En in dit geval ook nog eens om iemand die haar podium ook maar wat graag gebruikte om Poetin te steunen. Net als die dirigent trouwens maar om de een of andere reden valt dat subtiele detail altijd weg als de Poetinverstehers het er over hebben, dan zijn het ineens onschuldige slachtoffers die volkomen vanuit het niets getarget worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Dit gaat om directe vrienden van poetin. En eentje heeft zelfs meegeschreven aan de grondwet van 2020
Er zijn talloze voorbeelden. Als dat oorlogsmisdaden zijn, prima. Maar laten we dan niet met twee maten meten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:36 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het bombardement van de NAVO op de Chinese ambassade in Belgrado destijds was bijvoorbeeld erg ongelukkig.
https://www.trouw.nl/nieu(...)-ambassade~b1a6f6b7/
"I would rather have a German division in front of me than a French one behind me."quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:26 schreef Catatafishh het volgende: [..] Inderdaad. Wat dat betreft was George Patton een visionair.
quote:UK imposes sanctions on Russian billionaire and former deputy PM
Liz Truss announces moves against Everton-linked Alisher Usmanov and Igor Shuvalov
The UK has sanctioned two new billionaire allies of Vladimir Putin, amid growing pressure to speed up the crackdown on Russian oligarchs, with delays blamed on legal issues and poor preparation.
Amid widespread criticism of the delays to sanctioning more Kremlin allies, the Guardian understands ministers are set to reform “intimidation lawsuits” to crackdown on multimillion legal bills from oligarchs.
The oligarchs Alisher Usmanov and Igor Shuvalov were added to the UK sanctions list on Thursday night, a week after it was announced there would be a “hitlist” of more than 100 oligarchs. Both will be cut off from their multimillion pound British mansions, with a full asset freeze and travel ban.
The telecoms magnate Usmanov owns the 48m palatial Beechwood House in Highgate and the 16th-century Sutton Place estate in Surrey, and has had significant interests in the English football clubs Arsenal and Everton. Shuvalov, the former deputy Russian PM, has assets including two luxury apartments in central London worth an estimated 11m. Both have been sanctioned by the EU.
https://www.theguardian.c(...)and-former-deputy-pm
Wat heeft die charlatan met Oekrane vs Rusland te maken?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, ja. Kan het niet voor je bewijzen met een poll want Maurice de Hond doet niet aan polls daar.
Na het vergissingsbombardement door de NAVO op hun ambassade zal bij de Chinezen de boodschap wel overgekomen zijn.quote:
Eggens wel zonde. Wat ze hebben de clubs wel groot gemaakt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
Het wordt uitverkoop in de Premier League, zo te zien:
[..]
quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Turkije zit niet te wachten op een aanslag op Istanbul. Begrijpelijk ook wel.
quote:Trade volume between two states has reached 30 billion USD in 2021. More than 2000 projects with a total value of over 80 billion dollars have been realized so far by the Turkish contractors in Russia, while reciprocal investments have reached 10 billion dollars each.
Oke, en nu?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:43 schreef crystal_meth het volgende:
In Fallujah waren 20% van de gebouwen vernietigd en 2/3 beschadigd.
Mwau, hun afkeer jegens het westen werd vooral bevestigd. Tja, sommige haviken zouden dat als doel kunnen hebben (verdeel en heers). Ik heb liever dat we een beetje normaal doen tegen elkaar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:43 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Na het vergissingsbombardement door de NAVO op hun ambassade zal bij de Chinezen de boodschap wel overgekomen zijn.
Hoe wil je dat precies doen, Henk? Even een gerechtsdeurwaarder op ze af sturen met een stapel exploten in zijn hand?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:42 schreef theunderdog het volgende:
Is er geen manier om de Russische oligarchen te laten opdraaien voor de kosten van de Oekraense vluchtelingen?
Eens. Al duurt dat wat langer.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
We kunnen militair niks maar dat is niet de enige manier waarop je macht kunt uitoefenen h. Vooralsnog zijn de sancties die doorgevoerd worden tegen Rusland nog beperkt, als we dat echt helemaal escaleren kunnen we die hele samenleving praktisch terug het stenen tijdperk in gooien zonder ooit een schot te hoeven lossen.
Klopt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je wilt waarschijnlijk weer richting het "er is maar n verantwoordelijk voor deze invasie en dat is Putin. Maar toch presteren mensen het hier om het in Biden's schoenen te schuiven"-riedeltje. Zoals ik al meerdere malen in deze topicreeks heb aangegeven: natuurlijk is alleen Putin hier verantwoordelijk voor. Hij is degene die er opdracht toe geeft.
Waar het mij om gaat: Biden wordt nu geprezen dat hij er zit en niet Trump, want anders was het allemaal veel erger geweest. Ik vind het echter opvallend dat een president waaronder dit in zijn vier jaar niet is gebeurd alsnog als de slechtere optie wordt gezien dan de president waaronder dit wel daadwerkelijk gebeurt en de president daarvoor, waaronder De Krim is geannexeerd.
Blijkbaar is dat allemaal louter toeval en heeft Trump gewoon geluk gehad dat het niet tijdens zijn termijn is gebeurd. Ik vind het onbegrijpelijk dat juist het niet starten van nieuwe oorlogen en het niet oplaaien van nieuwe grote mondiale spanningen op geen enkele wijze op zijn conto zijn te schrijven, maar alle slechte dingen wel volledig voor zijn rekening zijn.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hoe wil je dat precies doen, Henk? Even een gerechtsdeurwaarder op ze af sturen met een stapel exploten in zijn hand?
Lukashenko heeft dus al per ongeluk verklapt dat Rusland na Ukraine ook Moldova wilt binnenvallen. Het past idd niet in zijn plannen om alleen Oost Ukraine te pakken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Las ik in het vorige topic nou serieus dat Putin maar gewoon stukken van Oekrane moet krijgen zodat er maar geen grote oorlog komt? Kom op zeg het achterlijk ben je als je die vent nog geloofd dat het dan daar stopt
Hun OSCE monitors trokken ze terug, maar ze hebben wel monitors om het gebruik van de Javelins te observeren?quote:
Dat het een grapje was, was niet duidelijk?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hoe wil je dat precies doen, Henk? Even een gerechtsdeurwaarder op ze af sturen met een stapel exploten in zijn hand?
Ja, het is godsgeklaagd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Las ik in het vorige topic nou serieus dat Putin maar gewoon stukken van Oekrane moet krijgen zodat er maar geen grote oorlog komt? Kom op zeg het achterlijk ben je als je die vent nog geloofd dat het dan daar stopt
Eerst was er niks aan de hand. Wordt Biden president, zit er ineens een gat in de ozonlaagquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je wilt waarschijnlijk weer richting het "er is maar n verantwoordelijk voor deze invasie en dat is Putin. Maar toch presteren mensen het hier om het in Biden's schoenen te schuiven"-riedeltje. Zoals ik al meerdere malen in deze topicreeks heb aangegeven: natuurlijk is alleen Putin hier verantwoordelijk voor. Hij is degene die er opdracht toe geeft.
Waar het mij om gaat: Biden wordt nu geprezen dat hij er zit en niet Trump, want anders was het allemaal veel erger geweest. Ik vind het echter opvallend dat een president waaronder dit in zijn vier jaar niet is gebeurd alsnog als de slechtere optie wordt gezien dan de president waaronder dit wel daadwerkelijk gebeurt en de president daarvoor, waaronder De Krim is geannexeerd.
Blijkbaar is dat allemaal louter toeval en heeft Trump gewoon geluk gehad dat het niet tijdens zijn termijn is gebeurd. Ik vind het onbegrijpelijk dat juist het niet starten van nieuwe oorlogen en het niet oplaaien van nieuwe grote mondiale spanningen op geen enkele wijze op zijn conto zijn te schrijven, maar alle slechte dingen wel volledig voor zijn rekening zijn.
Hongarije 1956, Praag 1968.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:44 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Pro russische regering en ordehandhaving tzt liquideren. Die zulken stuk kwetsbaarder zijn.
Altijd interessant dat "bothsidesm" redeneren dat hier iets zou moeten rechtvaardigen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:36 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het bombardement van de NAVO op de Chinese ambassade in Belgrado destijds was bijvoorbeeld erg ongelukkig.
https://www.trouw.nl/nieu(...)-ambassade~b1a6f6b7/
MaAr Hij hEefT eEn KeRnBOmquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ja hehe misschien niet dit jaar of volgend jaar maar het gaat gebeuren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lukashenko heeft dus al gelekt dat Rusland heel Ukraine wilt hebben en daarna Moldova wilt binnenvallen. Het past idd niet in zijn plannen om maar een deel van Oost Ukraine te pakken.
Aha, excuus. Ik moet even wat moed verzamelen om met terugwerkende kracht wat lucht door mijn neus te blazen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat het een grapje was, was niet duidelijk?
Ze hebben een veel groter leger denkt men dus tjaquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Paar van hun boten verkopen aan sjeiks en mannetjes van Alphabet, Microsoft, Tesla, Google, Alibaba etc en opbrengsten gebruiken voor de vluchtelingenquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:42 schreef theunderdog het volgende:
Is er geen manier om de Russische oligarchen te laten opdraaien voor de kosten van de Oekraense vluchtelingen?
Even bijpraten dan; het is nog steeds oorlog in Oekraine, Rutte heeft het Oekrainse volk toegesproken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verder loop ik weer hopeloos achter en ga ik dat voorlopig blijven doen want naast op werk erg druk nu ook sociaal ineens weer erg druk (corona is niet meer eng/stukken minder eng vind men dus alles komt weer op gang).
Nou ja, het zij zo..
En Georgi. Toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lukashenko heeft dus al per ongeluk verklapt dat Rusland na Ukraine ook Moldova wilt binnenvallen. Het past idd niet in zijn plannen om maar een deel van Oost Ukraine te pakken.
Wow... meest irrelevante post in dit topic.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verder loop ik weer hopeloos achter en ga ik dat voorlopig blijven doen want naast op werk erg druk nu ook sociaal ineens weer erg druk (corona is niet meer eng/stukken minder eng vind men dus alles komt weer op gang).
Nou ja, het zij zo..
Not gonna happen, vaxxed en triple geboosterd met Sputnik en SinoVac. He's good.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:51 schreef TLC het volgende:
Misschien krijgt putin corona en legt ie het loodje, erg jong is hij ook niet meer
Komende zomer zullen er weinig Russen in de Turkse (en andere Europese) resorts te vinden zijn denk ik.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]Ze doen jaarlijks voor 30 miljard usd handel. En ze hebben de S400 gekocht. Veel Russische toeristen komen elk jaar. Het is een belangrijke financiele en militaire partner. Het heeft niets met angst voor aanslagen te maken.
[..]
Dank jequote:Op donderdag 3 maart 2022 23:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even bijpraten dan; het is nog steeds oorlog in Oekraine, Rutte heeft het Oekrainse volk toegesproken.
Mss moeten we een besmet dood lijk over zijn kasteelmuur heen schieten?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:51 schreef TLC het volgende:
Misschien krijgt putin corona en legt ie het loodje, erg jong is hij ook niet meer
Ik heb gehoord dat ze hier een ceasefire voor ingesteld hebbenquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even bijpraten dan; het is nog steeds oorlog in Oekraine, Rutte heeft het Oekrainse volk toegesproken.
Liever niet aan sjeiks. Doe maar aan tech-startups. Liefst wat die iets doen met duurzaamheid.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Paar van hun boten verkopen aan sjeiks en mannetjes van Alphabet, Microsoft, Tesla, Google, Alibaba etc en opbrengsten gebruiken voor de vluchtelingen
Turkije weet ik niet maar de rest van Europa zal inderdaad wel rustiger zijn qua Russen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Komende zomer zullen er weinig Russen in de Turkse (en andere Europese) resorts te vinden zijn denk ik.
In alle opzichten een volstrekt belachelijk idee, maar in de eerste plaats omdat Poetin doordrukt daar waar hij zwakte ziet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik geloof zelfs dat Putin nu de witte vlag overweegt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:53 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat ze hier een ceasefire voor ingesteld hebben
Problemen mee?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wow... meest irrelevante post in dit topic.
Ja, want een jacht van 500 miljoen is heel duurzaamquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Liever niet aan sjeiks. Doe maar aan tech-startups. Liefst wat die iets doen met duurzaamheid.
Op die plannen was enkel een pijl richting transnistri te zien, waar het Russische leger reeds aanwezig is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lukashenko heeft dus al per ongeluk verklapt dat Rusland na Ukraine ook Moldova wilt binnenvallen. Het past idd niet in zijn plannen om alleen Oost Ukraine te pakken.
Of dekensquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Mss moeten we een besmet dood lijk over zijn kasteelmuur heen schieten?
Trump had op gebruikelijke wijze er een chaos van gemaakt. Tegenstrijdige berichten tweeten, waarschijnlijk tegen sancties stemmen (tenzij zijn officieren hem toch kunnen overtuigen) en dan vervolgens op twitter toch weer er over klagen. Daarna zal ie Putin waarschuwen voor hel en verdoemenis en een dag later tweet ie vast iets uit de Russische propaganda-machine dat Oekraine ook geen lieverdje is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mooi zoquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, meesteres.
Nou zal dat in deze geen verschrikkelijke vaart lopen en jaren duren maar je moet wel een vuist maken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In alle opzichten een volstrekt belachelijk idee, maar in de eerste plaats omdat Poetin doordrukt daar waar hij zwakte ziet.
Prima. Dan is het beter dat wij niet meer reageren op elkaar, want dan vallen we beiden steeds in herhaling.quote:
De duurzaamheid zit hem in innovaties. Niet in het minder consumeren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, want een jacht van 500 miljoen is heel duurzaam
Een Trojaans paard. Ja.quote:
Ik zeg niet dat ik daar voor ben, maar wat is jouw oplossing? Hoe zou je kunnen komen tot een situatie waarin de hele Oekraine onafhankelijk blijft, en een neutrale staat tussen Nato/EU en Rusland?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Georgia is in 2008 al aangevallen en is uiteindelijk afgelopen met dat ze South Ossetia en Abkhazia hebben ingepikt. Op de kaart van Lukenshenko waren geen plannen/pijltjes voor Georgia aangegeven. Alleen Moldova.quote:
Tja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:50 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Eerst was er niks aan de hand. Wordt Biden president, zit er ineens een gat in de ozonlaag
Geen enkel ding wat wij hier roepen zal ook maar enig nut hebbenquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik daar voor ben, maar wat is jouw oplossing? Hoe zou je kunnen komen tot een situatie waarin de hele Oekraine onafhankelijk blijft, en een neutrale staat tussen Nato/EU en Rusland?
Georgia doet me toch echt onmiddellijk denken ad staat in de VS. Het gewoon Georgi noemen lijkt me handigerquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Georgia is in 2008 al aangevallen en is uiteindelijk afgelopen met dat ze South Ossetia en Abkhazia hebben ingepikt. Op de kaart van Lukenshenko waren geen plannen/pijltjes voor Georgia aangegeven. Alleen Moldova.
Denk niet dat dit mogelijk is zonder Oekraine tot een armoedig bestaan te veroordelen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik daar voor ben, maar wat is jouw oplossing? Hoe zou je kunnen komen tot een situatie waarin de hele Oekraine onafhankelijk blijft, en een neutrale staat tussen Nato/EU en Rusland?
Slimme mensen geven iemand die mensen gijzelt een uitweg om 'm daarna tot gort te rijden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:53 schreef GerryDV het volgende:
Elke minuut dat de beschaafde wereld niet ingrijpt denkt Putin dat hij sterker staat. Ik denk dat we wel op een punt zijn dat we moeten zeggen als je niet terugtrekt gaan we serieus ingrijpen. We zwichten letterlijk voor terrorisme, iets wat onder andere de VS zegt nooit te doen. De eisen van een gijzelnemer worden nooit ingewilligd. En toch doen we nu ongeveer dat.
Hij heeft pred met nison.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:57 schreef TLC het volgende:
Als ik die beelden zo zie is putin viesdik aan het worden, dubbele onderkin en alles
Haha, zwaar based.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:58 schreef Rambolin het volgende:
Ukrainian refugees could be housed in seized Russian oligarch mansions
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/KI210P3VMcpIYyDMSk1QlA--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTk2MDtoPTcyMDtjZj13ZWJw/https://s.yimg.com/uu/api(...)ced054e95]afbeelding[/url] ]
Among the million-plus exhausted, terrified Ukrainians who have fled the country since the war erupted on Feb. 24, a lucky few could soon be living in spectacular luxury: in the seized homes of Russian oligarchs.
https://finance.yahoo.com(...)eized-161340325.html
Rusland ziet het als rechtvaardig zoals Amerika het ook regelmatig als rechtvaardig heeft gezien. Maakt dat het rechtvaardig? Nee natuurlijk niet. Maakt dat beiden even goed of slecht? Nee natuurlijk niet. Maar een beetje perspectief dat blijkbaar ontbreekt als je door een roze bril gluurt kan geen kwaad.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Altijd interessant dat "bothsidesm" redeneren dat hier iets zou moeten rechtvaardigen.
Hier is, inval Oekrane als doel om een democratie omver te werpen, is imo niets ongelukkig of per ongeluk gegaan.
De economische sancties gaat maken dat heel Rusland terug naar het USSR tijdperk gaat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Geen enkel ding wat wij hier roepen zal ook maar enig nut hebben
Ahja. Ik verwar het schijnbaar met de Fransen die vermoeden dat Georgi ook zal worden aangevallen. Naast Moldaviquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Georgia is in 2008 al aangevallen en is uiteindelijk afgelopen met dat ze South Ossetia en Abkhazia hebben ingepikt. Op de kaart van Lukenshenko waren geen plannen/pijltjes voor Georgia aangegeven. Alleen Moldova.
Ik zag 2 theorieen:quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:57 schreef TLC het volgende:
Als ik die beelden zo zie is putin viesdik aan het worden, dubbele onderkin en alles
Kan je toch wel een familie of tig in kwijt, lijkt mij?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:58 schreef Rambolin het volgende:
Ukrainian refugees could be housed in seized Russian oligarch mansions
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/KI210P3VMcpIYyDMSk1QlA--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTk2MDtoPTcyMDtjZj13ZWJw/https://s.yimg.com/uu/api(...)ced054e95]afbeelding[/url] ]
Among the million-plus exhausted, terrified Ukrainians who have fled the country since the war erupted on Feb. 24, a lucky few could soon be living in spectacular luxury: in the seized homes of Russian oligarchs.
https://finance.yahoo.com(...)eized-161340325.html
Deze vraag heb ik al vaker gesteld: waarom dan geen invasie tijdens Trump's presidentschap? Dat was toch veel makkelijker geweest voor Putin, nul weerstand vanuit de VS?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Trump had op gebruikelijke wijze er een chaos van gemaakt. Tegenstrijdige berichten tweeten, waarschijnlijk tegen sancties stemmen (tenzij zijn officieren hem toch kunnen overtuigen) en dan vervolgens op twitter toch weer er over klagen. Daarna zal ie Putin waarschuwen voor hel en verdoemenis en een dag later tweet ie vast iets uit de Russische propaganda-machine dat Oekraine ook geen lieverdje is.
De kans is aanwezig dat hij gewoon Putins kant kiest immers. Dat heeft hij 4 jaar lang gedaan. Maar doordat de rest van de VS Putins kant niet kiest krijg je dus chaos.
Vergeet niet dat Trump de hulp aan Oekraine traineerde. Hij zit in Putins zak uiteindelijk, want zakelijke belangen en 0.0 empathie.
Waarom moet het een neutrale staat zijn? Laat ze maar op de blaren zitten in Rusland hoe vervelend het ook is voor de bevolking daar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ff de glazen bollen afstoffen..quote:
Ik denk dat als je Putin weet te lokaliseren en met een drone een mooie bom op zijn verblijfplaats gooit het snel klaar is met dit gedoe. Volgens mij is er werkelijk niemand in zijn omgeving die achter zijn huidige acties staat en een kernwapen gaat gebruiken als vergelding. Ze zijn allemaal bang voor hem maar niet intrinsiek betrokken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Slimme mensen geven iemand die mensen gijzelt een uitweg om 'm daarna tot gort te rijden.
Geef Putin een uitweg, liegen mag.
Blijft ook bizar de man is bijna of net 70, de 70ers die ik ken zou ik niet persee aan het roer van een operatie zetten. En eerlijk gezegd heel consistent reageren en scherpe analyses maken is er ook niet meer bij op die leeftijd...quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:57 schreef TLC het volgende:
Zeker. En het is gewoon lekker treiteren. En ja, dat is nuttig. Die lui mogen wel even voelen wie uiteindelijk de koers bepaald.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan je toch wel een familie of tig in kwijt, lijkt mij?
Dat snap ik wel, maar bedoel meer van alle sancties die wij hier op het forum willen opleggen of waarvan wij willen dat de Nato doet gaat echt niks uitmaken... Ze doen toch wat ze zelf willenquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:59 schreef capricia het volgende:
[..]
De economische sancties gaat maken dat heel Rusland terug naar het USSR tijdperk gaat.
Wel heel lullig voor de gemiddelde Rus. Maar een beetje leger ga je daar niet van kunnen betalen.
En dat is ons antwoord.
Dat vrees ik ook. Oekraine gaat een lange, verschrikkelijke periode tegemoet, met mogelijk veel guerilla geweld. Maar Nato en EU gaan zich er niet mee bemoeien. Af en toe zullen Russische vliegtuigen het EU of Nato luchtruim schenden, misschien dat er zelfs een keer een raket in Polen zal landen, of zelfs een Russisch vliegtuig boven Polen neergehaald zal worden. Maar Nato en EU zullen koste wat kost oorlog willen voorkomen omdat dat gewoon te dicht bij nucleaire oorlog komt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Denk niet dat dit mogelijk is zonder Oekraine tot een armoedig bestaan te veroordelen.
Voor de goede orde, Oekraine heeft dit al eens geprobeerd onder de eerste 2 Presidenten maar kon geen economische tractie en stabiliteit krijgen daarmee.
Hiervoor dan tochquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:01 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ik hou jou hieraan verantwoordelijk
Heb je Noord Korea gezien?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:59 schreef capricia het volgende:
[..]
De economische sancties gaat maken dat heel Rusland terug naar het USSR tijdperk gaat.
Wel heel lullig voor de gemiddelde Rus. Maar een beetje leger ga je daar niet van kunnen betalen.
En dat is ons antwoord.
Die oplossing is niet zozeer aan ons natuurlijk. Oekrane wordt aangevallen, dus Oekrane bepaalt ook welke houding ze aannemen ten aanzien van Poetin en diens leger. Als ze tot de laatste adem willen vechten, dan doen ze dat. Volgt er een uitputtingsslag en is de veerkracht onder de bevolking weg, dan geven ze zichzelf over. De NAVO gaat pas iets doen zodra Poetin harde grenzen overschrijdt. Behalve toekijken en wat randfactoren benvloeden kunnen we niet zoveel doen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, de schoonmaakster is vandaag langs geweestquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hiervoor dan toch![]()
Maar ik zal ff een stofdoek pakken
Daar zijn we ook een discussie-forum voor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar bedoel meer van alle sancties die wij hier op het forum willen opleggen of waarvan wij willen dat de Nato doet gaat echt niks uitmaken... Ze doen toch wat ze zelf willen![]()
Wat wij vinden dat er zou moeten gebeuren hebben ze schijt aan. Enige wat we kunnen doen is de gevolgen van de beslissingen bediscussiren.
Ha, fijn!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, de schoonmaakster is vandaag langs geweest
Darmkanker. Al besproken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het vermoeden is dat hij Prednisone gebruikt en daar dik van wordt.
En waarom gebruikt hij dat... hij heeft iets wat hij geheim wilt houden:
Prednisone is a glucocorticoid medication mostly used to suppress the immune system and decrease inflammation in conditions such as asthma, COPD, and rheumatologic diseases. It is also used to treat high blood calcium due to cancer and adrenal insufficiency along with other steroids. It is taken by mouth
Ik reageer op wie en wat en wanneer ik wil.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Prima. Dan is het beter dat wij niet meer reageren op elkaar, want dan vallen we beiden steeds in herhaling.
Problematisch natuurlijk. Alleen zo'n Thomas doet net alsof Russen nog nooit van het darkweb hebben gehoord.quote:
Die dochters van de rijke Russen staan op, Mazapin is vandaag uit het Haas team gezet (bron der Bild)quote:
Poetin heeft meer dan 7000 kernkoppen. Zelfs als met luchtafweer 99% tegengehouden kan worden, dan vallen er nog een paar op Berlijn, Warschau, Brussel, Parijs, Londen, Amsterdam. En hij is gek genoeg om de wereld om zeep te helpen als er geen Rusland kan bestaan zoals hij Rusland ziet, en dat is een Rusland met Oekraine. De beste kans is, ook al is die klein, dat Putin van binnenuit wordt weggewerkt, dan gaat Rusland ook niet helemaal af voor de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom moet het een neutrale staat zijn? Laat ze maar op de blaren zitten in Rusland hoe vervelend het ook is voor de bevolking daar.
Ik denk dat wanneer de Nato zich zou bemoeien in dit conflict Putin zo de keutel in trekt want het is gewoon kansloos dan.
En kom niet met die kernwapens want Putin is een gek maar niet zo gek.
Ik denk niet dat de meeste Russen zich daar een weg op kunnen vinden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Problematisch natuurlijk. Alleen zo'n Thomas doet net alsof Russen nog nooit van het darkweb hebben gehoord.
Mazepin. En graag een betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die dochters van de rijke Russen staan op, Mazapin is vandaag uit het Haas team gezet (bron der Bild)
Die zijn er helemaal klaar mee. En die zitten gewoon op de Russische varianten.
Wat... natuurlijk wel?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meeste Russen zich daar een weg op kunnen vinden.
https://sport.sky.de/form(...)zepin/12556626/34130quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mazepin. En graag een betrouwbare bron.
https://www.google.com/search?q=mazepinquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je ervan, buren die geen lid zijn zien ineens de voordelen van lidmaatschap.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:07 schreef madeleine-b het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)y-for-eu-membership/
https://www.usnews.com/ne(...)a-of-nato-membership
Weet niet of deze al voorbij zijn gekomen, maar het gaat echt goed met Putin's plannen om de Navo en de EU ver weg te houden van de Russische grenzen,,,,
Nee hoor zo gek is hij echt niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Poetin heeft meer dan 7000 kernkoppen. Zelfs als met luchtafweer 99% tegengehouden kan worden, dan vallen er nog een paar op Berlijn, Warschau, Brussel, Parijs, Londen, Amsterdam. En hij is gek genoeg om de wereld om zeep te helpen als er geen Rusland kan bestaan zoals hij Rusland ziet, en dat is een Rusland met Oekraine. De beste kans is, ook al is die klein, dat Putin van binnenuit wordt weggewerkt, dan gaat Rusland ook niet helemaal af voor de rest van de wereld.
Een bron is een bron, of jij het onbetrouwbaar acht.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat vervelend. Heel stressvol lijkt me dat.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die dochters van de rijke Russen staan op, Mazapin is vandaag uit het Haas team gezet (bron der Bild)
Die zijn er helemaal klaar mee. En die zitten gewoon op de Russische varianten.
Niets officieels van Haas, echter.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
https://www.google.com/search?q=mazepin
Even de ouderen wegwijs maken.
Eens. Kansloos die dreiging. Dan gaat heel Rusland naar de tering. Dan grijpen de Russen wel in.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom moet het een neutrale staat zijn? Laat ze maar op de blaren zitten in Rusland hoe vervelend het ook is voor de bevolking daar.
Ik denk dat wanneer de Nato zich zou bemoeien in dit conflict Putin zo de keutel in trekt want het is gewoon kansloos dan.
En kom niet met die kernwapens want Putin is een gek maar niet zo gek.
Dus de inval is met die retoriek wel te rechtvaardigen .... omdat iemand aangenomen zienswijze omtrent rechtvaardigheid is aangetast ?quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Rusland ziet het als rechtvaardig zoals Amerika het ook regelmatig als rechtvaardig heeft gezien. Maakt dat het rechtvaardig? Nee natuurlijk niet. Maakt dat beiden even goed of slecht? Nee natuurlijk niet. Maar een beetje perspectief dat blijkbaar ontbreekt als je door een roze bril gluurt kan geen kwaad.
Vanmiddag heb ik er nog geen 6000 geteld. Heb je een bron van die 7k kernwapens?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Poetin heeft meer dan 7000 kernkoppen. Zelfs als met luchtafweer 99% tegengehouden kan worden, dan vallen er nog een paar op Berlijn, Warschau, Brussel, Parijs, Londen, Amsterdam. En hij is gek genoeg om de wereld om zeep te helpen als er geen Rusland kan bestaan zoals hij Rusland ziet, en dat is een Rusland met Oekraine. De beste kans is, ook al is die klein, dat Putin van binnenuit wordt weggewerkt, dan gaat Rusland ook niet helemaal af voor de rest van de wereld.
Dank, maar ik bedoel Haas zelfquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
https://sport.sky.de/form(...)zepin/12556626/34130
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Die heeft gezopen en lult maar watquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is speculatiequote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wel agressieve marketing methode zo hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je ervan, buren die geen lid zijn zien ineens de voordelen van lidmaatschap.
Breek: 2 bigmacs en een milkshake gevonden in den haagquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:08 schreef Rambolin het volgende:
Verdachte rugzak bij Russisch consulaat Den Haag weggehaald
De eerder deze avond gevonden rugzak is na onderzoek van het Team Explosieven Verkenning (TEV) meegenomen door de politie. Wat erin zat wordt onderzocht, laat een politiewoordvoerder weten.
De politie zette het gebied rondom het pand aan de Scheveningseweg enige tijd af. Uit onderzoek van het TEV bleek de inzet van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) niet nodig, zegt de woordvoerder. "We willen nu weten hoe de rugzak daar is gekomen en wie hem heeft achtergelaten." Volgens hem bevond de rugzak zich binnen het hek van het consulaatterrein.
Nu.nl
Tja, paps kan de sponsoring niet meer betalen aan Haas vanwege de sancties en zonder die sponsoring willen ze Mazepin niet omdat hij nou niet echt veel potten breekt...of liever gezegd, wel breektquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vervelend. Heel stressvol lijkt me dat.
Maar lang niet zo stressvol als je huis uit gebombardeerd worden.
Zegt wie? Van wat ik lees is daar helemaal geen sprake van.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zeker, ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Ik gaf alleen aan dat het beter is om niet meer te doen, omdat we in herhaling vallen. Vandaar dat ik vanaf nu ervoor kies om niet meer op je te reageren m.b.t. de inhoud van dit topic.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik reageer op wie en wat en wanneer ik wil.
is het ook niet gewoonweg verboden die sponsering te accepteren?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, paps kan de sponsoring niet meer betalen aan Haas vanwege de sancties en zonder die sponsoring willen ze Mazepin niet omdat hij nou niet echt veel potten breekt...of liever gezegd, wel breekt
Daar kan je deze reeks een beetje mee samenvatten. De mensen die vinden dat we yolo moeten gaan omdat ze denken dat hij bluft & de mensen die wat voorzichtiger zijn en bang zijn voor escalatie, omdat ze hem er wel voor aan zien. Jammer dat we niet in zn hoofd kunnen kijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor zo gek is hij echt niet.
Goede bevestiging hoor...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een foto vanavond met de auto van Fittipladi op hun Twitter…
We gaan het zien.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goede bevestiging hoor...![]()
En Fittipaldi is hooguit een tijdelijke vervanger
Nou ja, sponsoring zal je wel mogen accepteren, het geld alleen nietquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:12 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
is het ook niet gewoonweg verboden die sponsering te accepteren?
Kan oud zijn, maar of het er nu 2000 of 6000 zijn, als dat arsenaal ingezet gaat worden, dan kun je niet alles onderscheppen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:10 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Vanmiddag heb ik er nog geen 6000 geteld. Heb je een bron van die 7k kernwapens?
F1 of FIA heeft volgens mij geen miljoenen in Sochi of St Petersburg gestoken en een vervanger is zo gevonden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ff, iedereen en zijn vader wordt gecanceld. F1 gaat niet meer naar Rusland, ook niet naar Sint Petersburg. Wat betekent dit berhaupt nog voor contacten dan?
Dat snapt ik nog niet aan de sancties. Ze investeren miljoenen en die zijn nu weg…
Krijg je toch gezeik mee later?
Ja rot joh. Die cancelcultuur.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ff, iedereen en zijn vader wordt gecanceld. F1 gaat niet meer naar Rusland, ook niet naar Sint Petersburg. Wat betekent dit berhaupt nog voor contacten dan?
Dat snapt ik nog niet aan de sancties. Ze investeren miljoenen en die zijn nu weg…
Het gaat er fundamenteel om dat je een bully/dictator/stampvoetende kleuter niet zijn zin moet geven want dan blijft die de grenzen opzoeken/overschrijden..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar kan je deze reeks een beetje mee samenvatten. De mensen die vinden dat we yolo moeten gaan omdat ze denken dat hij bluft & de mensen die wat voorzichtiger zijn en bang zijn voor escalatie, omdat ze hem er wel voor aan zien. Jammer dat we niet in zn hoofd kunnen kijken.
Nog zo'n wereldlandquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:14 schreef Rambolin het volgende:
Saudi Arabia offers to mediate between Moscow and Kyiv
[ afbeelding ]
Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman has told the leaders of Russia and Ukraine he is "ready to make efforts to mediate between all parties".
In separate phone conversations with Vladimir Putin and Volodymyr Zelensky, he expressed support for "a political solution" to their conflict.
He told Zelensky that the kingdom will extend the visas of Ukrainian tourists and residents that are due to expire by three more months.
According to Saudi Arabian media, it was Putin who called the Crown Prince, who then "clarified the kingdom's stated position" on the war in Ukraine.
The Kremlin, in its own readout of the call, said both leaders discussed energy concerns and "will continue to coordinate their approaches" on oil production, as key partners in the OPEC+ alliance.
"Taking into account the anti-Russian sanctions imposed by a number of Western countries, Vladimir Putin emphasised the inadmissibility of politicising the issues of global energy supply," it said.
BBC
Poetin's woorden: “If there is a world without Russia, why should there be a world?”quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor zo gek is hij echt niet.
Contacten of contracten? Die laatste zijn opgezegd voor wat betreft de GP van Rusland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee maar het maakt wel dat je die terrorist zijn daden kunt begrijpen. Zodra je ze begrijpt kun je misschien helpen ze te voorkomen, op wat voor manier dan ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dus de inval is met die retoriek wel te rechtvaardigen .... omdat iemand aangenomen zienswijze omtrent rechtvaardigheid is aangetast ?
Een beetje al redeneren dat een terrorist verminderd toerekeningsvatbaar is en zelfs vrijgesproken moet worden omdat zijn godsbeeld dat nu eenmaal noodzakelijk veroorzaakte.
Laten we aub stoppen met verklaren waarom Putin anderen wenst te onderdrukken en gewoon vaststellen dat hij een niets ontziende dictator is die met zijn consorten, anderswillenden onderwerpt aan zijn maniakale grillen.
Elke vingerwijzing dat het begrijpelijk is, zaait tweedracht in het gezamenlijk standpunt dat de grens (letterlijk) verregaand is overschreden door planmatig een democratisch land dat zelf kiest voor zelfbeschikking, binnen te vallen.
Succes met de thee!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:16 schreef KingRoland het volgende:
het wordt mij allemaal te veel
@:tijger_m @:ettovanbelgie ik ga thee zetten
Nou dan zijn we eruit. We geven alle niet Navo landen in Europa weer aan Putin. Geen kernbommen en probleem opgelost.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Poetin's woorden: “If there is a world without Russia, why should there be a world?”
En Macron zag vanmiddag niets positiefs in zijn gesprek van 1,5u met Poetin.
Minder dan 6000, waarvan 1500 retired (en mogelijk niet meer te gebruiken) zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik begrijp Poetin uitstekend alleen ik zie geen manier om hem te helpen zonder Oekraine op te offeren en die prijs is toch echt te hoog voor zijn ego.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee maar het maakt wel dat je die terrorist zijn daden kunt begrijpen. Zodra je ze begrijpt kun je misschien helpen ze te voorkomen, op wat voor manier dan ook.
Poetin ziet dit als rechtvaardig, hoeveel wij daar ook van vinden. Daarbij zeg ik al gelijk dat het niet daarom direct rechtvaardig is.
Met de rest van je post ben ik het helemaal eens.
Welke?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:16 schreef KingRoland het volgende:
het wordt mij allemaal te veel
@:tijger_m @:ettovanbelgie ik ga thee zetten
Fundamenteel wel ja. Maar een normale bully heeft niet 6000 kernwapens in zijn bezit; genoeg om enorme schade aan te richten. Enige voorzichtigheid is dus wel handig imo. Wat niet gelijk staat aan: geef hem alles wat hij wil.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat er fundamenteel om dat je een bully/dictator/stampvoetende kleuter niet zijn zin moet geven want dan blijft die de grenzen opzoeken/overschrijden..
En alle mensen die betrokken zijn bij het afvuren van al die nukes denken er ook precies zo over? Of zou het niet zo maar eens kunnen dat ze denken "Weet je wat, die Vladimir kan de vinkentering krijgen". Wat kan hij hen immers nog aandoen dat erger is dan een nucleaire holocaust?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Poetin's woorden: “If there is a world without Russia, why should there be a world?”
Ik denk dat Assen wel bereid is om 25sep22 een extra F1 te organiseren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
F1 of FIA heeft volgens mij geen miljoenen in Sochi of St Petersburg gestoken en een vervanger is zo gevonden.
Het kan wel fundamenteel en principieel zijn, maar je kunt ook niet ontkennen dat imago belangrijker wordt, en ook de ethische afweging in beslissingen zwaarder meegewogen wordt dan voorheen. Wel gaan en de contracten honoreren is ook schadelijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Contacten of contracten? Die laatste zijn opgezegd voor wat betreft de GP van Rusland.
Verder ophouden met dat gejammer over "cancelcultuur" gaarne. Is niet ad orde. Dit is is fundamenteels en principieels.
Als hij geen kernwapens had gehad dan was de ellende al voorbij geweest en had de NAVO ingegrepen in Oekraine. Juist omdat hij ze wel heeft is iedereen voorzichtig.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Fundamenteel wel ja. Maar een normale bully heeft niet 6000 kernwapens in zijn bezit; genoeg om enorme schade aan te richten. Enige voorzichtigheid is dus wel handig imo. Wat niet gelijk staat aan: geef hem alles wat hij wil.
Hmmm...er zal er mischien een tussen zitten maar over het algemeen denk ik dat ze zullen vuren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En alle mensen die betrokken zijn bij het afvuren van al die nukes denken er ook precies zo over? Of zou het niet zo maar eens kunnen dat ze denken "Weet je wat, die Vladimir kan de vinkentering krijgen". Wat kan hij hen immers nog aandoen dat erger is dan een nucleaire holocaust?
Too fucking bad. Principe blijft hetzelfde. Niet aan toegeven.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Fundamenteel wel ja. Maar een normale bully heeft niet 6000 kernwapens in zijn bezit; genoeg om enorme schade aan te richten. Enige voorzichtigheid is dus wel handig imo. Wat niet gelijk staat aan: geef hem alles wat hij wil.
Scoren over de rug van oorlogsslachtoffers. Kei tofquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:18 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/bunq/status/1499361299226054656
Dit is wel tof.
Ik heb het NIET over de F1 hier.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het kan wel fundamenteel en principieel zijn, maar je kunt ook niet ontkennen dat imago belangrijker wordt, en ook de ethische afweging in beslissingen zwaarder meegewogen wordt dan voorheen. Wel gaan en de contracten honoreren is ook schadelijk.
Drink ze. Goeie keusquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
earl grey maat, leuk je hier te zien in NWS.
[..]
dankje vriend
Marketing.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:22 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Scoren over de rug van oorlogsslachtoffers. Kei tof
Ja, oprechte weerstand komt je op een persoonlijke moordaanslag te staan, als je echt bijzonder bent met polonium of zenuwgas. Dus, dat moet je hem nageven, hij heeft respect voor weerstandquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Too fucking bad. Principe blijft hetzelfde. Niet aan toegeven.
Overigens heeft hij ook veel meer respect voor oprechte weerstand dan zielig gekruip. Al zal dat zijn plannen en daden verder niet benvloeden
Wat? Hoe is dit scoren over de rug van slachtoffers?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:22 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Lees vooral ook de laatste zinnenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, oprechte weerstand komt je op een persoonlijke moordaanslag te staan, als je echt bijzonder bent met polonium of zenuwgas. Dus, dat moet je hem nageven, hij heeft respect voor weerstand
Historisch gezien worden dat soort orders ( bijv. Choltitz die het bevel krijgt om Parijs te vernietigen of Qadhafi die beval om Tripoli dan maar met de grond gelijk te maken) eigenlijk nooit uitgevoerd. Dictators kunnen zichzelf en enkele volgelingen misschien overtuigen van het belang van een gedeelde ondergang maar het is praktisch onmogelijk om ook voldoende mensen daarin mee te krijgen om het ook echt uit te voeren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmmm...er zal er mischien een tussen zitten maar over het algemeen denk ik dat ze zullen vuren.
Helder met dien verstande dat we het station begrijpen om te voorkomen wel voorbij zijn omdat het is gebeurd en de verdere uitvoering volop gaande is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee maar het maakt wel dat je die terrorist zijn daden kunt begrijpen. Zodra je ze begrijpt kun je misschien helpen ze te voorkomen, op wat voor manier dan ook.
Poetin ziet dit als rechtvaardig, hoeveel wij daar ook van vinden. Daarbij zeg ik al gelijk dat het niet daarom direct rechtvaardig is.
Met de rest van je post ben ik het helemaal eens.
Der Bild wordt hier niet als bron gezien, maar die hebben ook mensen in Rusland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vervelend. Heel stressvol lijkt me dat.
Maar lang niet zo stressvol als je huis uit gebombardeerd worden.
Nee joh, laten we hem geen strobreed in de weg leggen..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helder met dien verstande dat we het station begrijpen om te voorkomen wel voorbij zijn omdat het is gebeurd en de verdere uitvoering volop gaande is.
Ik zou pleiten dat er een denktank wordt ingericht waar vooral geopolitieke psychologen een "plan" maken dat Putin verleidt met gebruik van zijn staatswaanzin denken en dan uitnodigt om daarin toe te laten happen.
Ms zijn er trucjes of manieren om iemand aandacht even te verleggen.
Hoe breng je iemand tot reden die de pogingen tot rede al ziet als agressie en onredelijk ?
Wat "we" iig nu niet moeten doen is hem en zijnen, bedreigen met "tribunalen" e.d. want dat ontneemt Putin & Co elke overweging om nog bakzeil te halen.
Mooie uitleg weer. Dit zijn de woorden van een redacteur van een krant die kritisch is op Putin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En Macron zag vanmiddag niets positiefs in zijn gesprek van 1,5u met Poetin.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat? Hoe is dit scoren over de rug van slachtoffers?
Ben jij altijd zo ontzettend zuur en naar? Want je moet wel echt ontzettend gezellig zijn in de omgang als ik dit zo lees.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:22 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Was al gemeld hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Der Bild wordt hier niet als bron gezien, maar die hebben ook mensen in Rusland.
Zij zeggen dat de intellectuele klasse collectief hun banen op aan het zeggen zijn.
Protest wordt zwaar gestraft maar ze laten overal een gele en twee blauwe ballonnen op.
Er is een lichte opstand gaande, morgen zal het wel bij de NOS te zien zijn. Maar het rommelt imo enorm in Rusland.
Ophouden?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Contacten of contracten? Die laatste zijn opgezegd voor wat betreft de GP van Rusland.
Verder ophouden met dat gejammer over "cancelcultuur" gaarne. Is niet ad orde. Dit is is fundamenteels en principieels.
Op het moment dat die order gegeven wordt is de oorlog al lang bezig. De derde wereldoorlog begint niet met ICBMs, hij eindigt ermee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Historisch gezien worden dat soort orders ( bijv. Choltitz die het bevel krijgt om Parijs te vernietigen of Qadhafi die beval om Tripoli dan maar met de grond gelijk te maken) eigenlijk nooit uitgevoerd. Dictators kunnen zichzelf en enkele volgelingen misschien overtuigen van het belang van een gedeelde ondergang maar het is praktisch onmogelijk om ook voldoende mensen daarin mee te krijgen om het ook echt uit te voeren.
Hoop dat ze bij de grenzen te horen krijgen dat ze terug moeten…. Om te vechten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Was al gemeld hoor.
Veel Russen ook die hun land ontvluchten.
Ja, ja, die arme Russische staatsburgers. Dus geven we Putin maar wat zijn hartje begeert..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ophouden?
Die Russen kunnen er geen reet aan doen, dat ze zo’n gek als leider hebben, de meesten hebben er niet eens op gestemd.
Ik had de vraag hier al 's eerder gesteld....quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Historisch gezien worden dat soort orders ( bijv. Choltitz die het bevel krijgt om Parijs te vernietigen of Qadhafi die beval om Tripoli dan maar met de grond gelijk te maken) eigenlijk nooit uitgevoerd. Dictators kunnen zichzelf en enkele volgelingen misschien overtuigen van het belang van een gedeelde ondergang maar het is praktisch onmogelijk om ook voldoende mensen daarin mee te krijgen om het ook echt uit te voeren.
Jij zit zo in je eigen wolkje.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ja, die srme Russische stastsburgers. Dus geven we Putin maar wat zijn hartje begerrt..
Ja. Echt heel heftig.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ophouden?
Die Russen kunnen er geen reet aan doen, dat ze zo’n gek als leider hebben, de meesten hebben er niet eens op gestemd.
Pardon?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoop dat ze bij de grenzen te horen krijgen dat ze terug moeten…. Om te vechten.
quote:
Ja, ik vind die bevolking zielig.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ja, die srme Russische stastsburgers. Dus geven we Putin maar wat zijn hartje begeert..
Dikke doei, zo werkt het niet
Dus moeten we Putin maar geven wat zijn hartje begeert? Of wat stel je voor?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ik vind die bevolking zielig.
Voorbeeld:
Jij zit hier een grote mond te hebben, in Rusland staan ze morgen voor je deur. Omdat je je mening geeft op een forum.
En in Oekrane bombarderen de Russen gewoon je huis plat.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Voorbeeld:
Jij zit hier een grote mond te hebben, in Rusland staan ze morgen voor je deur. Omdat je je mening geeft op een forum.
Ja, moeten hun buren ook. Alleen rennen de mannen in Oekrane weg om aan de bombardementen te ontsnappen en kunnen de kerels en vrouwen in Rusland ook een statement maken in hun eigen land.quote:
Nee, wij moeten die Russen helpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus moeten we Putin maar geven wat zijn hartje begeert? Of wat stel je voor?
Echt hoor..![]()
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik had de vraag hier al 's eerder gesteld....
Weet iemand iets inhoudelijks of te zeggen van of over het nucleaire protocol in Rusland ?
ik kan mij nagenoeg niet voorstellen dat n persoon kan beschikken over het lot van de wereld.
In het Westen kan bij wijze van spreken een President nog niet eens een kop koffie bestellen wanneer hij het daarvoor geldende protocol niet volgt. Dat het MAD-programma volgens schema - ik ben kind van de koude oorlog - wordt afgewerkt, ga ik vanuit wanneer iets of iemand de alllereerste Nuke afvuurt.
Heel coherent of consequent ben je iig niet zeg, mijn hemel...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, moeten hun buren ook. Alleen rennen de mannen in Oekrane weg om aan de bombardementen te ontsnappen en kunnen de kerels en vrouwen in Rusland ook een statement maken in hun eigen land.
Ik heb daar moeite mee, mannen in Oekrane moeten vechten en de intelligente Russen verlaten massaal hun land…
Klachten kunnen ze opsturen naar het Kremlin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Rest van het jaar staat flink wat aan te komen. Sowieso een voedselprobleem maar ook destabilisatie van landen en oorlog in het middenoosten.
https://www.reddit.com/r/(...)ecep_tayyip_erdogan/
We've got the #1 global wheat exporter invading and occupying the #5 global wheat exporter. Russia is also big exporter of potash as well which is needed for fertilizers. It's a very good bet at this point that we'll be seeing famines start to emerge to cap off 2022. x_x
=====================================================
Turkey imports a ton of wheat from both Russia and Ukraine. The disruption that this war is going to cause to that pipeline could destabilize more than one country in the Middle East and North Africa.
Yeah the war and its spill over effects is going to cause real food supply problems this Autumn onwards. Ukraine/Russia acts as a bread basket for the Middle East and Africa. Something like a quarter of the worlds wheat is supplied by the two, and it mainly goes to those regions.
There’s an argument that a bad winter that impacted Ukraine’s crop yield indirectly led to the Arab Spring
Het zijn niet de “Russen”, het zijn momenteel nog maar 60% van de Russen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:44 schreef capricia het volgende:
[..]
En in Oekrane bombarderen de Russen gewoon je huis plat.
Maar wij hebben een grote mond.
Nee, jij snapt het niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heel coherent of consequent ben je iig niet zeg, mijn hemel...
ootjekatootje in NWS / Oorlog in Oekrane #177 22:00 wappietijdquote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, moeten hun buren ook. Alleen rennen de mannen in Oekrane weg om aan de bombardementen te ontsnappen en kunnen de kerels en vrouwen in Rusland ook een statement maken in hun eigen land.
Ik heb daar moeite mee, mannen in Oekrane moeten vechten en de intelligente Russen verlaten massaal hun land…
Werkelijk.. Ben je wereldvreemd of wat is er aan de hand?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het zijn niet de “Russen”, het zijn momenteel nog maar 60% van de Russen.
We moeten die 40% perspectief bieden.
Ongetwijfeld, maar de realiteit is wel dat ook de gemiddelde boerenlul met de sancties wordt getroffen. Of misschien vooral wel, gezien de verdeling van de macht en welvaart daar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet.
Russen moeten niet vluchten, Russen moeten vechten.
Want? Veel "gewone Russen" (= niet-Putinpuppets willen geen oorlog).quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet.
Russen moeten niet vluchten, Russen moeten vechten.
Je, tegen Poetin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
ootjekatootje in NWS / Oorlog in Oekrane #177 22:00 wappietijd
De Russen moeten wat jou betreft terug om te vechten, schrijf je.
Ja, potdorie zeg. Wat denk je dan? Zo gaat dat toch altijd in dit soort gevallen? De regering/dictator beslist tot oorlog en het volk lijdt eronder. Dat is niks nieuws ofzo hoor..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:50 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar de realiteit is wel dat ook de gemiddelde boerenlul met de sancties wordt getroffen. Of misschien vooral wel, gezien de verdeling van de macht en welvaart daar.
Ik snap het belang en het motief van sancties, alleen qua uitwerking lijkt het soms wel met een iets te grove bezem te gaan.
[..]![]()
Krijgen we dit dronken, domme gebral weer.
Gaan we weer. Ootje die vindt dat groep X iets met Y moet doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Rustaagh. Ik zeg net letterlijk: ik snap het belang van sancties en die zijn wat mij betreft prima. Alleen is het wel de vraag of het beoogde doel overeenkomt met het uiteindelijke resultaat.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, potdorie zeg. Wat denk je dan? Zo gaat dat toch altijd in dit soort gevallen? De regering/dictator beslist tot oorlog en het volk lijdt eronder. Dat is niks nieuws ofzo hoor..
Wat zouden jouw tips zijn hoe dit aan te pakken, als gemiddeld Russisch gezin.. Neem jezelf als uitgangspunt, man vrouw, paar kinderen.quote:
Geen idee? Dat massale ontslag, het niet meer willen dienen, vind ik wel heel sterk nu.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zouden jouw tips zijn hoe dit aan te pakken, als gemiddeld Russisch gezin..neem jezelf als uitgangspunt?
Thx.quote:
Daar hadden de Amerikanen weinig last van tijdens de invasie van Irak, denk ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Godsamme zeg, heeft men nu werkelijk gern idee meer van wat in oorlog zijn betekent?! Dat "het volk" er altijd en onvermijdelijk onder lijdt?
Denk je dat werkelijk?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Daar hadden de Amerikanen weinig last van tijdens de invasie van Irak, denk ik.
Ja, Irak was ook drama, onwettig en crimineel. Maar dat is wat we nu in Oekrane zien ook. Beide mag worden veroordeeld, maar Irak doet er nu niet meer toe. Dat is geweest en we hebben er duidelijk niets van geleerd. Dan begint het veroordelen van deze oorlog gewoon opnieuw.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Eens.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Voorbeeld:
Lol!! Oneens.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, wij moeten die Russen helpen.
Dit gaat van kwaad tot erger zo…quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:12 schreef Momo het volgende:
Dus de russen schieten per ongeluk op een aantal buitenlandse boten en nu een kerncentrale in de fik? Hebben ze bavianen die schieten ofzo?
Nee ik denk dat niemand hier enig besef van heeft.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Godsamme zeg, heeft men nu werkelijk geen idee meer van wat in oorlog zijn betekent?! Dat "het volk" er altijd en onvermijdelijk onder lijdt?
Ze konden alleen nog maar freedom fries krijgen ipv french fries.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja of stel dat Putin z'n hoofd stoot waarna hij de oorlog beindigd en een hele lieve man wordt. Net zo'n realistisch scenario.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Stel dat die hele rijke Russen, morgen zeggen we betalen jullie salaris, maar jullie gaan niet meer werken.
Politie, leger, artsen, journalisten. Je demonstreert niet, je stopt nu met werken.
Dat hoeft maar een paar weken te duren…
Niemand zeg ik niet. Maar sommigen duidelijk niet nee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee ik denk dat niemand hier enig besef van heeft.
(Ik denk dat werkelijk iedereen wel begrijpt dat dit allemaal heel kut is, ook voor de Russen)
Ze nemen nu op eigen initiatief al ontslag, lijkt me een gedegen ingang om ze zo te helpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:17 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja of stel dat Putin z'n hoofd stoot waarna hij de oorlog beindigd en een hele lieve man wordt. Net zo'n realistisch scenario.
Die "hele rijke Russen" zijn 99,9% maatjes van Putin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Stel dat die hele rijke Russen, morgen zeggen we betalen jullie salaris, maar jullie gaan niet meer werken.
Politie, leger, artsen, journalisten. Je demonstreert niet, je stopt nu met werken.
Dat hoeft maar een paar weken te duren…
Nouja, ik hoop dat dit niet gruwelijk mis gaat, want 6 grote reactoren zijn echt gevaarlijk, wat ik begrijp 6 keer Chernobyl. Ik ga ook maar slapen met werk morgen...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het moet eerst misgaan voordat de internationale gemeenschap ingrijpt h?
Dat zegt niemand, alleen een stemmetje in je hoofd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niemand zeg ik niet. Maar sommigen duidelijk niet nee.
Verder is de denkwijze sowieso te idioot voor woorden: de meesten Ruusen willen dit niet, DUS dat is zielig, DUS moet Putin maar zijn zin krijgen want anders is het nog zieliger voor iedereen![]()
![]()
Mens, ga koken..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zegt niemand, alleen een stemmetje in je hoofd.
Iedereen hier zegt dat die Poetin weg moet, maar graag met zo weinig mogelijk doden.
Lees nou eens goed. Russen moeten niet vluchten, Russen moeten gaan vechten tegen Poetin. En dat gaat daar niet met demonstreren of geweld. Gewoon kappen met werken voor die kerel. En daar kunnen die rijken wat aan doen.
Snap je het nu?
Bron? En graag eentje van deze week.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die "hele rijke Russen" zijn 99,9% maatjes van Putin.
Een echt STALKER sfeertje al, zo met die flikkerende lamp daar links.quote:
Het is nooit te laat voor een midnight snack natuurlijk.quote:
Ik hoop morgen op te staan met de Russische revolutie.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is nooit te laat voor een midnight snack natuurlijk.
op -17 min ongeveer (op het moment van schrijven).quote:
Wine o clock weer he hehequote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Anyway, tijd om te gaan slapen. De redeneringen/gedachtengangen die ik nu zie zijn naaar mijn mening grotendeels t stupide voor woorden.
Analoog aan "Geef Hitler zijn zin want anders is het zo rot voor de soldaten ern het volk"![]()
![]()
Weet jij wat die lampjes zijn?quote:
Tanks bombarderen niet zover ik weet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:29 schreef polderturk het volgende:
Russische tanks bombarderen nu een kerncentrale.
Ze zijn helemaal gek geworden.
De centrale wel, maar niet alle reactoren denk ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:30 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jezus.Zijn die reactoren in Oekrane eigenlijk nog allemaal actief?
Speciale pakken voor de schimmels? Die kunnen dus prima voor biologische oorlogsvoering gebruikt worden!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
Alles is eraan gelegen de russen te verslaan...
Aldus het AD dit:
Honderden wapens die Duitsland aan Oekrane zou leveren zijn onbruikbaar. Duitse media melden dat een deel van de luchtafweerraketten die voor de Oekraners bedoeld zijn, werden bewaard in beschimmelde kisten. De zeker 35 jaar oude raketten zouden tien jaar geleden al zijn afgekeurd.
Het gaat om Strela-luchtafweerraketten die door de Sovjet-Unie zijn ontwikkeld en ooit van het leger van de Duitse Democratische Republiek (DDR) waren. Er zouden 2700 van deze luchtafweerraketten geleverd worden, maar zeker 700 zijn volgens het Duitse weekblad Der Spiegel onbruikbaar.
De raketten zouden in 2012 zijn afgekeurd vanwege minuscule scheurtjes die kunnen leiden tot onder meer corrosie. Volgens Der Spiegel zouden de houten kisten waarin de raketten bewaard worden momenteel in zeer slechte staat zijn. Het weekblad meldt dat militairen die de wapens uit de opslag moesten halen, gebruikmaakten van beschermende uitrusting vanwege de schimmel.
Het Duitse ministerie van Defensie heeft niet gereageerd op de onthullingen van het weekblad. Eerder deze week werden duizend antitankwapens en 500 luchtdoelraketten uit de Duitse legervoorraad aan Oekrane geleverd.
Nou ik lust wel wat.quote:
Enig idee hoeveel tijd het kost om een reactor inactief te krijgen? Grof gezegd? Hoe werkt dat ongeveer?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De centrale wel, maar niet alle reactoren denk ik.
Wel weer duidelijk hoe belangrijk onze grote buur dit alles vindt.. En we moeten er maar in meegaanquote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Speciale pakken voor de schimmels? Die kunnen dus prima voor biologische oorlogsvoering gebruikt worden!
Stilleggen kan snel, maar de koeling moet nog dagen tot weken blijven draaien, omdat de reactieprodukten nog steeds warmte produceren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:41 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel tijd het kost om een reactor inactief te krijgen? Grof gezegd? Hoe werkt dat ongeveer?
Ja of anders de brandweer bellen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Je mag toch hopen dat er nu wat luchtmacht overvliegt en wat blus vliegtuigen.
Tegenwoordig hebben ze daar wel een nachtwaker? Speciaal voor de oorlog zeker…quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu.nl pakt meteen groots uit met een headline (best snel) en een onheilspellende foto die er volgens mij niets mee te maken heeft
[ afbeelding ]
Schijnt een machinist te zijn die tussen de stops door dingen postquote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben ze daar wel een nachtwaker? Speciaal voor de oorlog zeker…
Met andere woorden die centrale kapot is een bewust doel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ik de tweets zo lees blijken de Russen ook op de brandweer te schieten.
Gelukkig hebben ze goeie Duitse wapensquote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:48 schreef crystal_meth het volgende:
De Russen zullen de centrale in handen krijgen. Maar de Oekrainers zullen zo lang mogelijk blijven vechten omdat:
- ze de stroom nodig hebben
- gevechten in de centrale de kans verhogen dat het Westen tussenkomt om een ramp te vermijden...
Geen idee de wind staat net zo als bij Tsjernobyl ook weer richting Rusland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:48 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Met andere woorden die centrale kapot is een bewust doel.
Fallout 3 mutant armyquote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee de wind staat net zo als bij Tsjernobyl ook weer richting Rusland.
[ twitter ]
En dat zie jij van achter je schermpje natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:54 schreef crystal_meth het volgende:
De brand lijkt geen vitale delen te bedreigen.
Eensch met het nuance verschil dat we nu (s)preken over een democratisch land dat door een autocratisch despotisch regime wordt binnengevallen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, Irak was ook drama, onwettig en crimineel. Maar dat is wat we nu in Oekrane zien ook. Beide mag worden veroordeeld, maar Irak doet er nu niet meer toe. Dat is geweest en we hebben er duidelijk niets van geleerd. Dan begint het veroordelen van deze oorlog gewoon opnieuw.
Het zijn administratieve gebouwenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En dat zie jij van achter je schermpje natuurlijk.
Daarom hoop ik ook dat ukraine wint met alle verdediging wapens wat ze krijgen , dat zou wel een nieuwe soort van oorlog voering kunnen worden ... en niet zo als in het verleden , we gaan ze even helpen en we zetten er even 50.000 man neer en we lossen hun probleem wel op ..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:56 schreef Vallon het volgende:
Let wel, nimmer en nooit boots on the ground - dat hebben we wel geleerd - maar wel de volledige support met wat we ook in en aan defensief opzicht maar kunnen bieden aan de Oekrane.
Waar herken ik dat van..... en handig om die vrijgekomen huizen in te laten nemen door etnische Russen....quote:bron: cnn ... The second round of talks between a delegation from Russia and Ukraine in Belarus have ended, the head of Russian delegation Vladimir Medinsky told Russian media, and the two sides have agreed on humanitarian corridors for civilians. ...
hoe veel hebben ze daarquote:Op vrijdag 4 maart 2022 01:58 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
2 Reactoren zijn veilig uitgezet.
oke 1 meer dan ik dacht thx .. dacht dat ze er 5 haddenquote:
Geen idee maar wat ik tot nu toe lees wordt je daar niet positief van.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 02:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
oke 1 meer dan ik dacht thx .. dacht dat ze er 5 hadden
dus nog vier te gaan of stonden ze niet allemaal actief?
lichtkogels?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 02:06 schreef Tourniquet het volgende:
Als je ongeveer 1,5 uur terugspoelt in de reactor-stream zie je aan de linkerkant ook een soort brandende objecten vrij langzaam uit de lucht komen. Wat zou dat kunnen zijn?
Lijkt een soort flares te zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 02:06 schreef Tourniquet het volgende:
Als je ongeveer 1,5 uur terugspoelt in de reactor-stream zie je aan de linkerkant ook een soort brandende objecten vrij langzaam uit de lucht komen. Wat zou dat kunnen zijn?
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 02:06 schreef Tourniquet het volgende:
Zijn opvolger zal wel een van zijn vertrouwelingen zijn maar die zijn net zo gek:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:02 schreef nattermann het volgende:
[..]
Putin moet eerst het loodje leggen
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 02:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Bedoel je dit stukje? Dat zijn flares/lichtkogels.
wikipedia - doorgaans flink gefactcheckt en gecontroleerd - is er ook snel(ler) bij....quote:
Gaat zo, sws niet goed dat de Russen met militaire "precisie" wapens proberen civiele objecten in te nemen om zo haar megalomane doelen te bereiken.quote:bron;wiki
....
Units 1 to 4 remained operational on 25 February 2022, while Units 5 and 6 were shut down.[9]
On 28 February 2022, during the Russian invasion of Ukraine, Russia claimed to have captured the plant as well as Enerhodar. The mayor of Enerhodar, Dmitri Orlov, later denied this claim.[10]
On 4 March 2022, Russian forces attempted to take control of the power plant. Orlov later announced on Telegram that some of the buildings located in the nuclear plant are burning due to artillery strikes carried out by Russian forces, which was corroborated by other news reports and CCTV footage.[11]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |