De inhoudsmaat voor gas drukt men niet uit in liters.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:14 schreef polderturk het volgende:
Mathijs Bouman heeft 100% gelijk. Dan gaan we het maar voelen in onze portemonnee. Kan me geen flikker schelen.
We moeten bij onze politici eisen dat we geen liter gas meer importeren uit Rusland.
[ twitter ]
Hoop dat het heel veel pijn doet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zal wel gaan gebeuren waarschijnlijk. Het is gewoon te hopen dat het Rusland heel veel gaat kosten om dat voor elkaar te krijgen en zo te houden. Dan heb je grote kans dat Rusland onder druk van sancties en internationaal gezien worden als paria dat Poetin van binnenuit afgezet wordt. De geruchten gaan dat hij behoorlijk ziek is.
[ twitter ]
Beetje hetzelfde als wat je hier op FOK doet dus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kijk er erg naar uit om te zien wat Gerda uit Hoogeveen of Hans uit Delft ervan vinden.
Poetin en een clubje van jaknikkers om 'm heen, die groep is denk ik niet groter dan een man of 10, de rest is puur uitvoerend uit angst dat ze zelf worden vermoord.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Denk je serieus dat dit allemaal uit de mouw van Poetin alleen komt?
Soms denk ik ook, had ik maar ook een plaat voor mijn kop. Het leven was dan iets mooier geweest.
Eens, elke economische lijn met Rusland moet worden verbroken, dus ook swift afsluiten. Verder al het vliegverkeer van- en naar Rusland stoppen, het luchtruim voor Russische vliegtuigen sluiten in Europa en alle Russische tegoeden in Europa in beslag nemen. Geen enkel economisch middel mag worden ontzien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee dat zet zoden aan de dijk. Ik ben het met @:Polderturk eens. Dichtdraaien die kraan! Ondanks dat ik dat ook in mijn portemonnee ga voelen
Dus WE voldoen al!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
De inhoudsmaat voor gas drukt men niet uit in liters.
Geen idee wat ze precies hadden.quote:
Zijn video's zijn een genot om naar te kijken. Hij is een soort Michael Palin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Bald is een kat met 7 levens , die krijgen ze niet zomaar klein
Elke dode is ook iemands kind.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:09 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]
Van dit soort tragische berichten zou ik er liever meer zien hier, dan het stokerige gehits van wat zolderkamerhelden die vinden dat Oekraïne niet genoeg zijn best doet om te mogen bestaan.
[ afbeelding ]
Dit, hierboven, is wat er gaande is momenteel. Dit is iemands leven. Dit is een echt persoon, in een echte wereld, in een echte oorlog.
Dit is het nieuwe Woke.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Misschien dat het westen nu een keer wakker wordt met die vreemde houding de afgelopen decennia. De wereld is geen kinderspeelplaats. Niet alles is met woorden op te lossen, defensie is geen vies woord of asset om dom geweld te gebruiken.
En vooral, wordt eens zelfredzaam ipv altijd maar de weg van de minste weerstand/kosten te zoeken.
Nee, de belasting op energie, hoogste van heel Europa, moet fors omlaag. Dat is de boodschap voor Den Haag.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:14 schreef polderturk het volgende:
Mathijs Bouman heeft 100% gelijk. Dan gaan we het maar voelen in onze portemonnee. Kan me geen flikker schelen.
We moeten bij onze politici eisen dat we geen liter gas meer importeren uit Rusland.
[ twitter ]
Laf leiderschap heeft dit veroorzaakt. Putin is een alpha mannetje die keihard is en niets ontziend te werk gaat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Misschien dat het westen nu een keer wakker wordt met die vreemde houding de afgelopen decennia. De wereld is geen kinderspeelplaats. Niet alles is met woorden op te lossen, defensie is geen vies woord of asset om dom geweld te gebruiken.
En vooral, wordt eens zelfredzaam ipv altijd maar de weg van de minste weerstand/kosten te zoeken.
Dat klopt ook weer.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
voorlopig betalen alleen de Russen en de Oekrainers die prijs
jij misschienquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:26 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Dat klopt ook weer.
En over een paar maanden is iedereen dit weer vergeten. Zo gaat het in deze wereld.
het westen kan juist alles diplomatiek proberen op te lossen, omdat als ze los gaan, er niets op aarde is dat ze niet makkelijk aan kunnen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Het heldenvereringspropagandahandboek is ook weer uit de kast gehaald, zie ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
Oekraïense piloot is nationale held, krijgt titel ‘Ghost Of Kyiv’ en dit is waarom
Ghost of Kyiv
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-uit-kiev~a169a24f/quote:Het leger van Oekraïne heeft naar eigen zeggen twintig Russische tanks vernietigd ten noordoosten van de hoofdstad Kiev. De gevechten waren volgens de zegslieden in de streek van Tsjernihiv, ruim 100 kilometer van Kiev.
In Kiev wordt de komst van Russische troepen angstig afgewacht. Eerder op de dag was er een melding van als Oekraïense soldaten verklede Russische 'saboteurs' in een wijk in het noorden van de stad. Er is zo ook angst voor de 'vijfde colonne' en mensen horen schietpartijen. Er zijn veel zwaarbewapende patrouilles op staat maar verder vrijwel niemand. De bevolking is opgeroepen ondergronds dekking te zoeken tegen luchtaanvallen of raketten.
Als Russische troepen de stad inrijden wordt de bevolking opgeroepen met Oekraïense vlaggen de straat op te gaan en zich zo op te stellen dat Russische militaire voertuigen er niet door kunnen. Burgers wordt met klem gevraagd wel de bezetters de weg te versperren, maar niet met ze in gevecht te gaan, want dat doet het leger.
Zijn interacties met de lokale babuskasquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:24 schreef Nia het volgende:
[..]
Zijn video's zijn een genot om naar te kijken. Hij is een soort Michael Palin.
Voor Russische soldaten welke tegen een burgermilitie gaan vechten heb ik net wat minder respect voorquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Elke dode is ook iemands kind.
Ook Russische moeders huilen.
Beetje empathisch vermogen is wel een pré inderdaad
Zo raar is dat idee niet. Een land in isolatie kan veel hardnekkiger aan eigen (verwerpelijke) denkbeelden vasthouden dan een land dat handel drijft en in contact komt met andere culturen en ideeën. Het is een eeuwig dilemma of je landen met autocratische regimes moet boycotten of juist moet proberen om banden aan te halen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja maar als we wederzijds afhankelijk van elkaar zijn dan worden we vanzelf vriendjes!!!11
quote:BARCELONA - Haas-teambaas Günther Steiner kan niet garanderen dat Nikita Mazepin (22) komend seizoen nog uitkomt in de Formule 1.
Haas is van oorsprong een Amerikaanse renstal, maar het Russische bedrijf Uralkali is sinds vorig jaar de titelsponsor. Haas rijdt sindsdien ook in Russische kleuren rond. Dmitry Mazepin, de vader van coureur Nikita, is mede-eigenaar van het bedrijf. Mazepin senior onderhoudt nauwe banden met het Kremlin en was eerder deze week nog aanwezig bij een vergadering met president Poetin.
Op vrijdag reed Haas rond in een compleet witte auto, tijdens de derde testdag in Barcelona. De renstal besloot alle verwijzingen naar Rusland en Uralkali te verwijderen. „Dit was de juiste beslissing om te nemen. We hebben nu een statement gemaakt en moeten komende week naar alle juridische zaken kijken”, aldus Steiner.
Haas niet in gevaar
De Duitser kan naar eigen zeggen nog niet stellen of Mazepin door kan als coureur naast Mick Schumacher. „Er zijn geen garanties, we moeten zien hoe de situatie zich gaat ontwikkelen. Wij zijn niet de enige partij, natuurlijk. Er zijn overheden bij betrokken, daar hebben wij geen invloed op. We moeten komende week alles goed bekijken.”
Bij het verbreken van de banden met Uralkali zegt Steiner dat de nabije toekomst van Haas niet in gevaar is. Hij had donderdag al uitvoerig overleg met teameigenaar Gene Haas. „Financieel gezien is onze situatie oké. Dit heeft geen effect op de manier hoe we het team komend seizoen runnen.”
Genoeg scherven om weer mooie Sovjet Mosaics van te makenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:24 schreef Nia het volgende:
[..]
Zijn video's zijn een genot om naar te kijken. Hij is een soort Michael Palin.
Lekkere eerlijk zo'n onderhandeling. Dat Putin maar een langzame, pijnlijke dood mag sterven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik zou nu niet in de schoenen van een Oekrainer willen zitten
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |