Ik ken deze denklijn maar het slaat op meerdere niveaus nergens op. Om maar eens te beginnen met dat Bush (en Blair) bakken met kritiek gehad hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij is het de bedoeling om te proberen duidelijk te maken dat 'we' hypocriet zijn.
We veroordelen wel Poetin als hij Oekraine binnenvalt maar niet Bush als hij Irak een koppie kleiner maakt.
Tot zover de mogelijk positieve inmenging van de Chinezen..quote:
Alsof het de gemiddelde Turkije-ganger ook maar een zier interesseert, laat staan het berhaupt weet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
Russische eigenaar TUI weg uit rvc: ’Hij kan zijn belang nu niet verkopen’
Oke, ook geen reisjes meer boeken bij TUI
Man man man, echt he... Net zo KoeKoek als Russiaquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tot zover de mogelijk positieve inmenging van de Chinezen..
Nu welquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Alsof het de gemiddelde Turkije-ganger ook maar een zier interesseert, laat staan het berhaupt weet.
Hoe lang zal het nog duren voordat alles ten oosten van de rivier de Dnepr in handen is van de Russen? Ik denk max 2 weken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:58 schreef Catatafishh het volgende:
[ afbeelding ]
@:Tijger_m voor in de OP
Ze blijven neutraal wat op zichzelf heel wat positiever is dan ik verwacht hadquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hadden toch ook niet anders verwacht?quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eerder wel wat meer veroordelende geluiden toch? Dit lijkt wel 180 graden anders..quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hadden toch ook niet anders verwacht?
Tja zoiets? Eerder dacht ik dat het nog sneller zou gaan maar gestaag lopen de russen een enorm gebied binnen in no timequote:Op woensdag 2 maart 2022 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe lang zal het nog duren voordat alles ten oosten van de rivier de Dnepr in handen is van de Russen? Ik denk max 2 weken.
Nou, inderdaad. Ze wilden bemiddelen en dat bevestigt het bericht in plaats van dat het het tegenspreekt. Ze willen geen partij kiezen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hadden toch ook niet anders verwacht?
Kan het me niet herinneren, twee handen op n buik. Vijand van jouw vijand is je vriendquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eerder wel wat meer veroordelende geluiden toch? Dit lijkt wel 180 graden anders..
Ik denk wel langer, maar dat het daarop uitdraait lijkt voor de hand liggend.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe lang zal het nog duren voordat alles ten oosten van de rivier de Dnepr in handen is van de Russen? Ik denk max 2 weken.
Willen ze het gebied sweepen of niet? Want als ze alles willen veroveren en de Oekraners geven zich niet snel gewonnen, dan kan het nog heel lang duren, met al die losse milities die in elk dorp de boel barricaderen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En was die 'kritiek' vergelijkbaar of was die proportioneel?quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:56 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik ken deze denklijn maar het slaat op meerdere niveaus nergens op. Om maar eens te beginnen met dat Bush (en Blair) bakken met kritiek gehad hebben.
Het is te hopen dat Moeder Natuur die man niet nog al te veel jaren gunt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk wel langer, maar dat het daarop uitdraait lijkt voor de hand liggend.
Ik denk dat Poetin daar ook op uit is. Heel Oekrane bezetten, vooral langdurig, is geen doen.
Bovendien komt hij er misschien nog mee weg ook, als hij het bij het Oostelijk deel houdt.
Idd, zo min mogelijk van mijn geld naar alle Poetin-miljardairs.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
Russische eigenaar TUI weg uit rvc: ’Hij kan zijn belang nu niet verkopen’
Oke, ook geen reisjes meer boeken bij TUI
Die zijn zelf voortdurend het doelwit van sancties.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou ja, ze emigreren momenteel toch met honderduizenden naar Oekraine?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:07 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]
Echt feest is het niet in Rusland.
Ja. Er zijn ook Amerikaanse troepen in de Baltische Staten, Polen en Roemenie momenteel om dezelfde reden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:09 schreef THEFXR het volgende:
Dit is voor het geval er een Nato land wordt aangevallen?
Was het ingrijpen in irak vergelijkbaar met de russische invasie in de oekraine?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En was die 'kritiek' vergelijkbaar of was die proportioneel?
Van China moet je niks anders verwachten. Willen straks Taiwan innemen en kunnen voor een grijpstuiver olie, gas en voedsel importeren uit Rusland.quote:
Ook ons leger zit daar nuquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Er zijn ook Amerikaanse troepen in de Baltische Staten, Polen en Roemenie momenteel om dezelfde reden.
Jep, mijn korte google kaart aan 40k mensen....quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:09 schreef THEFXR het volgende:
Dit is voor het geval er een Nato land wordt aangevallen?
En dat niet alleen, er zijn zelfs bondgenoten geweest die niet achter hem aangehuppeld zijn, zoals Frankrijk en Duitsland, waar in de VS nog flink wat om te doen is geweest, zoals toen ze in al hun wijsheid french fries omdoopten in freedom fries.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:56 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik ken deze denklijn maar het slaat op meerdere niveaus nergens op. Om maar eens te beginnen met dat Bush (en Blair) bakken met kritiek gehad hebben.
Ja, die kernwapens zijn dus het probleem.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jep, mijn korte google kaart aan 40k mensen....
Minder dan het Russische leger i.i.g.
Blijkbaar accepteren we gewoo ndat ze Oekraine pakken, anders zou je ze te hulp schieten vanuit de lucht.
Goedkoopste methode om Rusland militair iig terug te schieten, behalve dan als je een kernbom moet koppen............
Maar laten we vanwege dat dreigement een genocide plaatsvinden? Wat mij betreft zijn we veel te laat en dom.
Als we zo opgevingsgezind zijn, geef het dan gelijk weg.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, die kernwapens zijn dus het probleem.
Gert-Jan Segers, die was daar aan het interrailen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie had die plannen op zak, Ollongren?
https://fargowells.com/ru(...)er-ukraine-invasion/quote:Prominent Russian conductor Valery Gergiev and soprano legend Anna Netrebko were removed from their positions by German arts organizations on Tuesday in response to Moscow’s ongoing invasion of Ukraine.
Niets met vergevingsgezind te maken, ik snap niet hoe je daarbij komt, de realiteit is dat als de NAVO het vuur opent op Russische troepen er gerede kans is dat het escaleert naar een nucleaire oorlog en dan zijn het niet alleen de troepen of de Oekrainers die in rook opgaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als we zo opgevingsgezind zijn, geef het dan gelijk weg.
Of zeg als NATO dat ze niet zullen joinen, als dat Poetin positief zou stemmen.
We houden nu trots voet bij stuk, om vervolgens de voet weg te trekken en de mensen uit Oekraine gefussileerd te laten worden.
Hier ook, vreemd want er gaat niemand de kerk in.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:18 schreef Hyperdude het volgende:
Kerkklokken gaan hier los.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)voor-oekraine-oorlog
Gergiev sowieso niet alleen omdat het een Rus is natuurlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
https://fargowells.com/ru(...)er-ukraine-invasion/
Ik kan me niet vinden in wat er momenteel allemaal gebeurt op het gebioed van cancellen van, van alles en nog wat, wat met Rusland te maken heeft.
VECHT DAN OP VOORHAND NIET.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niets met vergevingsgezind te maken, ik snap niet hoe je daarbij komt, de realiteit is dat als de NAVO het vuur opent op Russische troepen er gerede kans is dat het escaleert naar een nucleaire oorlog en dan zijn het niet alleen de troepen of de Oekrainers die in rook opgaan.
Poetin. Niet Rusland, dit is specifiek gericht op Poetin getrouwen, dat is al uitgebreid aan bod gekomen hier.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik kan me niet vinden in wat er momenteel allemaal gebeurt op het gebioed van cancellen van, van alles en nog wat, wat met Rusland te maken heeft.
Omdat je weigert te lezen dat het gaat om vrienden van Poetin.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Waarom nog meer?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gergiev sowieso niet alleen omdat het een Rus is natuurlijk.
Gaat het nog een beetje? De NAVO vecht ook niet, de NAVO houdt zich gereed om eventuele Russische aanvallen af te slaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
VECHT DAN OP VOORHAND NIET.
Als je het niet wilt beschermen geef het dan op.
Waarom moeten al die mensen naar de dood? Waarom moet Oekraine plat?
idd - wacht maar tot de paralympics ook voorbij zijnquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:00 schreef Breekfast het volgende:
De Chinezen willen exact hetzelfde gaan doen met Taiwan. Dus een harde reactie op de Russische inval was ook absoluut niet te verwachten. Dat ze neutraal blijven in dit conflict is dan inderdaad nog positief te noemen.
Chelsea in de verkoop?quote:
De NAVO vecht ook niet op voorhand.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
VECHT DAN OP VOORHAND NIET.
Als je het niet wilt beschermen geef het dan op.
Waarom moeten al die mensen naar de dood? Waarom moet Oekraine plat?
Nee, dat is meer een tegenvallende vakantiequote:Op woensdag 2 maart 2022 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, ze emigreren momenteel toch met honderduizenden naar Oekraine?
Deze oorlog is nog lang geen genocide hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar laten we vanwege dat dreigement een genocide plaatsvinden? .
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben geen fan van genocide.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gaat het nog een beetje? De NAVO vecht ook niet, de NAVO houdt zich gereed om eventuele Russische aanvallen af te slaan.
Waarom Oekraine plat moet is een vraag die je aan Poetin moet stellen.
Ik denk niet dat het een dreigement is. Als we ons ermee bemoeien is er geen reden voor Putin om geen nucleaire wapens in te zetten. Ik zie het persoonlijk niet zo zitten dat de boel hier ook weggevaagd wordt omdat we ons zonodig moeten bemoeien met Oekrane.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jep, mijn korte google kaart aan 40k mensen....
Minder dan het Russische leger i.i.g.
Blijkbaar accepteren we gewoo ndat ze Oekraine pakken, anders zou je ze te hulp schieten vanuit de lucht.
Goedkoopste methode om Rusland militair iig terug te schieten, behalve dan als je een kernbom moet koppen............
Maar laten we vanwege dat dreigement een genocide plaatsvinden? Wat mij betreft zijn we veel te laat en dom.
Laten we even 2 weken wachten tot het dat wel wordt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Deze oorlog is nog lang geen genocide hoor.
Ook de NL Stingers treffen al doel. Dat aanvoerlijntje lijkt wel prima in orde te zijnquote:
Er vindt gelukkig nog geen genocide plaats.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben geen fan van genocide.
Is het beschieten van woonwijken met artillerie geen genocide?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Deze oorlog is nog lang geen genocide hoor.
Nee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:24 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Is het beschieten van woonwijken met artillerie geen genocide?
Eerst even de troepen op de juiste plek zettenquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Laten we even 2 weken wachten tot het dat wel wordt.
Tot nog toe doen Russen vooral hun best burgers te ontwijken. Ze hadden al die Oekraiense steden al met de grond gelijk kunnen maken als ze dat hadden gewild.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Laten we even 2 weken wachten tot het dat wel wordt.
Je helpt Oekraine alleen niet door ze te ondersteunenin hun vechtlust, dat vechten resulteert alleen maar in een Ukraine met mr doden en meer schade aan het hele land. Dit ruineert voor hen vl meer dan het oplevert.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:23 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een dreigement is. Als we ons ermee bemoeien is er geen reden voor Putin om geen nucleaire wapens in te zetten. Ik zie het persoonlijk niet zo zitten dat de boel hier ook weggevaagd wordt omdat we ons zonodig moeten bemoeien met Oekrane.
Egostische gedachte, dat weet ik. Ik ben dus van mening dat het goed wordt aangepakt door Oekrane te helpen daar waar het kan.
Denk je er ook zo over als je zelf in KIEV zou zitten en er elke sec bommen en raketten in slaan , en je nu al een week met angst loopt dat je misschien de einde van de dag niet haalt...quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:23 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een dreigement is. Als we ons ermee bemoeien is er geen reden voor Putin om geen nucleaire wapens in te zetten. Ik zie het persoonlijk niet zo zitten dat de boel hier ook weggevaagd wordt omdat we ons zonodig moeten bemoeien met Oekrane.
Egostische gedachte, dat weet ik. Ik ben dus van mening dat het goed wordt aangepakt door Oekrane te helpen daar waar het kan.
Is het een optie?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er vindt gelukkig nog geen genocide plaats.
Maar het is inderdaad wel al afschuwelijk genoeg.
ALs het de bedoeling ws om de bevolking van Ukraine uit te roeien dan hadden ze er een gifgas aanval op gedaan , gelijk Rusland in Syria deedquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Tot nog toe doen Russen vooral hun best burgers te ontwijken. Ze hadden al die Oekraiense steden al met de grond gelijk kunnen maken als ze dat hadden gewild.
Ga even naar Oekrane of bel even met Zelensky, dit gelul heeft zo weinig zin hier op fok.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:26 schreef ludovico het volgende:
Je helpt Oekraine alleen niet door ze te ondersteunenin hun vechtlust
Jep, voor vrijdag je bod indienen svp.quote:
ah, de standaard comeback. De vlucht naar voren zodra iemand niets waardetoevoegends heeft.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:55 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je hebt door dat jezelf behalve gejammer ook geen argumenten leverde?
quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Tot nog toe doen Russen vooral hun best burgers te ontwijken. Ze hadden al die Oekraiense steden al met de grond gelijk kunnen maken als ze dat hadden gewild.
Ik begrijp de frustratie en het onrecht bij de Oekraeners volkomen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:26 schreef RAVW het volgende:
[..]
Denk je er ook zo over als je zelf in KIEV zou zitten en er elke sec bommen en raketten in slaan , en je nu al een week met angst loopt dat je misschien de einde van de dag niet haalt...
denk dat je dan heel anders naar de dingen gaat kijken
Die lui zijn echt niet bezig met kern oorlog maar met lijfbehoud
Keb geen politieke macht, maar leg het mij uit, wat er mis is met mijn gedachtegang, want de fouten die nu gemaakt worden kosten miljarden en ook nog een (10, 100) duizenden mensenlevens.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ga even naar Oekrane of bel even met Zelensky, dit gelul heeft zo weinig zin hier op fok.
Ze gebruiken juist wel wapens die zoveel mogelijk burgerslachtoffers moeten maken in stedelijk gebied omdat ze er op de normale manier niet doorheen komen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Mag je niets meer omdat er een rus ergens in RVC zit?quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Alsof het de gemiddelde Turkije-ganger ook maar een zier interesseert, laat staan het berhaupt weet.
Als dat op voorhand je gedachte was, waarom dan wapens sturen? Welk baat hebben wij bij een kapot gebombardeerd Oekraine met veel doden, en een Russisch leger dat iets aangevallen is. T.o.v. de situatie hoe die was / de situatie dat Rusland Oekraine overneemt met minder schade en doden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik begrijp de frustratie en het onrecht bij de Oekraeners volkomen.
Maar een nucleaire oorlog voorkomen is ons lijfsbehoud.
Bovendien zijn de Oekraeners daar ook niet bij geholpen.
Waarom leggen ze Kiev en Charkov dan niet in het as?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ze gebruiken juist wel wapens die zoveel mogelijk burgerslachtoffers moeten maken in stedelijk gebied omdat ze er op de normale manier niet doorheen komen.
Waar heb je het over? Je hebt echt geen idee van de onzin die je uitkraamt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Dit klopt totaal niet, er heerste totale eensgezindheid mbt Bush en Blair.
Met wat verdwaalde demonstranten hier en daar, terwijl de bommentapijten Irak bedekten.
Het staat je vrij om bij uitzondering ook eens iets van waarde toe te voegen hoor. Ik wacht wel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ah, de standaard comeback. De vlucht naar voren zodra iemand niets waardetoevoegends heeft.
Dit verzoek richt je in dit geval aan de verkeerde partij.quote:
Je hoort nu inderdaad wel heel veel oud-militairen of vrijwilligers die zich aanmelden om te vechten tegen de Ruskis. Hoe wordt dat eigenlijk opgepakt door Putin?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:30 schreef alpeko het volgende:
Hoorde van iemand (oud militair) die zich graag wil aanmelden voor het vreemdelingenlegioen. Respect hoor maar of dat verstandig is als je reeds hebt aangeklopt voor ondersteuning vanwege een trauma als gevolg van eerdere werkzaamheden
Er is nogal een groot gebied tussen stad met de grond gelijk maken en burgerslachtoffers ontwijken. Je creert een vals dilemma.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik begrijp de reden waarom (angst voor een full-blown (kern)oorlog), maar ik moet zeggen dat ik hier toch ook wel hl veel moeite mee heb...quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als we zo opgevingsgezind zijn, geef het dan gelijk weg.
Of zeg als NATO dat ze niet zullen joinen, als dat Poetin positief zou stemmen.
We houden nu trots voet bij stuk, om vervolgens de voet weg te trekken en de mensen uit Oekraine gefussileerd te laten worden.
Er is toch niemand die serieus denkt dat Wapens leveren aan Ukraine iets met zelfverdediging te maken heeft? Dat is pure zelfmoord.
Omdat ze het land willen bezetten, niet met de grond gelijk maken, aan een kapotte infrastructuur hebben ze ook niks.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Waarom leggen ze Kiev en Charkov dan niet in het as?
Artillerie zat. Die staat daar al drie dagen klaar.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:23 schreef Kiid het volgende:
[..]
Egostische gedachte, dat weet ik. Ik ben dus van mening dat het goed wordt aangepakt door Oekrane te helpen daar waar het kan. Maar het tot zo ver te trekken dat we een genocide riskeren vind ik te ver gaan. Zijn wel meer landen die met elkaar in oorlog zijn (waren) zonder dat we er ons mee bezig zijn.
Waarvan akte.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je helpt Oekraine alleen niet door ze te ondersteunenin hun vechtlust, dat vechten resulteert alleen maar in een Ukraine met mr doden en meer schade aan het hele land. Dit ruineert voor hen vl meer dan het oplevert.
Schrijf het over, geef ze een plek in de rest van de EU. Maar niet olie op het vuur gooien van de oorlog die alleen zal resulteren in meer doden en vernietiging.
"opgevingsgezind" staat er...quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niets met vergevingsgezind te maken, ik snap niet hoe je daarbij komt, de realiteit is dat als de NAVO het vuur opent op Russische troepen er gerede kans is dat het escaleert naar een nucleaire oorlog en dan zijn het niet alleen de troepen of de Oekrainers die in rook opgaan.
In NL zouden dat er al enige tientallen zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je hoort nu inderdaad wel heel veel oud-militairen of vrijwilligers die zich aanmelden om te vechten tegen de Ruskis. H....
Afgemeten aan wat? Ze hadden ala de VS ook gewoon eerst wekenlang alle infrastructuur (elektra, water, internet, etc) kunnen platgooien.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
Feit is dat de Russen onnodig veel burgerslachtoffers maken.
Vriendje van Putin.quote:
Feit is nu net dat ze omzichtig opereren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
...
Geloof ik niets van.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat ze het land willen bezetten, ...
Een groot verschil met de oorlogen van heel heel lang geleden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is nogal een groot gebied tussen stad met de grond gelijk maken en burgerslachtoffers ontwijken. Je creert een vals dilemma.
De VS mag dat.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:36 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Afgemeten aan wat? Ze hadden ala de VS ook gewoon eerst wekenlang alle infrastructuur (elektra, water, internet, etc) kunnen platgooien.
Liever dan wat? Vrijwillig vechten voor een Oost-Europees land dat geen EU en NAVO is?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:36 schreef riazop het volgende:
[..]
In NL zouden dat er al enige tientallen zijn.
Ik vind dat teleurstellend weing.
Kennelijk gaan de Nederlandse mannen liever wintersporten?
Plus, het is niet zomaar een random man in dienst. Het is een goede vriend van Poetin.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:39 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]
Ontroerend om te zien hoe het janken over het ene onderwerp (corona-maatregelen) zo organisch overvloeit in janken over een ander onderwerp (maatregelen tegen Russen rond Poetin). Je zou bijna denken dat het in scene is gezet.
We zijn gewoon keihard aan het afglijden als land, rechtsstaat en democratie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:39 schreef EinarBoe het volgende:
Ontroerend om te zien hoe het janken over het ene onderwerp (corona-maatregelen) zo organisch overvloeit in janken over een ander onderwerp (maatregelen tegen Russen rond Poetin). Je zou bijna denken dat het in scene is gezet.
Er zijn al honderden burgerslachtoffers gevallen, als het er al geen duizenden zijn, zo erg hun best doen ze niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Zet die aantallen svp af tegen de duur, intensiteit en aantallen slachtoffers van de oorlog in Irak.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Londen 150.000, Washington 100.000, Florence 1 miljoen, San Francisco 50.000, Seattle 45.000, Milaan 400.000, Barcelona 300.000, Montreal 200.000, Dublin 130.000 etc... etc... Allemaal verdwaald zeker?
Ik hoor allerlei mensen en media hard gillen dat het supererg is. Dan is er teleurstellend weinig animo om echt te vechten door die zelfde mensen. Gillen ja, echt vechten nee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Liever dan wat? Vrijwillig vechten voor een Oost-Europees land dat geen EU en NAVO is?
Dit zou een leuke tweet van Zelensky kunnen zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:41 schreef riazop het volgende:
Ik hoor allerlei mensen en media hard gillen dat het supererg is. Dan is er teleurstellend weinig animo om echt te vechten door die zelfde mensen. Gillen ja, echt vechten nee.
Misschien dat het dan toch de deugpunten zijn? Die zijn natuurlijk wel binnen.
Ik heb liever dat het er 0 zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zijn al honderden burgerslachtoffers gevallen, als het er al geen duizenden zijn, zo erg hun best doen ze niet.
Dat blijkt, want ook al is Putin schuldig, en hij volledig. De EU/NATO heeft de optie:quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dit verzoek richt je in dit geval aan de verkeerde partij.
Zo'n beetje het enige dat voor mij zwart-wit is in deze kwestie, is dat Poetin een Enorm Grote Klootzak is.
En dat het maar het beste is dat hij z.s.m. het aardse verlaat.
Voor de rest is dit, gezien de militaire en nucleaire status van Rusland, een enorm gecompliceerd dossier om zowel de juiste beslissingen te nemen als ook te voorkomen dat er zoveel mogelijk doden vallen.
Maar de doden die vallen, zijn allemaal op het conto te schrijven van de heer Poetin en zijn kliek. Van niemand anders.
Ook daar ben ik volledig zwart-wit in.
Gergiev bevond zich in een eerder stadium al op een glijdende schaal.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Plus, het is niet zomaar een random man in dienst. Het is een goede vriend van Poetin.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:33 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het staat je vrij om bij uitzondering ook eens iets van waarde toe te voegen hoor. Ik wacht wel.
Geen idee waarom je er een VS vs Irak topic van wil maken, dat lijkt me totaal irrelevant hier. Is er trouwens geen Lil Kleine topic waar je moet gaan zitten trollen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik heb liever dat het er 0 zijn.
Maar laten we als objectieve benchmark het aantal/percentage burgerslachtoffers nemen dat de Amerikanen in Irak maakten.
Deal?
Heb je daar een bericht van?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:44 schreef halfway het volgende:
Russen zijn ook niet meer welkom om mee te lopen in de Nijmeegse vierdaagse.
Mijn stadquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:44 schreef halfway het volgende:
quote:A Guide to Ukraine’s Swear Words So You Can Follow the Viral Videos
Suka (сука): Bitch. A common insult across various Slavic languages, including Russian and Ukrainian. There’s also a diminutive, “suchka,” used as a term of endearment.
Pizda (пизда): Cunt. Another core Slavic insult, although it has ancient Indo-European roots, if that helps.
Pizdets (пиздец): Shit. A derivative of “Pizda,” slightly less offensive. Can also be used to mean something like “clusterfuck,” or an irreparably fucked-up situation, like Putin’s invasion of Ukraine.
Khuy (хуй): Cock. Khuy is arguably the bedrock of Russian profanity, most commonly used in the expression “Idi na khuy!” (Иди на хуй!) meaning “go fuck yourself!” That was what the defenders of Snake Island told the Russian warship demanding their surrender on the first day of the conflict.
Poshol na khuy (Пошёл на хуй): Fuck you! Another very popular, and rude, insult; usually accompanied by a special hand gesture (your right hand palm across the middle of the left arm).
Khuylo (хуйло): Dickhead. Often used with suka as an intensifier to form suka khuylo! What a fucking dickhead!
Putin khuylo! (Путин— хуйло): Putin is a dickhead! Began as a football chant, but quickly became the rallying cry of Ukrainian resistance after the Russian invasion of the Donbas in 2014.
PTN PNH (Путин, пошёл на хуй): Putin, go fuck yourself! Another anti-Putin message, seen scrawled in graffiti.
Kurva (курва): Whore, Shit: Milder Ukrainian swear word, thought to have come from the Polish.
Laino, Givno, Dermo (лайно, гівно, дерьмo): Shit. The Ukrainians have a lot of words for it.
Khokhol (хохол): From an old Cossack surname (remember Nikolai Gogol?) that the Russians use as a nasty ethnic slur against Ukrainians: such as “Go home to Chernobyl, Khokhol!” (The Ukrainians have similar slurs for Russians, including Katsap, or billy goat, referring to old Russian men with beards.)
Blyat’ (блять): Bitch, Fuck, Shit! Not the strongest but definitely the most common profanity heard in Ukraine battlefield videos, so if you only learn one Slavic swear word this should be it. Its success comes from its multifunctionality—other words can be added in front, e.g., suka blyat’—to form limitless new insults that mean whatever you want them to. The Daily Beast counted no fewer than 25 blyat’s in a two-minute clip showing the remains of a Russian convoy destroyed near the town of Bucha.
Yebat’ (ебать): To Fuck. Finally we get there! Most commonly used in the expression Yob tvoyu mat’ (Ёб твою мать): Fuck Your Mother! Or Vashu Mat’ (Bашу мать): Your mother, which is just the second half of its longer equivalent, and slightly less offensive.
Mat’ (мать): Mother. This is the Russian word for mother, not of itself an insult but so commonly combined with other profanities (see above) that linguists use matershchina, or just mat, as the umbrella term for profane language in Russian and Ukrainian. So, how’s your mat now?
Baudet die zich kommert om buitenlanders in NL, dat ik dit nog mag meemakenquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:39 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]
Ja gek h? Wat is er nu leuker dan oorlogje te spelen tegen een leger wat 5x zo groot is?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:36 schreef riazop het volgende:
[..]
In NL zouden dat er al enige tientallen zijn.
Ik vind dat teleurstellend weing.
Kennelijk gaan de Nederlandse mannen liever wintersporten?
Lolquote:
Kwestie van ff vergelijken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen idee waarom je er een VS vs Irak topic van wil maken, dat lijkt me totaal irrelevant hier.
Ja, maar dat zijn van die details die gewoon consequent worden weggelaten voordat er weer theatraal gedaan kan worden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Plus, het is niet zomaar een random man in dienst. Het is een goede vriend van Poetin.
Ik weet niet of er maar 2 opties zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat blijkt, want ook al is Putin schuldig, en hij volledig. De EU/NATO heeft de optie:
A: 50.000 doden
B: 500.000 doden, en kiest voor optie B.
Kan je wel zeggen dat Putin schuldig is maar de EU/NATO is minimaal gigantisch stupide.
En ik vind deze fouten veel te duur! Geen tijd om moralistisch te zitten doen dat Putin de schuldige is.
Mooie update, ik las dat de Russen de weg ten zuidwesten van Kiev openlaten zodat mensen de stad kunnen verlaten. Ik hoop dat dat het aantal burgerslachtoffers limiteert.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zie op de laatste kaarten duidelijk dat ten Westen van Kiev het front opschuift. Ook de Wiki map suggereert een hele grote tangbeweging richting Bila Tserkva. Dat zou betekenen dat Kiev echt volledig gesoleerd komt te liggen. Een tweede slag om Kiev (eerste in 1941) dreigt.
https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
[ afbeelding ]
Gaan ze maar lekker ergens anders zuipenquote:
Ook goed, er zijn 20 opties, maar optie A heeft minder doden dan optie XYZquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:47 schreef Toby56 het volgende:
Ik weet niet of er maar 2 opties zijn.
Ik vermoed dat het iets gecompliceerder ligt.
https://twitter.com/MarQs(...)DF-SNln17MKrQ4Q&s=19quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Feit is nu net dat ze omzichtig opereren.
Al is elk burgerslachtoffer er altijd 1 te veel. Vraag maar aan de Amerikanen
Hij is niet zo fout als von Karajan, maar wel fout.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben we genoeg op het moment....quote:Nederland stuurt medicijnen en
medische hulpmiddelen naar Oekrane.Het
gaat onder meer om beschermende jassen,
handschoenen,mondmaskers,pijnstillers,
antibiotica,infuussets en -pompen.De
goederen komen van het ministerie van
VWS en de zorgsector en gaan vandaag op
transport naar Polen,waar ze worden
overgedragen.
Dit gaat niet echt zoals Putin had geplandquote:
Haha dus eerst toon ik keihard je ongelijk aan door te tonen dat er wel massaal tegen de Irak oorlog is gedemonstreerd, maar omdat je niet wilt toegeven dat je onzin uitkraamt kom je maar met een totaal irrelevante vergelijking. Mooie clownshow voer je weer op.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:41 schreef Za het volgende:
[..]
Zet die aantallen svp af tegen de duur, intensiteit en aantallen slachtoffers van de oorlog in Irak.
Of maak een vergelijk met BLM demonstraties:
Four recent polls — including one released this week by Civis Analytics, a data science firm that works with businesses and Democratic campaigns — suggest that about 15 million to 26 million people in the United States have participated in demonstrations over the death of George Floyd and others in recent weeks.
HoHo, eerst Transnistri.quote:
Alle mondmaskers kunnen die kant op iig.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:50 schreef Red_85 het volgende:
NOS
[..]
Blijkbaar hebben we genoeg op het moment....
Jezus. Het begint wel echt sneue proporties aan te nemen nu zegquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:44 schreef halfway het volgende:
https://www.rn7.nl/20159-(...)t-rusland-en-belarus
Zwitserland, Noorwegen en IJslandquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:50 schreef NaturalScience het volgende:
Alle members van de raad van Europa willen nu opeen ook EU member worden dus.
[ afbeelding ]
Ja. Dit soort mensen heeft geen geweten en er ook geen last van dus.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:51 schreef roos94 het volgende:
Ik vraag mij af of zo iemand als Putin goed slaapt.
Link voor meer info?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:50 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, oorlogen zouden niet lang duren als soldaten zich door groepen burgers lieten tegenhouden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:48 schreef JJ76 het volgende:
[..]
https://twitter.com/MarQs(...)DF-SNln17MKrQ4Q&s=19
[ twitter ]
Morgen haalt AH nog de russische salade uit het assortimentquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:51 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Jezus. Het begint wel echt sneue proporties aan te nemen nu zeg
dat hoorde echt niet bij zijn plan ... denk dat hij nu zo iets heb van ... wtf waar ben ik aan begonnenquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:51 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit gaat niet echt zoals Putin had gepland
Oekrane bij de EU, Finland zet de NAVO weer op de agenda en nu dit.
Volgens de naam van het plaatje is het een overzicht van de leden van de raad. Waar haal je vandaan dat die allemaal bij de EU willen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:50 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen roept dat er ontzettend veel burgerdoden vallen, dan lijkt me dat uitstekend om te bencmarken met recente oorlogen van een andere wereldmacht.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen idee waarom je er een VS vs Irak topic van wil maken, dat lijkt me totaal irrelevant hier. Is er trouwens geen Lil Kleine topic waar je moet gaan zitten trollen?
Nou ja, ze kunnen zich wel heel druk om zichzelf maken en misschien vindt 'ie het toch niet zo lekker gaan als verwacht/gehoopt?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja. Dit soort mensen heeft geen geweten en er ook geen last van dus.
Nederlands schelden wint op alle fronten.quote:
Ben benieuwd of we net als 'achtung Spitfire' naar Duitsers voor een jaar of 50, ook 'ostorozhnost Bayraktar' tegen russen gaan zeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:48 schreef Forbry het volgende:
Baudet zouden ze aan zo'n Bayraktar moeten plakken
Verdere ambities met de EU voor o.a. Oekrane was wel een onderdeel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat hoorde echt niet bij zijn plan ... denk dat hij nu zo iets heb van ... wtf waar ben ik aan begonnen
die dacht een tweede krim te krijgen ... we doen dit even ...
De optie die Oekrane uitvoert ook.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ook goed, er zijn 20 opties, maar optie A heeft minder doden dan optie XYZ
De optie die we nu uitvoeren heeft mr doden.
Nee, dan zou ik er anders over denken. Is dat zo vreemd? Ik zeg toch al dat een egostisch gedachtegoed is. Anderzijds is dit niet de eerste keer dat landen met elkaar in oorlog zijn alleen omdat het nu dichterbij huis is zouden we heel Europa op het spel moeten zetten om hen te helpen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:26 schreef RAVW het volgende:
[..]
Denk je er ook zo over als je zelf in KIEV zou zitten en er elke sec bommen en raketten in slaan , en je nu al een week met angst loopt dat je misschien de einde van de dag niet haalt...
denk dat je dan heel anders naar de dingen gaat kijken
Die lui zijn echt niet bezig met kern oorlog maar met lijfbehoud
Probleem met de mentaliteit van “ik woon er toch niet”, is dat je dat maar kan volhouden tot ze voor je deur staan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:57 schreef Kiid het volgende:
[..]
Nee, dan zou ik er anders over denken. Is dat zo vreemd? Ik zeg toch al dat een egostisch gedachtegoed is. Anderzijds is dit niet de eerste keer dat landen met elkaar in oorlog zijn alleen omdat het nu dichterbij huis is zouden we heel Europa op het spel moeten zetten om hen te helpen?
Ik heb het geluk dat ik niks te maken heb met Oekrane en vind het verschrikkelijk voor hen, maar dat betekent niet dat ik mijn leven en land ervoor wil riskeren. Ik acht Rusland er zonder meer toe in staat om een nucleaire oorlog te beginnen met het Westen.
@:ludovico
Daar heb je inderdaad een punt. Alleen zou ik het dan weer niet moreel verantwoord vinden om ze compleet aan hun lot over te laten. Wat jij aangeeft heb ik ook wel eens aan gedacht, maar ik weet niet zo goed wat het zou betekenen voor de toekomst van Oekrane als ze zich niet zouden verzetten.
Daar zullen ze heel verdrietig over zijn. Nu gaan ze zeker stoppen met de oorlog.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:44 schreef halfway het volgende:
Ze doen gewoon telkens het tegenovergestelde van het 'kartel'. Dat vinden de chronische boosmensjes heerlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:39 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]
Al die afwijzende signalen bij elkaar doen natuurlijk wel iets.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Daar zullen ze heel verdrietig over zijn. Nu gaan ze zeker stoppen met de oorlog.
En xhamster de Russische pron.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:53 schreef Aether het volgende:
[..]
Morgen haalt AH nog de russische salade uit het assortiment
Nu nog Rusland bij de EU en we hebben wat in te brengen tegen VS/Chinaquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:51 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit gaat niet echt zoals Putin had gepland
Oekrane bij de EU, Finland zet de NAVO weer op de agenda en nu dit.
Dan heb ik liever dat ze alle russische hits hier van de radio weren.quote:
bovenstaande foto lijkt haast wel een schilderij van een grootmeester, qua compositiequote:
dacht ook gelijk aan de aardappeleters alleen de moderne versie er vanquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:05 schreef Bensel het volgende:
[..]
bovenstaande foto lijkt haast wel een schilderij van een grootmeester, qua compositie
zouden er een nft van moeten maken. Is er wel weer een gek die er paar honderd k voor geeftquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:05 schreef Bensel het volgende:
[..]
bovenstaande foto lijkt haast wel een schilderij van een grootmeester, qua compositie
Wat een fantastisch rijtje landen van 5, daar wil je echt tussen staanquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[ twitter ]
5 landen tegengestemd (Rusland, Belarus, Syri, Noord Korea en Eritrea)
34 landen niet gestemd.
141 landen voor.
Of Jezus bij het laatste avondmaal, die straks door Judas voor 3000 roebel aan de russen wordt overgeleverd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:06 schreef RAVW het volgende:
dacht ook gelijk aan de aardappeleters alleen de moderne versie er van
Roebel wat is datquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of Jezus bij het laatste avondmaal, die straks door Judas voor 3000 roebel aan de russen wordt overgeleverd.
Alsjeblieft niet van die domme interviews met vluchtelingen.quote:
Verhuis dan lekker naar Rusland als het je niet aanstaat dat een vriend van Putin, een extreme Russische nationalist, gecanceld wordt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
We zijn gewoon keihard aan het afglijden als land, rechtsstaat en democratie.
Coke uitdelen tegen de angstaanvallen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:11 schreef Caland het volgende:
Aapjes kijken met Wendy van Dijk, ik heb er gewoon echt geen woorden voor.
Gaat ze dan motivational speeches houden aan die grens ofzo.
Er liggen er nog wat die zijn geleverd door ene Sywert.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Alle mondmaskers kunnen die kant op iig.
De nada
Het rijtje 35 niet stemmers is ook erg sympathiek. Dat zijn net zo'n tyfus staten als die tegen stemmen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat een fantastisch rijtje landen van 5, daar wil je echt tussen staan
Waarom zou de NATO dan ook een kernoorlog riskeren wanneer het "probleem Rusland" zichzelf uiteindelijk vanzelf op gaat lossen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De NAVO vecht ook niet op voorhand.
Dat Oekraeners hun land verdedigen is volkomen logisch natuurlijk.
Die zitten maandag allemaal in de studio.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:14 schreef Jed1Gam het volgende:
800.000 mensen al het land uitgevlucht. :/
Link?quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:15 schreef LordVoldermort het volgende:
Wat een nietszeggende teksten weer van ome Joe. Putin weet ervan hoor poh
Welke lafbekken stemden niet?quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[ twitter ]
34 landen niet gestemd.
141 landen voor.
Meest faallanden inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het rijtje 35 niet stemmers is ook erg sympathiek. Dat zijn net zo'n tyfus staten als die tegen stemmen.
Van China had ik het verwacht en ook van faalstaten als Senegal, Mozambique, Vietnam. Maar Zuid-Afrika krijgt van mij weer een kruisje. Mandela draait zich om in zijn graf.
[ twitter ]
Oekrainse troepen? Maar ze gingen toch alleen drugsgebruikers, nazi's en gangsters doden. Zal wel verkeerd vertaald zijn.quote:
De minst erge uitkomst voor de wereld, is verschrikkelijk voor Oekraine.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De optie die Oekrane uitvoert ook.
Zij willen zich verdedigen, en wij doen heel omzichtig zoveel mogelijk om bij die verdediging te helpen.
Het is oorlog.
Iets verschrikkelijkers bestaat er eigenlijk niet.
"Peace for our time" is prachtig, en Chamberlain c.s. zijn misschien te hard beoordeeld en veroordeeld.
Maar bij maniakken als Hitler en Poetin is het gewoon nauwelijks mogelijk om enigszins fatsoenlijke afspraken te maken.
"“I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat.” Churchill, 13 mei 1940. Een afschuwelijke mededeling om te doen, maar Het Beest was inmiddels al lang begonnen met een krankzinnige oorlog. Churchill was enorm somber, maar ook een realist.
Dit is overigens de reden waarom het mij de laatste week enorm zwaar te moede is. Dit is diep serieuze shit. Zoals zo vaak, zou ik nu niet in de schoenen van om het even welke regeringsleider willen staan. Wat vandaag de minst slechte beslissing lijkt, kan morgen een enorme blunder blijken te zijn, en/of andersom. En we hebben er nu een nucleaire dreiging bij. Te afschuwelijk voor woorden eigenlijk.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:16 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Welke lafbekken stemden niet?
Geel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:16 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Als je dit out of context leest is het net of die 141 landen dus juist oorlog willenquote:
Veel Afrikaanse shithole landen dus, weten we meteen dat we dat continent geen cent meer hoeven te geven.quote:
Yanukovich terug als president? Z'n gigantische landgoed is er nog steeds. Kun je bezoeken als toeristische attractie. Ze wilden daarmee laten zien hoe enorm luxe het was (en hoe enorm corrupt die vent dus was). Inclusief automuseum, bowlingbaan, boksring, piratenschip, dierentuintje en eigen kassen en voedsellaboratorium.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:33 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Last Updated: 2nd March, 2022 16:37 IST
Russia Brings Ex-Ukraine Prez To Minsk Talks; Putin Wants Him To Replace Zelensky: Reports
In a massive development, Russia has brought former Ukrainian President Viktor Yanukovych to Minsk, state media reported on Wednesday.
China, India, Pakistan en nog wat andere shithole landen waar Rusland invloed heeft gekocht.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:16 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Mij viel Zuid-Afrika ook erg op. Wat zou de reden daarvoor zijn?quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het rijtje 35 niet stemmers is ook erg sympathiek. Dat zijn net zo'n tyfus staten als die tegen stemmen.
Van China had ik het verwacht en ook van faalstaten als Senegal, Mozambique, Vietnam. Maar Zuid-Afrika krijgt van mij weer een kruisje. Mandela draait zich om in zijn graf.
[ twitter ]
En nagenoeg alle andere post-Sovjet staten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Qua geel (niet gestemd) misschien alleen opvallend: India en Vietnam
Volgens mij bij China, wat zich ook onthield van stemmen. Zal dus wel invloed hebben gehad.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zit Zuid-Afrika er vuistdiep in bij de Russen?
Wat een mensonterende apenlanden. Zuid-Afrika ook, man man man.quote:
Het is inderdaad diep triest dat we dergelijke landverraders in de tweede kamer hebben zitten. Snel voor een door zijn kliek zo geliefd tribunaal gooien maar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
We zijn gewoon keihard aan het afglijden als land, rechtsstaat en democratie.
En nu? Denk je dat Putin zich daar iets van aantrekt? En de hele EU en NATO hebben voor gestemd, maar dat betekent niet dat ze iets zullen doen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[ twitter ]
34 landen niet gestemd.
141 landen voor.
Op mijn beurt vind ik het opvallend dat Afghanistan met 'het westen' mee stemtquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Edit: Vietnam waarschijnlijk door de sterke invloed van China.
China stemde in elk geval niet tegen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij bij China, wat zich ook onthield van stemmen. Zal dus wel invloed hebben gehad.
India laveert een beetje tussen Rusland en het westen, zie bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Edit: Vietnam waarschijnlijk door de sterke invloed van China.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:21 schreef Forbry het volgende:
[..]
Mij viel Zuid-Afrika ook erg op. Wat zou de reden daarvoor zijn?
Zuid-Afrika behoort met China, Brazili, Rusland en India bij een clubje van opkomende economien. Die houden overal elkaars handje vast.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:21 schreef Forbry het volgende:
[..]
Mij viel Zuid-Afrika ook erg op. Wat zou de reden daarvoor zijn?
Zo bezien is bv de stem van Eritrea ook opvallend of eigenlijk wel van tal van landen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:24 schreef D_A het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
BBC had er een aardig verhaaltje over.
https://www.bbc.com/news/world-africa-60506765
Dat geldt denk ik voor half Afrika. Dat continent is zo onderhand eigendom van China.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij bij China, wat zich ook onthield van stemmen. Zal dus wel invloed hebben gehad.
Ik vermoed van niet. Er is een reden dat ik al jaren geen Nederlandse TV meer kijk en dit is er een van.quote:
Russische provincie toch? Wel duidelijk maken dat genocide geen optie is en er dan alsnog wordt ingegrepen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:57 schreef Kiid het volgende:
Daar heb je inderdaad een punt. Alleen zou ik het dan weer niet moreel verantwoord vinden om ze compleet aan hun lot over te laten. Wat jij aangeeft heb ik ook wel eens aan gedacht, maar ik weet niet zo goed wat het zou betekenen voor de toekomst van Oekrane als ze zich niet zouden verzetten.
De tv wereld doet al jaren alsof de kijker een debiel is.quote:
Wendy die aan de grens vluchtelingen interviewt in steenkolen Engels, "so sorry voor joe" terwijl Maan en Snollebollekes optreden in de studio.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De tv wereld doet al jaren alsof de kijker een debiel is.
Ik hoop dat Claudia de Breij nog een mooi liedje komt zingen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Wendy die aan de grens vluchtelingen interviewt in steenkolen Engels, "so sorry voor joe" terwijl Maan en Snollebollekes optreden in de studio.
Niet de Taliban, zij worden niet erkendquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:25 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Is dat de Taliban of zit de oude regering nog in de VN namens Afghanistan?
Er kijken enkel nog debielen tv, dus dat kloptquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De tv wereld doet al jaren alsof de kijker een debiel is.
'Vlissingen zet de joker in'quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Wendy die aan de grens vluchtelingen interviewt in steenkolen Engels, "so sorry voor joe" terwijl Maan en Snollebollekes optreden in de studio.
Gelukkig kunnen we daar maandag in een topic ergens vast wel ff over kankeren om het een beetje kwijt te kunnen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Die hadden nog een historisch appeltje te schillen met de russenquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:23 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Op mijn beurt vind ik het opvallend dat Afghanistan met 'het westen' mee stemt
Russen in je land is gewoon een risicofactor; voor je het weet komt Vlad de boel hier met clusterbommen denazificeren om die vijf Russische wandelaars te beschermen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:51 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Jezus. Het begint wel echt sneue proporties aan te nemen nu zeg
Stamt nog uit de tijd van de sancties tegen Zuid-Afrika vanwege apartheid?quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Avondje Nederlandse TV en die kernbommen van Putin klinken een stuk minder erg.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen we daar maandag in een topic ergens vast wel ff over kankeren om het een beetje kwijt te kunnen.
Ja nu weten we het welquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:32 schreef Caland het volgende:
Of Wendy van Dijk die aan de grens vermomd vluchtelingen gaat interviewen, dan dat masker van haar porum aftrekt en dan is het zo'n wijf die ze ook niet kennen.
Ja, dit kon Daniel Arends beter.
Ik denk dat onze Marco B. heel blij is met deze oorlog. Niemand is meer bezig met het nieuws rondom zijn persoon.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:34 schreef Tengano het volgende:
Is eigenlijk ook wel een mooie gelegenheid voor Marco B. die dan zijn worchild imago weer een beetje nieuw leven in kan blazen.
Dat viel me ook op. Verrassend.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:23 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja, kan hij lekker aan die Oekraense meisjes gaan zitten. Doe dat nou niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:34 schreef Tengano het volgende:
Is eigenlijk ook wel een mooie gelegenheid voor Marco B. om zijn worchild imago weer een beetje nieuw leven in kan blazen.
Mooi gezegd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De optie die Oekrane uitvoert ook.
Zij willen zich verdedigen, en wij doen heel omzichtig zoveel mogelijk om bij die verdediging te helpen.
Het is oorlog.
Iets verschrikkelijkers bestaat er eigenlijk niet.
"Peace for our time" is prachtig, en Chamberlain c.s. zijn misschien te hard beoordeeld en veroordeeld.
Maar bij maniakken als Hitler en Poetin is het gewoon nauwelijks mogelijk om enigszins fatsoenlijke afspraken te maken.
"“I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat.” Churchill, 13 mei 1940. Een afschuwelijke mededeling om te doen, maar Het Beest was inmiddels al lang begonnen met een krankzinnige oorlog. Churchill was enorm somber, maar ook een realist.
Dit is overigens de reden waarom het mij de laatste week enorm zwaar te moede is. Dit is diep serieuze shit. Zoals zo vaak, zou ik nu niet in de schoenen van om het even welke regeringsleider willen staan. Wat vandaag de minst slechte beslissing lijkt, kan morgen een enorme blunder blijken te zijn, en/of andersom. En we hebben er nu een nucleaire dreiging bij. Te afschuwelijk voor woorden eigenlijk.
China neemt ons over allen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat geldt denk ik voor half Afrika. Dat continent is zo onderhand eigendom van China.
Ik zou Marco B. nu niet alleen laten met een jonge vluchtelinge.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:34 schreef Tengano het volgende:
Is eigenlijk ook wel een mooie gelegenheid voor Marco B. om zijn worchild imago weer een beetje nieuw leven in kan blazen.
Servi is ook positiefquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:23 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
US Intelligence schat het ook rond de 6000 ja. Maar de Oekraense verliezen zijn ook zoiets.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:32 schreef polderturk het volgende:
Ik kan je met zekerheid vertellen dat er veel meer doden aan Russische zeide zijn dan 498. Want alleen aan visueel grconfirmeerde verliezen zijn er 445 verliezen aan Russische kant. Die 6000 kan wel kloppen.
[ twitter ]
Trouwens ook wel opvallend, Armenie en Azerbaijan stemmen niet voorquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[ twitter ]
34 landen niet gestemd.
141 landen voor.
Armeni heeft Rusland nodig als steun in de regio.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Trouwens ook wel opvallend, Armenie en Azerbaijan stemmen niet voor
quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:28 schreef Momo het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-slachtoffers-oorlog
Zet je Ali B er bij als 2de persoon dan mag het weer, want je mag als man op je werk niet alleen zijn met minder jarige in de opvangquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:36 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik zou Marco B. nu niet alleen laten met een jonge vluchtelinge.
Ik dacht vanmiddag al dat wellicht John de Mol ook een beetje aan de knoppen had gedraaid met die situatie tussen Rusland en Oekraine. Niemand heeft het meer over al die commotie bij de Voice. Onderschat hem niet hoorquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik denk dat onze Marco B. heel blij is met deze oorlog. Niemand is meer bezig met het nieuws rondom zijn persoon.
Dit kan echt niet. Echt niet.quote:
Armeni is voor haar veiligheid volledig afhankelijk van Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:36 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:
Je zou toch zeggen dat Armeni zich wel uit zou spreken tegen genocide en zulks.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Armeni is voor haar veiligheid volledig afhankelijk van Rusland.
Misschien kunnen we het net doen als die Russen! Haar wijsmaken dat ze voor een showtje naar de grens gaat, maar ondertussen naar Kiev rijden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:39 schreef Pedroso het volgende:
Kan Wendy niet vanuit Kiev live verslag doen van de bombardementen ?
Paar snuifjes nemen vooraf en ze kan de hele wereld aan.
Koekhappen en geel/blauwe tompouce.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:34 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Avondje Nederlandse TV en die kernbommen van Putin klinken een stuk minder erg.
Armenen lopen achter Rusland aan vanwege ruzie met Azerbaijan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dank je. In de Gelderlander stond alleen dat ze het zouden gaan bespreken. Maar dit bericht is dus eerder idd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Apartheid? Gezien de origine van het woord is dat niet iets dat de Russen hebben ingevoerd. Het westen is niet overal even geliefd op de wereld door gebeurtenissen uit het verleden, maar dat lijken we ons hier niet altijd te beseffen. "Dat was vroeger, nu niet meer, dus dat is niet relevant of speelt geen rol meer" is daar totaal niet vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit is echt een kul redenatie om zoveel redenen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Apartheid? Gezien de origine van het woord is dat niet iets dat de Russen hebben ingevoerd. Het westen is niet overal even geliefd op de wereld door gebeurtenissen uit het verleden, maar dat lijken we ons hier niet altijd te beseffen. "Dat was vroeger, nu niet meer, dus dat is niet relevant of speelt geen rol meer" is daar totaal niet vanzelfsprekend.
Welke veiligheid?quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Armeni is voor haar veiligheid volledig afhankelijk van Rusland.
Het begint hier wel een beetje de verkeerde kant op te gaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:44 schreef halfway het volgende:
Laat me raden: die vele redenen ga je vast niet opnoemen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is echt een kul redenatie om zoveel redenen.
Wtf Wendy van dijk?!!!! Dat moet echt een grap zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |