Lekkere positie op de handelstafel, toch? Effetjes met een oorlog dreigen. Wat vreemd dat we met alle landen daar iets tegen gaan doen. Maar nee, laten we terroristen geven wat ze willen.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het alternatief is oorlog. Dat jij dat nog niet begrijpt.
quote:Op maandag 28 februari 2022 22:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lekkere positie op de handelstafel, toch? Effetjes met een oorlog dreigen. Wat vreemd dat we met alle landen daar iets tegen gaan doen. Maar nee, laten we terroristen geven wat ze willen.
'HIer Putin, jij mag je kalifaat hebben'
Het alternatief voor geen mogelijke verdere escalatie is dat wij concessies moeten doen op wat betreft de humanitaire situatie in ua, en op termijn in de baltische staten.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 februari 2022 22:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of de NAVO inmiddels niet al een plan heeft. Om een eventuele nucleaire aanval te voorkomen of vroegtijdig af te slaan door Rusland (bijvoorbeeld Rusland plat te gooien).
Dat is lastig. Die dingen worden namelijk regelmatig verplaatst. Dat is onderdeel van MAD. Sommige verplaatsingen zijn nep/afleiding.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat obv satellietbeelden nucleaire verplaatsingen te monitoren zijn, en als deze in stellingen worden gebracht dat deze onmiddellijk vernietigd worden.
Best wel en stevige actie door die mensen met naam en toenaam te gaan noemen die worden toegevoegd aan de lijst om gesanctioneerd te worden:quote:
Niemand wil deze oorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:42 schreef HSG het volgende:
De meeste Russen zijn dienstplichtigen die deze oorlog ook niet willen.
Nee hoor, toegroeien naar het Europees gemiddelde van 2017 was niet substantieel meer geld...quote:Op maandag 28 februari 2022 22:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. Gapend gat tussen ambitie en geld, kunnen nu niet de grondwettelijk taken uitvoeren en voldoen aan internationale verplichtingen, willen dat wel de taken uitgevoerd moeten kunnen worden en eraan voldoen, ergo substantieel meer geld.
En Engelstalige folders , seems legitquote:Op maandag 28 februari 2022 22:40 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Waarom zou de Russische centrale bank een Engelstalig computersysteem hebben.
Ja, maar je moet ze toch tegenhouden, nietwaar? Dat zegt ook wel wat over Putin natuurlijk. Die vreselijke man, die weg moet. Nu alle sporters en rijke Russen problemen hebben hun ding te doen zal de druk tegen hun president op een gegeven moment onhoudbaar worden. Zonder een bezem en eerlijke verkiezingen komt men niet meer terug aan de tafel. Dan moet de druk op Putin in Rusland maar worden verhoogd.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:42 schreef HSG het volgende:
De meeste Russen zijn dienstplichtigen die deze oorlog ook niet willen.
Zo lang er nog oplossingen over zijn die iedere partij aan zijn achterban kan uitleggen zonder beschaamd te worden of politiek afgemaakt te worden (of werkelijk afgemaakt te worden), zijn onderhandelingen altijd nog mogelijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:39 schreef quirina het volgende:
Met Putin valt niet meer te onderhandelen.
Nee, dat denk ik ook niet. Klein probleempje vind ik alleen dat als de wereld hem boos genoeg maakt en hij geen kant meer op kan en wel heel graag herinnerd wil worden in geschiedenisboeken, hij dus de beschikking heeft over een paar kernwapens. En ik denk dat hij die gewetenloos rustig zou gebruiken.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:39 schreef quirina het volgende:
Met Putin valt niet meer te onderhandelen.
Ik zou daar ook zeker voorstander van zijn, maar bureaucratie is natuurlijk een groot probleem met dit soort gebeurtenissen.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
En kunnen toch ook gewoon - desnoods via 'n ander land - terug naar waar ze vandaan komen? Ze zijn naar Oekraine gekomen om te studeren, niet om een onveilige situatie te ontvluchten.
Want poging tot onderhandelen heeft men in de afgelopen 22 jaar dat hij daar zit nog niet gedaan natuurlijk. Stom eigenlijk, dat niemand op het idee kwam om dat te doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo lang er nog oplossingen over zijn die iedere partij aan zijn achterban kan uitleggen zonder beschaamd te worden of politiek afgemaakt te worden (of werkelijk afgemaakt te worden), zijn onderhandelingen altijd nog mogelijk.
Gewoon een algemeenheid. <- Ik schrijf dat er maar even bij om aan te geven dat het voor alle partijen geldt en niet alleen voor Poetin.
Dat zeker. Zij voeren hun bevel uit hebben verder geen keus.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, maar je moet ze toch tegenhouden, nietwaar? Dat zegt ook wel wat over Putin natuurlijk. Die vreselijke man, die weg moet. Nu alle sporters en rijke Russen problemen hebben hun ding te doen zal de druk tegen hun president op een gegeven moment onhoudbaar worden. Zonder een bezem en eerlijke verkiezingen komt men niet meer terug aan de tafel. Dan moet de druk op Putin in Rusland maar worden verhoogd.
Zijn doel is inderdaad in een adem met eerdere terroristische Russen genoemd te worden. Succes met onderhandelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet. Klein probleempje vind ik alleen dat als de wereld hem boos genoeg maakt en hij geen kant meer op kan en wel heel graag herinnerd wil worden in geschiedenisboeken, hij dus de beschikking heeft over een paar kernwapens. En ik denk dat hij die gewetenloos rustig zou gebruiken.
Dat denk ik ook wel, maar daarnaast zijn er ook nog onderzeeërs.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat obv satellietbeelden nucleaire verplaatsingen te monitoren zijn, en als deze in stellingen worden gebracht dat deze onmiddellijk vernietigd worden.
Het klinkt nochtans erg eenvoudig. Je laat ze kiezen. Of in Oekraïne blijven of op het vliegtuig terug. Zo'n India of Nigeria loopt ook maar te bitchen, maar zie nog niet zo wat ze er zelf aan doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zou daar ook zeker voorstander van zijn, maar bureaucratie is natuurlijk een groot probleem met dit soort gebeurtenissen.
lijkt me epicquote:Op maandag 28 februari 2022 22:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze dan de rest gaan doen.
Litouwen en Polen naar 1A? Nederland en Kroatië naar 1B?
En als later Rusland en Wit-Rusland wel weer mee mogen doen... moeten ze dan eerst op het laagste niveau teams als Iran en Singapore op gaan vegen met 82-0?
Ok, maar dan is er geen andere optie meer dan grootschalige oorlog. Waarbij dan ook alles wordt ingezet. Besef je wel wat dit inhoud, ook in Nederland.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het alternatief voor geen mogelijke verdere escalatie is dat wij concessies moeten doen op wat betreft de humanitaire situatie in ua, en op termijn in de baltische staten.
Je hebt een punt. Je weet nooit of je alle units in beeld hebt.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
Dat is lastig. Die dingen worden namelijk regelmatig verplaatst. Dat is onderdeel van MAD. Sommige verplaatsingen zijn nep/afleiding.
Plus, nucleaire onderzeeers. Niemand weet waar ze zijn. Die van Rusland kunnen voor de Britste kust liggen nu en niemand zal het weten.
Het hele idee van MAD is dat je onmogelijk alle atoombommen van de tegenstander kan uitschakelen en dus altijd een barriage kan terug verwachten.
Mocht deze situatie verder uit de hand lopen, dan lijkt mij preventieve opsluiting inmiddels volledig gerechtvaardigd.quote:
De meesten snappen de consequenties van een langdurige oorlog niet helemaal. Ik ben geneigd te denken dat de vorige oorlog al te lang in het verleden ligt.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, Nederland - Rusland zou ik wel een keer willen zien.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me epic
Ovechkin en Tarasenko tegen Hrelja en Oosterwijk
hopelijk in Moskou, Fok! is erbij, zeg ik nu al![]()
![]()
Schatje hoor.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:46 schreef Divje het volgende:
[..]
Live reactie van Olga
[ afbeelding ]
Nou noem eens wat realistisch voor Putin behalve oorlog of Oekraïne naar Rusland?quote:Op maandag 28 februari 2022 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, maar dan is er geen andere optie meer dan grootschalige oorlog. Waarbij dan ook alles wordt ingezet. Besef je wel wat dit inhoud, ook in Nederland.
Zelf zou ik eerder voor een realistische oplossing gaan.
Komen toch bakken van aan uit Europa + VS?quote:Op maandag 28 februari 2022 22:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er zijn ook minder optimistische geluiden helaas
[ twitter ]
Krijg de indruk dat veel mensen graag zien dat dit verder escaleert. Met de Navo erbij of met Navo-landen als supplier van Oekraine.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, maar dan is er geen andere optie meer dan grootschalige oorlog. Waarbij dan ook alles wordt ingezet. Besef je wel wat dit inhoud, ook in Nederland.
Zelf zou ik eerder voor een realistische oplossing gaan.
De generaties die die oorlog bewust als volwassenen hebben meegemaakt zijn er vrijwel niet meer.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:48 schreef BlaZ het volgende:
De meesten snappen de consequenties van een langdurige oorlog niet helemaal. Ik ben geneigd te denken dat de vorige oorlog al te lang in het verleden ligt.
Wat heb je aan geschiedenisboeken, als er geen wereld meer is.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet. Klein probleempje vind ik alleen dat als de wereld hem boos genoeg maakt en hij geen kant meer op kan en wel heel graag herinnerd wil worden in geschiedenisboeken, hij dus de beschikking heeft over een paar kernwapens. En ik denk dat hij die gewetenloos rustig zou gebruiken.
Trots op. Nederlanders en organiseren. Ons grootste exportmiddel.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nederlander in actie in Oekraïne:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100024153_554e043a
Maar dan moet het uiteindelijk wel nog op de goede plek in Oekraïne terecht komen.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Komen toch bakken van aan uit Europa + VS?
Maar ja, die denken niet achteraf: 'Hadden we die Duitsers maar gewoon hun gang laten gaan'quote:Op maandag 28 februari 2022 22:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De generaties die die oorlog bewust als volwassenen hebben meegemaakt zijn er vrijwel niet meer.
Dat is uit het programma van 2021, wat idd slechts een marginale toename betekende, maar alsnog wel enige toename. In 2017 betrof het zo’n miljard meer. Zie bv. ook de doorrekeningen van het CPB.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee hoor, toegroeien naar het Europees gemiddelde van 2017 was niet substantieel meer geld...
Ja, ook een punt. Ik denk ook niet dat Putin de hele wereld wil vernietigen, alleen een paar plekjes waar hij een enorme hekel aan heeft. En dan doel ik dus ook niet op een kernbom op Oekraïne. Kernbommen op NY, Londen, Parijs en LA zijn wel genoeg om de geschiedenisboeken te halen.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:48 schreef aloa het volgende:
Wat heb je aan geschiedenisboeken, als er geen wereld meer is.
Wel tricky dat ze dat uploaoden. Als russen dit zien en de geo data achterhalen dan kunnen ze dit uitschakelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nederlander in actie in Oekraïne:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100024153_554e043a
Dat komt wel goed.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar dan moet het uiteindelijk wel nog op de goede plek in Oekraïne terecht komen.
Volgens mij is men hier altijd mee bezig. Sinds het bestaan van atoombommen. Er zijn hele boekwerken over geschreven.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Je weet nooit of je alle units in beeld hebt.
Zou US inmiddels hier al druk mee bezig zijn gezien de snel escalerende situatie?
Er zijn genoeg die zo over de Joden denken.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar ja, die denken niet achteraf: 'Hadden we die Duitsers maar gewoon hun gang laten gaan'
Op LA dan komt die Cal-exit er toch nog.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ook een punt. Ik denk ook niet dat Putin de hele wereld wil vernietigen, alleen een paar plekjes waar hij een enorme hekel aan heeft. En dan doel ik dus ook niet op een kernbom op Oekraïne. Kernbommen op NY, Londen, Parijs en LA zijn wel genoeg om de geschiedenisboeken te halen.
Ja, hij loopt met zijn land daarbij ook enorme risico's.quote:Op maandag 28 februari 2022 22:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ook een punt. Ik denk ook niet dat Putin de hele wereld wil vernietigen, alleen een paar plekjes waar hij een enorme hekel aan heeft. En dan doel ik dus ook niet op een kernbom op Oekraïne. Kernbommen op NY, Londen, Parijs en LA zijn wel genoeg om de geschiedenisboeken te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |