Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
De eerste Golfoorlog was natuurlijk niet vanwege valse verklaringen, maar vanwege de Irakese inval in Koeweit. Uiteindelijk ging het om olie/geld/macht, maar Irak was toen de agressor, dus niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Inderdaad totaal onvergelijkbare situaties. Het ene land valt binnen 12 jaar tot tweemaal toe een soeverein land binnen dat duizenden kilometers van hun landsgrenzen is verwijderd op een ander continent vanwege valse verklaringen over babies die gedood werden in ziekenhuizen en massavernietigingswapens zonder enige vorm van een oorlogsdaad jegens hen, en het andere land valt een land binnen dat direct aan hun grenzen ligt, 30 jaar geleden nog tot hun grondgebied behoorde en zich bij een zeer machtige militaire alliantie wil aansluiten.
De gevolgen van de eerste Golfoorlog waren overigens voor beide partijen desastreus: de VS had 79 doden en Irak 150.000. Met die cijfers weet je dat het een eerlijke strijd was, hard tegen hard.
Bah. Er is gewoon glashard gelogen over een Saddam-Taliban-connectie. Paniek mijn kont.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:22 schreef SamCooke het volgende:
mogelijk gemaakt door de paniek voor terrorisme.
Beide landen willen het liefst niet bij de NAVO, omdat ze graag zelf willen beslissen wat ze wel of niet doen. Zij willen niet meegetrokken worden in een oorlog waar zij niet achter staan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
O ik dacht dat het ging om dat Zweden goederen en tactische hulp had aangeboden. Ik las dat zowel Zweden als Finland nu ook lid willen worden van de NAVO en dat de NAVO dat ook wilt. Maar goed Poetin is gewoon doorgedraaid dus geen wonder dat iedereen daar naar toe rent.
Nou, zeker wel paniek bij het volk. Zo erg dat iedereen het WMD verhaal als zoete koekjes slikte.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Bah. Er is gewoon glashard gelogen over een Saddam-Taliban-connectie. Paniek mijn kont.
Dat was vooral vanwege de Powellpoint dat Irak vernietigingswapens zou hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Bah. Er is gewoon glashard gelogen over een Saddam-Taliban-connectie. Paniek mijn kont.
ach het was toen een andere tijd , veel mensen waren bang .......quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Oh, zo. Ja, die (gefabriceerde) paniek was zeker misbruikt door onze regeringen. Zonder twijfel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:28 schreef SamCooke het volgende:
Nou, zeker wel paniek bij het volk. Zo erg dat iedereen het WMD verhaal als zoete koekjes slikte.
Wie zijn de Russen en wie is de wereld. Uiteindelijk gaat het gewoon over de beslissingen van de leiders zelf. Als bijwezen van spreken Poetin morgen dood neer valt en wordt opgevolgd door een vredestichter die gewoon wilt samenwerken met het westen zal het op langer termijn wel mee vallen. Bij de soldaten zal op een paar hardliners na zullen de meesten ook alleen maar in iets mee zijn gezogen waar ze eigenlijk niet in willen zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ben benieuwd of de wereld de Russen dit vergeeft. Dit is echt gruwelijk.
Toen Irak Iran met mosterdgas en zenuwgas bestookte vonden de VK en VS het prima en niemand greep in. Totdat Saddam die oorlog verloor en zijn gas ook op de Koerden gooide was hij niet meer nodig. De grondstoffen werden door Nederland geleverd om dat gas te makenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:22 schreef SamCooke het volgende:
[..]
De eerste Golfoorlog was natuurlijk niet vanwege valse verklaringen, maar vanwege de Irakese inval in Koeweit. Uiteindelijk ging het om olie/geld/macht, maar Irak was toen de agressor, dus niet te vergelijken.
De tweede oorlog was een schandalige schertsvertoning, mogelijk gemaakt door de paniek voor terrorisme.
De argumentatie was tweeledig ja.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:28 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat was vooral vanwege de Powellpoint dat Irak vernietigingswapens zou hebben.
(die overigens door de VS zelf verstrekt werden zodat Irak ze kon gebruiken tegen Iran.)
“Tonight, the Battle has been joined.”quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:22 schreef SamCooke het volgende:
De eerste Golfoorlog was natuurlijk niet vanwege valse verklaringen, maar vanwege de Irakese inval in Koeweit. Uiteindelijk ging het om olie/geld/macht, maar Irak was toen de agressor, dus niet te vergelijken.
Ja, en?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik maak me druk nu, Facebook mag niet meer in Rusland. We hebben Reddit nog.
Ik hoop dat de jonge garde wakker is in Rusland, de reactie van Mazapin was veel zeggend. Jonge rijke racer met een grote groep volgers. Vettel was duidelijk, Max was heel duidelijk, Alonso idem.
Maar Mazapin bereikt de juiste doelgroep.
De Russische sporters kunnen veel doen nu. Formule 1 is een voorbeeld. Daarom verdient team haas heel veel respect, en Mazapin is een geweldige vent. Elke race, wat elke? Ja elke race neemt die een Russisch terminaal of weeskind mee, en de families. Die jongen mag dan alles, in de auto zitten en de VIP’s ontmoeten.
Elke race? Ja elke race. Waarom weet niemand dat, omdat die dat niet doet voor de media. Gewoon omdat het een rijk maar lief jong is.
Zo iets las ik van een Finse politicus inderdaad. Een paar jaar geleden hadden ze nog zo iets van niet lid worden want we willen de boel niet triggeren. Maar hoe Poetin zich de laatste jaren gedraagt moeten we wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Beide landen willen het liefst niet bij de NAVO, omdat ze graag zelf willen beslissen wat ze wel of niet doen. Zij willen niet meegetrokken worden in een oorlog waar zij niet achter staan.
Wel hebben beide landen aangegeven die optie open te houden, mocht het in hun belang zijn om toch toe te treden. Rusland duwt beide landen richting NAVO en al helemaal als je gaat dreigen. Gelukkig zijn beide landen wel redelijk "down to earth" en zullen ze niet snel overhaaste beslissingen nemen.
Ja, zo werkt de wereld. Toen was Iran nog de grote vijand.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Toen Irak Iran met mosterdgas en zenuwgas bestookte vonden de VK en VS het prima en niemand greep in. Totdat Saddam die oorlog verloor en zijn gas ook op de Koerden gooide was hij niet meer nodig. De grondstoffen werden door Nederland geleverd om dat gas te maken
https://www.ad.nl/buitenl(...)al-halabja~a89935c9/
Video Game Warquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
“Tonight, the Battle has been joined.”
Dat niet alleen, de Iraniers waren aan het oprukken richting Basra, en toen besloten de Irakezen dat gas te gebruiken, omdat ze anders hun belangrijkste havenstad kwijt zouden zijn. Oorlog is nou eenmaal geen lolletje.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:35 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Ja, zo werkt de wereld. Toen was Iran nog de grote vijand.
Russen zijn niet slecht, ik heb serieus medelijden met die Russische kerels nu in de Oekraïne.quote:
Nou verras ons, zoek zelf even.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Zijn er beelden van het rijdende crematorium wat ik een paar keer voorbij heb zien komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |