abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203974711
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:26 schreef HiZ het volgende:
Welke aandelen zou je nu kopen. Er van uitgaande dat Putin zijn Messias neigingen onder controle weet te houden?
Gazprom, lukoil
  zondag 6 maart 2022 @ 20:34:33 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203974714
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Allereerst had men Oekraïne helemaal niet moeten uitnodigen tot NATO. Laten we daar maar eens mee beginnen.
Dat was inderdaad een beetje flauw, maar het is ook een interactie. Oekraine zocht natuurlijk ook gewoon bescherming bij de NAVO tegen het beest Rusland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 6 maart 2022 @ 20:35:21 #153
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203974732
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2022 18:46 schreef OllieA het volgende:

[..]
Op 22 februari zie jij geen belang van Putin bij het innemen van Kiev. Dan heb je òf even niet goed opgelet, òf je bent aan het relativeren.
Ik geef een link met een analyse over zes mogelijke scenario's uit januari. Gewoon van een Amerikaans instituut, geen Russische propaganda. Daarin staan ook andere denkbare scenario's die niet onlogisch zijn. Op 22 februari, voor de toespraak van Putin en Russische invasie, zegt iemand dat Kiev 'Stalingrad 2.0' wordt. Ik vraag aan die persoon wat het strategisch belang voor een inname van Kiev zou zijn voor Putin. Geen rare vraag, want er waren zoals gezegd meerdere scenario's mogelijk en er was nog niks gebeurd. Maar blijkbaar heb jij volledige inzage in het plan en lette je wel goed op.

quote:
Na de invasie van Oekraïne en een tangbeweging om Kiev te omsingelen, vertel jij dat het allemaal veroorzaakt wordt door de geopolitieke spelletjes van de VS en NAVO.
Ik heb het over geopolitieke spelletjes, als je goed had gelezen. Niet van 1 kant. Grootmachten zijn continu met elkaar aan het schaken. Rusland ook, China ook. Iedereen doet daar aan mee.

quote:
Mijn punt is dat jij geen helder licht bent, en dat jij niet veel anders doet dan bagatelliseren van naakte agressie en betogen dat Putin eigenlijk niet veel anders kan. Dat VS en EU en NAVO niet zo moeten provoceren.
Ah, de persoonlijke aanval met het "je bent dom"-gewauwel. Bekende reflex, verder compleet waardeloos. Ik heb altijd aangegeven dat ik Putin's NAVO-standpunt begrijp en dat je niet kunt zeggen dat hij hier niet jaren herhaaldelijk voor gewaarschuwd heeft. Door dan toch door te gaan, weet je wat je op het spel zet. Net zoals Putin weet wat er gebeurt als hij steeds meer militaire partnerschappen met landen steeds dichterbij NAVO/VS-grenzen zou sluiten. Dat heeft het Sovjet-verleden hem wel geleerd: Cuba, Guatemala, Chili, Grenada.

Leuk citaat van secretary of state Kissinger destijds (1970) over Chili: “I don’t see why we need to stand by and watch a country go Communist due to the irresponsibility of its own people." Lijkt ergens op nietwaar, qua retoriek? Drie jaar later was Allende dood door zelfmoord tijdens een coup. Toen kwamen 17 schitterende jaren Pinochet voor de Chilenen, daar hebben ze echt van genoten.

quote:
Zelfs het gezwets van Putin waarin hij de invasie ter 'denazificatie' van Oekraïne uitlegt weet je niet op andere gedachten te brengen. Het bombarderen van ziekenhuizen, vluchtelingen, woonflats om een 'broedervolk' te bevrijden doet je niet van gedachten veranderen. Onder het mom van een soort Realpolitik verdedig jij het barbarisme.
Uiteraard zit er ook een groot stuk propaganda van Russische zijde bij. Het is niet dat zij de good guys zijn. Echter verkopen zij het verdedigen van nationale belangen door een invasie op dezelfde wijze als wij aan hun publiek: zij zeggen te denazificeren, wij gaan onder het mom van "bevrijden van dictators" en "freedom and democracy brengen" olie- en grondstofrijke landen binnen.

quote:
Dat is mijn punt.
Zo zeg, maak jij even een statement hier. Ik ben enorm onder de indruk.
pi_203974735
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 19:47 schreef polderturk het volgende:
Smerig.

[ twitter ]
:') raket uitgelezen??? De black box gevonden??? :')
  zondag 6 maart 2022 @ 20:36:14 #155
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203974758
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:34 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Gazprom, lukoil
Mocht er een moment komen dat de sancties stoppen, dan lijkt het me goed mogelijk dat bedrijven als Gazprom of Lukoil onder een nieuwe, niet besmette naam, verder gaan.
pi_203974764
BLUE: Countries that have supplied Ukraine with military equipment during the 2022 invasion

pi_203974774
Moldavië vraagt parlement noodtoestand uit te roepen in het land tijdens de oorlog in Oekraïne.

https://twitter.com/RebeccaRambar/status/1500547511789912064
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203974780
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat was inderdaad een beetje flauw, maar het is ook een interactie. Oekraine zocht natuurlijk ook gewoon bescherming bij de NAVO tegen het beest Rusland.
Zo zie je maar weer dat een dergelijke stap wel heel onverstandig is. Zelensky is een comedian. Heeft absoluut geen ervaring als staatsman. Weet niet wat geopolitiek is. Heeft geen verstand van geopolitieke balans. Oekraïense volk moet nu boeten voor zijn mislukte politiek.

Belachelijk.
pi_203974788
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:33 schreef Sfancta het volgende:
Vind het raar en cru om te zeggen, maar net als corona na een week of 3, begint dit allemaal "normaal" te worden. Ben ik rijp voor het gesticht of hebben meer mensen dit?

(Mensenleed is natuurlijk niet normaal)
Een klein beetje, tot ik weer beelden van dode en gewonde mensen zie.
pi_203974789
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:34 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Gazprom, lukoil
Ja en die wil jij kopen via welke broker?
pi_203974793
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:36 schreef slashdotter3 het volgende:

Die NSFW valt wel mee, je ziet niets bloederigs
Je weet maar nooit welke huisvrouw meekijkt.
  zondag 6 maart 2022 @ 20:38:39 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203974811
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:37 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Zo zie je maar weer dat een dergelijke stap wel heel onverstandig is. Zelensky is een comedian. Heeft absoluut geen ervaring als staatsman. Weet niet wat geopolitiek is. Heeft geen verstand van geopolitieke balans. Oekraïense volk moet nu boeten voor zijn mislukte politiek.

Belachelijk.
Oekraine moet vooral boeten voor de lafheid en incompetentie van Poetin.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203974832
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:36 schreef Rambolin het volgende:
BLUE: Countries that have supplied Ukraine with military equipment during the 2022 invasion

[ afbeelding ]
Turkije heeft geen wapens geleverd ter steun. Turkije heeft zijn wapens VERKOCHT.
  zondag 6 maart 2022 @ 20:40:13 #165
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203974848
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Turkije heeft geen wapens geleverd ter steun. Turkije heeft zijn wapens VERKOCHT.
En je denkt dat dat onderscheid voor Poetin van vitaal belang is :D?
  zondag 6 maart 2022 @ 20:41:16 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203974882
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Een gegeven drone moet je nooit in de bek kijken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203974886
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Oekraine moet vooral boeten voor de lafheid en incompetentie van Poetin.
Nee. Zo zit de werkelijkheid niet in elkaar. Er zijn verdragen gesloten. Duidelijke afspraken tussen landen weet je wel. Als Zelensky denkt dat hij een superman is en zomaar de held kan uithangen tegen Rusland, dan neem ik zijn debiele politiek wel degelijk ter verantwoording.
pi_203974912
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:33 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Papa snapt zelf niks van geopolitiek. Logisch dat deze logica te hoog uitpakt voor jullie twee.
Je hebt geen idee waar je over bazelt en denkt de EU en US en Rusland maar even op 1 hoop te gooien en dat geopolitiek te noemen.

Hardop gelachen, dat wel. Je ontstijgt nauwelijks Baudet qua niveau en we weten allebei hoe knap het is tot dat niveau af te dalen, maar bravo, het is je gelukt.
pi_203974913
quote:

Poetin is not amused, hij luistert dagelijks hiernaar, Erdogan is de lul.

zondag 6 maart 2022 @ 20:42:12 #171
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203974926
quote:

[..]
Voor Turkije is dat niet zo belangrijk wat Rusland vindt.
  zondag 6 maart 2022 @ 20:42:27 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203974927
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Nee. Zo zit de werkelijkheid niet in elkaar. Er zijn verdragen gesloten. Duidelijke afspraken tussen landen weet je wel. Als Zelensky denkt dat hij een superman is en zomaar de held kan uithangen tegen Rusland, dan neem ik zijn debiele politiek wel degelijk ter verantwoording.
Ja, afspraken zoals internationale grenzen, die Rusland met voeten getreden heeft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203974941
quote:

[..]
Welk verdrag heb je het dan specifiek over?
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 20:43:19 #175
5428 crew  miss_sly
pi_203974953
quote:

[..]
Weke verdragen heb je het nu over?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')