Vanuit verschillende basis' in de UK en vanaf Ramstein AB is rusland zo te bereiken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Niet als ze goed samenwerken en zich nu al gaan voorbereiden, maar het risico bestaat dat Duitsland zich nauwelijks voorbereid omdat het anders 'provocerend' zou zijn. Frankrijk zie ik nog wel net op tijd de troepen in gereedheid brengen. GB en VS hebben een zee zitten tussen hen en Europa, dus logistiek duurt het lang voordat ze hun bijdrage kunnen doen met zwaar materiaal.
Dan had ie het wel alleen gehouden bij Donetsk en Luhansk. Het gaat ‘m duidelijk om Kiev en dus het gehele land. Maar dat is veel en veel te groot dus het zal wel in stukken moeten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Of het oosten van Ukraine bij Rusland toevoegen en in het westen een marionettenstaat van maken.
Het is te hopen dat we ook samen met de EU/NAVO meer wapens gaan leveren. Alles om de Russen te stoppen. Van wat ik las gana de leveringen via Polen door.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe vol Kyiv zit met mannetjes met Javelins.
Al dat zo is dan vliegen de kernraketten al behoorlijk snel in het rond.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef JohnDDD het volgende:
Als deze oorlog overslaat op de NAVO, bijv. doordat Poetin besluit de Baltische staten aan te vallen of door een onopzettelijk conflict waarbij de NAVO-landen betrokken worden (bijv. "per ongeluk" neerhalen van een NAVO-vliegtuig of iets dergelijks), hoe groot is dan de kans dat de opkomstplicht wordt ingesteld in Nederland en we worden opgeroepen voor de dienstplicht?
Wel ongetraind volk (hoewel daar wel dienstplicht was en de meeste mannen dus weleens eerder een wapen hebben vastgehouden)quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe vol Kyiv zit met mannetjes met Javelins.
Er is een 2equote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De stream van het Maidan plein is gekaapt
Gaat allemaal niet gebeuren. Fantasien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef JohnDDD het volgende:
Als deze oorlog overslaat op de NAVO, bijv. doordat Poetin besluit de Baltische staten aan te vallen of door een onopzettelijk conflict waarbij de NAVO-landen betrokken worden (bijv. "per ongeluk" neerhalen van een NAVO-vliegtuig of iets dergelijks), hoe groot is dan de kans dat de opkomstplicht wordt ingesteld in Nederland en we worden opgeroepen voor de dienstplicht?
Nee niemand behalve zo'n beetje alle media.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:09 schreef superniger het volgende:
Heeft iemand een samenvatting van afgelopen nacht?
Heb ik al gedaanquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
Iedereen zijn UI aanpassen wie achter Oekrane staat..
Interessante insteek van iemand anders:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef Salina het volgende:
Wat is nu eigenlijk de beste manier om dit - vanuit de kant van de Oekrane te stoppen - (voor zover nog mogelijk)?
Destabiliseren vanuit de Russische samenleving zelf (intern)? Er is nu al veel ophef en bezorgdheid bij de Russische bevolking.
Hoe kan Rusland nog gestopt worden? Kan Rusland nog gestopt worden?
En kan dat zonder de Russische bevolking zelf te raken? De sancties richting zich vooral op de machthebbers en de rijken, maar uiteindelijk zal iedereen in Rusland de gevolgen gaan voelen. Kan dat ontwrichtend gaan werken (het volk dat van binnenuit op gaat staan tegen de heersende macht)?
Ik ben benieuwd. Maar ik denk dat Rusland wat dat betreft een stuk stabieler is dan (veelal kleinere) landjes waar de machthebbers zijn ontzet.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:09 schreef superniger het volgende:
BOEM. rattatatata, brrrr, KNALquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:09 schreef superniger het volgende:
Verdedigers of ook wat aanvallers?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen.
Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit
Maar ook dat veroveren de Russen wel als ze er echt zin in hebben, daar moet je gewoon reel over zijn. Betekent overigens niet dat je het zomaar hoeft over te geven trouwens, dat is het punt waar Oekrane het uiteindelijk wel op kan winnen. Als Rusland op de lange termijn succesvol wil zijn moeten ze het land binnen een hele korte tijd kunnen pacificeren, ze kunnen een langdurige militaire operatie in Oekrane helemaal niet zo lang volhouden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat je het erg negatief brengt. Er is nog weinig Oekraens grondgebied veroverd door de Russen en de Oekraense regering kan gewoon in een andere stad gaan zitten.
Zeer groot, maar Rusland heeft nu nog niet genoeg materiaal om dat te gaan doen. Ze staan niet meer binnen een dag of 3 in Rotterdam zoals vroeger.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef JohnDDD het volgende:
nihil.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef JohnDDD het volgende:
Facebook-moeke troep.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
Beats me. De mensen die er voor hebben doorgeleerd, willen "de dialoog open houden".quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Misschien is dit hier al besproken, hoor, maar waarom staat Putin zelf niet op de lijst met personen waartegen sancties worden ingesteld? Waarom blijft hij gevrijwaard? Wat kunnen daarvoor de overwegingen zijn?
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een Vietnam/Afghanistan scenario kan heel erg helpen. Maak de oorlog kostbaarquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef Salina het volgende:
Wat is nu eigenlijk de beste manier om dit - vanuit de kant van de Oekrane te stoppen - (voor zover nog mogelijk)?
Destabiliseren vanuit de Russische samenleving zelf (intern)? Er is nu al veel ophef en bezorgdheid bij de Russische bevolking.
Hoe kan Rusland nog gestopt worden? Kan Rusland nog gestopt worden?
En kan dat zonder de Russische bevolking zelf te raken? De sancties richting zich vooral op de machthebbers en de rijken, maar uiteindelijk zal iedereen in Rusland de gevolgen gaan voelen. Kan dat ontwrichtend gaan werken (het volk dat van binnenuit op gaat staan tegen de heersende macht)?
Ik ben benieuwd. Maar ik denk dat Rusland wat dat betreft een stuk stabieler is dan (veelal kleinere) landjes waar de machthebbers zijn ontzet.
- dubbel door error -quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Gelukkig, nu zal Putin wel stoppen met zijn invasie!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
Gisteravond bij Nieuwsuur werd er hier dus ook over gespeculeerd. Wat er dan zou gebeuren als Rusland hierna nog even een NAVO-landje zou binnenvallen. 'Zo dom is hij toch niet?' 'Dan is het klaar' ...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef JohnDDD het volgende:
Verdedigers die er de beuk in gooien ( la Douglas).quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:10 schreef Salina het volgende:
[..]
Verdedigers of ook wat aanvallers?
Idd, conventioneel in het veld ga je het niet winnen. In steden en op lange termijn kan het wel degelijk ontzettend moeilijk tot onmogelijk worden voor de Russen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ook dat veroveren de Russen wel als ze er echt zin in hebben, daar moet je gewoon reel over zijn. Betekent overigens niet dat je het zomaar hoeft over te geven trouwens, dat is het punt waar Oekrane het uiteindelijk wel op kan winnen. Als Rusland op de lange termijn succesvol wil zijn moeten ze het land binnen een hele korte tijd kunnen pacificeren, ze kunnen een langdurige militaire operatie in Oekrane helemaal niet zo lang volhouden.
En met zo'n bevolking kan Rusland wel wat poppetjes neerzetten en dat een regering noemen, maar daar schieten ze dan ook helemaal niks mee op.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Klinkt alsof het al echt een urban warfare situatie aan get worden is met oekrainse groepen burgers die vanuit flats proberen te schieten enzo.
Hoe langer het zou duren des te meer weerstand ze in Rusland zullen gaan bieden verwacht ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef Salina het volgende:
Nee vermoedelijk niet, niet zonder buitenlandse interventie. En anders vanuit Rusland zelf maar die kans likt minimaal.quote:Hoe kan Rusland nog gestopt worden? Kan Rusland nog gestopt worden?
Ja of juist andersom. Door propaganda krijg je ook dat Russen het gevoel krijgen dat de hele wereld tegen hun is en dat het de schuld is van het Westen en daarmee creer je historisch gezien een nieuw vijandig klimaat dat verdere escalatie zo maar zou kunnen.quote:En kan dat zonder de Russische bevolking zelf te raken? De sancties richting zich vooral op de machthebbers en de rijken, maar uiteindelijk zal iedereen in Rusland de gevolgen gaan voelen. Kan dat ontwrichtend gaan werken (het volk dat van binnenuit op gaat staan tegen de heersende macht)?
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
Klopt. Zelfs Duitsland zou in zijn eentje Rusland aan kunnen pakken omdat ze veel moderne wapens en gemotiveerde leger hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:11 schreef Shotty het volgende:
[..]
nihil.
met conventionele oorlog wint de NAVO het met groot gemak van de russen. zelf tegen enkel de Europese leden van de NAVO maakt Rusland geen kans.
in een nucleaire oorlog maken dienstplichtigen echt het verschil niet meer.
Deze is niet live.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:12 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het is alleen moeilijk te bepalen of het actuele beelden zijn,
Optreden in stedelijk gebied is inderdaad de grootste nachtmerrie van elk leger. de verdedigers zijn ongelofelijk in het voordeel. de lokale bevolking zal dan misschien niet veel ervaring hebben met vuurwapens, maar ik denk dat de kracht van de beste terreinkennis die je kan hebben dat redelijk zal compenseren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Klinkt alsof het al echt een urban warfare situatie aan het worden is met oekrainse groepen burgers die vanuit flats proberen te beschieten enzo.
Dat zijn volgens mij ook actuele beelden. Als het goed moet je vanmiddag Russische tanks op tzien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:12 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het is alleen moeilijk te bepalen of het actuele beelden zijn,
Je moet er toch niet aan denken, die jonge, idealistische kinderen die willen strijden voor hun vaderland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hoor net via een vriend dat alle leeftijdsrestricties voor deelname aan het Oekraense leger zijn opgeheven. Mijn vaderhart huilt.
Dit mag je er van verwachten:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee, je moet enkel weten wat je er van kan verwachten. Aangezien elke grootmacht er een veto heeft is het een uitermate zwak besluitvormingsorgaan.
Het dient dan ook voornamelijk om de diplomatieke kanalen open te houden. En dat is zelfs in oorlogstijd slim om dat te blijven doen.
Lijkt me onzin maar het maakt ook niet meer uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hoor net via een vriend dat alle leeftijdsrestricties voor deelname aan het Oekraense leger zijn opgeheven. Mijn vaderhart huilt.
We dachten ook dat hij dit nooit zou doen. De man is onberekenbaar. Misschien wil hij wel een totale oorlog uitlokken. We weten het niet. Als hij een NAVO-land binnenvalt, zal de NAVO wel gedwongen zijn om te reageren, in elk geval door de Russen op de grond terug te dringen. De vraag is of een kernoorlog dan nog te voorkomen is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gisteravond bij Nieuwsuur werd er hier dus ook over gespeculeerd. Wat er dan zou gebeuren als Rusland hierna nog even een NAVO-landje zou binnenvallen. 'Zo dom is hij toch niet?' 'Dan is het klaar' ...
Ik heb het idee dat men dit een beetje onderschat. Ik zie het nog wel gebeuren ook, Litouwen bijvoorbeeld. Gaat de NAVO dan ineens heel Rusland onder vuur nemen? Ik betwijfel het. Ik denk dat de raketten eerder richting Europese steden zullen vliegen vanuit Moskou.
Mijn ervaring is vooralsnog dat het niet heel makkelijke mensen zijn om mee samen te werkenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Interessante insteek van iemand anders:
Geef iedere Rus met een technisch diploma een Greencard voor de VS / Europa etc. Wij zitten toch op goed opgeleiden te wachten, en zonder technici komt Rusland niet ver.
Het enige wat de NAVO/EU in dit stadium nog kunnen/willen doen is verdere escalatie voorkomen. En dan zul je op enig moment weer met die man om tafel moeten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Misschien is dit hier al besproken, hoor, maar waarom staat Putin zelf niet op de lijst met personen waartegen sancties worden ingesteld? Waarom blijft hij gevrijwaard? Wat kunnen daarvoor de overwegingen zijn?
Dit betwijfel ik. Rusland heeft veel meer mankracht en zal het niet schuwen met nukes te gaan gooien. Duitsland zie ik dat niet doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs Duitsland zou in zijn eentje Rusland aan kunnen pakken omdat ze veel moderne wapens en gemotiveerde leger hebben.
En wie gaat die wapens dan bedienen? Bovendien zoals we al vaker gezien hebben komen die wapens vaak in verkeerde handen terecht. Daar betaal je dan later weer de prijs voor.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is te hopen dat we ook samen met de EU/NAVO meer wapens gaan leveren. Alles om de Russen te stoppen. Van wat ik las gana de leveringen via Polen door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |