Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
De eerste Golfoorlog was natuurlijk niet vanwege valse verklaringen, maar vanwege de Irakese inval in Koeweit. Uiteindelijk ging het om olie/geld/macht, maar Irak was toen de agressor, dus niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Inderdaad totaal onvergelijkbare situaties. Het ene land valt binnen 12 jaar tot tweemaal toe een soeverein land binnen dat duizenden kilometers van hun landsgrenzen is verwijderd op een ander continent vanwege valse verklaringen over babies die gedood werden in ziekenhuizen en massavernietigingswapens zonder enige vorm van een oorlogsdaad jegens hen, en het andere land valt een land binnen dat direct aan hun grenzen ligt, 30 jaar geleden nog tot hun grondgebied behoorde en zich bij een zeer machtige militaire alliantie wil aansluiten.
De gevolgen van de eerste Golfoorlog waren overigens voor beide partijen desastreus: de VS had 79 doden en Irak 150.000. Met die cijfers weet je dat het een eerlijke strijd was, hard tegen hard.
Bah. Er is gewoon glashard gelogen over een Saddam-Taliban-connectie. Paniek mijn kont.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:22 schreef SamCooke het volgende:
mogelijk gemaakt door de paniek voor terrorisme.
Beide landen willen het liefst niet bij de NAVO, omdat ze graag zelf willen beslissen wat ze wel of niet doen. Zij willen niet meegetrokken worden in een oorlog waar zij niet achter staan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
O ik dacht dat het ging om dat Zweden goederen en tactische hulp had aangeboden. Ik las dat zowel Zweden als Finland nu ook lid willen worden van de NAVO en dat de NAVO dat ook wilt. Maar goed Poetin is gewoon doorgedraaid dus geen wonder dat iedereen daar naar toe rent.
Nou, zeker wel paniek bij het volk. Zo erg dat iedereen het WMD verhaal als zoete koekjes slikte.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Bah. Er is gewoon glashard gelogen over een Saddam-Taliban-connectie. Paniek mijn kont.
Dat was vooral vanwege de Powellpoint dat Irak vernietigingswapens zou hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Bah. Er is gewoon glashard gelogen over een Saddam-Taliban-connectie. Paniek mijn kont.
ach het was toen een andere tijd , veel mensen waren bang .......quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Oh, zo. Ja, die (gefabriceerde) paniek was zeker misbruikt door onze regeringen. Zonder twijfel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:28 schreef SamCooke het volgende:
Nou, zeker wel paniek bij het volk. Zo erg dat iedereen het WMD verhaal als zoete koekjes slikte.
Wie zijn de Russen en wie is de wereld. Uiteindelijk gaat het gewoon over de beslissingen van de leiders zelf. Als bijwezen van spreken Poetin morgen dood neer valt en wordt opgevolgd door een vredestichter die gewoon wilt samenwerken met het westen zal het op langer termijn wel mee vallen. Bij de soldaten zal op een paar hardliners na zullen de meesten ook alleen maar in iets mee zijn gezogen waar ze eigenlijk niet in willen zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ben benieuwd of de wereld de Russen dit vergeeft. Dit is echt gruwelijk.
Toen Irak Iran met mosterdgas en zenuwgas bestookte vonden de VK en VS het prima en niemand greep in. Totdat Saddam die oorlog verloor en zijn gas ook op de Koerden gooide was hij niet meer nodig. De grondstoffen werden door Nederland geleverd om dat gas te makenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:22 schreef SamCooke het volgende:
[..]
De eerste Golfoorlog was natuurlijk niet vanwege valse verklaringen, maar vanwege de Irakese inval in Koeweit. Uiteindelijk ging het om olie/geld/macht, maar Irak was toen de agressor, dus niet te vergelijken.
De tweede oorlog was een schandalige schertsvertoning, mogelijk gemaakt door de paniek voor terrorisme.
De argumentatie was tweeledig ja.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:28 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat was vooral vanwege de Powellpoint dat Irak vernietigingswapens zou hebben.
(die overigens door de VS zelf verstrekt werden zodat Irak ze kon gebruiken tegen Iran.)
“Tonight, the Battle has been joined.”quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:22 schreef SamCooke het volgende:
De eerste Golfoorlog was natuurlijk niet vanwege valse verklaringen, maar vanwege de Irakese inval in Koeweit. Uiteindelijk ging het om olie/geld/macht, maar Irak was toen de agressor, dus niet te vergelijken.
Ja, en?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik maak me druk nu, Facebook mag niet meer in Rusland. We hebben Reddit nog.
Ik hoop dat de jonge garde wakker is in Rusland, de reactie van Mazapin was veel zeggend. Jonge rijke racer met een grote groep volgers. Vettel was duidelijk, Max was heel duidelijk, Alonso idem.
Maar Mazapin bereikt de juiste doelgroep.
De Russische sporters kunnen veel doen nu. Formule 1 is een voorbeeld. Daarom verdient team haas heel veel respect, en Mazapin is een geweldige vent. Elke race, wat elke? Ja elke race neemt die een Russisch terminaal of weeskind mee, en de families. Die jongen mag dan alles, in de auto zitten en de VIP’s ontmoeten.
Elke race? Ja elke race. Waarom weet niemand dat, omdat die dat niet doet voor de media. Gewoon omdat het een rijk maar lief jong is.
Zo iets las ik van een Finse politicus inderdaad. Een paar jaar geleden hadden ze nog zo iets van niet lid worden want we willen de boel niet triggeren. Maar hoe Poetin zich de laatste jaren gedraagt moeten we wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Beide landen willen het liefst niet bij de NAVO, omdat ze graag zelf willen beslissen wat ze wel of niet doen. Zij willen niet meegetrokken worden in een oorlog waar zij niet achter staan.
Wel hebben beide landen aangegeven die optie open te houden, mocht het in hun belang zijn om toch toe te treden. Rusland duwt beide landen richting NAVO en al helemaal als je gaat dreigen. Gelukkig zijn beide landen wel redelijk "down to earth" en zullen ze niet snel overhaaste beslissingen nemen.
Ja, zo werkt de wereld. Toen was Iran nog de grote vijand.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Toen Irak Iran met mosterdgas en zenuwgas bestookte vonden de VK en VS het prima en niemand greep in. Totdat Saddam die oorlog verloor en zijn gas ook op de Koerden gooide was hij niet meer nodig. De grondstoffen werden door Nederland geleverd om dat gas te maken
https://www.ad.nl/buitenl(...)al-halabja~a89935c9/
Video Game Warquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
“Tonight, the Battle has been joined.”
Dat niet alleen, de Iraniers waren aan het oprukken richting Basra, en toen besloten de Irakezen dat gas te gebruiken, omdat ze anders hun belangrijkste havenstad kwijt zouden zijn. Oorlog is nou eenmaal geen lolletje.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:35 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Ja, zo werkt de wereld. Toen was Iran nog de grote vijand.
Russen zijn niet slecht, ik heb serieus medelijden met die Russische kerels nu in de Oekraïne.quote:
Nou verras ons, zoek zelf even.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Zijn er beelden van het rijdende crematorium wat ik een paar keer voorbij heb zien komen?
Is zo'nquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:36 schreef RAVW het volgende:
[..]
Video Game War
wat een tijd , luisteren en kijken naar die War
Ik moest werken ..... mijn ouders hebben me wakker gemaakt om 12 uur toen het begon ..
Half slaperig op de bank kijken naar hoe Bagdad plat weggooit werd
koffie en blijven kijken
oja op je werk niets uit voeren ja naar de radio luisteren , iedereen van me werk zat er bij en ja koffie werd er gedronken ... allemaal zo duf als een konijn natuurlijk , allemaal live gekeken naar het begin![]()
Ja, das prima.geen mods dus hup de tent hier is dicht.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:39 schreef BMW1993 het volgende:
Hebben meer mensen meegemaakt de afgelopen dagen dat FOK! een uur uit de lucht was rond een uur of 3/4?
Wat een mafkeesquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:38 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
edit: oeps:
[ twitter ]
Dat is echt al heel lang zo, iets met back-up. Duurt een half uurtje en begint iets van 3:30-3:45quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:39 schreef BMW1993 het volgende:
Hebben meer mensen meegemaakt de afgelopen dagen dat FOK! een uur uit de lucht was rond een uur of 3/4?
klopt werd ook voor gewaarschuwd kleine lockdownquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:39 schreef BMW1993 het volgende:
Gisteren inderdaad.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:39 schreef BMW1993 het volgende:
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:38 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
edit: oeps:
[ twitter ]
was een hele andere tijdquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is zo'nwel gepast als je het hebt over het moment dat een stad getroffen word door kruisraketten?
Nog steeds is Iran niet te vertrouwen. Maar dat staat los van die oorlog destijds die alle perken te buiten gingen. Kinderen die over mijnenvelden werden gejaagd. Destijds een van de gruwelijkste oorlogen met gifgas.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:35 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Ja, zo werkt de wereld. Toen was Iran nog de grote vijand.
Dan zijn juist vaak ontwikkelingen in Oekraine.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, das prima.geen mods dus hup de tent hier is dicht.
Dat gebeurt al heel lang, vanaf 3:38 tot 4:10quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:39 schreef BMW1993 het volgende:
Hmmm met olieprijzen (spotmarkt) van mijn part $100-150/vat voor olie (van ca 160liter) en het gasenergie equivalent daarvan de netto kostprijs van ca ¤0,35/liter en ¤0,15/m³ men hier dan ¤4/liter resp. ¤2/m³ aan de pomp moet gaan zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Men maakt zich drukker over gasleveringen inderdaad. Een jaar met gastekorten en benzineprijzen van 4 euro per liter zou een hoop politici bij herverkiezingen de kop kosten.
Dat was ook de begintijd van het BREAKING!1! CNN 24/7 nieuws tv toch?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:42 schreef RAVW het volgende:
[..]
was een hele andere tijd
mensen zouden je nou voor gek verklaren als je toen de huiskamer had opgenomen toen die aanval begon
denk dat heel veel mensen stonden te springen van blijheid
van eindelijk ze gaan er wat aan doen
Ja, die 48.000 vrouwen en 32.000 kinderen vroegen erom. Net als dat konvooi terugtrekkende soldaten, die tijdens de aftocht nog even kapot gebombardeerd werden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh ja en die eerste keer was ook helemaal niet omdat Irak buurland Koeweit was binnengevallen en aan het leegplunderen was? Die 150.000 doden uit de eerste golfoorlog? Volledig terecht.
ik krijg net door dat ze moeite hebben voor bij de powerplant te komen . dus ze willen nu het van andere kanten gaan proberenquote:
Server ligt er altijd uit rond kwart voor 4.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:39 schreef BMW1993 het volgende:
Ja dacht het welquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat was ook de begintijd van het BREAKING!1! CNN 24/7 nieuws tv toch?
Wat ik zo lees zijn de gevechten vooral ten noorden van Kiev en ten Zuiden van Kiev waar de russen een vliegveld willen innemen. Maar voor de rest vind ik nu ook weinig informatie. Geen idee of er weer een nieuwe oproep is om voorzichtig met beelden te zijn zoals eerdere vandaag.quote:
Heb je weer een wijntje teveel op?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik maak me druk nu, Facebook mag niet meer in Rusland. We hebben Reddit nog.
Ik hoop dat de jonge garde wakker is in Rusland, de reactie van Mazapin was veel zeggend. Jonge rijke racer met een grote groep volgers. Vettel was duidelijk, Max was heel duidelijk, Alonso idem.
Maar Mazapin bereikt de juiste doelgroep.
De Russische sporters kunnen veel doen nu. Formule 1 is een voorbeeld. Daarom verdient team haas heel veel respect, en Mazapin is een geweldige vent. Elke race, wat elke? Ja elke race neemt die een Russisch terminaal of weeskind mee, en de families. Die jongen mag dan alles, in de auto zitten en de VIP’s ontmoeten.
Elke race? Ja elke race. Waarom weet niemand dat, omdat die dat niet doet voor de media. Gewoon omdat het een rijk maar lief jong is.
Prima, en geen feest op de straten. Geen helden onthaal… geen vreten en geen dak boven hun hoofd. En over een paar uur schiet het Oekraïense dameselftal ze de ballen uit de broek.quote:
Ik hoor nu toch regelmatig schieten op de cam van de Maidanquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat ik zo lees zijn de gevechten vooral ten noorden van Kiev en ten Zuiden van Kiev waar de russen een vliegveld willen innemen. Maar voor de rest vind ik nu ook weinig informatie. Geen idee of er weer een nieuwe oproep is om voorzichtig met beelden te zijn zoals eerdere vandaag.
klopt KIAquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:58 schreef Dutch_view het volgende:
CNN Matthew ChanceGod meld dat volgens de Oekraïense defensie minister een Russisch transportvliegtuig uit de lucht is geschoten met (waarschijnlijk) paratroopers.
Het zou goed kunnen hoor. Als ze inderdaad morgen opnieuw gaan onderhandelen dan is natuurlijk voor beide partijen belangrijk wat er vannacht gebeurt voor hun onderhandelingspositie. Daarom denk ik dat de Russen vannacht redelijk all-in gaan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:55 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik hoor nu toch regelmatig schieten op de cam van de Maidan
De landen die normaal anti-immigratie zijn (Polen, Hongerije en Denemarken) bieden nu wel opvangplekken aan, en Duitsland houd zich in tegenstelling tot 2015 nu erg stil.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:55 schreef Aether het volgende:
Denmark ready to welcome Ukrainian refugees
https://cphpost.dk/?p=131616
Vind de Duitsers maar een laffe en bange houding hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:59 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De landen die normaal anti-immigratie zijn (Polen, Hongerije en Denemarken) bieden nu wel opvangplekken aan, en Duitsland houd zich in tegenstelling tot 2015 nu erg stil.
welke heb jij aan staan ?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:00 schreef BMW1993 het volgende:
Beschietingen klinken al best heftig.
Dat het geen moslim immigratie is zal een hoop uitmaken voor die landenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:59 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De landen die normaal anti-immigratie zijn (Polen, Hongerije en Denemarken) bieden nu wel opvangplekken aan, en Duitsland houd zich in tegenstelling tot 2015 nu erg stil.
Waar?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:00 schreef BMW1993 het volgende:
Laat ze nu maar nog eens zeggen dat die landen niet solidair zijnquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:59 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Heel erg mooi. Erg goed nieuws dat de hele wereld lijkt in te zien dat we te maken hebben met een totale gek.quote:
quote:
quote:
Maidan is rustigquote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:00 schreef BMW1993 het volgende:
Fake news. Waren beelden uit 2013quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Zijn er beelden van het rijdende crematorium wat ik een paar keer voorbij heb zien komen?
Die wandelende Russische hersentumor wordt steeds meer geïsoleerd. Alleen hoop ik wel dat China nog is wat gaat doen maar dat is ijdele hoop of hij moet echt doordraaien.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel erg mooi. Erg goed nieuws dat de hele wereld lijkt in te zien dat we te maken hebben met een totale gek.
Chinese denken enkel economisch. Zodra hij een last wordt ipv een nuttige asset laten ze hem vallen als een baksteen. Het zou me niets verbazen als dat punt dichterbij is dan we nu denken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die wandelende Russische hersentumor wordt steeds meer geïsoleerd. Alleen hoop ik wel dat China nog is wat gaat doen maar dat is ijdele hoop of hij moet echt doordraaien.
quote:
kans dat ze dan Lviv verder gaan ... maar dat ligt helemaal aan het verloop wat er deze uren gaat gebeurenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:08 schreef phpmystyle het volgende:
Maar is er een plan als Kiev valt? Lijkt erop dat de Oekraieners aan gecontroleerde terugtrekking doen, volgens mij vallen de aantallen slachtoffers best mee (één is één te veel). De russen lopen wel vast zo lijkt het. Of is het vrijspel nadat Kiev is gevallen?
Godverdommequote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)o_hide_from_russian/
video: woman hides among bodies to hide from Russian tanks
That is her dead mother and a Russian soldier who was actually trying to tell his guys they were friendly. Edit: This is the young woman’s instagram post after her mother’s death: https://www.instagram.com/tv/CaXc7yhF-d5
===========================
what do you mean? the Russian soldier was telling his guys that the civilians were friendly and then he was killed by Russian soldiers?
===========================
Yep
Google translate van haar Instagram verhaal:
TODAY THE RUSSIANS KILLED MY MOTHER!!
Today, the Russian military killed my mother, the person whom I loved more than my life ... in the morning they started shelling our village, blew up the military base, the shock wave threw me away from the window, the house shook, the electricity was gone ..
We went to the city to withdraw money and buy food, returning home at the exit from Kharkov, Russian tanks blocked the road, our car began to fire, we turned into a dead end and jumped out of the car, two guys jumped out to meet us, Russian soldiers, young, 18-20 years old .. who barely even held weapons. .... We sat out for 15 minutes, then they started shooting at us ..
My mother was wounded in the arm, I heard her scream in pain .. And at that time a soldier throws me to the ground and shouts many times do not shoot ... These are their own ... He yells at the Russian soldiers, don't shoot.. Heavy shelling begins.. A dead soldier falls on me.. The second one is also shot... But my mother is silent...
I get up and understand that she is dead.. She was hit in the head. .. I am left alone... They shoot around, I grab documents, etc. hiding behind an iron box ... Dad at that time was driving from Kyiv at all speeds, not yet knowing that my mother had been killed, and I was hiding so that they would not kill me ... I sat for an hour and a half behind this booth, I was afraid to move ... After a while, I I hear that the shots have stopped and I crawl to the car and take the shot soldier with me ..
I turn the car along the curb and drive at full speed from the place of shelling .... So I was left without a mother, without Irina Perlifon, whom so many loved and respected .. And who was a great example for me in this life, a person who never did anything bad to anyone, my very kind and purposeful beloved mother .. I am writing this now and just crying out loud ..
I don’t believe ... I don’t know I survived, how I escaped and saved a person ... But I couldn’t save my mother ....... My phone was torn from calls .. I’ll tell you honestly, when I was lying on the ground among bullets and dead people, I understood that I will die ... This is not a fairy tale, and not the news that you are shown, in our cities of Ukraine it is happening on standing hell... This is not even 2014... this is HELL... The Russian military is killing civilians in Kharkov!!
Ja er gebeuren nu vreselijke dingen daarquote:
Dat ben ik met je eens en zo denk ik ook. Ik dacht ook altijd dat China economisch zou denken ook omdat ze die smurf in Noord-Korea onderhand ook wel wouden lozen. Maar de laatste 72 uur ben ik redelijk vaak van de ene in de andere verbazing gevallen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Chinese denken enkel economisch. Zodra hij een last wordt ipv een nuttige asset laten ze hem vallen als een baksteen. Het zou me niets verbazen als dat punt dichterbij is dan we nu denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |