Wat ik las ging het om oude Mig vliegtuigen van Polen en oude F16 van de VS. Maar of het waar/bevestigd is geen idee.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:09 schreef Dutch_view het volgende:
Bij CNN kwam een banner in beeld dat de USA en Polen mogelijk toch gaan samenwerken of straaljagers te leveren aan Oekrane.
Zou wel wat zijn... Aeroflot is de oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld als ik me goed herinnerquote:Op zondag 6 maart 2022 02:08 schreef Tourniquet het volgende:
Uitlegvideo over het probleem van de Russische luchtvaartsector. Dat wordt nog wat hoor.![]()
Ze claimen 900.000 man op de been te hebben nu. Inclusief burgermilities.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:10 schreef Stoorzendert het volgende:
Beeld je wel even in als NL'ers, Dat leger van Oekrane is velen malen groter dan dat van NL he? Geen NAVO, dat dan weer niet, maar toch...
Het eindigt als Oekrane zegt dat het eindigt ja?!quote:
iddquote:Op zondag 6 maart 2022 02:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat ik las ging het om oude Mig vliegtuigen van Polen en oude F16 van de VS. Maar of het waar/bevestigd is geen idee.
https://www.ft.com/content/2f1f0944-ceab-4042-93bd-63c2d863a75fquote:The deal would involve Ukraine receiving Russian-made warplanes from Poland, which would then be given American F-16s by the US to refill its stocks.
200.000 beroeps + 900.000 reservisten. Reservisten die allemaal training hebben gehad, waarvan 400.000 in de donbass hebben gevochten. Is een soort roulatie-systeem.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze claimen 900.000 man op de been te hebben nu. Inclusief burgermilities.
Klopt maar daar zullen die landen maling aan hebben. Zeker Polen door hun geschiedenis. Maar het heeft denk vooral te maken dat die vliegtuigen te besturen zijn door Oekraense piloten. Die nieuwe high-tech vliegtuigen moet je echt een flinke training voor hebben om daar mee te kunnen vliegen en vechten.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:13 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
idd
[..]
https://www.ft.com/content/2f1f0944-ceab-4042-93bd-63c2d863a75f
Dat gaat Poetn niet leuk vinden
En van de oudsten, KLM is de oudste.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou wel wat zijn... Aeroflot is de oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld als ik me goed herinner
Het wordt een race tegen de klok voor de Russen!quote:Op zondag 6 maart 2022 02:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
200.000 beroeps + 900.000 reservisten. Reservisten die allemaal training hebben gehad, waarvan 400.000 in de donbass hebben gevochten. Is een soort roulatie-systeem.
Tegenover een leger wat voor 80% uit dienstplichtigen bestaat...
Mijn geld staat vooralsnog op Oekrane + 14.000 bloeddorstige EU / VS veteranen die meedoen
Bellingcat voorspelde dat Rusland zondag zonder resources zit. Dan moeten ze extra's invoeren. Het Russische leger in Oekrane is dan in principe kapotquote:Op zondag 6 maart 2022 02:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Het wordt een race tegen de klok voor de Russen!
Nee, dat is KLM.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou wel wat zijn... Aeroflot is de oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld als ik me goed herinner
Eerder al vermeld. De VS heeft dat tegengehouden. Anders had Ukrane al een berg Mig's gehadquote:Op zondag 6 maart 2022 02:21 schreef Aether het volgende:
US works with Poland to provide Ukraine with fighter jets
https://www.ft.com/content/2f1f0944-ceab-4042-93bd-63c2d863a75f
Kwam ook al een filmpje tegen van Bellingcat dat die gevechtsrantsoenen al 7 jaar over datum waren die de Russen hadden.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bellingcat voorspelde dat Rusland zondag zonder resources zit. Dan moeten ze extra's invoeren. Het Russische leger in Oekrane is dan in principe kapot
KLM, maar dat is nu al een paar keer gezegd inmiddelsquote:Op zondag 6 maart 2022 02:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maakt schijnbaar niet zoveel uit. Die ratsoenen zitten in een afgesloten pakje. Die THT-datum doet er niet zo toe. Net als thuis. 10 jaar later is een blik soep ook nog goed hoorquote:Op zondag 6 maart 2022 02:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Kwam ook al een filmpje tegen van Bellingcat dat die gevechtsrantsoenen al 7 jaar over datum waren die de Russen hadden.
[ twitter ]
O dat geloof ik best.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maakt schijnbaar niet zoveel uit. Die ratsoenen zitten in een afgesloten pakje. Die THT-datum doet er niet zo toe. Net als thuis. 10 jaar later is een blik soep ook nog goed hoor
Of gooi jij bier ook weg als het een paar maanden over tht datum is?
Dat is wel erg optimistisch, hopen dat een Duitse Luitenant Kolonel die 78 jaar geleden overleed Putin zou doden.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De heer Stauffenberg mag ook op voor herkansing. Kan ie nog een lintje krijgen ook wat mij betreft.
Pas maar op wat je zegt. 100mld+70mld dit jaar, en daarop 70mld ieder jaar!quote:Op zondag 6 maart 2022 02:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is wel erg optimistisch, hopen dat een Duitse Luitenant Kolonel die 78 jaar geleden overleed Putin zou doden.
Welke weg?quote:Op zondag 6 maart 2022 02:32 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een verlaten mobiele artillerie stuk. Maar kijk vooral naar de weg, geen wonder dat alles daar vast loopt.
Een van de grootste commandant kwam om op de eerste dag met een heel peloton. Bummerquote:Op zondag 6 maart 2022 02:35 schreef wuuht het volgende:
Hoe zit het met dat Tsjetsjeense leger. Ik vertrouw die gasten echt niet met een ingenomen kerncentrale ofzo.
Like it or leave it?quote:Op zondag 6 maart 2022 02:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gat ie weer pagina lange analyses voorlezen?
quote:Russisch vliegtuig met toestemming geland in Washington
Een Russisch vliegtuig is met Amerikaanse toestemming in Washington geland om twaalf Russische VN-diplomaten op te halen die de VS uit worden uitgezet. Volgens de VS hielden deze diplomaten zich bezig met spionage en vormen ze daarom een gevaar voor de nationale veiligheid.
De Verenigde Staten hebben net als andere Westerse landen hun luchtruim gesloten voor Russische vliegtuigen in reactie op de Russische invasie van Oekrane. Dit verbod werd tijdelijk opgeheven om de repatriring van de twaalf diplomaten mogelijk te maken.
Rules! not for me, but for thee!quote:Op zondag 6 maart 2022 02:45 schreef Tourniquet het volgende:
Over het Russische regeringstoestel dat vandaag naar Washington is gevlogen:
[..]
Putin heeft hier alles onderschat! En helaas kost dit een berg mensenlevens. Doet me echt pijn! En ik doe er alles aan om iets te doen. Maar hopelijk is dit de laatste dictator in Europa...quote:Op zondag 6 maart 2022 02:47 schreef Zwoerd het volgende:
Wat een onwaarschijnlijke blunder heeft Putin gemaakt met dit geintje, dit begint steeds meer te lijken op een militaire ramp van ongekende omvang. En dan is ook het land economisch totaal de vernieling in geholpen. Ik kan me niet voorstellen dat de waarheid over deze oorlog binnen afzienbare tijd niet door gaat dringen bij de Russische bevolking.
He wants warquote:Op zondag 6 maart 2022 02:53 schreef Sodemieters het volgende:
Steve is behoorlijk geagiteerd vandaag.
ik snap je, het doet mij ook deugd dat die corrupte rijken nu eens worden kaalgeplukt.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Putin heeft hier alles onderschat! En helaas kost dit een berg mensenlevens. Doet me echt pijn! En ik doe er alles aan om iets te doen. Maar hopelijk is dit de laatste dictator in Europa...
Ach, en zo geloven hele hordes ook dat Putin Trump aan de macht heeft geholpen in 2016.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Echt niet. Hele hordes in de VS geloven nu dat Biden corrupt is en dat er bij de verkiezingen gefraudeerd is.
[ twitter ]
.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:53 schreef Stoorzendert het volgende:
Beetje jammer dat die rare BN'ers zich nu aan Giro555 / 999 gaan hangen... Daar had ik dat geld niet voor overgemaakt
THAT IS NOT CONFIRMED FOR THE 9000ND TIMEquote:Op zondag 6 maart 2022 02:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
It's just what the evidence suggests!!!
Kan mij nog wel herinneren dat Wilders in 2010 bij de telefoon zat, haha.quote:
Jep, eerste keer dat ik gedoneerd heb in de xxx-range.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik snap je, het doet mij ook deugd dat die corrupte rijken nu eens worden kaalgeplukt.
Stoorzendert in NWS / Oorlog in Oekrane #194 Vreemdelingenlegioenquote:Op zondag 6 maart 2022 02:57 schreef crystal_meth het volgende:
Wie is die "Stoor Zendert" die "Fok!" postte in de chat?
Vast wel. Dat zou treurig zijn. Zou jij daarmee kunnen leven?quote:
quote:Op zondag 6 maart 2022 02:59 schreef hollandia02 het volgende:
Volgens de Telegraaf vluchten duizenden Russen naar Finland.
ze mogen het ook gratis doen voor een goed doel ipv weer uit die ruif vretenquote:Op zondag 6 maart 2022 02:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vast wel. Dat zou treurig zijn. Zou jij daarmee kunnen leven?
Ow, Doh!quote:Op zondag 6 maart 2022 02:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Stoorzendert in NWS / Oorlog in Oekrane #194 Vreemdelingenlegioen
Ow, maar ik heb ook een hekel aan die klote-bn'ers die er weer een show van willen maken hoor. ik heb vorige week al wat in de pot gegooid, omdat ik dacht dat dat goed was. Als ik iets meer kan doen dan hoor ik het graag. Kleren inpakken? Kleren leveren? ik doe het! Veel anders als geld en kleren heb ik niet te leveren denk ik... Maar ik zal nadenken!quote:Op zondag 6 maart 2022 03:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze mogen het ook gratis doen voor een goed doel ipv weer uit die ruif vreten
quote:Op zondag 6 maart 2022 02:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Stoorzendert in NWS / Oorlog in Oekrane #194 Vreemdelingenlegioen
betrek het niet op jezelf je doet je best, vind het alleen jammer dat van jouw geld weer een % naar die rijke BN-ers gaatquote:Op zondag 6 maart 2022 03:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ow, maar ik heb ook een hekel aan die klote-bn'ers die er weer een show van willen maken hoor. ik heb vorige week al wat in de pot gegooid, omdat ik dacht dat dat goed was. Als ik iets meer kan doen dan hoor ik het graag. Kleren inpakken? Kleren leveren? ik doe het! Veel anders als geld en kleren heb ik niet te leveren denk ik... Maar ik zal nadenken!
Ik mag hopen van niet! Dan zou ik echt balen! Maar ik ga nog wel iets anders doen voor ze hoor. Er zijn een aantal organisaties aan de gang hierquote:Op zondag 6 maart 2022 03:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
betrek het niet op jezelf je doet je best, vind het alleen jammer dat van jouw geld weer een % naar die rijke BN-ers gaat
hij probeert nu erg zijn gelijk te halen in hindsightquote:Op zondag 6 maart 2022 03:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Steve heeft wel een punt... Putin laat het zelf wel in elkaar klappen. Dus we doen niets... En wachten af... (NATO)
Die worden er niet voor betaald.quote:Op zondag 6 maart 2022 03:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
betrek het niet op jezelf je doet je best, vind het alleen jammer dat van jouw geld weer een % naar die rijke BN-ers gaat
Not so Agenda Free? Hij gaat wel erg tekeer nu...quote:Op zondag 6 maart 2022 03:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij probeert nu erg zijn gelijk te halen in hindsight
erg genietenquote:Op zondag 6 maart 2022 03:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Not so Agenda Free? Hij gaat wel erg tekeer nu...
lol, iemand geeft hem geld en schrijft "don't react to people, please....", en wordt op time-out gezet.quote:
BECAUSE IT'S OBVIOUS!!!quote:Op zondag 6 maart 2022 03:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Not so Agenda Free? Hij gaat wel erg tekeer nu...
Ik kan bommen maken.quote:Op zondag 6 maart 2022 03:31 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik heb ooit geschoten met een Ak47 (en M4A1 ook), maar wat is jullie voorbereiding?
Ik kan shitposten.quote:Op zondag 6 maart 2022 03:31 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik heb ooit geschoten met een Ak47 (en M4A1 ook), maar wat is jullie voorbereiding?
"Licht uit, jij moest al lang in bed zijn!"quote:Op zondag 6 maart 2022 03:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Wacht even. Er klopt iemand aan de deur..
Zal waarschijnlijk geen effect hebben op interne betalingen, want Russische banken kunnen die afhandelen.quote:
Ik kan nog steeds blindelings een uzi demonteren en inelkaar zetten denk ik. Gaat die dienstplicht nog ergens goed voor zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 03:31 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik kan dat met een tweeloop...quote:Op zondag 6 maart 2022 05:49 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds blindelings een uzi demonteren en inelkaar zetten denk ik. Gaat die dienstplicht nog ergens goed voor zijn.
ik kan rattengif strooienquote:
vrouwen mogen oo mee vechten hoorquote:Op zondag 6 maart 2022 03:20 schreef intellectuele_user het volgende:
graag niet met uitzonderingen komen
Terecht ook dat bv Wendy van Dijk ervoor betaald wordt, de cocane prijzen rijzen momenteel ook de pan uit.quote:
en naar georgiequote:Op zondag 6 maart 2022 02:59 schreef hollandia02 het volgende:
Ik kan een piano uit een raam duwen. (alhoewel, zijn piano's niet te groot voor de meeste ramen?)quote:
https://www.theguardian.c(...)kin-to-an-act-of-warquote:US officials hope the economic pain inflicted on Russia will force Putin to climb down. But some critics of the Biden administration’s response argue the “golden bridge” has not been signposted clearly enough.
“If the goal is to compel, then the sanctioners need to be explicit about what Russia can do to get the sanctions lifted,” Dan Drezner, a political scientist and sanctions expert at Tufts University, wrote in the Washington Post. “That lack of clarity undermines coercive bargaining, because the targeted actor believes sanctions will stay in place no matter what they do.”
Maar Rusland is toch helemaal niet in oorlogquote:Op zondag 6 maart 2022 02:59 schreef hollandia02 het volgende:
Steve boeit inderdaad totaal nietquote:Op zondag 6 maart 2022 07:24 schreef Raw85 het volgende:
Zo’n beetje de helft van de posts in dit topic gaat over wat een of andere Steve allemaal zegt. Kan er niet een apart topic komen om die gozert de bespreken?
Te veel meth?quote:
Presentator/oprichter/eigenaar van het kanaal Agenda-free tv. Wat veel mensen om een of andere reden abusievelijk lezen als opinion-free tv.quote:
De meeste van die Russen hebben geen trek om op burgers te schieten, wilde deze oorlog niet, wisten niet eens dat ze letterlijk midden in gedropt werden en nu staan ze allemaal opeens te vechten met duizenden Russen dood. (Ook aan Oekranse zijde ongetwijfeld)quote:Op zondag 6 maart 2022 07:42 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
In Cherson klom iemand met Oekraense vlag op een Russische pantserwagen, dan heb je wel lef.
Hij is 70, binnenkort concert in Nederland trouwensquote:Op zondag 6 maart 2022 07:57 schreef crystal_meth het volgende:
Met zo'n beschrijving weet je meteen welk nummer het is.
[ twitter ]
Wat is ie trouwens oud geworden.
Wel heel mooi met die cello(?) erbij, vind ik.quote:Op zondag 6 maart 2022 07:57 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
quote:
Waarschijnlijk werd bedoeld dat Aeroflot de oudste vliegtuigen gebruikt.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En van de oudsten, KLM is de oudste.![]()
01. KLM, 7 oktober 1919
02. Avianca, 5 december 1919
03. Qantas, 16 november 1920
04. Aeroflot, 17 maart 1923
https://www.upinthesky.nl(...)happijen-ter-wereld/
Poetins wereld is aan het leeglopen. Massaal trekken russen nu het land het uit. Dat deden ze al, voor deze gekkigheid, dat 1 miljoen hoogopgeleide per jaar emigreerde.quote:Op zondag 6 maart 2022 08:27 schreef Aether het volgende:
In Poetins wereld is dit vrijwel een oorlogsverklaring
[..]
Ging recent in Venezuela ook zo goedquote:Op zondag 6 maart 2022 08:52 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Dit is overigens geen rantsoenering, dit is een 'special dietary regime'.
Ik kan haast niet wachten om de geschiedenisboeken hierover te lezen over pakweg tien jaar.quote:Op zondag 6 maart 2022 08:45 schreef tjoptjop het volgende:
Wel respect voor het Wit-Russische leger(leiding) als het waar is dat ze vorige week al binnen had moeten vallen. Maar dat het leger massaal nooooope zei![]()
Hopelijk brengt het dat schoothondje daar ook aan het wankelen. Want waar Putin nog wel support vanuit de Russen heeft is dat bij schoothondje echt een stuk minder (20% ofzo zijn de schattingen toch?)
Begrijp deze reactie niet helemaal. Het is een inhoudelijke reactie op de invasie, terwijl die Russen het hebben over de steun die ze slechts krijgen vanuit ZA...quote:Op zondag 6 maart 2022 02:52 schreef Tourniquet het volgende:
https://twitter.com/KToropin/status/1500201157045673988
[ afbeelding ]
Na dat filmpje van die vent van gisteren geloof ik alles. Mijn hemel.quote:Op zondag 6 maart 2022 08:45 schreef tjoptjop het volgende:
Wel respect voor het Wit-Russische leger(leiding) als het waar is dat ze vorige week al binnen had moeten vallen. Maar dat het leger massaal nooooope zei![]()
Hopelijk brengt het dat schoothondje daar ook aan het wankelen. Want waar Putin nog wel support vanuit de Russen heeft is dat bij schoothondje echt een stuk minder (20% ofzo zijn de schattingen toch?)
Met die OMON outfits kunnen ze vast wel watquote:Op zondag 6 maart 2022 02:13 schreef polderturk het volgende:
OMG
Video vanuit andere hoek + transcriptie
[ twitter ]
Als het maar bij overwegen blijft. Migs is n ding maar als je ineens F16’s ziet is dat wel verdacht h.quote:Op zondag 6 maart 2022 07:48 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)i-poetin-navo-europa
Polen overweegt levering gevechtsvliegtuigen aan Oekraine.
De Verenigde Staten werken samen met Polen en overleggen met andere NAVO-bondgenoten over levering van gevechtsvliegtuigen aan Oekrane.
Russen die de propaganda doorhebben vluchten. Kortom: de kans dat er verandering komt in Rusland wordt alsmaar kleiner.quote:
Als je zoiets in Nederland zou doen, worden supermarkt medewerkers binnen no-time bespuugd, geschopt en geslagen (en ja, dit durf ik wel te voorspellen, aangezien dit wangedrag al speelde in corona tijd).quote:Op zondag 6 maart 2022 08:52 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Dit is overigens geen rantsoenering, dit is een 'special dietary regime'.
Die F16's gaan dan ook niet. Oekrainse piloten kunnen overweg met hun Mig's die oud maar wel gemoderniseerd zijn. Polen zit in het proces om over te gaan naar Amerikaans spul (F35 in bestelling) en om te voorkomen dat ze nu een gat in hun luchtmacht hebben vanwege het weggeven van de (og actieve) Migs gaan ze waarschijnlijk spul van de Amerikanen krijgen/lenen voor hunzelf (F16, of F35 naar voren halen)quote:Op zondag 6 maart 2022 08:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als het maar bij overwegen blijft. Migs is n ding maar als je ineens F16’s ziet is dat wel verdacht h.
Nee lijkt me niet verstandig.
Polen ontvangt voor de aan Ukraine gegevens/verkochte vliegtuigen Amerikaanse F-16's om geen gat in hun defensie te laten vallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 08:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als het maar bij overwegen blijft. Migs is n ding maar als je ineens F16’s ziet is dat wel verdacht h.
Nee lijkt me niet verstandig.
Jij bent nogal veranderd de afgelopen weekquote:Op zondag 6 maart 2022 07:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De meeste van die Russen hebben geen trek om op burgers te schieten, wilde deze oorlog niet, wisten niet eens dat ze letterlijk midden in gedropt werden en nu staan ze allemaal opeens te vechten met duizenden Russen dood. (Ook aan Oekranse zijde ongetwijfeld)
Maar ligt wel een beetje aan het gebied.
Op andere plekken lijken ze andere eenheden te gebruiken, vooral in het zuiden, die schieten gewoon op burgers expres en bewust.
Dit zijn waarschijnlijk de eenheden die de Krim eenheden hadden vervangen, omdat die weigerde mee te doen.
Daar hoor je weinig over uiteraard maar dat was in het begin wel een stuk duidelijker, daar verliep het ook veel trager nog dan richting kiev.
Wat er achterblijft asfalteren met 19 miljoen MOAB's, daarna kunnen de normale mensen terugkeren, lekker de Pierlala dansen en Wodka drinken, vrouwen met simpele gezichten wippen en beer eten, opgelost.quote:Op zondag 6 maart 2022 08:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Russen die de propaganda doorhebben vluchten. Kortom: de kans dat er verandering komt in Rusland wordt alsmaar kleiner.
De treinen van St. Petersburg naar Helsinki zitten de komende dagen ook vol:quote:Op zondag 6 maart 2022 08:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Russen die de propaganda doorhebben vluchten. Kortom: de kans dat er verandering komt in Rusland wordt alsmaar kleiner.
Dat beweerden ze al sinds het begin. Is de Telegraaf daar nu pas achter?quote:Op zondag 6 maart 2022 08:56 schreef halfway het volgende:
Meneertje heeft weer een nieuwe reden verzonnen.
Rusland beschuldigt Oekrane van het maken van een nucleaire bom
Volgens Rusland is Oekrane bezig met de ontwikkeling van een nucleaire bom. De Russische staatspersbureau's TASS, RIA en Interfax citeerden een "vertegenwoordiger van een bevoegde instantie" in Rusland. Op welke informatie de beschuldiging is gebaseerd vermeldden de media niet.
De nucleaire wapens zouden worden ontwikkeld bij de Tsjernobyl-centrale, waar in 1986 de grootste kernramp ooit plaatsvond. De laatste nog werkende reactor werd in het jaar 2000 gesloten. De voormalige centrale en het gebied eromheen vielen afgelopen week in handen van het Russische leger.
Het zou gaan om een radioactieve bom op basis van plutonium. De Oekraense regering heeft gezegd geen plannen te hebben om nucleaire wapens te houden. Het land deed in 1994, volgend op de val van de Sovjet-Unie, afstand van alle kernwapens.
Voorafgaand aan de invasie in Oekrane beweerde de Russische president Vladimir Poetin al dat Oekrane nucleaire wapens wilde maken, ter voorbereiding voor een aanval op Rusland. Bewijs gaf Poetin daar niet voor.
Bron Telegraaf
Complete anti-Rusland blog, terwijl die nog in Rusland woont?quote:Op zondag 6 maart 2022 09:01 schreef raptorix het volgende:
Deze volg ik al paar jaar: https://www.quora.com/profile/Misha-Firer
Misha is een high middleclass Rus die zijn dagelijkse leven in beeld brengt en dit op een extreem grappige zwartgallige manier doet, geeft een redelijk interessante inkijk in het leven in Rusland, zeker in deze tijden heel interessant.
Link?quote:Op zondag 6 maart 2022 08:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Na dat filmpje van die vent van gisteren geloof ik alles. Mijn hemel.
Of zijn dit vermomde militairen??quote:Op zondag 6 maart 2022 08:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niets nieuws dus voor Putin. En als er geen feitelijke oorlogsverklaring is gegeven dan verzint hij het wel bij elkaar. Dat hebben we gezien in de Oekranequote:Op zondag 6 maart 2022 08:27 schreef Aether het volgende:
In Poetins wereld is dit vrijwel een oorlogsverklaring
[..]
quote:WHO bevestigt aanvallen op Oekraense zorginstellingen
Er zijn aanvallen geweest op meerdere zorgfaciliteiten in Oekrane. Dat bevestigt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Daarbij zouden zeker zes doden en elf gewonden zijn gevallen. De WHO onderzoekt nog meer meldingen van aanvallen.
Afgelopen week liet de gezondheidsorganisatie weten dat het berichten over aanvallen op ziekenhuizen en andere zorginstellingen gaat onderzoeken. De WHO veroordeelt de aanvallen.
"Zorgfaciliteiten, medewerkers en patinten zijn geen doelwit", stelt de organisatie. WHO-chef Tedros Adhanom Ghebreyesus benadrukt in een tweet dat aanvallen op gezondheidsfaciliteiten "de medische neutraliteit en het internationaal humanitair recht" schenden.
https://nos.nl/collectie/(...)tentieel-bemiddelaar
Dit zijn van die kleuterspeelplaats oplossingen. Die zijn niet goed doordacht. Geen goed plan dusquote:Op zondag 6 maart 2022 05:41 schreef Ulx het volgende:
Wat denken jullie? Goed plan of niet?
[ twitter ]
Dit is niet echt toch?quote:Op zondag 6 maart 2022 09:10 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.dumpert.nl/item/100024471_6ad37430
Welk filmpje?quote:Op zondag 6 maart 2022 08:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Na dat filmpje van die vent van gisteren geloof ik alles. Mijn hemel.
quote:Op zondag 6 maart 2022 09:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Zie boven dumpert.quote:
Dat is wel een 'voordeel' aan de huidige maatschappij met alle social media dat zulk soort zaken direct aan het licht komen ipv dat ze netjes kunnen worden weggemoffeld.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:15 schreef tjoptjop het volgende:
Ik lach me nog steeds wel rot dat Shell zo opzichtig gesnapt is![]()
Die transactie was gewoon business as usual. Ze kochten het nl ook niet van Rusland maar van Trafigura, dat soort bedrijven opereren op de achtergrond als een soort buffer. Dus juridisch zal het allemaal wel waterdicht zitten maar ze hadden even niet gerekend op de shitload aan openbare informatie die rondgaat en social media waar dat direct naar voren wordt gehaald.
Tot 10 jaar geleden had geen haan hier naar gekraaid
Zelfs die journalist denkt: 'allemachtig, wie zit ik te interviewen joh'...quote:Op zondag 6 maart 2022 09:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Tot 10 jaar geleden? Tot 10 dagen geleden.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:15 schreef tjoptjop het volgende:
Die transactie was gewoon business as usual. Ze kochten het nl ook niet van Rusland maar van Trafigura, dat soort bedrijven opereren op de achtergrond als een soort buffer. Dus juridisch zal het allemaal wel waterdicht zitten maar ze hadden even niet gerekend op de shitload aan openbare informatie die rondgaat en social media waar dat direct naar voren wordt gehaald.
Dit is een sketch toch? Toch?quote:Op zondag 6 maart 2022 09:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Kan Buwalda mooi gebruiken om eens een keer vaart te maken met zijn vervolg.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:15 schreef tjoptjop het volgende:
Je kan ook andersom redeneren. Het is een schande dat 10 jaar geleden hier geen haan naar had gekraaid. Nog sterker: het is een schande dat een bedrijf als Shell nog bestaansrecht heeft. Sinds hun betrokkenheid bij de martelingen, verkrachtingen in Ogoniland had het bedrijf opgeheven moeten worden.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:15 schreef tjoptjop het volgende:
Op welke manier?quote:Op zondag 6 maart 2022 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij bent nogal veranderd de afgelopen week.
Vond het lastig om er een termijn aan te zetten, ook omdat er veel trackingsoftware is tegenwoordig wat an een aantal jaren bestaat. aar goed, ook niet echt belangrijk of het 1 week, 10 jaar of 15 jaar is. In de jaren 70 of 80 was niet bijv niet heel uitzonderlijk dat een olietanker uit Iran vertrok en een paar weken later in Amerika aankwam als Saudi Arabische olie oidquote:Op zondag 6 maart 2022 09:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tot 10 jaar geleden? Tot 10 dagen geleden.
Het is meer dat het nu minder goed te verbergen is. En het is niet alleen Shell hoor, ze doen het allemaal en ook voor elk grondstof. Vaak ook met regeringen die bewust een oogje toeknepen.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan ook andersom redeneren. Het is een schande dat 10 jaar geleden hier geen haan naar had gekraaid. Nog sterker: het is een schande dat een bedrijf als Shell nog bestaansrecht heeft. Sinds hun betrokkenheid bij de martelingen, verkrachtingen in Ogoniland had het bedrijf opgeheven moeten worden.
Grappig.quote:Op zondag 6 maart 2022 07:57 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zondag 6 maart 2022 09:10 schreef nostra het volgende:
[..]
quote:Ik heb gehoord dat Thierry verbolgen is van de jolige houding van de journalist.
owow
|
04-03-2022
|
17:20
Ja, maar dat is toch walgelijk?quote:Op zondag 6 maart 2022 09:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is meer dat het nu minder goed te verbergen is. En het is niet alleen Shell hoor, ze doen het allemaal en ook voor elk grondstof. Vaak ook met regeringen die bewust een oogje toeknepen.
Motto is een beetje: Wat er ook gebeurt, de grondstoffen moeten komen.
Je begrijpt niet dat de experts op nazigebied even de Russische legitimering van deze slachtpartij onderuithalen om die zogenaamde steun iets duidelijk te maken?quote:Op zondag 6 maart 2022 08:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Begrijp deze reactie niet helemaal. Het is een inhoudelijke reactie op de invasie, terwijl die Russen het hebben over de steun die ze slechts krijgen vanuit ZA...
De VS en EU hebben ervoor gekozen om Russische export van olie geen sancties op te leggen, omdat de olieprijs dan te hoog zou stijgen. Dan kan je moeilijk bezwaar maken wanneer bedrijven daar gebruik van maken.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan ook andersom redeneren. Het is een schande dat 10 jaar geleden hier geen haan naar had gekraaid. Nog sterker: het is een schande dat een bedrijf als Shell nog bestaansrecht heeft. Sinds hun betrokkenheid bij de martelingen, verkrachtingen in Ogoniland had het bedrijf opgeheven moeten worden.
Bizar dat dit echt is, arme mensen.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Expert zijn op nazi-gebied geef je nu niet echt autoriteit. Zou die eerder geven aan de slachtoffers.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat de experts op nazigebied even de Russische legitimering van deze slachtpartij onderuithalen om die zogenaamde steun iets duidelijk te maken?
Prinzipienreiterei is leuk maar ondertussen moet het eigen land en de economie wel door draaien. Je wilt niet weten wat voor grondstoffen er allemaal in moderne electronica zit en waar dat vandaan komt. Of wat er gebeurt als de brandstoffen opeens op zijn of 5x zo duur worden.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch walgelijk?
Moet een veel strenger beleid op komen. Gewoon paar hele heldere morele standaarden waar je je als bedrijf aan moet houden, doe je dat niet (desnoods met vooraf waarschuwingen) kun je gedag zeggen tegen het bedrijf. Die lui denken dat ze alles kunnen maken.
Als je je toch focust op korte termijn, kan een land als de VS beter focussen op hun eigen fossiele industrie.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De VS en EU hebben ervoor gekozen om Russische export van olie geen sancties op te leggen, omdat de olieprijs dan te hoog zou stijgen. Dan kan je moeilijk bezwaar maken wanneer bedrijven daar gebruik van maken.
quote:Rusland claimt aanval op Oekraense luchtmachtbasis
Rusland heeft de Oekraense luchtmachtbasis Starokostiantyniv aangevallen en uitgeschakeld met precisiewapens voor de lange afstand, zegt het Russische ministerie van Defensie. De luchtmachtbasis ligt zo'n 300 kilometer ten westen van de hoofdstad Kiev.
"De Russische strijdkrachten blijven de militaire infrastructuur van Oekrane aanvallen", zegt Igor Konashenkov, de woordvoerder van het Russische ministerie van Defensie. Hij zegt dat Russische troepen ook een door Oekrane bestuurd S-300-raketsysteem hebben vernietigd. Volgens hem heeft Rusland de afgelopen 24 uur tien Oekraense vliegtuigen en helikopters neergehaald.
https://nos.nl/collectie/(...)tentieel-bemiddelaar
Ja, maar jij analyseert dat dan als een werkelijkheid. Maar je vindt er verder niets van? het is toch op zijn minst niet moreel hoogstaand? en het is toch niet zo dat 'men' er niets aan kan doen?quote:Op zondag 6 maart 2022 09:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Prinzipienreiterei is leuk maar ondertussen moet het eigen land en de economie wel door draaien. Je wilt niet weten wat voor grondstoffen er allemaal in moderne electronica zit en waar dat vandaan komt. Of wat er gebeurt als de brandstoffen opeens op zijn of 5x zo duur worden.
Regeringen weten dit ook en daarom is er een complete industrie aan tussenhandelaren zodat partijen geen directe link hebben. Google maar eens op Glencore, Trafigura, Gunvor en kijk wat voor omzetten die halen, dat is echt gigantisch. Trafigura heeft dan de pers gehaald met dat gifschandaal maar verder opereren ze allemaal in de schaduw.
Ik neem aan dat die maatregelen bedoeld zijn om schaarste door hamsteren te vermijden. Net zoals ze in het begin van de pandemie in veel landen deden.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:32 schreef Grishenko_ het volgende:
Als de Russen nu al moeten rantsoeneren dan ben ik ernstig benieuwd naar de komende maanden als deze catastrofe voort blijft duren.
Godzijdank is Wit Rusland niet zo heel boeiend verder (toch)? Je zal dit maar aan de hand hebben met China oid.quote:
Maar ik neem aan dat zij willen hamsteren door inflatie, oftewel stijging van prijzen, dan door schaarste. Als een kuipje boter vandaag 1,50 kost en morgen 3,00 euro, dan is het wellicht voordeliger om vandaag tien kuipjes te kopen, want dan bespaar je maar liefst vijftien euro. Daar hoeft geen schaarste bij te komen kijken hoor.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die maatregelen bedoeld zijn om schaarste door hamsteren te vermijden. Net zoals ze in het begin van de pandemie in veel landen deden.
Democratie of niet wij zitten ook al 10 jaar aan Rutte vast, terwijl niemand nog begrijpt hoe dat kan.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Godzijdank is Wit Rusland niet zo heel boeiend verder (toch)? Je zal dit maar aan de hand hebben met China oid.
Heb wel medelijden met het volk daar. Had ergens gelezen dat hij 1 tegenstander wilde bij de laatste verkiezingen en die heeft zogezegd maar 10 % van de stemmen gekregen en hij 80%![]()
Sneu dat je vast zit aan zo'n dictator.
Daar heb je ook een punt jaquote:Op zondag 6 maart 2022 09:41 schreef halfway het volgende:
[..]
Democratie of niet wij zitten ook al 10 jaar aan Rutte vast, terwijl niemand nog begrijpt hoe dat kan.
Of ze omsingelen de steden en wachten af, een ouderwets beleg zoals de Spanjaarden dedenquote:Op zondag 6 maart 2022 09:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Krijg echt het idee dat de Russen op dit moment alleen nog door zware artilleriebeschietingen de steden onder controle kunnen krijgen want zelfs hun luchtmacht heeft de boel niet onder controle.
Marioepol, Dnipro, Charkov, Kiev, Sumy en Odessa zullen stad voor stad stormenderhand genomen moeten worden, dat is voor het landleger echt een onmogelijke taak momenteel. De Duitsers verloren 35.000 troepen bij de belegering van Sebastopol in 1942. De belegering van Odessa kostte de Roemenen in 1941 maar liefst 92.000 man. Dat zijn zulke enorme verliezen. Die kunnen de Russen helemaal niet lijden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Sevastopol_(1941%E2%80%931942)
https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Odessa_(1941)
Ben jij dit?quote:
Ik denk dat dit mensen zijn die vluchten maar er eigenlijk niet uit mogen, wellicht prive escorte geregeld voor wat rijke kerels.quote:
Niet vervalsing nee, maar veel mensen vinden wel steeds dat de vvd ‘het toch goed doet’ en willen eigenlijk geen verandering. Zullen veel mensen ook wel met poetin hebben.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar heb je ook een punt jaAl geloof ik niet in vervalsing.
Maar het kan wel schaarste veroorzaken.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat zij willen hamsteren door inflatie, oftewel stijging van prijzen, dan door schaarste. Als een kuipje boter vandaag 1,50 kost en morgen 3,00 euro, dan is het wellicht voordeliger om vandaag tien kuipjes te kopen, want dan bespaar je maar liefst vijftien euro. Daar hoeft geen schaarste bij te komen kijken hoor.
quote:Op zondag 6 maart 2022 09:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bizar dat dit echt is, arme mensen.
Als je vrijwel de hele pers en media onder controle hebt ben je al een eind.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar heb je ook een punt jaAl geloof ik niet in vervalsing.
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op zondag 6 maart 2022 09:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je vrijwel de hele pers en media onder controle hebt ben je al een eind.
Volgens de commentaren op die tweet zouden het rijke Oekrainers zijn die mogelijk de politie betaald hebben om een escorte te regelen, en gewone Oekrainers die protesteren.quote:
Zouden dat al die C17s zijn die massaal binnenkwamen de afgelopen dagen in Polen. F16s met de vleugels gedemonteerd vervoerd in C17squote:Op zondag 6 maart 2022 09:01 schreef Theebag het volgende:
[..]
Polen ontvangt voor de aan Ukraine gegevens/verkochte vliegtuigen Amerikaanse F-16's om geen gat in hun defensie te laten vallen.
Die zooi gaat toch heel lang mee ondanks houdbaarheidsdatumquote:
Kuipje boter blijft 'n paar maanden goed. Als je uiteindelijk 'n hoop weg moet flikkeren, ben je alsnog niet goedkoper uit.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat zij willen hamsteren door inflatie, oftewel stijging van prijzen, dan door schaarste. Als een kuipje boter vandaag 1,50 kost en morgen 3,00 euro, dan is het wellicht voordeliger om vandaag tien kuipjes te kopen, want dan bespaar je maar liefst vijftien euro. Daar hoeft geen schaarste bij te komen kijken hoor.
Omsingelen en uit laten hongeren.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Exact, maar dat gaat die gekke Vlad niet doen...
De houdbaarheidsdatum heeft meestal betrekking op de smaak, op zich kun je het gewoon eten.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Die zooi gaat toch heel lang mee ondanks houdbaarheidsdatum
Ruim een jaar.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kuipje boter blijft 'n paar maanden goed. Als je uiteindelijk 'n hoop weg moet flikkeren, ben je alsnog niet goedkoper uit.
Tweede poging, ben benieuwd.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:54 schreef bitterbal het volgende:
Hoe gaat de evacuatie uit Marioepol eruitzien?
Nu de tijdelijke wapenstilstand van kracht is in de zuidelijke havenstad Marioepol wordt duidelijk wat de plannen zijn om inwoners de stad uit te krijgen. De tijdelijke wapenstilstand in om 10.00 uur lokale tijd ingegaan (09.00 Nederlandse tijd) en duurt tot 21.00 uur.
Vanaf het middaguur (lokale tijd) rijden bussen vanuit drie locaties in de stad naar Zaporizhzhia, zo'n 200 kilometer ten noordwesten van Marioepol, zeggen de autoriteiten in de stad volgens de BBC.
Burgers mogen ook met eigen auto's aansluiten in de kolonne, maar die automobilisten wordt gevraagd om achteraan de stoet te rijden. Vooraan rijdt het Rode Kruis. En alle stoelen in de auto's moeten gevuld zijn, zegt de gemeenteraad.
nos live blog
Eigenlijk wil hij dolgraag de antisemitisme-kaart trekken. Maar zelfs hij begrijpt dat dat nog net even te ver gaat.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:55 schreef Halcon het volgende:
Heeft Zelensky vandaag al gevraagd om een no fly zone, voorzien van dreigementen dat het anders allemaal de schuld is van de NAVO als er dit of dat gebeurt?
Shell moet dat ook helemaal niet doen daar hebben we Vitol al voor.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:15 schreef tjoptjop het volgende:
Misschien houdt hij die nog even achter de hand?quote:Op zondag 6 maart 2022 09:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eigenlijk wil hij dolgraag de antisemitisme-kaart trekken. Maar zelfs hij begrijpt dat dat nog net even te ver gaat.
Gek he, een leider die probeert op alle mogelijke manieren zijn land te redden.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:55 schreef Halcon het volgende:
Heeft Zelensky vandaag al gevraagd om een no fly zone, voorzien van dreigementen dat het anders allemaal de schuld is van de NAVO als er dit of dat gebeurt?
Allerlei drogredeneringen richting de NATO kunnen wat mij betreft wel achterwege blijven. Volgens mij hebben Sleepy Joe en BoJo het prima uitgelegd.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gek he, een leider die probeert op alle mogelijke manieren zijn land te redden.
Is een troll joh, laat gaan.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En kan net zo goed een training zijn of oude footage.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:59 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
"kill-cam footage"? je ziet enkel een raket afgevuurd worden.
Nee, is niet gek. Wij moeten er alleen niet intrappen.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Voel mij bijna schuldig dat ik net de verwarming heb aangezetquote:Op zondag 6 maart 2022 10:03 schreef crystal_meth het volgende:
Rusland draait de gaskraan toe?
[ twitter ]
Gast de zon schijnt, hier staan de deuren en ramen wijd openquote:Op zondag 6 maart 2022 10:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Voel mij bijna schuldig dat ik net de verwarming heb aangezet
Uurtje geleden was het 1,7 graden hier.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gast de zon schijnt, hier staan de deuren en ramen wijd open
Tja, Ik denk nu niet dat Zelensky veel nadenkt over zijn eloquentie. Die man is gewoon wanhopig (doch standvastig).quote:Op zondag 6 maart 2022 09:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Allerlei drogredeneringen richting de NATO kunnen wat mij betreft wel achterwege blijven. Volgens mij hebben Sleepy Joe en BoJo het prima uitgelegd.
quote:Russia struck and disabled Ukraine’s Starokostiantyniv military air base with long-range high-precision weapons, Russia’s defence ministry claimed on Sunday.
“The Russia armed forces continue to strike the military infrastructure of Ukraine,” Russian defence ministry spokesman Igor Konashenkov said.
“On the morning of 6 March, strikes were carried out by high-precision long-range weapons. The Ukrainian air force base near Starokostiantyniv was disabled.”
He said a Ukrainian-controlled S-300 missile system had also been destroyed by Russian rocket forces. He added that Russia had downed 10 Ukrainian planes and helicopters over the past 24 hours.
https://www.theguardian.c(...)l-out-of-russia-livequote:Zelenskiy opened the private video call with US lawmakers by telling them this may be the last time they see him alive. “President Zelenskiy made a desperate plea,” said Senate Majority Leader Chuck Schumer.
Ja, het kan ook de laatste keer zijn dat wij elkaar spreken via fok. Je weet het niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)l-out-of-russia-live
Ongetwijfeld, maar de beste man probeert gewoon op allerlei manieren zijn land te beschermen/redden, dus ik snap het wel.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, het kan ook de laatste keer zijn dat wij elkaar spreken via fok. Je weet het niet.
En nee, ik bagatelliseer zijn situatie niet. Natuurlijk niet. Maar je kan ook niet ontkennen dat hij het gebruikt als manipulatie.
Ik zag laatst een filmpje van Poetin. Dat bij een nucleaire oorlog Russen als martelaren naar de hemel zouden gaan.quote:
Ik denk dat Zelenskiy zichzelf een beetje overschat als hij denkt dat de US een stap richting verdere escalatie zou willen zetten om hem te redden.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, het kan ook de laatste keer zijn dat wij elkaar spreken via fok. Je weet het niet.
En nee, ik bagatelliseer zijn situatie niet. Natuurlijk niet. Maar je kan ook niet ontkennen dat hij het gebruikt als manipulatie.
Ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat de commentaren nergens op slaan. Die twee wagens hebben zeer zichtbare markers en lijken niet echt op de auto's van mensen die discreet het land ontvluchten. De beschrijving 'grens met Europa' is ook al een red flag.quote:
Oh, ik snap het ook.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:22 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar de beste man probeert gewoon op allerlei manieren zijn land te beschermen/redden, dus ik snap het wel.
Precies wat nodig isquote:Op zondag 6 maart 2022 10:03 schreef crystal_meth het volgende:
Rusland draait de gaskraan toe?
[ twitter ]
Hij gaat volledig bezerk en gaat Polen aanvallen?quote:
Nee meer dat voor de invasie jij meer op de hand van Poetin was.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Op welke manier?
Ik probeer niet alle Russen zwart te maken, het is soms wel moeilijk als je nare beelden ziet van kinderen die gedood zijn etc.
Maar je hoort duidelijk de verhalen van de gevangen genomen soldaten, die toch behoorlijk eenzijdig allemaal hetzelfde vertellen.
Maar ik weet ook dat Poetin de veteranen niet als eerst heeft ingezet.
De lui die graag burgers afknallen overal, hun eigen mede burgers oppakken etc.
Die worden nu ingevoerd vooral in het zuiden als je mij vraagt waar ze zijn.
Ben niet zeker van de laatste letter op het papier (zijruit), maar er zou "ДІТѴ" kunnen staan, wat kinderen betekent.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat de commentaren nergens op slaan. Die twee wagens hebben zeer zichtbare markers en lijken niet echt op de auto's van mensen die discreet het land ontvluchten. De beschrijving 'grens met Europa' is ook al een red flag.
Klopt, als Iraanse asielzoeker zal je moeten aantonen dat je niet veilig bent in Iran. Dat betekent met harde bewijzen komen (documenten, whatsappen, eventuele martelwonden, etc)quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:41 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Hmm, waarom krijgen Iranirs dan wel vaak een verblijfsvergunning betreft politiek asiel?
Je zou het zelfde kunnen zeggen over Iran.
''als je je gedraagt, en je bent niet anti overheid kan je er prima leven''.
quote:LONDON, March 5 (Reuters) - A tanker of Russian gas arrived at a French port in Brittany on Saturday after dock workers in Britain refused to unload it in protest at Russia's invasion of Ukraine.
The Boris Vilkitsky docked at the port of Montoir-de-Bretagne. read more
Greenpeace said in a statement that some activists had gone to the French port to protest against the boat's arrival.
The Guardian newspaper reported the vessel had been on its way to the Isle of Grain, in southeast England, with a consignment of liquefied natural gas for Centrica, the owner of British Gas.
3e stad van Rusland. Qua inwoners.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:39 schreef myShizzle het volgende:
'Veiligheidstroepen' jagen op anti-oorlogsdemonstranten in Novosibirsk.
Er is opgeroepen om om 14u massaal te gaan demonstreren in diverse steden in Rusland. Wordt nog een heet middagje wellicht....
The crumbling has started
[ twitter ]
Ruttequote:Op zondag 6 maart 2022 10:52 schreef mcmlxiv het volgende:
Al die zolderkamer ridders die denken dat ze een mening over Zelensky moeten hebben. Niet toevallig veelal dezelfde groep met een mening over Rutte.
Zelensky doet het simpelweg geweldig, een groot leider die op het juiste moment is opgestaan en die zijn mensen ongelofelijk motiveert.
Voorgebakken broodjes van alle dingen ...quote:Op zondag 6 maart 2022 09:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die maatregelen bedoeld zijn om schaarste door hamsteren te vermijden. Net zoals ze in het begin van de pandemie in veel landen deden.
(hier in Belgi oa voor voorgebakken broodjes)
Even een vraagje, want benieuwd, maar toedraaien klinkt mij altijd als open zetten, meer gevenquote:Op zondag 6 maart 2022 10:55 schreef crystal_meth het volgende:
Ministerie van BZ van Oekraine:
[ twitter ]
Ze kunnen zelf de gaskraan toedraaien, veel van dat gas gaat over hun grondgebied.
Toe betekent dicht toch?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Even een vraagje, want benieuwd, maar toedraaien klinkt mij altijd als open zetten, meer gevenMaar het betekend dus eigenlijk dicht draaien.
Dat snap ik. Heb het over de bewoording. Ik was niet erg bekend met de term.quote:
Ik gok vlaams.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat snap ik. Heb het over de bewoording. Ik was niet erg bekend met de term.
Wie zal dat zijn geweest?quote:Op zondag 6 maart 2022 10:59 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/elonmusk/status/1499976967105433600
Wat een baas.
Poetin. Hij wil niet dat zijn glorieuze websites bekeken worden via Starlink van de verderfde Musk die zijn hele ruimte industrie obsolete heeft gemaaktquote:
https://www.facebook.com/(...)ker/562441840552695/quote:Op zondag 6 maart 2022 11:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Even een vraagje, want benieuwd, maar toedraaien klinkt mij altijd als open zetten, meer gevenMaar het betekend dus eigenlijk dicht draaien.
quote:Op zondag 6 maart 2022 11:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)ker/562441840552695/
Ik als noorderling zat er ook even mee te stoeien.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan maar pizza met bloemkoolbodemquote:
Ow, ik probeer normaal "Vlaamse" woorden te vermijden, maar was me hier niet opgevallen. Werkwoorden met "toe-" ipv "dicht-" (doen, draaien, ...) worden in Nederland blijkbaar weinig gebruikt...quote:Op zondag 6 maart 2022 11:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Brabander hier dus ik begreep het direct.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ow, ik probeer normaal "Vlaamse" woorden te vermijden, maar was me hier niet opgevallen. Werkwoorden met "toe-" ipv "dicht-" (doen, draaien, ...) worden in Nederland blijkbaar weinig gebruikt...
Mee eens. Zij kunnen er niks aan doen wat de leider in hun land van herkomst beslist.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:09 schreef theunderdog het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)wereld-naar-de-klote
Wat hebben we toch ranzig tuig in dit land.
Had het dus goe geradenquote:Op zondag 6 maart 2022 11:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ow, ik probeer normaal "Vlaamse" woorden te vermijden, maar was me hier niet opgevallen. Werkwoorden met "toe-" ipv "dicht-" (doen, draaien, ...) worden in Nederland blijkbaar weinig gebruikt...
AchJah hoe vaak ik wel niet met een Friesisme aankom buiten Friesland en mensen het niet begrijpen.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.timesofisrael(...)he-died-in-intel-op/quote:Reports claim Ukraine negotiator shot for treason; officials say he died in intel op
Local media claimed Denis Kireev was killed during an attempt to arrest him; but defense ministry says he died a ‘hero’
Clashing reports emerged Saturday surrounding the death of a Ukrainian identified by media as a member of the country’s negotiating team with Russia.
First, widespread reports in local media and social media throughout the day claimed Denis Kireev, who had been photographed taking part in negotiations in Belarus in recent days, had been killed by Ukrainian security forces during an attempt to arrest him.
Kireev, the reports asserted, had been suspected of treason.
A subsequent Facebook post by Ukrain’s defense ministry confirmed Kireev’s death, but asserted that he was an intelligence operative for Ukraine who died in the line of duty.
“During the performance of special tasks, three scouts were killed — employees of the Chief Intelligence Department of the Ministry of Defense of Ukraine,” the statement said, naming Kireev among those killed.
“They died, defending Ukraine, and their act brought us closer to victory,” it said. “Heroes don’t die! They live so long as we remember them!”
No official comment was made on the claims of treason or reports that Kireev was killed by Ukrainian authorities.
The discrepancies between the two conflicting accounts of his death could not be immediately accounted for.
En als je zegt ik ben aangereden, dan ben je niet per definitie ondersteboven gereden.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:12 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Brabander hier dus ik begreep het direct.Net zoals de Vlamingen weleens zeggen 'de Russen vallen terug aan' als in 'de Russen vallen opnieuw aan'.
Dat is iets met veel maren en mitsenquote:Op zondag 6 maart 2022 11:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
En als je zegt ik ben aangereden, dan ben je niet per definitie ondersteboven gereden.
tsjah aan de andere kant las ik vanmorgen dat we geen graan uit die regio halen. wat is nu waar.quote:
Net als olie is dat gewoon een wereldmarkt, dit leid in het Westen niet tot tekorten maar tot hogere prijs, doorgaans zijn arme landen de sjaak.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
tsjah aan de andere kant las ik vanmorgen dat we geen graan uit die regio halen. wat is nu waar.
Russische winkeliers mikpunt van Poetin-haat: ‘Ga terug naar je eigen land’quote:Op zondag 6 maart 2022 11:09 schreef theunderdog het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)wereld-naar-de-klote
Wat hebben we toch ranzig tuig in dit land.
Die vent heeft het niet lekker in zijn bolle tetter.quote:
Yep, hogere prijzen kunnen leiden tot vraaguitval en verdringing en dat begint natuurlijk bij bevolkingen met weinig koopkracht. Wij kunnen kiezen tussen een vakantie OF een warm huis. De minder bedeelden staan voor veel ingrijpender keuzes en soms is er zelf geen alternatief en dreigt honger.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Net als olie is dat gewoon een wereldmarkt, dit leid in het Westen niet tot tekorten maar tot hogere prijs, doorgaans zijn arme landen de sjaak.
Je vraagt nu wel erg veel van ze, denk ik.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:24 schreef raptorix het volgende:
Zouden die mensen die de Russen hier belagen misschien wel eens na hebben gedacht waarom de Russen hier wonen?
En een serre in Vlaanderen is een kas in Nederland, een serre in Nederland is een veranda in vlaanderen...quote:Op zondag 6 maart 2022 11:12 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Brabander hier dus ik begreep het direct.Net zoals de Vlamingen weleens zeggen 'de Russen vallen terug aan' als in 'de Russen vallen opnieuw aan'.
Net alsof die mensen kunnen denkenquote:Op zondag 6 maart 2022 11:24 schreef raptorix het volgende:
Zouden die mensen die de Russen hier belagen misschien wel eens na hebben gedacht waarom de Russen hier wonen?
Ironisch genoeg zijn de grootste producenten vaak het slachtoffer van hogere prijzen.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
yep, hogere prijzen kunnen leiden tot vraaguitval en verdringing en dat begint natuurlijk bij bevolkingen met weinig koopkracht. Wij kunnen kiezen tussen een vakantie OF een warm huis. De minder bedeelden staan voor veel ingrijpender keuzes en soms is er zelf geen alternatief en dreigt honger.
toe draaien als letterlijk rechtsom is dicht draaien en af draaien, is open draaien?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
toe=dichtquote:Op zondag 6 maart 2022 11:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
toe draaien als letterlijk rechtsom is dicht draaien en af draaien, is open draaien?
Ik denk het niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:24 schreef raptorix het volgende:
In het rijtje chinezen aanvallen vanwege corona en suzuki swift rijders aanvallen vanwege Karst Tquote:Op zondag 6 maart 2022 11:28 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Een week terug las ik ook zoiets van een Amerikaan (New York) die klanten met een Russische achtergrond wilde uitsluiten in z'n winkel. Dat gaat dan om mensen die al 30 jaar in Brooklyn wonen.
In Amsterdam probeerde een woningbouw een huurcontract te ontbinden, ik gok op een expat die een goede deal tijdens Corona heeft gesloten en waar ze nu vanaf willen.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:28 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Een week terug las ik ook zoiets van een Amerikaan (New York) die klanten met een Russische achtergrond wilde uitsluiten in z'n winkel. Dat gaat dan om mensen die al 30 jaar in Brooklyn wonen.
Is enige wat hij heeft, de NAVO gaat nooit helpen tenzijn Rusland zo dom zou zijn om een Navo land serieus te bedreigen of aan te vallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:27 schreef wuuht het volgende:
Ik vind dat Zelensky t veel een beroep doet op zijn mensen om het land te verdedigen.
https://www.theguardian.c(...)l-out-of-russia-livequote:Labour leader Keir Starmer said he was “very concerned” about reports surrounding the appointment of media mogul Lord Evgeny Lebedev to the House of Lords.
The Sunday Times reported [paywall] British intelligence officials withdrew their assessment that giving a peerage to Lord Lebedev posed a national security risk after Boris Johnson intervened.
Starmer told the BBC’s Sunday Morning programme:
I’m very concerned about that story, because it goes to the heart of national security and there’s at least the suggestion that the government and the prime minister were warned that there was a national security risk in this particular appointment.
I think, in the circumstances, what the appropriate thing is for the Intelligence and Security Committee, which is a cross-party committee in Parliament that can have access to confidential material - I think this case should be referred to that committee so they can look into this story.
This allegation - which is very serious because, of course, it’s a matter of national security - I hope the Government will answer it today.
eigenlijk ook wel erg omdat zo allemaal te moeten zien gebeurenquote:Op zondag 6 maart 2022 11:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is enige wat hij heeft, de NAVO gaat nooit helpen tenzijn Rusland zo dom zou zijn om een Navo land serieus te bedreigen of aan te vallen.
Ja het is erg voor die mensen, maar vergeet niet dat het gewoon een jong land is met veel corruptie. Ik ben van mening dat we daar niet onze veiligheid voor hoeven te riskeren.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
eigenlijk ook wel erg omdat zo allemaal te moeten zien gebeuren
Wat is het alternatief? Kernoorlog?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
eigenlijk ook wel erg omdat zo allemaal te moeten zien gebeuren
Uiteindelijk weegt men ook gewoon de scenario's tegen elkaar af.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja het is erg voor die mensen, maar vergeet niet dat het gewoon een jong land is met veel corruptie. Ik ben van mening dat we daar niet onze veiligheid voor hoeven te riskeren.
De vraag is natuurlijk altijd, is Poetin daar echt toe in staat? En dat is natuurlijk precies hoe hij het wil. Overkomen als onberekenbaar.quote:
Nee maar dat maakt het niet leuker om te zien toch?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |