Zomaar wat bagger uitbraken is iets anders dan 'duiding'.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:22 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het is misplaatst om duiding te duiden als 'goedpraten' omdat je vanuit je tunnelvisie een overzichtelijk en behapbaar wereldbeeld wenst te hanteren.
Ze hadden nog wat retourtjes te goed.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:22 schreef Aether het volgende:
Gratis treinvervoer vanuit Polen naar Duitsland
https://www.deutschebahn.(...)e-in-Planung-7311236
Staat gewoon op nos.nl:quote:
https://nos.nl/collectie/(...)t-in-de-geschiedenisquote:100 miljard extra voor Duits leger: 'Dit is een keerpunt in de geschiedenis'
Bondskanselier Scholz trekt vanwege de Russische inval in Oekraïne 100 miljard euro extra uit om het Duitse leger te moderniseren. Ook wil hij jaarlijks 2 procent van het binnenlands product aan defensie gaan uitgeven, zei hij in een toespraak in de Bondsdag.
"Dit is een keerpunt in de geschiedenis. De wereld is niet meer hetzelfde als voorheen", zei de in december aangetreden sociaaldemocraat over de Russische agressie. Volgens hem wil de Russische president Poetin het recht van de sterkste laten gelden. "Wij moeten de kracht opbrengen grenzen te stellen aan dit soort oorlogshitsers."
"Het is helder: we moeten duidelijk meer investeren in de veiligheid van ons land, om onze vrijheid en onze democratie te kunnen beschermen", stelde Scholz. Daarvoor heeft Duitsland "nieuwe, sterke middelen" nodig.
Achteraf gezien wel. Maar goed, als hij er een beetje over nagedacht had was hij er überhaupt niet aan begonnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:22 schreef Zwansen het volgende:
Had Putin dit niet beter een paar maanden geleden kunnen starten bij het begin van de winter?
Nu hebben we de komende maanden amper gas nodig en kunnen we behoorlijk strenge sancties opleggen zonder zelf problemen te krijgen.
We gaan het zien. Vooralsnog ging de beurs iedere keer omhoog als sancties daadwerkelijk werden aangekondigd omdat ze in de praktijk tandeloos bleken. Nu natuurlijk ook weer 'selected banks' die getroffen en betalingen voor olie en gas worden ook niet getroffen.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Tja ze moet het wel zeggen natuurlijk, maar ik denk dat morgen de beurzen en financiële stelsel in Rusland, het zo rood als de ussr zal kleuren.
Georgië werd in een paar dagen onder de voet gelopen waarna er een puppet regime werd neergezet.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Die Russen hebben wel een wrang gevoel van humor.
Lijken wel Duitsers.
Verder valt het mij (nu pas) op dat dit hele verhaal gewoon een herhaling is van Georgië wat ook bij de navo wilde, Rusland 2 gebieden daar “erkende” en de boel overnam.
Oekraïne verloopt exact hetzelfde, dit opdelen van een paar gebieden te claimen eigenlijk en daardoor navo toegang onmogelijk maken in praktische zin.
Inderdaad, laat een ander bepalen of iemand recht van spreken heeft of niet. Hoef je zelf niet meer na te denkenquote:Op zondag 27 februari 2022 13:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zou wel handig zijn als ze een Poetin avatar nemen zodat we in één oogopslag zien of we de reactie kunnen negeren.
Niet andersom dit keer? We leven inderdaad in bizarre tijden.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:22 schreef Aether het volgende:
Gratis treinvervoer vanuit Polen naar Duitsland
https://www.deutschebahn.(...)e-in-Planung-7311236
Dat lijkt me wel een beetje sterk. Van speciale eenheden zou je toch verwachten dat ze eerder doorvechten tot hun dood dan dat ze zich overgeven.quote:
Toen waren se voorbereidingen nog niet klaar en in de winter vechten is niet altijd even effectief in het oosten. Denk dat als corona er niet was geweest dat hij sowieso al eerder had aangevallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:22 schreef Zwansen het volgende:
Had Putin dit niet beter een paar maanden geleden kunnen starten bij het begin van de winter?
Nu hebben we de komende maanden amper gas nodig en kunnen we behoorlijk strenge sancties opleggen zonder zelf problemen te krijgen.
Walgelijke grap!quote:Op zondag 27 februari 2022 13:24 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Niet andersom dit keer? We leven inderdaad in bizarre tijden.
Het zijn nog jochies. Die willen eigenlijk niet eens vechten.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een beetje sterk. Van speciale eenheden zou je toch verwachten dat ze eerder doorvechten tot hun dood dan dat ze zich overgeven.
Wat is er bagger aan wat Harrison 'uitbraakt'? En hoe mag jouw reactie erop tot dusver te boek staan?quote:Op zondag 27 februari 2022 13:23 schreef EinarBoe het volgende:
Zomaar wat bagger uitbraken is iets anders dan 'duiding'.
op tv welquote:Op zondag 27 februari 2022 13:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een beetje sterk. Van speciale eenheden zou je toch verwachten dat ze eerder doorvechten tot hun dood dan dat ze zich overgeven.
En dat ze dezelfde kleding zouden dragen, want dit is wel heel verschillend.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hoe gaat het Russische leger zichzelf verwarmen als ze met -15 door sneeuw en ijsvlaktes moeten oprukken dan? Oorlog is een zomerbezigheid.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:22 schreef Zwansen het volgende:
Want?quote:Op zondag 27 februari 2022 13:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zoals een chauffeur (vermoedelijk Oost-Europees) afgelopen donderdag op 't werk zei:quote:
Tenzij ze niet achter hun missie staan.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om dat de eerste quote (dat de Russcieh bevolking de retoriek van Poetin totaal niet gelooft) veel te generaliserend is. Graag beter lezen.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een generatie dingetje. Die boomers en ouderen in Rusland zijn allemaal zwaar geïndoctrineerd. Maar de jongeren en mensen van middelbare leeftijd zitten er heel anders in hoor. Die weten namelijk wat een VPN is.
Je praat kennelijk met een vrij beperkte groep, demografisch gezien.
Vergeet niet dat het er nu ook koud is en sneeuwt.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:22 schreef Zwansen het volgende:
Ik vermoed dat die datum van 22-2-2022 voor hem ook best belangrijk was.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Toen waren se voorbereidingen nog niet klaar en in de winter vechten is niet altijd even effectief in het oosten. Denk dat als corona er niet was geweest dat hij sowieso al eerder had aangevallen.
Ik verbied ze toch niet om te reageren?quote:Op zondag 27 februari 2022 13:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Inderdaad, laat een ander bepalen of iemand recht van spreken heeft of niet. Hoef je zelf niet meer na te denken![]()
Kan alleen maar goed gaan, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |