Stond zeker op Sputnik.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:14 schreef Complotwappie het volgende:
Het heeft er alle schijn van dat het Russisch leger zich terugtrekt bij teveel weerstand, de cruciale infrastructuur intact laat en zo min mogelijk burgerdoden maakt uit uit politieke overwegingen.
Havenstad Cherson inmiddels ook ingenomen. Gaan ze ook voor de hele kustlijn?quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
En daarmee valt waarschijnlijk geheel oostelijk Oekraïne in handen van de Russen lijkt me.
Natuurlijk, ze willen de aanvoer over zee afsnijden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:16 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Havenstad Cherson inmiddels ook ingenomen. Gaan ze ook voor de hele kustlijn?
quote:Can Putin Recover From This?
The Fed and the European Central Bank move hard, fast, and together.
By David Frum
The EU Commission announced this afternoon that the European Central Bank will deploy its most powerful financial weapon against Russian aggression. Several hours later, Secretary of State Antony Blinken announced that the Federal Reserve will impose sanctions of its own upon the Russian central bank.
Central-bank sanctions are a weapon so devastating, in fact, that the only question is whether they might do more damage than Western governments might wish. They could potentially bankrupt the entire Russian banking system and push the ruble into worthlessness.
Russia is also being hit by a partial cut-off from the SWIFT system. SWIFT is a messaging technology based in Belgium that allows banks to talk to one another in secure ways, enabling the safe and sure electronic transmission of funds. SWIFT is not a bank, nor is it exactly a payments system. It is instead a way to guarantee that money moves where it is supposed to go. Countries cut off from SWIFT, as Iran was in 2012, are effectively cast back into the precomputer era—forced to rely on primitive barter transactions, or Breaking Bad–style pallets of physical cash, to fund their governments and their economies.
Details are still pending about the Western central-bank sanctions. To better understand the possibilities, I spoke with Michael Bernstam, an economist and Soviet-born analyst at Stanford’s Hoover Institution. Bernstam has studied the potentially decisive impact of such sanctions since the prior Russian invasion of Ukraine, in 2014.
Bear with me as I walk you through some banking and currency technicalities. I promise the destination will be worth the trouble.
Suppose you are a Russian company that buys things from the outside world and sells them to Russians. You earn your income in rubles. You spend in euros, U.S. dollars, British pounds, Japanese yen, South Korean won, or possibly Chinese renminbi. How does that work, exactly?
Well, a Russian business or individual might convert the rubles earned inside Russia into foreign currency at a Russian bank. Or—because the ruble has a strong tendency to lose value against foreign currency—that Russian business or individual might set up an account at a Russian bank denominated in euros or dollars. Both of those are legal to do in postcommunist Russia.
Most of these conversions from rubles into foreign currency take the form of computer clicks that credit or debit the electronic ledgers of financial institutions. The deposit of rubles into a bank is a click. The sale of rubles for euros or dollars is another click. The arrival of the foreign currency into the Russian customer’s account is only one click more. Very seldom does any actual paper money change hands. There’s only about $12 billion of cash dollars and euros inside Russia, according to Bernstam’s research. Against that, the Russian private sector has foreign-currency claims on Russian banks equal to $65 billion, Bernstam told me. Russia’s state-owned companies have accumulated even larger claims on Russia’s foreign reserves.
Despite the relative scarcity of physical foreign currency inside Russia, all of these clicks can happen because Russians generally have confidence that their banks could pay foreign cash if they had to. If every Russian depositor—individual, corporate, state-owned—showed up at the same time to claim their dollars and euros, you’d have a classic bank run. But Russians don’t run on their banks, because they believe that in a real crunch, the Russian central bank would provide the needed cash. After all, the Russian central bank holds enormous quantities of reserves: $630 billion at the last tally before the start of the current war on Ukraine. In an emergency, the central bank would draw upon its reserves, provide cash to the commercial banks, and every depositor could be paid in full in the currency promised. With $630 billion in reserves, there is no way Russia would ever run out of foreign currency. You’ve probably read that assertion many times in the past few days. I actually wrote such an assertion myself in an article published last week.
Not so fast, argues Bernstam. What does it mean that Russia “has” X or Y in foreign reserves? Where do these reserves exist? The dollars, euros, and pounds owned by the Russian central bank—Russia may own them, but Russia does not control them. Almost all those hundreds of billions of Russian-owned assets are controlled by foreign central banks. Russia’s reserves exist as notations in the records of central banks in the West, especially the European Central Bank and the Federal Reserve. Most of Russia’s reserves are literally IOUs to the Russian central bank from Western governments.
Remember the saying “If you owe the bank $10,000, you have a problem—but if you owe the bank $10 billion, the bank has a problem”? We, the people of the Western world, collectively owe the Russian state hundreds of billions of dollars. That’s not our problem. That’s Russia’s problem, an enormous one. Because one thing any debtor can do is … not pay when asked.Ik vond dit artikel wel interessant waarin uitgelegd wordt hoe de sancties tegen de centrale bank van Rusland werken, dat het voor hen economisch catastrofale gevolgen kan hebben en zelfs een te krachtig middel zou kunnen blijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
We kunnen het zelf toch waarnemen? We zijn alleen zo dom om het te interpreteren als een zwakte, een teken dat Rusland aan het verliezen is.quote:
We nemen ook waar dat Rusland Kharkiv bombardeert en diverse dorpen plat heeft gelegd. Neem jij dat ook waar?quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:18 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
We kunnen het zelf toch waarnemen? We zijn alleen zo dom om het te interpreteren als een zwakte, een Rusland dat aan het verliezen is.
Dat gaat natuurlijk nergens over in vergelijking met wat ze kunnen doen om de invasie te versnellen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We nemen ook waar dat Rusland Kharkiv bombardeert en diverse dorpen plat heeft gelegd. Neem jij dat ook waar?
Poetin hoeft zich alleen maar terug te trekken en dan wordt dat middel niet ingezet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vond dit artikel wel interessant waarin uitgelegd wordt hoe de sancties tegen de centrale bank van Rusland werken, dat het voor hen economisch catastrofale gevolgen kan hebben en zelfs een te krachtig middel zou kunnen blijken.
En wat vind je er van dat je na 4 dagen oorlog al conclusies ging trekken over de mogelijkheden van de russen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:42 schreef Idisrom het volgende: Gewoon even militair oogpunt bekeken. Ik dacht dat het vanaf zondag de Russische opmars weinig meer voorstelde. Maar als ik dit zie, dan kan de lijn van het zuiden naar het oosten van de oblast Charkov nu snel doorgetrokken worden. En stop dan de oorlog maar, want de steden Kiev en Charkov zijn al te veel verwesterd. (totaal 35 seconden)
Oh dan is het niet erg. Prima!quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:21 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk nergens over in vergelijking met wat ze kunnen doen om de invasie te versnellen.
60 km lang militair convooi richting Kiev = terugtrekken?quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:18 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
We kunnen het zelf toch waarnemen? We zijn alleen zo dom om het te interpreteren als een zwakte, een teken dat Rusland aan het verliezen is.
Zolang we niks terugdoen escaleert het niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch wel riskant dit. Straks rollen de russische tanks opeens door het centrum van Den Haag
[ twitter ]
En dankzij de werkelijk briljante strateeg Poetin, wil nu elk ander land onder de NAVO komen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:21 schreef Alpha0 het volgende:
We hadden Oekraïne en Georgie nooit een NAVO lidmaatschap in het vooruitzicht moeten stellen. Dat is toch wel de geo-politieke blunder van de 21e eeuw gebleken. Schijnt dat Bush dit een goed idee vond.
Oh we zijn weer bij dit argument terug.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:21 schreef Alpha0 het volgende:
We hadden Oekraïne en Georgie nooit een NAVO lidmaatschap in het vooruitzicht moeten stellen. Dat is toch wel de geo-politieke blunder van de 21e eeuw gebleken. Schijnt dat Bush dit een goed idee vond.
Dan was dit net zo goed gebeurd. Poetins ambitie is om het rijk te herstellen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:21 schreef Alpha0 het volgende:
Maar wij burgers hebben dat niet in de handquote:Op woensdag 2 maart 2022 09:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zolang we niks terugdoen escaleert het niet.
Dat Putin een briljant strateeg is, is ook zo'n hardnekkige mythe.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En dankzij de werkelijk briljante strateeg Poetin, wil nu elk ander land onder de NAVO komen.
Aan de aanval op Irak gingen ook 30 dagen van bombardementen vooraf. Het tempo wat we nu zien is min of meer wel wat je zou verwachten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:21 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
En wat vind je er van dat je na 4 dagen oorlog al conclusies ging trekken over de mogelijkheden van de russen?
Maar dat leidt vooralsnog niet tot schermutselingen tussen Rusland en het westen.quote:
Dan komt Rutte in zijn legertrui naar buiten hoorquote:Op woensdag 2 maart 2022 09:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch wel riskant dit. Straks rollen de russische tanks opeens door het centrum van Den Haag
[ twitter ]
Zie ook het niet kunnen verstrekken van liquiditeit in dat bericht. Zoals in het net hierboven geposte artikel beschreven, die hebben elke Euro die ze nog hebben nodig voor zichzelf...quote:
Ik zeg niet dat Poetin het goed doet. Ik zeg wat wij fout deden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En dankzij de werkelijk briljante strateeg Poetin, wil nu elk ander land onder de NAVO komen.
Die zit dan al lang en breed met WimLex in London.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:33 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dan komt Rutte in zijn legertrui naar buiten hoor
Nee dan was het een vazalstaat a la Wit-Rusland geworden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan was dit net zo goed gebeurd. Poetins ambitie is om het rijk te herstellen.
Ik denk dat we gecoördineerd en weloverwogen moeten besluiten welke tegenacties we nemen. We mogen Putin wel pijn doen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat leidt vooralsnog niet tot schermutselingen tussen Rusland en het westen.
Zelf heb ik daar ook meer dan vrede mee. Maar ik ben dus benieuwd waar Poetin de grens trekt en wanneer hij deze acties gaat beschouwen als een keiharde oorlogsverklaring.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat we gecoördineerd en weloverwogen moeten besluiten welke tegenacties we nemen. We mogen Putin wel pijn doen natuurlijk.
Ik vind wapenleveranties niet te ver gaan. Dat gebeurde in Afghanistan ook. (Zelfde stingers) en deze hadden wel degelijk effect op de uitkomst.
China is ook de slechtste bondgenoot die je kunt hebben als Rusland. Die spelen het spelletje alleen maar mee voor eigen gewin. Economisch is Rusland gewoon echt fucked straks en definitief wereldmacht af, als ze dat niet al niet waren.quote:
Als Oekraïne bij de NAVO hoorde was dit niet gebeurd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:21 schreef Alpha0 het volgende:
Ik denk dat hij hier wel op gerekend had. Het is ook duidelijk van te voren gezegd dat hij op zware sancties kon rekenen. Goed dat we dit dreigement ook waar gemaakt hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelf heb ik daar ook meer dan vrede mee. Maar ik ben dus benieuwd waar Poetin de grens trekt en wanneer hij deze acties gaat beschouwen als een keiharde oorlogsverklaring.
Nee want daar zit de bevolking niet oo wachten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:35 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Nee dan was het een vazalstaat a la Wit-Rusland geworden.
Geen blunder, is gewoon een bewuste provocatie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:21 schreef Alpha0 het volgende:
Ja wappie demonstraties over de oorlog incoming...quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Begint hier ook pijn te doen. Gas gaat richting 160e mwh. Er komen zware tijden aan.
Dat laatste niet verwacht ik als het hierbij blijft.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelf heb ik daar ook meer dan vrede mee. Maar ik ben dus benieuwd waar Poetin de grens trekt en wanneer hij deze acties gaat beschouwen als een keiharde oorlogsverklaring.
Na MH17 terug naar Moskou gegaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:44 schreef Duiveltja het volgende:
Waar is zijn dochter overigens? Die woonde toch in Nederland?
Zware tijden voor Oekraïne ja. Wij trekken maar even extra sokken of een trui aan, wat een gejank zeg.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Begint hier ook pijn te doen. Gas gaat richting 160e mwh. Er komen zware tijden aan.
Zie ook niet in wat Rusland daar mee zou moeten bereiken, het is immers niet zo alsof die sancties worden opgeheven als hij bijv. een NAVO land binnen valt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste niet verwacht ik als het hierbij blijft.
Die is in 2014 al verhuisd vanwege de annexatie van de Krim.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:44 schreef Duiveltja het volgende:
Waar is zijn dochter overigens? Die woonde toch in Nederland?
Veeeeel erger dan al die burgerdoden en raketten op steden.quote:
Is niet duidelijk. Men hinkt op twee gedachten; of ze gaan Kiev omsingelen of ze staan nu stil vanwege brandstofgebrek enz.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:45 schreef Duiveltja het volgende:
Is die 60km lange leger colonne al gearriveerdski?
Dat zijn wel echt first world problems zeg, als je midden in een oorlog zit, allemachtig.quote:
Je zou zeggen sitting ducks. Gooi er wat napalm op, maar dat is niet gebeurd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is niet duidelijk. Men hinkt op twee gedachten; of ze gaan Kiev omsingelen of ze staan nu stil vanwege brandstofgebrek enz.
ja, echt.quote:
Oefening voor niksquote:Op woensdag 2 maart 2022 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
Deze crisis biedt vanuit wel weer nieuwe mogelijkheden voor mijn werk. Binnenkort waarschijnlijk met 'onze jongens' mee op oefening op de Veluwe.
Net als Sylvana Simons en Bij1quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ja, echt.
Fuck off. nos is ook alweer lekker bezig met janken. Stukken lood vliegen door het land heen, steden worden gebombardeerd, mensen sterven.. maar het is belangrijker om over kleurtjes te huilen.
Who fucking cares.
Niet belangrijker, het wordt gewoon genoemd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ja, echt.
Fuck off. nos is ook alweer lekker bezig met janken. Stukken lood vliegen door het land heen, steden worden gebombardeerd, mensen sterven.. maar het is belangrijker om over kleurtjes te huilen.
Who fucking cares.
Anders dan andere oorlogen waarbij we veelal uit zandbakken en afrikaanse landen een migratie van mannen zagen. Zijn het nu vrouwen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
Deze crisis biedt vanuit wel weer nieuwe mogelijkheden voor mijn werk. Binnenkort waarschijnlijk met 'onze jongens' mee op oefening op de Veluwe.
Sure. Maar is toch beetje jongensdroom die uitkomt.quote:
Staat stil. Geen brandstof voor trucks en bestuurders.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:45 schreef Duiveltja het volgende:
Sommigen hier beweren dat rechtse users de hele tijd over transgenders beginnen maar de media doen toch echt zelfquote:
Waarschijnlijk is deze persoon zelf ook zeer racistisch. Dit is het grote probleem van europa, ze denken barmhartig te zijn en open te staan voor alles maar in wezen zijn het racistische wappies.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet belangrijker, het wordt gewoon genoemd.
Waarom triggert het je zo?
Waarom moet het benoemd worden?quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet belangrijker, het wordt gewoon genoemd.
Waarom triggert het je zo?
Omdat het gebeurt? Wil je dan liever dat we dan andere kant op kijken?quote:
Er gebeurt ook wel meer...quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zomaar wat berichten rondom Oekraine-oorlog
https://nos.nl/artikel/24(...)atste-ontwikkelingen
https://nos.nl/artikel/24(...)stvallig-in-de-gaten
https://nos.nl/collectie/(...)ten-koste-van-russin
https://nos.nl/artikel/24(...)luiden-voor-oekraine
https://nos.nl/collectie/(...)etin-volledige-steun
https://nos.nl/artikel/24(...)-surrealistisch-hier
https://nos.nl/collectie/(...)-21-doden-in-charkov
Maar nee wij vallen over een artikel over Afrikanen in Oekraine.
Zit nos blijkbaar wel hoog. Werd immers ook benoemd in de journaals met een prominente plaats.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hij zal op de sancties reageren, dat heeft ie al aangekondigd. Maar hoe? Medvedev heeft de nationalisering van eigendommen van buitenlanders aangekondigd, maar dat zal niet veel effect hebben gok ik.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat hij hier wel op gerekend had. Het is ook duidelijk van te voren gezegd dat hij op zware sancties kon rekenen. Goed dat we dit dreigement ook waar gemaakt hebben.
Wat voorkomen moet worden is dat navo-troepen slaags raken met Russische troepen. Dat is een stap te ver op de ladder. Als hij een navo-land aanvalt is dat natuurlijk onvermijdelijk.
Omdat het gebeurt en je je ogen niet wil sluiten voor misstanden ook niet als er andere misstanden plaatsvinden , juist niet. In oorlogstijd vervagen er allerlei grenzen, en daarom moet je grenzen blijven benoemen...quote:
Die staat te wachten op 20km. van Kiëv. De colonne zelf is 60km. lang.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:45 schreef Duiveltja het volgende:
Ja, dus? Er gebeurt wel meerquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat het gebeurt? Wil je dan liever dat we dan andere kant op kijken?
[..]
Er gebeurt ook wel meer...
Dat maak jij ervanquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar volgens woke en deugers is dat veel erger dan dode blanken.
En morgen komt het niet meer langs in het journaal... Het is maar waar je je druk om maaktquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zit nos blijkbaar wel hoog. Werd immers ook benoemd in de journaals met een prominente plaats.
De Zwarte Zee wordt een meertje binnen Rusland.quote:
was toch al kapot geschotenquote:Op woensdag 2 maart 2022 09:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
60 km lang militair convooi richting Kiev = terugtrekken?
Not sure, maar volgens mij heeft Oekraïne laten weten niet meer te willen praten wanneer bombardementen door blijven gaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:06 schreef Aurelius het volgende:
Hoe laat gaan ze vandaag weer met elkaar praten?
En het feit dat ze gevangen hebben vrijgelaten om mee te vechten...quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:02 schreef Complotwappie het volgende:
Gisteren iemand uit Kiev aangehoord over het weggeven van AK's aan de bevolking en twijfel nu ook wel ernstig over de moraliteit van die keuze. Je maakt kansloze doelwitten van burgers die zonder opleiding niks met zo'n ding kunnen en zee worden ook nog eens een gevaar voor zichzelf en omgeving met het gebruik van die dingen. Daarbij lijkt er op dat criminelen (in gangverband) ze nu gretig gebruiken.
Logisch wel, want die hebben elke Euro, Dollar, etc nodig die ze nog hebben in de hoop het banksysteem overeind te houden. Maar of het veel gaat uit halen...quote:
Dus Turkije, Roemenie, Bulgarije en Georgie worden ook geannexeerd volgens jou?quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:05 schreef einzeinz het volgende:
[..]
De Zwarte Zee wordt een meertje binnen Rusland.
Poetin zal het waarschijnlijk volbouwen met haveninfrastructuur om achteraf makkelijk handel te voeren met Europa.
clusterbommen, vacuumbommen, de inval zelf, burgerslachtoffers en de talloze oorlogsmisdaden die al gepleegd zijn. Dat zijn belangrijke grenzen om aan te geven inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat het gebeurt en je je ogen niet wil sluiten voor misstanden ook niet als er andere misstanden plaatsvinden , juist niet. In oorlogstijd vervagen er allerlei grenzen, en daarom moet je grenzen blijven benoemen...
aaaah, Turkisch drones are hungry, yeah!quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:33 schreef StaceySinger het volgende:
This image from Yelnya shows a large battle group with tanks and armoured personnel carriers on January 19. The picture gives a clear idea of the extent of the build-up.
[ afbeelding ]
Ja en waar die bommen niet vallen moet je je menselijk blijven gedragen en daar hoort selectie op kleur niet bij.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
clusterbommen, vacuumbommen, de inval zelf, burgerslachtoffers en de talloze oorlogsmisdaden die al gepleegd zijn. Dat zijn belangrijke grenzen om aan te geven inderdaad.
In oorlogen of grote conflicten mag er eigenlijk maar één narratief zijn, alles wat daarvan afwijkt is uit den boze.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Veel plezierquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sure. Maar is toch beetje jongensdroom die uitkomt.
En echt iedere knul die naar het front wordt gestuurd gelooft dat sprookje tot ze er ook daadwerkelijk staan. Moraal zal best instorten aan het front zelf, maar daarachter blijven ze vrolijk doorgaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:09 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Bijzonder wel voor een vredesmissie
Dit gaat een zaak van de lange adem worden; Poetin heeft niet het eeuwige leven en de Russische demografie biedt op zijn zachtst gezegd niet zo'n heel erg rooskleurig vooruitzicht op de Russische toekomst. Mannen, in de leeftijd waarop ze normaliter een gezin zouden stichten, opofferen in een bloederige guerilla oorlog en een gesloopte economie gaan die demografie bovendien nog eens een stuk dramatischer maken dan ze nu al is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat we gecoördineerd en weloverwogen moeten besluiten welke tegenacties we nemen. We mogen Putin wel pijn doen natuurlijk.
Ik vind wapenleveranties niet te ver gaan. Dat gebeurde in Afghanistan ook. (Zelfde stingers) en deze hadden wel degelijk effect op de uitkomst.
Gisteravond nog een bericht met luchtfoto dat 800 voertuigen opgeblazen zouden zijn maar niets meer van gezien helaas. Toch fake news denk ik.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aaaah, Turkisch drones are hungry, yeah!
Gebeurt vaker. Ook door Oekraïne.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gisteravond nog een bericht met luchtfoto dat 800 voertuigen opgeblazen zouden zijn maar niets meer van gezien helaas. Toch fake news denk ik.
Eens hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en waar die bommen niet vallen moet je je menselijk blijven gedragen en daar hoort selectie op kleur niet bij.
Zal de eerste keer niet zijn dat wandaden worden goedgepraat vanwege oorlog.
Ik zoek er nieuwsberichten over, maar vind enkel dat Lithouen en italië dat ook al gedaan hebben.quote:
Was ook op de BBC te zien.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eens hoor.
Vraag me wel af waarom de nos het zo'n prominente plek moet geven in de journaals, terwijl er een bult andere grotere zaken te vertellen zijn.
Daar gaat de discussie over, niet over het punt zelf. Of is zijn die 10 voorvallen een belangrijker iets dan de 500.000+ vluchtelingen?
Slangeneiland...quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Gebeurt vaker. Ook door Oekraïne. Dat je beweert met 1 drone meer dan 100 voertuigen hebt vernietigd waaronder 96 tanks geloof ik niet.
https://apostrophe.ua/new(...)ov-okkupantov/260916
De NOS rapporteert bijna exclusief over deze oorlog dus zo prominent is één itempje erover niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eens hoor.
Vraag me wel af waarom de nos het zo'n prominente plek moet geven in de journaals, terwijl er een bult andere grotere zaken te vertellen zijn.
Daar gaat de discussie over, niet over het punt zelf. Of is zijn die 10 voorvallen een belangrijker iets dan de 500.000+ vluchtelingen?
Je merkt dat er minder weerstand is tegen de vluchtelingenstroom nu. Vooral omdat het vrouwen zijn i.p.v. 90% mannenquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:00 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Anders dan andere oorlogen waarbij we veelal uit zandbakken en afrikaanse landen een migratie van mannen zagen. Zijn het nu vrouwen.
Logisch. Die kunnen waarschijnlijk tegen een goede deal inkopen en pakistan is nou niet bepaald een rijk land.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:26 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Pakistan en India lijken Rusland meer te willen helpen dan China...
Wel 'n beetje framing eigenlijk. In die resolutie staan heel erg veel dingen, ook bv. dat Oekraïne kandidaat-lid moet worden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:26 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
FvD verder op het landverraad orgel
https://v.redd.it/q49jpeq0vtk81quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gisteravond nog een bericht met luchtfoto dat 800 voertuigen opgeblazen zouden zijn maar niets meer van gezien helaas. Toch fake news denk ik.
Het zijn ook Westerlingen. Wat meer "ons soort volk".quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:28 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je merkt dat er minder weerstand is tegen de vluchtelingenstroom nu. Vooral omdat het vrouwen zijn i.p.v. 90% mannen
Het conflict vindt ook daadwerkelijk op ons continent plaats. Lijkt me ook wel een belangrijk gegeven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:28 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je merkt dat er minder weerstand is tegen de vluchtelingenstroom nu. Vooral omdat het vrouwen zijn i.p.v. 90% mannen
Ik ben niet met de dood bedreigd door Russische burgers. Wel door een Russische dictator.quote:Op woensdag 2 maart 2022 01:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
We hebben een 22 jaar gepraat en worden nu met de dood bedreigd. Zogenaamd omdat zij niks aan hun bully kunnen doen.
Laat ons hopen dat Erdogan geen cavalier seul wil gaan spelen!quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aaaah, Turkisch drones are hungry, yeah!
Is opgehaald hoor. Er vloog vorige week een Bombardier vliegtuig met de benaming GLEX van Moskou naar Londen.quote:
Dit is zo niet wat de VVD zou doen.quote:
Syriërs doen het ook heel goed hoor. Er wonen hier een aantal in de wijk en ze doen prima mee in onze samenleving. Ze spreken goed Nederlands, ze werken, kinderen zitten op HBO of universiteit, etc. En ze heel vriendelijkquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Opvang in de regio inderdaad. En je ziet dat mannen vooral daar blijven om hun land te verdedigen. Daarnaast heeft Polen al veel Oekraïners geïmporteerd als arbeidsmigrant en daar goede ervaringen mee. Met Syriërs en Irakezen heeft niemand goede ervaringen.
Bron ?quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik heb uit een betrouwbare bron vernomen dat Poetins dochter (toch) in Nederland schijnt te wonen: in Noordwijk (en niet meer in Voorschoten als bekend).
quote:
Dat boeit niks, als hij NL wil nuken haalt hij haar gewoon wegquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik heb uit een betrouwbare bron vernomen dat Poetins dochter (toch) in Nederland schijnt te wonen: in Noordwijk (en niet meer in Voorschoten als bekend).
Mijn ouders hebben zich zelfs aangemeld om vluchtelingen in huis te nemen. Zij herinneren zich nog de oorlogsverhalen van hun ouders en willen wat doen om de ellende te minimaliseren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:28 schreef einzeinz het volgende:
[..]
70% trekt een uitkering.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Syriërs doen het ook heel goed hoor. Er wonen hier een aantal in de wijk en ze doen prima mee in onze samenleving. Ze spreken goed Nederlands, ze werken, kinderen zitten op HBO of universiteit, etc. En ze heel vriendelijk
Gisteren woonde ze nog in Duivendrechtquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Mooi, zolang ze daar blijft zit ik veiligquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Goud.quote:
Elke keer als haar woonplaats wordt genoemd verhuist ze. Benieuwd waar ze morgen woont. Ik gok Appingedam.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gisteren woonde ze nog in Duivendrecht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Elke keer als haar woonplaats wordt genoemd verhuist ze. Benieuwd waar ze morgen woont. Ik gok Appingedam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
wij houden haar nog ff in bescherming.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:37 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat boeit niks, als hij NL wil nuken haalt hij haar gewoon weg
Duitsland zou je 'n boete geven omdat er geen milieusticker op zit.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Hier zou de belastingdienst direct op de stoep staan
Kreeg anders een zeer prominente plek gisteren in het journaal.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De NOS rapporteert bijna exclusief over deze oorlog dus zo prominent is één itempje erover niet.
Ja dat laten we Putin wetenquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wij houden haar nog ff in bescherming.
Je kunt beter mee op oefening gaan in oost-Europa. Dat is wel interessanterquote:Op woensdag 2 maart 2022 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
hij heeft twee dochters btwquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:37 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat boeit niks, als hij NL wil nuken haalt hij haar gewoon weg
Nee dat was het niet. Volgens mij was het slashdotter die het postte. Was alleen maar een foto van een scherm van de drone camera. Was ook echt een mega explosie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
https://v.redd.it/q49jpeq0vtk81
Drone geeft aan waar voertuigen staan en artillerie blaast ze op
Mooi toch? Dat geeft Putin ook een reden om te onderhandelen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit gaat een zaak van de lange adem worden; Poetin heeft niet het eeuwige leven en de Russische demografie biedt op zijn zachtst gezegd niet zo'n heel erg rooskleurig vooruitzicht op de Russische toekomst. Mannen, in de leeftijd waarop ze normaliter een gezin zouden stichten, opofferen in een bloederige guerilla oorlog en een gesloopte economie gaan die demografie bovendien nog eens een stuk dramatischer maken dan ze nu al is.
Blijkbaar ik lees het ook net.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:43 schreef Evenstar het volgende:
Gaan ze serieus Yanukovych als nieuwe president van Oekraïne naar voren schuiven?
We weten ook niet welke allianties er op de achtergrond ook allemaal zijn gesmeed. Ik denk dat RU hier al jaren mee bezig is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Logisch. Die kunnen waarschijnlijk tegen een goede deal inkopen en pakistan is nou niet bepaald een rijk land.
Stalin liet zijn zoon Jakov de dood in het concentratiekamp Sachenhausen vinden. Hij redde hem niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:43 schreef Momo het volgende:
Lijkt mij heel sterk dat die dochter nog ergens niet in Rusland zou zijn.
Onder het mom "enige echte rechtmatige president" ... niet als "nieuwe"quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:43 schreef Evenstar het volgende:
Gaan ze serieus Yanukovych als nieuwe president van Oekraïne naar voren schuiven?
Mja, altijd afwachten wat waar is, maar ik zie het ze wel doen. Hoe belachelijk het ook is. Dat gaan ze toch nooit volhouden zonder dat ze duizenden en duizenden slachtoffers gaan maken in een jarenlange guerrillaoorlog.quote:
Maar Zelensky is er nog gewoon?quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:43 schreef Evenstar het volgende:
Echt?quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:43 schreef Evenstar het volgende:
Als ze alleen over onderwerpen zouden mogen spreken waar ze verstand van hebben kom je niet veel verder dan analyses van de hamburgers van de McDonalds. Simplistisch kutvolk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:42 schreef 297534 het volgende:
Wie hoopte dat de wappies samen met corona zouden verdwijnen, komt wel erg bedrogen uit zeg. Die zijn er en gaan niet meer weg. Fraude bij de Amerikaanse verkiezingen, corona, en nu dus Oekraïne. Het maakt allemaal niet uit. Dat je geen ervaring of opleiding van het desbetreffende onderwerp hebt, lijkt de enige voorwaarde te zijn om groot te worden in die wereld. Ik houd het toch maar gewoon bij Nrc/Volkskrant/AD. En Fok natuurlijk.
Dat laatste gaat sowieso gebeuren. Er zijn zoveel wapens uitgedeeld onder de bevolking dus het zal gewoon ondergronds voorlopig door gaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, altijd afwachten wat waar is, maar ik zie het ze wel doen. Hoe belachelijk het ook is. Dat gaan ze toch nooit volhouden zonder dat ze duizenden en duizenden slachtoffers gaan maken in een jarenlange guerrillaoorlog.
Goed mogelijk. Ik denk dat we hem dan teveel gunnen. Misschien een paar kleine stukjes in het oosten en de Krim, als de bevolking dat zelf wil. En gewoon een echt onafhankelijk en democratisch Oekraïne, dat de komende 10 jaar niet bij de navo mag. Dat zou mijn tegenbod zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:45 schreef byah het volgende:
De endgame van Putin zal wel een inlijving van de oostelijke gebieden zijn en een westelijke puppet regering die " onafhankelijk is".
Welke launch vehicle bedoelen ze?quote:
Geen idee eigenlijk waar die nu zit. Hopelijk ergens heel erg veilig, meer naar het westen toe.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:50 schreef Momo het volgende:
[..]![]()
Laten we hopen dat ze hem nooit pakken, hij zou nog in Kiev zitten toch?
Ze hebben Roscosmos al gehackt toch?quote:
Putin lacht erg hard om ditquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Goed mogelijk. Ik denk dat we hem dan teveel gunnen. Misschien een paar kleine stukjes in het oosten en de Krim, als de bevolking dat zelf wil. En gewoon een echt onafhankelijk en democratisch Oekraïne, dat de komende 10 jaar niet bij de navo mag. Dat zou mijn tegenbod zijn.
Eigenlijk zou net over de grens moeten gaan zitten, maar dat staat ook weer zwak tegenover de mensen die aan het vechten zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk waar die nu zit. Hopelijk ergens heel erg veilig, meer naar het westen toe.
Ze gebruiken volgens mij Soyuz raketten om die dingen de lucht in te knallen, dus waarschijnlijk staan er nog wat klaar om de ruimte in te gaan, maar dreigt Rusland ze nu niet meer af te willen schieten? Zoiets?quote:
Want? Wij kunnen toch onze sancties handhaven en zien wie de langste adem heeft terwijl de bezetting van de Oekraïne hem steeds lastiger wordt? Oostgrens goed bewaken en dan werkt de tijd gewoon in ons voordeel.quote:
10 jaar is te weinig voor poetin. Hij wil permanente garanties zei iequote:Op woensdag 2 maart 2022 10:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Goed mogelijk. Ik denk dat we hem dan teveel gunnen. Misschien een paar kleine stukjes in het oosten en de Krim, als de bevolking dat zelf wil. En gewoon een echt onafhankelijk en democratisch Oekraïne, dat de komende 10 jaar niet bij de navo
mag. Dat zou mijn tegenbod zijn.
Dat gaat de bevolking toch nooit pikken?quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:43 schreef Evenstar het volgende:
Ja, precies dat. Ga je veilig in Polen zitten dan kan het gezien worden als weglopen van de gevechten en zal het niet goed zijn voor het moreel. In Kiev blijven zitten is wel bijna een garantie dat het verkeerd gaat aflopen voor hem.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Eigenlijk zou net over de grens moeten gaan zitten, maar dat staat ook weer zwak tegenover de mensen die aan het vechten zijn.
Last van je onderbuik?quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:48 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als ze alleen over onderwerpen zouden mogen spreken waar ze verstand van hebben kom je niet veel verder dan analyses van de hamburgers van de McDonalds. Simplistisch kutvolk.
Ja, als we daarmee van Poetin af zijn, dan zou ik daar ook wel mee kunnen leven. Maar dat lijkt toch wel een gepasseerd station.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Goed mogelijk. Ik denk dat we hem dan teveel gunnen. Misschien een paar kleine stukjes in het oosten en de Krim, als de bevolking dat zelf wil. En gewoon een echt onafhankelijk en democratisch Oekraïne, dat de komende 10 jaar niet bij de navo mag. Dat zou mijn tegenbod zijn.
Over 10 jaar is hij 80quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
10 jaar is te weinig voor poetin. Hij wil permanente garanties zei ie
Putin pakt gewoon heel Oekraine en lijft dat in bij Rusland, of installeert een regering a-la Belarus. De EU, VS en Nato zullen boos zijn, maar uiteindelijk weinig doen, omdat ze niet in een kernoorlog verzeild willen raken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Opvallend is dat je ook dezelfde users van het corona forum hier weer terug ziet keren. Lijkt wel of ze allemaal ook dezelfde politieke opvattingen hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:42 schreef 297534 het volgende:
Wie hoopte dat de wappies samen met corona zouden verdwijnen, komt wel erg bedrogen uit zeg. Die zijn er en gaan niet meer weg. Fraude bij de Amerikaanse verkiezingen, corona, en nu dus Oekraïne. Het maakt allemaal niet uit. Dat je geen ervaring of opleiding van het desbetreffende onderwerp hebt, lijkt de enige voorwaarde te zijn om groot te worden in die wereld. Ik houd het toch maar gewoon bij Nrc/Volkskrant/AD. En Fok natuurlijk.
Hoe spreekt die gast vanuit zijn cel eigenlijk? Verbaas mij steeds dat dat allemaal kan en toegelaten wordt.quote:
Biden heeft 0 invloed op het beleid.quote:
Oekraine gaat Rusland worden. Een vazalstaat is teveel risico vermoed ik.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Putin pakt gewoon heel Oekraine en lijft dat in bij Rusland, of installeert een regering a-la Belarus. De EU, VS en Nato zullen boos zijn, maar uiteindelijk weinig doen, omdat ze niet in een kernoorlog verzeild willen raken.
Ik denk dat ie richting Lviv trekt als Kyiv bijna gevallen is. De vraag is of ie dat goed kan timen, hij zal de stad ook niet in de steek willen laten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, precies dat. Ga je veilig in Polen zitten dan kan het gezien worden als weglopen van de gevechten en zal het niet goed zijn voor het moreel. In Kiev blijven zitten is wel bijna een garantie dat het verkeerd gaat aflopen voor hem.
Het is een realistisch bod. Dat voor veel mensen niet slecht is, ook voor Rusland niet. Alternatief is dat hij eindeloos blijft kloten in de Oekraïne terwijl de sancties hem heel langzaam wurgen. Denk dat hij weinig andere keus heeft.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:53 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja, als we daarmee van Poetin af zijn, dan zou ik daar ook wel mee kunnen leven. Maar dat lijkt toch wel een gepasseerd station.
Betonwagensquote:
Die gast zit toch niet in de cel? Die leeft vrij maar niet meer in Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoe spreekt die gast vanuit zijn cel eigenlijk? Verbaas mij steeds dat dat allemaal kan en toegelaten wordt.
Tja, politieke opvattingen. Bepaalde mensen geloven gewoon echt alles wat sommige leiders zeggen. Maar dat is natuurlijk niet nieuw. En met leiders bedoel ik bijv. ook dansleraren en rappers die zich inmiddels op Oekraïne hebben gestort en pro-Poetin zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Opvallend is dat je ook dezelfde users van het corona forum hier weer terug ziet keren. Lijkt wel of ze allemaal ook dezelfde politieke opvattingen hebben.
Hij zal dit account niet zelf beherenquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoe spreekt die gast vanuit zijn cel eigenlijk? Verbaas mij steeds dat dat allemaal kan en toegelaten wordt.
quote:Oil price blasts past $111 ahead of Opec meeting
The Brent crude oil price has blasted past $111 a barrel, its highest level since early July 2014, despite a decision by the United States to release, with its allies, about 60m barrels from their strategic reserves, in an attempt to stabilise global energy markets. US light crude has also jumped more than 6%, to $109.48 a barrel, its highest since September 2013.
The oil cartel Opec will hold a meeting today to discuss production plans. So far, the cartel confirmed that it remained committed to the Opec+ deal with Russia, and is not expected to change production plans despite the war in Ukraine.
The American oil giant Exxon Mobil announced yesterday that it would exit its Russian operations, including oil production fields, following similar moves by British companies BP and Shell, and Norway’s Equinor.
The Moscow stock exchange will remain shut for a third day, while the rouble is trading at 101.1 per dollar, after hitting a record high of 117 per dollar on Tuesday.
Stocks are in for another rough ride. On Wall Street, the S&P 500 and Nasdaq closed about 1.6% lower while the Dow Jones industrial average dropped nearly 1.8%. Asian markets are mostly lower: Japan’s Nikkei closed down 1.7% while Hong Kong’s Hang Seng lost 1.9%. European bourses are set for a lower open, after suffering declines in the last two days.
Last night, the European arm of Sberbank, Russia’s biggest lender, was closed by order of the European Central Bank.
https://www.theguardian.c(...)closed-business-livequote:Natural gas prices spike nearly 40%
While oil prices are still trading more than 6% higher, with Brent crude above $111 a barrel, natural gas prices have also spiked, taking them close to record highs.
Amid fears that war in Ukraine could disrupt gas flows to Europe, British natural gas benchmark rose 37% to 397.48p per therm, while the Dutch gas futures contract jumped 39% to ¤169.5 per megawatt hour.
However, Russia's Gazprom said this morning that it was shipping gas to Europe via Ukraine in line with customers' requests.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:58 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Die gast zit toch niet in de cel? Die leeft vrij maar niet meer in Rusland.
Hij zegt zelf dat die gevangen is hier toch? Volgens mij heb je iets gemistquote:7/12 They say that someone who cannot attend a rally and does not risk being arrested for it cannot call for it. I'm already in prison, so I think I can.
Nee, op zich vind ik het wel realistisch, maar hiermee zal Poetin niet volstaan lijkt me, als je zijn toespraken hebt gehoord. Hij wil bijv. in ieder geval ook een regimechange. En Oekraïne zou misschien die annexatie van die kleine gebieden wel hebben geaccepteerd, maar inmiddels ook niet meer.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een realistisch bod. Dat voor veel mensen niet slecht is, ook voor Rusland niet. Alternatief is dat hij eindeloos blijft kloten in de Oekraïne terwijl de sancties hem heel langzaam wurgen. Denk dat hij weinig andere keus heeft.
Verder denk ik dat het zaak is na de oorlog om juist hard te werken ook aan de ontwikkeling van Rusland en hen niet in de hoek te duwen of te isoleren. Juist niet afsluiten van sportieve en culturele evenementen.
Dan gaan we hem net zolang sanctioneren en guerrilla’s in de Oekraïne steunen totdat Rusland langzaam uitholt. Veel ongunstiger voor hem.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Putin pakt gewoon heel Oekraine en lijft dat in bij Rusland, of installeert een regering a-la Belarus. De EU, VS en Nato zullen boos zijn, maar uiteindelijk weinig doen, omdat ze niet in een kernoorlog verzeild willen raken.
He watquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:58 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Die gast zit toch niet in de cel? Die leeft vrij maar niet meer in Rusland.
Klopt hij geeft het door aan advocaten en dergelijke.quote:
Aan de andere kant kom ik hier ook users tegen die je een Putin trol noemen als je geen kamerleden wil ophangen. Iedere kant heeft zijn gestoorden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:58 schreef 297534 het volgende:
[..]
Tja, politieke opvattingen. Bepaalde mensen geloven gewoon echt alles wat sommige leiders zeggen. Maar dat is natuurlijk niet nieuw. En met leiders bedoel ik bijv. ook dansleraren en rappers die zich inmiddels op Oekraïne hebben gestort en pro-Poetin zijn.
Poetin wil geen democratie in Oekraïne, bang voor de invloeden op zijn Rusland..quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Want? Wij kunnen toch onze sancties handhaven en zien wie de langste adem heeft terwijl de bezetting van de Oekraïne hem steeds lastiger wordt? Oostgrens goed bewaken en dan werkt de tijd gewoon in ons voordeel.
Weet inderdaad niet of politieke opvatting het juiste woord is, maar het valt mij op dat ze allemaal hetzelfde denken over bepaalde onderwerpen. Corona bestaat niet, het westen/navo is kut, klimaatverandering is onzin en pro of op zijn minst neutraal richting Adolf Putin.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:58 schreef 297534 het volgende:
[..]
Tja, politieke opvattingen. Bepaalde mensen geloven gewoon echt alles wat sommige leiders zeggen. Maar dat is natuurlijk niet nieuw. En met leiders bedoel ik bijv. ook dansleraren en rappers die zich inmiddels op Oekraïne hebben gestort en pro-Poetin zijn.
Ja, maar zelfs dat vind ik nog apart. Had niet verwacht dat hij in een Russische strafkamp nog die vrijheid zou krijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt hij geeft het door aan advocaten en dergelijke.
Voor Oekraïne zijn die gebieden ook een pain in the ass. En met onderhandelen geldt nu eenmaal dat niet iedereen krijgt wat hij wil.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:00 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee, op zich vind ik het wel realistisch, maar hiermee zal Poetin niet volstaan lijkt me, als je zijn toespraken hebt gehoord. Hij wil bijv. in ieder geval ook een regimechange. En Oekraïne zou misschien die annexatie van die kleine gebieden wel hebben geaccepteerd, maar inmiddels ook niet meer.
Zeker! Maar helaas is dat (nu nog) boven my pay gradequote:Op woensdag 2 maart 2022 10:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt beter mee op oefening gaan in oost-Europa. Dat is wel interessanter
Laat me raden tussen allemaal ander nieuws over Oekraïne en 1 item over volt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kreeg anders een zeer prominente plek gisteren in het journaal.
Donbas en de Krim krijgen ze sowieso nooit meer terug.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:02 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Poetin wil geen democratie in Oekraïne, bang voor de invloeden op zijn Rusland..
Hij zal ook wel niet akkoord gaan met zoiets als 10 jaar geen navo, dan weet hij dat ze na 10 jaar lid worden.
Wellicht moet Oekraïne inderdaad behoorlijk wat toegeven (donbas en krim) in de hoop dat Rusland progressiever gaat worden in de toekomst.
Maar ik hoop dat het verzet niet te breken is, dus even afwachten hoe alles blijft verlopen. Terreur moet niet winnen.
Ik denk dat het nu wel idioot zal zijn om conclusies te verbinden aan referenda over onafhankelijk van gebieden.
Ik moest lachen om die lekke achterbandquote:
Dat is waar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Aan de andere kant kom ik hier ook users tegen die je een Putin trol noemen als je geen kamerleden wil ophangen. Iedere kant heeft zijn gestoorden.
Zo generaliseren is wel een zwaktebod hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Weet inderdaad niet of politieke opvatting het juiste woord is, maar het valt mij op dat ze allemaal hetzelfde denken over bepaalde onderwerpen. Corona bestaat niet, het westen/navo is kut, klimaatverandering is onzin en pro of op zijn minst neutraal richting Adolf Putin.
Wie heeft dat in circa 200 delen hier ooit geopperd?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Aan de andere kant kom ik hier ook users tegen die je een Putin trol noemen als je geen kamerleden wil ophangen. Iedere kant heeft zijn gestoorden.
Dat is zo. Het ligt er vooral aan hoe Poetin er voor staat. Als hij het rationeel en zakelijk kan bekijken, dan zou dit er misschien uit komen komen. Maar als dit een soort heilige oorlog voor hem is om net als Stalin de geschiedenisboeken in te komen, dan wordt het een ander verhaal. We gaan het meemaken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor Oekraïne zijn die gebieden ook een pain in the ass. En met onderhandelen geldt nu eenmaal dat niet iedereen krijgt wat hij wil.
volgende week in het nieuws dat hij zelfmoord gepleegd heeftquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:05 schreef ondeugend het volgende:
Tiener publiceert vluchtgegevens privéjets Russische zakenlieden op Twitter
https://twitter.com/RUOligarchJets
[ twitter ]
Vertel dat maar aan de Russen, want vooralsnog is hun minimale inzet én die gebieden én regime change én demilitarisatie én nooit lid van de NAVO/EU. Dat is iets waar de Turken, die als bemiddelaar proberen op te treden, zich ook al over aan het ergeren waren: https://edition.cnn.com/e(...)69ab77cfffedb5aec8afquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor Oekraïne zijn die gebieden ook een pain in the ass. En met onderhandelen geldt nu eenmaal dat niet iedereen krijgt wat hij wil.
Zelfde die een lijst bijhield van Elons zakenreisjes?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:05 schreef ondeugend het volgende:
Tiener publiceert vluchtgegevens privéjets Russische zakenlieden op Twitter
https://twitter.com/RUOligarchJets
[ twitter ]
Nicequote:
2de item was het.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Laat me raden tussen allemaal ander nieuws over Oekraïne en 1 item over volt.
Was het echt zo prominent of irriteerde je je er gewoon aan en leek het daardoor prominent.
LXIV bijvoorbeeld. Een paar posts terug.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie heeft dat in circa 200 delen hier ooit geopperd?
Hij deed het ook al bij vluchten van Elon Musk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:07 schreef over_hedge het volgende:
[..]
volgende week in het nieuws dat hij zelfmoord gepleegd heeft
quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zelfde die een lijst bijhield van Elons zakenreisjes?
quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
LXIV bijvoorbeeld. Een paar posts terug.
Kampioen open deuren die Lavrov. Bedankt Hans, hadden wij nog niet bedacht hier in het westen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:07 schreef Complotwappie het volgende:
JUST IN - World War III would be "nuclear and destructive," says Russia's Foreign Minister Lavrov
O RLY?
Het is gewoon een persoonlijk observatie van de socials en (gelukkig) in mindere mate dit forum. Kan er niets anders van maken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zo generaliseren is wel een zwaktebod hoor.
Teringquote:
Wel waar. Ook een hekel aan mensen die zich altijd willen profieleren met een vlaggetje, of het nu om Parijs, New York of Oekraïne gaat. Gratuit deugen.quote:
Precies, een zwaktebod.quote:
quote:
Die mensen moet je bij een blokkade in Oekraïne neerzetten en tegen de eerste de beste Rus in een T-72 zeggen "GAS".quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel waar. Ook een hekel aan mensen die zich altijd willen profieleren met een vlaggetje, of het nu om Parijs, New York of Oekraïne gaat. Gratuit deugen.
Je leest eigenlijk constant van dit soort berichten dat de Russen er niks van bakken, dat Oekraïne tientallen tanks, voertuigen en duizenden soldaten in de pan hakt. Maar aan het eind van de dag hebben de Russen weer terrein gewonnen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je leest veel van dit soort berichten, maar voorlopig gaat de opmars door
Kan India dan niet wat met Poetin regelen aangezien ze nu schijnbaar zo'n grote vriendjes zijn?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:11 schreef Ufopiloot51 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
Eerst Afrikanen en nu Indiers. Mijn sympathie voor Oekraïne is wel licht gedaald hierdoor.
En dan boos worden als je zegt dat het nutteloze troep is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel waar. Ook een hekel aan mensen die zich altijd willen profieleren met een vlaggetje, of het nu om Parijs, New York of Oekraïne gaat. Gratuit deugen.
Dat 'ie nu al een week nodig heeft had meneer Putin echter kennelijk niet verwacht.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je leest eigenlijk constant van dit soort berichten dat de Russen er niks van bakken, dat Oekraïne tientallen tanks, voertuigen en duizenden soldaten in de pan hakt. Maar aan het eind van de dag hebben de Russen weer terrein gewonnen.
Beetje als dat je naar de radio luistert en hoort dat Feyenoord de ene na de andere goal maakt, maar 's avonds op TT leest dat Ajax met 4-0 heeft gewonnen.
Waar just in?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:07 schreef Complotwappie het volgende:
JUST IN - World War III would be "nuclear and destructive," says Russia's Foreign Minister Lavrov
O RLY?
Leuk, een stroman.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nog gebaseerd op een zelf - en foutief - geïnterpreteerd filmpje ook.quote:
Dit doen ze om het rechtse-niet-deugvolk te pleasen. Normaal zijn dat soort lui voor Poetin, maar als je maar genoeg gekleurde mensen schopt krijg je ook steun van dat soort lui.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:11 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Eerst Afrikanen en nu Indiers. Mijn sympathie voor Oekraïne is wel licht gedaald hierdoor.
Merijn Scholten, een cabaretier, heeft hierover ook zo'n grappig filmpje. Dat hij morgen 2 uur lang op zwart gaat vanwege de oorlog in Oekraïne. Maar dat hij via de DM wel bereikbaar is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is weer 'n wedstrijdje verontwaardigd zijn en deugen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Subtiel detail is natuurlijk dat in deze analogie Ajax met een doelpuntenverschil van 8-0 had moeten winnen om de landstitel niet op doelsaldo aan PSV te verliezen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je leest eigenlijk constant van dit soort berichten dat de Russen er niks van bakken, dat Oekraïne tientallen tanks, voertuigen en duizenden soldaten in de pan hakt. Maar aan het eind van de dag hebben de Russen weer terrein gewonnen.
Beetje als dat je naar de radio luistert en hoort dat Feyenoord de ene na de andere goal maakt, maar 's avonds op TT leest dat Ajax met 4-0 heeft gewonnen.
Ik denk dat je het meer moet zien dat RKC Waalwijk goed tegenstand biedt tegen Real Madrid en met slechts 1-3 verliest.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was India niet één van de landen dat weigerde dit te veroordelen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:11 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Dan zouden ze nog een punt hebben ookquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was India niet één van de landen dat weigerde dit te veroordelen?
/care
Gewoon een kwestie van lokaal numeriek overwicht waardoor ze nog vooruitgang boeken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kunnen gewoon in Rusland opgevangen worden neem ik aanquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:17 schreef descon het volgende:
[..]
Dan zouden ze nog een punt hebben ook![]()
Laat je overheid maar vervoer regelen.
Dus eigenlijk komen die Indiërs er nog goed vanaf daar?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was India niet één van de landen dat weigerde dit te veroordelen?
/care
Janoekovitsj III zou dat betekenen. Als er iets bekend is over Janoekovitsj, is dat je hem uit Kyiv kunt verjagen, dus even laten installeren en wegjagen zou geen gek idee zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:43 schreef Evenstar het volgende:
Hij weet dat hij hoe dan ook verliest. Alles.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:17 schreef byah het volgende:
Het is Putin er alles aan gelegen om geen NAVO interventie te ontketenen, vandaar de fear mongering met nukes
Ik vond het ook storend, ze lieten de beelden zien van donkere mannen die uit de trein gezet werden, en de voice-over vertelde over racisme in Oekraïne. Dat is dan altijd nog vermeend racisme, want er kunnen heel goed andere redenen zijn waardoor deze mannen niet mee mochten. Sowieso mogen alle Oekraïense mannen tussen de 18 en 60 jaar het land niet meer uit.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Laat me raden tussen allemaal ander nieuws over Oekraïne en 1 item over volt.
Was het echt zo prominent of irriteerde je je er gewoon aan en leek het daardoor prominent.
Waarbij die ene goal zestig keer herhaald word.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:15 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik denk dat je het meer moet zien dat RKC Waalwijk goed tegenstand biedt tegen Real Madrid en met slechts 1-3 verliest.
Grenzen voor Oekraïne dicht.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:11 schreef Ufopiloot51 het volgende:
En achteraf door de VAR afgekeurd blijkt te zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:20 schreef burger het volgende:
[..]
Waarbij die ene goal zestig keer herhaald word.
En wat je ook niet hoort is dat de Indiaase ambassade ook niet echt bereikbaar is /helpt. Verhaal is dus wat ingewikkelder als een stel indieers die niet op de trein mogen....quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk komen die Indiërs er nog goed vanaf daar?
Dat hangt heel erg af van waar in het land je zit.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:21 schreef roos94 het volgende:
Zo een beetje alle oostblok landen haten zwarten. (En homos)
En hoe zou je een zelfde bericht uit Rusland beoordelen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vond het ook storend, ze lieten de beelden zien van donkere mannen die uit de trein gezet werden, en de voice-over vertelde over racisme in Oekraïne. Dat is dan altijd nog vermeend racisme, want er kunnen heel goed andere redenen zijn waardoor deze mannen niet mee mochten. Sowieso mogen alle Oekraïense mannen tussen de 18 en 60 jaar het land niet meer uit.
Meh valt mee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:21 schreef roos94 het volgende:
Zo een beetje alle oostblok landen haten zwarten. (En homos)
quote:
Er is natuurlijk aan beide zijden een propaganda oorlog en fake news gaande.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een zelfde bericht zou ik hetzelfde beoordelen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En hoe zou je een zelfde bericht uit Rusland beoordelen?
Behalve een convenionele oorlog vindt er op dit moment ook een media en cyberoorlog plaats. Dit is weer cherry picking om Oekraine in een kwaad daglicht te stellen, victim shaming. We weten de context rond de video niet. Ook is men meer nationalistisch in tijden van oorlog, en kun je dit soort tafarelen verwachten. Het is makkelijk oordelen vanuit Nederland, achter het toetsenbord onder het genot van een kop koffie en een stroopwafel terwijl daar ter plekken mensen doodsangsten uitstaan...quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:11 schreef Ufopiloot51 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-latest-live-updatesquote:Ukrainian president Volodymyr Zelenskiy said on Wednesday nearly 6,000 Russians had been killed in the first six days of Moscow’s invasion, and that the Kremlin would not be able to take his country with bombs and airstrikes.
Referring to Russia’s attack on Babyn Yar – the site of a second world war massacre of Jews by German occupation troops and Ukrainian auxiliaries – Zelenskiy said:
This strike proves that for many people in Russia our Kyiv is absolutely foreign. They don’t know a thing about Kyiv, about our history. But they all have orders to erase our history, erase our country, erase us all.
Niet heel verassend hé, Polen is een ontzettend racistisch land. Ook weinig afghanen/syriers opgenomen als het me goed bijstaat.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:11 schreef Ufopiloot51 het volgende:
doe maar gewoon korten op de EU bijdragequote:
Valt wel mee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:26 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Niet heel verassend hé, Polen is een ontzettend racistisch land. Ook weinig afghanen/syriers opgenomen als het me goed bijstaat.
Ik ben half Hongaars. Ja in de hoofdsteden zijn er ruimdenkenden. Maar het overgrote deel niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:23 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat hangt heel erg af van waar in het land je zit.
Een paar jaar geleden merkte ik in Budapest dat er een behoorlijk grote LHBT scene was.
Het ligt complexer. Nationaliteit (eis van Polen), geslacht etc.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:11 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Iedereen wil in de treinen, die rijden gratis en je redelijk veilig en snel naar de grens, wisten jullie dat het ov in west Europa gratis is voor vluchtelingen uit Oekraïne ?quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:22 schreef descon het volgende:
[..]
En wat je ook niet hoort is dat de Indiaase ambassade ook niet echt bereikbaar is /helpt. Verhaal is dus wat ingewikkelder als een stel indieers die niet op de trein mogen....
Omdat ze wel weten dat je daar niks aan hebt, behalve 'n hoop ellende. Er zitten daar al veel Oekraïners als arbeidsmigranten, dus daarvan weten ze dat het 'n nuttige aanvulling is om het werk te doen van Polen die naar het westen zijn vertrokken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:26 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Niet heel verassend hé, Polen is een ontzettend racistisch land. Ook weinig afghanen/syriers opgenomen als het me goed bijstaat.
Hoekstra wil het openbreken en d66 moet dan wat inleveren? Heel logisch.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |