abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 februari 2022 @ 01:21:21 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203841008

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Foto van het front op 24 februari

Foto van het front op 25 februari

twitter
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 01:22:13 #2
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_203841010
Parijs is nog ver
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_203841012
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:11 schreef Repentless het volgende:

[..]
Inderdaad totaal onvergelijkbare situaties. Het ene land valt binnen 12 jaar tot tweemaal toe een soeverein land binnen dat duizenden kilometers van hun landsgrenzen is verwijderd op een ander continent vanwege valse verklaringen over babies die gedood werden in ziekenhuizen en massavernietigingswapens zonder enige vorm van een oorlogsdaad jegens hen, en het andere land valt een land binnen dat direct aan hun grenzen ligt, 30 jaar geleden nog tot hun grondgebied behoorde en zich bij een zeer machtige militaire alliantie wil aansluiten.

De gevolgen van de eerste Golfoorlog waren overigens voor beide partijen desastreus: de VS had 79 doden en Irak 150.000. Met die cijfers weet je dat het een eerlijke strijd was, hard tegen hard.
De eerste Golfoorlog was natuurlijk niet vanwege valse verklaringen, maar vanwege de Irakese inval in Koeweit. Uiteindelijk ging het om olie/geld/macht, maar Irak was toen de agressor, dus niet te vergelijken.

De tweede oorlog was een schandalige schertsvertoning, mogelijk gemaakt door de paniek voor terrorisme.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_203841017
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:22 schreef SamCooke het volgende:
mogelijk gemaakt door de paniek voor terrorisme.
Bah. Er is gewoon glashard gelogen over een Saddam-Taliban-connectie. Paniek mijn kont.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 februari 2022 @ 01:27:16 #5
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203841022
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:18 schreef ipa84 het volgende:

[..]
O ik dacht dat het ging om dat Zweden goederen en tactische hulp had aangeboden. Ik las dat zowel Zweden als Finland nu ook lid willen worden van de NAVO en dat de NAVO dat ook wilt. Maar goed Poetin is gewoon doorgedraaid dus geen wonder dat iedereen daar naar toe rent.
Beide landen willen het liefst niet bij de NAVO, omdat ze graag zelf willen beslissen wat ze wel of niet doen. Zij willen niet meegetrokken worden in een oorlog waar zij niet achter staan.

Wel hebben beide landen aangegeven die optie open te houden, mocht het in hun belang zijn om toch toe te treden. Rusland duwt beide landen richting NAVO en al helemaal als je gaat dreigen. Gelukkig zijn beide landen wel redelijk "down to earth" en zullen ze niet snel overhaaste beslissingen nemen.
pi_203841024
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:23 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Bah. Er is gewoon glashard gelogen over een Saddam-Taliban-connectie. Paniek mijn kont.
Nou, zeker wel paniek bij het volk. Zo erg dat iedereen het WMD verhaal als zoete koekjes slikte.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_203841025
quote:

[..]
Dat was vooral vanwege de Powellpoint dat Irak vernietigingswapens zou hebben.
(die overigens door de VS zelf verstrekt werden zodat Irak ze kon gebruiken tegen Iran.)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 01:28:57 #8
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203841026
quote:

[..]
ach het was toen een andere tijd , veel mensen waren bang .......
loop eens een drukke treinstel in met een lange wit gewaad en een baart, je kon binnen 20 sec plek uit zoeken waar je wilde gaan zitten niemand meer in het treinstel te bekennen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203841027
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:28 schreef SamCooke het volgende:
Nou, zeker wel paniek bij het volk. Zo erg dat iedereen het WMD verhaal als zoete koekjes slikte.
Oh, zo. Ja, die (gefabriceerde) paniek was zeker misbruikt door onze regeringen. Zonder twijfel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203841028
Het is toch fascinerend hoe je tegenwoordig een oorlog live kan meemaken met webcams van burgers. Dit gaat natuurlijk alleen maar toenemen. Er is minder ruimte voor cheating voor de leiders. Je kan het natuurlijk ook gebruiken om nepnieuws te verspreiden, maar de meeste mensen lijken daar tot nu toe makkelijk doorheen te prikken.
pi_203841029
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ben benieuwd of de wereld de Russen dit vergeeft. Dit is echt gruwelijk.
Wie zijn de Russen en wie is de wereld. Uiteindelijk gaat het gewoon over de beslissingen van de leiders zelf. Als bijwezen van spreken Poetin morgen dood neer valt en wordt opgevolgd door een vredestichter die gewoon wilt samenwerken met het westen zal het op langer termijn wel mee vallen. Bij de soldaten zal op een paar hardliners na zullen de meesten ook alleen maar in iets mee zijn gezogen waar ze eigenlijk niet in willen zijn.
pi_203841031
quote:

[..]
De eerste Golfoorlog was natuurlijk niet vanwege valse verklaringen, maar vanwege de Irakese inval in Koeweit. Uiteindelijk ging het om olie/geld/macht, maar Irak was toen de agressor, dus niet te vergelijken.

De tweede oorlog was een schandalige schertsvertoning, mogelijk gemaakt door de paniek voor terrorisme.
Toen Irak Iran met mosterdgas en zenuwgas bestookte vonden de VK en VS het prima en niemand greep in. Totdat Saddam die oorlog verloor en zijn gas ook op de Koerden gooide was hij niet meer nodig. De grondstoffen werden door Nederland geleverd om dat gas te maken

https://www.ad.nl/buitenl(...)al-halabja~a89935c9/
pi_203841032
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:28 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat was vooral vanwege de Powellpoint dat Irak vernietigingswapens zou hebben.
(die overigens door de VS zelf verstrekt werden zodat Irak ze kon gebruiken tegen Iran.)
De argumentatie was tweeledig ja.
pi_203841033
Ik maak me druk nu, Facebook mag niet meer in Rusland. We hebben Reddit nog.

Ik hoop dat de jonge garde wakker is in Rusland, de reactie van Mazapin was veel zeggend. Jonge rijke racer met een grote groep volgers. Vettel was duidelijk, Max was heel duidelijk, Alonso idem.
Maar Mazapin bereikt de juiste doelgroep.

De Russische sporters kunnen veel doen nu. Formule 1 is een voorbeeld. Daarom verdient team haas heel veel respect, en Mazapin is een geweldige vent. Elke race, wat elke? Ja elke race neemt die een Russisch terminaal of weeskind mee, en de families. Die jongen mag dan alles, in de auto zitten en de VIP’s ontmoeten.

Elke race? Ja elke race. Waarom weet niemand dat, omdat die dat niet doet voor de media. Gewoon omdat het een rijk maar lief jong is.
pi_203841035
quote:
“Tonight, the Battle has been joined.” _O_
pi_203841039
Hoe is t met Kiev?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203841040
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik maak me druk nu, Facebook mag niet meer in Rusland. We hebben Reddit nog.

Ik hoop dat de jonge garde wakker is in Rusland, de reactie van Mazapin was veel zeggend. Jonge rijke racer met een grote groep volgers. Vettel was duidelijk, Max was heel duidelijk, Alonso idem.
Maar Mazapin bereikt de juiste doelgroep.

De Russische sporters kunnen veel doen nu. Formule 1 is een voorbeeld. Daarom verdient team haas heel veel respect, en Mazapin is een geweldige vent. Elke race, wat elke? Ja elke race neemt die een Russisch terminaal of weeskind mee, en de families. Die jongen mag dan alles, in de auto zitten en de VIP’s ontmoeten.

Elke race? Ja elke race. Waarom weet niemand dat, omdat die dat niet doet voor de media. Gewoon omdat het een rijk maar lief jong is.
Ja, en?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_203841041
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Beide landen willen het liefst niet bij de NAVO, omdat ze graag zelf willen beslissen wat ze wel of niet doen. Zij willen niet meegetrokken worden in een oorlog waar zij niet achter staan.

Wel hebben beide landen aangegeven die optie open te houden, mocht het in hun belang zijn om toch toe te treden. Rusland duwt beide landen richting NAVO en al helemaal als je gaat dreigen. Gelukkig zijn beide landen wel redelijk "down to earth" en zullen ze niet snel overhaaste beslissingen nemen.
Zo iets las ik van een Finse politicus inderdaad. Een paar jaar geleden hadden ze nog zo iets van niet lid worden want we willen de boel niet triggeren. Maar hoe Poetin zich de laatste jaren gedraagt moeten we wel.
pi_203841042
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:29 schreef Cherni het volgende:

[..]
Toen Irak Iran met mosterdgas en zenuwgas bestookte vonden de VK en VS het prima en niemand greep in. Totdat Saddam die oorlog verloor en zijn gas ook op de Koerden gooide was hij niet meer nodig. De grondstoffen werden door Nederland geleverd om dat gas te maken

https://www.ad.nl/buitenl(...)al-halabja~a89935c9/
Ja, zo werkt de wereld. Toen was Iran nog de grote vijand.
pi_203841043
Zijn er beelden van het rijdende crematorium wat ik een paar keer voorbij heb zien komen?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 01:36:40 #21
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203841044
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
“Tonight, the Battle has been joined.” _O_
Video Game War
wat een tijd , luisteren en kijken naar die War
Ik moest werken ..... mijn ouders hebben me wakker gemaakt om 12 uur toen het begon ..
Half slaperig op de bank kijken naar hoe Bagdad plat weggooit werd
_O- koffie en blijven kijken

oja op je werk niets uit voeren ja naar de radio luisteren , iedereen van me werk zat er bij en ja koffie werd er gedronken ... allemaal zo duf als een konijn natuurlijk , allemaal live gekeken naar het begin *O*
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203841045
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:35 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Ja, zo werkt de wereld. Toen was Iran nog de grote vijand.
Dat niet alleen, de Iraniers waren aan het oprukken richting Basra, en toen besloten de Irakezen dat gas te gebruiken, omdat ze anders hun belangrijkste havenstad kwijt zouden zijn. Oorlog is nou eenmaal geen lolletje.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_203841046
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, en?
Russen zijn niet slecht, ik heb serieus medelijden met die Russische kerels nu in de Oekraïne.

En er zijn er een paar die leven in de normale wereld, zoals Nikita. Maar wat ga je zeggen of doen dan?

Hij deed dat imo erg goed en duidelijk.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 01:38:37 #24
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203841048
twitter

edit: oeps:
twitter
are we infinite or am I alone
pi_203841049
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 01:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Zijn er beelden van het rijdende crematorium wat ik een paar keer voorbij heb zien komen?
Nou verras ons, zoek zelf even.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')