. Beide leiders hebben hun tanden naar Europa laten zien.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:31 schreef Tocadisco het volgende:
Valt me ergens nog wel mee dat ie er geen groot complot tegen Turkije in ziet.
Lastiger voor radar detectie. Ook lastiger doelwit voor apparaten zoals Stingers etc. Die hebben een minimum range van 200 meter. Vergeet niet, hoe lager hoe sneller het object.quote:
Geen Russische hackers meerquote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Hoe wil je je internationale betaalsysteem doen zonder internet dan? Bijvoorbeeldquote:
Nope, er zijn geen verdragen gesloten. Er circuleert een plaatje waarin er net wordt gedaan alsof er tussen Baker en Gorbatsjov is afgesproken dat de EU danwel de NAVO niet zou uitbreiden naar het oosten. Maar dat is geen afspraak, alleen een verkennend gesprek.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
quote:"M.G.: The topic of “NATO expansion” was not discussed at all, and it wasn’t brought up in those years. I say this with full responsibility. Not a singe Eastern European country raised the issue, not even after the Warsaw Pact ceased to exist in 1991. Western leaders didn’t bring it up, either. Another issue we brought up was discussed: making sure that NATO’s military structures would not advance and that additional armed forces from the alliance would not be deployed on the territory of the then-GDR after German reunification. Baker’s statement, mentioned in your question, was made in that context. Kohl and [German Vice Chancellor Hans-Dietrich] Genscher talked about it."
(https://www.rbth.com/inte(...)all_walls_40673.html)
Heb je toch niet nodig als je toch nauwelijks nog op vakantie gaat, en bovendien, ze hebben straks toch geen geld meer.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe wil je je internationale betaalsysteem doen zonder internet dan? Bijvoorbeeld
Het RusNet krijgt een Iron Fire Curtain.quote:
Maken ze dan geen bridges naar servers in het buitenland?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Holy shit, ze gaan echt NoordKorea achterna
Dan is de rol van de oligarchen uitgespeeld. In Rusland gaan die niet zo heel veel verdienen.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Zijn dat niet eerder voorzorgsmaatregelen om te voorkomen dat het buitenland hen kan platleggen?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Rusland zal wel een VPN tunneltje opzetten richting het Chinese betaalsysteem.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe wil je je internationale betaalsysteem doen zonder internet dan? Bijvoorbeeld
Hun olie en gas moeten nog betaald wordenquote:Op zondag 6 maart 2022 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb je toch niet nodig als je toch nauwelijks nog op vakantie gaat, en bovendien, ze hebben straks toch geen geld meer.
quote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Putin is een laffe mafklapper.quote:
Zinloos om die (verouderde) jets te gaan gebruiken, ook omdat die alleen offensief zijn te gebruiken.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon de waarheid? Die apparaten gaan - als ze geleverd worden - gewoon zichtbaar worden op allerhande radarsystemen en in applicaties. Mogelijk zelfs dat er n van de vele tientallen wordt neergehaald.
Lekker chillen in China, klinkt ook als een goed plan…quote:Op zondag 6 maart 2022 20:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan is de rol van de oligarchen uitgespeeld. In Rusland gaan die niet zo heel veel verdienen.
Altijd lekker rustgevend, Achja hier in het topic.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat is CAS met dat soort toestellen... Niks bijzonders.
Hoe zit het met Elon Musk's starlink ofzoquote:Op zondag 6 maart 2022 20:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Bedenk me net dat alle CIA/MI6/Mossad spionnen dan ook geen info meer kunnen delen. Dat kan wel weer een probleem worden...
Ik denk niet dat hij laf is, gezien zijn KGB achtergrond die imo geen watjes aannemen.quote:
Inbellen met 56k modemquote:Op zondag 6 maart 2022 20:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Bedenk me net dat alle CIA/MI6/Mossad spionnen dan ook geen info meer kunnen delen. Dat kan wel weer een probleem worden...
DIe jets kun je uitstekend gebruiken om anders jets mee uit de lucht te knallen (veronderstel dat er air2air missiles aan hangen) en bombarderen van die MLRS.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zinloos om die (verouderde) jets te gaan gebruiken, ook omdat die alleen offensief zijn te gebruiken.
Ik snap niet goed waarom daar zo het accent op wordt gelegd, wat is hier "Zelensky's' strategie, buiten anderen er in proberen mee te slepen ? Roepen om die jets is voor mij meer een een anachronisme om no-fly zone te kunnen instellen. Verder hebben die jets een behoorlijk ondersteunende infrastructuur nodig om echt bruikbaar te (kunnen) blijven. Tanken, vliegen en bewapend worden op/vanuit EU gebied moet sws niet gebeuren
Als je als EU wat wil doen stuur man-held wapens (en voorzieningen) en mijn part toyota's voor een guerrilla.
Niets is zo demotiverend voor een tegenstander dan continu alert te moeten zijn in een gebied waar je kennelijk, ondanks wat je leider zegt te denazificeren en van drugs te ontdoen, niet gewenst wordt.
Ik sla de Russen niet hoog aan maar ook zij zullen als vergelding niet rechtstreeks (ongewapende) burgers doden als represaille. Individueel kan dat natuurlijk liggen, wanneer je buddy door een sniper z'n kop wordt weggeschoten. Doden van ongewapende mensen die zelf geen rechtstreekse bedreiging vormen gaat in de haarvaten van het geweten zitten etteren.
Dat het Russische leger raketten/bommen strooien is met enige zwartgallige fantasie nog te zien als "militaire" bedreigende installaties uitschakelen waarbij je de aangedane mensen niet in de ogen kijkt.
Na de vermeende staatsgreep in Turkije in 2016, de activiteiten in Noord-Oost Syri en de steeds hechtere relaties met Rusland gingen de laatste jaren al stemmen op dat ze uit de NAVO zouden stappen of er zelfs uitgegooid zouden moeten worden. Erdogan kocht fijn Russische raketjes en zag er ook geen probleem in om Turkse drones aan Rusland te verkopen.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Erdogan had aan Putin zn kant kunnen staan. Beide leiders hebben hun tanden naar Europa laten zien.
Maar het feit dat Turkije nooit uit de Navo gestapt is en Oekraine ook als bevriende partij ziet maakt dat ze nu tegen Rusland opereren. Daarbij is het belang van de Russisch Orthodoxe kerk en de geloofsinstituten van Turkije niet verenigbaar. Turkije zal het met Rusland als buurman ook wel nalaten om uit de Navo te stappen.
En ik ben blij dat we op Turkije kunnen rekenen en andersom als er wat gebeurd. De wereld zou er slechter uitzien met Turkije "uit" de Navo.
Te verwachten en onderdeel om onderlinge communicatie en kennisneming te bemoeilijken.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Rusland denkt daar anders over. Daarnaast is het zo dat Rusland Oekrane veelvuldig heeft gewaarschuwd om geen stap te zetten richting NATO. Rusland ziet dit aan als bedreiging van zijn nationale veiligheid en een reden om aan te vallen. Dan ga je niet roekeloos om met de veiligheidszorgen van Rusland. Dit doe je gewoon niet. Zelensky dacht daar anders over en zo zien we hoe verkeerd die gedachte was.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nope, er zijn geen verdragen gesloten. Er circuleert een plaatje waarin er net wordt gedaan alsof er tussen Baker en Gorbatsjov is afgesproken dat de EU danwel de NAVO niet zou uitbreiden naar het oosten. Maar dat is geen afspraak, alleen een verkennend gesprek.
Gorbatsjov zelf nog in 2014:
[..]
Dit denk ik ook.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zijn dat niet eerder voorzorgsmaatregelen om te voorkomen dat het buitenland hen kan platleggen?
In Rusland?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:58 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Hoe zit het met Elon Musk's starlink ofzo
Er zijn enkele geruchten dat men voor dat convooi naar Chinese banden is gegaan, die wel van een uiterst belabberde kwaliteit zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:51 schreef crystal_meth het volgende:
Russian Banks Rush to Switch to Chinese Card System
Die fase zijn we allang voorbij.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zinloos om die (verouderde) jets te gaan gebruiken, ook omdat die alleen offensief zijn te gebruiken.
Ik snap niet goed waarom daar zo het accent op wordt gelegd, wat is hier "Zelensky's' strategie, buiten anderen er in proberen mee te slepen ? Roepen om die jets is voor mij meer een een anachronisme om no-fly zone te kunnen instellen. Verder hebben die jets een behoorlijk ondersteunende infrastructuur nodig om echt bruikbaar te (kunnen) blijven. Tanken, vliegen en bewapend worden op/vanuit EU gebied moet sws niet gebeuren
Als je als EU wat wil doen stuur man-held wapens (en voorzieningen) en mijn part toyota's voor een guerrilla.
Niets is zo demotiverend voor een tegenstander dan continu alert te moeten zijn in een gebied waar je kennelijk, ondanks wat je leider zegt te denazificeren en van drugs te ontdoen, niet gewenst wordt.
Ik sla de Russen niet hoog aan maar ook zij zullen als vergelding niet rechtstreeks (ongewapende) burgers doden als represaille. Individueel kan dat natuurlijk liggen, wanneer je buddy door een sniper z'n kop wordt weggeschoten. Doden van ongewapende mensen die zelf geen rechtstreekse bedreiging vormen gaat in de haarvaten van het geweten zitten etteren.
Dat het Russische leger raketten/bommen strooien is met enige zwartgallige fantasie nog te zien als "militaire" bedreigende installaties uitschakelen waarbij je de aangedane mensen niet in de ogen kijkt.
Ga er maar vanuit dat al het telefoonverkeer in Rusland afgetapt wordt. En dat mensen die met hun 56k modempje de restricties proberen te omzeilen speciale aandacht krijgen van de FSBquote:
Wat was dit voor faalhazenvoorspelling danquote:Op zondag 6 maart 2022 21:01 schreef Document1 het volgende:
Ik moet zeggen dat ze het langer volhouden in de Oekrane dan gedacht.
Zou 'ie niet gewoon gehoopt hebben dat de NAVO toch wel helpt uiteindelijk?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:01 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Rusland denkt daar anders over. Daarnaast is het zo dat Rusland Oekrane veelvuldig heeft gewaarschuwd om geen stap te zetten richting NATO. Rusland ziet dit aan als bedreiging van zijn nationale veiligheid en een reden om aan te vallen. Dan ga je niet roekeloos om met de veiligheidszorgen van Rusland. Dit doe je gewoon niet. Zelensky dacht daar anders over en zo zien we hoe verkeerd die gedachte was.
Eerst heb je het over afgesloten verdragen en nu je keihard terecht wordt gewezen begin je over de Russische gedachte. Over doelpalen verschuiven gesproken.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:01 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Rusland denkt daar anders over. Daarnaast is het zo dat Rusland Oekrane veelvuldig heeft gewaarschuwd om geen stap te zetten richting NATO. Rusland ziet dit aan als bedreiging van zijn nationale veiligheid en een reden om aan te vallen. Dan ga je niet roekeloos om met de veiligheidszorgen van Rusland. Dit doe je gewoon niet. Zelensky dacht daar anders over en zo zien we hoe verkeerd die gedachte was.
Nope, met name SpaceX in de VS verzorgt die transporten zowel bemand als cargoquote:
Hebben ze het BRICS Internet al up and running?quote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef polderturk het volgende:
Hij lult gewoon de Poetin doctrine na.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:04 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Eerst heb je het over afgesloten verdragen en nu je keihard terecht wordt gewezen begin je over de Russische gedachte. Over doelpalen verschuiven gesproken.
Dan kan Rusland vast wel een zo'n verdrag met wat handtekeningen laten zien? En dat kunnen ze dus niet. Omdat het niet afgesproken is.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:01 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik zou het me ook moeilijk kunnen voorstellen dat ze echt van het hele internet zouden gaan. Praktisch alle internationale betalingsverkeer, wetenschappelijk onderzoek, handel vindt plaats via het internet.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:59 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
(Nexta werd 4 uur geleden nog beschuldigd van verspreiden van fake news door de "Chancellery of the Prime Minister of Poland")
Het valt me heel erg op dat Turken die in Turkije wonen eigenlijk unaniem anti-Kremlin zijn. Waar een select aantal hier online zich in de richting van Putin twisten.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Na de vermeende staatsgreep in Turkije in 2016, de activiteiten in Noord-Oost Syri en de steeds hechtere relaties met Rusland gingen de laatste jaren al stemmen op dat ze uit de NAVO zouden stappen of er zelfs uitgegooid zouden moeten worden. Erdogan kocht fijn Russische raketjes en zag er ook geen probleem in om Turkse drones aan Rusland te verkopen.
Dit is wat ik dus bedoel: wie vandaag je vriend is, kan morgen zo weer je vijand zijn. En daarna kan het ook weer snel de andere kant op vallen. En zo gaat het door. Nationale belangen, geopolitiek getouwtrek. Maar ondertussen is de gewone burger de sjaak als er militair ingegrepen wordt.
quote:Op zondag 6 maart 2022 21:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan kan Rusland vast wel een zo'n verdrag met wat handtekeningen laten zien? En dat kunnen ze dus niet. Omdat het niet afgesproken is.
Het is allemaal een excuus. drogredenatie.![]()
Oh, Moldavi gaat Russische vliegtuigen uit de lucht schieten daar?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:09 schreef Rambolin het volgende:
Eh...
Close the sky over Ukraine, pleads former PM
The former Prime Minister of Ukraine Yulia Tymoshenko has appealed to the country's allies to "close the sky" over Ukraine in an interview with the BBC.
She said Ukraine "valued the tough sanctions" imposed on Russia since the invasion began, but said Ukraine required further "serious help".
"That help is closing the sky over Ukraine," she said.
When asked whether she agreed that asking Nato to impose a no-fly zone over Ukraine could escalate the situation, as Nato powers have argued, she stated "there is no need to get Nato's permission" and insisted that this could be done through coalitions of countries around Ukraine.
She also asked for UN Security Council peacekeeping troops to be sent to Ukraine and for the latest anti-aircraft systems to be made available.
BBC
Op zich zou dat kunnen, maar ligt super moeilijk uiteraard.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:09 schreef Rambolin het volgende:
Eh...
Close the sky over Ukraine, pleads former PM
The former Prime Minister of Ukraine Yulia Tymoshenko has appealed to the country's allies to "close the sky" over Ukraine in an interview with the BBC.
She said Ukraine "valued the tough sanctions" imposed on Russia since the invasion began, but said Ukraine required further "serious help".
"That help is closing the sky over Ukraine," she said.
When asked whether she agreed that asking Nato to impose a no-fly zone over Ukraine could escalate the situation, as Nato powers have argued, she stated "there is no need to get Nato's permission" and insisted that this could be done through coalitions of countries around Ukraine.
She also asked for UN Security Council peacekeeping troops to be sent to Ukraine and for the latest anti-aircraft systems to be made available.
BBC
En van alles wat je nu opnoemt zijn ze al afgesloten, behalve van de coca cola.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zou het me ook moeilijk kunnen voorstellen dat ze echt van het hele internet zouden gaan. Praktisch alle internationale betalingsverkeer, wetenschappelijk onderzoek, handel vindt plaats via het internet.
Ik vermoed dat Rusland de citroen aan het uitvoeren en mensen de gelegenheid geeft naar Westwaarts te gaan, dat hoe sarcastisch dat ook mag klinken, de EU voor voldongen feiten plaatst, belast en op termijn deels zal destabiliseren.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:32 schreef crystal_meth het volgende:
De luchthaven van Lviv is nog niet gebombardeerd neem ik aan?
Toch wel een fijne gedachte dat ze de verbinding met een kerncentrale in oorlogsgebied kwijt zijn ...quote:
Ik ben benieuwd of Wierd Duk nog steeds van mening is dat er in Rusland met vrijheid isquote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Turkije heeft geen drones aan Rusland verkocht.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Na de vermeende staatsgreep in Turkije in 2016, de activiteiten in Noord-Oost Syri en de steeds hechtere relaties met Rusland gingen de laatste jaren al stemmen op dat ze uit de NAVO zouden stappen of er zelfs uitgegooid zouden moeten worden. Erdogan kocht fijn Russische raketjes en zag er ook geen probleem in om Turkse drones aan Rusland te verkopen.
Dit is wat ik dus bedoel: wie vandaag je vriend is, kan morgen zo weer je vijand zijn. En daarna kan het ook weer snel de andere kant op vallen. En zo gaat het door. Nationale belangen, geopolitiek getouwtrek. Maar ondertussen is de gewone burger de sjaak als er militair ingegrepen wordt.
Ik wil die niet kopen, maar er werd gevraagd welke aandelen interessant zouden kunnen zijn. Die heb ik genoemd. Hoe je die kunt verwerven moet je zelf maar uitzoeken.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:37 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja en die wil jij kopen via welke broker?
Die zal wel van de toren blazen dat wij Rusland toch echt te veel uitgedaagd hebben. En dat de inval niet okay is, maar eigenlijk volledig onze schuld. Of zo.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of Wierd Duk nog steeds van mening is dat er in Rusland met vrijheid is
Mwah, Duk valt me de laatste tijd goed mee. Hij lijkt het ook wel gehad te hebben met Poetin.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zal wel van de toren blazen dat wij Rusland toch echt te veel uitgedaagd hebben. En dat de inval niet okay is, maar eigenlijk volledig onze schuld. Of zo.
Iets met een kort rokje.
Als ik die vandaag kon kopen dat had ik massaal Gazprom ingeslagen. Puur omdat het westen hypocriet is en toch voor miljarden gas zal blijven aanschaffen van Rusland.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:15 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik wil die niet kopen, maar er werd gevraagd welke aandelen interessant zouden kunnen zijn. Die heb ik genoemd. Hoe je die kunt verwerven moet je zelf maar uitzoeken.
Die mensen zijn van harte welkom hier, we hebben nogal wat vacatures.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Rusland de citroen aan het uitvoeren en mensen de gelegenheid geeft naar Westwaarts te gaan, dat hoe sarcastisch dat ook mag klinken, de EU voor voldongen feiten plaatst, belast en op termijn deels zal destabiliseren.
Ik schat, 4 tot 5 miljoen mensen langdurig gaan opvangen, zal druk blijven zetten.
Denk alleen al aan de eerdere destabilisatie waarbij men er niet mee zat om tienduizenden vluchtelingen in te vliegen en die op de grens te droppen.
Militair gezien lijkt mij niets te winnen om daar in dat Westelijke gebied (nu al) te gaan branden en affakkelen. De lezing en zienswijze van Putin volgend zijn dat in zijn ogen allemaal nazi's. Juist mensen die weg willen moet je de ruimte geven.
Zelf denk ik nog steeds dat Putin in zijn gedachten het land verticaal langs de Djnepr opsplitst en de zuidas aan de Krim wil koppelen.
Polen heeft een paar uur geleden nog gezegd dat ze dat niet gingen doen? Wat is je bron?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:16 schreef Werkperd het volgende:
Polen heeft zojuist aangekondigd om zijn oude Soviet vliegtuigen aan Oekrane te geven.
Amerika gaat F-16's aan Polen verkopen.
Weet niet of het om F-16 block 70 gaat.
CNN. Ik volg 10 zenders tegelijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Polen heeft een paar uur geleden nog gezegd dat ze dat niet gingen doen? Wat is je bron?
Rusland neemt het niet zo nauw met privaat eigendom, zie oa Yukos. Dus de kans dat alle westerse aandeelhouders worden onteigend als tegenreactie op sancties is enorm groot. Dus zou maar oppassen met je zuurverdiende centen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:18 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als ik die vandaag kon kopen dat had ik massaal Gazprom ingeslagen. Puur omdat het westen hypocriet is en toch voor miljarden gas zal blijven aanschaffen van Rusland.
The White House had earlier said that it would look into the matter and later on Sunday, US State Secretary Antony Blinken said that the US [b]is considering [/b]assistance to Poland if it hands over its warplanes to Kyiv.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:21 schreef Werkperd het volgende:
Poland willing to give MiG-29 fighter jets to Ukraine in exchange for F-16 jets from US
https://www.ibtimes.co.in(...)ts-us-details-846341
Dat is niet CNN en lees even je bron door.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:21 schreef Werkperd het volgende:
Poland willing to give MiG-29 fighter jets to Ukraine in exchange for F-16 jets from US
https://www.ibtimes.co.in(...)ts-us-details-846341
Er valt niet anders over te denken: er is geen afspraak gemaakt. Poetin voelt zich bedreigd of is nogal aan het azen op de gasvelden, dat kan, maar dat is nog geen reden om een land binnen te vallen. En daar heeft noch de EU noch Zelensky een aandeel in.quote:
Gazprom is eigendom van Rusland.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:22 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Rusland neemt het niet zo nauw met privaat eigendom, zie oa Yukos. Dus de kans dat alle westerse aandeelhouders worden onteigend als tegenreactie op sancties is enorm groot. Dus zou maar oppassen met je zuurverdiende centen.
Ze kennen nog wel iemand met Chinese banden.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zijn enkele geruchten dat men voor dat convooi naar Chinese banden is gegaan, die wel van een uiterst belabberde kwaliteit zijn.
Op RT staan wat documenten, waarover ze zelf schrijven:quote:Op zondag 6 maart 2022 21:24 schreef Rambolin het volgende:
Rusland kondigt aanval op Oekraense wapenindustrie aan
Dat zei de Russische minister van Defensie Igor Konasjenkov zondag. "Als onderdeel van de opdracht om Oekrane te demilitariseren, zullen de troepen de Oekraense defensie-industrie met precisiewapens bestoken."
Moskou waarschuwt Oekrane voor de aanvallen om werknemers in Oekraense defensiebedrijven de kans te geven zichzelf in veiligheid te brengen, zegt Konasjenkov. Wanneer de aanval precies zal plaatsvinden, zei hij er echter niet bij.
Ook zei de minister dat de Oekraense regering op de eerste dag van de invasie sporen van een militair-biologisch programma heeft verwijderd. Ze zou onder meer pathogenen als cholera en de pest hebben laten vernietigen. Bewijs voor deze beweringen leverde Konasjenkov niet.
Nu.nl
Hou keer op met je kinderachtige gedrag. CNN volg ik op TV en ik ging even op google zoeken naar een artikel hierover en kwam toevallig een tegen en deelde ik het hier.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is niet CNN en lees even je bron door.
"in talks with"
"said it would look into the matter"
Waar zie je hier staan dat Polen gezegd heeft dat ze iets gaan leveren?
Polen heeft een paar uur geleden nog via officile wegen laten weten dat ze GEEN gevechtsvliegtuigen gaan leveren en dat ze ook geen gebruik gaan laten maken van Poolse vliegvelden. Op CNN zie ik ook niks, dus onzin, totdat je met een fatsoenlijke bron kan komen.
Het is Rusland dat zich bedreigd voelt.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:24 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Er valt niet anders over te denken: er is geen afspraak gemaakt. Poetin voelt zich bedreigd of is nogal aan het azen op de gasvelden, dat kan, maar dat is nog geen reden om een land binnen te vallen. En daar heeft noch de EU noch Zelensky een aandeel in.
Wat kinderachtig gedoe. Je verkondigd onzin. Begrijp eerst even wat je hoort of leest en gooi niet met bronnen in de hoop dat niemand het gaat lezen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hou keer op met je kinderachtige gedrag. CNN volg ik op TV en ik ging even op google zoeken naar een artikel hierover en kwam toevallig een tegen en deelde ik het hier.
Ja, en? Als jij je bedreigd voelt door je buurman dan breek je ook bij hem in om zijn vrouw te verkrachten en hem dusdanig hard te mishandelen dat hij in het ziekenhuis belandt? Of hoe werkt dat precies in jouw hoofd?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het is Rusland dat zich bedreigd voelt.
Neuh, het is Rusland dat bedreigt, al jarenlang.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Meerderheidsbelang ligt bij Russische overheid, maar aandelen Gazprom worden gewoon verhandeld op de LSE. Deze aandeelhouders kunnen gewoon worden onteigend, zoals ik al zei. Wanneer je me de les probeert te lezen, zorg dan wel dat je gelijk hebt.quote:
Ben jij hier de verificateur?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat kinderachtig gedoe. Je verkondigd onzin. Begrijp eerst even wat je hoort of leest en gooi niet met bronnen in de hoop dat niemand het gaat lezen.
Die hebben vast geen alternatieve communicatiemanieren inderdaad.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Er circuleert al genoeg fakenews, om een bron vragen lijkt me niet echt teveel gevraagd. En in de bron staat wat anders dan wat jij beweert.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:29 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ben jij hier de verificateur?
Ik ga niet meer in op jouw persoonlijke nonsense.
800K? De Palestijnen mogen hun borst wel nat maken.quote:It has been suggested that more than 200,000 Ukrainians who are Jewish or have Jewish family ties could be taken in and more than 600,000 Russians in the same categories.
Dat je onzin gepost hebt heb je zelf toch ook wel door?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:29 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen wij Baudet nu betalen en dingen laten zeggen.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:43 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Nee, maar ik haal je leugens er wel makkelijk uit, want je hebt geen bron, behalve ik heb het gehoord op CNN. Alsof jij de enige bent die naar CNN kijkt. Niks op Twitter, niks op CNN, niks op alle belangrijke nieuwssites, maar @Werkperd heeft het gehoord hoor.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:29 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dan moeten ze niet zelf een oorlog beginnen .quote:Op zondag 6 maart 2022 21:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je snapt toch ook wel dat ik hier niet serieus op ga reageren of wel? Anders stel ik meteen een reeks aan vragen wat Nederlandse F-16's in Irak en Afghanistan te zoeken hadden. Pas op.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, en? Als jij je bedreigd voelt door je buurman dan breek je ook bij hem om zijn vrouw te verkrachten en hem dusdanig hard te mishandelen dat hij in het ziekenhuis belandt? Of hoe werkt dat precies in jouw hoofd?
En de Israli ook. De vorige immigratiegolven brachten nogal wat maatschappelijke ontwrichting teweeg.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:31 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
800K? De Palestijnen mogen hun borst wel nat maken.
@:Ali_boo
Je haalt niets uit. Laatst had ik ook een headline geplaatst en kwam jij weer aan met je verificatie eisen ( wie je ook mag zijn). Vervolgens plaatste iedereen dezelfde headline en toen was jij gelijk spoorloos.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, maar ik haal je leugens er wel makkelijk uit, want je hebt geen bron, behalve ik heb het gehoord op CNN. Alsof jij de enige bent die naar CNN kijkt. Niks op Twitter, niks op CNN, niks op alle belangrijke nieuwssites, maar @:werkperd heeft het gehoord hoor.
Hier een FATSOENLIJKE bron, van vandaag.
[ twitter ]
Kap gewoon met je onzin, leugens en onwaarheden. Wees ook een man en geef gewoon je fouten toe als iemand je er op betrapt. Kan je lekker gaan doen alsof je gekwetst bent en niet meer ingaat op mij of anderen die je terecht wijzen, maar daar ga je niks mee bereiken.
Normaal gesproken zouden ze dat wel hebben, zie ook Eli Cohen in Syrie maar in dit geval gaat alles zo snel en hebben ze geen tijd/resources voor een workaround. Want wie gaat er nou vanuit dat er van de ene dag op de andere er gewoon permanent geen internet meer is met de rest van de wereld.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die hebben vast geen alternatieve communicatiemanieren inderdaad.
Ga nou eens in op mijn bron wat tegendeel bewijst dan.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:34 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je haalt niets uit. Laatst had ik ook een headline geplaatst en kwam jij weer aan met je verificatie eisen ( wie je ook mag zijn). Vervolgens plaatste iedereen dezelfde headline en toen was jij gelijk spoorloos.
Je hebt je al meerdere malen in diskrediet gebracht. Heb hier geen behoefte meer aan.
Niet echt, tenzij je hier vooral bent om te trollen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:32 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je snapt toch ook wel dat ik hier niet serieus op ga reageren of wel?
Vrij weinig, maar dat is dus vooral je gedachtegang? Een soort vergelding de missies in de landen die je noemt? Bijzonder.quote:Anders stel ik meteen een reeks aan vragen wat Nederlandse F-16's in Irak en Afghanistan te zoeken hadden. Pas op.
Dat was Stalin ook.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die gast is echt volledig paranode geworden
Dus de sources zeggen niet dat Shoigu gaat coupen, maar dat Poetin bang is dat Shoigu gaat coupen. Jammer, daar hebben we een stuk minder aan. Hoewel de sources het ook niet zouden zeggen als Shoigu daadwerkelijk iets van plan was, hoop je in ieder geval.quote:
o god, hij gaat ook zijn intimi zuiveren.. wanneer hebben we dat eerder gezien...quote:Op zondag 6 maart 2022 21:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die gast is echt volledig paranode geworden
Je kende deze fan van Erdolf nog niet? Bespaar je de moeite, hij raaskalt net zo hard als Pudding.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ga nou eens in op mijn bron wat tegendeel bewijst dan.
Je komt niet verder dan "ik heb het gehoord op CNN" en een vage link wat je verhaal niet eens bevestigd.
Ik geef je een link waar geen twijfel over mogelijk is
Je kan ook gewoon zeggen "oops, foutje van mij, sorry" en dan zeg ik "kan gebeuren". Je maakt jezelf belachelijk.
Als je je bedreigd voelt, dan bel je de politie. Maar dat gaat tussen landjes niet echt. Dus die vergelijking gaat niet op.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, en? Als jij je bedreigd voelt door je buurman dan breek je ook bij hem in om zijn vrouw te verkrachten en hem dusdanig hard te mishandelen dat hij in het ziekenhuis belandt? Of hoe werkt dat precies in jouw hoofd?
Ik vraag mij echt af of Putin het begrip gezichtsverlies kent of concepten als 'vrede' kan omvatten.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zag dit bericht ook maar ik denk dat het eerder fakenews is om wantrouwen te zaaien binnen het Kremlin. Misschien hopen ze wel met het verspreiden van dit nieuws dat Putin hem voor de zekerheid eruit wipt.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:35 schreef polderturk het volgende:
Is Putler bang voor Shoygu?
Wordt hij binnenkort berecht?
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |