quote:Oekraïne: ruim vijftig doden sinds begin van invasie
Volgens de Oekraïense minister van Volksgezondheid zijn vandaag zeker 57 Oekraïners gedood bij de Russische inval. Bij de beschietingen en bombardementen raakten 169 mensen gewond.
Het Russische leger bestookt nog steeds de regio Donbas, zeggen de Oekraïense autoriteiten. Hoeveel slachtoffers er aan Russische zijde zijn gevallen, daar heeft Moskou geen overzicht van gegeven.
Het Kremlin meldt wel dat er een transportvliegtuig is neergestort ten oosten van de grens met Oekraïne. Daarbij is een onbekend aantal militairen omgekomen. De oorzaak van de crash is niet bekendgemaakt.
Oudere berichtenquote:EU wil duidelijke boodschap afgeven aan Poetin, maar Swiftmaatregel ligt niet op tafel
Vanavond zijn de Europese regeringsleiders bijeen om te praten over een nieuw sanctiepakket voor Rusland. De leiders willen een duidelijke boodschap afgeven aan de Russische president, zei premier Rutte bij aanvang van de top. "Vannacht zal er een pakket komen dat Poetin, de regering en de mensen om hem heen ongenadig hard zal raken."
Volgens de premier zijn de sancties waarover de regeringsleiders zich vanavond buigen "wel ongeveer de zwaarst denkbare":
Toch ziet het ernaar uit dat in dit nieuwe sanctiepakket niet alle kaarten op tafel worden gelegd. Zo is een eventuele uitsluiting van Rusland van het zogeheten Swiftsysteem vanavond niet aan de orde in Brussel, zegt EU-correspondent Sander van Hoorn. Die maatregel zou inhouden dat Rusland geen toegang meer heeft tot het internationale betalingsverkeer. Ook worden aan president Poetin zeer waarschijnlijk geen reisbeperkingen opgelegd.
Deze twee sancties liggen volgens Rutte gevoelig, omdat bijvoorbeeld de Swiftmaatregel ook westerse landen hard zal raken. "Er is discussie over of je dat nú moet doen of in een volgend stadium, omdat het ook een enorme impact heeft op onszelf."
De leiders willen vooral Poetin en de mensen om hem heen raken en niet de gewone Russen. Maar ze twijfelen er dus ook nog over of het Poetin moeilijker gemaakt moet worden om naar EU-landen te reizen. Dat zou volgens Rutte namelijk betekenen dat het moeilijk wordt om ooit nog tot een diplomatieke oplossing te komen.
In de loop van komende nacht zal duidelijk worden hoe het nieuwe sanctiepakket eruit ziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude berichtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraineAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Terugvechten als je zelf een invasie start. Dat is sterke kost.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:37 schreef Peppert het volgende:
[..]
Zij hebben ook een overlevingsinstinct, Scrummie. In tegenstelling tot de Rode Indianen, Irakezen en talloze andere onschuldigen volkeren die zijn uitgemoord kunnen zij terugvechten.
Exact. Ze zijn op zijn minst deels verantwoordelijk voor die idioot die ze al jaren collectief in het zadel houden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:36 schreef TweedeKlum het volgende: [..] Maar diezelfde Russen staan wel al 20 jaar toe te kijken hoe de reïncarnatie van Stalin het land naar de rand van afgrond helpt.
Het lijkt me nogal wiedes dat hij vanuit een ander referentiekader redeneert. Ik ben immers geen megalomane autocraat die weinig oog heeft voor het belang van tegenmacht, vrije pers en individuele vrijheden. Maar wat je verkeerd ziet is dat hij niet vanuit idealisme denkt en handelt. Het is juist idealisme waar hij door wordt gedreven (zoals Beatrice de Graaf net in Jinek mooi uiteenzette).quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Putin beredeneerd vanuit een heel ander referentiekader en met heel andere belangen dan Claudia van FOK!. Anders dan jij heeft hij de luxe niet om louter vanuit idealisme (soevereiniteit) te denken en handelen. Hij heeft - om zijn redenen - jarenlang meermaals zijn rode lijn aangegeven, en wij zijn er -met onze waarden en met onze belangen- op gaan staan dansen.
Heel goed. Dat is een van de nucleaire opties die er zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:39 schreef hollandia02 het volgende:
Samen met Taiwan heeft het westen afgesproken geen semiconductors meer te leven aan Rusland
Dat is een behoorlijk groot probleem voor Ruslandquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:39 schreef hollandia02 het volgende:
Samen met Taiwan heeft het westen afgesproken geen semiconductors meer te leven aan Rusland
Het komt verrassend dichtbij als diezelfde persoon betrokken is het bij het neerhalen van een burgervliegtuig. Ik snap niet zo goed dat we daar steeds zo makkelijk overheen stappen. Vooraf vinden we steeds iets de pijn niet waard, achteraf is de pijn genomen zonder dat je er invloed op had. Het wordt tijd dat we vooraf de consequenties onder ogen durven te zien, en snappen dat pijn vooraf er ook voor kan zorgen dat je later minder pijn leidt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:35 schreef Halcon het volgende: [..] Je hebt het geklaag over de energieprijzen niet gehoord? En dat was dan voordat deze gaan exploderen. En niet alleen jouw factuur wordt dan hoger. Alles waar energie voor nodig is, wordt duurder. Het is makkelijk praten, omdat mensen gewend zijn dat de overheid er wel geld tegenaan mikt, zodat mensen er niet heel veel van werken. Na twee jaar keronamaatregelen zat de bevolking al op het tandvlees. En dan konden mensen nog gewoon op vakantie en zo. Kregen ondernemers steun, etc. Ik vind het het niet waard. Als je het helemaal terugvoert tot de bron, gaat het om een geopolitiek spel van de Vs.
Prima, kan mij niet ver genoeg gaan, helemaal isoleren dat tyfusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef RichardHammond het volgende:
Witte Huis kondigt sancties aan om de complete Russische economie te slopen.
Zeker weten. Zit in bijna alles waar de 21ste eeuw voor staatquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk groot probleem voor Rusland
Misschien kan Olaf het swiftkabeltje nu wel doorknippen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Bizar, hoe erger gaat het worden.
Morgenochtend wakker worden met een nog grotere teringzooiquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Bizar, hoe erger gaat het worden.
Heel Rusland moet even de boodschap delen dat Poetin na zijn dood gewoon de vuilnisbak in gaat. Die man is terminaal imo. Geen status, geen respect groot feest bij de dood van Poetin. Beter kan je die engnek niet raken. Dat die gewoon stront is, kunnen we als wereldburgers alvast mee beginnen. Ook met Kim uit noord Korea, na jou dood feesten we en vieren we het leven. En je lichaam voeren we aan de vissen. Werkt beter en doeltreffender dan sancties.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:36 schreef TweedeKlum het volgende: [..] Maar diezelfde Russen staan wel al 20 jaar toe te kijken hoe de reïncarnatie van Stalin het land naar de rand van afgrond helpt.
Wie is die Olaf?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien kan Olaf het swiftkabeltje nu wel doorknippen.
Al zouden ze van Swift en uit de dollar worden gegooid: een schatkist van 650 miljard aan vreemde valuta is stevig. Daarmee pak je ze in ieder geval niet op korte termijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef RichardHammond het volgende:
Bizar he. Amper bij te houden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
Mijn god, deze reeks gaat nog harder dan de beginreeksen van COR
Ik loop al de hele dag te f5enquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
Mijn god, deze reeks gaat nog harder dan de beginreeksen van COR
Juist dan is je uurloon erg laag. Nog geen drie euro, ongeacht je opleidingsniveauquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
Die lonen zijn helemaal niet zo laag. Dit is je maandelijkse loon maar de teller gaat lopen op missies en dubbel onder vn, nato vlag.
Daarnaast doe je het voor je waarden, je land en de veiligheid hier. Nobele baan imo
Ach, dat zijn mensen zo weer vergeten. Ik denk juist dat mensen er vooraf heel makkelijk over praten. Ach, blokkeer dit maar, gooi dat maar dicht en stop dit maar. Maar stel dat dat gebeurt, dan is het achteraf gegarandeerd janken als men zelf op moet draaien voor de financiële consequenties.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het komt verrassend dichtbij als diezelfde persoon betrokken is het bij het neerhalen van een burgervliegtuig. Ik snap niet zo goed dat we daar steeds zo makkelijk overheen stappen. Vooraf vinden we steeds iets de pijn niet waard, achteraf is de pijn genomen zonder dat je er invloed op had. Het wordt tijd dat we vooraf de consequenties onder ogen durven te zien, en snappen dat pijn vooraf er ook voor kan zorgen dat je later minder pijn leidt.
Ja echt.. Lijkt wel een belangrijk iets wat er aan de hand isquote:Op donderdag 24 februari 2022 23:43 schreef nattermann het volgende:
[..]
Bizar he. Amper bij te houden.
Waar heb jij leren rekenen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist dan is je uurloon erg laag. Nog geen drie euro, ongeacht je opleidingsniveau
Plannetje met de snelle inname mislukt, dan maar met grof geweld.quote:
Maar hoe moeten ze die 650 miljard dan precies uitgeven als ze geen toegang hebben tot SWIFT? Reserves (of eigenlijk geld in zijn algemeen) heeft alleen waarde als je het ook daadwerkelijk kan gebruiken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Al zouden ze van Swift en uit de dollar worden gegooid: een schatkist van 650 miljard aan vreemde valuta is stevig. Daarmee pak je ze in ieder geval niet op korte termijn.
Ik volg de zangeres van Go_A (inzending songfestival vorig jaar) op instagram en die zit al deze hele avond in de kelder van haar flatgebouw met vele bewoners (zie de stories)quote:
Als ik ooit de neiging krijg om met je te trouwen kan iemand me dit dan even copy-pasten, dank.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heel Rusland moet even de boodschap delen dat Poetin na zijn dood gewoon de vuilnisbak in gaat. Die man is terminaal imo. Geen status, geen respect groot feest bij de dood van Poetin. Beter kan je die engnek niet raken. Dat die gewoon stront is, kunnen we als wereldburgers alvast mee beginnen. Ook met Kim uit noord Korea, na jou dood feesten we en vieren we het leven. En je lichaam voeren we aan de vissen. Werkt beter en doeltreffender dan sancties.
Kunnen ze nog chinees spul kopen, die komen tot 12 nm met DUV steppers die wij geleverd hebben. China krijgt niet de EUV steppers die al tot 4 nm komen en de volgende generatie tot 1 nm.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk groot probleem voor Rusland
Zou je bijna denken he.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja echt.. Lijkt wel een belangrijk iets wat er aan de hand is
Ik heb even zo vluchtig zitten lezen en eigenlijk kwam bij mij de volgende vraag naar boven; Hoe groot risico zijn in geval van een oorlog de grote datacenter die er hier worden gebouwd?quote:
Ik vraag me af of de gemiddelde Nederlandse beroepsmilitair wel een huis kan kopen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist dan is je uurloon erg laag. Nog geen drie euro, ongeacht je opleidingsniveau
Nee, niet weer deze act in elk topic.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de gemiddelde Nederlandse beroepsmilitair wel een huis kan kopen.
De Russische economie was/is al redelijk fragiel, dus het is onvermijdelijk dat de gemiddelde Rus dit snel in hun portomonee gaan voelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:40 schreef RichardHammond het volgende:
Als hij dat niet doet nadat ze Kiev platleggen dan gaat hij het nooit doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien kan Olaf het swiftkabeltje nu wel doorknippen.
De gemiddelde beroepsmilitair woont technisch thuis en heeft een enorme spaarrekening.quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de gemiddelde Nederlandse beroepsmilitair wel een huis kan kopen.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 23:41 schreef NightDancert het volgende:
Rusland kan Oekraïne helemaal niet bezetten, daar is het land simpelweg te groot voor. Afghanistan was een simpel klusje vergeleken met dit en zelfs dat lukte niet.
En op de lange termijn gaat dit Poetin opbreken, de vraag is alleen, hoe lang is die lange termijn.
Je krijgt niet 24/7 doorbetaald op missie, maar toch kun je niet doen wat je wil na je 8-urige werkdag omdat je in 1 of ander fucked up land zit, op missie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |