abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203903396

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203903403
Weer die geweldige tt
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:16:43 #3
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203903406
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:14 schreef Complotwappie het volgende:
Het heeft er alle schijn van dat het Russisch leger zich terugtrekt bij teveel weerstand, de cruciale infrastructuur intact laat en zo min mogelijk burgerdoden maakt uit uit politieke overwegingen.
Stond zeker op Sputnik.
pi_203903410
Is er nog een up to date kaartje van de vorderingen zoals in de OP?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203903413
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
En daarmee valt waarschijnlijk geheel oostelijk Oekraïne in handen van de Russen lijkt me.
Havenstad Cherson inmiddels ook ingenomen. Gaan ze ook voor de hele kustlijn?
pi_203903417
Ik was te laat met nieuw deel openen :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203903419
Iemand info over deze tt
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:17:12 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203903421
goed nieuws
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 09:17:15 #9
8781 crew  Frutsel
pi_203903424
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:16 schreef scrupuleus het volgende:
Weer die geweldige tt
Wat is er mis mee? :)
pi_203903426
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:16 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Havenstad Cherson inmiddels ook ingenomen. Gaan ze ook voor de hele kustlijn?
Natuurlijk, ze willen de aanvoer over zee afsnijden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203903427
quote:
Can Putin Recover From This?
The Fed and the European Central Bank move hard, fast, and together.
By David Frum

The EU Commission announced this afternoon that the European Central Bank will deploy its most powerful financial weapon against Russian aggression. Several hours later, Secretary of State Antony Blinken announced that the Federal Reserve will impose sanctions of its own upon the Russian central bank.

Central-bank sanctions are a weapon so devastating, in fact, that the only question is whether they might do more damage than Western governments might wish. They could potentially bankrupt the entire Russian banking system and push the ruble into worthlessness.

Russia is also being hit by a partial cut-off from the SWIFT system. SWIFT is a messaging technology based in Belgium that allows banks to talk to one another in secure ways, enabling the safe and sure electronic transmission of funds. SWIFT is not a bank, nor is it exactly a payments system. It is instead a way to guarantee that money moves where it is supposed to go. Countries cut off from SWIFT, as Iran was in 2012, are effectively cast back into the precomputer era—forced to rely on primitive barter transactions, or Breaking Bad–style pallets of physical cash, to fund their governments and their economies.

Details are still pending about the Western central-bank sanctions. To better understand the possibilities, I spoke with Michael Bernstam, an economist and Soviet-born analyst at Stanford’s Hoover Institution. Bernstam has studied the potentially decisive impact of such sanctions since the prior Russian invasion of Ukraine, in 2014.

Bear with me as I walk you through some banking and currency technicalities. I promise the destination will be worth the trouble.

Suppose you are a Russian company that buys things from the outside world and sells them to Russians. You earn your income in rubles. You spend in euros, U.S. dollars, British pounds, Japanese yen, South Korean won, or possibly Chinese renminbi. How does that work, exactly?

Well, a Russian business or individual might convert the rubles earned inside Russia into foreign currency at a Russian bank. Or—because the ruble has a strong tendency to lose value against foreign currency—that Russian business or individual might set up an account at a Russian bank denominated in euros or dollars. Both of those are legal to do in postcommunist Russia.

Most of these conversions from rubles into foreign currency take the form of computer clicks that credit or debit the electronic ledgers of financial institutions. The deposit of rubles into a bank is a click. The sale of rubles for euros or dollars is another click. The arrival of the foreign currency into the Russian customer’s account is only one click more. Very seldom does any actual paper money change hands. There’s only about $12 billion of cash dollars and euros inside Russia, according to Bernstam’s research. Against that, the Russian private sector has foreign-currency claims on Russian banks equal to $65 billion, Bernstam told me. Russia’s state-owned companies have accumulated even larger claims on Russia’s foreign reserves.

Despite the relative scarcity of physical foreign currency inside Russia, all of these clicks can happen because Russians generally have confidence that their banks could pay foreign cash if they had to. If every Russian depositor—individual, corporate, state-owned—showed up at the same time to claim their dollars and euros, you’d have a classic bank run. But Russians don’t run on their banks, because they believe that in a real crunch, the Russian central bank would provide the needed cash. After all, the Russian central bank holds enormous quantities of reserves: $630 billion at the last tally before the start of the current war on Ukraine. In an emergency, the central bank would draw upon its reserves, provide cash to the commercial banks, and every depositor could be paid in full in the currency promised. With $630 billion in reserves, there is no way Russia would ever run out of foreign currency. You’ve probably read that assertion many times in the past few days. I actually wrote such an assertion myself in an article published last week.

Not so fast, argues Bernstam. What does it mean that Russia “has” X or Y in foreign reserves? Where do these reserves exist? The dollars, euros, and pounds owned by the Russian central bank—Russia may own them, but Russia does not control them. Almost all those hundreds of billions of Russian-owned assets are controlled by foreign central banks. Russia’s reserves exist as notations in the records of central banks in the West, especially the European Central Bank and the Federal Reserve. Most of Russia’s reserves are literally IOUs to the Russian central bank from Western governments.

Remember the saying “If you owe the bank $10,000, you have a problem—but if you owe the bank $10 billion, the bank has a problem”? We, the people of the Western world, collectively owe the Russian state hundreds of billions of dollars. That’s not our problem. That’s Russia’s problem, an enormous one. Because one thing any debtor can do is … not pay when asked.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond dit artikel wel interessant waarin uitgelegd wordt hoe de sancties tegen de centrale bank van Rusland werken, dat het voor hen economisch catastrofale gevolgen kan hebben en zelfs een te krachtig middel zou kunnen blijken.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203903438
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Stond zeker op Sputnik.
We kunnen het zelf toch waarnemen? We zijn alleen zo dom om het te interpreteren als een zwakte, een teken dat Rusland aan het verliezen is.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:19:31 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203903455
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:18 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
We kunnen het zelf toch waarnemen? We zijn alleen zo dom om het te interpreteren als een zwakte, een Rusland dat aan het verliezen is.
We nemen ook waar dat Rusland Kharkiv bombardeert en diverse dorpen plat heeft gelegd. Neem jij dat ook waar?
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 09:19:36 #14
8781 crew  Frutsel
pi_203903459
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
Iemand info over deze tt
"Alles beter dan China"
pi_203903484
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
We nemen ook waar dat Rusland Kharkiv bombardeert en diverse dorpen plat heeft gelegd. Neem jij dat ook waar?
Dat gaat natuurlijk nergens over in vergelijking met wat ze kunnen doen om de invasie te versnellen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203903487
We hadden Oekraïne en Georgie nooit een NAVO lidmaatschap in het vooruitzicht moeten stellen. Dat is toch wel de geo-politieke blunder van de 21e eeuw gebleken. Schijnt dat Bush dit een goed idee vond. |:(
pi_203903490
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik vond dit artikel wel interessant waarin uitgelegd wordt hoe de sancties tegen de centrale bank van Rusland werken, dat het voor hen economisch catastrofale gevolgen kan hebben en zelfs een te krachtig middel zou kunnen blijken.
Poetin hoeft zich alleen maar terug te trekken en dan wordt dat middel niet ingezet.
pi_203903493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:42 schreef Idisrom het volgende: Gewoon even militair oogpunt bekeken. Ik dacht dat het vanaf zondag de Russische opmars weinig meer voorstelde. Maar als ik dit zie, dan kan de lijn van het zuiden naar het oosten van de oblast Charkov nu snel doorgetrokken worden. En stop dan de oorlog maar, want de steden Kiev en Charkov zijn al te veel verwesterd. (totaal 35 seconden)
En wat vind je er van dat je na 4 dagen oorlog al conclusies ging trekken over de mogelijkheden van de russen?
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:22:22 #19
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203903497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:21 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat gaat natuurlijk nergens over in vergelijking met wat ze kunnen doen om de invasie te versnellen.
Oh dan is het niet erg. Prima!
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:22:25 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203903498
Toch wel riskant dit. Straks rollen de russische tanks opeens door het centrum van Den Haag :+

twitter
pi_203903507
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:18 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
We kunnen het zelf toch waarnemen? We zijn alleen zo dom om het te interpreteren als een zwakte, een teken dat Rusland aan het verliezen is.
60 km lang militair convooi richting Kiev = terugtrekken?
pi_203903508
quote:
6s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Wat is er mis mee? :)
Helemaal niks :)
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 09:24:17 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203903520
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch wel riskant dit. Straks rollen de russische tanks opeens door het centrum van Den Haag :+

[ twitter ]
Zolang we niks terugdoen escaleert het niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:25:43 #24
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203903537
quote:
4s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:21 schreef Alpha0 het volgende:
We hadden Oekraïne en Georgie nooit een NAVO lidmaatschap in het vooruitzicht moeten stellen. Dat is toch wel de geo-politieke blunder van de 21e eeuw gebleken. Schijnt dat Bush dit een goed idee vond. |:(
En dankzij de werkelijk briljante strateeg Poetin, wil nu elk ander land onder de NAVO komen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:26:16 #25
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203903542
quote:
Oh we zijn weer bij dit argument terug.

Leuk.
pi_203903553
quote:
Dan was dit net zo goed gebeurd. Poetins ambitie is om het rijk te herstellen.
  Miss 200.000.000! woensdag 2 maart 2022 @ 09:27:24 #27
367000 roos94
pi_203903558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zolang we niks terugdoen escaleert het niet.
Maar wij burgers hebben dat niet in de hand
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:27:32 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203903559
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En dankzij de werkelijk briljante strateeg Poetin, wil nu elk ander land onder de NAVO komen.
Dat Putin een briljant strateeg is, is ook zo'n hardnekkige mythe.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:27:46 #29
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203903562
twitter

Geen idee waar hij dat "prisoner transport" op baseert.
are we infinite or am I alone
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:28:46 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203903577
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:21 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
En wat vind je er van dat je na 4 dagen oorlog al conclusies ging trekken over de mogelijkheden van de russen?
Aan de aanval op Irak gingen ook 30 dagen van bombardementen vooraf. Het tempo wat we nu zien is min of meer wel wat je zou verwachten.
The End Times are wild
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:29:48 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203903587
twitter
pi_203903603
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doet ie al.
Maar dat leidt vooralsnog niet tot schermutselingen tussen Rusland en het westen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:32:17 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203903616
twitter
pi_203903631
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ twitter ]
Dan komt Rutte in zijn legertrui naar buiten hoor :')
pi_203903635
This image from Yelnya shows a large battle group with tanks and armoured personnel carriers on January 19. The picture gives a clear idea of the extent of the build-up.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203903638
quote:
Zie ook het niet kunnen verstrekken van liquiditeit in dat bericht. Zoals in het net hierboven geposte artikel beschreven, die hebben elke Euro die ze nog hebben nodig voor zichzelf...
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203903639
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat Poetin het goed doet. Ik zeg wat wij fout deden.
pi_203903649
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:33 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Dan komt Rutte in zijn legertrui naar buiten hoor :')
Die zit dan al lang en breed met WimLex in London.
pi_203903655
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dan was dit net zo goed gebeurd. Poetins ambitie is om het rijk te herstellen.
Nee dan was het een vazalstaat a la Wit-Rusland geworden.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:39:37 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203903689
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar dat leidt vooralsnog niet tot schermutselingen tussen Rusland en het westen.
Ik denk dat we gecoördineerd en weloverwogen moeten besluiten welke tegenacties we nemen. We mogen Putin wel pijn doen natuurlijk.
Ik vind wapenleveranties niet te ver gaan. Dat gebeurde in Afghanistan ook. (Zelfde stingers) en deze hadden wel degelijk effect op de uitkomst.
The End Times are wild
pi_203903707
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat we gecoördineerd en weloverwogen moeten besluiten welke tegenacties we nemen. We mogen Putin wel pijn doen natuurlijk.
Ik vind wapenleveranties niet te ver gaan. Dat gebeurde in Afghanistan ook. (Zelfde stingers) en deze hadden wel degelijk effect op de uitkomst.
Zelf heb ik daar ook meer dan vrede mee. Maar ik ben dus benieuwd waar Poetin de grens trekt en wanneer hij deze acties gaat beschouwen als een keiharde oorlogsverklaring.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:41:09 #42
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203903708
twitter

Geen idee wie hij bedoelt, maar Galloway heeft (of had) een talkshow op Sputnik ("The Mother of All Talk Shows"), misschien heeft het met de ban op RT te maken.

Ik verwarde hem eerst met George Conway :')
are we infinite or am I alone
pi_203903723
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
goed nieuws
[ twitter ]
China is ook de slechtste bondgenoot die je kunt hebben als Rusland. Die spelen het spelletje alleen maar mee voor eigen gewin. Economisch is Rusland gewoon echt fucked straks en definitief wereldmacht af, als ze dat niet al niet waren.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:43:58 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_203903730
quote:
Als Oekraïne bij de NAVO hoorde was dit niet gebeurd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203903733
Waar is zijn dochter overigens? Die woonde toch in Nederland?
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:44:11 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203903736
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zelf heb ik daar ook meer dan vrede mee. Maar ik ben dus benieuwd waar Poetin de grens trekt en wanneer hij deze acties gaat beschouwen als een keiharde oorlogsverklaring.
Ik denk dat hij hier wel op gerekend had. Het is ook duidelijk van te voren gezegd dat hij op zware sancties kon rekenen. Goed dat we dit dreigement ook waar gemaakt hebben.
Wat voorkomen moet worden is dat navo-troepen slaags raken met Russische troepen. Dat is een stap te ver op de ladder. Als hij een navo-land aanvalt is dat natuurlijk onvermijdelijk.
The End Times are wild
pi_203903741
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:35 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nee dan was het een vazalstaat a la Wit-Rusland geworden.
Nee want daar zit de bevolking niet oo wachten.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:44:43 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203903743
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_203903744
quote:
Geen blunder, is gewoon een bewuste provocatie.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_203903745
quote:
Begint hier ook pijn te doen. Gas gaat richting 160e mwh. Er komen zware tijden aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')