quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:21 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Ik krijg gelijk apocalyptische visioenen van metalbands die de swish doen.
brrrquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:23 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Ik krijg gelijk apocalyptische visioenen van metalbands die de swish doen.
Het kabbelt wel allemaal een beetje op hetzelfde tempo/geluid voort, dus ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar haar stem met die piano en sax (doet bij momenten wat aan closing time denken), komen bij mij wel lekker binnen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:40 schreef Geluiden het volgende:
Ik vond hem na een eerste luisterbeurt vrij saai, maar zal hem binnenkort nog eens opzetten.
Waar kijken jullie of er nieuwe albums op Spotify staan? Ik kijk tegenwoordig vooral op Metacritic, maar die deelt vooral de grotere releases.
https://www.albumoftheyear.org/releases/ Meerdere pagina's, gesorteerd op meeste/beste recensies, en kun je rechts nog op genre selecteren ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:40 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Waar kijken jullie of er nieuwe albums op Spotify staan? Ik kijk tegenwoordig vooral op Metacritic, maar die deelt vooral de grotere releases.
Erg mooi, ja. Maar Ignorance is mi 'n stuk interessanter.quote:
Goeie!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:12 schreef Beregd het volgende:
Ik kijk meestal hier.
Maar voor The weather station heeft spotify mij persoonlijk verwittigd.
goede tip!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:09 schreef Maxerazzi het volgende:
Weet niet of het hier al voorbij is gekomen (kon het in ieder geval zo 1,2,3 niet vinden in dit topic en het vorige ook), maar de plaat van caroline is érg mooi. Ik werd er door een vriend op gewezen, anders had ik 'm zelf gemist.
Ja, dat is een fijne plaat!quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:34 schreef EP3 het volgende:
Ik luister momenteel naar andere Belgen:
[ afbeelding ]
Heerlijk!
Jij hebt een beladen username ineensquote:Op woensdag 9 maart 2022 14:08 schreef Z het volgende:
Topical Dancer moet nog een beetje landen bij mij geloof ik. Stromae, niet helemaal mijn muziek, maar wel een zeer interessant persoon.
Haha, een kat in het nauw maakt rare sprongen, want zo te zien hebben ze zelfs klunsje Laura Snapes weer uit de mottenballen gehaald. Misschien is ze wijzer geworden de afgelopen jaren, want haar laatste periode voordat ze stopte mocht ze daar alleen nog maar vrouwelijke artiesten bespreken, omdat het anders helemaal mis ging door haar verblindende misandrie. Dat mag ze nu al een tijdje bij The Guardian spuien, waar ze goed op haar plek is om haar politieke agenda in elk artikel door te drammen. Tijd dat RipFork dan ook z'n comeback maakt, want het is hard nodig af en toe.quote:Op woensdag 9 maart 2022 13:55 schreef Beregd het volgende:
Twee Belgische platen op de frontpagina van pitchfork vandaag. Dat moet een unicum zijn.
Ben jij dat, Mark Kozelek?quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:33 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Haha, een kat in het nauw maakt rare sprongen, want zo te zien hebben ze zelfs klunsje Laura Snapes weer uit de mottenballen gehaald. Misschien is ze wijzer geworden de afgelopen jaren, want haar laatste periode voordat ze stopte mocht ze daar alleen nog maar vrouwelijke artiesten bespreken, omdat het anders helemaal mis ging door haar verblindende misandrie. Dat mag ze nu al een tijdje bij The Guardian spuien, waar ze goed op haar plek is om haar politieke agenda in elk artikel door te drammen. Tijd dat RipFork dan ook z'n comeback maakt, want het is hard nodig af en toe.
Ook laatste dagen een paar keer gedraaid, erg mooi jaquote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:09 schreef Maxerazzi het volgende:
Weet niet of het hier al voorbij is gekomen (kon het in ieder geval zo 1,2,3 niet vinden in dit topic en het vorige ook), maar de plaat van caroline is érg mooi. Ik werd er door een vriend op gewezen, anders had ik 'm zelf gemist.
Haha, dat heeft haar carrière een mooie kickstart gegeven, ja. Maar ze heeft nog veel meer vijanden gemaakt. Bij artikelen en interviews altijd eerst goed kijken wie de auteur is.quote:
Goeie tip!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:09 schreef Maxerazzi het volgende:
quote:Everything Everything have announced that they will release their new album, 'Raw Data Feel', in May. And for this record they've brought in a new collaborator - some AI software.
For the lyrics, song titles and artwork on the album, frontman Jonathan Higgs created an AI programme, which he pumped full of selected pieces of information, including the entire terms and conditions of LinkedIn, the ancient epic poem 'Beowulf', 400,000 4Chan forum posts and the teachings of Confucius. What it spat out afterwards is what you'll hear Higgs singing.
Beetje late reactie, maar Melt Yourself Down valt een beetje onder afrobeat jazz(-punk/funk). Al is dat wat minder jazzy dan deels van hun eerdere werk.quote:Op zondag 6 februari 2022 18:21 schreef DJ11 het volgende:
Ik weet hoe je dit moet noemen, maar het is te indie om voor pop te kunnen doorgaan:
Melt Yourself Down - Nightsiren
Meeh.quote:
Nadeel is wel, dat ik kan over twee weken de helft weer ben vergeten als het zoveel isquote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:36 schreef Norrage het volgende:
Froukje, Midlake, Sea Girls, Rosalia. Leuk dagje
The Smile ook aangekondigd voor Down the Rabbit Hole zag ik, ga ze volgend jaar dus twee keer zienquote:
Die vorige plaat, Everything Now, was ook niet alles, maar daar waren ze wel nog soort van vernieuwend en verrassend....Dit is een soort van verwoede poging hun oude sound te recyclen, maar het klinkt als een soort 3e rangs Arcade Fire cover bandje.quote:
Midlake zonder Tim Smith kan ik nog steeds niet aan wennen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:36 schreef Norrage het volgende:
Froukje, Midlake, Sea Girls, Rosalia. Leuk dagje
Wat een overdreven harde conclusie.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die vorige plaat, Everything Now, was ook niet alles, maar daar waren ze wel nog soort van vernieuwend en verrassend....Dit is een soort van verwoede poging hun oude sound te recyclen, maar het klinkt als een soort 3e rangs Arcade Fire cover bandje.
Ik vind het niet zo slecht, maar het klinkt inderdaad wel een beetje als een b-kantje van funeral.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die vorige plaat, Everything Now, was ook niet alles, maar daar waren ze wel nog soort van vernieuwend en verrassend....Dit is een soort van verwoede poging hun oude sound te recyclen, maar het klinkt als een soort 3e rangs Arcade Fire cover bandje.
Haha. Misschien.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat een overdreven harde conclusie.
Ik vind t wel okay klinken de eerste keer. AF heeft toch altijd best wat luisterbeurten nodig om t écht te gaan waarderen bij mij.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha. Misschien.
Het stelde mij misschien teveel teleur.
Bij Eefje ging dat de eerste albums ook nog wel goed.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:06 schreef Norrage het volgende:
Geweldige plaat/LP hoor die van Froukje![]()
Haar muziek doet me een beetje denken aan het opkomen van Eefje (echt andere muziek hoor), maar gewoon het originele en totaal onafhankelijke ervan. Voordeel bij Froukje is dat je de teksten wel kan verstaan![]()
Volgens de verkopers in mijn vaste platenzaak wel. Worden bijna onbetaalbaar en steeds schaarser doordat er minder geproduceerd worden.quote:
Stijgende toch?quote:
https://www.trouw.nl/econ(...)erervaring~b481b9d8/quote:De vinylplaat blijft groeien in populariteit. Nederlandse muziekwinkels verkochten vorig jaar voor bijna 17 miljoen euro aan langspeelplaten (lp’s), volgens gegevens van de branchevereniging van de entertainmentindustrie NVPI. Voor het eerst in decennia gaven consumenten meer uit aan lp’s dan aan cd’s.
Nouja het lijkt me dat de branche misschien over het hoofd ziet wat er op internet gebeurt. Trouw zal toch niet liegen als ze schrijven dat de omzet van LP's hoger is dan van CD's?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 17:57 schreef methodmich het volgende:
Tja, ik ga af op wat ik uit de branche hoor en daar zien ze toch een neergang. En met de moeilijke levering en torenhoge prijzen - want ook 40 of 50 euro is geen uitzondering - voorzien zij een verdere daling. Met name bij jong publiek.
De wat oudere muziekliefhebbers met een aardige baan kunnen en willen dat nog wel opbrengen. Maar er bestaan uitgaven van albums die op vinyl het dubbele of zelfs drie keer zoveel kosten ten opzichte van de CD. Dat is bijna niet leuk meer.
Op beurzen schijnt de trend ook weer voorzichtig naar CD's te gaan. En de hipsters hebben nu het cassettebandje herontdekt.
Maar nogmaals, dit is wat ik hoor, dus pin me er niet op vast.
Heel eerlijk, ik verstond dat ookquote:
Guiltyquote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:13 schreef EP3 het volgende:
Ik ben zo'n lul die Funeral nog altijd hun beste plaat vind.
Het viel me meteen op dat hij niet in de clip zat, net als Richard Parry (die rosse). Of ik kijk niet goed.quote:Op zondag 20 maart 2022 14:51 schreef Beregd het volgende:
https://pitchfork.com/new(...)g0xDRkD-ii4iLMTV21HY
Will Butler exit Arcade Fire.
en terechtquote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:13 schreef EP3 het volgende:
Ik ben zo'n lul die Funeral nog altijd hun beste plaat vind.
vind reflektor sws wel paar hitjes opstaan, chill en smaakvol geproduceerd, gewoon leuke synthpopquote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Funeral hype heb ik nooit begrepen. Reflektor is wel een lekker nummer van Arcade Fire.
In 2005 heb ik ze drie keer gezien, Melkweg, Paradiso en Lowlands. Fantastisch. Zeer energiek/urgent.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:12 schreef Geluiden het volgende:
Ik vind Funeral ook de beste. Veel creatiever, emotioneler en intenser. Dit optreden illustreert die periode wel goed:
Dit is een goede samenvatting denk ikquote:Op woensdag 23 maart 2022 22:13 schreef Slobeend het volgende:
Funeral is als geheel het beste album zou ik zeggen, met het beste AF nummer ooit zijnde Rebellion (Lies). Neon Bible is sferisch het sterkst, dankzij de zieldoorsnijdende orgeltonen met het zeer sterke No Cars Go als hoogtepunt. The Suburbs (mijn favoriet) is een gigantische verzameling aan aanstekelijke liedjes, staat echt geen slecht nummer op. Reflektor is de meest gewaagde van AF denk ik? De titelsong. En ja Everything Now voelde nogal inspiratieloos aan allemaal met vooral tekstueel irritante nummers.
Ter info.
Ik zou Destroyer goed willen vinden maar het is muziek waar ik niks mee kan. Ik doe elke keer mijn best, ben een keer naar een concert geweest. Maar niet voor mij.quote:
Dat mag.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:51 schreef Z het volgende:
[..]
Ik zou Destroyer goed willen vinden maar het is muziek waar ik niks mee kan. Ik doe elke keer mijn best, ben een keer naar een concert geweest. Maar niet voor mij.
Feit.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:56 schreef Norrage het volgende:
Destroyer heeft Kaputt nooit meer ge-evenaard.
Geweldige naamquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:20 schreef Norrage het volgende:
Glitterpaard heeft ook een leuke plaat
Soort Belgische supergroep die ooit Sparklehorse coverde, maar nu gewoon eigen nummers heeft.
Ja en dan ook gewoon op CD nog, als we dan toch bezig zijn met klagen. Maar ja.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:50 schreef Leonos het volgende:
[..]
Jammer dat het weer zo'n LPtje ding moet zijn, stop er wat moeite in en breng een album uit.
Die man snapt niet helemaal dat er per genre's wellicht andere regels gelden. Prima dat je door Death Metal heen lult, bij een andere setting is dat vaak gewoon heel kut. Net als dat je een moshpit begint in het theater..quote:
Die man die tijdens een Agnes Obel concert pal achter je staat en schreeuwend aan zijn maat uitlegt waarom je nú in NFT's moet investeren.quote:
Ik denk dat uiteindelijk Flower Of Blood en Little Things mijn favorieten zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:55 schreef Beregd het volgende:
Mooie liveversie van Spud Infinity @:El-Stinho
Ja ik hoop dat ze in nijmegen weinig van die plaat spelen, anders krijgen ze misschien last van de dutch disease.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:01 schreef Z het volgende:
Ik heb toch wel even moeten gniffelen om de Peppers-plaat. Wat een matigheid.
Wet Leg, Kae Tempest en VanWyck.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:35 schreef Norrage het volgende:
Weinig boeiends, weer, vandaag. Tot ik ineens helemaal onderaan de lijst nieuwe releases een nieuwe Calexico zag staan. Lekker plaatje
Verder nog Father John Misty (meeh) en Jack White (nog niet geluisterd). Jullie nog releases te tippen?
Funny Girl is eigenlijk de enige mooie track van die plaat.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:16 schreef Slobeend het volgende:
De kant die Father John Misty is opgegaan op z'n nieuwe album kan me niet echt bekoren.
Mooi inderdaad. Zij levert sowieso alleen maar sterke albums af. Erg onderschatte artiest.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:42 schreef methodmich het volgende:
VanWyck was deze maand het cadeautje van de Excelsior Supportersclub. Klinkt niet onaardig, bij de eerste luisterbeurt.
Ja, wellicht wel. Al vind ik het eerlijk gezegd wel wat eentonig als ik het album vergelijk met mijn nieuwe oogst van deze week, te weten Aldous Harding, Carson McHone en The Weather Station. Maar slecht is het zeker niet hoor. Al zal het uiteindelijk toch geen plaat worden die ik ontzettend vaak ga draaien, vermoed ik.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:50 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Mooi inderdaad. Zij levert sowieso alleen maar sterke albums af. Erg onderschatte artiest.
Die van The Weather Station vind ik eentoniger (helaas). Die van Aldous vind ik één van de grootste tegenvallers tot nu toe dit jaar. Carson McHone ken ik nog niet. Smaken verschillen!quote:Op zondag 10 april 2022 12:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, wellicht wel. Al vind ik het eerlijk gezegd wel wat eentonig als ik het album vergelijk met mijn nieuwe oogst van deze week, te weten Aldous Harding, Carson McHone en The Weather Station. Maar slecht is het zeker niet hoor. Al zal het uiteindelijk toch geen plaat worden die ik ontzettend vaak ga draaien, vermoed ik.
Fever steekt er bij Aldous ver bovenuit. Lawn heeft wat, maar is net niet.quote:Op zondag 10 april 2022 12:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die van The Weather Station vind ik eentoniger (helaas). Die van Aldous vind ik één van de grootste tegenvallers tot nu toe dit jaar. Carson McHone ken ik nog niet. Smaken verschillen!
Ja, precies. Moet ook gewoon kunnen. Voor mij is VanWyck dan weer geen top.quote:Op zondag 10 april 2022 12:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die van The Weather Station vind ik eentoniger (helaas). Die van Aldous vind ik één van de grootste tegenvallers tot nu toe dit jaar. Carson McHone ken ik nog niet. Smaken verschillen!
Meeh. Al zijn albums sinds Waking waren zwaar teleurstellend en langdradig.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:11 schreef El-Stinho het volgende:
Het echte spektakel is volgende week met Kurt Vile.
Het album duurt 1 uur 13 zag ik net, veeeel te lang Kurt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:11 schreef El-Stinho het volgende:
Het echte spektakel is volgende week met Kurt Vile.
Dat is nog kort vergeleken met zijn andere platen of niet?quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het album duurt 1 uur 13 zag ik net, veeeel te lang Kurt.
Ik heb dit even gefactcheckt. Dit wordt z'n op één na langste album, 5 minuten korter dan z'n vorige album.quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is nog kort vergeleken met zijn andere platen of niet?
Ze zijn ieder geval altijd te lang.quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:16 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik heb dit even gefactcheckt. Dit wordt z'n op één na langste album, 5 minuten korter dan z'n vorige album.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vóór Waking is alles goed van die vent.quote:
Wel weer aardig! Vooral die afsluiterquote:Op vrijdag 22 april 2022 09:18 schreef Geluiden het volgende:
De dag begint goed met de nieuwe Spiritualized. Ben ook benieuwd naar Fontaines D.C. en Kathryn Joseph.
Beviel goed inderdaad. Spiritualized kan je in een unieke roes brengen. Het is alleen jammer dat de mix vrij vlak is. Die Fontaines plaat is ook erg sterk, ik was eigenlijk vergeten dat hun muziek vrij duister is.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wel weer aardig! Vooral die afsluiter
Ik heb wel 'per ongeluk' een plaat van Stan Getz gekocht gisteren, maar verder compleet aan mij voorbij gegaan. Jij?quote:Op zaterdag 23 april 2022 14:44 schreef Geluiden het volgende:
Gaan jullie nog wat leuks doen met platenzaakdag?
Heb dit jaar ook overgeslagen. Had even geen zin om vroeg in de rij te staan, om vervolgens te zien hoe de boomer met een schoudertas voor mij er met mijn gewilde plaat vandoor gaat.quote:Op zondag 24 april 2022 12:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik heb wel 'per ongeluk' een plaat van Stan Getz gekocht gisteren, maar verder compleet aan mij voorbij gegaan. Jij?
quote:Op donderdag 28 april 2022 09:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuwe single Arcade Fire van aankomende plaat. Bevalt me wel. Tekst is beetje cheesy misschien, maar mij betreft een stuk beter dan die slappe maatschappijkritiek van hun vorige plaat.
Die plaat gaat echt alle kanten op, erg tof! Van Gaia naar Ambergris, wat een verschilquote:Op zondag 24 april 2022 18:32 schreef Spaulding het volgende:
De nieuwe King Gizzard is echt heerlijk, ben pas halverwege vanwege de lengte maar wat een diversiteit aan stijlen. Het openingsnummer van 18 minuten is echt briljante psych rock.
Ja het gaat van metal naar psychedelisch, en van hiphop naar laidback Tame Impala achtige popquote:Op donderdag 28 april 2022 19:51 schreef noodgang het volgende:
[..]
Die plaat gaat echt alle kanten op, erg tof! Van Gaia naar Ambergris, wat een verschil
Ik heb ze ooit op BKS gezien, maar dat is inmiddels een album of 50 geleden denk ikquote:Op donderdag 28 april 2022 21:28 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Ja het gaat van metal naar psychedelisch, en van hiphop naar laidback Tame Impala achtige pop
Hun discography is echt ff te groot om in te duiken maar denk dat dit wel een vrij complete plaat is van ze om ze te ontdekken.
De rest is wel serieus beter dan die Lightning nummers inderdaad. Geen onaardige plaatquote:
Inderdaadquote:
Volgens mij Unconditional I (Lookout Kid).quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:42 schreef MaJo het volgende:
Hier staat Arcade Fire voor de tweede keer op, valt niet tegen! Ook The Lightning is inmiddels goed gevallenWat is nu de tweede singel? Was deze week gewoon te druk om er aandacht aan te besteden
En ook meteen concert bevestigd: 28 september in Ziggodome
Doet het niet, maar deze wel:quote:
Nog steeds niet? Merkte zelf vanmiddag dat clip heel even op privé was gezet, maar staat er nu weer normaal op.quote:
Bij mij staat hij nu op hoor.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 09:19 schreef Z het volgende:
Ah.
The Smile staat helaas nog niet op de Spotify.
Weer het dubbelalbumprobleem. Te veel en te lang.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 08:48 schreef EP3 het volgende:
Most anticipated album of the year is n beetje hit and miss, geloof ik.
Aah ja, viel me al op dat duurde en duurde.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:46 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Weer het dubbelalbumprobleem. Te veel en te lang.
Niks aangekondigd voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:06 schreef Z het volgende:
Leuk, Primavera. Zou ik ook wel weer eens heen willen. Komt Phoenix met een nieuwe plaat?
Als het langer duurt dan een TikTok, count me out.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:24 schreef Z het volgende:
De concentratiespanne van de jeugd tegenwoordig.
Ik vind van wel. De magie van radiohead, maar dan zonder die vervelende progrock en in ruil wat perfect gemikte jazzelementen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:52 schreef MaJo het volgende:
Ik ben best een Radiohead fan maar ik heb The Smile helemaal gemist![]()
De moeite waard?
https://www.spin.com/2017(...)android-ok-computer/quote:Op zaterdag 14 mei 2022 19:38 schreef Z het volgende:
Bij wie komen die prog-invloeden eigenlijk vandaan?
Nico Dijkshoorn.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 20:52 schreef Z het volgende:
Wie is nou zijn vader (vraag gezien, antwoord gemist)?
Dit klinkt wel veelbelovend! Ik zal het morgen eens aanslingerenquote:Op zaterdag 14 mei 2022 19:28 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik vind van wel. De magie van radiohead, maar dan zonder die vervelende progrock en in ruil wat perfect gemikte jazzelementen.
quote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:52 schreef MaJo het volgende:
Ik ben best een Radiohead fan maar ik heb The Smile helemaal gemist![]()
De moeite waard?
Duidelijk, ik ga het checkenquote:
Na wat aandachtig luisteren, vind ik de plaat nog steeds behoorlijk proggerig. Waar ik geen grote problemen mee heb.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 19:28 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik vind van wel. De magie van radiohead, maar dan zonder die vervelende progrock en in ruil wat perfect gemikte jazzelementen.
Aha, daar valt een puzzelstukje op z'n plek. Vond het al zo’n Skatecafé-sfeertje hebben. Tim Knol die hier ineens mee dweept, terwijl hij een lange tijd neerkeek op veel hip-hop, als een negentiende-eeuwer die voor het eerst in aanmerking kwam met rock en roll.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nico Dijkshoorn.
Ook bekend van hier, bedenk ik me nu.
Misschien daarom ook een nummertje over Café de Bok?quote:Op maandag 16 mei 2022 23:27 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Aha, daar valt een puzzelstukje op z'n plek. Vond het al zo’n Skatecafé-sfeertje hebben. Tim Knol die hier ineens mee dweept, terwijl hij een lange tijd neerkeek op veel hip-hop, als een negentiende-eeuwer die voor het eerst in aanmerking kwam met rock en roll.
Vind Faberyayo toch sterker op de beats van Bas Bronquote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:06 schreef methodmich het volgende:
Ook erg prettig, zeker met deze zomerse omstandigheden, is de nieuwe Melody's Echo Chamber. Emotion Eternal heet die. Het uitproberen waard, voor wie het niet kent.
[..]
Misschien daarom ook een nummertje over Café de Bok?
Ook al een dubbelalbum zeker?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:43 schreef Z het volgende:
Ik heb vandaag Bad Bunny beluisterd, die vind ik wel wat te lang.
Hier was ik wel benieuwd naar, vind Ought ontzettend gaaf.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 08:11 schreef Maxerazzi het volgende:
Die plaat van Cola (ex-leden Ought) is er vandaag. Ben 'm nu aan het luisteren, klinkt top.
Ha, nooit geweten dat Tim Darcy onderdeel van Ought is. Dit is een van mijn favoriete indie-liedjes van 5 jaar geleden:quote:Op vrijdag 20 mei 2022 09:14 schreef Maxerazzi het volgende:
Op basis van eerste luisterbeurt vind ik het een heerlijk strakke plaat met een goede balans tussen melodieus en rammelgitarenpoespas. Tim Darcy is verder echt een indiegigant, mij betreft. Dit knalt sowieso live.
Heerlijke plaat inderdaadquote:Op vrijdag 20 mei 2022 09:14 schreef Maxerazzi het volgende:
Op basis van eerste luisterbeurt vind ik het een heerlijk strakke plaat met een goede balans tussen melodieus en rammelgitarenpoespas. Tim Darcy is verder echt een indiegigant, mij betreft. Dit knalt sowieso live.
Die gaat nooit 'out of style' natuurlijk. Met die dagdromerige James Dean-blik in zijn ogen.quote:
Ze spelen 9 september volgens Songkick in België. Dus neem aan dat NL ook wel een bezoekje krijgt rond die tijd.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 13:16 schreef Z het volgende:
Goeie plaat! Helaas hebben ze nog geen optreden in Europa gepland (dan tel ik de UK niet mee).
Hij klaagde inderdaad op instagram dat hij nog genegeerd werd door de muziekpers.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:03 schreef Spaulding het volgende:
Jeetje, Ryan Adams heeft vorige week alweer zijn tweede dubbelalbum van dit jaar uitgebracht, en hij is nog aardig goed ook. Wordt echt totaal niet meer opgepikt door mainstream media.
Of is hij nog steeds gecanceld?
Zie wel dat ie inmiddels weer een uitverkochte Carnegie Hall heeft gespeeld.
Maar hoe zit het met de back-ups?!quote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:51 schreef viagraap het volgende:
https://pitchfork.com/features/article/the-obsessive-world-of-digital-music-collectors/
Heb zomaar het idee dat dit artikel voor velen hier een feest van herkenning is. Mijn 'collectie' is in ieder geval volledig digitaal, ook al is het een schamele 20.000 tracks.
Fijn album inderdaad. Alleen weer het euvel (van dit jaar) dat het te lang is. Sorry @Zquote:Op maandag 30 mei 2022 10:01 schreef Norrage het volgende:
Ingetogen maar prachtig hoor die nieuwe Wilco. Beter dan dat solo-werk in ieder geval, veel voller van geluid.
Nu pas geluisterdquote:Op maandag 30 mei 2022 10:01 schreef Norrage het volgende:
Ingetogen maar prachtig hoor die nieuwe Wilco. Beter dan dat solo-werk in ieder geval, veel voller van geluid.
Ik was er eerste weekend van Primavera. Was m'n vierde keer, maar dit was toch wel de minste editie. Nog steeds een prima weekend gehad, met o.a. geweldig bucket-list-concert van Pavement, maar was verder toch wel beetje tegenvaller. (Alvast met de disclaimer dat ik verwacht dat tweede weekend stuk beter zal zijn.)quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:52 schreef Kerftminister het volgende:
Daarnaast mezelf voorbereiden op Primavera de komende tijd. Ik ga het tweede weekend in Barcelona, ontzettend veel zin in. Fenomenale line-up. The Strokes, Tame Impala, Dua Lipa, Gorillaz, Interpol, Phoenix, Run the Jewels, Slowdive, Squid, King Gizzard, Jessie Ware, Viagra Boys en nog veel meer
Mijn favorieten staan bovenin, dat is ook hoogst uitzonderlijk bij Rolling Stone.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:37 schreef Z het volgende:
Maar goed. Die top 40 is niet zo heel gek toch?
Afgelopen 3 dagen geweest. Heb echt enorm genoten. Ik deel je sentiment wat betreft de organisatie, dat is echt een stuk minder dan ik in de Benelux heb meegemaakt. Dramatische communicatie, teveel drukte, overal lang op moeten wachten, ontzettend trage bar service, water wat opeens op was. Grootste voorbeeld van de zwakke organisatie is dat er vandaag aansluitend nog een dag zou zijn met Techno-acts, waar je gratis toegang voor zou hebben met een festival ticket. Nu werd woensdag volgens mij opeens aangekondigd dat je dat moest reserveren, binnen een minuut was alles op. Nu kan ik best een Techno deuntje waarderen, dus had hier speciaal een dag extra mijn appartement voor geboekt.quote:
Nieuwe album onderweg zeiden ze gisteren.quote:Op zondag 12 juni 2022 20:35 schreef Z het volgende:
Volgens mij zijn concerten in het algemeen minder populair en verkoopt bijna niks meer snel uit. En daarnaast heeft Phoenix geen nieuw materiaal dus is de animo wellicht niet zo groot.
Ja las al zoiets op 3voor12, erg zonde want ik vond ze op Primavera fenomenaal.quote:Op zondag 12 juni 2022 20:38 schreef Z het volgende:
Ik heb The Strokes gister gezien op BKS en vond dat wel okay maar nou niet heel goed. De programmering was een tikkie mager op BKS maar toch een heel leuk festival gehad. Eindelijk Big Thief live gezien, was uitstekend. Beach House ook heel goed en op een heerlijk tijdstip geprogrammeerd. Diiv was vrijdag uitstekend.
Dat terwijl het onmogelijk is om in een concertzaal in Nederland Goldband te zien momenteel. Echt nergens tickets.quote:Op zondag 12 juni 2022 20:35 schreef Z het volgende:
Volgens mij zijn concerten in het algemeen minder populair en verkoopt bijna niks meer snel uit. En daarnaast heeft Phoenix geen nieuw materiaal dus is de animo wellicht niet zo groot.
quote:
Bijzondere tip! Thanks, dit was anders echt compleet aan me voorbijgegaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:28 schreef Norrage het volgende:
Prachtige instrumentale plaat:
Soort Britse supergroep, met onder andere de TalkTalk leden van de laatste albums, met een album dat Mark Hollis ademt. Prachtig.
Vooral het begin is geweldig.’daarna wel wat lang ,’aar ook wel TalkTalkig. Mooiquote:
Ook pas echt gaan waarderen sinds BKS.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:29 schreef Tourniquet het volgende:
Late to the party, maar wat een plaat zeg.![]()
Ik kwam op BKS ook pas achter het bestaan van deze geniale Soulwax-remix van A Hero's Death van de vorige plaat.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ook pas echt gaan waarderen sinds BKS.
Nooit te laat hoor. Vind het ook een sterke plaat, kon Dogrel toen ook al waarderen. Deze is nog een stuk donkerder en rauwer.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:29 schreef Tourniquet het volgende:
Late to the party, maar wat een plaat zeg.![]()
Heel sterk optreden, het enige wat beter kon was een paar nummers van de tweede plaat inruilen voor de derde plaat.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ook pas echt gaan waarderen sinds BKS.
Voor mijquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:53 schreef EP3 het volgende:
Zie overal van die beste-album-tot-nu-toe-lijstjes voorbijkomen, dus dan hier ook maar even 10 artiesten die op mij tot dusver de meeste impact hebben gemaakt:
Mitski
Angel Olsen
Pusha T
Big Thief
Black Country, New Road
The Smile
FKA twigs
Rosalía
Jenny Hval
Nilüfer Yanya - PAINLESS
De dames zijn ( wederom ) sterk vertegenwoordigd.
Oh nog niet op gereageerd.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:53 schreef EP3 het volgende:
Zie overal van die beste-album-tot-nu-toe-lijstjes voorbijkomen, dus dan hier ook maar even 10 artiesten die op mij tot dusver de meeste impact hebben gemaakt:
Mitski
Angel Olsen
Pusha T
Big Thief
Black Country, New Road
The Smile
FKA twigs
Rosalía
Jenny Hval
Nilüfer Yanya - PAINLESS
De dames zijn ( wederom ) sterk vertegenwoordigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |