quote:Oekrane: ruim vijftig doden sinds begin van invasie
Volgens de Oekraense minister van Volksgezondheid zijn vandaag zeker 57 Oekraners gedood bij de Russische inval. Bij de beschietingen en bombardementen raakten 169 mensen gewond.
Het Russische leger bestookt nog steeds de regio Donbas, zeggen de Oekraense autoriteiten. Hoeveel slachtoffers er aan Russische zijde zijn gevallen, daar heeft Moskou geen overzicht van gegeven.
Het Kremlin meldt wel dat er een transportvliegtuig is neergestort ten oosten van de grens met Oekrane. Daarbij is een onbekend aantal militairen omgekomen. De oorzaak van de crash is niet bekendgemaakt.
Oudere berichtenquote:EU wil duidelijke boodschap afgeven aan Poetin, maar Swiftmaatregel ligt niet op tafel
Vanavond zijn de Europese regeringsleiders bijeen om te praten over een nieuw sanctiepakket voor Rusland. De leiders willen een duidelijke boodschap afgeven aan de Russische president, zei premier Rutte bij aanvang van de top. "Vannacht zal er een pakket komen dat Poetin, de regering en de mensen om hem heen ongenadig hard zal raken."
Volgens de premier zijn de sancties waarover de regeringsleiders zich vanavond buigen "wel ongeveer de zwaarst denkbare":
Toch ziet het ernaar uit dat in dit nieuwe sanctiepakket niet alle kaarten op tafel worden gelegd. Zo is een eventuele uitsluiting van Rusland van het zogeheten Swiftsysteem vanavond niet aan de orde in Brussel, zegt EU-correspondent Sander van Hoorn. Die maatregel zou inhouden dat Rusland geen toegang meer heeft tot het internationale betalingsverkeer. Ook worden aan president Poetin zeer waarschijnlijk geen reisbeperkingen opgelegd.
Deze twee sancties liggen volgens Rutte gevoelig, omdat bijvoorbeeld de Swiftmaatregel ook westerse landen hard zal raken. "Er is discussie over of je dat n moet doen of in een volgend stadium, omdat het ook een enorme impact heeft op onszelf."
De leiders willen vooral Poetin en de mensen om hem heen raken en niet de gewone Russen. Maar ze twijfelen er dus ook nog over of het Poetin moeilijker gemaakt moet worden om naar EU-landen te reizen. Dat zou volgens Rutte namelijk betekenen dat het moeilijk wordt om ooit nog tot een diplomatieke oplossing te komen.
In de loop van komende nacht zal duidelijk worden hoe het nieuwe sanctiepakket eruit ziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude berichtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraineAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Terugvechten als je zelf een invasie start. Dat is sterke kost.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:37 schreef Peppert het volgende:
[..]
Zij hebben ook een overlevingsinstinct, Scrummie. In tegenstelling tot de Rode Indianen, Irakezen en talloze andere onschuldigen volkeren die zijn uitgemoord kunnen zij terugvechten.
Exact. Ze zijn op zijn minst deels verantwoordelijk voor die idioot die ze al jaren collectief in het zadel houden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:36 schreef TweedeKlum het volgende: [..] Maar diezelfde Russen staan wel al 20 jaar toe te kijken hoe de rencarnatie van Stalin het land naar de rand van afgrond helpt.
Het lijkt me nogal wiedes dat hij vanuit een ander referentiekader redeneert. Ik ben immers geen megalomane autocraat die weinig oog heeft voor het belang van tegenmacht, vrije pers en individuele vrijheden. Maar wat je verkeerd ziet is dat hij niet vanuit idealisme denkt en handelt. Het is juist idealisme waar hij door wordt gedreven (zoals Beatrice de Graaf net in Jinek mooi uiteenzette).quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Putin beredeneerd vanuit een heel ander referentiekader en met heel andere belangen dan Claudia van FOK!. Anders dan jij heeft hij de luxe niet om louter vanuit idealisme (soevereiniteit) te denken en handelen. Hij heeft - om zijn redenen - jarenlang meermaals zijn rode lijn aangegeven, en wij zijn er -met onze waarden en met onze belangen- op gaan staan dansen.
Heel goed. Dat is een van de nucleaire opties die er zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:39 schreef hollandia02 het volgende:
Samen met Taiwan heeft het westen afgesproken geen semiconductors meer te leven aan Rusland
Dat is een behoorlijk groot probleem voor Ruslandquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:39 schreef hollandia02 het volgende:
Samen met Taiwan heeft het westen afgesproken geen semiconductors meer te leven aan Rusland
Het komt verrassend dichtbij als diezelfde persoon betrokken is het bij het neerhalen van een burgervliegtuig. Ik snap niet zo goed dat we daar steeds zo makkelijk overheen stappen. Vooraf vinden we steeds iets de pijn niet waard, achteraf is de pijn genomen zonder dat je er invloed op had. Het wordt tijd dat we vooraf de consequenties onder ogen durven te zien, en snappen dat pijn vooraf er ook voor kan zorgen dat je later minder pijn leidt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:35 schreef Halcon het volgende: [..] Je hebt het geklaag over de energieprijzen niet gehoord? En dat was dan voordat deze gaan exploderen. En niet alleen jouw factuur wordt dan hoger. Alles waar energie voor nodig is, wordt duurder. Het is makkelijk praten, omdat mensen gewend zijn dat de overheid er wel geld tegenaan mikt, zodat mensen er niet heel veel van werken. Na twee jaar keronamaatregelen zat de bevolking al op het tandvlees. En dan konden mensen nog gewoon op vakantie en zo. Kregen ondernemers steun, etc. Ik vind het het niet waard. Als je het helemaal terugvoert tot de bron, gaat het om een geopolitiek spel van de Vs.
Prima, kan mij niet ver genoeg gaan, helemaal isoleren dat tyfusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef RichardHammond het volgende:
Witte Huis kondigt sancties aan om de complete Russische economie te slopen.
Zeker weten. Zit in bijna alles waar de 21ste eeuw voor staatquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk groot probleem voor Rusland
Misschien kan Olaf het swiftkabeltje nu wel doorknippen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Bizar, hoe erger gaat het worden.
Morgenochtend wakker worden met een nog grotere teringzooiquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Bizar, hoe erger gaat het worden.
Heel Rusland moet even de boodschap delen dat Poetin na zijn dood gewoon de vuilnisbak in gaat. Die man is terminaal imo. Geen status, geen respect groot feest bij de dood van Poetin. Beter kan je die engnek niet raken. Dat die gewoon stront is, kunnen we als wereldburgers alvast mee beginnen. Ook met Kim uit noord Korea, na jou dood feesten we en vieren we het leven. En je lichaam voeren we aan de vissen. Werkt beter en doeltreffender dan sancties.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:36 schreef TweedeKlum het volgende: [..] Maar diezelfde Russen staan wel al 20 jaar toe te kijken hoe de rencarnatie van Stalin het land naar de rand van afgrond helpt.
Wie is die Olaf?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien kan Olaf het swiftkabeltje nu wel doorknippen.
Al zouden ze van Swift en uit de dollar worden gegooid: een schatkist van 650 miljard aan vreemde valuta is stevig. Daarmee pak je ze in ieder geval niet op korte termijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef RichardHammond het volgende:
Bizar he. Amper bij te houden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
Mijn god, deze reeks gaat nog harder dan de beginreeksen van COR
Ik loop al de hele dag te f5enquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
Mijn god, deze reeks gaat nog harder dan de beginreeksen van COR
Juist dan is je uurloon erg laag. Nog geen drie euro, ongeacht je opleidingsniveauquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
Die lonen zijn helemaal niet zo laag. Dit is je maandelijkse loon maar de teller gaat lopen op missies en dubbel onder vn, nato vlag.
Daarnaast doe je het voor je waarden, je land en de veiligheid hier. Nobele baan imo
Ach, dat zijn mensen zo weer vergeten. Ik denk juist dat mensen er vooraf heel makkelijk over praten. Ach, blokkeer dit maar, gooi dat maar dicht en stop dit maar. Maar stel dat dat gebeurt, dan is het achteraf gegarandeerd janken als men zelf op moet draaien voor de financile consequenties.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het komt verrassend dichtbij als diezelfde persoon betrokken is het bij het neerhalen van een burgervliegtuig. Ik snap niet zo goed dat we daar steeds zo makkelijk overheen stappen. Vooraf vinden we steeds iets de pijn niet waard, achteraf is de pijn genomen zonder dat je er invloed op had. Het wordt tijd dat we vooraf de consequenties onder ogen durven te zien, en snappen dat pijn vooraf er ook voor kan zorgen dat je later minder pijn leidt.
Ja echt.. Lijkt wel een belangrijk iets wat er aan de hand isquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:43 schreef nattermann het volgende:
[..]
Bizar he. Amper bij te houden.
Waar heb jij leren rekenen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist dan is je uurloon erg laag. Nog geen drie euro, ongeacht je opleidingsniveau
Plannetje met de snelle inname mislukt, dan maar met grof geweld.quote:
Maar hoe moeten ze die 650 miljard dan precies uitgeven als ze geen toegang hebben tot SWIFT? Reserves (of eigenlijk geld in zijn algemeen) heeft alleen waarde als je het ook daadwerkelijk kan gebruiken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Al zouden ze van Swift en uit de dollar worden gegooid: een schatkist van 650 miljard aan vreemde valuta is stevig. Daarmee pak je ze in ieder geval niet op korte termijn.
Ik volg de zangeres van Go_A (inzending songfestival vorig jaar) op instagram en die zit al deze hele avond in de kelder van haar flatgebouw met vele bewoners (zie de stories)quote:
Als ik ooit de neiging krijg om met je te trouwen kan iemand me dit dan even copy-pasten, dank.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heel Rusland moet even de boodschap delen dat Poetin na zijn dood gewoon de vuilnisbak in gaat. Die man is terminaal imo. Geen status, geen respect groot feest bij de dood van Poetin. Beter kan je die engnek niet raken. Dat die gewoon stront is, kunnen we als wereldburgers alvast mee beginnen. Ook met Kim uit noord Korea, na jou dood feesten we en vieren we het leven. En je lichaam voeren we aan de vissen. Werkt beter en doeltreffender dan sancties.
Kunnen ze nog chinees spul kopen, die komen tot 12 nm met DUV steppers die wij geleverd hebben. China krijgt niet de EUV steppers die al tot 4 nm komen en de volgende generatie tot 1 nm.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk groot probleem voor Rusland
Zou je bijna denken he.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja echt.. Lijkt wel een belangrijk iets wat er aan de hand is
Ik heb even zo vluchtig zitten lezen en eigenlijk kwam bij mij de volgende vraag naar boven; Hoe groot risico zijn in geval van een oorlog de grote datacenter die er hier worden gebouwd?quote:
Ik vraag me af of de gemiddelde Nederlandse beroepsmilitair wel een huis kan kopen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist dan is je uurloon erg laag. Nog geen drie euro, ongeacht je opleidingsniveau
Nee, niet weer deze act in elk topic.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de gemiddelde Nederlandse beroepsmilitair wel een huis kan kopen.
De Russische economie was/is al redelijk fragiel, dus het is onvermijdelijk dat de gemiddelde Rus dit snel in hun portomonee gaan voelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef RichardHammond het volgende:
Als hij dat niet doet nadat ze Kiev platleggen dan gaat hij het nooit doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien kan Olaf het swiftkabeltje nu wel doorknippen.
De gemiddelde beroepsmilitair woont technisch thuis en heeft een enorme spaarrekening.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de gemiddelde Nederlandse beroepsmilitair wel een huis kan kopen.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:41 schreef NightDancert het volgende:
Rusland kan Oekrane helemaal niet bezetten, daar is het land simpelweg te groot voor. Afghanistan was een simpel klusje vergeleken met dit en zelfs dat lukte niet.
En op de lange termijn gaat dit Poetin opbreken, de vraag is alleen, hoe lang is die lange termijn.
Je krijgt niet 24/7 doorbetaald op missie, maar toch kun je niet doen wat je wil na je 8-urige werkdag omdat je in 1 of ander fucked up land zit, op missie.quote:
Oorlog is zo'n beetje het slechtste voor het milieu wat je kan bedenken.quote:
Omdat je daarmee wel gewoon met bijvoorbeeld China kan blijven handelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar hoe moeten ze die 650 miljard dan precies uitgeven als ze geen toegang hebben tot SWIFT? Reserves (of eigenlijk geld in zijn algemeen) heeft alleen waarde als je het ook daadwerkelijk kan gebruiken.
Dat zal dan de eerste keer zijn aangezien we onze keutel altijd al voor de tijd hebben ingetrokken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, dat zijn mensen zo weer vergeten. Ik denk juist dat mensen er vooraf heel makkelijk over praten. Ach, blokkeer dit maar, gooi dat maar dicht en stop dit maar. Maar stel dat dat gebeurt, dan is het achteraf gegarandeerd janken als men zelf op moet draaien voor de financile consequenties.
Deze salarissen zijn in Nederland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:47 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je krijgt niet 24/7 doorbetaald op missie, maar toch kun je niet doen wat je wil na je 8-urige werkdag omdat je in 1 of andere fucked up land zit, op missie.
Dus dan klopt die 3 euro per uur wel... (want eigenlijk ben je 24 uur per dag in bezit van defensie)
Een groot deel van de tarwe wat bestemd was voor Europa zal nu naar China gaan. Vandaag ergers op twitter gelezenquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
De Russische economie was/is al redelijk fragiel, dus het is onvermijdelijk dat de gemiddelde Rus dit snel in hun portomonee gaan voelen.
Of Poetin moet een geheime deal met China hebben gemaakt om bepaalde goederen te leveren.
Oh ja want dit topic dat in sneltreinvaart loopt gaat hier echt door ontsporenquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, niet weer deze act in elk topic.
Uiteindelijk is het geijkt op idealisme maar van een heel andere vorm (niet moralistisch) en dit conflict in het bijzonder is primair deel van de machtspolitiek die gevoerd moet worden teneinde het overleven van de Russische macht. Hierentegen opereer jij primair vanuit een enkele norm omdat je - dankzij een stevigere machtspositie - de luxe hebt om het machtselement te verwaarlozen in je denken. Eigenlijk gaat dit conflict evengoed over de soevereiniteit van Rusland. Dat wil zeggen: het bewaken van enige onafhankelijkheid tav de VS/EU (NATO).quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
Het lijkt me nogal wiedes dat hij vanuit een ander referentiekader redeneert. Ik ben immers geen megalomane autocraat die weinig oog heeft voor het belang van tegenmacht, vrije pers en individuele vrijheden. Maar wat je verkeerd ziet is dat hij niet vanuit idealisme denkt en handelt. Het is juist idealisme waar hij door wordt gedreven (zoals Beatrice de Graaf net in Jinek mooi uiteenzette).
Je weet dat Afganistan groter is dan Oekrane toch?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:41 schreef NightDancert het volgende:
e helemaal niet bezetten, daar is het land simpelweg te groot voor. Afghanistan was een simpel klusje vergeleken met dit en zelfs dat lukte niet.
Hangtime is weer ontsnapt zonder enige kennis van zaken. Ik ken mensen die op missie zijn geweest en de enige klachten zijn dat de 'vredesmissies' voor niets waren. Financieel zat het wel goed.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:47 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je krijgt niet 24/7 doorbetaald op missie, maar toch kun je niet doen wat je wil na je 8-urige werkdag omdat je in 1 of ander fucked up land zit, op missie.
Dus dan klopt die 3 euro per uur wel... (want eigenlijk ben je 24 uur per dag in bezit van defensie)
kun je nagaan, iedere keer dat @Starhopper een nieuwe topicreeks kan kapen krijgt hij weer een stijve, vieze aandachtshoer dat het isquote:
Nou niet dus, want dat loopt vooralsnog ook via SWIFT. Rusland en China hebben hun eigen interne systemen maar die zijn niet op elkaar aangesloten, tegen de tijd dat ze dat eindelijk eens gefikst hebben ben je ook al snel een paar maanden verder.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat je daarmee wel gewoon met bijvoorbeeld China kan blijven handelen.
Dus jij werkt voor defensie?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
Die lonen zijn helemaal niet zo laag. Dit is je maandelijkse loon maar de teller gaat lopen op missies en dubbel onder vn, nato vlag.
Daarnaast doe je het voor je waarden, je land en de veiligheid hier. Nobele baan imo
Als volwassen vent bij je moeder wonenquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De gemiddelde beroepsmilitair woont technisch thuis
Sowieso weinig kans tenzij je lesbisch bent.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als ik ooit de neiging krijg om met je te trouwen kan iemand me dit dan even copy-pasten, dank.
Daarom. Gaat niet gebeuren. En als het wel gebeurt, dan krijg je het gezeik achteraf, omdat mensen dan pas door hebben wat stoer roepen "blokkeer dit, sluit dit af en stop dat" in hun portemonnee betekent.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat zal dan de eerste keer zijn aangezien we onze keutel altijd al voor de tijd hebben ingetrokken.
We laten een vliegtuig uit de lucht schieten, een land platgooien en zijn zo apathisch als de pest. Nee, dat dwingt respect af.
Je hoeft niet meteen een kernbom te gooien, maar gewoon je eigen positie serieus nemen. Maar ook al denk je alleen vanuit de portemonnee, dan nog is het denk ik aantrekkelijker om nu wat meer pijn te pakken.
Ik denk dat dit voor de Russen inderdaad net zo'n drama gaat worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:41 schreef NightDancert het volgende:
Rusland kan Oekrane helemaal niet bezetten, daar is het land simpelweg te groot voor. Afghanistan was een simpel klusje vergeleken met dit en zelfs dat lukte niet.
En op de lange termijn gaat dit Poetin opbreken, de vraag is alleen, hoe lang is die lange termijn.
Afghanistan had een veel minder leger dan Oekrane nu.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:49 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je weet dat Afganistan groter is dan Oekrane toch?
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:49 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
kun je nagaan, iedere keer dat @:starhopper een nieuwe topicreeks kan kapen krijgt hij weer een stijve, vieze aandachtshoer dat het is
maar een moeilijkere landschap om even snel te over zien .. veel bossen en groenquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:49 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je weet dat Afganistan groter is dan Oekrane toch?
Ach natuurlijk, tijd om te gaan pitten.quote:
Ik denk wel dat Afghanistan onherbergzamer is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Afghanistan had een veel minder leger dan Oekrane nu.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?Mods grijp even in aub
Maandloon is niet slecht hoor vind ik. De jeugd kan sowieso geen huis kopen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Eens maar het is een vrouw.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:49 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
kun je nagaan, iedere keer dat @:starhopper een nieuwe topicreeks kan kapen krijgt hij weer een stijve, vieze aandachtshoer dat het is
Het valt mij ook op dat het muisstil is in Azie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Een groot deel van de tarwe wat bestemd was voor Europa zal nu naar China gaan. Vandaag ergers op twitter gelezen
Oekrane heeft ook veel bossen en moerassen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:50 schreef RAVW het volgende:
[..]
maar een moeilijkere landschap om even snel te over zien .. veel bossen en groen
Deze man weet.quote:
Daar kom ik mijn bed niet voor uit laat staan dat ik have en goed en mijn eigen leven voor zo'n hongerloontje op het spel zou zetten maar ok.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maandloon is niet slecht hoor vind ik. De jeugd kan sowieso geen huis kopen.
Dus je gaat meer dan 8 jaar lang doelbewust een oorlogsschatkist opbouwen om er op het moment van invasie achter te komen dat je die centen helemaal niet kunt verwerken? Zou wat zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou niet dus, want dat loopt vooralsnog ook via SWIFT. Rusland en China hebben hun eigen interne systemen maar die zijn niet op elkaar aangesloten, tegen de tijd dat ze dat eindelijk eens gefikst hebben ben je ook al snel een paar maanden verder.
Waar haal je uit dat "wij" (definieer wie) ons er mee bemoeien ?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mwa, vind ik niet. Wij hebben geen zak te maken met dit conflict tussen 2 voormalige Soviet landen en Rusland vormt voor ons als soeverein land Nederland geen enkele bedreiging.
Wij moeten onze handen niet aan dit wespennest gaan branden want het gaat ons duur komen te staan. Maar goed dat wil er bij de navo-imperialisten niet in.
Eensquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Prima, kan mij niet ver genoeg gaan, helemaal isoleren dat tyfusland.
Een van de hoge figuren is een spion, dat kan niet andersquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:52 schreef Perrin het volgende:
Wel apart dat de VS extreem goed op de hoogte lijkt van Poetin zijn planning. Zouden er een paar Russische generaals lekken?
Hoeven geen generaals te zijn. Alle plannen moeten ook uitgevoerd worden. Tussen het plan en de uitvoering zal het inderdaad ergens lekken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:52 schreef Perrin het volgende:
Wel apart dat de VS extreem goed op de hoogte lijkt van Poetin zijn planning. Zouden er een paar Russische generaals lekken?
Geografisch wel, qua bevolking is Oekrane dan weer een stuk onherbergzamer. Het maakt nogal wat uit of alleen de Taliban een hekel aan je hebben of dat alles je haat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk wel dat Afghanistan onherbergzamer is.
Volgens mij heeft de VS alleen al een leger aan intel-satallieten om de aarde zweven. Die zien vast aan de bewegingen van de troepen dat er iets gaande is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:52 schreef Perrin het volgende:
Bovendien is het bekend dat Rusland zo corrupt is als de pest.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoeven geen generaals te zijn. Alle plannen moeten ook uitgevoerd worden. Tussen het plan en de uitvoering zal het inderdaad ergens lekken.
die wachten tot de russen inde oekraine zitten en dan pakken de Chinezen Rusland inquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:52 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het valt mij ook op dat het muisstil is in Azie.
Lijkt niet te corresponderen met de Russische troepenbewegingen vandaag. Zelensky zelf heeft niks getweet.quote:
Amerika weet ALLES. Ook van China.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:52 schreef Perrin het volgende:
Uiteraard. Om de Oekrane te bezetten in zijn geheel kan Rusland niet aan. De Russen hebben daar de middelen niet voor. Het is alleen de vraag wat Poetin nu precies gaat doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat dit voor de Russen inderdaad net zo'n drama gaat worden.
Je je haalt de helden er wel uitquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:52 schreef hollandia02 het volgende:
Er is niet voor niets nooit een militair geweest die klaagde om salarissen.
Slechts 'militairen' die in Nederland op kantoor zitten en geen bonussen krijgen.
Maar die zijn per regel ex-militair.
En buiten dat om is het een ontembaar volk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk wel dat Afghanistan onherbergzamer is.
ik bedoelde ook oekrainequote:Op donderdag 24 februari 2022 23:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oekrane heeft ook veel bossen en moerassen.
Afghanistan heeft meer bergen en grotten.
Die zien alle bewegingen. Lek valt niet uit te sluiten, maar ze zijn heul erg veel en zijn niet achterlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:52 schreef Perrin het volgende:
Ze zitten gewoon te chatten met the Donald.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:52 schreef Perrin het volgende:
Navalny had de vluchtgegevens van de gifmengers die hem achtervolgden gekocht. Wel een baas (die nu in een strafkamp moet blijven).quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bovendien is het bekend dat Rusland zo corrupt is als de pest.
Als je genoeg betaalt lekken ze echt wel.
Op missie werk je vaak 16 uur per dag, 7 dagen per week. En de rest van de tijd ben je ook niet vrij. Komt idd rond de 3 euro per uur. Voor zwaar en gevaarlijk werk onder moeilijke omstandigheden. Je moet er dus wel van houden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:47 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je krijgt niet 24/7 doorbetaald op missie, maar toch kun je niet doen wat je wil na je 8-urige werkdag omdat je in 1 of ander fucked up land zit, op missie.
Tsja, je zou het haast niet zeggen maar doorgaans zijn dictators verrassend grote idioten. Het helpt niet echt als niemand je ooit durft te zeggen dat iets een dom idee is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus je gaat meer dan 8 jaar lang doelbewust een oorlogsschatkist opbouwen om er op het moment van invasie achter te komen dat je die centen helemaal niet kunt verwerken? Zou wat zijn.
Ja hij moet wel een duidelijk doel hebben om te bereiken en om dan te stoppen. Nu is het doelloos vechten wat uiteindelijk uitzichtsloos gaat worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard. Om de Oekrane te bezetten in zijn geheel kan Rusland niet aan. De Russen hebben daar de middelen niet voor. Het is alleen de vraag wat Poetin nu precies gaat doen.
Je maakt wel veel meer mee dan wie dan ookquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Daar kom ik mijn bed niet voor uit laat staan dat ik have en goed en mijn eigen leven voor zo'n hongerloontje op het spel zou zetten maar ok.
Ieder zijn ding
Wordt voor Poetin lastig zijn tegenstander te slim af te zijn als die precies weet wat er waar gaat gebeuren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoeven geen generaals te zijn. Alle plannen moeten ook uitgevoerd worden. Tussen het plan en de uitvoering zal het inderdaad ergens lekken.
En de bewegingen laten zien dat er vanaf 3 uur 's nachts gebombardeerd wordt?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zien alle bewegingen. Lek valt niet uit te sluiten, maar ze zijn heul erg veel en zijn niet achterlijk.
Doe het rekensommetje eens, want er klopt geen drol van.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op missie werk je vaak 16 uur per dag, 7 dagen per week. En de rest van de tijd ben je ook niet vrij. Komt idd rond de 3 euro per uur. Voor zwaar en gevaarlijk werk onder moeilijke omstandigheden. Je moet er dus wel van houden.
Ze hebben honderden ogen vanuit de ruimte gericht op de hele wereld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zien alle bewegingen. Lek valt niet uit te sluiten, maar ze zijn heul erg veel en zijn niet achterlijk.
Dit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En de bewegingen laten zien dat er vanaf 3 uur 's nachts gebombardeerd wordt?
Het zijn niet de bewegingen, het is echt informatie van binnen uit. En die wordt bewust gelekt.
De econoom van de national security advisor: https://en.wikipedia.org/wiki/Daleep_Singhquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Wie is die man bij de Press Briefing? Die vrouw is de officiele namelikk
Bizar he, die lui kunnen zover inzoomen dat ze zien wat je op je telefoon kijkt als je in de tuin zit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ze hebben honderden ogen vanuit de ruimte gericht op de hele wereld.
Gezien dit meer een hobbyproject van Poetin is zou het best kunnen dat bepaalde lieden heb van binnenuit saboteren. Gezien een dictator ook afhankelijk blijft van dat ie vriendjes blijft met de belangrijke bobo's onder hem.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het leger decimeren, de regering laten vallen. Een puppet installeren als nieuwe president en vervolgens terugtrekken tot net voorbij Kiev. Het oosten wordt zelfstandig en de rest van de Oekrane wordt een puppetstaat als Wit-Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard. Om de Oekrane te bezetten in zijn geheel kan Rusland niet aan. De Russen hebben daar de middelen niet voor. Het is alleen de vraag wat Poetin nu precies gaat doen.
Denk ik ook, wat gaat Poetin dan nog doen? Dan heeft ie z'n spel in 2 dagen uit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:59 schreef RipCity het volgende:
als ze Kiev compleet controleren morgen is het toch wel beetje over?
Sluit ik ook niet uit, maar denk dat uit wat ze zien ze ook al heel veel kunnen halen en beredeneren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En de bewegingen laten zien dat er vanaf 3 uur 's nachts gebombardeerd wordt?
Het zijn niet de bewegingen, het is echt informatie van binnen uit. En die wordt bewust gelekt.
Zou het niet logischer zijn om het oosten permanent in te lijven en de rest onder een puppet te plaatsen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het leger decimeren, de regering laten vallen. Een puppet installeren als nieuwe president en vervolgens terugtrekken tot net voorbij Kiev. Het oosten wordt zelfstandig en de rest van de Oekrane wordt een puppetstaat als Wit-Rusland.
PTSS is geen pretje ..... daar wil je echt je ervaring wel voor inleveren .. Graag zelfs ..quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je maakt wel veel meer mee dan wie dan ook
Dacht inderdaad dat t een Indier was ja, kwam bijna Westers over.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De econoom van de national security advisor: https://en.wikipedia.org/wiki/Daleep_Singh
Onzin. Juist omdat het zo’n extreem eenzijdige manier van handelen is kun je op je vingers nagaan dat je op korte termijn Putin echt niet hard kunt raken. Als je ziet dat hij die oorlogsschatkist al sinds 2008 aan het vullen is en wij tot vorige week nog dachten dat het waarschijnlijk wel met een sisser zou aflopen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, je zou het haast niet zeggen maar doorgaans zijn dictators verrassend grote idioten. Het helpt niet echt als niemand je ooit durft te zeggen dat iets een dom idee is.
Football Manager. Daar kan je je wel tijdje mee vermaken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:00 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Denk ik ook, wat gaat Poetin dan nog doen? Dan heeft ie z'n spel in 2 dagen uit.
Ik denk dat het een Guerrilla oorlog gaat worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:59 schreef RipCity het volgende:
Nah, als blijkt dat het allemaal zo makkelijk gaat, is Moldavie next.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:59 schreef RipCity het volgende:
Ben al getrouwd dus bespaar je de gedachten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als ik ooit de neiging krijg om met je te trouwen kan iemand me dit dan even copy-pasten, dank.
Hij heeft de seperatisten beloofd dat ze hun eigen landje krijgen. Uiteindelijk maakt dat natuurlijk geen ruk uit, want die doen toch wat Putin zegt. Anders krijgen ze geen centjes en wapens meer.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:00 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zou het niet logischer zijn om het oosten permanent in te lijven en de rest onder een puppet te plaatsen?
Dit, we hebben de oma met de uzi nog niet gezien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:01 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Ik denk dat het een Guerrilla oorlog gaat worden.
Een 'puppet' installeren is vrij lastig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het leger decimeren, de regering laten vallen. Een puppet installeren als nieuwe president en vervolgens terugtrekken tot net voorbij Kiev. Het oosten wordt zelfstandig en de rest van de Oekrane wordt een puppetstaat als Wit-Rusland.
Wat moet ie daar dan mee?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nah, als blijkt dat het allemaal zo makkelijk gaat, is Moldavie next.
Sowieso, het idee dat Oekraine misschien zelf over zijn toekomst mag beslissen komt ook niet echt bij ze op.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toch mooi hoe al die FvD fanboys hier het presteren werkelijk alles om te draaien...
NATO/EU imperialisme... ja, het is inderdaad de NATO/EU die thans landen aan het binnenvallen is...
Militarisme en oorlogszuchtigheid... idem, is inderdaad echt de NATO/EU die thans een oorlog van agressie is gestart...
Compleet achterlijk volk.
Klopt, maar het is wel enigszins hypocriet om zo verontwaardigd te zijn als Boris Johnston dat een soeverein land is binnengevallen wanneer dit nog niet zo lang geleden door Engeland meerdere malen gedaan is. Ook met valse voorwendselen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toch mooi hoe al die FvD fanboys hier het presteren werkelijk alles om te draaien...
NATO/EU imperialisme... ja, het is inderdaad de NATO/EU die thans landen aan het binnenvallen is...
Militarisme en oorlogszuchtigheid... idem, is inderdaad echt de NATO/EU die thans een oorlog van agressie is gestart...
Uitbreiden.quote:
Iemand heeft naar nieuwsuur gekekenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een 'puppet' installeren is vrij lastig.
- Vindt hij die 'puppets'
- Is er een infrastructuur waardoor deze mensen hun werk kunnen doen?
- Kunnen deze mensen veilig hun werk doen?
- En je kunt mensen wel benoemen, maar hebben ze berhaupt draagvlak?
Je username is wel erg relevant bij je comment.....quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:59 schreef RipCity het volgende:
Bij de Euromaidan fanboys ook niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, het idee dat Oekraine misschien zelf over zijn toekomst mag beslissen komt ook niet echt bij ze op.
Dat wordt dan een beetje een soort Afghanistan waar permanent Russen moeten zitten om de boel overeind te houden en die voortdurend met guerillageweld te maken krijgen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een 'puppet' installeren is vrij lastig.
- Vindt hij die 'puppets'
- Is er een infrastructuur waardoor deze mensen hun werk kunnen doen?
- Kunnen deze mensen veilig hun werk doen?
- En je kunt mensen wel benoemen, maar hebben ze berhaupt draagvlak?
Ja, stuitend.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, het idee dat Oekraine misschien zelf over zijn toekomst mag beslissen komt ook niet echt bij ze op.
qftquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
En altijd blren over soevereiniteit en het belang van de natiestaat... wordt er eens echt een natiestaat in diens soevereiniteit aangetast, zijn de heren amateur latinisten niet thuis.
China maakt het ietsje zwakker, maar bepaalde producten kan China gelukkig niet aanbieden dus daar waar ze dat niet kunnen gewoon keihard tegen Rusland gebruiken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Prima, kan mij niet ver genoeg gaan, helemaal isoleren dat tyfusland.
Heeft ie toch niks aan? Transnistrie is de facto al los van de rest van Moldavi.quote:
Japie ziet het niet meer zitten met Poetin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Iemand heeft naar nieuwsuur gekeken
Maar inderdaad, makkelijker gezegd dan gedaan.
Natuurlijk wel. Geen Europese politicus heeft ooit gezegd "Wordt lid van de NAVO anders geweld!!!!"quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de Euromaidan fanboys ook niet.
Waarom dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel enigszins hypocriet om zo verontwaardigd te zijn als
Het kan zijn dat hij nu ook rondom Kiev zit om alles af te snijden naar het Oosten. Ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Want het Oosten daar zal hij zeker alles willen innemen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja hij moet wel een duidelijk doel hebben om te bereiken en om dan te stoppen. Nu is het doelloos vechten wat uiteindelijk uitzichtsloos gaat worden.
Dit is ook geen oorlog joh, de Oekraners hebben geen schijn van kans tegen zo'n reus. Over 2 dagen heeft Rusland heel Oekraine in de greep. Misschien eerder.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:02 schreef einzeinz het volgende:
Binnenkort is Oekrane een dictatuur. Morgen de veroveren van Oekrane en zaterdag of zondag een marionet installeren en dan zijn de Russen terug weg.
Nederlandse kaasboeren gaan het zwaar krijgen dus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:06 schreef KingRoland het volgende:
Top 5 Russian Commodity Imports
Aluminum Oxide – $1.8 billion.
Refined Petroleum – $1.4 billion.
Citrus – $1 billion.
Coated Flat-Rolled Iron – $967 million.
Cheese – $949 million.
Wel een regimechange als iemand daar niet naar de EU en co wil bewegen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Geen Europese politicus heeft ooit gezegd "Wordt lid van de NAVO anders geweld!!!!"
Maar dat Poetin voor andere landen dat gaat bepalen vinden velen hier blijkbaar normaal.
Ik ben westerling. Ik vind norm x belangrijk. Dus ik ga morrelen in ander land door ze iets voor te houden wat ik niet kan garanderen. Maar ik ben ook decadent, lui en laf (met 5.000. kilo boter op m'n hoofd mbt oorlog) en laat ze liever stikken wanneer de consequenties om de hoek komen kijken. Kijk mij eens goed zijn, en de mensen die dit debiele gedrag afkeuren slecht zijn.quote:
Ach lul toch niet zo achterlijk manquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
En altijd blren over soevereiniteit en het belang van de natiestaat... wordt er eens echt een natiestaat in diens soevereiniteit aangetast, zijn de heren amateur latinisten niet thuis.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:06 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dit is ook geen oorlog joh, de Oekraners hebben geen schijn van kans tegen zo'n reus. Over 2 dagen heeft Rusland heel Oekraine in de greep. Misschien eerder.
Energie is de allergrootste zorg voor Nederland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nederlandse kaasboeren gaan het zwaar krijgen dus.
Poetin moet je in zijn eigen oorlog laten stikken. Zorgen dat het een soort Irak voor hem gaat worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het kan zijn dat hij nu ook rondom Kiev zit om alles af te snijden naar het Oosten. Ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Want het Oosten daar zal hij zeker alles willen innemen.
Hoe krijg je Poetin klein. Dat blijft moeilijk. Je weet ook niet welke rol China speelt. En vanwege globalisatie hangt de gehele economie aan elkander vast en maakt sancties moeilijk. En al die twitter berichten tja hoe geloofwaardig is dat allemaal?
Een zaak is zeker. Het volk in de Oekrane is de dupe. En ook het gewone volk in Rusland.
Zo zo, nog steeds bezig de zaak te bagatelliseren en zaken om te draaien?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik ben westerling. Ik vind norm x belangrijk. Dus ik ga morrelen in ander land door ze iets voor te houden wat ik niet kan garanderen. Maar ik ben ook decadent, lui en laf (met 5.000. kilo boter op m'n hoofd mbt oorlog) en laat ze liever stikken wanneer de consequenties om de hoek komen kijken. Kijk mij eens goed zijn, en de mensen die dit debiele gedrag afkeuren slecht zijn.
Nou, wat betreft de kazen kunnen we de Russen wel pakken hoor!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:06 schreef KingRoland het volgende:
Top 5 Russian Commodity Imports
Aluminum Oxide – $1.8 billion.
Refined Petroleum – $1.4 billion.
Citrus – $1 billion.
Coated Flat-Rolled Iron – $967 million.
Cheese – $949 million.
Ik denk dat Poetin de zaak flink onderschat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:08 schreef Fer het volgende:
Iedereen roept maar dat er een marionet komt. Maar komen er dan niet weer protesten en aan wiens kant staat het leger en politie dan?
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:07 schreef KingRoland het volgende:
[..]
nog nooit van gehoord.
lijkt me een land voor LHBTers
Case in point, the-eye... goedprater nummer 1.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ach lul toch niet zo achterlijk man![]()
Waar het om gaat is dat dit te voorkomen was geweest. Dat laat onverlet dat het Putin/Rusland is die momenteel Oekraine aanvalt.
Baudet heeft 100% gelijk als hij zegt dat je wel moreel gezien gelijk kan hebben maar dat het zo niet werkt in de echte wereld. Dat willen vasthouden aan het morele gelijk kost nu levens en de vrijheid van de Oekrainers
Ah, dus je bent het toch met me eens dat het k stuitend is dat de EU niet doet wat ze kan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik ben westerling. Ik vind norm x belangrijk. Dus ik ga morrelen in ander land door ze iets voor te houden wat ik niet kan garanderen. Maar ik ben ook decadent, lui en laf (met 5.000. kilo boter op m'n hoofd mbt oorlog) en laat ze liever stikken wanneer de consequenties om de hoek komen kijken. Kijk mij eens goed zijn, en de mensen die dit debiele gedrag afkeuren slecht zijn.
Tuurlijk. Alsof met een marionet aan het roer iedereen het daar weer prima vindt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:08 schreef Fer het volgende:
Iedereen roept maar dat er een marionet komt. Maar komen er dan niet weer protesten en aan wiens kant staat het leger en politie dan?
Ah, 'de echte wereld' als argument gebruiken dat het wel prima is dat een despoot een democratisch land binnenvalt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ach lul toch niet zo achterlijk man![]()
Waar het om gaat is dat dit te voorkomen was geweest. Dat laat onverlet dat het Putin/Rusland is die momenteel Oekraine aanvalt.
Baudet heeft 100% gelijk als hij zegt dat je wel moreel gezien gelijk kan hebben maar dat het zo niet werkt in de echte wereld. Dat willen vasthouden aan het morele gelijk kost nu levens en de vrijheid van de Oekrainers
Nee Moldaviquote:
En ook nog een vliegtuig boven de Zwarte Zee. Waarom hangen daar eigenlijk geen EU vliegtuigen? Of zijn die Amerikanen te dom om zich af te melden voor FlightRadar?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Volgens mij is de VS redelijk actief langs de grens van Oekraine in het luchtruim, op FlightRadar vliegen er 4 stratotankers rond, 2 in Oost Polen, 2 boven Roemenie. Dus er zullen wel wat andere vliegtuigen ook in de buurt patrouilleren.
Het is voor mij allemaal ingewikkeld RAVWquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nee Moldavi
het is een unitate administrativ-teritorială van Moldavi
Een marionet die een bevolking van tientallen miljoenen kalm moet houden die eensgezind Rusland haten en gewend zijn aan democratie en vrijheid?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:08 schreef Fer het volgende:
Uiteraard, gezien ze Oekrane nu eenmaal voor de honden hebben gegooid. Ik zeg alleen maar dat ik niet wereldvreemd genoeg ben om nu morele verontwaardiging te kunnen veinzen in een simplistische ''Russia Bad''-waan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ah, dus je bent het toch met me eens dat het k stuitend is dat de EU niet doet wat ze kan.
Denk dat hij helemaal niet poogt heel Oekrane decennia te bezetten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:08 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Ik denk dat Poetin de zaak flink onderschat.
Heel simple gezegtquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:10 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Het is voor mij allemaal ingewikkeld RAVW
Ik vind die FvD fanboys dan ook Nederland onwaardig. Gelukkig willen ze een eigen land gaan beginnen, niet dat iemand weet waar dat dan zou moeten plaatsvinden. Ik loop mij al maanden te ergeren aan Poetin-lovers, die heeeeeeeel toevallig Baudet zogenaamd een sterke leider vinden en Trump ook. Wat deze klootzakken willen is dat n man aan de macht komt en die mag dan doen wat hij wil....dat gaat goed totdat het zich tegen henzelf keert. Laat ze maar aan Poetin vragen of ze een FvD-land in Rusland mogen stichten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het lijkt me dat dat de VS graag duidelijk wil laten weten dat ze daar aanwezig zijn en niet met zich laten sollen mocht Poetin ook nog andere plannen hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En ook nog een vliegtuig boven de Zwarte Zee. Waarom hangen daar eigenlijk geen EU vliegtuigen? Of zijn die Amerikanen te dom om zich af te melden voor FlightRadar?
Willen gezien worden, anders zet je ‘t wel uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En ook nog een vliegtuig boven de Zwarte Zee. Waarom hangen daar eigenlijk geen EU vliegtuigen? Of zijn die Amerikanen te dom om zich af te melden voor FlightRadar?
Indien waar, goed nieuwsquote:Volodymyr Zelenskyi verklaarde dat vijandelijke sabotagegroepen Kiev waren binnengekomen.
Dat maakte het staatshoofd tijdens zijn toespraak bekend, meldt Ukrinform.
"Vijandelijke sabotagegroepen zijn Kiev binnengekomen. Daarom vraag ik de Kievieten: wees voorzichtig, volg de regels van de avondklok", zei Zelensky.
Het staatshoofd zei ook dat de krijgsmacht er donderdag in geslaagd is om bijna het hele grondgebied, dat direct werd getroffen, te beschermen.
"Ze verdrijven degene die de vijand heeft weten te veroveren. Bijvoorbeeld Gostomel bij Kiev. Dit geeft meer vertrouwen aan de hoofdstad. Volgens voorlopige gegevens hebben we vandaag 137 van onze helden verloren - onze burgers. Militair en burger", zei hij. zeiden degenen die stierven op Snake Island.
"Op ons eiland Zmiiny, die hem tot het laatst verdedigde, stierven alle grenswachters heldhaftig. Maar gaven niet op. Ze zullen postuum de titel Held van Oekrane krijgen", zei Zelensky.
De president zei ook dat hij in de regeringswijk blijft samen met al diegenen die nodig zijn voor het werk van de centrale regering.
"Volgens onze informatie heeft de vijand mij gedentificeerd als doelwit nummer n. Mijn familie is doelwit nummer twee. Ze willen Oekrane politiek vernietigen door het staatshoofd te vernietigen", zei Zelensky.
Voor ons het ideale plaatje. Maar daar is de Oekrane niet mee geholpen. Dat blijft dan in chaos achter. Dan moet je wel bereid zijn om daar een gigantisch steunpakket en middelen tegenaan gooien en structuur brengen. Laten we niet steeds dezelfde fout maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Poetin moet je in zijn eigen oorlog laten stikken. Zorgen dat het een soort Irak voor hem gaat worden.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:10 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Uiteraard, gezien ze Oekrane nu eenmaal voor de honden hebben gegooid. Ik zeg alleen maar dat ik niet wereldvreemd genoeg ben om nu morele verontwaardiging te kunnen veinzen in een simplistische ''Russia Bad''-waan.
Bedoel je Poetin?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste…. Die clown overschat zichzelf.
Italie en de UK waren er vandaag ook regelmatig aan het rondvliegen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De EU is een handelsunie. Het enige wat de EU kan is met geld strooien. De poppetjes in Brussel vergeten dat weleens en denken dat ze mee kunnen doen met de wereldmachten. Terwijl ze zich puur met handel bezig zouden moeten houden en niet met het vergroten van invloedsferen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, dus je bent het toch met me eens dat het k stuitend is dat de EU niet doet wat ze kan.
Rusland valt een soeverein land aan. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:10 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Uiteraard, gezien ze Oekrane nu eenmaal voor de honden hebben gegooid. Ik zeg alleen maar dat ik niet wereldvreemd genoeg ben om nu morele verontwaardiging te kunnen veinzen in een simplistische ''Russia Bad''-waan.
Het was te voorkomen geweest, dit, nietwaar, the-eye...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
De EU is een handelsunie. Het enige wat de EU kan is met geld strooien. De poppetjes in Brussel vergeten dat weleens en denken dat ze mee kunnen doen met de wereldmachten. Terwijl ze zich puur met handel bezig zouden moeten houden en niet met het vergroten van invloedsferen.
Dan gaat men over op CIPS of SPFS.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar hoe moeten ze die 650 miljard dan precies uitgeven als ze geen toegang hebben tot SWIFT? Reserves (of eigenlijk geld in zijn algemeen) heeft alleen waarde als je het ook daadwerkelijk kan gebruiken.
Gast, Rusland valt een soeverein land binnen en jij gaat net doen alsof er een narratief is gecreerd waarbij Rusland zwart wordt gemaakt. Totale krankzinnigheid,quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:10 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Soevereiniteit geldt niet in alle gevallen voor de Complotwappies en aanverwanten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Rusland valt een soeverein land aan. Hoe moeilijk kan het zijn?
Laat jij jezelf effe nakijkenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, 'de echte wereld' als argument gebruiken dat het wel prima is dat een despoot een democratisch land binnenvalt.
Ah sorry, we moeten net als met corona weer collectief een fobie gaan koesteren en blind in de pas gaan lopen van zij die immer het beste met ons voor hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Precies, jij zit al enkele maanden vast in je EU/NATO/Biden Bad roes. Samen met de rest van die FvD club hier.
Deze oorlog lijkt steeds meer op de Amerikanen in Vietnam of de Russen in Afghanistan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heel goed signaal indien waar. De prijs wordt al maar opgedreven.
Misschien zelf eens doen... je bent nu al ik weet niet heel veel topics jezelf in allerlei bochten aan het wringen om de aanval op een soeverein land te verpakken als de schuld van de 'imperialistische' (lol) EU/NATO.quote:
Hij is nog geen 24 uur oud!!!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze oorlog lijkt steeds meer op de Amerikanen in Vietnam of de Russen in Afghanistan.
Dapper maar kansloos op dat eilandje.quote:
FvD'ers van swift afgooien lijkt me ook wel een goeie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:17 schreef KINGIEE het volgende:
Kunnen we de FVD'ers hier niet gewoon negeren?
don't mention the war!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is nog geen 24 uur oud!!!
Dit lijkt tot nu toe het meest op de Duitse inval in Polen
Dat kun jij na 1 dag al constateren?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze oorlog lijkt steeds meer op de Amerikanen in Vietnam of de Russen in Afghanistan.
O, tussen welke landen wordt Oekrane verdeeld dan? Polen werd verdeeld tussen de nazi's en sovjets.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is nog geen 24 uur oud!!!
Dit lijkt tot nu toe het meest op de Duitse inval in Polen
Wat mij betreft houden ze zich vooral niet bezig met de handel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
De EU is een handelsunie. Het enige wat de EU kan is met geld strooien. De poppetjes in Brussel vergeten dat weleens en denken dat ze mee kunnen doen met de wereldmachten. Terwijl ze zich puur met handel bezig zouden moeten houden en niet met het vergroten van invloedsferen.
Denk het ook ja. Vanmiddag landde hier in de buurt (UK) een B52 die ook in oost Polen rondjes had gedraaid. Maar met die tankers zullen er dus ook redelijk wat gevechtsvliegtuigen rondvliegen mogelijk. Of als ze ingezet worden, dan zijn de langzame tankers al in positie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het lijkt me dat dat de VS graag duidelijk wil laten weten dat ze daar aanwezig zijn en niet met zich laten sollen mocht Poetin ook nog andere plannen hebben.
"We want to be clear"
Als je na al die jaren NU nog FvD steunt spoor je toch gewoon niet?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:17 schreef KINGIEE het volgende:
Kunnen we de FVD'ers hier niet gewoon negeren?
Ha, daar hebben we Trump ook weer. Wat was het toch onrustig in de wereld h, met die man aan het bewind. Gelukkig is alles nu bedaard en zijn we veel beter af.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind die FvD fanboys dan ook Nederland onwaardig. Gelukkig willen ze een eigen land gaan beginnen, niet dat iemand weet waar dat dan zou moeten plaatsvinden. Ik loop mij al maanden te ergeren aan Poetin-lovers, die heeeeeeeel toevallig Baudet zogenaamd een sterke leider vinden en Trump ook. Wat deze klootzakken willen is dat n man aan de macht komt en die mag dan doen wat hij wil....dat gaat goed totdat het zich tegen henzelf keert. Laat ze maar aan Poetin vragen of ze een FvD-land in Rusland mogen stichten.
Hij rookt heel sterk spul.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Dat kun jij na 1 dag al constateren?
Op dag 1 van die oorlog hadden we enkel nog de Duitse invalquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, tussen welke landen wordt Oekrane verdeeld dan? Polen werd verdeeld tussen de nazi's en sovjets.
Ach het is Johan Derksen ook een keer overkomen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:21 schreef jigggy het volgende:
Ik walg van mezelf dat ik op Fvd heb gestemd
Ja Trump ging Oekrane nog even onder druk zetten voor eigen gewin. Haal je kop eens uit het zand.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ha, daar hebben we Trump ook weer. Wat was het toch onrustig in de wereld h, met die man aan het bewind. Gelukkig is alles nu bedaard en zijn we veel beter af.
Geen geschiedenis gehad? Nooit gehoord van het Molotov-Ribbentroppakt?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op dag 1 van die oorlog hadden we enkel nog de Duitse inval
Een soort prikspijt stemspijt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:21 schreef jigggy het volgende:
Ik walg van mezelf dat ik op Fvd heb gestemd
Joeperdepoepiequote:Op donderdag 24 februari 2022 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je maakt wel veel meer mee dan wie dan ook
Jij vindt deze situatie dus beter?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja Trump ging Oekrane nog even onder druk zetten voor eigen gewin. Haal je kop eens uit het zand.
Het is toch verbazingwekkend wat sommigen hier neerplempen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op dag 1 van die oorlog hadden we enkel nog de Duitse inval
Wat is nu eigenlijk precies je punt?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij vindt deze situatie dus beter?
ach in een oorlog doen mensen nu eenmaal gekke dingen :-)quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is toch verbazingwekkend wat sommigen hier neerplempen.
Want had die beschimmelde sinaasappel er nog gezeten dan waren we nu beter af geweestquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Alsof dat de keuze was, Trump of deze situatie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij duidelijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk precies je punt?
BoJo heeft tenminste ballenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:23 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Het is toch een schandaal dat Europa stil blijft in deze![]()
De enige die echt ballen laat zien is het UK
'Hoe durft iemand wat over Trump te zeggen', 'Warmonger' Biden doet niets!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk precies je punt?
Voor Johnson is dit een mooie afleiding natuurlijk (feestjes), dus die doet extra zijn best.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:23 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Het is toch een schandaal dat Europa stil blijft in deze![]()
De enige die echt ballen laat zien is het UK
Ik heb Soros nimmer genoemd maar ik heb vermoed ik wel wat beter heb opgelet de afgelopen 20 jaar, wat me er van weerhoudt deze daad als iets wat op zichzelf staat te beschouwen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Welnee, als jij lekker vast wil blijven houden aan je Soros-boogieman, en daardoor zover van de realiteit afdwaalt dat de agressor de verdediger is en de aangevallene de agressor, moet je dat vooral doen.
Het staat alleen wat dom. Zeker als je straks in het FvD Clubhuis weer loopt te janken over natiestaten en soevereiniteit.
Volgens mij ben je tegen je spook aan het strijden want ik heb het woord "ratio" niet n keer gebruiktquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien zelf eens doen... je bent nu al ik weet niet heel veel topics jezelf in allerlei bochten aan het wringen om de aanval op een soeverein land te verpakken als de schuld van de 'imperialistische' (lol) EU/NATO.
En dan nog over de 'echte wereld' en 'ratio' durven brallen... kostelijk.
quote:Daarbij moet in acht worden genomen dat de Russische protesten tegen de NAVO-uitbreiding in oostelijke richting niet bij de autocraat Poetin zijn begonnen. Al vanaf de dagen van Boris Jeltsin, die bereid was verregaand met het Westen samen te werken, is ervoor gewaarschuwd dat deze NAVO-politiek op verzet zou stuiten. Het is een diepe angst in de Russische staat, ongeacht wie er de baas is, om het Westerse militaire apparaat dichterbij te zien komen. De geschiedenisboeken hierin negeren is ronduit gevaarlijk, ook voor onszelf. Ondanks Westerse afkeer jegens Russische machthebbers is het voor alle volkeren van Europa van levensbelang om dat in het oog te houden.
https://www.google.com/ma(...)0z/data=!4m2!4m1!3e0quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heel goed signaal indien waar. De prijs wordt al maar opgedreven.
Na 1 dag vechten zo'n conclusie trekkenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
2quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:27 schreef MMXMMX het volgende:
Wanneer is het 03:00am in onze tijdzone ?
Soros is een verzamelterm voor al die complotmeuk die je verheven hebt tot ultieme waarheid.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:25 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik heb Soros nimmer genoemd maar ik heb vermoed ik wel wat beter opgelet de afgelopen 20 jaar. Dat voorkomt in elk geval dat ik deze daad als iets wat op zichzelf staat durf te beschouwen.
PvdD hier.quote:
Het is toch vrij duidelijk dat hij zichzelf in een vrij onvoorspelbare situatie heeft gestort dus dat van die ambities kun je rustig met een korrel zout nemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:26 schreef hollandia02 het volgende:
Laatste zin op de press briefing was dat Poetin grotere ambities heeft dan Oekraine
over 2 uur en 32 minutenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:27 schreef MMXMMX het volgende:
Wanneer is het 03:00am in onze tijdzone ?
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Volgens mij ben je tegen je spook aan het strijden want ik heb het woord "ratio" niet n keer gebruikt
Maar weet je wat nou zo grappiog is? Je sleept er constant FvD er aan de haren bij maar ik bijvoorbeeld stem daar niet op. Ik stem SP
https://www.sp.nl/opinie/(...)omatie-naar-oekraine
Dat is niet grappig, dat is nog 100 keer erger.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Volgens mij ben je tegen je spook aan het strijden want ik heb het woord "ratio" niet n keer gebruikt
Maar weet je wat nou zo grappiog is? Je sleept er constant FvD er aan de haren bij maar ik bijvoorbeeld stem daar niet op. Ik stem SP
https://www.sp.nl/opinie/(...)omatie-naar-oekraine
1 uur en 32 minutenquote:
agh maak je niet druk die zien we straks van mijlen ver al aan komen .... glowing in de darkquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.saveecobot.co(...)gamma/comp+cams+fire
Wat zijn die Russische kloothommels aan het doen
Het ultieme symbool van de USSR: Een gefaalde kerncentralequote:
Спокойной ночи.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
Zo laatste biertje van de avond voor ik ga slapen, Nazdrovje comradski's
Als in een slechte Tom Clancy serie de wereld gijzelen met dreiging tot opblazen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam doen?
Beetje aan het kloten met alle vervuilde zooi daar?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zijn die Russische kloothommels aan het doen in Tsjernobyl
Je bedoelt dat het je to-go-to-stromanverzamelterm is die je inzet wanneer je niets zinnigs meer te vermelden hebt?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Soros is een verzamelterm voor al die complotmeuk die je verheven hebt tot ultieme waarheid.
Wel lef om het steeds over 'fobien' en 'angst zaaien' te hebben terwijl heel je optreden hier is vergeven van bangheid voor een of andere sinistere entiteit (ongetwijfeld iets D'66-erigs) waardoor je totaal niet meer in staat bent helder zaken waar te nemen; integendeel, je leeft in een upside down wereld.
Voorkomen dat die onbeheerd achterblijftquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam doen?
Hou nou toch op man. Je weet precies wat ik bedoel. Het standaard riedeltje met de usual suspects en het gezever over "de hang naar de sterke man" komt weer voorbij. Daar wordt Trump ook weer in genoemd. Het gehuil over het einde van de wereld en WOIII is vier jaar lang onafgebroken de wereld in geslingerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verlicht ons simpele zielen.
Welterusten.quote:
Enige wat ik me kan bedenken is dat ze willen dat het door blijft draaien, zelf de mensen niet hebben en bang zijn dat deze hem peren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als in een slechte Tom Clancy serie de wereld gijzelen met dreiging tot opblazen?
Ik weet het echt niet.
Met welk doel in hemelsnaam?quote:
Als ik het goed begrijp wel een significante hoeveelheid maar nog niet gevaarlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ afbeelding ]
Wat Trein zegt wel een goede redenquote:
Dat is nu denk al zo'n 200x benoemd; Het respecteren van een bufferzonequote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het was te voorkomen geweest, dit, nietwaar, the-eye...
Hoe, precies?
misschien wel je laatste biertje ooit. En wordt je nooit meer wakker.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
Zo laatste biertje van de avond voor ik ga slapen, Nazdrovje comradski's
Iemand zegt wat over Trump en gelijk moet het over Trump vs Biden gaan....Zegt toch echt iets over jouw intenties in het leven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hou nou toch op man. Je weet precies wat ik bedoel. Het standaard riedeltje met de usual suspects en het gezever over "de hang naar de sterke man" komt weer voorbij. Daar wordt Trump ook weer in genoemd. Het gehuil over het einde van de wereld en WOIII is vier jaar lang onafgebroken de wereld in geslingerd.
Biden staat net iets meer dan een jaar aan het roer en de wereld staat in brand. Maar dat verband is volledig afwezig blijkbaar.
Zo te zien willen ze zelf graag stralingskankerquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ afbeelding ]
Past wel in het origineel bericht dat er schade was, wat later een soort van half ontkracht werd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ afbeelding ]
Wat heeft Biden te maken met een Russische dictator die een soeverein land binnenvalt? Wordt steeds gekker hierquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hou nou toch op man. Je weet precies wat ik bedoel. Het standaard riedeltje met de usual suspects en het gezever over "de hang naar de sterke man" komt weer voorbij. Daar wordt Trump ook weer in genoemd. Het gehuil over het einde van de wereld en WOIII is vier jaar lang onafgebroken de wereld in geslingerd.
Biden staat net iets meer dan een jaar aan het roer en de wereld staat in brand. Maar dat verband is volledig afwezig blijkbaar.
Niets zinnigs...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:30 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het je to-go-to-stromanverzamelterm is die je inzet wanneer je niets zinnigs meer te vermelden hebt?
Dat heeft Rusland decennialang niet gedaan en daardoor is ieder land dat kon zo snel als het kon richting EU en NAVO gerend.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is nu denk al zo'n 200x benoemd; Het respecteren van een bufferzone
Nog niet gevaarlijk, maar een reading van 208x zoveel als normaal sinds een paar uur (die sensor van 65k zit normaal op 3k), lijkt me ook niet een heel erg goed tekenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp wel een significante hoeveelheid maar nog niet gevaarlijk.
Vier jaar lang onafgebroken de wereld in geslingerd...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hm-hm... en waar zou die bufferzone precies moeten liggen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is nu denk al zo'n 200x benoemd; Het respecteren van een bufferzone
Schijnt dat de Russen daar (per ongeluk?) een opslag van radioactieve rommel hebben geraakt. Lekker bezig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:34 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Nog niet gevaarlijk, maar een reading van 208x zoveel als normaal sinds een paar uur (die sensor van 65k zit normaal op 3k), lijkt me ook niet een heel erg goed teken
Dat snap ik ook niet helemaal. Het rommelt al jaren in de Oekranequote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat heeft Biden te maken met een Russische dictator die een soeverein land binnenvalt? Wordt steeds gekker hier
Is dat een quote uit de HBO serie?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp wel een significante hoeveelheid maar nog niet gevaarlijk.
Projectie... Bij de 2016 presidentsverkiezingen ging het alleen maar over warmonger Hillary die WO3 zou ontketenen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vier jaar lang onafgebroken de wereld in geslingerd...
Waar precies? Door wie?
Is dit trouwens weer een van je gemaakte pogingen om geforceerd neutraal over te komen? Zo ja, dan weet ik dat en kan ik verdere moeite besparen.
Sommige dingen zijn het waard om voor te sterven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:36 schreef MMXMMX het volgende:
Dapper dat er nu 137 Ukraine soldaten gedood zijn en weten dat ze dit niet kunnen winnen maar dan tog jezelf doodvechten..
Het ultieme over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |