Prima, en geen feest op de straten. Geen helden onthaal… geen vreten en geen dak boven hun hoofd. En over een paar uur schiet het Oekraïense dameselftal ze de ballen uit de broek.quote:
Ik hoor nu toch regelmatig schieten op de cam van de Maidanquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat ik zo lees zijn de gevechten vooral ten noorden van Kiev en ten Zuiden van Kiev waar de russen een vliegveld willen innemen. Maar voor de rest vind ik nu ook weinig informatie. Geen idee of er weer een nieuwe oproep is om voorzichtig met beelden te zijn zoals eerdere vandaag.
klopt KIAquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:58 schreef Dutch_view het volgende:
CNN Matthew ChanceGod meld dat volgens de Oekraïense defensie minister een Russisch transportvliegtuig uit de lucht is geschoten met (waarschijnlijk) paratroopers.
Het zou goed kunnen hoor. Als ze inderdaad morgen opnieuw gaan onderhandelen dan is natuurlijk voor beide partijen belangrijk wat er vannacht gebeurt voor hun onderhandelingspositie. Daarom denk ik dat de Russen vannacht redelijk all-in gaan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:55 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik hoor nu toch regelmatig schieten op de cam van de Maidan
De landen die normaal anti-immigratie zijn (Polen, Hongerije en Denemarken) bieden nu wel opvangplekken aan, en Duitsland houd zich in tegenstelling tot 2015 nu erg stil.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:55 schreef Aether het volgende:
Denmark ready to welcome Ukrainian refugees
https://cphpost.dk/?p=131616
Vind de Duitsers maar een laffe en bange houding hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:59 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De landen die normaal anti-immigratie zijn (Polen, Hongerije en Denemarken) bieden nu wel opvangplekken aan, en Duitsland houd zich in tegenstelling tot 2015 nu erg stil.
welke heb jij aan staan ?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:00 schreef BMW1993 het volgende:
Beschietingen klinken al best heftig.
Dat het geen moslim immigratie is zal een hoop uitmaken voor die landenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:59 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De landen die normaal anti-immigratie zijn (Polen, Hongerije en Denemarken) bieden nu wel opvangplekken aan, en Duitsland houd zich in tegenstelling tot 2015 nu erg stil.
Waar?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:00 schreef BMW1993 het volgende:
Laat ze nu maar nog eens zeggen dat die landen niet solidair zijnquote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:59 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Heel erg mooi. Erg goed nieuws dat de hele wereld lijkt in te zien dat we te maken hebben met een totale gek.quote:
quote:
quote:
Maidan is rustigquote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:00 schreef BMW1993 het volgende:
Fake news. Waren beelden uit 2013quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Zijn er beelden van het rijdende crematorium wat ik een paar keer voorbij heb zien komen?
Die wandelende Russische hersentumor wordt steeds meer geïsoleerd. Alleen hoop ik wel dat China nog is wat gaat doen maar dat is ijdele hoop of hij moet echt doordraaien.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel erg mooi. Erg goed nieuws dat de hele wereld lijkt in te zien dat we te maken hebben met een totale gek.
Chinese denken enkel economisch. Zodra hij een last wordt ipv een nuttige asset laten ze hem vallen als een baksteen. Het zou me niets verbazen als dat punt dichterbij is dan we nu denken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die wandelende Russische hersentumor wordt steeds meer geïsoleerd. Alleen hoop ik wel dat China nog is wat gaat doen maar dat is ijdele hoop of hij moet echt doordraaien.
quote:
kans dat ze dan Lviv verder gaan ... maar dat ligt helemaal aan het verloop wat er deze uren gaat gebeurenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:08 schreef phpmystyle het volgende:
Maar is er een plan als Kiev valt? Lijkt erop dat de Oekraieners aan gecontroleerde terugtrekking doen, volgens mij vallen de aantallen slachtoffers best mee (één is één te veel). De russen lopen wel vast zo lijkt het. Of is het vrijspel nadat Kiev is gevallen?
Godverdommequote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)o_hide_from_russian/
video: woman hides among bodies to hide from Russian tanks
That is her dead mother and a Russian soldier who was actually trying to tell his guys they were friendly. Edit: This is the young woman’s instagram post after her mother’s death: https://www.instagram.com/tv/CaXc7yhF-d5
===========================
what do you mean? the Russian soldier was telling his guys that the civilians were friendly and then he was killed by Russian soldiers?
===========================
Yep
Google translate van haar Instagram verhaal:
TODAY THE RUSSIANS KILLED MY MOTHER!!
Today, the Russian military killed my mother, the person whom I loved more than my life ... in the morning they started shelling our village, blew up the military base, the shock wave threw me away from the window, the house shook, the electricity was gone ..
We went to the city to withdraw money and buy food, returning home at the exit from Kharkov, Russian tanks blocked the road, our car began to fire, we turned into a dead end and jumped out of the car, two guys jumped out to meet us, Russian soldiers, young, 18-20 years old .. who barely even held weapons. .... We sat out for 15 minutes, then they started shooting at us ..
My mother was wounded in the arm, I heard her scream in pain .. And at that time a soldier throws me to the ground and shouts many times do not shoot ... These are their own ... He yells at the Russian soldiers, don't shoot.. Heavy shelling begins.. A dead soldier falls on me.. The second one is also shot... But my mother is silent...
I get up and understand that she is dead.. She was hit in the head. .. I am left alone... They shoot around, I grab documents, etc. hiding behind an iron box ... Dad at that time was driving from Kyiv at all speeds, not yet knowing that my mother had been killed, and I was hiding so that they would not kill me ... I sat for an hour and a half behind this booth, I was afraid to move ... After a while, I I hear that the shots have stopped and I crawl to the car and take the shot soldier with me ..
I turn the car along the curb and drive at full speed from the place of shelling .... So I was left without a mother, without Irina Perlifon, whom so many loved and respected .. And who was a great example for me in this life, a person who never did anything bad to anyone, my very kind and purposeful beloved mother .. I am writing this now and just crying out loud ..
I don’t believe ... I don’t know I survived, how I escaped and saved a person ... But I couldn’t save my mother ....... My phone was torn from calls .. I’ll tell you honestly, when I was lying on the ground among bullets and dead people, I understood that I will die ... This is not a fairy tale, and not the news that you are shown, in our cities of Ukraine it is happening on standing hell... This is not even 2014... this is HELL... The Russian military is killing civilians in Kharkov!!
Ja er gebeuren nu vreselijke dingen daarquote:
Dat ben ik met je eens en zo denk ik ook. Ik dacht ook altijd dat China economisch zou denken ook omdat ze die smurf in Noord-Korea onderhand ook wel wouden lozen. Maar de laatste 72 uur ben ik redelijk vaak van de ene in de andere verbazing gevallen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 02:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Chinese denken enkel economisch. Zodra hij een last wordt ipv een nuttige asset laten ze hem vallen als een baksteen. Het zou me niets verbazen als dat punt dichterbij is dan we nu denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |