Ik denk dat we de ontkenningsfase over waarom mensen niet in een trein mochten, wel gepasseerd zijn toch? Kwestie van kop uit het zand halen en accepteren dat het racisme is, dat lijkt me niet meer dan redelijk. Je struikelt over het bewijsmateriaal. Als je ziet hoeveel racistisch gedachtegoed hier al heerst - het stikt hier van de overduidelijk racistische users - dan is het ook niet heel moeilijk voor te stellen dat het daar ook het geval is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vond het ook storend, ze lieten de beelden zien van donkere mannen die uit de trein gezet werden, en de voice-over vertelde over racisme in Oekrane. Dat is dan altijd nog vermeend racisme, want er kunnen heel goed andere redenen zijn waardoor deze mannen niet mee mochten. Sowieso mogen alle Oekraense mannen tussen de 18 en 60 jaar het land niet meer uit.
Grapje tussendoor moet kunnen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:29 schreef sp3c het volgende:
ik wil een grapje maken over niet met de trein naar Polen mogen maar ik weet niet of dat een goed idee is jongons
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
Het is niet alsof de mannen een keuze hebben natuurlijk, maar absoluutquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:31 schreef descon het volgende:
[..]
Verschil zie je nu toch ook wel kwa vluchtelingen. Gaat bij afghanen / syriers net andersom....die sturen gezonde mannen naar het westen en die halen hun gezin dan pas over via het vliegtuig.
Oekrainers sturen hun vrouw en kinderen en gaan zelf vechten. Zegt wat mij betreft al iets over de insteek/mentaliteit.
Dat was vanochtend ook al.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:31 schreef StaceySinger het volgende:
Russisch leger claimt inname Oekraense stad Cherson
https://www.telegraaf.nl/(...)raiense-stad-cherson
Ofwel: 'Internet, kenne jullie ff helpen?'quote:
Nou ja, je gezien vanuit Afghanistan naar Europa sturen gaat wat lastiger. Eerst zelf via mensen smokkelaars maar het westen gaan en vervolgens je gezin importeren is makkelijker en brengt minder risico met zich mee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:31 schreef descon het volgende:
[..]
Verschil zie je nu toch ook wel kwa vluchtelingen. Gaat bij afghanen / syriers net andersom....die sturen gezonde mannen naar het westen en die halen hun gezin dan pas over via het vliegtuig.
Oekrainers sturen hun vrouw en kinderen en gaan zelf vechten. Zegt wat mij betreft al iets over de insteek/mentaliteit.
Nederland is in elk geval niet "de regio" vanuit Afghanistan bekeken. Wat mij betreft worden vluchtingen opgevangen in hun eigen contreien.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:34 schreef Ufopiloot51 het volgende:
[..]
Nou ja, je gezien vanuit Afghanistan naar Europa sturen gaat wat lastiger. Eerst zelf via mensen smokkelaars maar het westen gaan en vervolgens je gezin importeren is makkelijker en brengt minder risico met zich mee.
Ben het wel met je eens dat die gezonde mannen beter hun eigen land kunnen verdedigen dan vluchten.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meeste Afghanen e.d. hebben inderdaad geen gegronde reden om naar Europa te gaan. Of gaan Afrika en Azi nu ook grote hoeveelheden Oekraense vluchtelingen opvangen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland is in elk geval niet "de regio" vanuit Afghanistan bekeken. Wat mij betreft worden vluchtingen opgevangen in hun eigen contreien.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:31 schreef StaceySinger het volgende:
Russisch leger claimt inname Oekraense stad Cherson
https://www.telegraaf.nl/(...)raiense-stad-cherson
Oekraine ontkent. Blijft lastig zulke berichtenquote:Oekrane: Russen hebben Cherson niet ingenomen
Het Oekraense ministerie van Defensie spreekt tegen dat de zuidelijke havenstad Cherson volledig in handen is van de Russen. Dat meldt CNN. Het ministerie van Defensie in Moskou zei vanochtend dat de stad was ingenomen door Russische troepen.
Een woordvoerder van het Oekraense ministerie zegt dat er "volgens onze informatie" nog altijd wordt gevochten. "De stad is niet helemaal ingenomen, sommige delen hebben wij nog onder controle." Het is onduidelijk wat er klopt van deze claim.
Feesboek moet je sowieso niet serieus nemen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:38 schreef Halcon het volgende:
Oekrane heeft meer drones gehad van Turkije staat op Feesboek.
Het is wel de feesboek van de minster van defensiequote:Op woensdag 2 maart 2022 11:39 schreef HSG het volgende:
[..]
Feesboek moet je sowieso niet serieus nemen.
Je zegt zelf dat het niet moeilijk voor te stellen is dat het racisme is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik denk dat we de ontkenningsfase over waarom mensen niet in een trein mochten, wel gepasseerd zijn toch? Kwestie van kop uit het zand halen en accepteren dat het racisme is, dat lijkt me niet meer dan redelijk. Je struikelt over het bewijsmateriaal. Als je ziet hoeveel racistisch gedachtegoed hier al heerst - het stikt hier van de overduidelijk racistische users - dan is het ook niet heel moeilijk voor te stellen dat het daar ook het geval is.
Dat hep gestaan op Feesboek?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is wel de feesboek van de minster van defensie
In een incognitovenster opent die prima.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Magdalena (MP van Zweden) heeft vanmorgen ook een toespraak gehouden. Nemen het hier wel serieus met alle dreigementen vanuit Rusland.
Mooie toespraak. Volgens mij staat vertaling achter een paywall of kunnen jullie dit ook lezen?
https://www.thelocal.se/2(...)peech-to-the-nation/
Precies, dat maakt dat gezeur van 'ze willen alleen blanken opvangen' zo hypocriet. Is er een conflict in Azi of Afrika, dan moet iedereen in Europa opgevangen worden. Is er een conflict in Europa, dan wordt iedereen ook in Europa opgevangen. Het tweede is logisch; het eerste niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar dat hoeven ze wat mij betreft ook niet, omdat dat niet in de regio is vanuit hun bezien. Een vluchteling uit de Oekraine heeft net zoveel in Zambia te zoeken als 'n Afghaan in Nederland.
Over de reden dat al die lui naar Nederland komen hoeven we ook niet heel naief te zijn.
Ja, naast het feit dat er dus legio bewijs is dat het racisme is, is het ook niet moeilijk voor te stellen. Snap je?? Dat het dus geen grote stap voor je zou moeten zijn om vanuit het bewijs naar de conclusie te komen. Kun je dan nu je kop uit het zand halen en gewoon accepteren dat het racisme is wat die mensen daar houdt?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het niet moeilijk voor te stellen is dat het racisme is.
Het is niet zonder bewijsquote:Helemaal prima, maar een nieuwsdienst zou de feiten weer moeten geven. En als je een internetfilmpje zonder context bestempeld als racisme, zonder bewijs, ben je niet bepaald objectief bezig.
Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Rusland is daar bezig steden in puin te schieten, heeft al duizenden mensen in dat proces vermoord en dan wil je nu Oekraine als racistisch wegzetten omdat in de totale paniek een incident (zoals we dat hier noemen) plaatsvindt? Je hebt ook in Nederland de ergste racisten, en wat nu?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik denk dat we de ontkenningsfase over waarom mensen niet in een trein mochten, wel gepasseerd zijn toch? Kwestie van kop uit het zand halen en accepteren dat het racisme is, dat lijkt me niet meer dan redelijk. Je struikelt over het bewijsmateriaal. Als je ziet hoeveel racistisch gedachtegoed hier al heerst - het stikt hier van de overduidelijk racistische users - dan is het ook niet heel moeilijk voor te stellen dat het daar ook het geval is.
Altijd maar dat wegkijken...
Dit gaat om mensen die niet weg kunnen komen voor bombardementen waardoor ze dood gaan. Ik zou willen dat ze niet dood gaan. Dat wil ik bereiken. Daarvoor helpt het als ze niet door racisme worden tegengehouden en het loodje leggen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Rusland is daar bezig steden in puin te schieten, heeft al duizenden mensen in dat proces vermoord en dan wil je nu Oekraine als racistisch wegzetten omdat in de totale paniek een incident (zoals we dat hier noemen) plaatsvindt? Je hebt ook in Nederland de ergste racisten, en wat nu?
Dit ja.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:43 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Precies, dat maakt dat gezeur van 'ze willen alleen blanken opvangen' zo hypocriet. Is er een conflict in Azi of Afrika, dan moet iedereen in Europa opgevangen worden. Is er een conflict in Europa, dan wordt iedereen ook in Europa opgevangen. Het tweede is logisch; het eerste niet.
Wat is het probleem om te benoemen dat iets duidelijk racistisch is. Ik bedoel natuurlijk we zitten hier op fok! dus racisme bestaat niet en anders zijn niet blanken de grootste racisten. Maar kom op moet het echt zo zwart-wit zijn dat omdat Oekraine aangevallen wordt ze in het hele land helemaal niets meer fout kunnen doen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Rusland is daar bezig steden in puin te schieten, heeft al duizenden mensen in dat proces vermoord en dan wil je nu Oekraine als racistisch wegzetten omdat in de totale paniek een incident (zoals we dat hier noemen) plaatsvindt? Je hebt ook in Nederland de ergste racisten, en wat nu?
Weten niet eens heel goed of de Polen of Oekrane ze weert in dit geval, of is dat wel duidelijk? Is het puur op uiterlijk of speelt er bijvoorbeeld meer? Ouderen en vrouwen met kinderen eerst misschien? Geen idee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik had laatste een live stream op Youtube gezien over de vluchtelingen die de Poolse grens overkomen. Ik heb genoeg Afrikanen gezien.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weten niet eens heel goed of de Polen of Oekrane ze weert in dit geval, of is dat wel duidelijk? Is het puur op uiterlijk of speelt er bijvoorbeeld meer? Ouderen en vrouwen met kinderen eerst misschien? Geen idee.
Het kan ook pure en keiharde racisme zijn, sluit het echt niet uit, maar een filmpje van een paar seconden zonder enige context en/of vertaling van wat er gezegd wordt is nou niet echt een bewijs van grootschalig racisme.
Het is wel tempting jaquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:48 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Koopkansen. Ik blijf het niet zeggen mensen
Ja... het ziet er wel interessant uit.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:48 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Leuk jaquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
@:sp3c @:sp3c @:sp3c @:sp3c @:sp3c
@:Eyjafjallajoekullquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je bent toch mod? Doe dan gewoon eens iets aan die teringdebielen die hier de hele tijd smalend met termen als BLM/woke strooien - woorden die alleen vanuit die hoek gebruikt worden - en niet willen erkennen wat er gebeurt in Oekrane zodra het gaat om Afrikanen. Dan word je vanzelf minder gementioned.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:48 schreef sp3c het volgende:
houd alstjeblieft op met deze onzin discussie
open er een topic over, mention mij daar niet
ok!quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:51 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je bent toch mod? Doe dan gewoon eens iets aan die teringdebielen die hier de hele tijd smalend met termen als BLM/woke strooien - woorden die alleen vanuit die hoek gebruikt worden - en niet willen erkennen wat er gebeurt in Oekrane zodra het gaat om Afrikanen. Dan word je vanzelf minder gementioned.
@Eyjafjallajoekullquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Probeer mij nu maar eens de mentionen zonder naar mn username te kijken![]()
Handig! Ik kan zelf namelijk niet op een nieuw device inloggen zonder eerst naar wikipedia pagina te moeten browsen van deze vulkaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
@:Eyjafjallajoekull
Je staat in mijn autocorrect
Geen idee wat voor aandelen dat precies zijn, maar bijv.quote:
goede vraagquote:
lekker belangrijkquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:54 schreef grrrrg het volgende:
Lol, alweer geblokkeerd op de FP, omdat ik schreef dat er opvallend veel redactieleden van Fok Rusland lijken te steunen in de oorlog die ze zijn begonnen in Oekrane
Gaan ze failliet, word het Gas genationaliseerd, en dan heb je een lege huls.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:48 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Is het zo erg daar inmiddels?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:54 schreef grrrrg het volgende:
Lol, alweer geblokkeerd op de FP, omdat ik schreef dat er opvallend veel redactieleden van Fok Rusland lijken te steunen in de oorlog die ze zijn begonnen in Oekrane
Stoer manquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:54 schreef grrrrg het volgende:
Lol nee. Gewoon met halve krachten met jeugd erin gegaan en het wel denken te kunnen maken. Noem het eerder misplaatste arrogantie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus nu de aanval vastgelopen is is dat ineens deel van het plan?
quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Handig! Ik kan zelf namelijk niet op een nieuw device inloggen zonder eerst naar wikipedia pagina te moeten browsen van deze vulkaan.
Prima dan noemen we het racisme ook allemaal goed.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Altijd maar dat wegkijken...
zit toch wel veel speciale eenheden tussen hoor volgens mij, niet alleen de jeugd met halve krachtquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Lol nee. Gewoon met halve krachten met jeugd erin gegaan en het wel denken te kunnen maken. Noem het eerder misplaatste arrogantie.
Da's het risico van beleggen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gaan ze failliet, word het Gas genationaliseerd, en dan heb je een lege huls.
Ergens wel bizar hoe vaak dat voorkomt, niet alleen in Rusland maar ook daarbuiten (denk bijvoorbeeld aan de Amerikanen die ineens de National Guard moesten oproepen om hun troepen in Irak te ondersteunen). Om de een of andere reden denkt elk land elke keer dat het deze keer toch echt wel anders zal zijn, alle anderen hadden het mis om te denken dat het een quick and easy invasion zou worden maar dit wordt de uitzondering.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Lol nee. Gewoon met halve krachten met jeugd erin gegaan en het wel denken te kunnen maken. Noem het eerder misplaatste arrogantie.
Ik heb eens mijn vriendin (is Oekraiense) laten luisteren naar die video.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:46 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit gaat om mensen die niet weg kunnen komen voor bombardementen waardoor ze dood gaan. Ik zou willen dat ze niet dood gaan. Dat wil ik bereiken. Daarvoor helpt het als ze niet door racisme worden tegengehouden en het loodje leggen.
Wat wil jij bereiken?
Tuurlijk, maar hier lijkt het wel een aannemelijke mogelijkheid.quote:
Jaquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is het zo erg daar inmiddels?
Ze hebben weinig keuze. Vechten, of de cel/de dood in.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:59 schreef torentje het volgende:
Die Putin heeft wel heel veel soldaten die beschaafdheid niet hoog in het vaandel hebben staan. Elk beschaafd mens zou namelijk al gedeserteerd zijn, vlak na het bevel om te schieten op doelen in buurlanden.
Hadden we toch Gabe Newell president van de VS moeten maken. Dan was er nooit een 3e deel gekomenquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:01 schreef roos94 het volgende:
Ren van der Gijp verwacht dat de Derde Wereldoorlog over n week losbarst als het Russische volk niet in opstand komt tegen president Vladimir Poetin. “Je kunt niet alleen maar toekijken.”
Op het moment dat de nato zich ermee gaat bemoeien krijg je gewoon een kernoorlog, is de oorlog ook zo weer voorbij.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:01 schreef roos94 het volgende:
Ren van der Gijp verwacht dat de Derde Wereldoorlog over n week losbarst als het Russische volk niet in opstand komt tegen president Vladimir Poetin. “Je kunt niet alleen maar toekijken.”
Ja, het kan. Vind het lastig te beoordelen. Behoefte naar hun product, dat blijft. In hoeverre Rusland dat per se via Gazprom wil laten lopen, kun je je afvragen, ja.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar hier lijkt het wel een aannemelijke mogelijkheid.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Handig! Ik kan zelf namelijk niet op een nieuw device inloggen zonder eerst naar wikipedia pagina te moeten browsen van deze vulkaan.
Nee die heeft er verstand van.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:01 schreef roos94 het volgende:
Ren van der Gijp zegt dat? Toe maar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:01 schreef roos94 het volgende:
Zit al jaren ook op tv.. maargoed.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:05 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nee die heeft er verstand van.
Moest ff googlen wie het was, waarom benoem je zo iemand?
Echt nog nooooit van gehoord, is het een oud voetballer ;')
Als die gasprijs maar omlaag gaat dan vind ik het bestquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op het moment dat de nato zich ermee gaat bemoeien krijg je gewoon een kernoorlog, is de oorlog ook zo weer voorbij.
De bekende geopoliticus Ren van der Gijp.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:01 schreef roos94 het volgende:
Gelukkig. Altijd al willen weten wat een voetbal analist er van vondquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:01 schreef roos94 het volgende:
Aanval is de beste verdediging of zoiets denk ik.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Gelukkig. Altijd al willen weten wat een voetbal analist er van vond
Geen VI kijkenquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:05 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nee die heeft er verstand van.
Moest ff googlen wie het was, waarom benoem je zo iemand?
Echt nog nooooit van gehoord, is het een oud voetballer ;')
Hij heeft van heel veel dingen verstand en goede meningen, maar dit?quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:01 schreef roos94 het volgende:
Ik bedoel dit niet lullig hoor, maar is het niet juist een probleem dat je het - als we deze user moeten geloven - je daar op de FP simpelweg geband wordt als jouw mening de redactie (klaarblijkelijk) niet aanstaat?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:55 schreef sp3c het volgende:
als we over de FP gaan lopen zeuren krijg je hier ook een ban he
ik zeg het maar vast
quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:09 schreef Red_85 het volgende:
Hij heeft van heel veel dingen verstand en goede meningen, maar dit?
En als het wel ok is, doe dan de mening van Albert Verlinde er ook nog maar bijquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als we hier serieus gaan posten wat Rene van der Gijp ervan vindt dan kunnen we beter een slotje aanvragen voor dit topic
Onze eigen niet ter zake doende meningen zijn voldoende inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als we hier serieus gaan posten wat Rene van der Gijp ervan vindt dan kunnen we beter een slotje aanvragen voor dit topic
Vergeet Connie Witteman nietquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
En als het wel ok is, doe dan de mening van Albert Verlinde er ook nog maar bij
Ik denk wel dat een grotere weerstand in Rusland zelf de enige oplossing voor het conflict nu is. Zolang Poetin er zit, veranderd er niets.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De bekende geopoliticus Ren van der Gijp.
De sleutel ligt niet bij de bevolking van Rusland. Ja, tenzij ze met miljoenen tegelijk het Kremlin zouden bestormen. Maar dat gaat niet gebeuren en dat heeft weinig gevolgen voor of er wel of geen WW3 uit gaat breken.
Denk niet dat het volk daar in opstand komt. Sowieso is het schrikbarend hoe gebrainwashed de bevolking daar is. Jarenlang zijn ze natuurlijk blootgesteld aan de Russische media/waarheid en is het zeer lastig onafhankelijk nieuws daar te vergaren. De meerderheid denkt dus dat Rusland in haar recht staat en dat Oekraine bevrijd moet worden door het Russische leger. De soldaten (in de lagere rangen) denken dat ook.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:01 schreef roos94 het volgende:
Fok!/NWS eensgezind over Rene van de Gijp. Het lijkt de wereld wel t.o.v. Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
En helaas zal enig protest daartegen hardhandig neergeslagen worden, elke keer weer. En de EU en NATO zullen het veroordelen, maar niks doen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oekraine gaat Rusland worden. Een vazalstaat is teveel risico vermoed ik.
Als je buurman tot de inner circle van Poetin behoort of zo, dan is dat interessant. Misschien als het 'n bekende Rus is, ook wel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Onze eigen niet ter zake doende meningen zijn voldoende inderdaad.
Of moet ik ook een gespreksverslag doen van wat mijn buurman over de situatie denkt? Dat is ongeveer net zo relevant namelijk.
Z'n kijk op voetbal is prima.quote:
Behalve de Frontpage. Blijkbaar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Fok!/NWS eensgezind over Rene van de Gijp. Het lijkt de wereld wel t.o.v. Rusland.
Maar als er al iets gebeurd, en dat is een hele grote als, is het stukken waarschijnlijker dat het om een paleiscoup gaat dan een grote volksopstand.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:12 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik denk wel dat een grotere weerstand in Rusland zelf de enige oplossing voor het conflict nu is. Zolang Poetin er zit, veranderd er niets.
Ik weet eigenlijk niet of de meerderheid er echt zo over denkt. Ik denk dat de meerderheid eerder heel bewust onverschillig is. Maar ik wacht nog even de mening van Ren van der Gijp af als je het niet erg vindt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Denk niet dat het volk daar in opstand komt. Sowieso is het schrikbarend hoe gebrainwashed de bevolking daar is. Jarenlang zijn ze natuurlijk blootgesteld aan de Russische media/waarheid en is het zeer lastig onafhankelijk nieuws daar te vergaren. De meerderheid denkt dus dat Rusland in haar recht staat en dat Oekraine bevrijd moet worden door het Russische leger. De soldaten (in de lagere rangen) denken dat ook.
Tja, en dan heeft Poetin al die gasvelden (of wat het ook is) in de Zwarte Zee. Als niemand het wil kopen, dan heb je er ook weinig aan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij heeft van heel veel dingen verstand en goede meningen, maar dit?
Al dat gezeur over woIII is blablabla.
Wat die uitkomst ook gaat zijn, rusland zal gesoleerd raken van de rest van de wereld. Enige verschil is, is het met of zonder Ukrane is.
Dit ja.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
hatsikideeeeeeeeeequote:Op woensdag 2 maart 2022 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Valt me nog mee dat zijn mening niet "ah joh, laat gaan joh" is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Z'n kijk op voetbal is prima.
Z'n kijk op het gedrag van politici is prima.
Z'n meningen over het idiote gedrag van bekenden is ook grappg.
Vind hem wel leuk. Alleen over woIII beginnen is kansloos.
https://www.ekathimerini.(...)triates-in-mariupol/quote:A humanitarian corridor was set to be opened Wednesday for the evacuation of Greek nationals from the Ukrainian port city of Mariupol as Russia’s invasion of the former Soviet republic continues.
The convoy is scheduled to travel from Mariupol to Ukraine’s southeastern Zaporizhzhya region before crossing into Moldova.
Consul General Manolis Andoulakis will remain in Mariupol, the heart of the ethnic Greek community dating back to the 18th century.
At least 10 ethnic Greeks died by Russian air strikes close to Mariupol last month.
I wishquote:
Gaskraan naar Europa dicht, en naar Azie open. Dan gooien we China gewoon nog een gigantisch land met enorme voorraden aan grondstoffen in de schoot. Kan er nog wel bij na Afrika en Australie waar ze de boel al controleren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan gaan we hem net zolang sanctioneren en guerrilla’s in de Oekrane steunen totdat Rusland langzaam uitholt. Veel ongunstiger voor hem.
We hoeven ook geen lieve koekjes met hem te bakken. (Terwijl we moeten blijven voorkomen dat het verder escaleert)
Je bent wel altijd wakkerquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
I wish
ik moet gewoon lachen om domme dingen
Je vergeet zijn mening over Woke.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Z'n kijk op voetbal is prima.
Z'n kijk op het gedrag van politici is prima.
Z'n meningen over het idiote gedrag van bekenden is ook grappg.
Vind hem wel leuk. Alleen over woIII beginnen is kansloos.
Het Russische volk is sowieso vrij onverschillig. Wil je dus onafhankelijke informatie horen dat moet je sowieso proactief zijn, toegang tot internet hebben en zonodig weten hoe je blokkades op internet kunt omzeilen. Je hebt het dus over een zeer kleine doelgroep ten opzichte van de totale populatie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of de meerderheid er echt zo over denkt. Ik denk dat de meerderheid eerder heel bewust onverschillig is. Maar ik wacht nog even de mening van Ren van der Gijp af als je het niet erg vindt.
Als de bevolking er echt zo gebrainwashed zou zijn, dan zou Poetin zonder manipulatie alle verkiezingen ruim winnen. Dat doet ie niet. Het leeuwendeel van de mensen weet wat Poetin doet en hoe dat Rusland in een hoek zet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of de meerderheid er echt zo over denkt. Ik denk dat de meerderheid eerder heel bewust onverschillig is. Maar ik wacht nog even de mening van Ren van der Gijp af als je het niet erg vindt.
Dat zou ik op dit moment ook wel willen zijn.quote:
Ja, ook goed.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je vergeet zijn mening over Woke.
wie durft?quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het Russische volk is sowieso vrij onverschillig. Wil je dus onafhankelijke informatie horen dat moet je sowieso proactief zijn, toegang tot internet hebben en zonodig weten hoe je blokkades op internet kunt omzeilen. Je hebt het dus over een zeer kleine doelgroep ten opzichte van de totale populatie.
Marginaal figuur in Rusland inderdaad die ook helemaal geen fijne standpunten heeft mocht hij aan de macht komen. Dat hij het durft op te nemen tegen Putin is het enige wat je hem positief na kunt geven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:14 schreef Scrummie het volgende:
Zo'n Navalny, is er berhaupt iets bekend over hoeveel steun zo'n man heeft bij de bevolking in Rusland? Denk het niet eigenlijk.
Moet er nou echt voor de honderdduizendste keer worden uitgelegd dat je niet zomaar eventjes gas aan andere landen kan verkopen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Gaskraan naar Europa dicht, en naar Azie open. Dan gooien we China gewoon nog een gigantisch land met enorme voorraden aan grondstoffen in de schoot. Kan er nog wel bij na Afrika en Australie waar ze de boel al controleren.
volgens de Russen 1 op dit momentquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:18 schreef hangtime het volgende:
Heeft iemand ergens up2date informatie over de verliezen van de Russen tot nu toe?
Klopt, gesloten allemaal, mag niet in gehandeld worden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Staat nu een bericht bij DeGiro dat je niet eens kan handelen in russische producten. Dus vraag me af of je uberhaupt ergens Gazprom kan kopen? (niet dat ik dat van plan ben)
Op het NOS journaal hoorde ik net iets van 6500 Russen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:18 schreef hangtime het volgende:
Heeft iemand ergens up2date informatie over de verliezen van de Russen tot nu toe?
Af en toe brengen de Oekrainers cijfers naar buiten, maar die kan je beter niet serieus nemen, die hebben het over minimaal 8000 doden aan Russische kant. De Russen zijn zuinig met aantallen noemen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:18 schreef hangtime het volgende:
Ik verkoop Gazprom certificaten. DM me.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Staat nu een bericht bij DeGiro dat je niet eens kan handelen in russische producten. Dus vraag me af of je uberhaupt ergens Gazprom kan kopen? (niet dat ik dat van plan ben)
oekraine zegt nu 6k, maar zal wel met een flinke korrel zout genomen moeten worden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens de Russen 1 op dit moment
was ergens een document dat sprak over 4300 doden maar of dat echt is?
6000 heeft Zelensky gezegd, exclusief de die van deze nacht.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens de Russen 1 op dit moment
was ergens een document dat sprak over 4300 doden maar of dat echt is?
China is niet gebaat bij een conflict met het westen. Je ziet nu al dat ze Putin niet (openlijk) steunen maar zich min of meer neutraal opstellenquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Gaskraan naar Europa dicht, en naar Azie open. Dan gooien we China gewoon nog een gigantisch land met enorme voorraden aan grondstoffen in de schoot. Kan er nog wel bij na Afrika en Australie waar ze de boel al controleren.
Zolang ze kinderen oppakken zie ik dat niet gebeuren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:12 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik denk wel dat een grotere weerstand in Rusland zelf de enige oplossing voor het conflict nu is. Zolang Poetin er zit, veranderd er niets.
Ik had bij Navalny het idee dat ie zelfs vrij rechts extremistisch is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Marginaal figuur in Rusland inderdaad die ook helemaal geen fijne standpunten heeft mocht hij aan de macht komen. Dat hij het durft op te nemen tegen Putin is het enige wat je hem positief na kunt geven.
kan toch nietquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
oekraine zegt nu 6k, maar zal wel met een flinke korrel zout genomen moeten worden.
Je kunt ze dan dus ook niet verpatsen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er zijn geen officiele cijfers bekend.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:18 schreef hangtime het volgende:
Ik vind het goed gevondenquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat zijn mening niet "ah joh, laat gaan joh" is.
Ze zijn niet gebaat bij een conflict met met het westen, wel met een conflict in het westen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
China is niet gebaat bij een conflict met het westen. Je ziet nu al dat ze Putin niet (openlijk) steunen maar zich min of meer neutraal opstellen
Volgens mij zijn de meesten alleen maar voor Navalny volgens de redenering "de vijand van iemand die ik totaal niet moet is m'n vriend".quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik had bij Navalny het idee dat ie zelfs vrij rechts extremistisch is.
hij heeft er al eenquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:22 schreef NightDancert het volgende:
Is Poetin al genomineerd voor de nobelprijs voor de vrede in zijn jacht op vrede?
Klopt, Russische aandelen zitten 'vast' op het moment.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt ze dan dus ook niet verpatsen?
Ze doen veel zaken met Oekraine en zien dat nu dus wegvallen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze zijn niet gebaat bij een conflict met met het westen, wel met een conflict in het westen.
oh neequote:
Elk beschaafd mens zou dan toch zichzelf opofferen? Dat is toch beter dan de waardigheid als mens te verliezen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze hebben weinig keuze. Vechten, of de cel/de dood in.
Nee, slechter draaiende economie hier betekent minder afzet voor china en dus minder productie en dus een slechter draaiende economie en dus minder behoefte aan gas en olie en dus minder inkomsten voor Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze zijn niet gebaat bij een conflict met met het westen, wel met een conflict in het westen.
Bij deze een update dan!quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:24 schreef Divje het volgende:
Ik vraag me af wat de mening van @:Scrummie is wat betreft Putin
Bedankt maat, ben weer gerustgesteld.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bij deze een update dan!
Ik haat Putin.
Einde update.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Zolang ze kinderen oppakken zie ik dat niet gebeuren.
https://redd.it/t4khtg
Inderdaad. Mensen moeten niet denken dat China pal achter Poetin staat.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
duidelijke taalquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bij deze een update dan!
Ik haat Putin.
Einde update.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bij deze een update dan!
Ik haat Putin.
Einde update.
Wat mij betreft wint hij een Oscar en brengen we die rectaal in.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:22 schreef NightDancert het volgende:
Is Poetin al genomineerd voor de nobelprijs voor de vrede in zijn jacht op vrede?
Waar heeft China op dit moment geen belang? Gisteren een artikel geplaatst dat ze willen bemiddelen. Maar het gaat hier zo snel dat het weinig zin heeft dat steeds te plaatsen. Maar samengevat willen ze geen chaos in de Oekrane en Rusland en willen ze een balans in de wereldmacht en is hun grootste concurrent nog altijd de VS.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze doen veel zaken met Oekraine en zien dat nu dus wegvallen.
Wie niet waagt, wie niet wint. Maar ik heb er even serieus naar gekeken. Het valt niet mee om Gazprom aan te schaffen als aandeel. Ik denk als onderdeel van de sancties.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gaan ze failliet, word het Gas genationaliseerd, en dan heb je een lege huls.
Mooie update. 10/10.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bij deze een update dan!
Ik haat Putin.
Einde update.
https://www.theguardian.c(...)-latest-live-updatesquote:China won’t join the United States and European governments in imposing financial sanctions on Russia, the country’s bank regulator has announced.
China is a major buyer of Russian oil and gas and the only major government that has refrained from criticising Moscow’s attack on Ukraine, the Associated Press reported.
Beijing opposes the sanctions, said Guo Shuqing, the chairman of the China Banking and Insurance Regulatory Commission.
Guo said at a news conference:
We will not join such sanctions, and we will keep normal economic, trade and financial exchanges with all the relevant parties.
We disapprove of the financial sanctions, particularly those launched unilaterally, because they don’t have much legal basis and will not have good effects.
De resource die ze straks op kunnen halen in een verzwakt Rusland maken dat veel meer dan goed.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze doen veel zaken met Oekraine en zien dat nu dus wegvallen.
Waarom een foto van Job Cohen? Je moet Moppersmurf hebben.quote:
Maar dat betekent nog niet dat het merendeel vierkant achter het gekozen beleid staat natuurlijk. Het merendeel weet alleen dondersgoed wat het kan betekenen als je je actief uitspreekt tegen dat beleid. Twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het Russische volk is sowieso vrij onverschillig. Wil je dus onafhankelijke informatie horen dat moet je sowieso proactief zijn, toegang tot internet hebben en zonodig weten hoe je blokkades op internet kunt omzeilen. Je hebt het dus over een zeer kleine doelgroep ten opzichte van de totale populatie.
Dat soort korte termijn denken is typisch Westers. China speelt al decennia lange termijn politiek. Geen zin om het hier nog een keer allemaal neer te typen, er is een topic over specifiek dit onderwerp.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee, slechter draaiende economie hier betekent minder afzet voor china en dus minder productie en dus een slechter draaiende economie en dus minder behoefte aan gas en olie en dus minder inkomsten voor Rusland.
lang leve globalisme
Van binnen blijven het toch corrupte communistenkapitalisten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-latest-live-updates
Eensquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:12 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dan krijg je zelf een kogel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:59 schreef torentje het volgende:
Die Putin heeft wel heel veel soldaten die beschaafdheid niet hoog in het vaandel hebben staan. Elk beschaafd mens zou namelijk al gedeserteerd zijn, vlak na het bevel om te schieten op doelen in buurlanden.
Oekrane biedt ze kennelijk zo’n 40k USD als ze overlopen. Maar ja, dan zie je je familie de komende tijd niet meer... als het al waar is.quote:
Ik denk dat dit tijdelijk is.quote:
Daar zou ik zelfs 40k voor over hebben....quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Oekrane biedt ze kennelijk zo’n 40k USD als ze overlopen. Maar ja, dan zie je je familie de komende tijd niet meer... als het al waar is.
Is diezelfde gast die de vluchtgegevens van Musk deelde destijds.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:47 schreef Momo het volgende:
Dit is wel een briljante twitterbot zo he
[ twitter ]
Kunnen maar beter niet in Russische handen vallen al die buitenlandse huurlingen, die krijgen een speciale behandeling.quote:
Niet met die ‘several dozen’quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als de Japanse geest van WWII nog in hen leeft wordt dat nog wel wat.
Hoeveel van die drones hebben ze wel niet? De TB2 kan maar 2 raketjes dragenquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:55 schreef polderturk het volgende:
Dit zal al wel gepost zijn.
Een Russisch konvooi met 80 voertuigen is vernietigd.
[ twitter ]
Dat ze capabel zijn , daar twijfel ik niet aan maar ik vraag me wel af wat de motivatie is om voor een vreemd land te gaan vechtenquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als de Japanse geest van WWII nog in hen leeft wordt dat nog wel wat.
Zo'n 20 met nog eens dat aantal in bestelling.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoeveel van die drones hebben ze wel niet? De TB2 kan maar 2 raketjes dragen
Prima keus. Dit was ook altijd de normale gang van zaken. Alles en iedereen maar bannen lost weinig op. Helemaal dit soort atleten moet je niet bestraffen voor een situatie waar zij niets aan kunnen doen.quote:
Ze kunnen 4 raketjes dragen. 2 grote en 2 kleine. Die kleine kan geen tank vernietigen, maar wel een busje of vrachtwagen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja was gister gepost maar zonder bevestiging en met alleen dat plaatje.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:55 schreef polderturk het volgende:
Twee Russische konvooien met in totaal 180 voertuigen zijn vernietigd.
[ twitter ]
Nou vraag ik me af. Die paralympics, dienen de Russische sportbonden dan ook massaal doping toe?quote:
Dat kwam gisteravond al binnen, maar daarna niets meer van gehoord, lijkt allemaal wat te optimistischquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:55 schreef polderturk het volgende:
Twee Russische konvooien met in totaal 180 voertuigen zijn vernietigd.
[ twitter ]
Eerst en laatste van de colonne uitschakelen en het is min of meer prijs schieten, hoeft geen eens met drones te zijn gedaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, motortjes in het kunstbeen bij het kunstschaatsen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou vraag ik me af. Die paralympics, dienen de Russische sportbonden dan ook massaal doping toe?
Kan toch niet anders dan dat dat extreem ondergewaardeerd is?! Het is niet alsof hun gasvelden opeens leeg zijn.quote:
Volledig mee oneens. Maak van het hele land en iedereen die er vandaan komt maar een paria zo lang als dit duurt. Maar wel met een goed verhaal waarom je dat doet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima keus. Dit was ook altijd de normale gang van zaken. Alles en iedereen maar bannen lost weinig op. Helemaal dit soort atleten moet je niet bestraffen voor een situatie waar zij niets aan kunnen doen.
Stiekem opgevoerde rolstoelen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou vraag ik me af. Die paralympics, dienen de Russische sportbonden dan ook massaal doping toe?
Ah ja, ik zie het inderdaad. Max. payload: 150kgquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:59 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze kunnen 4 raketjes dragen. 2 grote en 2 kleine. Die kleine kan geen tank vernietigen, maar wel een busje of vrachtwagen.
Wel redelijk grote kans op nationalisering denk ik. Dan ben je alles kwijt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kan toch niet anders dan dat dat extreem ondergewaardeerd is?! Het is niet alsof hun gasvelden opeens leeg zijn.
Hm, dat is wel een goed punt ja. Al die gas-Euro’s zullen ze nodig hebben om hun financile stelsel overeind te houden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel redelijk grote kans op nationalisering denk ik. Dan ben je alles kwijt.
Momenteel kunnen ze hun gas niet verkopen. Ik denk dat je ook nog een boel moet investeren in nieuwe pijpleidingen niet via Oekrane/de EU om dezelfde exportniveaus te halen als ze nu hebben. Het geld daarvoor is er niet en kun je er ook niet krijgen vanwege alle sancties. Dus eigenlijk is het een bedrijf dat veel kosten maakt, weinig verdiend, en niet het geld heeft/kan krijgen om de nodige aanpassingen te doen om winstgevend te opereren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kan toch niet anders dan dat dat extreem ondergewaardeerd is?! Het is niet alsof hun gasvelden opeens leeg zijn.
Ze hebben westerse bedrijven nodig voor de exploitatie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Prachtig initiatief.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:06 schreef Stoorzendert het volgende:
Als ze de Russen nu echt een hak willen zetten geven ze hier iedereen een gratis warmtepomp en een set zonnepanelen van in beslag genomen Russisch geld
Ik bekeek het meer zo… stel je zou Gazprom failliet verklaren en hun bezittingen verkopen, dan zal dat echt veel en veel meer zijn dan 100 miljoen, omdat dat gas toch echt ooit verkocht zal worden. Dus extreem ondergewaardeerd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Momenteel kunnen ze hun gas niet verkopen. Ik denk dat je ook nog een boel moet investeren in nieuwe pijpleidingen niet via Oekrane/de EU om dezelfde exportniveaus te halen als ze nu hebben. Het geld daarvoor is er niet en kun je er ook niet krijgen vanwege alle sancties. Dus eigenlijk is het een bedrijf dat veel kosten maakt, weinig verdiend, en niet het geld heeft/kan krijgen om de nodige aanpassingen te doen om winstgevend te opereren.
Volgens mij werkt het zo.
De lange-termijn contracten worden nog steeds nagekomen. Waarom denk je dat de SWIFT sancties niet voor alle Russische banken gelden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Momenteel kunnen ze hun gas niet verkopen. Ik denk dat je ook nog een boel moet investeren in nieuwe pijpleidingen niet via Oekrane/de EU om dezelfde exportniveaus te halen als ze nu hebben. Het geld daarvoor is er niet en kun je er ook niet krijgen vanwege alle sancties. Dus eigenlijk is het een bedrijf dat veel kosten maakt, weinig verdiend, en niet het geld heeft/kan krijgen om de nodige aanpassingen te doen om winstgevend te opereren.
Volgens mij werkt het zo.
Nee alle zelfbenoemde oorlog wetenschappers hier op fok die zichzelf nogal belangrijk vinden en denken alles te weten. Daar word ik pas blij van om te lezen wat die mensen er van vinden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Gelukkig. Altijd al willen weten wat een voetbal analist er van vond
Ja, maar als het failliet is dan krijg je als aandeelhouder helemaal nietsquote:Op woensdag 2 maart 2022 13:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik bekeek het meer zo… stel je zou Gazprom failliet verklaren en hun bezittingen verkopen, dan zal dat echt veel en veel meer zijn dan 100 miljoen, omdat dat gas toch echt ooit verkocht zal worden. Dus extreem ondergewaardeerd.
TB2 heeft ook een laser die artillerie kan helpen met schieten. Dus misschien een combo van eigen raketjes en artilleriequote:Op woensdag 2 maart 2022 12:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vooralsnog laat de NAVO wel een land naar de filistijnen helpen, dus wat Gijp zegt klopt nietquote:Op woensdag 2 maart 2022 13:11 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nee alle zelfbenoemde oorlog wetenschappers hier op fok die zichzelf nogal belangrijk vinden en denken alles te weten. Daar word ik pas blij van om te lezen wat die mensen er van vinden.
Gijp zegt niks raars. Als het in dit tempo doorgaat, steven je af op een 3e WW. Want. Navo gaat zich er mee bemoeien, want die laten niet een heel land naar de Filistijnen helpen. Of Rusland dendert lekker door, en wie weet waar het stopt. En dat is precies wat Gijp zei. Niks raars aan.
Je hebt waarschijnlijk een VPN nodig om het te zien maar het is ook op RTquote:Op woensdag 2 maart 2022 13:09 schreef Alpha0 het volgende:
Iemand betrouwbare bron dat Lavrov gezegd zou hebben dat de VS haar kernwapens uit Europa moet halen?
quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:09 schreef Alpha0 het volgende:
Iemand betrouwbare bron dat Lavrov gezegd zou hebben dat de VS haar kernwapens uit Europa moet halen?
Beetje onhandig moment om nu die dingen weg te halen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:14 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk een VPN nodig om het te zien maar het is ook op RT
Jawel hoor, je staat alleen achteraan in de rij. Maar los daarvan is het slechts een manier om ergens een ondergrens aan te hangen… echter is nationalisatie zoals Eyjafjallajkull aangaf wel een reeel risico.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:12 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, maar als het failliet is dan krijg je als aandeelhouder helemaal niets
Ik ben niet bepaald een voorstander nee. Maar ja, Rusland eist gewoon maar van alles en nog wat.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Beetje onhandig moment om nu die dingen weg te halen.
Als deze oorlog nog maanden duurt en ook verder richting het westen van Oekrane gaat dan wordt het graan duur.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:05 schreef Dutch_view het volgende:
Boeren doen belangrijk werk![]()
John DeereGenot![]()
[ twitter ]
En of ze ook even de sleutel achterlaten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:09 schreef Alpha0 het volgende:
Dat mag natuurlijk ook.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik ben niet bepaald een voorstander nee. Maar ja, Rusland eist gewoon maar van alles.
Snel aandelen kopen voordat de oorlog voorbij is en ze weer gaan stijgen.quote:
Daar heb je toch maar 1 jaar max last van?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als deze oorlog nog maanden duurt en ook verder richting het westen van Oekrane gaat dan wordt het graan duur.
Of ze ze even willen afleveren in hun nieuwe depots in Oekrane.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En of ze ook even de sleutel achterlaten.
Dus vallen we een land aan dat geen kernwapens heeftquote:Op woensdag 2 maart 2022 13:14 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Letterlijk uit zijn eigen muil
Probeer maar een plek te vinden waar het nog kan. Handel in russische aandelen is overal geblokkeerd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:19 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Snel aandelen kopen voordat de oorlog voorbij is en ze weer gaan stijgen.
Moeten we zelf nukes gaan ontwikkelen en bouwen maar we hebben daar de centjes helemaal niet voor, hoop werkelozen en verslaafden, mocromaffia, huizentekort, hoge gezondheidskosten, overschot aan koeienpoep en boeren, de gastransitie, conventionele leger moet wederopgebouwd worden, coronahulp moet nog terug de schatkist in.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
#Poetin compleet gek geworden
Beter stellen ze een ruil voor. Dat Rusland er ook een aantal mag plaatsen in Cuba en Venezuela.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:15 schreef Tengano het volgende:
Als ze daar aan beginnen dan zitten we automatisch in WO3, want dan moet de NAVO wel ingrijpen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:22 schreef polderturk het volgende:
Lees het hele draadje.
Russen willen de Oekraense identiteit wegvagen. Ze willen dus een genocide.
[ twitter ]
Is dat zo? De VN kan dan toch ingrijpen of niet?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ze daar aan beginnen dan zitten we automatisch in WO3, want dan moet de NAVO wel ingrijpen.
Daar denkt lang niet iedereen hetzelfde over.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ze daar aan beginnen dan zitten we automatisch in WO3, want dan moet de NAVO wel ingrijpen.
Ze heeft dus het centrale topic op forum.fok.ru gelezen? En dat is nieuws?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:22 schreef polderturk het volgende:
Lees het hele draadje.
[ twitter ]
Like gegeven. Ook mijn steuntje aan de strijd geleverd.quote:
Volgens mij zegt ze dat ze juist niet die 'normie' poetin lovers commentaar heeft gelezen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:24 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ze heeft dus het centrale topic op forum.fok.ru gelezen? En dat is nieuws?
Genoicide in Oekraine kun je niet laten gebeuren. Bovendien zijn wij op termijn dan de volgende.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Daar denkt lang niet iedereen hetzelfde over.
We hebben gewoon twee kernmachten in Europa hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Moeten we zelf nukes gaan ontwikkelen en bouwen maar we hebben daar de centjes helemaal niet voor, hoop werkelozen en verslaafden, mocromaffia, huizentekort, hoge gezondheidskosten, overschot aan koeienpoep en boeren, de gastransitie, conventionele leger moet wederopgebouwd worden, coronahulp moet nog terug de schatkist in.
Nee, want om een VN resolutie aan te nemen moet geen van de veto-landen een veto uitspreken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is dat zo? De VN kan dan toch ingrijpen of niet?
Die tochtige depots met een open dak.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:19 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Of ze ze even willen afleveren in hun nieuwe depots in Oekrane.
Natuurlijk doet US dat niet. En wat als ze dat wel doen? Dan hebben VK en FR ze nog liggen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rusland is de grootste exporteur van tarwe, exporteert 2x zoveel als Oekraine (in waarde bijna 3x) .quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als deze oorlog nog maanden duurt en ook verder richting het westen van Oekrane gaat dan wordt het graan duur.
Ah ja helaas...quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, want om een VN resolutie aan te nemen moet geen van de veto-landen een veto uitspreken.
3x raden wie er veto recht heeft.
Wel een goede vraag ja… welke broker zou je kunnen gebruiken en als je het doet, ben je dan strafbaar?!quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Probeer maar een plek te vinden waar het nog kan. Handel in russische aandelen is overal geblokkeerd.
Net zoals op dit forum moet je niet alles even serieus nemen. Dat doe ik in ieder geval niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:22 schreef polderturk het volgende:
Lees het hele draadje.
[ twitter ]
Hoe wil je een echte vredesmacht sturen als je continu aan het vechten bent?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is dat zo? De VN kan dan toch ingrijpen of niet?
Goede vraag, kunnen we hier alleen niet beantwoorden, neem contact op met Poetin.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:29 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Jongens jongens waar zijn we mee bezig. Als je in de iss zit en je kijkt naar aarde, zie je dan grenzen? Nee, die grenzen bestaan niet. En nu zitten we elkaar uit te moorden om een kunstmatige lijn die wij zelf hebben betekend op onze plattegronden. Waarom kunnen we niet gewoon even normaal doen?
"We"?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:29 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Jongens jongens waar zijn we mee bezig. Als je in de iss zit en je kijkt naar aarde, zie je dan grenzen? Nee, die grenzen bestaan niet. En nu zitten we elkaar uit te moorden om een kunstmatige lijn die wij zelf hebben betekend op onze plattegronden. Waarom kunnen we niet gewoon even normaal doen?
De meeste mensen doen normaal alleen heb je er maar een paar nodig om de boel te verstieren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:29 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Hoe kan ik hem bereiken?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Goede vraag, kunnen we hier alleen niet beantwoorden, neem contact op met Poetin.
Wie is die 'we' precies die nu met bommen aan het smijten is?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:29 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Jongens jongens waar zijn we mee bezig. Als je in de iss zit en je kijkt naar aarde, zie je dan grenzen? Nee, die grenzen bestaan niet. En nu zitten we elkaar uit te moorden om een kunstmatige lijn die wij zelf hebben getekend op onze plattegronden. Waarom kunnen we niet gewoon even normaal doen?
De NAVO omzeilt het non-proliferatieverdrag met hun "nuclear sharing". Ze beweren dat ze het niet overtreden omdat de wapens pas in geval van oorlog overgedragen worden (aan Belgi, Nederland, Duitsland, Itali). Stel je voor dat Rusland dat had bedacht, nukes aan Venezuela, Iran, Nicaragua, etc.. geven, met de verklaring dat ze die pas krijgen wanneer ze in oorlog zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Natuurlijk doet US dat niet. En wat als ze dat wel doen? Dan hebben VK en FR ze nog liggen.
Incoming reactie rusland: 'mimimimiiiiiieeeee, ze zijn agressief tegen mijjjjj ze hebben nog nare wapens liggen naast ooooons'.
Is er niet ergens een goede sniper die even een stuk lood zendt naar die jankmuilen?
Vanwege de kou misschien?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Waarom hebben die Russen allemaal de mouwen van hun jas vast getaped? Te grote jassen gekregen?
Dus? Die landen zijn een stuk minder zorgzaam kan ik me zo bedenken met die zooi. Daarbij hadden wij geen echte beef met russia tot vorige week....quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De NAVO omzeilt het non-proliferatieverdrag met hun "nuclear sharing". Ze beweren dat ze het niet overtreden omdat de wapens pas in geval van oorlog overgedragen worden (aan Belgi, Nederland, Duitsland, Itali). Stel je voor dat Rusland dat had bedacht, nukes aan Venezuela, Iran, Nicaragua, etc.. geven, met de verklaring dat ze die pas krijgen wanneer ze in oorlog zijn.
De mensheidquote:Op woensdag 2 maart 2022 13:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wie is die 'we' precies die nu met bommen aan het smijten is?
Iedereen zag er op het beroemde filmpje over goedkeuring van de invasie dus zo gestresst en bezweet uit, omdat het nooit de bedoeling was geweest om Oekraine helemaal in te nemen, totdat Putin achter gesloten deuren berserk Totalen Krieg ging.quote:
Geen idee of dat echt zo is, maar ik kan me voorstellen dat Putin dan meer macht krijgt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:37 schreef Starhopper het volgende:
Morgen voeren ze in Rusland de staat van beleg in lees ik op twitter?![]()
![]()
Weet iemand of dit waar is en wat dit kan betekenen?
Kunnen ze waarschijnlijk de demonstranten de hersens in slaanquote:Op woensdag 2 maart 2022 13:37 schreef Starhopper het volgende:
![]()
We hebben het NPV ondertekent, maar we claimen dat het niet geldt in tijden van oorlog. kom nou.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus? Die landen zijn een stuk minder zorgzaam kan ik me zo bedenken met die zooi. Daarbij hadden wij geen echte beef met russia tot vorige week....
Beetje appels en peren.
Het omzeilen van sancties is strafbaar dus je moet in ieder geval uitkijken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel een goede vraag ja… welke broker zou je kunnen gebruiken en als je het doet, ben je dan strafbaar?!
Erg zorgwekkend. Maar wie zijn deze Russische intellectuelen en waar halen zijn hun info vandaan?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:22 schreef polderturk het volgende:
Lees het hele draadje.
[ twitter ]
quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Kunnen ze waarschijnlijk de demonstranten de hersens in slaan
quote:EU legt verbod op Russische staatsmedia
Het Russische persbureau Sputnik en vijf zenders van televisienetwerk RT mogen niet meer uitzenden in de EU. De Europese Commissie maakte eerder deze week al bekend een dergelijk verbod te willen. Zojuist is de wetgeving officieel gepubliceerd waarmee het per direct ingaat.
De zenders RT English, RT in het Verenigd Koninkrijk, RT Duitsland, RT Frankrijk en RT Spanje mogen geen informatie meer verspreiden in de EU. Volgens de EU maken deze media zich schuldig aan het publiceren van propaganda. Het is nu aan de nationale mediatoezichthouders om te controleren of ze daadwerkelijk van tv, radio en internet verdwijnen. Onder andere Google, Facebook, Twitter en TikTok hebben al toegezegd het verbod te zullen respecteren.
"De systematische manipulatie van informatie en desinformatie door het Kremlin is een actief middel in de aanval op Oekrane", zegt de EU-buitenlandchef Borrell. "Vandaag nemen we een eerste en belangrijke stap tegen Poetins manipulatie."
Grote vraag is hoe Rusland op deze sanctie zal reageren. Duitsland had begin februari al een uitzendverbod op RT. Het Kremlin sloeg gelijk terug en verbood de krant Deutsche Welle nog actief te zijn in Rusland. De accreditatie van deze journalisten werd ingetrokken.
https://nos.nl/collectie/(...)a-6000-russen-gedood
Geen idee of het waar is, maar het zou kunnen betekenen dat de burgers helemaal niet meer de straat op mogen (om te demonstreren)?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:37 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Jesus..quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Welkom bij... het Dreigement van de Dag!
[ twitter ]
Het zijn 'incidenten' en geen aanvallenquote:Op woensdag 2 maart 2022 13:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Welkom bij... het Dreigement van de Dag! Voor uw dagelijkse dreigement van de russen.
[ twitter ]
Net zoals er wellicht een nuclear incidentje kan gebeuren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het zijn 'incidenten' en geen aanvallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |