quote:UNHCR: mogelijk 5 miljoen vluchtelingen uit Oekrane
Vanuit Oekrane kan uiteindelijk een vluchtelingenstroom van vijf miljoen mensen ontstaan, zegt de UNHCR. Volgens de VN Vluchtelingenorganisatie kunnen de Oekraners hun land verlaten vanwege tekorten aan brandstof, geld en medische middelen.
De UNHCR denkt dat zeker 100.000 mensen nu al op de vlucht zijn, van wie enkele duizenden inmiddels de grens hebben gepasseerd met buurlanden als Polen, Roemeni en Moldavi.
quote:VN-bureau: 127 burgerslachtoffers in Oekrane
Volgens het VN-bureau voor de mensenrechten zijn er in Oekrane 127 burgerslachtoffers gevallen door luchtaanvallen en beschietingen. Het gaat om 25 doden en 102 gewonden.
De Oekraense president Zelensky had eerder gemeld dat er 137 "helden" zijn omgekomen in de gevechten met de Russen, onder wie tien militaire officieren. Een adviseur van de president verklaarde dat ongeveer 400 Russische militairen waren gesneuveld.
Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uurquote:Merkel haalt hard uit naar Rusland
Oud-bondskanselier Angela Merkel heeft het Russische geweld in Oekrane scherp veroordeeld. "Deze aanvalsoorlog door Rusland markeert een ingrijpend keerpunt in de geschiedenis van Europa na het einde van de Koude Oorlog", zei Merkel in een interview met het Duitse persbureau DPA. Het is voor het eerst dat ze de publiciteit zoekt na haar vertrek uit de politiek.
"Er is geen enkele rechtvaardiging voor deze flagrante schending van het internationaal recht, ik veroordeel het in de sterkst mogelijke bewoordingen", zegt Merkel. "Mijn gedachten en solidariteit zijn bij het Oekraense volk en de regering onder leiding van president Zelensky in deze verschrikkelijke uren en dagen." De oud-bondskanselier zegt dat ze de sancties van de internationale gemeenschap tegen Rusland volledig steunt.
Poetin had met geen andere wereldleider zo veel contact, ontmoetingen en telefoongesprekken als met zijn generatiegenoot Merkel. Als door allerlei conflicten niemand meer met Poetin wilde praten, deed Merkel dat nog wel. Het was haar overtuiging dat alleen via de dialoog de verhouding met Rusland kan verbeteren. Het hielp daarbij dat de twee elkaars moedertaal spreken. Tijdens Merkels laatste jaren als bondskanselier was het onderlinge wantrouwen tussen haar en Poetin toegenomen, vooral door de situatie rond de Krim.
quote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Livemaps en nuttige info - linkjes (aanvullen mag!)
Dit is een goede tool om alles op de grond te volgen:
https://liveuamap.com/en
Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine
Tijdzones
Eastern European Time (EET), Kyiv: UTC +2
Moscow Standard Time (MSK), Donetsk: UTC +3
https://twitter.com/JulianRoepcke
[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2022 12:10:55 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik vind het wel een legitieme vraag. Het lijkt immers opgenomen te zijn op 'n plek en moment waar op dat moment normaalgesproken geen Russische tank rond crossten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed om te zien dat jij nog steeds te vuur en te zwaard Rusland meent te moeten beschermen.
Die persoon heeft het ook nog overleefd! Ik zag deze video's langskomen op Discord dus kan het hier niet delen. Was ook nog een oud vrouwtje dat uit het wrak werd gehaald.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:21 schreef polderturk het volgende:
Echt walgelijk barbaars dit. De tank rijdt een rijdende auto plat. Een bewuste moordaanslag.
[ twitter ]
Dan kaap je het volgende topic maar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:30 schreef Zipportal het volgende:
@:Lenny_Leonard en ik hadden vrijmibo als TT.
@:Frutsel is nu WOEST.
Maar dan snap je hopelijk ook dat die oorlogen in het verleden nu nog gevolgen hebben. Zoals een Rusland en de Krim, daar wordt uiteindelijk al letterlijk eeuwen om gevochten. Dat is onmogelijk om te negeren, ze claimen het recht juist o.b.v. het verleden. En wie heeft er gelijk? Als er al iemand gelijk heeft. Je kunt niet opeens een streep trekken en stellen dat de huidige verdeling de definitieve versie is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat men het vroeger al deed wil toch niet zeggen dat we dit nu nog steeds moeten doen ? We verzuipen/verbranden toch ook geen heksen meer ? We hangen ook geen kinderen meer op omdat ze een brood hebben gestolen. Oorlog voeren zou tegenwoordig gewoon ook niet meer moeten gebeuren tussen beschaafde en ontwikkelde mensen.
Oorlog voeren is een misdaad tegen de menselijkheid.
Wedden dat het Kiev is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het wel een legitieme vraag. Het lijkt immers opgenomen te zijn op 'n plek en moment waar op dat moment normaalgesproken geen Russische tank rond crossten.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het wel een legitieme vraag. Het lijkt immers opgenomen te zijn op 'n plek en moment waar op dat moment normaalgesproken geen Russische tank rond crossten.
Ja, het is hier COR niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaan we nu elke keer posts plaatsen van random Nederlandse twitteraars?
Oh, je hebt toevallig al die posts gemist over dat in het noorden van Kiev al Russische tanks rijden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom besteden we nog aandacht aan dit soort types?quote:
Obolon.quote:
Dit lijkt eerder een soort van permanente troll (dat twitter account).quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaan we nu elke keer posts plaatsen van random Nederlandse twitteraars?
Ik denk dat Putin dondergoed weet waar hij mee bezig is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:33 schreef Stoorzendert het volgende:
Eigenlijk laat Putin zich wel behoorlijk in de kaarten kijken dat het Russische leger eigenlijk geen zak voorsteltAlleen op lange afstand en in de lucht hebben ze nog het voordeel met verouderde rotzooi. En op aantal soldaten natuurlijk
Dit zijn allemaal aannames en zo komt fake news de wereld in.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh, je hebt toevallig al die posts gemist over dat in het noorden van Kiev al Russische tanks rijden?
Dat is inderdaad heel apart. Een Russische tank helemaal alleen die denkt "kom laat ik een auto gaan platrijden".quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Obolon.
En die tank rijdt daar alleen. De enige zo te zien in heel dat gebied dat je vanaf de rooftop ziet. Wel apart, daar op dat moment een Russische tank, helemaal alleen.
Ziet er uit als een handreiking. Of we die moeten aannemen is een tweede.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:33 schreef Isdatzo het volgende:
2m ago
10:31
There are several lines from the Kremlin coming in on Reuters:
Putin will meet the UN Security Council today and hold several international phone calls
Russia will impose retaliatory sanctions on western countries
Russia recognises Volodymyr Zelenskiy as president of Ukraine
Sanctions will cause problems but are solvable since the country has reduced its dependence on foreign imports
Russia expects relations with the west to normalise once people understand it was forced to act to protect its security
No comment on the duration of the military operations
Dan nog is het een prima vraag natuurlijkquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:33 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
[ twitter ]
Er wordt al in de stad gevochten. Dus kan prima een Rus zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |