abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203844143

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Foto van het front op 24 februari

Foto van het front op 25 februari

twitter

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k
pi_203844148
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar denken dat hier massaal soldaten gaan weigeren is ook een illusie natuurlijk.
Zou dat?

In geval van een of andere "illegale" inval waarbij er nog wel sprake is van 'n vervelend regime (bv. Irak), zal dat niet gebeuren.

Maar als het gaat om Luxemburg of zo, gewoon omdat 'ie daar zin in heeft. Dan zal dat wel voorkomen, denk ik.

Pure hypothese uiteraard, die hele situatie.
pi_203844152
Hoe herken je Russische soldaten en hoe soldaten uit Oekraine?

Bij een spelletje op de Playstation zijn ze rood of blauw, maar dat zal in het echt wel niet zo werken :')

Ik mis op tv echt analyses over oorlogsvoering, troepenverplaatseing, bevoorrading etc
pi_203844157
De realiteit jongens.

Maw als de gasimport wordt gestopt krijgen we elektriciteits problemen.
Bedrijven en burgers moeten op stroom rantsoen.
Vakman pur sang
pi_203844159
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, dat soort acties zie ik hem ook voor aan. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat deze eerste golf puur is om wat onrust te stoken en wat murw te beuken en dat de echte invasie met het goede materieel nog komt.
Ja het is gewoon pure strategie van de grote leider om eerst opzichtig te falen en dan de genadeklap te geven!
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:30:17 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844163
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:29 schreef Mansjester het volgende:

Bij een spelletje op de Playstation zijn ze rood of blauw, maar dat zal in het echt wel niet zo werken :')

Ik mis op tv echt analyses over oorlogsvoering, troepenverplaatseing, bevoorrading etc
Ik zag gisteren op tv beelden van soldaten met gele armbanden. Die zijn van Oekraine denk ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:31:11 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844180
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja het is gewoon pure strategie van de grote leider om eerst opzichtig te falen en dan de genadeklap te geven!
Als het zo makkelijk is, waarom niet direct de genadeklap geven? Dit kost onnodig levens. Juist ook omdat ze aan de winnende kant zijn gaan de Oekrainers niet zomaar opgeven.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:31:29 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203844186
quote:

Als je op iemand richt en je kruissie wordt rood, dan is het een tegenstander.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 februari 2022 @ 11:32:00 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_203844197
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zou dat?

In geval van een of andere "illegale" inval waarbij er nog wel sprake is van 'n vervelend regime (bv. Irak), zal dat niet gebeuren.

Maar als het gaat om Luxemburg of zo, gewoon omdat 'ie daar zin in heeft. Dan zal dat wel voorkomen, denk ik.

Uiteraard :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203844198
quote:

Oorlog is logistiek _O_ Het is geen kunst om poppetjes op een bepaalde plek te krijgen, ze er in leven houden is een stuk moeilijker.
Zou wel meer aandacht voor kunnen zijn ja.
pi_203844200
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:10 schreef byah het volgende:
Maar hoe langer het duurt hoe groter de kans is dat Putin smerig wapentuig gaat inzetten
hoe meer kans op de complete ondergang van Russia
Groot fan van User Wotte
pi_203844201
quote:
Waarom zou je in hemelsnaam die informatie met de Russen willen delen?
Nieuw is niet altijd beter.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:32:44 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844209
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:29 schreef Lospedrosa het volgende:
De realiteit jongens.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De realiteit uit 2017
pi_203844211
quote:

[..]
Geeft ergens ook wel weer aan hoe krachtig al die propaganda uit het Kremlin is geweest dat zelfs van overduidelijke mislukkingen nog wordt gedacht dat het deel uitmaakt van een of ander masterplan van een genie dat 4d schaak speelt :').
pi_203844217
Wat is dit?

“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 11:33:32 #16
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_203844219
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]
Staat toch al op twitter!
What can change the nature of a man?
pi_203844220
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat is dit?

[ afbeelding ]
Amerikaanse drone.
pi_203844226
Moet trouwens zeggen dat er nog weinig high-tech is aan de oorlog. Geen honderd mini drones boven Kiev die mensen neermaaien ofzo.

De technologie lijkt toch nog niet zover te zijn dat mensen overbodig of kansloos zijn tegen machines.
pi_203844236
Ik zie een hoop filmpjes van gevangen Russische soldaten die eigenlijk vooral verbaasd kijken te zijn dat ze in deze situatie terecht zijn gekomen en claimen dat ze dachten dat ze alleen zouden gaan oefenen. Onmogelijk om vast te stellen of dat waar is, maar als het klopt lijkt het me niet bevorderlijk voor de Russische moraal.
pi_203844237
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Halcon het volgende:

[..]
Amerikaanse drone.
Dat snap ik :+ Maar waarom 2x Forte11?
pi_203844238
quote:
De realiteit jongens.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We zitten nog ruim voor 3/4 op fossiel en tegen de 60% van ons stroom komt van aardgascentrales.
Vakman pur sang
pi_203844239
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Coco het volgende:

[..]
Misschien volgen ze ook alles via twitter, en gaat het daarom zo slecht
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:34:43 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844240
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Coco het volgende:

[..]
En anders gaan we het gewoon over de Russische logistiek erbij. Een paar osint experts erbij die beelden laten zien en je hebt een prachtig programma
pi_203844242
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Confetti het volgende:
Moet trouwens zeggen dat er nog weinig high-tech is aan de oorlog. Geen honderd mini drones boven Kiev die mensen neermaaien ofzo.

De technologie lijkt toch nog niet zover te zijn dat mensen overbodig of kansloos zijn tegen machines.
Of Rusland heeft een pauper leger
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:34:53 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203844243
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:10 schreef byah het volgende:
Maar hoe langer het duurt hoe groter de kans is dat Putin smerig wapentuig gaat inzetten
Ja als ie voor de inval al ‘wanhopig’ was zoals sommige users zeggen, dan is dat na een flink verlies en nog steeds geen stap verder natuurlijk helemaal…

Vooral als de oekrainse president gewoon weer elke dag vrolijk op het nieuws verschijnt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203844252
Oekraene heeft S-300's
Ze hebben S-125's die overgebleven waren uit de koude oorlog tijd. Die hebben ze gemoderniseerd en die hebben zich bewezen in Libi.
Oekraene heeft ook een hoop stingers gekregen. De Russen hebben dus geen vrij spel in de lucht.
Bovendien hebben EU landen en de VS nog meer wapens beloofd.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:35:17 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844253
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
We zitten nog ruim voor 3/4 op fossiel en tegen de 60% van ons stroom komt van aardgascentrales.
Heb je een plaatje van 2022?
pi_203844264
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:34 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik zie een hoop filmpjes van gevangen Russische soldaten die eigenlijk vooral verbaasd kijken te zijn dat ze in deze situatie terecht zijn gekomen en claimen dat ze dachten dat ze alleen zouden gaan oefenen. Onmogelijk om vast te stellen of dat waar is, maar als het klopt lijkt het me niet bevorderlijk voor de Russische moraal.
Opgetrommeld voor een oefeningen en dan een dag van te voren genformeerd werden dat het toch voor iets meer bleek te zijn.
pi_203844270
quote:

Lijkt me niet echt slim. De vijand luistert mee, h.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203844272
quote:
Dat zou wel heel raar zijn.
pi_203844275
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:17 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Toch blijft het ergens wel apart dat als 1 man zegt dat je oorloog moet voeren, iedereen volgt. Het is een open deur, maar dat is bijvoorbeeld hier echt anders geregeld. Stel Rutte zegt: We gaan Luxemburg aanvallen. Dat betekent nog niet dat het gaat gebeuren
Klopt, maar deze invasie komt niet uit de lucht vallen, maar vergezeld met een propaganda campagne die te vergelijken is met hoe de Neoconservatieven Amerika bereid maakte voor een oorlog tegen Irak. Poetin presenteert dit als een laatste uitvlucht om Rusland te beschermen tegen het gevaar dat Oekrane vormt, waarbij hij ook wijst op wat de Westerse landen hebben gedaan in Afghanistan, Syri, Libi, etc.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203844280
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:33 schreef Confetti het volgende:

Sterker nog, veel wapentuig van de Russen komt van oorsprong uit de jaren '70.
pi_203844282
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Heb je een plaatje van 2022?
Wat denk jij, de basis last stroom in nederland is 100% kolen, de variabele last is gas (snel meer minder)
En de restjes is wind en zon en biomassa (maar dat gaat door de kolencentrales)
En een klein plukje is kern (ook basislast van 9%)

Vakman pur sang
pi_203844284
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203844290
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Opgetrommeld voor een oefeningen en dan een dag van te voren genformeerd werden dat het toch voor iets meer bleek te zijn.
Het zijn ook allemaal jonge jongens, niet ouder dan in de 20. Niet bepaald beroepsmilitairen.
pi_203844291
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zou dat?

Wat je voorheen eigenlijk wel vaker zag was dat soldaten met een lage motivatie niet deserteerden maar gewoon niet zo bijster goed hun best deden (https://decorrespondent.n(...)t/307060215-6e7d9c1b).
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:38:23 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844301
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat denk jij, de basis last stroom in nederland is 100% kolen, de variabele last is gas (snel meer minder)
En de restjes is wind en zon en biomassa (maar dat gaat door de kolencentrales)
En een klein plukje is kern (ook basislast van 9%)

[ afbeelding ]
Daar klopt geen reet van hoor. Vorig jaar was het percentage zonneenergie 10%.
pi_203844304
quote:
Er zijn ook heel veel filmpjes dat ze vol overtuiging ten strijde trekken. Stop nou eens met dat hopen dat het moraal laag is. Europese onderschatting weer.
pi_203844306
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:37 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Lukt het de Russen niet om zo'n konvooi te vernietigen?
pi_203844314
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:37 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Onder welke vlag rijden die trucks?
pi_203844315
quote:
De realiteit jongens.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In hoge nood wordt er weer gepompt in Groningen.
Alpha kenny one
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:39:39 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203844320
Rusland: niet van plan te stoppen met operatie
De Russische oud-president Medvedev zegt dat Rusland niet van plan is zijn militaire actie in Oekrane te stoppen, ondanks de sancties vanuit het westen. "De operatie om de regio Donbas te beschermen wordt volledig uitgevoerd, totdat alle resultaten zijn bereikt", schrijft hij op sociale media over de invasie. Tegenwoordig is Medvedev vicevoorzitter van de invloedrijke Nationale Veiligheidsraad in Rusland.

Nos

Hopen dus dat oekraine ze blijft afslaan.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:39:56 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_203844327
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:36 schreef aloa het volgende:

[..]
Dat zou wel heel raar zijn.
Niet raar:
https://meduza.io/en/feat(...)ng-where-is-my-child
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203844329
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Mja, in Polen een NAVO-konvooi van de weg schieten. Klinkt als 'n slim plan. :N
pi_203844330
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]
Ik bedoel niet per se een analyse van de situatie in oekraine. Maar meer in algemene zin uitleggen hoe het werkt en wat bepaalde principes zijn. Maar bijvoorbeeld ook wat de wetgevind is rondom oorlog voeren, dat soort zaken.
pi_203844331
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Ik denk dat de 'NATO' stickers er wel vanaf zijn ;) En de containers zullen wel overgeladen worden?
pi_203844332
quote:

[..]
Wat denk je wat er gebeurd als ze dat doen?
pi_203844333
twitter

Straks lekker omvliegen voor de Russen
pi_203844337
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:38 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Er zijn ook heel veel filmpjes dat ze vol overtuiging ten strijde trekken. Stop nou eens met dat hopen dat het moraal laag is. Europese onderschatting weer.
twitter
pi_203844341
quote:

[..]
Polen. De NAVO levert niks. Individuele lidstaten kunnen daar verder zelf wel over gaan.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203844342
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wat je voorheen eigenlijk wel vaker zag was dat soldaten met een lage motivatie niet deserteerden maar gewoon niet zo bijster goed hun best deden (https://decorrespondent.n(...)t/307060215-6e7d9c1b).
Zonder visie oorlog voeren is ook hopeloos en dan ook nog eens tegen bewapende burgers in plaats van beroepsmillitairen.
pi_203844353
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:40 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]
[ twitter ]
pi_203844354
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:38 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]
Het zijn ook allemaal jonge jongens, niet ouder dan in de 20. Niet bepaald beroepsmilitairen.
Beroeps begin je toch vaak op je 18de?
pi_203844365
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Geeft ergens ook wel weer aan hoe krachtig al die propaganda uit het Kremlin is geweest dat zelfs van overduidelijke mislukkingen nog wordt gedacht dat het deel uitmaakt van een of ander masterplan van een genie dat 4d schaak speelt :').
Hoe harder het propaganda fabeltje tegen de werkelijkheid aan loopt hoe groter de kans dat Poetin volgende maand niet meer op zijn plek zit.
pi_203844369
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:41 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Beroeps begin je toch vaak op je 18de?
Of jonger.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203844377
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:39 schreef falling_away het volgende:

[..]
In hoge nood wordt er weer gepompt in Groningen.
Dat zou echt onze redding zijn itt bv Duitsland zitten we dan goed.
Raar dat dit helemaal niet in dat noodplan zit verwerkt.
Nee eerst de hele economie aan zeep helpen en dan misschien ietsje mee gas uit Grunn
Vakman pur sang
pi_203844378
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]

Straks lekker omvliegen voor de Russen
Yep, maar ze mogen blijkbaar wel nog over Duitsland.

twitter
Alpha kenny one
pi_203844383
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Of jonger.
Ja inderdaad. Leeftijd zegt niet zoveel, hoewel het wel veel dienstplichtigen zijn volgens de verhalen.
pi_203844386
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee eerst de hele economie aan zeep helpen en dan misschien ietsje mee gas uit Grunn
Als ze al oppompen MOETEN we dat (ook) leveren aan andere EU-landen want EU-recht.
pi_203844388
Azerbeidzjanen delen gratis vis uit in Kiev.

twitter
pi_203844389
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:40 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ik zou ook doodongelukkig zijn als ik als soldaat op vijandelijk terrein zou zitten. Zo'n oorlog laat altijd direct zien waarom je die eigenlijk helemaal niet wil voeren.
pi_203844393
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe harder het propaganda fabeltje tegen de werkelijkheid aan loopt hoe groter de kans dat Poetin volgende maand niet meer op zijn plek zit.
Waar basseer je dit op? Dat hoop je.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_203844399
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:43 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als ze al oppompen MOETEN we dat (ook) leveren aan andere EU-landen want EU-recht.
Ja prima. Maar er zit een kapitaal in de grond dus gooi die pompen open
pi_203844401
Sterker nog,
Waarom zet nl niet nu direct Groningen op de hoogste gasproductie. Om die paar lichte bevingen?
Dat zou Europa nu enorm helpen.
De nood is al hoog zat.
Vakman pur sang
pi_203844402
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:42 schreef falling_away het volgende:

[..]
Yep, maar ze mogen blijkbaar wel nog over Duitsland.

[ twitter ]
Duitsers zijn laf.

Engelsen gaan er iets harder tegenin.

twitter
pi_203844404
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:43 schreef polderturk het volgende:
Azerbeidzjanen delen gratis vis uit in Kiev.

[ twitter ]
Je hoeft niet heel Twitter hier te delen

Bedankt
pi_203844407
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:38 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Berichten zijn inderdaad wat eenzijdig met schijnbaar alleen gigantische verliezen van de Russen.

Ik ben geen militair strateeg. Maar om de straten van Kiev binnen te trekken waarbij je ook nog niet al te veel schade wil aanrichten aan de infra en gebouwen is toch je reinste zelfmoord. Niet een leger is instaat om in een stad een gevecht te voeren waarbij op iedere hoek en gebouw verzetshaarden zitten. Ook nog inwoners die de stad kunnen dromen.
pi_203844409
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
https://www.rtvnoord.nl/n(...)r-allerlaatste-optie

Natuurlijk wil je dit zo lang mogelijk uitstellen, maar de optie is er altijd.
Alpha kenny one
pi_203844411
Vaccingifjes. ^O^
Voel me meteen weer thuis.

Korte samenvatting van vannacht/tot nu toe?

Nog steeds strijd om Kyiv?

Lukt nog niet echt voor de Russen?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203844414
quote:

[..]
Hij faalt niet opzichtig. Dat is echt grotendeels wishful thinking op basis van flarden berichten en hoop dat de Oekrane stand houdt.

Ik vrees dat de verliezen aan de kant van de Oekrane immens zijn en de volgende golf er gemakkelijk overheen gaat.

Had Poetin misschien gehoopt dat het met n golf gedaan was? Waarschijnlijk wel, maar doet niets af aan het feit dat die eerste golf de Oekrane al heel zwaar geraakt heeft.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:45:38 #71
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203844423
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:44 schreef falling_away het volgende:

[..]

Kan ook morgen zijn dus, rutte kennende

Je kan ook een dynamo aan politici vastmaken dan heb je gratis energie.
pi_203844425
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:44 schreef Salina het volgende:
Vaccingifjes. ^O^

De burgemeester van Kyiv heeft een uur geleden gemeld dat ze de boel onder controle hebben.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:45:44 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203844426
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:44 schreef Salina het volgende:
Vaccingifjes. ^O^

Boem knal bam. Dat was het wel zo'n beetje.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203844428
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het is een soort wensdenken vanuit een bepaalde hoek dat sommige 'sterke leiders' die idiote dingen doen, dat doen vanuit een zekere genialiteit, in plaats van idiotie.
pi_203844442
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:44 schreef falling_away het volgende:

[..]

Waarom wil je dat uitstellen dan?

Aller laatste optie?
Aller eerste optie zou ik zeggen.
Maffe wereld
Vakman pur sang
pi_203844449
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Sterker nog,
Waarom zet nl niet nu direct Groningen op de hoogste gasproductie. Om die paar lichte bevingen?
De nood is al hoog zat.
Omdat nl blijkbaar niet in staat is de Groningers normaal te compenseren.
Цой жив
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:47:22 #77
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203844452
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:03 schreef polderturk het volgende: Ongelofelijke beelden. Hele rij aan Russische voertuigen vernietigd. Ik zie een enorme krater. Dan kan geen Javelin of een drone bommetje zijn geweest. [ twitter ]
Zijn dit daadwerkelijk Russische voertuigen en zijn dit actuele beelden?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203844458
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hij faalt niet opzichtig. Dat is echt grotendeels wishful thinking op basis van flarden berichten en hoop dat de Oekrane stand houdt.

Ik vrees dat de verliezen aan de kant van de Oekrane immens zijn en de volgende golf er gemakkelijk overheen gaat.

Had Poetin misschien gehoopt dat het met n golf gedaan was? Waarschijnlijk wel, maar doet niets af aan het feit dat die eerste golf de Oekrane al heel zwaar geraakt heeft.
Uiteindelijk zal Oekrane ook wel vallen. Als alle overheidsgebouwen met raketten en bommen bestookt zijn, als de elektriciteit uitgevallen is en de Russische tanks door Kiev rijden, kun je gemakkelijk stellen dat het land veroverd is.

Het grote probleem blijft uiteindelijk hoe de Russen het land dan bezet gaan houden. Daar hebben bijvoorbeeld de Amerikanen zich in Irak ook op verkeken.
pi_203844461
quote:

[..]
Geen idee, we gaan het zien de komende dagen

quote:

[..]
Wat denk je zelfs? :9~ :9~

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203844475
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Aller laatste optie?
Maffe wereld
Ja zou ik ook zeggen maar dat is makkelijk praten als je niet in Groningen woont.
De publieke opinie zal eerst flink moeten draaien om hier genoeg steun voor te krijgen en de overheid zal dan een stuk sneller met compensatie over de brug moeten komen voor de schade.
Alpha kenny one
pi_203844477
quote:

[..]

Aller laatste optie?
Maffe wereld
Niet alleen Rusland heeft gas. We gaan misschien meer moeten gaan betalen maar dat gas komt wel hoor.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:48:49 #83
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203844480
quote:

[..]

Aller laatste optie?
Maffe wereld
Omdat er eerst langetermijncontracten voor levering van Amerikaans LNG getekend moeten worden.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:49:19 #85
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203844489
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, dat soort acties zie ik hem ook voor aan. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat deze eerste golf puur is om wat onrust te stoken en wat murw te beuken en dat de echte invasie met het goede materieel nog komt.
Waarom zou hij dat willen? Het is toch veel efficinter en beter voor het draagvlak om dat goede materieel gelijk in te zetten en een snelle overwinning te boeken?
pi_203844490
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:47 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Omdat nl blijkbaar niet in staat is de Groningers normaal te compenseren.
Dat geloof je toch zelf niet.
Verreken het in de gasprijs, is toch >60% export, dan zal Rutte het misschien wel fantastisch vinden.
En voor de Groningers polderen we wel een nieuw stukje land in.
Vakman pur sang
pi_203844492
Het lijkt wat tegen te vallen voor de Russen.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203844500
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De burgemeester van Kyiv heeft een uur geleden gemeld dat ze de boel onder controle hebben.
Ze is de Oekraners dan neem ik aan?

Dank voor de updates. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203844501
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen nog. Je weet ook niet hoeveel Navo/US op de achtergrond meehelpt. Met top Intel kan je heel ver komen.
pi_203844506
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Sterker nog,
De nood is al hoog zat.
In dit verband misschien wel interessant, The Guardian heeft op een rij gezet wat de mogelijkheden voor Europa zijn: How can Europe wean itself off Russian gas?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203844507
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:50 schreef Salina het volgende:

[..]
Ze is de Oekraners dan neem ik aan?

Dank voor de updates. :)
:Y
pi_203844518
Ook Nederland doet mee

twitter
pi_203844526
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:49 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Waarom zou hij dat willen? Het is toch veel efficinter en beter voor het draagvlak om dat goede materieel gelijk in te zetten en een snelle overwinning te boeken?
Maar dan zijn je verliezen aan gelouterde beroepsmilitairen en goed materieel ook veel groter dan nu.

Liever 100 oude wagens en 1000 dienstplichtigen dood, dan 50 moderne voertuigen en 500 elitetroepen.

Zo zouden wij niet denken, maar in Rusland denken ze al eeuwen zo.
pi_203844530
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Lijken me oude beelden te zijn.
Cindy De Vuyst
pi_203844533
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Uiteindelijk zal Oekrane ook wel vallen. Als alle overheidsgebouwen met raketten en bommen bestookt zijn, als de elektriciteit uitgevallen is en de Russische tanks door Kiev rijden, kun je gemakkelijk stellen dat het land veroverd is.

Het grote probleem blijft uiteindelijk hoe de Russen het land dan bezet gaan houden. Daar hebben bijvoorbeeld de Amerikanen zich in Irak ook op verkeken.
Amerikanen namen Bagdad na 'n week of drie in. En dan verwachten sommigen hier dat de Russen Kiev in 'n dag in zouden nemen.
pi_203844534
Nieuwe video van baas Zelensky op zijn insta. Ik versta er alleen geen reet van. Maar, hij ziet er nog steeds strijdbaar uit *O*
pi_203844538
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:43 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Waar basseer je dit op? Dat hoop je.
Hoeveel uitgebrande tanks en stapels met dode Amerikanen heb je de afgelopen 20 jaar oorlog gezien? Ik minder dan alleen al gisteren aan Russen. Dit is echt niet de glorieuze invasie die Poetin voor zich zag.
pi_203844545
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:48 schreef falling_away het volgende:

[..]
Ja zou ik ook zeggen maar dat is makkelijk praten als je niet in Groningen woont.
De publieke opinie zal eerst flink moeten draaien om hier genoeg steun voor te krijgen en de overheid zal dan een stuk sneller met compensatie over de brug moeten komen voor de schade.
Gisteren was er 'n poll. 38 procent was voor. En dan zijn 'n deel van die mensen waarschijnlijk voor, zolang het ze zelf geen geld kost.
pi_203844546
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:47 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Geen idee, we gaan het zien de komende dagen
[..]
Wat denk je zelfs? :9~ :9~

[ afbeelding ]
HAHAHAHAHA
pi_203844548
Hupsakee

twitter
pi_203844550
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In dit verband misschien wel interessant, The Guardian heeft op een rij gezet wat de mogelijkheden voor Europa zijn: How can Europe wean itself off Russian gas?
Interessant artikel.
Benadrukt weer eens dat Duitsland het domste ooit gedaan heeft door zowel kern als kolen centrales te sluiten en nu bijna 100% op gas draait. (Vnl uit Rusland)
Vandaar ook die gewenste nordstream 2 buis.
Merkel heeft echt veel vernield.

Frankrijk met 70% kernenergie lacht erom. Daar zijn nauwlijks toekomstige issues.
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 11:55:06 #102
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_203844556
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:54 schreef polderturk het volgende:
Hupsakee

[ twitter ]
Dat weten we al twee uur Hans.
pi_203844568
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Interessant. Thanks.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203844569
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:55 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Dat weten we al twee uur Hans.
Hoe weet jij dat ik Hans heet?
pi_203844571
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Amerikanen namen Bagdad na 'n week of drie in. En dan verwachten sommigen hier dat de Russen Kiev in 'n dag in zouden nemen.
Een stad innemen zoals Kiev gaat nooit lukken als het volk(inwoners) niet willen. Onbegonnen werk.
pi_203844576
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:54 schreef polderturk het volgende:
Hupsakee

[ twitter ]
Kun je hier mee stoppen?
pi_203844577
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:56 schreef Cherni het volgende:

[..]
Een stad innemen zoals Kiev gaat nooit lukken als het volk(inwoners) niet willen. Onbegonnen werk.
Nee. Denk ook niet dat ze dat van plan waren.
pi_203844580
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoeveel uitgebrande tanks en stapels met dode Amerikanen heb je de afgelopen 20 jaar oorlog gezien? Ik minder dan alleen al gisteren aan Russen. Dit is echt niet de glorieuze invasie die Poetin voor zich zag.
Daar durf ik niks over te zeggen. Al die oorlogen in het midden oosten niet echt gevolgd. Maar ik heb niet het idee dat Putin nu all in gaat. Beetje aftasten.
pi_203844590
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Interessant artikel.
Benadrukt weer eens dat Duitsland het domste ooit gedaan heeft door zowel kern als koken centrales te sluiten en nu bijna 100% op gas draait.

Frankrijk met 70% kernenergie lacht erom. Daar zijn nauwlijks toekomstige issues.
En Nederland kan maar 9% leveren van wat de Russen leveren. Meer gas uit Groningen vormt dus geen Europese oplossing.
pi_203844594
quote:

[..]
Kiev is wel iets makkelijker te bereiken voor de Russen dan Bagdad was voor de Amerikanen.

Maar de Russen hoopten waarschijnlijk dat de Oekrainers rondom Kiev snel op zouden geven en dat er dan een dominoeffect zou ontstaan met de val van de regering als gevolg.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:57:57 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844595
:{ :{ :{

pi_203844609
quote:

[..]
Interessant artikel.
Benadrukt weer eens dat Duitsland het domste ooit gedaan heeft door zowel kern als kolen centrales te sluiten en nu bijna 100% op gas draait. (Vnl uit Rusland)

Wat ik ook zo snel lees is dat Azi hum producten veel goedkoper kan produceren met goedkoop gas. Wij gaan in iedergeval behoorlijk wat meer betalen mocht je alles van de VS halen. En je verliest wat aan doorvoer. Je moet er wat voor over hebben.

Daarom kernenergie.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:58:59 #113
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203844613
quote:
Rost en Anton moeten ook weer plassen. :O
pi_203844615
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee. Denk ook niet dat ze dat van plan waren.
Maar het begint er wel steeds meer op te lijken dat, los van hoe het scenario zich in hun gedachten zou afspelen, dat wel is wat ze moeten om het land onder controle te krijgen. En dan niet alleen Kyiv maar ook nog eens alle of de meeste andere grote steden in Oekrane.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:59:06 #115
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203844618
quote:

[..]
Interessant artikel.

Vond Merkel verder echt een zeer kundig conservatieve politica, maar dat stoppen met kernenergie na de ramp in Japan was toch wel echt een bizarre stommiteit. Snap nog steeds niet waarom dat besloten is.
pi_203844623
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En Nederland kan maar 9% leveren van wat de Russen leveren. Meer gas uit Groningen vormt dus geen Europese oplossing.
Wel een Nederlandse. :9
Vakman pur sang
pi_203844628
quote:
Die Baudet probeert niet eens meer te verbergen dat hij een vijand van de Nederlandse natie is. Zijn leugens waren over MH17 waren al een sterke indicatie dat hij een Russische infiltrant was, maar nu is het zeker.
pi_203844629
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:57 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Kiev is wel iets makkelijker te bereiken voor de Russen dan Bagdad was voor de Amerikanen.

Maar de Russen hoopten waarschijnlijk dat de Oekrainers rondom Kiev snel op zouden geven en dat er dan een dominoeffect zou ontstaan met de val van de regering als gevolg.
Het is een groot land he. De Russen zijn er nog niet volgas op in gebeukt. Er is nog niets te zeggen over hoe dit verder gaat verlopen.
pi_203844645
Finland hoeft niet eens meer lid van de NAVO te worden, met dit gestuntel van de Russen kunnen ze het alleen ook wel af. :')
pi_203844647
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat ik ook zo snel lees is dat Azi hum producten veel goedkoper kan produceren met goedkoop gas. Wij gaan in iedergeval behoorlijk wat meer betalen mocht je alles van de VS halen. En je verliest wat aan doorvoer. Je moet er wat voor over hebben.

Daarom kernenergie.
Je kunt niet alles uit lng halen.
De fabrieken die het maken draaien al op 100% capaciteit en leveren ad hoogste bieder.
Vakman pur sang
pi_203844648
quote:

[..]
Maar Kiev ligt aan de grens met Wit-Rusland en Bagdad ligt in het midden van Irak.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:01:28 #123
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203844649
quote:

[..]

Ja, dat zou kunnen. Tijdens de Irakoorlog werd er ook driftig gespeculeerd over mogelijke Amerikaanse tegenvallers op basis van fragmentarische informatie van het front. Je weet gewoon te weinig.
pi_203844652
quote:
Een hoop gescheld van Baudet; wat een zwaktebod weer.
pi_203844659
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:59 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Het is een groot land he. De Russen zijn er nog niet volgas op in gebeukt. Er is nog niets te zeggen over hoe dit verder gaat verlopen.
Maar wat is nou in godsnaam het tactische voordeel van er niet meteen volgas op inbeuken als, ze zeggen het zelf, het plan was om een kortdurende operatie uit te voeren om Zelinsky af te zetten :')?
pi_203844661
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Zijnwel allemaal logistieke voertuigen, tankwagen, vrachtwagens, met pontondelen?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:02:03 #127
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203844662
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:59 schreef Confetti het volgende:

[..]
Die Baudet probeert niet eens meer te verbergen dat hij een vijand van de Nederlandse natie is. Zijn leugens waren over MH17 waren al een sterke indicatie dat hij een Russische infiltrant was, maar nu is het zeker.
Ik ben absoluut geen fan van die vent, maar het is toch ook te achterlijk voor woorden?
pi_203844664
quote:
Je zal maar hierop gestemd hebben _O- _O-
pi_203844665
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Vond Merkel verder echt een zeer kundig conservatieve politica, maar dat stoppen met kernenergie na de ramp in Japan was toch wel echt een bizarre stommiteit. Snap nog steeds niet waarom dat besloten is.
Wir schaffen das was anders ook behoorlijk stupide.
pi_203844668
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar het begint er wel steeds meer op te lijken dat, los van hoe het scenario zich in hun gedachten zou afspelen, dat wel is wat ze moeten om het land onder controle te krijgen. En dan niet alleen Kyiv maar ook nog eens alle of de meeste andere grote steden in Oekrane.
Heel Oekrane controleren lijkt me sowieso geen haalbare kaart, zeker niet voor een wat langere periode. Als dat het doel was, dan is dat 'n stompzinnig plan.
pi_203844686
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:01 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar Kiev ligt aan de grens met Wit-Rusland en Bagdad ligt in het midden van Irak.
En wat wil je dan gaan doen? Met grondtroepen Kiev binnen rijden vanuit Wit-Rusland en er daar 'n gevecht in de stad van gaan maken?
pi_203844688
quote:

[..]
Interessant artikel.

Om hun 15 miljoen immigranten te verwarmen.
pi_203844690
Oekraener vertelt een Russische soldaat dat hij niet welkom is. Hij heeft wel ballen.

Lijkt het maar zo of is die soldaat dronken? Hij struikelt bijna.

twitter
pi_203844694
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Heel Oekrane controleren lijkt me sowieso geen haalbare kaart, zeker niet voor een wat langere periode. Als dat het doel was, dan is dat 'n stompzinnig plan.
Het zal vast en zeker niet het doel zijn geweest maar als dat is waar de situatie op de grond je toe dwingt maakt het natuurlijk niet meer uit wat je initile doel was.
pi_203844695
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Door Merkel hebben de Duitsers nogsteeds last van wo2. Slechtste politica die je kon bedenken. En die actie na Japan is natuurlijk helemaal een blunder.
pi_203844696
quote:

[..]
Interessant artikel.

Misschien had Duitsland niet hun energiebeleid door Zweedse tienermeisjes moeten laten bepalen. Maar h, van deugen krijg je ook een warm gevoel.
pi_203844699
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:02 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ja. Ook nog iets waar de rest van Europa veel last van heeft gehad, omdat die uitspraken van d'r als een magneet hebben gewerkt.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:04:48 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_203844701
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze kunnen niet eens lezen. De escalatie was begonnen met de troepenopbouw, niet "dit allemaal".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203844703
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar wat is nou in godsnaam het tactische voordeel van er niet meteen volgas op inbeuken als, ze zeggen het zelf, het plan was om een kortdurende operatie uit te voeren om Zelinsky af te zetten :')?
Ja, welk militair genie stuurt eerst nou een te klein leger om de oorlog te verliezen, voordat er wl genoeg manschappen gestuurd worden.
Oekrane heeft ook de productiecapaciteit aan hun zijde, met wapens die vanuit de NAVO geleverd kunnen worden, dus langer wachten is ook in dat opzicht alleen maar nadelig.
pi_203844706
quote:
Wat ze bedoelen is dat de navo de laatste jaren zeer actief is geweest met hetzelfde langs dezelfde grenzen zoals de mega oefening in de zwarte zee.

Trouwens wel een heel Jip en Janneke uitleg die brief.
Vakman pur sang
pi_203844708
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
En wat wil je dan gaan doen? Met grondtroepen Kiev binnen rijden vanuit Wit-Rusland en er daar 'n gevecht in de stad van gaan maken?
Dat is precies wat ze nu proberen te doen ja.
pi_203844713
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:00 schreef Alpha0 het volgende:
Finland hoeft niet eens meer lid van de NAVO te worden, met dit gestuntel van de Russen kunnen ze het alleen ook wel af. :')
Dat konden ze in 1939 ook al prima.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203844720
Hoe staan jullie er tegenover?

POLL
Cindy De Vuyst
pi_203844725
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:02 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dat zal de gemiddelde fokker vast zo ervaren. Ik kan dat echter wel plaatsen in de context van een zekere Christelijke en humanistische moraal en het proberen oplossen van een urgent probleem wat zich aandiende. Iets roepen als: "we gooien de grenzen dicht" - wat dat dan ook zou mogen betekenen - zou dat probleem niet oplossen. Dus nee, dat ben ik niet met je eens.

De beslissing om te stoppen met kernenergie na die ramp kwam echter op me over als een ondoordachte paniekerige beslissing. Een urgent gezochte oplossing zonder urgent probleem.
pi_203844727
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:06 schreef einzeinz het volgende:

[poll=3772]
Waardeloze pol
pi_203844729
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het zal vast en zeker niet het doel zijn geweest maar als dat is waar de situatie op de grond je toe dwingt maakt het natuurlijk niet meer uit wat je initile doel was.
Dat valt wel mee. Denk dat Poetin erop mikt Oekrane zware verliezen toe te brengen en dan via de onderhandelingstafel grotendeels z'n zin te krijgen.

Dat hele land jaren bezetten is gewoon geen haalbare kaart. Zal hij zelf ook wel begrijpen.
pi_203844735
quote:

[..]

Waarom denk je dat?

Lijkt er meer op dat Oekrane voorlopig de superioriteit in de lucht heeft en Rusland alleen parachutisten kan droppen van grote hoogte of materieel over land kan sturen.
.
pi_203844736
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:06 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Waardeloze pol
Hoezo dan?
Cindy De Vuyst
pi_203844737
quote:

[poll=3772]
De optie ¨interesseert me echt geen reet´ is wel een aparte, dan heb je in dit topic ook weinig te zoeken.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:08:07 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_203844746
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat ze bedoelen is dat de navo de laatste jaren zeer actief is geweest met hetzelfde langs dezelfde grenzen zoals de mega oefening in de zwarte zee.

In Jip en Janneke taal geschreven en nog steeds te moeilijk Nederlands voor de twee FvDers.
pi_203844748
Medvedev wil de doodstraf per direct instellen.
https://thebarentsobserve(...)roduce-death-penalty
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 februari 2022 @ 12:08:21 #152
367000 roos94
pi_203844750
quote:

[poll=3772]
Trollpoll
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:08:42 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_203844752
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een analist op BBC dacht dat Putin had verwacht dat zijn troepen met bloemen zouden worden binnengehaald.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_203844762
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:03 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Om hun 15 miljoen immigranten te verwarmen.
In de tijdgeest gezien was het niet dom. Achteraf kun je natuurlijk zeggen dat het niet slim was. Voor die hele Oekrane situatie was de verstandhouding met de Russen normaal. Sterker nog het westen zag er gigantische mogelijkheden.

De VS en Rusland werkte notabene samen met ruimtevaart projecten.
pi_203844768
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Denk dat Poetin erop mikt Oekrane zware verliezen toe te brengen en dan via de onderhandelingstafel grotendeels z'n zin te krijgen.

Dat hele land jaren bezetten is gewoon geen haalbare kaart. Zal hij zelf ook wel begrijpen.
Dat ligt er maar net aan, zodra Poetin niet het hele land bezet of zich terugtrekt wordt Oekrane lid van de Navo denk ik. Als die voormalige Warschaupact landen en Sovjetrepublieken weten nu dat ze van Rusland niet te verwachten hebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203844771
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:08 schreef quirina het volgende:
Zo'n beschaafd land is het dus.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203844774
Russische vriend van mij zegt gewoon als ze doodstraf erdoor drukken dat het betekend dat je als Rus vermoord gaat worden als je bijvoorbeeld zou protesteren tegen het regime.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:11:06 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203844778
quote:
Proberen de greep op de macht te houden met angst zaaien?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203844781
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Een objectieve Van Wolveren verwoord het argument beter

“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:11:45 #160
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203844782
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:10 schreef quirina het volgende:
Russische vriend van mij zegt gewoon als ze doodstraf erdoor drukken dat het betekend dat je als Rus vermoord gaat worden als je bijvoorbeeld zou protesteren tegen het regime.
Oh dan zal dat wel zo zijn!
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:11:45 #161
38496 Perrin
pi_203844783
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:10 schreef quirina het volgende:
Volgens mij zien we de laatste stuiptrekkingen van een dictatuur in verval.
pi_203844787
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Leuk, maar dat doet niet ter zake als het gaat om deze escalatie.

Modus operandi van de FvD: Quote een stuk tekst, begin ergens anders over (het liefst iets onwaars), doe boos!
pi_203844795
quote:
Die werd vroeger nog wel als gematigd gezien tov Poetin. Dat is wel voorbij.
pi_203844802
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Oh dan zal dat wel zo zijn!
Als de vriend van de broer van de oom van je collega dat zegt, dan zal het wel zo zijn, mijnheer Scrummie!
pi_203844808
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:11 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Een objectieve Van Wolveren verwoord het argument beter

Ah leuk, een filmpje met iemand die er geen verstand van heeft maar zijn mening wel heel belangrijk vindt.
pi_203844813
Medvedev zit recht in Putins arie.
pi_203844814
De Oekraense ambassade in Turkije heeft aangegeven met Turkse Bayraktar TB2 drones een hele konvooi aan Russische voertuigen te hebben vernietigd.

twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:13:24 #168
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203844815
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:11 schreef EinarBoe het volgende:

[..]

Modus operandi van de FvD: Quote een stuk tekst, begin ergens anders over (het liefst iets onwaars), doe boos!
Dat doet er zeker toe. Het is namelijk de aanloop voor deze oorlog geweest.
pi_203844817
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Volgens mij zien we de laatste stuiptrekkingen van een dictatuur in verval.
Als Poetin deze oorlog niet wint dan is ie wel wieberen ja.
pi_203844819
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:59 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Ja maar Kiev ligt om de hoek van Belarus. Bagdad lag op 1000 km ofzo vanaf waar de Amerikanen het land in gingen.
pi_203844823
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:11 schreef EinarBoe het volgende:

[..]

Ja het zijn rare knakkers. De retoriek is infaam en abject.
Vakman pur sang
pi_203844825
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:10 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat ligt er maar net aan, zodra Poetin niet het hele land bezet of zich terugtrekt wordt Oekrane lid van de Navo denk ik. Als die voormalige Warschaupact landen en Sovjetrepublieken weten nu dat ze van Rusland niet te verwachten hebben.
Dan zal er wel een oplossing gevonden moeten worden met die opstandige gebieden. Verder is en blijft Oekrane natuurlijk 'n tamelijk corrupt land.
pi_203844827
quote:
Het beruchte artikel 58 van de Sovjet-Unie zal ook wel weer een glorieuze comeback maken.
pi_203844831
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:13 schreef polderturk het volgende:
De Oekraense ambassade in Turkije heeft aangegeven met Turkse Bayraktar TB2 drones een hele konvooi aan Russische voertuigen te hebben vernietigd.

[ twitter ]
Kan wel kloppen in Libie werden de russen ook afgeslacht door de Turkse drones.
pi_203844835
De doodstraf introduceren betekent niks anders dan een dictatuur.
pi_203844839
Itali is om voor wat betreft SWIFT. Nu Duitsland nog. En dan kunnen we Rusland eruit donderen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203844842
Make gulags great again..
pi_203844846
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Als Poetin deze oorlog niet wint dan is ie wel wieberen ja.
Welnee, geeft gewoon het westen de schuld meegeholpen te hebben.
.
pi_203844847
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het gaat erom dat de situatie totaal niet vergelijkbaar is.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_203844861
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:15 schreef capricia het volgende:
Itali is om voor wat betreft SWIFT. Nu Duitsland nog. En dan kunnen we Rusland eruit donderen.
Hongarij en Nederland zijn nog tegen
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:16:11 #181
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203844862
quote:
Ik dacht dat Cyprus dwars lag.
are we infinite or am I alone
pi_203844864
quote:
Duitsland was gisteren al om volgens mij.
pi_203844866
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:13 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Dat doet er zeker toe. Het is namelijk de aanloop voor deze oorlog geweest.
Nee, dat doet er niet toe. Het gaat om de situatie nu in Oekrane, het omsingelen mbv Wit-Rusland door de Russische troepenmacht, de invasie op de verschillende fronten, etc.

Waarom is het voor de FvD altijd totaal onmogelijk om inhoudelijk over een onderwerp mee te praten :')
pi_203844868
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:15 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Het gaat erom dat de situatie totaal niet vergelijkbaar is.
Je wandelt in elk geval niet zomaar in 'n dagen even 'n stad binnen waar je niet welkom bent. Ook niet als die stad aan de grens ligt.
pi_203844869
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ah leuk, een filmpje met iemand die er geen verstand van heeft maar zijn mening wel heel belangrijk vindt.
:W
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:16:35 #186
498282 Scrummie
pi_203844870
quote:
Duitsland was al om las ik gister geloof ik. Ik las dat een Europese bank had gezegd dat het een kwestie van dagen was.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:16:45 #187
498282 Scrummie
pi_203844873
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Zijn ook al om.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:17:00 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844876
quote:

[..]
Niet meer. Ze gaan het niet meer blokkeren begreep ik.
pi_203844881
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:15 schreef Fer het volgende:

[..]
Denk jij dat de Russen om hem heen het leuk vinden om een oorlog te verliezen van Oekrane?
pi_203844882
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan zal er wel een oplossing gevonden moeten worden met die opstandige gebieden. Verder is en blijft Oekrane natuurlijk 'n tamelijk corrupt land.
Is het misschien niet het beste dat Oekrane gewoon een deel Russisch wordt en de EU de grenzen meer dan ooit bewaakt en meer in defensie sterkt (en minder in woke)
We ophouden met megalomane klimaatinvesteringen.
En we dan met gezonde spanning naar Rusland allemaal weer normaal gaan doen?
Vakman pur sang
pi_203844883
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:16 schreef xminator het volgende:

[..]
Nederland niet, alleen Hongarije
pi_203844884
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:15 schreef Fer het volgende:

[..]
Dat werk fantastisch als propaganda voor het gepeupel, maar binnen de Russische (bestuurlijke) elite komt ie daar niet mee weg. Of ie ook al meteen eruit gewerkt wordt is nog maar de vraag maar het verzwakt zijn positie daarin natuurlijk wel enorm.
pi_203844886
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:16 schreef polderturk het volgende:

[..]
Duitsland was gisteren al om volgens mij.
Nee. Alle Duitse bronnen en dat zijn er heel wat heb ik nergens gelezen dat de Duitsers om zijn. Maar dat was gisterenavond
pi_203844888
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:07 schreef Fer het volgende:

[..]
Waarom denk je dat?

Lijkt er meer op dat Oekrane voorlopig de superioriteit in de lucht heeft en Rusland alleen parachutisten kan droppen van grote hoogte of materieel over land kan sturen.
Die veronderstelling is nergens op gebaseerd.
pi_203844891
Ik las laatst dat SWIFT niet eens heel veel gaat uitmaken. Het is een middel voor communicatie, niet het betaalmiddel zelf.

Aangezien er niet wordt gesproken over een verbod op gas-en olie import zal er wel wat verzonnen worden om het weer een symbolische maatregel te maken.
pi_203844893
quote:

[..]
Hongarije lees ik nu.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203844898
quote:

[..]
Stop nou eens met die leugen. Wat denk je er mee te bereiken?
pi_203844899
quote:

[..]
Alleen Hongarije nog.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:18:15 #199
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203844900
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:14 schreef xminator het volgende:

[..]
Kan wel kloppen in Libie werden de russen ook afgeslacht door de Turkse drones.
Die dingen zijn ook de beste drones die je kan krijgen momenteel. Scary wel uit zo een instabiel geleid land.
pi_203844903
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:17 schreef Confetti het volgende:
Ik las laatst dat SWIFT niet eens heel veel gaat uitmaken. Het is een middel voor communicatie, niet het betaalmiddel zelf.

Aangezien er niet wordt gesproken over een verbod op gas-en olie import zal er wel wat verzonnen worden om het weer een symbolische maatregel te maken.
Als je niet meer kan communiceren, kun je ook niet communiceren dat je geld overmaakt.
pi_203844904
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is het misschien niet het beste dat Oekrane gewoon een deel Russisch wordt en de EU de grenzen meer dan ooit bewaakt en meer in defensie sterkt (en minder in woke)
Ja, lijkt me een goed plan. Je kunt er principieel van alles van vinden, maar van die opstandige regio's was bv. al gezegd dat die meer zelfbestuur zouden moeten krijgen, etc.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:18:26 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844906
quote:

[..]
Dat lijkt mij beter ja. De Krim, Luhansk en Donetsk opgeven en zsm lid worden van de NAVO.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:18:32 #203
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203844908
quote:

[..]
Is het misschien niet het beste dat Oekrane gewoon een deel Europees wordt en de Rusland de grenzen meer dan ooit respecteert
We gaan door met met klimaatinvesteringen.
En Rusland dan met gezonde spanning naar Europa toe allemaal weer normaal gaan doen?
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 12:18:40 #204
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_203844910
Het altijd neutrale Zwitserland is doodvermoeiend
twitter
pi_203844912
Ik vraag me af wat er hierna gaat gebeuren, zie ondanks de positiviteit van Ukraine erover echt niet dat die dit (kunnen) winnen.

Maar ondanks dat alles, daarna zitten we met een afgrsloten rusland want niemand wil meer vriendjes met ze zijn na dit. Ja ee chinezen misschien.

Maar dan heb je een groot land in economisch verval, lijkt me dat dat ze nog gevaarlijker maakt eigenlijk.
Do what you love, love what you do!
pi_203844913
quote:

[..]
Nederland is helemaal niet tegen. Maarja je moeten toch iets hebben om op rutte te zeiken. Dan maar wat verzinnen. Iedereen praat elkaar toch wel na hier
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203844915
quote:

Het maakt veel uit. Transacties gaan veel te lang duren en kosten veel meer.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:19:02 #208
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203844916
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:16 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, dat doet er niet toe. Het gaat om de situatie nu in Oekrane, het omsingelen mbv Wit-Rusland door de Russische troepenmacht, de invasie op de verschillende fronten, etc.

Waarom is het voor de FvD altijd totaal onmogelijk om inhoudelijk over een onderwerp mee te praten :')
Ik kan geen uitspraken doen over de FvD, daar heb ik helemaal niets mee, maar het is een beetje te simpel om te stellen dat de jarenlange bemoeienissen en steekspelletjes niet hebben geleid tot de inval.
Daarmee zeg ik absoluut niet dat Rusland daarmee in zijn recht staat, maar zeggen dat het gescaleerd is door troepenverzamelingen aan de grens is gewoon achterlijk.
pi_203844924
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Is het misschien niet het beste dat Oekrane gewoon een deel Europees wordt en de Rusland de grenzen meer dan ooit respecteert
En Rusland dan met gezonde spanning naar Europa toe allemaal weer normaal gaan doen?
Nee maar je moet ook even huiliehuilie doen over woke!
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:19:39 #210
498282 Scrummie
pi_203844927
quote:

[..]
Tering, wat ben jij een vervelende stront user.
pi_203844929
quote:

Zonder swift moet je betalingen handmatig gaan fixen volgens mij. Ik denk dat Duitsland wel de gasbetaling als uitzondering heeft bedongen. En zo zijn er vast nog wel meer uitzonderingen.
pi_203844930
quote:

Klopt, zorgt ervoor dat betalingen iets sneller gaan.

Oftewel weer een crappy sanctie.
pi_203844934
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:18 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Lekker bloedgeld witwassen met behulp van het bankgeheim, in Zwitserland kan het.
pi_203844938
quote:
Laten we deze gek doodzwijgen. Alleen @Nattekat gelooft hem nog.
pi_203844943
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat is ook een optie maar die kaarten hebben wij niet in handen.
Vakman pur sang
pi_203844945
quote:
[ twitter ]
Zwitserland is toch dat land dat massaal heeft geprofiteerd van de concentratiekampen van de nazi's?

Kun je geen morel kompas van verwachten. Die gaan al eeuwen over lijken.
pi_203844949
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Denk jij dat de Russen om hem heen het leuk vinden om een oorlog te verliezen van Oekrane?
Wat de Russen om hem heen vinden is niet relevant, Rusland is geen land waarin de mening van het volk er toe doet.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_203844950
Ik hoop ergens dat de Russen in opstand gaan komen tegen Putin en Medvedev en ze afzetten. Maar dat zal wel niet.
pi_203844952
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat werk fantastisch als propaganda voor het gepeupel, maar binnen de Russische (bestuurlijke) elite komt ie daar niet mee weg. Of ie ook al meteen eruit gewerkt wordt is nog maar de vraag maar het verzwakt zijn positie daarin natuurlijk wel enorm.
Ik vermoed weleens dat Putin veel meer is dan een marionet van de elite. Die heeft ze denk ik een voor een onder de duim.
.
pi_203844954
quote:

Swift gaat zeker wel impact maken. Voornamelijk de tegenstand in Rusland zelf wordt hiermee verhoogt als alle Russische bedrijven vrijwel geen handel meer kunnen drijven.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:21:17 #221
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203844956
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:20 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Laten we deze gek doodzwijgen. Alleen @:nattekat gelooft hem nog.
Beter geven we ze een enkeltje naar Moskou
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:21:32 #222
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203844961
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is ook een optie maar die kaarten hebben wij niet in handen.
Dus dan moet het maar andersom?

Duidelijk
pi_203844965
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Hongarije lees ik nu.
[ twitter ]
Tegen de tijd dat ze eruit zijn is Kiev allang gevallen. Vergadercultuur, anti genot.
pi_203844975
Hongarije heeft met Putin een gasdealtje geregeld. dat valt anders in het water.
pi_203844977
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:21 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat ze eruit zijn is Kiev allang gevallen. Vergadercultuur, anti genot.
Zo'n besluit neem je ook niet in de hoop dat de Russen anderhalve dag later de wapens neerleggen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:22:27 #226
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203844979
The sanction nobody is talking about. Russian users who attempted to visit pornhub were quite literally cockblocked by a message that told them that the content has been stopped along with a Ukranian flag and message of Ukranian support

https://twitter.com/Croatsky

Als dit waar is gaat het niet lang duren. Wat zouden wij doen als dankzij onze overheid je porn onbereikbaar wordt?
pi_203844980
quote:
[ twitter ]
twitter

quote:
Garri Kasparov, de Russische schaakgrootmeester en tegenwoordig politiek activist en schrijver, is furieus. "Als ik de beelden uit Kiev zie! Ik waarschuw al jaren. Politieke corruptie en een gebrek aan politieke wil heeft van Europa een passieve toeschouwer gemaakt van de grenzeloze misdaden van het Poetin-regime."

Kasparov - de jongste schaakkampioen ooit - is sinds jaar en dag een groot criticaster van Poetin. In 2007 organiseerde hij anti-Kremlinprotesten en belandde daarna een paar dagen in de gevangenis.

Nu wijst hij met een beschuldigende vinger naar Europa, ook naar Nederland. "Poetin heeft genoeg geld voor deze oorlog, voor zijn propaganda en voor zijn veiligheidsdiensten. Dat geld krijgt hij onder meer van Duitsland, Nederland, Engeland, Frankrijk en vele andere landen. En zolang hij op die enorme oorlogskas kan zitten, kan hij de oppositie en het protest negeren."

[ Bericht 24% gewijzigd door DeBarbarijseVOCrover op 26-02-2022 12:30:35 ]
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:22:59 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203844984
quote:

[..]
Rusland moet leren een volwassen land te worden. Het is nu een beetje het zwakzinnige broertje van Europa en het imbeciele neefje van China.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:23:38 #229
8369 speknek
Another day another slay
pi_203844993
quote:

[..]
Nee.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:23:51 #230
269692 Divje
brr brr patapim
pi_203844994
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:22 schreef the-eye het volgende:
The sanction nobody is talking about. Russian users who attempted to visit pornhub were quite literally cockblocked by a message that told them that the content has been stopped along with a Ukranian flag and message of Ukranian support

Als dit waar is gaat het niet lang duren. Wat zouden wij doen als dankzij onze overheid je porn onbereikbaar wordt?
:|W
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_203844996
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:21 schreef quirina het volgende:
Ik hoop ergens dat de Russen in opstand gaan komen tegen Putin en Medvedev en ze afzetten. Maar dat zal wel niet.
Veel Russen staan achter Poetin, niet omdat ze het zo een relaxte kerel vinden, maar omdat het de enige manier is om nog mee te tellen in de wereld. Economisch gezien is Rusland waardeloos, de bevolking neemt al jaren af, men kampt met gezondheidsproblemen door de industrie, overmatig alcohol/tabak gebruik, etc.

De enige manier waarop Rusland nog enigszins meetelt is hun leger (kernwapens) en wapentechnologie.
pi_203844997
Ik vraag mij af hoe een gemiddelde Rus over de oorlog denkt. Ik ga ervan uit dat veel Russen diep geloven dat Oekrane echt van hun is, en dat ze het alleen maar terug nemen. Maar hoe ziet hun dagelijks leven er nu uit? Hebben ze veel discussie onderling, zijn Russen zelf ook gespannen voor deze invasie, zijn er mensen die protesten opzetten, zijn ze bang voor sancties vanuit EU of gaat hun dagelijks leven door alsof er niks is gebeurd? Ik zou wel het dagelijks nieuws willen lezen vanuit een Russisch perspectief.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203844998
Nu snap ik waarom Rutte zo'n goede vriend is van Zelensky:
pi_203844999
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je wandelt in elk geval niet zomaar in 'n dagen even 'n stad binnen waar je niet welkom bent. Ook niet als die stad aan de grens ligt.
Dat klopt, maar om te zeggen 'dat kan niet want de VS had met Baghdad ook drie weken nodig' slaat helemaal nergens op.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_203845003
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:19 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ik kan geen uitspraken doen over de FvD, daar heb ik helemaal niets mee, maar het is een beetje te simpel om te stellen dat de jarenlange bemoeienissen en steekspelletjes niet hebben geleid tot de inval.
Daarmee zeg ik absoluut niet dat Rusland daarmee in zijn recht staat, maar zeggen dat het gescaleerd is door troepenverzamelingen aan de grens is gewoon achterlijk.
Het is gescaleerd in de hersenpan van Poetin. En nergens anders.
Die heeft niet/nooit kunnen accepteren dat de tijden een beetje veranderd zijn.

Baudet is verder totaal niet serieus te nemen. Het is tekenend (en tragisch) dat er zoveel mensen zijn die dat blijkbaar wel doen.
Geschiedenis is geen vak dat ons kan leren om de klok weer terug te draaien.
Geschiedenis is een vak dat ons kan leren om eerder gemaakte fouten (eventueel) te voorkomen.

Zowel Poetin als Baudet hebben daar geen snars van begrepen.

Verder doe ik over Baudet er liever het zwijgen toe. Deze korte reactie was voor mij al een verspilling van tijd.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203845012
Nadeel van Rusland uit Swift donderen is dat ze met andere landen een alternatief gaan bedenken en je op de langere termijn niet superveel opgeschoten bent.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:24:33 #237
498282 Scrummie
pi_203845014
quote:

Alleen is dit al meerdere keren besproken en is er meer porno dan pornhub.
pi_203845018
quote:

Er zijn honderden van dat soort sites, alsof die ene site het verschil maakt _O-
pi_203845028
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:21 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Wat de Russen om hem heen vinden is niet relevant, Rusland is geen land waarin de mening van het volk er toe doet.
Ik doelde op de hoge heren rondom Poetin. Hij zit daar echt niet in zijn eentje, hij heeft steun nodig van de mensen om hem heen.
pi_203845030
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:23 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Dat klopt, maar om te zeggen 'dat kan niet want de VS had met Baghdad ook drie weken nodig' slaat helemaal nergens op.
Dat was ook meer ter illustratie zonder dat het n op n te vergelijken is.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:25:27 #241
498282 Scrummie
pi_203845034
twitter

De held van het moment spreekt weer.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:25:28 #242
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203845035
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het is gescaleerd in de hersenpan van Poetin. En nergens anders.
Die heeft niet/nooit kunnen accepteren dat de tijden een beetje veranderd zijn.

Baudet is verder totaal niet serieus te nemen. Het is tekenend (en tragisch) dat er zoveel mensen zijn die dat blijkbaar wel doen.
Geschiedenis is geen vak dat ons kan leren om de klok weer terug te draaien.
Geschiedenis is een vak dat ons kan leren om eerder gemaakte fouten (eventueel) te voorkomen.

Zowel Poetin als Baudet hebben daar geen snars van begrepen.

Verder doe ik over Baudet er liever het zwijgen toe. Deze korte reactie was voor mij al een verspilling van tijd.
Vergeet Baudet, daar ging het ook helemaal niet om. Het ging om de brief. Die is idioot.
pi_203845042
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:24 schreef Alpha0 het volgende:
Nadeel van Rusland uit Swift donderen is dat ze met andere landen een alternatief gaan bedenken en je op de langere termijn niet superveel opgeschoten bent.
Welke andere landen? China en India willen net als Rusland een einde aan de westerse hegemonie, maar bijna al hun waardevolle transacties vinden plaats met westerse landen.
pi_203845045
Nu embargo op alles uit Rusland en wat met Rusland te maken heeft. Dit is het enige wat werkt.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:26:02 #245
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203845046
quote:

_O-
pi_203845047
Ik vind Oekrane ook een slecht ontwikkeld land en maffiabestuur hebben. Die hebben daarin gefaald de laatste 10 jaar.
Jammer, anders eerdere toetreding en volledige steun.
Vakman pur sang
pi_203845052
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zo'n besluit neem je ook niet in de hoop dat de Russen anderhalve dag later de wapens neerleggen.
Ik denk dat ze dat berhaupt niet gaan doen, je denkt toch niet dat Putin hier geen rekening mee heeft gehouden.
pi_203845054
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:25 schreef xminator het volgende:
Nu embargo op alles uit Rusland en wat met Rusland te maken heeft. Dit is het enige wat werkt.
Kan niet, want Europa is extreem afhankelijk van Russisch gas en Russische olie.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:26:33 #249
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203845057
Maar heeft Baudet ook nog een oplossing voor Oekraine? Dat moet wel toch, met al zijn wijsheid. Of zal dat gewoon zijn geef het aan rusland en lief doen tegen Poetin?
pi_203845059
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Welke andere landen? China en India willen net als Rusland een einde aan de westerse hegemonie, maar bijna al hun waardevolle transacties vinden plaats met westerse landen.
Er is al een alternatief alleen dat wordt nu nog weinig gebruikt. Dat zou hierdoor wel eens in een stroomversnelling komen.
pi_203845060
Een moffen-minister (van de groenen) hoor ik net op televisie roepen dat SWIFT niet geblokkeerd moet worden want ja, Duitse burgers sturen soms toch ook geld naar hun oma die niet kan rondkomen.

Wat zijn politici toch leugenachtige monsters.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:26:59 #252
498282 Scrummie
pi_203845067
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar heeft Baudet ook nog een oplossing voor Oekraine? Dat moet wel toch, met al zijn wijsheid. Of zal dat gewoon zijn geef het aan rusland en lief doen tegen Poetin?
Negeer die gast lekker.

Straks gaat het hier weer meer over Baudet dan wat anders.
pi_203845081
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:26 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Er is al een alternatief alleen dat wordt nu nog weinig gebruikt. Dat zou hierdoor wel eens in een stroomversnelling komen.
Nee, het is hetzelfde als die Facebook alternatieven waar je dan gezellig met 100 man zit, terwijl de rest van de wereld nog steeds Facebook gebruikt.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:28:19 #255
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203845083
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Alleen is dit al meerdere keren besproken en is er meer porno dan pornhub.
Ik loop nog achter van pag 2 van dit topic tot het einde dus ik neem aan dat ik het daar tegen kom
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:28:22 #256
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203845084
quote:
De 'Z' links bovenin, het is een complot!

Vanwaar de interesse in Baudet plotseling?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:28:23 #257
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203845087
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Negeer die gast lekker.

Straks gaat het hier weer meer over Baudet dan wat anders.
ook weer zo ja
pi_203845090
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:21 schreef Fer het volgende:

[..]
Ik vermoed weleens dat Putin veel meer is dan een marionet van de elite. Die heeft ze denk ik een voor een onder de duim.
Hij is ook meer dan een marionet van de elite, maar die macht is grotendeels gebaseerd op het geloof dat anderen in die macht hebben. Als dat geloof wegvalt en mensen botweg stoppen met luisteren naar hem is het ook gedaan met hem als machtsfactor, hij kan immers moeilijk iedereen die niet naar hem luistert met een of andere moeilijke judohoutgreep eronder houden.
pi_203845096
https://www.sports.ru/tribuna/blogs/odukhevremeni/3019620.html

350 Russische comments over de oorlog en de sportsancties. De meeste zijn negatief over de oorlog, over de toekomst, over de verhoudingen met de rest van de wereld dankzij de actie van deze dictator. Degenen die positief zijn worden enorm gedownvote, de kritische berichten geupvote. Deze oorlog wordt op geen enkele manier toegejuicht door de gewone Rus.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 12:28:53 #260
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_203845097
Oekrane had ook een land zoals Estland/Letland/Litouwen kunnen worden.

Ze waren ook onafhankelijk in 1991 dacht ik.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_203845103
quote:
Je hebt geen idee hoe lang het duurt om een internationaal betaalsysteem op te zetten als je dat op een Swift achtige manier doet.
pi_203845111
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:26 schreef Confetti het volgende:
Een moffen-minister (van de groenen) hoor ik net op televisie roepen dat SWIFT niet geblokkeerd moet worden want ja, Duitse burgers sturen soms toch ook geld naar hun oma die niet kan rondkomen.

Wat is daar gelogen aan?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:30:05 #263
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203845116
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je hebt geen idee hoe lang het duurt om een internationaal betaalsysteem op te zetten als je dat op een Swift achtige manier doet.
Wat ik eerder begreep is dat dat andere systeem nog gewoon in werking is naast SWIFT.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:30:08 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203845117
quote:
Tegen de tijd dat ze dit gefixt hebben is Rusland economisch naar de tering.
pi_203845120
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
En dan is eerst de vraag of dat swift kan vervangen als de hele westerse wereld niet aan het alternatieve systeem mee wil doen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:30:49 #266
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203845128
quote:

Snap niet wat dat met Rusland te maken heeft? Of wonen die Oma's in rusland?
pi_203845130
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:29 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat is daar gelogen aan?
Dat dat een meer dan volstrekt verwaarloosbare reden is om SWIFT niet te blokkeren. Niet de tientallen miljarden aan oliecontracten, maar omdat oma geen leefgeld kan krijgen. Dat is de reden dat we het niet moeten doen.

Goebbels zou trots zijn op dergelijke leugens en propaganda.
pi_203845131
In deze vreselijke dagen toch een glimlach. Het Russische ministerie van Defensie kan flink wat mailbommen verwachten.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100023862_cd842f2f
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:31:06 #269
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203845132
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]
India wil helemaal geen einde aan de Westerse hegemonie. Die hebben helemaal geen internationale machtsambities en vinden de Westerse werelddominantie eigenlijk wel best.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203845134
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat ik eerder begreep is dat dat andere systeem nog gewoon in werking is naast SWIFT.
Een systeem dat geen enkele serieuze bank gebruikt. Maar je kunt dan wel geld overmaken naar Iran als je zou willen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:31:29 #271
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_203845137
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:49 schreef capricia het volgende:
Het lijkt wat tegen te vallen voor de Russen.
[ twitter ]
Als je zoveel dagen later nog geen air superiority hebt, lijkt het idd tegen te vallen. Op papier had Rusland dat op dag 1 moeten realiseren.
pi_203845138
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:28 schreef EinarBoe het volgende:
https://www.sports.ru/tribuna/blogs/odukhevremeni/3019620.html

350 Russische comments over de oorlog en de sportsancties. De meeste zijn negatief over de oorlog, over de toekomst, over de verhoudingen met de rest van de wereld dankzij de actie van deze dictator. Degenen die positief zijn worden enorm gedownvote, de kritische berichten geupvote. Deze oorlog wordt op geen enkele manier toegejuicht door de gewone Rus.
Wie is de gewone Rus volgens jou? De mensen die op social media/internet zitten zijn niet de gewone Rus, dat zijn juist de kleine groep Russen die wel weet hoe het elders in de wereld ook anders kan dan in hun eigen land. De gewone Rus weet dat niet eens.
pi_203845141
twitter
pi_203845145
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Snap niet wat dat met Rusland te maken heeft? Of wonen die Oma's in rusland?
Ja. Anders zou het er niks mee te maken hebben.
pi_203845146
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:28 schreef Mano_ het volgende:

[..]
De 'Z' links bovenin, het is een complot!

Vanwaar de interesse in Baudet plotseling?
Roep het al een paar jaar, die man is een staatsgevaarlijke gek. Gelukkig zien steeds meer mensen dit wel, stap desnoods met je stem naar Wilders. Alles om maar te voorkomen dat deze idioten meer macht krijgen.
pi_203845148
quote:

[..]
Of Thierry een infiltrant is weet ik niet. Hij verkondigt in ieder geval wel het Russische standpunt, en ik weet wel bijna zeker dat er een lijntje (of meer) loopt van het Kremlin naar hem.
pi_203845151
quote:

[..]
Tjah je kunt ook met Lightning betalen :)
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:32:56 #278
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203845153
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Wie is de gewone Rus volgens jou? De mensen die op social media/internet zitten zijn niet de gewone Rus, dat zijn juist de kleine groep Russen die wel weet hoe het elders in de wereld ook anders kan dan in hun eigen land. De gewone Rus weet dat niet eens.
hmm, weet ik niet. Instagram is wel nog steeds bereikbaar en al mn russische vrienden (die daadwerkelijk IN rusland wonen al hun hele leven) posten 'no war' berichten.

En de kinderen van die rijke lui rondom poetin ook.

toegegeven, instagram is best klein daar. Alles gaat via VKontakte.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:32:58 #279
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203845154
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:32 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Roep het al een paar jaar, die man is een staatsgevaarlijke gek. Gelukkig zien steeds meer mensen dit wel, stap desnoods met je stem naar Wilders. Alles om maar te voorkomen dat deze idioten meer macht krijgen.
Open een topic of zo, die vent heeft helemaal niets met Oekrane te maken atm.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:33:02 #280
498282 Scrummie
pi_203845155
Minder gelul over die niet relevante Baudet graag.
pi_203845156
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tjah je kunt ook met Lightning betalen :)
zou paypal nog werken? :D
pi_203845161
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Of Thierry een infiltrant is weet ik niet. Hij verkondigt in ieder geval wel het Russische standpunt, en ik weet wel bijna zeker dat er een lijntje (of meer) loopt van het Kremlin naar hem.
Wel 'genieten' hoor, partijen met lijntjes naar Kremlin en Turkije in de tweede kamer.
pi_203845164
quote:

[..]
Stonden die internetgebruikers in Rusland in 2014 niet nagenoeg unaniem achter de annexatie van de Krim? Zo'n verschuiving in houding is toch wel significant.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:34:01 #284
38496 Perrin
pi_203845167
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Baudet heeft nog nooit ergens een oplossing voor aangedragen. Verder idd totaal offtopic.
pi_203845169
quote:

[..]
We leven niet meer in 2000 maar in 2022. Mensen hebben toegang tot het internet en hebben social media accounts, ook in Rusland. Dit is een website waar doorsnee Russen (waarschijnlijk wat jonger dan gemiddeld, hoewel oude Russen bestaan niet echt, want alcoholisme) opzitten om over alledaagse zaken rond sport te lezen.

Er is geen zwijgende massa die hier achter staat, zoveel kun je daar al wel uit afleiden.
pi_203845173
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind Oekrane ook een slecht ontwikkeld land en maffiabestuur hebben. Die hebben daarin gefaald de laatste 10 jaar.
Jammer, anders eerdere toetreding en volledige steun.
Gun ze de tijd.
En overal is gelazer en onbehoorlijke vriendjespolitiek, duistere deals en wat niet al. Helaas.

Maar ze zijn/waren daar in Oekrane al wel langzaam maar zeker op weg naar een meer open democratie, meer vrijheid van meningsuiting en wat niet al. Zelfs Zelensky's voormalige rivaal Poroshenko loopt, ondanks tirades over en weer, nog steeds vrij rond en heeft zelfs al zijn Kalasjnikov getoond om te laten zien wat hij van plan is te doen met Russische bezetters. En zijn eventuele frauduleuze en corrupte daden zouden gewoon door een onafhankelijke rechtbank worden beoordeeld.

Iemand als Poroshenko zou, als hij een oud-rivaal van Poetin zou zijn, allang ergens in het verre oosten van Rusland zijn opgeborgen, zijn partij zou inmiddels op de zwarte lijst zijn geplaatst en aanhangers zouden monddood zijn/worden gemaakt.

Daarom steunt deze toetsenbordheld in dit conflict Oekrane volledig.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:34:55 #287
269692 Divje
brr brr patapim
pi_203845176
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
zou paypal nog werken? :D
Paypal werkt sowieso niet in Rusland.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:35:07 #288
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203845180
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:34 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
We leven niet meer in 2000 maar in 2022. Mensen hebben toegang tot het internet en hebben social media accounts, ook in Rusland. Dit is een website waar doorsnee Russen (waarschijnlijk wat jonger dan gemiddeld, hoewel oude Russen bestaan niet echt, want alcoholisme) opzitten om over alledaagse zaken rond sport te lezen.

Er is geen zwijgende massa die hier achter staat, zoveel kun je daar al wel uit afleiden.
De scheiding zal meer stad en rural zijn. Gok dat poetins steun vooral uit industriele gebieden komt.
pi_203845184
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Stonden die internetgebruikers in Rusland in 2014 niet nagenoeg unaniem achter de annexatie van de Krim? Zo'n verschuiving in houding is toch wel significant.
Dat ging wel met wat minder geweld h.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:35:36 #290
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203845185
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
hmm, weet ik niet. Instagram is wel nog steeds bereikbaar en al mn russische vrienden (die daadwerkelijk IN rusland wonen al hun hele leven) posten 'no war' berichten.

En de kinderen van die rijke lui rondom poetin ook.

toegegeven, instagram is best klein daar. Alles gaat via VKontakte.
De gemiddelde Rus is politiek compleet apathisch (er is in Rusland ook helemaal geen politiek-intellectuele traditie). Het wordt tijd dat dat volk zichzelf eens emancipeert.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203845186
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:34 schreef Divje het volgende:

[..]
Paypal werkt sowieso niet in Rusland.
oh dat wist ik niet _O-
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:35:45 #292
38496 Perrin
pi_203845187
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De Krim is ook wel echt te zien als een stukje Rusland, cultureel gezien, historisch gezien en militair-strategisch gezien. Totaal verschillend met de rest van Oekraine.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:36:44 #293
269692 Divje
brr brr patapim
pi_203845195
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:35 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
oh dat wist ik niet _O-
Ik heb het fout zie ik nu _O-
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:37:16 #294
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203845198
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Meneer Baudet bekijkt een situatie, denkt dan even na hoe hij de meeste heisa kan maken, en handelt dan conform.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203845207
De tijd rekt nu al uit. Waar in de eerste dag nog van alles gebeurde en hier continu ontwikkelingen aan het front werden gemeld, zitten we nu op dag 3 al in de fase waarin alles meer stapje voor stapje gebeurt, met af en toe een filmpje van wat losse tanks ter afleiding.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:38:47 #296
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_203845211
quote:

[..]
Die gast moeten we ondertussen ere-landverrader maken.
pi_203845216
Oekraene valt Russische eenheden aan rond Kiev met Turkse TB2 drones volgens de Oekraense MOD.
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:39:19 #298
38496 Perrin
pi_203845221
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die gast moeten we ondertussen ere-landverrader maken.
En zo min mogelijk aandacht geven, want daar is hij juist precies op uit.
pi_203845227
quote:

Valt me nog mee dat ze er geen kinderen bij betrekken.

But the childrun...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:39:56 #300
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_203845231
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:38 schreef EinarBoe het volgende:
De tijd rekt nu al uit. Waar in de eerste dag nog van alles gebeurde en hier continu ontwikkelingen aan het front werden gemeld, zitten we nu op dag 3 al in de fase waarin alles meer stapje voor stapje gebeurt, met af en toe een filmpje van wat losse tanks ter afleiding.
Klopt. Ben benieuwd of er nog een grote aanval gaat komen, of dat het de Russen toch tegenvalt.
Sowieso lijkt in de avond en nacht het heftigst te worden gevochten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_203845236
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Valt me nog mee dat ze er geen kinderen bij betrekken.

But the childrun...
Krijgen die tegenwoordig ook al zakgeld uit Rusland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')