Bovendien zit je daar met je gepantserde voertuigen als haringen in een tonnetje.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:14 schreef Shotty het volgende:
[..]
Optreden in stedelijk gebied is inderdaad de grootste nachtmerrie van elk leger. de verdedigers zijn ongelofelijk in het voordeel. de lokale bevolking zal dan misschien niet veel ervaring hebben met vuurwapens, maar ik denk dat de kracht van de beste terreinkennis die je kan hebben dat redelijk zal compenseren.
Er onder een filmpje van de man, zwaargewond maar leeft. Ze krijgen hem er amper uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:12 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Is die tank nou aan het driften?
[ twitter ]
Onzin, omsingelen, droogleggen en elke weerstand wegschieten met zware kanonnen, deden de geallieerden volgens mij met Frankfurt tijdens WO2. Kost erg veel ammunitie maar relatief weinig eigen soldaten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, conventioneel in het veld ga je het niet winnen. In steden en op lange termijn kan het wel degelijk ontzettend moeilijk tot onmogelijk worden voor de Russen.
Het neerstorten van een NAVO-vliegtuig lijkt me niet belangrijk genoeg om tot een dergelijk grootschalig conflict te leiden. En Putin en zijn omgeving zouden niet zo gek zijn om het NAVO-blok zelf aan te vallen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef JohnDDD het volgende:
Als deze oorlog overslaat op de NAVO, bijv. doordat Poetin besluit de Baltische staten aan te vallen of door een onopzettelijk conflict waarbij de NAVO-landen betrokken worden (bijv. "per ongeluk" neerhalen van een NAVO-vliegtuig of iets dergelijks), hoe groot is dan de kans dat de opkomstplicht wordt ingesteld in Nederland en we worden opgeroepen voor de dienstplicht?
Ze gaan niet met nukes gooien want dan gaan ze er zelf ook aan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit betwijfel ik. Rusland heeft veel meer mankracht en zal het niet schuwen met nukes te gaan gooien. Duitsland zie ik dat niet doen.
Nee, die reed over een tegemoetkomende auto heen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:12 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Is die tank nou aan het driften?
[ twitter ]
Precies. Een oorlog is ook durven. Poetin zal niets schuwen. Één raket richting Moskou en Berlijn, Londen, Brussel en Parijs kunnen er zes retour verwachten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:15 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
We dachten ook dat hij dit nooit zou doen. De man is onberekenbaar. Misschien wil hij wel een totale oorlog uitlokken. We weten het niet. Als hij een NAVO-land binnenvalt, zal de NAVO wel gedwongen zijn om te reageren, in elk geval door de Russen op de grond terug te dringen. De vraag is of een kernoorlog dan nog te voorkomen is.
Dat op zich wel. Hoe langer, hoe meer het draagvlak verdwijnt bij de Russische bevolking (en het moreel bij de militairen), neem ik aan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een Vietnam/Afghanistan scenario kan heel erg helpen. Maak de oorlog kostbaar
Heb je zo weer een Maidan revolutie, maar nu met heel veel zwerf wapens.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En met zo'n bevolking kan Rusland wel wat poppetjes neerzetten en dat een regering noemen, maar daar schieten ze dan ook helemaal niks mee op.
Prima, maar geen verdedigers die in eigen goal scoren lijkt me.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Verdedigers die er de beuk in gooien (á la Douglas).
Ligt eraan hoe makkelijk dit gaat. Als hij binnen een paar dagen klaar is met Oekraïne, kan dat maar zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:18 schreef Alpha0 het volgende:
Tering zou Poetin echt de Baltische staten willen invallen?
Als je bereid bent de Oekrainse steden in puin te schieten ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:17 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Onzin, omsingelen, droogleggen en elke weerstand wegschieten met zware kanonnen, deden de geallieerden volgens mij met Frankfurt tijdens WO2. Kost erg veel ammunitie maar relatief weinig eigen soldaten.
Dan hebben WIJ een GROOT probleem.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:18 schreef Alpha0 het volgende:
Tering zou Poetin echt de Baltische staten willen invallen?
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maar waarom zou de NAVO specifiek raketten in Oekraïne willen zetten?
Daar ga je nooit antwoord op krijgen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maar waarom zou de NAVO specifiek raketten in Oekraïne willen zetten?
Oke, dat is waar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het enige wat de NAVO/EU in dit stadium nog kunnen/willen doen is verdere escalatie voorkomen. En dan zul je op enig moment weer met die man om tafel moeten.
nou, zet de kanonnen maar paraat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:18 schreef Ali_boo het volgende:
Waarom zou die verder willen uitbreiden ??![]()
[ twitter ]
Niemand wil natuurlijk echt een kernoorlog aangezien dat tot het einde van de mensheid kan leiden. Maar ja, er hoeft maar een zo'n wereldleider gek genoeg te zijn om het risico te nemen of dat wel een leuk idee te vinden om de mensheid te beëindigen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Precies. Een oorlog is ook durven. Poetin zal niets schuwen. Één raket richting Moskou en Berlijn, London, Brussel en Parijs kunnen er zes retour verwachten.
Duitsland heeft net zoveel bezuinigd als Nederland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs Duitsland zou in zijn eentje Rusland aan kunnen pakken omdat ze veel moderne wapens en gemotiveerde leger hebben.
Ja, maar de Duitsers die schieten geen kogels af buiten de landsgrenzen dus die zijn al vrij snel af denk ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs Duitsland zou in zijn eentje Rusland aan kunnen pakken omdat ze veel moderne wapens en gemotiveerde leger hebben.
Zag gisteren ook al een filmpje als dat, tank had er makkelijk langs gekund, maar kiest er voor om auto te pletten van burger. Gewoon sadistisch.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, die reed over een tegemoetkomende auto heen.
Putin krijgt een stijve plasser van de oude Soviet Unie (minus het communisme).quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Nope, taktiek.quote:
Ik heb nu twee schermen met dezelfde stream, maar met twee seconde vertraging.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:14 schreef _The_General_ het volgende:
Deze is actueel want de sirenes gaan af,
Als ie het idee krijgt dat niemand hem een strobreed in de weg gaat leggen. Why not?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Het is geen brommer hè. Tanks rijden doorquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Zag gisteren ook al een filmpje als dat, tank had er makkelijk langs gekund, maar kiest er voor om auto te pletten van burger. Gewoon sadistisch.
Als je zelfs met oorlog nog een anti vluchteling standpunt kan innemen ben je een minderwaardig mens.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:04 schreef Alpha0 het volgende:
Oh oh .... de multi-culturele samenleving kijkt toch altijd over je nek mee hè. Ik zou best wel Oekraïense vluchtelingen tijdelijk willen opvangen in Nederland. Ware het niet dat praktijk uitwijst dat het nooit tijdelijk is en we al de halve wereld geïmporteerd hebben en wiens aanwezigheid hier al in elk opzicht onze samenleving belast. Dus met dit gegeven is er geen plaats voor Oekraïense vluchtelingen. Hoe hard dat helaas ook is.
Lijkt me fake nieuws.quote:
Gewoon het Russisch Rijk van voor 1914.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Putin krijgt een stijve plasser van de oude Soviet Unie (minus het communisme).
Mee eens, maar ze hebben toch een aardig groot lever en veel reservisten. Ze hebben van wat ik heb gelezen ook al aardig wat neer geschoten, dus met het materiaal kunnen ze omgaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:16 schreef Cherni het volgende:
[..]
En wie gaat die wapens dan bedienen? Bovendien zoals we al vaker gezien hebben komen die wapens vaak in verkeerde handen terecht. Daar betaal je dan later weer de prijs voor.
Er zijn maar twee oplossingen. Of je laat Poetin zijn gang gaan in de Oekraïne waarbij je hoopt op een langdurig conflict dat voor de Russen een tweede Afghanistan zal worden maar dan gaat het volk in de Oekraïne door een hel. Of je grijpt militair als NAVO in om de Oekraïne met strijdkrachten te helpen.
Sancties tja of dat de Russen op de knieën gaat krijgen betwijfel ik.
Omdat Poetin het compleet heeft verloren in zijn hoofdje? Je hebt die Hitler achtige rant toch wel gezien van hem over een groot Rusland?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Je kunt zo'n mafkees ook niet oneindig zijn gang laten gaan omdat je daar bang voor bent.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Niemand wil natuurlijk echt een kernoorlog aangezien dat tot het einde van de mensheid kan leiden. Maar ja, er hoeft maar een zo'n wereldleider gek genoeg te zijn om het risico te nemen of dat wel een leuk idee te vinden om de mensheid te beëindigen.
Denk je werkelijk dat herr Putin daar wakker van ligtquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je bereid bent de Oekrainse steden in puin te schieten ja.
Tank wijkt af van zijn route met als enig doel een willekeurige burger te doden. Groot verschil.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is geen brommer hè. Tanks rijden door
@Drizztquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Verdedigers die er de beuk in gooien (á la Douglas).
Helaas die zijn wegbezuinigdquote:
Vraag me oprecht af wat hier de gedachtegang achter is? Complete bloedlust of bang voor een autobom?quote:
Dan mogen ze de Baltische staten en Finland er ook nog bij pakken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon het Russisch Rijk van voor 1914.
Eerder Rusland, die worden dan binnen weken compleet teruggedrongen tot de eigen grenzen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan hebben WIJ een GROOT probleem.
Nee, dat is vrijwel grenzeloos. Het gaat ‘m om dat Sovjet broederschap. bestaande staten vervangen met een pro-Russische regering met de Russische federatie als centraal punt. Allemaal kleine Bellarusjes tussen hem en het westen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon het Russisch Rijk van voor 1914.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |