abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203861352
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jammer dat jij de objectieve openingspost veranderd hebt naar een positiever verhaal over Poetin.
Objectiviteit en kennis over de route waardoor we hier zijn beland zijn inderdaad van groot belang voor de juiste verhoudingen in onze perceptie.
Drie jaar geleden.

“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_203861353
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Zijn eigen volk staat totaal niet achter deze “motiverende retoriek”, weet niet waar jij het over hebt.

Het westen is ook geen onschuldig lammetje, maar dat is jammer voor Rusland, het is meedoen wat betreft democratie en welvaart voor zoveel mogelijk en anders blijf je maar lekker in de hoek staan naast landen als Iran en Noord-korea.
W.b. het eerste punt: dat is zeer generaliserend gesteld.
De Russen die ik online heb ontmoet (oudehoerend over klassieke muziek), zijn tamelijk tevreden met Poetin.
Vrienden van mij die Rusland meer dan eens hebben bezocht, vertellen me dat veel (overigens zeer vriendelijke) Russen, met name op het platteland, medelijden hebben met ons, omdat wij na 1945 nog steeds moeten zuchten onder Nazi-regimes. Blair, Cameron, Johnson, Chirac, Sarkozy, Macron, Schröder, Merkel, Scholz, allemaal Nazi's. Zonder onderscheid. En dat bedoelen ze niet eens als flauw grapje. Die Nazi-retoriek van Poetin wordt daar al 80 jaar gebruikt, en werkt nog steeds bij heel veel mensen. Zij geloven oprecht dat alleen Oost-Europa destijds echt is bevrijd.

Uiteraard zijn er ook miljoenen en miljoenen Russen die het allemaal weinig kan schelen zolang ze maar dagelijks kunnen vreten (zoals overal ter wereld) en er zijn er ook zeer velen die helemaal niets met Poetin hebben. Enkele moedigen onder deze groep verheffen hun stem (zeg maar de Kasparov- en Navalny-types en hun supporters), maar het komt ze meer dan eens (te) duur te staan.

Het enige dat overeind blijft is: Poetin is een dictator en heeft een schurfthekel aan democratie, hij wil een Groot Rusland met hemzelf als enige Grote Leider, daar moet alles voor wijken en iedereen die daar bedenkingen over heeft wordt als Grote Vijand beschouwd, ongeacht of de woonplaats van die 'iedereen' nou Berlijn, Washington of Moskou is.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203861359
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]

Als de EU echt serieus is, moet je dus gewoon de kraan aan onze kant dichtdraaien en niks aannemen.
De winter is toch deels voorbij qua koudste weken.
Haha dat kan Europa niet eens. Landen als Duitsland liggen binnen een maand helemaal plat
Vakman pur sang
pi_203861369
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]

Als de EU echt serieus is, moet je dus gewoon de kraan aan onze kant dichtdraaien en niks aannemen.
De winter is toch deels voorbij qua koudste weken.
Daar wordt aan grwerkt. Duitsland heeft vandaag aangekondigd, naast de ¤100 miljard voor defensie, twee LNG terminals te gaan bouwen, in Bremerhaven en in Brunsbüttel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2022 13:14:54 ]
  zondag 27 februari 2022 @ 13:14:43 #56
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203861373
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:13 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Objectiviteit en kennis over de route waardoor we hier zijn beland zijn inderdaad van groot belang voor de juiste verhoudingen in onze perceptie.
Drie jaar geleden.

Ah leuk, nog meer mensen met de ballen verstand ergens van die graag de EU/Navo/Het Westen afschilderen als grote boeman omdat dat ze geld oplevert van goedgelovig FvD-volk dat altijd opzoek is naar middelmatige talentloze bejaarden om achteraan te hobbelen.
pi_203861382
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:14 schreef J.B. het volgende:

[..]
Daar wordt aan grwerkt. Duitsland heeft vandaag aangekondigd, naast de ¤100 miljard voor defensie, twee LNG terminals te gaan bouwen, in Bremerhaven en in Brunsbüttel.
Ja en dan?
Vakman pur sang
  zondag 27 februari 2022 @ 13:15:33 #58
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203861390
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Haha dat kan Europa niet eens. Landen als Duitsland liggen binnen een maand helemaal plat
Is natuurlijk wel een klein beetje hun eigen schuld, door de gas-flow om te draaien en het lekker gunstig door te verkopen in plaats van de eigen voorraden op peil houden. Duitsland heeft een flink aandeel in de idiote gasprijzen de laatste tijd. Tot Putin flipte natuurlijk.
  zondag 27 februari 2022 @ 13:15:45 #59
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203861392
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ligt er een beetje aan hoe je ze gebruikt
Als ze richting Kiev gaan dan weet je wel genoeg natuurlijk.
pi_203861399
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:11 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het doet er niet toe of ie betaald wordt of niet, het gaat erom dat er altijd mensen zijn die bereid zijn om via een soort misplaatst whataboutism/two sides-argument daden goed te praten. In dit geval is die pipo die jij plaatst er zo eentje.
Juist, het is alsof je Willem Engel tegenover Marc van Ranst zet, in het kader van objectiviteit.

Er ontstaan dan twee kanten, waarbij mensen kunnen denken, nou, die Willem Engel zal ook wel een beetje gelijk hebben.
pi_203861401
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
Wat een gamechanger wat betreft het westen en de Navo.

Het westen laat onmiskenbaar duidelijk zien dat het eensgezind is. Ja er wordt afwachtend gehandeld, maar dat is de keerzijde van een democratie.

Nu duidelijk is wat de intenties van Rusland zijn, is er eendracht binnen het westen. Duitsland dat de oorlogsmachine gaat aanslingeren: 100 miljard +2% bnp.

Nu is het wachten en nog eens wachten... hoelang kan Oekraïne nog standhouden? Gaat Rusland genocide plegen en andere oorlogsmisdaden? Dan komt de Eu (niet navo) in actie. Kan niet anders...
100 miljard van Duitsland? Bron?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_203861403
twitter

Tja ze moet het wel zeggen natuurlijk, maar ik denk dat morgen de beurzen en financiële stelsel in Rusland, het zo rood als de ussr zal kleuren.
  zondag 27 februari 2022 @ 13:16:17 #63
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_203861405
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De Baudeteska ziet vooral gevaren in regenboogvlaggen en specifieke toiletten... Putin, de echte Alpha Male, komt ons daarvan verlossen.
Baudet is een gek.
Putin is een gek.

Timmermans is ook een gek.

Elk op hun eigen gebied.

En de aanhangers van de woke religie zijn ook gekken.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_203861406
Ik snap wel dat de NAVO niks doet, maar waarom is er geen 'coalition of the willing'?

Kunnen we eens democratie brengen naar een land dat dat ook wil en dan doen we het niet.
pi_203861407
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:13 schreef J.B. het volgende:
Strategisch-militair is het zeker relevant, maar met name voor de Baltische- en Centraal-Europese Staten die in de jaren 90 de bui (zo blijkt nu) volkomen terecht al zagen hangen. Desalniettemin zie ik de primaire beweegreden van de invasie in Oekraïne nog altijd als het afknijpen van een democratiseringsproces wat het Russische bestel bedreigt. Daarbij komt allicht frustratie dat Rusland tegenwoordig slechts een tweederangs mogendheid is die nieteens in de schaduw meer staat van de Amerikanen en Chinezen. De NAVO is daar eerder een symptoom van dan de hoofdreden.
Primair is het dat laatste natuurlijk: een voormalig wereldmacht die zijn macht wenst te behouden. De hamvraag is of er niet wel degelijk een existentieel element in die wens schuilgaat: wat zijn namelijk de consequenties voor de onafhankelijkheid van Rusland zodra het volledig ingekapseld raakt? Kunnen wij dat (en dat betekent ook; het handelen van onze eigen leiders) goed voorspellen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 13:17:43 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203861429
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Als ze richting Kiev gaan dan weet je wel genoeg natuurlijk.
Nee de verantwoordelijkheid om burgerslachtoffers te voorkomen ligt niet enkel bij de aanvallende partij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203861430
Derk Sauer en z'n vrouw zaten net in Buitenhof. Mooi interview, terugkijken waard.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 februari 2022 @ 13:17:44 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203861431
Wie heeft de OP verpest met dat 'het is de schuld van het westen!!!' narratief?

Doe dat lekker op forum.fok.ru
Huilen dan.
  zondag 27 februari 2022 @ 13:18:08 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203861439
quote:
13s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:17 schreef Isdatzo het volgende:

En de TT pudding mag niet :') Tjonge
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203861440
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:13 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Drie jaar geleden.

Ik zal J.B even quoten:

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:53 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat gezeik over de NAVO is een rookgordijn. Poetin is een groot tegenstander van democratie omdat dat z'n eigen positie bedreigt. Zodra er democratische omwentelingen dreigen in omringende landen wil hij dat kunnen aanpakken, zie Kazachstan en Wit-Rusland. De NAVO vermijdt dat die mogelijkheid er is in de Baltische Staten, Polen, enzovoorts; dat is de enige relevantie.
pi_203861441
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:16 schreef Miniem het volgende:

[..]
https://www.bild.de/news/(...)n-79258038.bild.html
pi_203861443
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:16 schreef Miniem het volgende:

[..]
Dit is al van langer geleden.
https://www.spglobal.com/(...)decarbonization-plan

Quote uit artikel want lang artikel :
Germany has no LNG import infrastructure. Two terminals are under development: the 12 Bcm/year Stade and the 8 Bcm/year Brunsbuttel facilities.
  zondag 27 februari 2022 @ 13:19:05 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203861460
quote:
13s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:17 schreef Isdatzo het volgende:

@straatcommando heet het gefixt. Onze eigen soldaat in de loopgraven van het forum!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 februari 2022 @ 13:19:18 #74
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203861463
quote:
84s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:18 schreef Starhopper het volgende:
En de TT pudding mag niet :') Tjonge
pi_203861465
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties