Nee die gaat verplaatst worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel eens met deze, maar Rusland is wel de finale
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Ja een plottwist om het final season nog nét even dat tikje spannender te makenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:01 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Had eigenlijk verwacht dat COVID een extinction event zou wordenkrijgen we nu nog lekker een nuclear war er boven op.
Yeah, right...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat denk ik niet eerlijk gezegd. Het legioen is gewoon in dienst van Frankrijk. Het is een onderdeel van het Franse leger. Het zullen meer avonturiers zijn die zich aansluiten. Daar zit onze schoonmaker bij zonder gevechtervaring maar natuurlijk ook ex militairen met ervaring uit diverse landen.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel eens met deze, maar Rusland is wel de finale
Nog niet….quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
Ik heb de indruk dat de mensen die zo emotioneel waren in het COR forum maar 1 letter hebben ingeruild.
Let aub goed op jezelf. Er is geen kernoorlog aan de gang.
het is de schuld van de microchips van bill gatesquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
Ik heb de indruk dat de mensen die zo emotioneel waren in het COR forum maar 1 letter hebben ingeruild.
Israel heeft een tegenhanger van de Javalin, de Spike en de NLOS variant heeft een bereik van 32km, 13x meer!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:46 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb net gezien dat de NLAW een bereik heeft van 800 m terwijl dat bij de Javelin 2500 m is. Daar zal het verschil in zitten.
Dat gaat ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
En die gaat er ook niet komen ook.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
Ben jij al het land uit gevlucht dan?quote:
Dat was maar een klein detail.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nee, S-200, ik had niet gezien dat het over Stingers ging.
Lekker nu al de rest van je dagen over wakker liggen. In NL.quote:
Je kunt je aansluiten bij het legioen. Maar dan kun je niet zomaar naar de Oekraïne. Nogmaals die hebben hun eigen Frans materieel en werken in opdracht van de Franse overheid. Heb jij vernomen dat er Franse tanks en andere wapentuig rondrijd in de Oekraïne? Ik heb daar nog niets van vernomen.quote:
@Stoorzendert begrijpt er nog niet zoveel vanquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je kunt je aansluiten bij het legioen. Maar dan kun je niet zomaar naar de Oekraïne. Nogmaals die hebben hun eigen Frans materieel en werken in opdracht van de Franse overheid. Heb jij vernomen dat er Franse tanks en andere wapentuig rondrijd in de Oekraïne? Ik heb daar nog niets van vernomen.
Het is wel spijtig dat we de ene crisis voor de andere inruilen... We zijn nog niet bekomen van de stress van het ene en we gaan zo 'hop' in de andere crises. Dat doet natuurlijk wel wat met mensen. Daar wordt het niet gezelliger vanquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
Putin in Den Haag lijkt me wel wat. Achter tralies dan.quote:
https://www.nytimes.com/2(...)andemic-mindset.htmlquote:U.S. intelligence weighs Putin’s two years of extreme pandemic isolation as a factor in his wartime mind-set.
Analysts are debating whether the Russian leader’s ambitions and appetite for risk have been altered by his long-held Covid bubble, or by his urgency to secure a legacy, or both.
Er is op dit moment nog geen kernoorlog aan de gang.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
Nog njet. En zie PI.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ben jij al het land uit gevlucht dan?
Of wat bedoel je met 'nog niet' als we het hebben over een kernoorlog?
In welke crisis zit NL dan nu?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is wel spijtig dat we de ene crisis voor de andere inruilen... We zijn nog niet bekomen van de stress van het ene en we gaan zo 'hop' in de andere crises. Dat doet natuurlijk wel wat met mensen. Daar wordt het niet gezelliger van
Beschermt alleen tegen inademen van rondvliegend radioactief stof. Om straling tegen te houden heb je dikke platen lood of beton nodig.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:07 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Zon nucleair pak, hoeveel bescherming biedt dat? Website van dupont is niet duidelijk.
Dat gaat ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Putin in Den Haag lijkt me wel wat. Achter tralies dan.
Maar die sleep je niet ff mee, die zit op een voertuig gemeubeld...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Israel heeft een tegenhanger van de Javalin, de Spike en de NLOS variant heeft een bereik van 32km, 13x meer!
Streven daarnaar is een goede inzet. En wie weet.quote:
Oh sweet summer childquote:
Crisis is een mooie afleiding voor andere problemen. Als er geen "echte" crisis is dan dikken we het wel aan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is wel spijtig dat we de ene crisis voor de andere inruilen... We zijn nog niet bekomen van de stress van het ene en we gaan zo 'hop' in de andere crises. Dat doet natuurlijk wel wat met mensen. Daar wordt het niet gezelliger van
Je zou toch gaan denken dat een gemiddelde Rus zich zal gaan afvragen waarom die "neonazi's" dat allemaal "zomaar" aan het doen zijn en je van Putin niet meer mag spreken over oorlog (en vrede).quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:04 schreef quirina het volgende:
Apart hè die psychologie van Putin.
Wij het westen zijn degenen met oorlogs-taal en degenen die een bedreiging vormen.
Wij het westen zijn degenen die landen opvreten tot aan de Russische grenzen.
Terwijl hij Oekraïne bezet, raketten op burgerdoelen gooit, geen tegenspraak duldt ivm protesten, de doodstraf weer invoert, 15 jaar straf als je niet aan de media regels houdt
En het gekke is Russen trappen er nog in ook hè! En/of houden zich stil omdat ze bang zijn.
Sommigen zijn zelfs kwaad op ons omdat ze niet meer kunnen pinnen,
Hoe krijgt Putin het voorelkaar?
Beste in ondergrondse parkeergarage zitten?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beschermt alleen tegen inademen van rondvliegend radioactief stof. Om straling tegen te houden heb je dikke platen lood of beton nodig.
Alleen voor Chuck Norris is dat een MANPAD.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar die sleep je niet ff mee, die zit op een voertuig gemeubeld...
Tamuz.
Nja, dit is niet helemaal niets voor NL wel? Het kan uitmonden in iets waar we direct mee in aanraking komen, en eigenlijk doet het dat al met de vluchtelingen die hiernaartoe komen. De brandstofprijzen, de gasprijzen, etc.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
In welke crisis zit NL dan nu?
Er is namelijk altijd wel een crisis ergens in de wereld. Het is maar net in elke crisisstand je jezelf pushed.
Jamie Hyneman?!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:11 schreef koffiekoekjes het volgende:
Compilatie () van dag 9
nsfw uiteraard
Energiecrisis die zich mogelijk uit kan breiden naar WW3quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
In welke crisis zit NL dan nu?
Er is namelijk altijd wel een crisis ergens in de wereld. Het is maar net in elke crisisstand je jezelf pushed.
Milosevic in Den Haag was een aardig circus.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Streven daarnaar is een goede inzet. En wie weet.
Die COVID crisis stelde niks voor. Dit zou ook vast wel weer meevallen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:15 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Energiecrisis die zich mogelijk uit kan breiden naar WW3
Oh en COVID leeft ook nog een beetje.
Beste om idd zoveel mogelijk beton tussen jou en de ontploffing te hebben.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:13 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Beste in ondergrondse parkeergarage zitten?
COVID heeft wel een flinke impact gehad op de mensen, zowel psychologisch als economisch dus het was niet niks.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Die COVID crisis stelde niks voor. Dit zou ook vast wel weer meevallen.
Lijkt me een prima oplossing voor Putin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Milosevic in Den Haag was een aardig circus.
En een loodschort om?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beste om idd zoveel mogelijk beton tussen jou en de ontploffing te hebben.
Wen er maar aan; we gaan de rest van ons leven geen periode meer beleven zonder crisis in één of andere vorm.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
@:stoorzendert begrijpt er nog niet zoveel van
Ik heb nergens last vanquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
COVID heeft wel een flinke impact gehad op de mensen, zowel psychologisch als economisch dus het was niet niks.
Daarnaast is het legioen natuurlijk ook meer een mythe dan dat het daadwerkelijk een elite eenheid is...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:08 schreef Cherni het volgende:
Je kunt je aansluiten bij het legioen. Maar dan kun je niet zomaar naar de Oekraïne. Nogmaals die hebben hun eigen Frans materieel en werken in opdracht van de Franse overheid. Heb jij vernomen dat er Franse tanks en andere wapentuig rondrijd in de Oekraïne? Ik heb daar nog niets van vernomen.
Als je veilig kunt emigreren welquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
Wil je eigenlijk nog wel leven na een nucleaire oorlog? Kan me niet voorstellen dat het leven erg tof is als iedereen klaar is met nukes gooien. Alles ligt plat, radiation, kanker etc. etc.
Dat lijkt me wat onwaarschijnlijk dat je die voorhanden hebt.quote:
De covid crisis heeft meer dan 2 jaar een enorme impact op ons leven gehadquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Die COVID crisis stelde niks voor. Dit zou ook vast wel weer meevallen.
Als 1 iemand nukes gaat gooien doet iedereen dat, waar wil je naar toe lol? Iedereen gaat geraakt worden. Of je moet ergens een eiland in de oceaan vinden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Als je veilig kunt emigreren wel
Die ga ik wel even luisteren. Ik was namelijk wel in de veronderstelling dat de 'legionairs' een soort van commando's waren... Wellicht niet zo goed als de NL-commando's, maar tochquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarnaast is het legioen natuurlijk ook meer een mythe dan dat het daadwerkelijk een elite eenheid is...
Luister maar eens naar deze mutsdas podcast.
Afrikaquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:23 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als 1 iemand nukes gaat gooien doet iedereen dat, waar wil je naar toe lol?
Af en toe mochten we niet naar de kroeg of naar de ArenA nou boehoehoe.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:22 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De covid crisis heeft meer dan 2 jaar een enorme impact op ons leven gehad
Er lopen genoeg trainers rond, wapens zijn er zat en ze worden ingedeeld in squads met elk een squad commander.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:54 schreef Vallon het volgende:
Zijdelingse vraag... hoe gaan ze (al) die mensen voeden, bewapenen, trainen en vooral organiseren ?
Het is ook niet dat ze waardeloos zijn maar gewoon goeie militairen en daar houdt het dan ook wel een beetje mee op. 2 Rep de para's zijn meer de elite club.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Die ga ik wel even luisteren. Ik was namelijk wel in de veronderstelling dat de 'legionairs' een soort van commando's waren... Wellicht niet zo goed als de NL-commando's, maar toch
Het is maar wat je je ervan aantrekt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wen er maar aan; we gaan de rest van ons leven geen periode meer beleven zonder crisis in één of andere vorm.
Daarmee hebben we twee jaar lang babyboomers beschermd en als dank daarvoor dreigt vervolgens een Russische babyboomer WO III te beginnen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Af en toe mochten we niet naar de kroeg of naar de ArenA nou boehoehoe.
Nee want dan laten de blanken zien hoe je land moet runnen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:26 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Die gaan dan te maken krijgen met een voedselcrisis
Niet naar de ArenA mogen is voor anderen dan weer een zegen. Maar het is precies zoals het erover inzitten of niet, het is een persoonlijk iets en dat kun je wel bagatelliseren, maar dat veradert verder niks.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ok en al die depressies bij mensen (vooral jongeren), kinderen die niet naar school konden en een grote achterstand oplopen stelt natuurlijk allemaal niks voor.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Over een paar weken is dit over joh. Als Oekraïne gestabiliseerd is in Russische ogen blijven ze vast van die knop weg.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daarmee hebben we twee jaar lang babyboomers beschermd en als dank daarvoor dreigt vervolgens een Russische babyboomer WO III te beginnen.
Nja, dat denk ik ook niet. van wat ik er van gezien heb (YT e.d.) is het gehersenspoeld tuig waar ze nog wat van proberen te maken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is ook niet dat ze waardeloos zijn maar gewoon goeie militairen en daar houdt het dan ook wel een beetje mee op. 2 Rep de para's zijn meer de elite club.
Psychologie van de koude grond. Vandaag zag ik ergens - ik meen Deutsche Welle - een (live) uitzending waar Putin gezellig aan een volgepakte tafel (vrouw/man of 40) thee zat te drinken en-passant vertellend dat een no-flyzone en de economische sancties geen goed idee zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)andemic-mindset.html
Kun je gwn kopen, 250 euro. Wat is de fallout? Dan boeien betonnen wanden ook minder?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat onwaarschijnlijk dat je die voorhanden hebt.
En de directe straling van de explosie is maar een vrij kleine fractie van de totale impact, behalve als je in het gebied zit waar je toch al nauwelijks overlevingskans hebt.
De schokgolf, hitte en fallout zijn factoren waar je wat verder van het epicentrum meer druk om moet maken.
In Servië zijn meer pro-Russische/pro-oorlog protesten dan in Rusland volgens mij.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:28 schreef crystal_meth het volgende:
In Servië wordt nog steeds betoogd?
[ twitter ]
Nee nee, dat zouden ze niet doenquote:
Als je 25-30km van een ontploffing zit ben je redelijk veilig denk ik maar lijkt een ondergrondse bunker mij wel fijner.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Kun je gwn kopen, 250 euro. Wat is de fallout? Dan boeien betonnen wanden ook minder?
Dat was het begin van de week. Dingen veranderen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee nee, dat zouden ze niet doenPolen had Mi-29 toegezegd, maar de VS hield dat tegen... Wat is deze?
Allemaal relatief. 2 jaar covid of 2 jaar in een oorlogsgebied.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:28 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ok en al die depressies bij mensen (vooral jongeren), kinderen die niet naar school konden en een grote achterstand oplopen stelt natuurlijk allemaal niks voor.
Ik zie die dreiging nergens. Ik wacht op een link.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daarmee hebben we twee jaar lang babyboomers beschermd en als dank daarvoor dreigt vervolgens een Russische babyboomer WO III te beginnen.
In het FSB document dat ik in het vorige topic had gepost was de voorspelling dat we in de zomer de volgende crisis ingaan: Rusland en Ukraine zijn de nr1 en 5 grootste graanproducenten van de wereld en deze oorlog en boycots gaan een enorme verstoring veroorzaken. Schijnt dat de Arabische lente in het MiddenOosten een soortgelijke trigger had.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een probleemquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat was het begin van de week. Dingen veranderen.
Heb 2 ex-legionairs gekend, de eerste was een crimineel, de tweede was een oog en z'n teelballen kwijtgeraakt in Afrika.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die ga ik wel even luisteren. Ik was namelijk wel in de veronderstelling dat de 'legionairs' een soort van commando's waren... Wellicht niet zo goed als de NL-commando's, maar toch
Je hebt gemist dat dat een fakevideo was?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Psychologie van de koude grond. Vandaag zag ik ergens - ik meen Deutsche Welle - een (live) uitzending waar Putin gezellig aan een volgepakte tafel (vrouw/man of 40) thee zat te drinken en-passant vertellend dat een no-flyzone en de economische sancties geen goed idee zijn.
Verleidelijk om hem te gaan psycho-analyseren maar begin daar nog maar weinig waarde aan te hechten.
Putin heeft een plan getrokken, dat hij simpel aan het uitvoeren is en doet voortdurend alles om mensen op een verkeerd/(t)wijfelend been te plaatsen. Tot op heden heeft hij iig niet gelogen met wat hij voor ogen heeft en verder maling aan beloftes die zijn "tegenstanders" daarmee uit balans brengen.
Begin ook glad te geloven dat Vlad als strateeg alles al op hoofdlijnen voorzien heeft.
In het beste geval wordt de Oekraïne langs de Dnepr rivier gesplitst in een Oost/West zone en afgesneden van haar havens. Kiev wordt dan een soort Berlijn van de 21e eeuw. In het slechtste geval pakt hij heel het land, sws niemand die hem wat zal/kan maken en gaat vervolgens verder de bandjes met China en andere wannabe's aanhalen. China, midden in haar politiek evenement van het jaar, besteed op haar SAT (CGTN) nauwelijks tot geen aandacht aan het gebeuren. Kortom, de kaarten zijn min of meer wel geteld.....
De kans dat de NAVO erbij betrokken raakt is waarschijnlijk te groot.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee nee, dat zouden ze niet doenPolen had Mi-29 toegezegd, maar de VS hield dat tegen... Wat is deze?
Dat was voor het cluster bomben van burgers en veel andere war crimes. Je kan natuurlijk niet blijven toekijken als er een genocide plaatsvindt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lol, ja, dat onderschrijft mijn idee toch wel een beetje wel toch?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heb 2 ex-legionairs gekend, de eerste was een crimineel, de tweede was een oog en z'n teelballen kwijtgeraakt in Afrika.
Ik ken er 1 en die heeft nu een vrij hoge functie in Europa.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heb 2 ex-legionairs gekend, de eerste was een crimineel, de tweede was een oog en z'n teelballen kwijtgeraakt in Afrika.
Corona hebben ze altijd sterk overdreven voor hetgeen het eigenlijk maar was. Deze invasie van de Russen is echt x 1.000.000quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:32 schreef descon het volgende:
[..]
Allemaal relatief. 2 jaar covid of 2 jaar in een oorlogsgebied.
Weet wel wat ik zou kiezen
Ow gaan we raden? Het is niet Mark in ieder geval!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ken er 1 en die heeft nu een vrij hoge functie in Europa.
Nee, dat heeft geen zin verder.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ow gaan we raden? Het is niet Mark in ieder geval!
Uiteindelijk en nu ja... In het begin was er niets overdreven...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:34 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Corona hebben ze altijd sterk overdreven voor hetgeen het eigenlijk maar was. Deze invasie van de Russen is echt x 1.000.000
Jij vertoeft in andere kringen dan ik, blijkbaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ken er 1 en die heeft nu een vrij hoge functie in Europa.
Het meeste wat Poetin kan doen is Oekraine platbombarderen. Het land besturen gaat hem nooit worden, geen geld en geen resources om de boel onder controle te houden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Psychologie van de koude grond. Vandaag zag ik ergens - ik meen Deutsche Welle - een (live) uitzending waar Putin gezellig aan een volgepakte tafel (vrouw/man of 40) thee zat te drinken en-passant vertellend dat een no-flyzone en de economische sancties geen goed idee zijn.
Verleidelijk om hem te gaan psycho-analyseren maar begin daar nog maar weinig waarde aan te hechten.
Putin heeft een plan getrokken, dat hij simpel aan het uitvoeren is en doet voortdurend alles om mensen op een verkeerd/(t)wijfelend been te plaatsen. Tot op heden heeft hij iig niet gelogen met wat hij voor ogen heeft en verder maling aan beloftes die zijn "tegenstanders" daarmee uit balans brengen.
Begin ook glad te geloven dat Vlad als strateeg alles al op hoofdlijnen voorzien heeft.
In het beste geval wordt de Oekraïne langs de Dnepr rivier gesplitst in een Oost/West zone en afgesneden van haar havens. Kiev wordt dan een soort Berlijn van de 21e eeuw. In het slechtste geval pakt hij heel het land, sws niemand die hem wat zal/kan maken en gaat vervolgens verder de bandjes met China en andere wannabe's aanhalen. China, midden in haar politiek evenement van het jaar, besteed op haar SAT (CGTN) nauwelijks tot geen aandacht aan het gebeuren. Kortom, de kaarten zijn min of meer wel geteld.....
Ik vind dat wel meevallen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:22 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De covid crisis heeft meer dan 2 jaar een enorme impact op ons leven gehad
Yep, eens...maar wanneer hebben we hier in NL een echte crisis gehad?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:34 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Corona hebben ze altijd sterk overdreven voor hetgeen het eigenlijk maar was. Deze invasie van de Russen is echt x 1.000.000
In Egypte schijnen vijf (door de overheid gesubsidieerde en dus spotgoedkope) broden hetzelfde te kosten als één sigaret. Vraag Egyptenaren een realistische prijs voor brood te betalen en ze gooien meteen de regering omver en installeren het volgende fundamentalistisch islamitische regime.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
In het FSB document dat ik in het vorige topic had gepost was de voorspelling dat we in de zomer de volgende crisis ingaan: Rusland en Ukraine zijn de nr1 en 5 grootste graanproducenten van de wereld en deze oorlog en boycots gaan een enorme verstoring veroorzaken. Schijnt dat de Arabische lente in het MiddenOosten een soortgelijke trigger had.
Libanon, Syrie, Jordanie, Iran, Irak, Libie, Egypte.... allemaal landen waar oorlog en vluchtelingenstromen kunnen uitbreken wanneer er geen graan/eten meer is
Fallout is de reden dat je een tijd binnen moet blijven naderhand en jezelf douchen of wassen als je ermee in contact komt. Radioactief stof dat alles bedekt na de ontploffing en met de wind mee waait en een enorm oppervlakte bedekt. Na een paar dagen of weken is het ergste daarvan voorbij.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Kun je gwn kopen, 250 euro. Wat is de fallout? Dan boeien betonnen wanden ook minder?
Hier ook niemand verloren aan COVID, maar ik kan niet ontkennen dat het wel degelijk impact heeft gehad. Terwijl ik dat niet van mijzelf had verwacht eigenlijk. Afgelopen maanden (pakweg 2) voelden als ontwaken uit een diepe winterslaap.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat wel meevallen.
(Heb niemand verloren aan COVID. Dan zou ik wellicht anders denken)
Jouw operatie is toch meerdere malen uitgesteld? Dus indirect heeft het ook een grote invloed op jou.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
(Heb niemand verloren aan COVID. Dan zou ik wellicht anders denken)
Tis vooral de kunst om niet te verhongeren of te bevriezen als we een nucleaire winter in zouden gaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Fallout is de reden dat je een tijd binnen moet blijven naderhand en jezelf douchen of wassen als je ermee in contact komt. Radioactief stof dat alles bedekt na de ontploffing en met de wind mee waait en een enorm oppervlakte bedekt. Na een paar dagen of weken is het ergste daarvan voorbij.
Ik niet. Mijn pa lag op de IC. Dat was vervelend. Heb het zelf nooit zo serieus genomen. Daarna overigens ook niet. Terwijl ik het nu zelf heb. Paar dagen (2) koppijn en koorts, en door! COR is over. Beetje jammer dat m'n pa nu een andere ziekte heeft (alvleesklierquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb niemand berloren aan COVID.
Ja. Zeker.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Jouw operatie is toch meerdere malen uitgesteld? Dus indirect heeft het ook een grote invloed op jou.
In Rusland is het op een of andere manier al een paar honderd jaar alleen het 1e en 4e frame. Vind ik toch wel apart.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:38 schreef descon het volgende:
[..]
Yep, eens...maar wanneer hebben we hier in NL een echte crisis gehad?
Afgelopen jaren alleen maar geneuzel over corona, blm, diversiteit etc.
Voornamelijk luxe problemen, dr was genoeg te vreten.
[ afbeelding ]
Ik heb even gemist dat dit het geval zou zijn?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:33 schreef TheJanitor het volgende:
Dat was voor het cluster bomben van burgers en veel andere war crimes. Je kan natuurlijk niet blijven toekijken als er een genocide plaatsvindt.
vast, heb je een bron of (serieuze) onderbouwing daarvoor ?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat dat een fakevideo was?
Nucleaire winter is een beetje een broodje aap verhaal wel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:40 schreef descon het volgende:
[..]
Tis vooral de kunst om niet te verhongeren of te bevriezen als we een nucleaire winter in zouden gaan.
Dat is zijn mening, geen feit.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb even gemist dat dit het geval zou zijn?
Zeker jammer voor je pa.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik niet. Mijn pa lag op de IC. Dat was vervelend. Heb het zelf nooit zo serieus genomen. Daarna overigens ook niet. Terwijl ik het nu zelf heb. Paar dagen (2) koppijn en koorts, en door! COR is over. Beetje jammer dat m'n pa nu een andere ziekte heeft (alvleesklier). Maargoed...
Dat is, maar dit topic gaat ergens anders overquote:
Eens.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is, maar dit topic gaat ergens anders over
Volgens mij hebben veel dat gevoel ook, ik iig wel, en ik had de impact ook niet verwacht.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hier ook niemand verloren aan COVID, maar ik kan niet ontkennen dat het wel degelijk impact heeft gehad. Terwijl ik dat niet van mijzelf had verwacht eigenlijk. Afgelopen maanden (pakweg 2) voelden als ontwaken uit een diepe winterslaap.
Daarom is de beste voorbereiding gewoon een paar flessen drank, sigaren en veel drugs.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nucleaire winter is een beetje een broodje aap verhaal wel.
En verder is het allemaal niet zo heel belangrijk, want de kans dat het gebeurt is klein en als het toch gebeurt ben je waarschijnlijk gewoon de sjaak.
Doe es normaal joh, helemaal als mod. Gevoelens heb je niet altijd controle over. Misschien niet zo hard oordelen over andermans gevoelens, ik roep maar wat. Maar hey, je vond het in COR ook nodig om mensen die er anders in stonden weg te zetten als mensen met een zwakke psyche. Verbaast me niks dus.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Hou op met dat bang zijn en sta voor je waarden. Echt.
En niet prematuur een maagzweer oplopen van alle stress.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:48 schreef descon het volgende:
[..]
Daarom is de beste voorbereiding gewoon een paar flessen drank, sigaren en veel drugs.
Ik denk dat hij aka Rusland oostwaarts en zuidelijk niet zo heel erg veel hoeft te doen om dat te laten besturen door lokale krijgsheren. Als die "paar" miljoen die hem niet willen, zijn vertrokken; staat hem maar weinig in de weg dan een vredesgrens gaan 'handhaven' ter bescherming van "etnisch" erkende Russen. Over een jaar of wat, kan hij vervolgens de volgende move maken door hier en daar wat te interveniëren zodat ze daar "democratisch" kiezen voor aansluiting bij Rusland.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:37 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het meeste wat Poetin kan doen is Oekraine platbombarderen. Het land besturen gaat hem nooit worden, geen geld en geen resources om de boel onder controle te houden.
Misschien moet je dat egoïstische gejank van je in een ander forum doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Doe es normaal joh, helemaal als mod. Gevoelens heb je niet altijd controle over. Misschien niet zo hard oordelen over andermans gevoelens, ik roep maar wat. Maar hey, je vond het in COR ook nodig om mensen die er anders in stonden weg te zetten als mensen met een zwakke psyche. Verbaast me niks dus.
Hoe noem je precies wat er nu in bijv Marioepel gaande is? Voor alles en iedereen opsluiten en platgooien daar?quote:
Iedereen heeft gevoelens.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Doe es normaal joh, helemaal als mod. Gevoelens heb je niet altijd controle over. Misschien niet zo hard oordelen over andermans gevoelens, ik roep maar wat. Maar hey, je vond het in COR ook nodig om mensen die er anders in stonden weg te zetten als mensen met een zwakke psyche. Verbaast me niks dus.
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar nu. Wat daar gebeurt is verschrikkelijk maar het ging over het vermeende besluit dat de VS het ging toestaan om Poolse jagers aan Oekraïne te geven en dat bovengenoemde daar de motivering voor was.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hoe noem je precies wat er nu in bijv Marioepel gaande is? Voor alles en iedereen opsluiten en platgooien daar?
Je hebt op het moment 40+ miljoen zeer, zeer kwade Oekraieners die beslist niet bij Rusland willen horen. Zelfs in Donetsk en Luhansk regio wordt er hevig geprotesteerd. Dus nee, ik zie het echt niet voor me dat het Poetin ooit lukt tenzij ze miljoenen Oekraieners gaan afschieten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij aka Rusland oostwaarts en zuidelijk niet zo heel erg veel hoeft te doen om dat te laten besturen door lokale krijgsheren. Als die "paar" miljoen die hem niet willen, zijn vertrokken; staat hem maar weinig in de weg dan een vredesgrens gaan 'handhaven' ter bescherming van "etnisch" erkende Russen. Over een jaar of wat, kan hij vervolgens de volgende move maken door hier en daar wat te interveniëren zodat ze daar "democratisch" kiezen voor aansluiting bij Rusland.
Hij geeft de mensen nu de tijd om te vluchten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je hebt op het moment 40+ miljoen zeer, zeer kwade Oekraieners die beslist niet bij Rusland willen horen. Zelfs in Donetsk en Luhansk regio wordt er hevig geprotesteerd. Dus nee, ik zie het echt niet voor me dat het Poetin ooit lukt tenzij ze miljoenen Oekraieners gaan afschieten.
eigenlijk is putin degene die zou moeten vluchtenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij geeft de mensen nu de tijd om te vluchten.
Daarna zal hij wel goed los gaan op degene die verzet bieden.
Jij snapt hem.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:00 schreef TLC het volgende:
[..]
eigenlijk is putin degene die zou moeten vluchten
gewoon van uit je huis een real war kijkenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:52 schreef polderturk het volgende:
Rusland is knettergek dat ze hiermee doorgaan.
[ twitter ]
Hele wijze woorden. Heb je geen binding met het land en geen militaire ervaring blijf dan gewoon weg.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Maanden geleden heb in een Duitser een tijdje gevolgd die in het Legioen gediend heeft. En laat hij nu het advies geven weg te blijven uit een conflict waar je totaal geen binding mee hebt en al zeker zonder gevechtservaring. Prachtige kerel.
Maak er maar Putin en een heel klein select kliekje van. In die FSB brief wist zelfs de auteur er niets van af. Dus zelfs het merendeel van de Russische geheime dienst wist niets van de invasie plannen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:52 schreef polderturk het volgende:
Rusland is knettergek dat ze hiermee doorgaan.
[ twitter ]
Perfect!!!quote:
Afschieten zal het zeker niet worden. Verdrijven richting EU lijkt me een plan wat zelfs al in werking gezet is. Door de jaren heen waren er in het oosten (Mariupol, Donbas) voor zover ik weet pro-Rusland en pro-Oekraïne protesten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je hebt op het moment 40+ miljoen zeer, zeer kwade Oekraieners die beslist niet bij Rusland willen horen. Zelfs in Donetsk en Luhansk regio wordt er hevig geprotesteerd. Dus nee, ik zie het echt niet voor me dat het Poetin ooit lukt tenzij ze miljoenen Oekraieners gaan afschieten.
Die FSB brief kan ook fake zijn. Daar wel eens over nagedacht? Niet alles maar aannemen.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maak er maar Putin en een heel klein select kliekje van. In die FSB brief wist zelfs de auteur er niets van af. Dus zelfs het merendeel van de Russische geheime dienst wist niets van de invasie plannen.
Fucking triest dit.. allemaal gestorven voor Putin's idiote droom om het Russische rijk weer in glory te herstellenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:46 schreef polderturk het volgende:
NSFW
Een hele rits aan Russische lijken.
[ twitter ]
Uiteindelijk zal Oekraïne sowieso moeten opgeven. Overwinnen kunnen ze uiteindelijk niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Afschieten zal het zeker niet worden. Verdrijven richting EU lijkt me een plan wat zelfs al in werking gezet is. Door de jaren heen waren er in het oosten (Mariupol, Donbas) voor zover ik weet pro-Rusland en pro-Oekraïne protesten.
Gezien het verzet lijkt me zich in de Nieuw-Rusland regio wat makkelijker neer te leggen bij een Russische bezetting. Kherson gaf zich snel over en in deze regio zie je ook minder burgerverzet (molotov cocktails en dergelijke).
Jup, over nagedacht idd. In de twitter thread waar het besproken werd had degene die het postte het voorgelegd aan 2 oud FSBers die konden bevestigen aan de stijl dat het hoogstwaarschijnlijk echt was. Verder werd besproken dat hoe langer de brief met meer details hoe groter de kans is dat het echt is.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Die FSB brief kan ook fake zijn. Daar wel eens over nagedacht? Niet alles maar aannemen.
Oud FSBers houden meestal hun mond, of ze worden mond(dood) gemaakt.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jup, over nagedacht idd. In de twitter thread waar het besproken werd had degene die het postte het voorgelegd aan 2 oud FSBers die konden bevestigen aan de stijl dat het hoogstwaarschijnlijk echt was. Verder werd besproken dat hoe langer de brief met meer details hoe groter de kans is dat het echt is.
Met dit leger? Dat is een gewaagde uitspraak.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:16 schreef quirina het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal Oekraïne sowieso moeten opgeven. Overwinnen kunnen ze uiteindelijk niet.
Daarna is waarschijnlijk het plan Moldavië in te nemen en vanuit daar de rest van Europa.
Maak je borst maar nat.
Amsterdam gaat Putingrad heten.
Tenzij de Russen Putin afzetten of dood knallen, maar dat zie ik niet gebeuren.
Tweet gevonden:quote:Op zondag 6 maart 2022 00:18 schreef quirina het volgende:
[..]
Oud FSBers houden meestal hun mond, of ze worden mond(dood) gemaakt.
Het Russische leger is nog niet opperdepop he.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Met dit leger? Dat is een gewaagde uitspraak.
Nee, maar tov de NATO stelt het op de nukes na niet bijster veel voor.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Het Russische leger is nog niet opperdepop he.
Okéquote:Op zondag 6 maart 2022 00:16 schreef quirina het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal Oekraïne sowieso moeten opgeven. Overwinnen kunnen ze uiteindelijk niet.
Daarna is waarschijnlijk het plan Moldavië in te nemen en vanuit daar de rest van Europa.
Maak je borst maar nat.
Het gemak waarmee mensen met dit soort beladen termen strooien is echt tenenkrommend.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:33 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat was voor het cluster bomben van burgers en veel andere war crimes. Je kan natuurlijk niet blijven toekijken als er een genocide plaatsvindt.
joh, jullie praten hier veel over die russia nukes, wie zegt dat die onderhouden zijn, als de trucks dat al niet zijn. waarschijnlijk zijn er veel nukes weggeroest en zijn er nog weinig functionerende overquote:Op zondag 6 maart 2022 00:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, maar tov de NATO stelt het op de nukes na niet bijster veel voor.
Ze kunnen wel een kerncentrale opblazen in de Oek… hebben we dezelfde ellende,quote:Op zondag 6 maart 2022 00:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
joh, jullie praten hier veel over die russia nukes, wie zegt dat die onderhouden zijn, als de trucks dat al niet zijn. waarschijnlijk zijn er veel nukes weggeroest en zijn er nog weinig functionerende over
Wie zouden dit nog meer willen? Medvedev? Lavrov? Die lijken mij hier ook te normaal voor.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maak er maar Putin en een heel klein select kliekje van. In die FSB brief wist zelfs de auteur er niets van af. Dus zelfs het merendeel van de Russische geheime dienst wist niets van de invasie plannen.
Al is er nog maar eentje die het doet, dat risico wil je niet lopen.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
joh, jullie praten hier veel over die russia nukes, wie zegt dat die onderhouden zijn, als de trucks dat al niet zijn. waarschijnlijk zijn er veel nukes weggeroest en zijn er nog weinig functionerende over
Als er daadwerkelijk een genocide aan het plaatsvinden was dan spraken we nu al over tienduizenden doden. Men heeft het over enkele honderden burger doden, dat betekent dat er niet specifiek op burgerdoelen geschoten wordt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:33 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Kontekruipers hebben het voordeel dat ze zo weer van richting veranderen als dat meer oppertuun is.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:27 schreef quirina het volgende:
Medvedev is een kontekruiper, Lavrov lijkt me net zo gek als Putin
vergeet ze niet vol te gooien ... misschien dat ze dan nog eens aan komen waar ze moeten wezen.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het belangrijkste middel voor het behoud van je wereldmachtstatus laat verslonzen.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Toch nog 's; wat beter bekeken. Jouw voorbeeld (Twitter is een laag resolutie weergave) waar de hand idd door de microfoon gaat wat prima kan komen omdat de compressie de boel verneukt.quote:
maar het lijkt wel zo en Putin dreigt er wel mee, betekent niet dat hij ook op de knop druktquote:Op zondag 6 maart 2022 00:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het belangrijkste middel voor het behoud van je wereldmachtstatus laat verslonzen.
Zijn inderdaad compressie artefacten.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Toch nog 's; wat beter bekeken. Jouw voorbeeld (Twitter is een laag resolutie weergave) waar de hand idd door de microfoon gaat wat prima kan komen omdat de compressie de boel verneukt.
FF wat moeite gedaan en bekijk nu deze video waar dat schijnbeeld zeker niet het geval is (@:TweedeKlum ?). De thee, de glazen theepot doorspiegelen ook keurig het beeld deint mee op de trillingen en de dames van Airbus doen hun best onaangedaan te zijn (iets van ik zie je praten maar "ben er even niet bij" ihkv geen mening is beter dan er één hebben).
Kortom, ik zie niet dat deze video dan tot fake - los met welk doel dan ? - zou maken, hoezeer Zelensky dat ook vol humor dan typeert.
ik zie er geen fake aan......
Idd ja. In die FSB brief had ie het erover dat het plutonium elke 10 jaar onderhouden of vervangen oid moest worden. Die wapens bestaan al 50~60 jaar? Ze hebben niet de wagens onderhouden maar zouden dat dan wel netjes met de nukes doen?quote:Op zondag 6 maart 2022 00:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
De term ‘war crime’ of ‘oorlogsmisdaad’ is niet een vage omschrijving van wat wel en niet mag maar een nauwkeurig omschreven manifest en ondertekend door nagenoeg alle landen ter wereld: https://en.m.wikipedia.org/wiki/War_crime. Het gemak waarmee sommigen feiten verdraaien en hun eigen waarheden projecteren is tenenkrommend…quote:Op zondag 6 maart 2022 00:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het gemak waarmee mensen met dit soort beladen termen strooien is echt tenenkrommend.
Iets meer dan 20 jaar geleden hebben we zelf nog een partij clusterbommen gegooid. Hoe zie je dit nou helemaal voor je? Zelf gebruiken, 13 jaar geleden met 100 andere landen zeggen dat je ze voortaan niet meer gebruikt en dan denk je voor anderen te kunnen bepalen dat het vanaf dan een oorlogsmisdaad is?
China, de VS en Rusland zeggen er gewoon mee door te gaan. Die hebben schijt aan wat allerlei landen die militair niks voorstellen menen als oorlogsmisdaad te moeten bestempelen. Zij zijn de baas in de wereld.
Ik juich geen enkel burgerslachtoffer toe, maar je denkt toch niet dat de absolute grootmachten van de wereld zich door ons laten vertellen dat ze een bepaald type munitie niet meer mogen gebruiken omdat wij ook niet doen?
Ik verwijs weer even naar de FSB briefquote:Op zondag 6 maart 2022 00:16 schreef quirina het volgende:
Maak je borst maar nat.
Wat roep ik zomaar dan?quote:Op zondag 6 maart 2022 00:36 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
De term ‘war crime’ of ‘oorlogsmisdaad’ is niet een vage omschrijving van wat wel en niet mag maar een nauwkeurig omschreven manifest en ondertekend door nagenoeg alle landen ter wereld: https://en.m.wikipedia.org/wiki/War_crime. Het gemak waarmee sommigen feiten verdraaien en hun eigen waarheden projecteren is tenenkrommend…
Dan kan Loekie toch helpen van Belarus?quote:Op zondag 6 maart 2022 00:41 schreef trein2000 het volgende:
Op Twitter toch toenemende geluiden over ernstige logistieke problemen voor de Russen op het noordelijke front...
Kortom, twitter verspreidt fake-beeld die leiden tot (bekend) fake nieuws, fake-claims en fake-humor. Los daarvan is de claim van een ingelast beeld, vaker gebruikt en doet mij denken aan Lubach en daarvoor van Duijn die dat ons ook al heeft getoond hoe dat precies werkt.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zijn inderdaad compressie artefacten.
[ twitter ]
Ik hoor iemand al wat mompelen dat "wij" bedreigd worden door Westerse vijandelijkheden en dat we dat kunnen opvatten als een oorlogsverklaring.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:42 schreef capricia het volgende:
JUST IN - VISA suspends all operations in #Russia: All cards issued in Russia will no longer work outside the country and any cards issued outside of Russia will no longer work within the Russian Federation.
https://twitter.com/discl(...)TQH1h_nD9XIFJcQ&s=19
En de roebel gaat niets waard meer zijn.
De Russen zijn zo fucked. Of je nu middelclass of lager bent. Dit gaat een drama worden.
Het zou echt superweird zijn als we 2022 afsluiten met dat de grootste vluchtelingenstroom in Europa uit in Rusland komt (en daarna Ukraine)quote:Op zondag 6 maart 2022 00:42 schreef capricia het volgende:
JUST IN - VISA suspends all operations in #Russia: All cards issued in Russia will no longer work outside the country and any cards issued outside of Russia will no longer work within the Russian Federation.
De Russen zijn zo fucked. Of je nu middelclass of lager bent. Dit gaat een drama worden.
Klopt het blijkt daar een enorme modderpool te zijn dus alles loopt vast. Je zou toch verwachten dat ze dat zouden weten.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:41 schreef trein2000 het volgende:
Op Twitter toch toenemende geluiden over ernstige logistieke problemen voor de Russen op het noordelijke front...
Ik zie alleen maar kansen.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:42 schreef capricia het volgende:
We gaan dit jaar waarschijnlijk afsluiten met een knaller en hoeven niet te wachten tot December.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het zou echt superweird zijn als we 2022 afsluiten met dat de grootste vluchtelingenstroom in Europa uit in Rusland komt (en daarna Ukraine)
Yay eindelijk vuurwerk 🧨quote:Op zondag 6 maart 2022 00:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
We gaan dit jaar waarschijnlijk afsluiten met een knaller en hoeven niet te wachten tot December.
Donder als dit waar is...quote:Op zondag 6 maart 2022 00:45 schreef Kijkertje het volgende:
Bolton bevestigt het vermoeden dat Trump van plan was om uit de NATO te stappen als hij herkozen was:
[ twitter ]
En Trump en zijn volgelingen beweren nu dat dit nooit gebeurd was als hij herkozen was
Alles Russische aandelen zijn opgeschort.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar kansen.
Goedkoop roebels en aandelen.
En nee rest om de wereld geef ik geen zak om.
Genoeg echte doden gezien in mijn leven.
Stap er over heen en loop gewoon door.
Leven gaat verder en de wereld draait toch door.
Vraag me af hoe groot dit schaakspel is. Wat voor 10~20~50 jarenplan er wordt gespeeld. Van Amerika is bekend dat zij een 50 jarenplan hebben voor het MiddenOosten. Rusland heeft ongetwijfeld ook zoiets.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:45 schreef Kijkertje het volgende:
Bolton bevestigt het vermoeden dat Trump van plan was om uit de NATO te stappen als hij herkozen was:
[ twitter ]
Trump en zijn volgelingen beweren dat dit nooit gebeurd was als hij herkozen was
Ja nu maar komem gewoon weer vrij .quote:Op zondag 6 maart 2022 00:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles Russische aandelen zijn opgeschort.
Dus het leven gaat door, met doden en zonder Russische aandelen.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles Russische aandelen zijn opgeschort.
ik denk dat het binnen een maand over isquote:Op zondag 6 maart 2022 00:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik verwijs weer even naar de FSB brief
Daarin werd aangegeven dat Ukraine een onmogelijke situatie is en dat ze niet weten hoe dat op te lossen met een overwinning. En als ze al op magische wijze alle objectives zouden halen (Zelensky dood, Kiev veroverd) dat ze dan minimaal 500k mensen nodig hebben om heel het land te bezetten. En die hebben ze niet. En ze hebben geen kandidaat voorhanden die het land kan besturen. En ze kunnen zich ook niet terugtrekken want zodra ze weg zijn wordt hun puppetregime afgezet.
Vanaf juni is het over en uit. Centen op, voorraden op, economie ingestort.
Als Ukraine het weet te rekken tot juni dan hebben ze gewonnen.
Nog een paar dagen.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:50 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ja nu maar komem gewoon weer vrij .
Als het voorbij .
straks Russische staat bedrijven inde uitverkoop .... Aeroflop ... 20 roedels ... Uralkali voor 200 roedels :-) , omdat de schulden zo hoog zijn ... dat niemand ze meer wil kopenquote:Op zondag 6 maart 2022 00:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Juni, dat is nog 4 maanden hèquote:Op zondag 6 maart 2022 00:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Daarin werd aangegeven dat Ukraine een onmogelijke situatie is en dat ze niet weten hoe dat op te lossen met een overwinning. En als ze al op magische wijze alle objectives zouden halen (Zelensky dood, Kiev veroverd) dat ze dan minimaal 500k mensen nodig hebben om heel het land te bezetten. En die hebben ze niet. En ze hebben geen kandidaat voorhanden die het land kan besturen. En ze kunnen zich ook niet terugtrekken want zodra ze weg zijn wordt hun puppetregime afgezet.
Moet je ze wel kunnen kopen.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 maart 2022 00:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Wel als de Republikeinen daar een meerderheid hadden gehad. Ze hebben onder Trump vier jaar lang zijn hielen geliktquote:Op zondag 6 maart 2022 00:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Donder als dit waar is...
Mjah, senaat zou nooit voorstemmen waarschijnlijk.
stond dat de plutonium pit elke 10 jaar vervangen moet worden. Best mogelijk dat de Russen die tijdsduur hanteren, maar dat betekent niet dat het ook nodig is. De Amerikanen dachten tot pakweg 2005 dat het 45 jaar zou meegaan, na een studie van de bestaande pits hebben ze dat bijgesteld tot 85 jaar.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Idd ja. In die FSB brief had ie het erover dat het plutonium elke 10 jaar onderhouden of vervangen oid moest worden. Die wapens bestaan al 50~60 jaar? Ze hebben niet de wagens onderhouden maar zouden dat dan wel netjes met de nukes doen?
De Russische beurs is nog niet geopend.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:51 schreef quirina het volgende:
[..]
Dus het leven gaat door, met doden en zonder Russische aandelen.
Denk het ook. Je ziet ze nu al na net een week allerlei lapmiddelen gebruiken om de oorlog voort te zetten. Ze halen mensen vanuit hele andere richtingen (matrozen uit Kalingrad, Wagner uit Syrie en Afrika), ze willen dienstplicht invoeren voor mensen die protesteren tegen de oorlog. Ze gaan consumentenvoertuigen gebruiken omdat er geen legervoertuigen meer zijn. We hebben weinig gezien van de duizenden vliegtuigen die ze zouden moeten hebben. Logistiek is niet op orde. Dit kunnen ze niet volhouden, er is teveel mis.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Juni, dat is nog 4 maanden hèAls je de chaos nu al ziet geloof ik niet dat ze het nog 1 maand uit gaan houden.
Trump is altijd een useful idiot geweest voor Putin. Makkelijk te manipuleren. Godzijdank is het niet zover gekomen.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vraag me af hoe groot dit schaakspel is. Wat voor 10~20~50 jarenplan er wordt gespeeld. Van Amerika is bekend dat zij een 50 jarenplan hebben voor het MiddenOosten. Rusland heeft ongetwijfeld ook zoiets.
Ruslands plan was dus iig Trump gekozen krijgen en hem daarna uit de Navo laten stappen wat bijna gelukt was.
Mooi toch!quote:Op zondag 6 maart 2022 00:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk het ook. Je ziet ze nu al na net een week allerlei lapmiddelen gebruiken om de oorlog voort te zetten. Ze halen mensen vanuit hele andere richtingen (matrozen uit Kalingrad, Wagner uit Syrie en Afrika), ze willen dienstplicht invoeren voor mensen die protesteren tegen de oorlog. Ze gaan consumentenvoertuigen gebruiken omdat er geen legervoertuigen meer zijn. We hebben weinig gezien van de duizenden vliegtuigen die ze zouden moeten hebben. Logistiek is niet op orde. Dit kunnen ze niet volhouden, er is teveel mis.
Zo veel russen nog daar ?quote:Op zondag 6 maart 2022 00:59 schreef Rambolin het volgende:
278 gestrande Oekraïners door KLM opgehaald uit Dominicaanse Republiek
278 Oekraïense vakantiegangers zijn door KLM opgehaald in de Dominicaanse Republiek. Vanwege de oorlog is terugkeren naar hun land niet mogelijk. Vandaag zijn de reizigers op luchthaven Schiphol aangekomen, zegt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij tegen NH Nieuws.
Volgens het Dominicaanse ministerie van Toerisme zijn in totaal zo'n 1900 Oekraïners gestrand op het eiland. De regering heeft gezegd dat ze in hotels mogen blijven tot ze zeker zijn van repatriëring.
Op het eiland zijn volgens de Dominicaanse regering ook nog eens 15.000 Russische toeristen. De overheid is over hun terugvlucht in overleg met Russische touroperators.
NOS
Als Rusland ooit omvalt en de archieven van de FSB vrijkomen wil ik toch wel weten wat ze hebben waarmee ze hem chanteren. Sextape met 2 vrouwen die over hem piesen had ik begrepen.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump is altijd een useful idiot geweest voor Putin. Makkelijk te manipuleren. Godzijdank is het niet zover gekomen.
Dat weet je niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump is altijd een useful idiot geweest voor Putin. Makkelijk te manipuleren. Godzijdank is het niet zover gekomen.
Interessant. Op een punt ben ik het niet eens. Dat we China iets moeten gaan bieden in de hoop dat China Rusland tot de orde roept zoals handelsverdragen etc. Ze bezitten notabene al veel te veel.quote:
Die toeristen hebben mazzel, met de martial law die waarschijnlijk maandag start wil je niet in Rusland zijn. Wordt je opeens opgeroepen om te vechten in Ukraine om het glorieuze Russische rijk te herstellen, nee bedanktquote:Op zondag 6 maart 2022 00:59 schreef Rambolin het volgende:
278 Oekraïense vakantiegangers zijn door KLM opgehaald in de Dominicaanse Republiek. Vanwege de oorlog is terugkeren naar hun land niet mogelijk. Vandaag zijn de reizigers op luchthaven Schiphol aangekomen, zegt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij tegen NH Nieuws.
Volgens het Dominicaanse ministerie van Toerisme zijn in totaal zo'n 1900 Oekraïners gestrand op het eiland. De regering heeft gezegd dat ze in hotels mogen blijven tot ze zeker zijn van repatriëring.
Op het eiland zijn volgens de Dominicaanse regering ook nog eens 15.000 Russische toeristen. De overheid is over hun terugvlucht in overleg met Russische touroperators.
NOS
Dat hoeft niet eens.Trump is jarenlang gepamperd door Putin en zijn maatjes. Daar is hij nogal gevoelig voorquote:Op zondag 6 maart 2022 01:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Als Rusland ooit omvalt en de archieven van de FSB vrijkomen wil ik toch wel weten wat ze hebben waarmee ze hem chanteren. Sextape met 2 vrouwen die over hem piesen had ik begrepen.
Ja, en varkens hebben vleugeltjes en kunnen vliegen.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat weet je niet.
MET Biden is het nu zo ver gekomen.
En Trump was wel de 1e president in lange tijd zonder oorlog, zonder warnongering. Misschien had Poetin wel ontzag voor hem?
Hoe gaan handelsverdragen het gevoel van onveiligheid wegnemen dat veroorzaakt wordt doordat Navo aan de grens staat? Antwoord: niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Interessant. Op een punt ben ik het niet eens. Dat we China iets moeten gaan bieden in de hoop dat China Rusland tot de orde roept zoals handelsverdragen etc. Ze bezitten notabene al veel te veel.
NAVO staat al sinds zijn oprichting aan de grens van Rusland of de Sovjet Unie en sinds 1992 word er gewerkt door Oekraine aan toetreding tot de NAVO.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:09 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoe gaan handelsverdragen het gevoel van onveiligheid wegnemen dat veroorzaakt wordt doordat Navo aan de grens staat? Antwoord: niet.
Vooralsnog is dit gewoon Oekraïense propagandaquote:Op zondag 6 maart 2022 01:06 schreef RAVW het volgende:
Oekraïne: '100.000 mensen sluiten zich aan bij onze troepen'
Sinds Rusland Oekraïne is binnengevallen, hebben zich volgens de Oekraïense regering meer dan 100.000 mensen vrijwillig aangesloten bij de Oekraïense troepen. Dat stelt de Oekraïense onderminister van Defensie Hanna Maliar tegen het Oekraïense persbureau UNIAN. Het aantal dat de bewindsvrouw noemt, is niet door onafhankelijke bronnen bevestigd.
NU . NL
![]()
zo dat gaat lekker
Kort door de bocht. China kan een oorlog in Europa niet gebruiken. Wij moeten vooral duidelijk maken dat hun dat ook begrijpen.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Interessant. Op een punt ben ik het niet eens. Dat we China iets moeten gaan bieden in de hoop dat China Rusland tot de orde roept zoals handelsverdragen etc. Ze bezitten notabene al veel te veel.
Het gaat er Rusland vooral om waar die grens zich aan het bevinden is.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NAVO staat al sinds zijn oprichting aan de grens van Rusland of de Sovjet Unie en sinds 1992 word er gewerkt door Oekraine aan toetreding tot de NAVO.
Dat beeld (500-600K troepen) staat mij ook bij omdat je een (groot) land met zeg 40 miljoen inwoners waarvan zeg ruim de helft het sws niet met je eens zal zijn, dan anders niet structureel onder enige controle kan houden.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Getal kan wel kloppen. 65~80k Ukrainers die terugkeren om te vechten. In januari al 15k buitenlandse vrijwilligers. Nu weer een nieuwe golf van aanmeldingen.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:10 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Vooralsnog is dit gewoon Oekraïense propaganda
Geen idee waar deze reactie slaat.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en varkens hebben vleugeltjes en kunnen vliegen.
geef ze een woning en een uitkering, zoals we altijd doenquote:Op zondag 6 maart 2022 00:59 schreef Rambolin het volgende:
NOS
Niet het feit dat een NAVO basis (Narva) op nog geen 160km van St Petersburg, 2e stad van Rusland ligt dus?quote:Op zondag 6 maart 2022 01:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Het gaat er Rusland vooral om waar die grens zich aan het bevinden is.
Zo te zien heb je zelf flink wat op. Extreem-linkse gast omdat ik de notie lachwekkend vind dat Poetin respect had voor Trump? Whateverquote:Op zondag 6 maart 2022 01:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee waar deze reactie slaat.
Ben je zat of zo?
Kan je ook normaal reageren als je wil reageren?
Als je zo'n extreem linkse gast bent dan denk ik van niet
Surprise me?
Terechte reactiequote:Op zondag 6 maart 2022 01:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee waar deze reactie slaat.
Ben je zat of zo?
Kan je ook normaal reageren als je wil reageren?
Als je zo'n extreem linkse gast bent dan denk ik van niet
Surprise me?
Kan me moeilijk voorstellen dat ze daar realistisch op hoopten. Hij leek een kansloze kandidaat, weinigen verwachtten dat ie kon winnen. Het vertrouwen in de verkiezingen ondermijnen leek me dan een realistischere taktiek.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ruslands plan was dus iig Trump gekozen krijgen en hem daarna uit de Navo laten stappen wat bijna gelukt was.
Triest maar eentje in het kader van dat het uitgelicht leed van één persoon erger is dat het lot om te (over)lijden van 10.000. Zelf wordt ik wat kriegelig als het nieuws/verkeer zich gaan richten op de misère van een individu omdat daarmee het grotere zicht in mist gaat worden gehuld. Een beetje als journalisten iemand (op)zoeken om daarmee hun statement invoelbaar te maken.quote:
Soberso. Vlad is een idiootquote:Op zondag 6 maart 2022 01:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin heeft de verkeerde les geleerd van Afghanistan
[ twitter ]
Erg mooi.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:25 schreef Tourniquet het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn zo'n beetje de "domste" bommen die er zijn en die hangen ze dan onder een Su-34.
Ik ben wel een beetje klaar met mijn koffie over mijn toetstenbord proetsen, maar ome Vlad blijft me verbazen. Kan ik een declaratie sturen naar @kremlin?quote:Op zondag 6 maart 2022 01:25 schreef Tourniquet het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn zo'n beetje de "domste" bommen die er zijn en die hangen ze dan onder een Su-34.
quote:Op zondag 6 maart 2022 01:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo te zien heb je zelf flink wat op. Extreem-linkse gast omdat ik de notie lachwekkend vind dat Poetin respect had voor Trump? Whatever
Ik zeg alleen maar "dat weet je niet"quote:Op zondag 6 maart 2022 01:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Terechte reactieJe post sloeg gewoon als een tang op een varken zeg maar?
Putin ontzag voor Trump![]()
![]()
Mooie invalshoek. John Bolton, de man die de nucleaire top met Kim Jung-Un al bijna vooraf opblies door te zeggen dat Noord-Korea volledig moest denucleariseren. En terloops ook nog even de 'Libische oplossing' voor Kim Jung-Un noemde, geen enkele verlichting van de sancties wilde om zo nader tot elkaar te komen.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:45 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
En Trump en zijn volgelingen beweren nu dat dit nooit gebeurd was als hij herkozen was
we geloven het niet zoquote:Op zondag 6 maart 2022 01:06 schreef RAVW het volgende:
Sinds Rusland Oekraïne is binnengevallen, hebben zich volgens de Oekraïense regering meer dan 100.000 mensen vrijwillig aangesloten bij de Oekraïense troepen. Dat stelt de Oekraïense onderminister van Defensie Hanna Maliar tegen het Oekraïense persbureau UNIAN. Het aantal dat de bewindsvrouw noemt, is niet door onafhankelijke bronnen bevestigd.
NU . NL
![]()
zo dat gaat lekker
Nee. Die sluiten ze via Kaliningrad binnen 4 dagen af. Maar de Russen zien de NAVO als de agressor. De invasie van Oekraïne is dus vooral om die grens "korter" met de NAVO te maken.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet het feit dat een NAVO basis (Narva) op nog geen 160km van St Petersburg, 2e stad van Rusland ligt dus?
14.000 volgens UA sources. Maar nog een hoop... Slava Urkrainiquote:
quote:Op zondag 6 maart 2022 01:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje klaar met mijn koffie over mijn toetstenbord proetsen, maar ome Vlad blijft me verbazen. Kan ik een declaratie sturen naar @:Kremlin?
Nee daar had Zelensky om gevraagd en Trump hield die financiele hulp (al goedgekeurd door het Congres) achter omdat hij eerst een garantie van Zelensky wilde dat hij een officieel onderzoek zou aankondigen naar Biden zodat hijzelf meer kans had om herkozen te wordenquote:Op zondag 6 maart 2022 01:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mooie invalshoek. John Bolton, de man die de nucleaire top met Kim Jung-Un al bijna vooraf opblies door te zeggen dat Noord-Korea volledig moest denucleariseren. En terloops ook nog even de 'Libische oplossing' voor Kim Jung-Un noemde, geen enkele verlichting van de sancties wilde om zo nader tot elkaar te komen.
Luister ook even goed wat hij zegt: "every senior national security advisor, all of us felt we needed to bolster Ukraine's security." Dus nationale veiligheidsadviseurs van de VS vonden dat 'zij' Oekraïne's veiligheid moesten versterken. Bepaalt de VS voor Oekraïne wat ze moeten doen?[/b] Het is toch een soeverein land, wat we constant horen? Of bepaalt de VS voor alle landen ter wereld hoe zijn hun veiligheid moeten regelen?
Dit hele conflict is ontstaan omdat Putin de invloed van de VS rond zijn grenzen te groot vindt worden. Wellicht had een afbouw van de NAVO juist deëscalatie kunnen betekenen. Maar dat is natuurlijk weer volstrekt onmogelijk, het kan alleen maar zo zijn dat Putin daar op wachtte tijdens Trump's tweede termijn om zijn snode plannen uit te voeren.
Maar gelukkig is er nu Biden, want anders was het allemaal heel erg geweest! Volstrekt logisch ook dat Putin het nu doet terwijl hij de meeste weerstand kan verwachten en niet tijdens Trump's eerste termijn, waar hij een walk in the park zou hebben.
Respect misschien niet, maar Trump was wel onberekenbaar. Zoals zijn reactie op de beelden van slachtoffers (kinderen) van een gasaanval in Syrië:quote:Op zondag 6 maart 2022 01:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo te zien heb je zelf flink wat op. Extreem-linkse gast omdat ik de notie lachwekkend vind dat Poetin respect had voor Trump? Whatever
Enkele uren later vlogen er ruim 50 kruisraketten...quote:Mr Trump said: "I will tell you, it's already happened, that my attitude towards Syria and Assad has changed very much... You're now talking about a whole different level."
Jij bent echt zo vet cool!quote:Op zondag 6 maart 2022 00:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Het maakt me ook een beetje angstig dat ze dit nu als oorlogstuig sturen... Wat nu als ze verliezen? Waar het wel een beetje de schijn van heeft... Zeker als ze de stad Kyiv in willen gaan?quote:
Al gooit hij iets nucleairs is het begin van WOIIIquote:Op zondag 6 maart 2022 01:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Kyiv gaan ze natuurlijk niet op een conventionele manier pakken. Daarvoor zitten er veel te veel militairen en bloeddorstige inwoners...
Kweetniet, het reguliere Oekraïnsche leger bestaat/bestond uit iets van 250.000 waarvan 40.000 burgerposten.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:06 schreef RAVW het volgende:
NU . NL
![]()
zo dat gaat lekker
Exact, maar dat gaat die gekke Vlad niet doen...quote:Op zondag 6 maart 2022 01:36 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Al gooit hij iets nucleairs is het begin van WOIII
Afzwaaien ook niet, dus zeg het maar. Leningrad 2.0? Waar hij zelf vandaan komt?quote:
Gvd, derde keer dat m'n bier over het toetsenbord gaatquote:Op zondag 6 maart 2022 01:38 schreef sp3c het volgende:
Zeker niet nu je ziet hoe 'goed' alle spulletjes lijken te werken
Denk dat ze Kiev gewoon gaan laten voor wat het is en kleine succesjes gaan zoekenquote:Op zondag 6 maart 2022 01:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Afzwaaien ook niet, dus zeg het maar. Leningrad 2.0? Waar hij zelf vandaan komt?
Geen idee wat die gaat doen. Aan de ene kant hoor en lees je dat Kiev heilig voor hem is dus verwacht je dat die het niet plaat gooit. Maar aan de andere kant weet je het gewoon niet. Het voordeel is wel dat Kiev volgens mij een vrij diep metrosysteem heeft dus waarschijnlijk goeie cover voor de bevolking.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Kyiv gaan ze natuurlijk niet op een conventionele manier pakken. Daarvoor zitten er veel te veel militairen en bloeddorstige inwoners...
Hij kan geen kant op. Hitler 1944 en dat in 1 week.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Afzwaaien ook niet, dus zeg het maar. Leningrad 2.0? Waar hij zelf vandaan komt?
Laten we hopen op de versnelde versie van 1945 waar Putler een pistool in z'n mik steektquote:Op zondag 6 maart 2022 01:41 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hij kan geen kant op. Hitler 1944 en dat in 1 week.
Hou toch op man, dat was 1 wapenlevering die twee maanden werd vastgehouden in 2019. Daarvoor gewoon wapens geleverd en daarna ook.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee daar had Zelensky om gevraagd en Trump hield die financiele hulp (al goedgekeurd door het Congres) achter omdat hij eerst een garantie van Zelensky wilde dat hij een officieel onderzoek zou aankondigen naar Biden zodat hijzelf meer kans had om herkozen te worden
Daar is hij ook voor impeached.
Vraag me zelf af hoe men die eindeloze beurs sluiting uitlegd. Iig tot woensdag, maar wat is het punt? Je kan hem net zo goed maanden sluiten.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:45 schreef Stoorzendert het volgende:
Of we kunnen wachten op maandag waar alle sancties in werking treden, en het Russische volk echt gaat merken wat het betekend![]()
Helemaal niets meer daar. Zuur voor het volk dat wel...
Het is niet echt een legermacht waar we als Europa bang voor moeten worden iig.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Laten we hopen op de versnelde versie van 1945 waar Putler een pistool in z'n mik steekt
400 miljoen voor het hele jaar:quote:Op zondag 6 maart 2022 01:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hou toch op man, dat was 1 wapenlevering die twee maanden werd vastgehouden in 2019. Daarvoor gewoon wapens geleverd en daarna ook.
quote:The U.S. Congress had mandated increased military aid to Ukraine over the period of Trump's presidency.[218][219] Congress appropriated $400 million in military aid to Ukraine for fiscal year 2019, to be used to spend on weapons and other equipment as well as programs to assist the Ukrainian military in combating threats from Putin's Russia and Russian-backed separatists of the self-proclaimed separatist entities in eastern Ukraine.[220][221] The administration notified Congress in February 2019 and May 2019 that it intended to release this aid to Ukraine, with the Defense Department certifying that Ukraine had made sufficient progress in fighting corruption.[220][222] Despite the notifications to Congress, in June 2019, the Trump administration placed military aid to Ukraine on hold.[223] The date of the hold was originally reported as mid-July.[220][221][224] The Washington Post reported on September 23 that at least a week before his July 25 call with Zelenskyy, Trump directed his acting chief of staff Mick Mulvaney to withhold[clarify] $400 million in military aid to Ukraine. This directive was conveyed by the Office of Management and Budget to the State Department and Pentagon, stating Trump had concerns about whether the money should be spent, with instructions to tell lawmakers the funds were being delayed due to an "interagency process".[220] The New York Times reported that "high-level Ukrainian officials" were aware that the Trump administration had purposely frozen the military aid by the first week of August 2019, and they were told to contact Mick Mulvaney to resolve the matter.[225]
We hadden al vastgesteld dat er geen greenscreen was en dat de lage resolutie van twitter beelden oorzaak is van beeldvervorming die Zelensky humorvol repliceert.quote:
ach wapens afschieten heb je zo geleerd , raken is en ander probleemquote:Op zondag 6 maart 2022 01:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kweetniet, het reguliere Oekraïnsche leger bestaat/bestond uit iets van 250.000 waarvan 40.000 burgerposten.
Daarin FF 100.000 met daarin gewijfeld een hoop ongeschikte soldaten aka avonturiers integreren, bewapenen en die inzetten; lijkt mij geen makkelijk onderneming.
Ik heb wel's een wapen vastgehouden maar zou bij god niet weten hoe om te gaan met zoiets alsbv een Javelin.
Strikt genomen vind ik het aantal (inzetbare) soldaten er laag op een populatie van 44 miljoen waarvan er toch minsten 8 miljoen in de leeftijd zullen zijn om een geweer vast te houden.
Als er al vrijwilligers zijn zie ik die meer gaan opereren als "partizanen" cq verzet. Of dit de Russen echt kan/gaat tegenhouden, is ook maar zeer de vraag. Vele zal afhangen hoeveel Oekraïners de Russen zullen willen "helpen" te blijven.
En nee, dit is niet om goedbedoelde psy-ops te (willen) ondermijnen maar om vast te stellen dat inlijfverhalen wrs nu groter zijn dan ze zullen worden.
Ah, even gemist. Dus dit was fake news dat zijn hand door de mic ging?quote:Op zondag 6 maart 2022 01:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
We hadden al vastgesteld dat er geen greenscreen was en dat de lage resolutie van twitter beelden oorzaak is van beeldvervorming die Zelensky humorvol repliceert.
Heb het even voor je verbeterd.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
We haddenIk had al vastgesteld dat er geen greenscreen was en dat de lage resolutie van twitter beelden oorzaak is van beeldvervorming die Zelensky humorvol repliceert.
Ten westen van Moskou? Lastig denk ik... Oosten van Moskou? Kijk eens een aflevering van 'Bald and Bankrupt'. Dan vallen de puzzelstukjes wel in elkaar denk ik...quote:Op zondag 6 maart 2022 01:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vraag me zelf af hoe men die eindeloze beurs sluiting uitlegd. Iig tot woensdag, maar wat is het punt? Je kan hem net zo goed maanden sluiten.
Nee niet zozeer fake-news maar meer (ik trapte er eerst ook in) wat je oog wilt zien en twitter comprimeert.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah, even gemist. Dus dit was fake news dat zijn hand door de mic ging?
Gaan we nu vervelend doen om de persoon toe te dichten .... zie boven het chronologisch verhaal dat verderop keurig bevestigd word. Wat ik mijzelf wel kwalijk neem dat ik er niet eerder aan had gedacht totdat ik er over ging nadenken hoe compressie precies werkt.quote:
Ja, die twee maanden werd vastgehouden. Juli-september. Maar daar gaat dit toch ook allemaal niet om? Trump heeft vanaf 2017 zwaardere wapens geleverd dan Obama. Zekensky was toen nog grapjes aan het maken en pas 2 jaar later president. Leveringen waren wel in het westen van Oekraïne en niet direct aan het front in het oosten om niet te provoceren richting Rusland.quote:
Typisch dat door beide ook niet meer gererageerd wordt.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg alleen maar "dat weet je niet"
En jullie denken die wijsheid wel in pacht te hebben? Chapeau hoor.
Ik vermoed dat het puur en alleen een uiting is van jullie anti Trump wensdenken is.
Dat is hetzelfde als aan Limburg wapens leveren en dan denken dat de Groningers er nix mee doenquote:Op zondag 6 maart 2022 01:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
... Leveringen waren wel in het westen van Oekraïne en niet direct aan het front in het oosten om niet te provoceren richting Rusland.
Tourniquet in NWS / Oorlog in Oekraïne #193 Vreemdelingenlegioenquote:Op zondag 6 maart 2022 01:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah, even gemist. Dus dit was fake news dat zijn hand door de mic ging?
Eens met je.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Typisch dat door beide ook niet meer gererageerd wordt.
I rest my case.
Andere e/o afwikende meningen worden niet getolereerd of genegeneerd. Dat doen alleen sympathisanten van totatlitaire of fascistiche regimes.
Dat van die micorofoon is idd false. Maar toch klopt het volgens sommige niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
We hadden al vastgesteld dat er geen greenscreen was en dat de lage resolutie van twitter beelden oorzaak is van beeldvervorming die Zelensky humorvol repliceert.
Ik vertrouw de Russen voor geen meter. Poetin heeft zich bijna 2 jaar afgezonderd. Dat is al door meerdere bronnen in en rond het Kremlin bevestig. Alles en iedereen moet op grote afstand van hem blijven dat zie je op alle foto's en filmpjes terug. Maar een groepje stewardessen mogen ineens wel naast hem gaan zitten. Dat lijkt me stug of het via die microfoon aangetoond wordt geen idee maar het past precies in de mist die de Russen graag willen optrekken.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaan we nu vervelend doen om de persoon toe te dichten .... zie boven het chronologisch verhaal dat verderop keurig bevestigd word. Wat ik mijzelf wel kwalijk neem dat ik er niet eerder aan had gedacht totdat ik er over ging nadenken hoe compressie precies werkt.
Het is geen wapenlevering, maar een speciale logistieke operatie dus dan is alles ok.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als aan Limburg wapens leveren en dan denken dat de Groningers er nix mee doen
Ja twee maanden omdat zich toen een whistleblower meldde.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, die twee maanden werd vastgehouden. Juli-september. Maar daar gaat dit toch ook allemaal niet om? Trump heeft vanaf 2017 zwaardere wapens geleverd dan Obama. Zekensky was toen nog grapjes aan het maken en pas 2 jaar later president. Leveringen waren wel in het westen van Oekraïne en niet direct aan het front in het oosten om niet te provoceren richting Rusland.
Dat weet je niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Eens met je.
Als Trump er nog had gezeten was Poetin de Oekraine niet ingelopen.
Gewoon een homofobe man dusquote:Op zondag 6 maart 2022 02:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alles en iedereen moet op grote afstand van hem blijven dat zie je op alle foto's en filmpjes terug. Maar een groepje stewardessen mogen ineens wel naast hem gaan zitten. ...
De heer Stauffenberg mag ook op voor herkansing. Kan ie nog een lintje krijgen ook wat mij betreft.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Laten we hopen op de versnelde versie van 1945 waar Putler een pistool in z'n mik steekt
Door twee maanden bevriezen van hulp in 2019 kon Putin profiteren? Waar gaat dit nog over?quote:Op zondag 6 maart 2022 02:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja twee maanden omdat zich toen een whistleblower zich meldde.
Er werden geen wapens geleverd, wel financiele hulp.
Ja natuurlijk lachtte Zelensky erom. Wat moest hij anders met zo'n president van het machtigste land van de wereld terwijl hijzelf ook niet kan inschatten hoe lang Trump daar nog zit?
Het punt is dat hij Zelensky in een hele moeilijke positie bracht en Putin van dit soort fratsen kon profiteren. De samenzweringstheorieen over de vermeende fraude van de Biden in Ukraine kwamen allemaal uit zijn koker.
Maakte die Amerikaanse gast niet een referentie naar Staufenberg?quote:Op zondag 6 maart 2022 02:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De heer Stauffenberg mag ook op voor herkansing. Kan ie nog een lintje krijgen ook wat mij betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |