Atoomwaakhond aan militairen: ga niet vechten bij kerncentralequote:Op donderdag 3 maart 2022 21:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een reactor meltdown is eigenlijk nog erger dan een atoombom, wat betreft straling. 10 jaar na een atoombom kan je er wel weer wonen, maar splijtstaven die gewoon open en bloot liggen te wezen... zeg maar dag tot het het hele gebied voor de komende paar duizend jaar.
Ik vind het overigens veelzeggend dat Macron de Gaulle naar Roemenie stuurt een paar uur nadat hij met Poetin heeft gesproken, dat duidt niet op een gesprek waarin spanning is weggenomen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:45 schreef sp3c het volgende:
sowieso moeten de lidstaten aan de zwarte zee eens werk gaan maken van hun marines want dat gaat nu echt helemaal nergens over
wel weer meer NAVO aan de grens met ruslandquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het overigens veelzeggend dat Macron de Gaulle naar Roemenie stuurt een paar uur nadat hij met Poetin heeft gesproken, dat duidt niet op een gesprek waarin spanning is weggenomen.
Macron was sws erg negatief over het gesprek.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het overigens veelzeggend dat Macron de Gaulle naar Roemenie stuurt een paar uur nadat hij met Poetin heeft gesproken, dat duidt niet op een gesprek waarin spanning is weggenomen.
De hotline is stuk? Of is dit een eerste indicatie dat Putin de steun van het leger aan het verliezen is?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:47 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Da's inderdaad gunstig. Dit minimaliseert de kans op nucleair vuurwerk in o.a. onze regio.
Il est pissed.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep en niet van het kleinste kaliber. De Rafale kan kernwapens afleveren, overigens, geen idee of De Gaulle die aan boord heeft maar het is wel een aspect.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
wel weer meer NAVO aan de grens met rusland
Ah ja, if you're not with us, you're against us. Dat kennen we ergens van.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom ? Of gaat het (je) om personen ?
Zelf vind ik vooral dat een Rus zelf moet weten wat die wil denken of zelfs zeggen maar dat hij niet moet denken dat die nog voor de eigen staat, regime of natie moet gaan uitkomen. Dat gedrag goedkeuren is vooral in mijn ogen de actie van Putin steunen en legitimeren dat het heel normaal is om een ander land binnen te vallen. En ja hier is het dat wanneer je niet niet tegen bent of je onthoudt van steun, je dan kennelijk voor bent.
Een land en keuze tot zelfbeschikking aanvallen dat jou als persoon niets heeft gedaan noch dat het de morele waarden bedreigd waar je dan (andersdenkend) denkt voor te staan.
ze was laatst wel voor het eerst op pad met een airgroup met enkel Rafalesquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep en niet van het kleinste kaliber. De Rafale kan kernwapens afleveren, overigens, geen idee of De Gaulle die aan boord heeft maar het is wel een aspect.
Edit: De Gaulle schijnt kernwapens aan boord te hebben.
Geweld tegen winkeliers gaat nergens over. Dat moet gewoon niet gebeuren, klaar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah ja, if you're not with us, you're against us. Dat kennen we ergens van.
Een Rus hier moet zich expliciet uitspreken, anders steunt hij het. Dat dat betekent dat hij dan waarschijnlijk nooit meer voet op Russische bodem hoeft te zetten om familie te bezoeken, dat maakt niet uit. Zijn probleem. Makkelijk allemaal he?
Heeft ook Hawkeye AWACS aan boord, kunnen ze mischien wat informatie van delen met Oekrainequote:Op donderdag 3 maart 2022 21:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze was laatst wel voor het eerst op pad met een airgroup met enkel Rafales
das airpower hoor
ja en 2 helikoptersquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft ook Hawkeye AWACS aan boord, kunnen ze mischien wat informatie van delen met Oekraine
(zal wel niet, maar zou leuk zijn)
Das altijd goed. Was er niet een enorme kernoorlog voorkomen omdat een russische generaal weigerde op de knop te drukken toen even leek op de radar dat er amerikaanse raketten aan kwamen?quote:
Able Archer, 1983quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das altijd goed. Was er niet een enorme kernoorlog voorkomen omdat een russische generaal weigerde op de knop te drukken toen even leek op de radar dat er amerikaanse raketten aan kwamen?
Ik dacht dat ze sws beiden een rode telefoon naast hun bed hadden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das altijd goed. Was er niet een enorme kernoorlog voorkomen omdat een russische generaal weigerde op de knop te drukken toen even leek op de radar dat er amerikaanse raketten aan kwamen?
Ik zie dit letterlijk verlopen zoals in de intro van Red Alert 2 (vanaf 0:38)quote:
Er was ooit een hotline tussen het Witte Huis en het Kremlin, ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze sws beiden een rode telefoon naast hun bed hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |