Hoe ziet die meneer dat precies voor zich?quote:
Peacemaker?quote:
Leg uit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:45 schreef Chivaz het volgende:
Dit zijn toch de momenten waar het leiderschap van Trump word gemist.
Die had 'm natuurlijk gewoon zijn gang laten gaan: Trump heeft eerder al gezegd dat hij Oekraine een Russische aangelegenheid vindt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leg uit.
Want de situatie was veel beter geweest als we een Amerikaanse president hadden die de inval van Oekraïne 'genius' noemt?
Dat laatste vind ik nog altijd speculatief. Maar we hebben gezien hoe Trump zich gedroeg in Helsinki: nederig en angstig richting Poetin. Het was zowel lachwekkend als beschamend.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die had 'm natuurlijk gewoon zijn gang laten gaan: Trump heeft eerder al gezegd dat hij Oekraine een Russische aangelegenheid vindt.
Sowieso heeft Rusland Trump financieel bij de ballen dus die springt gewoon netjes door de hoepeltjes wanneer Poetin hem dat opdraagt.
quote:"I would like you to do us a favor, though…” "I would like you to do us a favor, though…” "I would like you to do us a favor, though…” "I would like you to do us a favor, though…” "I would like you to do us a favor, though…” "I would like you to do us a favor, though…”
Mwah, Trump is al decennialang afhankelijk van Russische leningen voor zijn investeringen. Daarnaast is zijn politieke campagne ook deels gefinancierd met Russisch geld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik nog altijd speculatief.
Eh nee die had op het atoombom knopje gedrukt zodra hij de kans kreeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:45 schreef Chivaz het volgende:
Ook in Europa moeten we ons zelf in de spiegel kijken. Dankzij de klimaatdrammers die zijn wij nu overgeleverd aan de grillen van geopolitieke ontwikkelingen.
Keihard gelachen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:45 schreef Chivaz het volgende:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leg uit.
Want de situatie was veel beter geweest als we een Amerikaanse president hadden die de inval van Oekraïne 'genius' noemt?
Aha, jij gaat full wappert. Met deze reactie kunnen we natuurlijk weer geen ene reet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Iedereen zag aankomen dat Biden zijn oorlogje wilde met Rusland, dit is allemaal part of the plan, plan om de economie verder te slopen zodat burgers niks meer hebben en kansloos zijn, afhankelijk van de staat en hun handjes moeten ophouden. Als je niet luistert naar de staat wordt je verbannen via een digitaal paspoort. Klaarstomen voor the great reset.
We gaan een enge tijd tegemoet met de plannen die er spelen op de achtergrond. Trump was iemand die hier niet aan meedeed, daarom moest hij weg, daarom werd Biden geïnstalleerd.
De inval is in principe ook geniaal, de westerse wereld is machteloos. Sancties kunnen we ons niet lang veroorloven en militair ingrijpen is al helemaal uit den boze.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leg uit.
De inval is niet geniaal, beste Chivaz. Rusland en zijn inwoners gaan economisch boeten voor de Poetins grootheidswaanzin. En wat krijgen ze ervoor terug? In het beste geval (vanuit het perspectief van Poetin) bezetten de Russen straks Oekraïne. En dan? Moet Rusland daar blij mee zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De inval is in principe ook geniaal, de westerse wereld is machteloos. Sancties kunnen we ons niet lang veroorloven en militair ingrijpen is al helemaal uit den boze.
Wat betreft Trumps leiderschap ik denk dat de zwakte van Biden een rol heeft gespeeld in de invasie van Oekraïne.
Donald "America First" Trump gaat een conflict in Europa tussen vriend Rusland en een shithole country tegenhouden door zich heel sterk op te stellen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:38 schreef Chivaz het volgende:
Wat betreft Trumps leiderschap ik denk dat de zwakte van Biden een rol heeft gespeeld in de invasie van Oekraïne.
De vraag was echter: was dit anders gelopen met Trump? Dat lijkt mij in dit geval zéér onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:18 schreef HowardRoark het volgende:
Elk objectief mens kan natuurlijk zien dat het twijfelachtige optreden van Biden zeker geen goede beurt maakt op het internationale podium.
Maar leg dan eens uit wat Biden had kunnen en moeten doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:18 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft grappig dat zodra er ook maar één punt van kritiek is op Biden, de aanhangers van de Blauwen direct in de bres springen. Zo tribaal, men zal de eigen partij verdedigen.
Elk objectief mens kan natuurlijk zien dat het twijfelachtige optreden van Biden zeker geen goede beurt maakt op het internationale podium. Dit is voor landen als Rusland en China een perfecte kans om even te kijken hoe ver men kan gaan. Laatstgenoemde zullen nog wel een poging naar ondernemen bij Taiwan, daar kun je de klok op gelijk zetten.
Ik denk dat het niet specifiek met Trump te maken heeft.quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De vraag was echter: was dit anders gelopen met Trump? Dat lijkt mij in dit geval zéér onwaarschijnlijk.
Ik merk slechts deze tendens op. Het is gewoon opvallend om te zien, je ziet hier duidelijk het bekende kliekje users die altijd vinden dat men kritiek op Biden moet pareren. Waarom eigenlijk? Hoe komt dat dit constant zo'n trigger is?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar leg dan eens uit wat Biden had kunnen en moeten doen.
Prima om kritiek leveren, graag zelfs. Maar geeft dan ook tekst en uitleg.
Ik snap niet waar dit een reactie op is. Heeft de invasie niet specifiek met Trump te maken, of hebben de posts van mensen die zeggen dat het de schuld van Biden is niet specifiek met Trump te maken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet specifiek met Trump te maken heeft.
Waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?quote:Op donderdag 24 februari 2022 14:51 schreef HowardRoark het volgende:
Ik merk slechts deze tendens op. Het is gewoon opvallend om te zien, je ziet hier duidelijk het bekende kliekje users die altijd vinden dat men kritiek op Biden moet pareren. Waarom eigenlijk? Hoe komt dat dit constant zo'n trigger is?
Als je Rusland in de kaart speelt omtrent globale gaslevering/fossiele brandstoffen, een vacuüm laat ontstaan in het Midden-Oosten door je ineens terug te trekken uit Afghanistan, steeds minder goedkeuring hebt in je eigen land en ook nog eens zegt dat een 'kleine inval' van Rusland in Oekraïne niet erg gestraft zal worden, geef je geen beste signalen af.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?
Jij geeft aan dat Biden zwak is en stelt dat Rusland en China daarom hun kans grijpen om te kijken 'hoe ver ze kunnen gaan'.
Maar in welk opzicht vind jij Biden zwak en wat had hij volgens jou anders moeten doen?
Wat wil je hier nu precies mee aantonen? Gezien de 'quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:08 schreef Kijkertje het volgende:
Trump was Putin's useful idiot:
[ twitter ]
Alsof deze invasie afhankelijk was of zou zijn geweest van de opstelling van de president van de VS...quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef HowardRoark het volgende:
Als je Rusland in de kaart speelt omtrent globale gaslevering/fossiele brandstoffen, een vacuüm laat ontstaan in het Midden-Oosten door je ineens terug te trekken uit Afghanistan, steeds minder goedkeuring hebt in je eigen land en ook nog eens zegt dat een 'kleine inval' van Rusland in Oekraïne niet erg gestraft zal worden, geef je geen beste signalen af.
Ik denk zeker dat de genoemde factoren een rol spelen. Vanuit geopolitiek perspectief worden natuurlijk alle aspecten afgewogen alvorens men tot zo'n invasie over zal gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Alsof deze invasie afhankelijk was of zou zijn geweest van de opstelling van de president van de VS...
Hoezo 'ineens'? Trump had het vertrek al aangekondigd en was bovendien voornemens om Afghanistan enkele maanden eerder te verlaten. Dus het kwam niet als een verrassing. Daar komt bij: wat is volgens jouw de relatie tussen de exit uit Afghanistan en de invasie van Oekraïne? En bedoel je daarmee te zeggen dat de Amerikanen in Afghanistan hadden moeten blijven?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je Rusland in de kaart speelt omtrent globale gaslevering/fossiele brandstoffen, een vacuüm laat ontstaan in het Midden-Oosten door je ineens terug te trekken uit Afghanistan, steeds minder goedkeuring hebt in je eigen land en ook nog eens zegt dat een 'kleine inval' van Rusland in Oekraïne niet erg gestraft zal worden, geef je geen beste signalen af.
Ik zal hier later nog even op inhaken. Het zou je verder sieren als je ook mijn vraag nog beantwoord (post #128).quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo 'ineens'? Trump had het vertrek al aangekondigd en was bovendien voornemens om Afghanistan enkele maanden eerder te verlaten. Dus het kwam niet als een verrassing. Daar komt bij: wat is volgens jouw de relatie tussen de exit uit Afghanistan en de invasie van Oekraïne? En bedoel je daarmee te zeggen dat de Amerikanen in Afghanistan hadden moeten blijven?
'Rusland in de kaart spelen omtrent globale gaslevering/fossiele brandstoffen'. Nu graag concreet. Wat bedoel je daarmee en hoe is dat aanleiding om Oekraïne binnen te vallen?
Wat betreft die 'kleine inval'. Biden en andere westerse leiders hebben Poetin de afgelopen maanden duidelijk gemaakt dat de NAVO op een lijn zit en dat militaire actie in Oekraïne leidt tot economische sancties. Het westen voegt het woord ook bij de daad. Poetin wist dat en het is daarom erg onwaarschijnlijk dat zijn handelen afhankelijk is van die ene opmerking van Biden. De waarheid is dat hij gewoon schijt heeft aan sancties.
Het westen had deze invasie niet kunnen voorkomen, tenzij de NAVO bereid was om over te gaan tot militair ingrijpen, en dat wil niemand. Poetin heeft Oekraïne al bijna tien jaar in het vizier. Waarom hij nu aanvalt? Dat weet volgens mij alleen Poetin.
Ineens terug trekken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Wat wil je hier nu precies mee aantonen? Gezien de '[ afbeelding ]' ga ik er even vanuit dat je nogal in je nopjes bent met deze tweet. Maar het bijgevoegde artikel bestaat slechts uit wat hypotheses en sluit af met een zin die tegenstrijdig is met de inhoud.
Die vragen slaan als een lul op een drumstel dus dat wordt hem niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zal hier later nog even op inhaken. Het zou je verder sieren als je ook mijn vraag nog beantwoord (post #128).
Nee hoor, dat zijn hele normale vragen. Alles wat daar wordt opgemerkt klopt namelijk ook. Kortom, jij wil die vragen gewoon niet beantwoorden. Dit vanuit de veronderstelling dat jij wél antwoorden van andere users kunt eisen tot meermaals toe, maar als anderen jou vragen stellen ach, dan gelden er andere regels. Hihi, ik verwachtte het al. Ik zou dit vooral onthouden als ik jou was, de volgende keer dat je weer een reactie eist van anderen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die vragen slaan als een lul op een drumstel dus dat wordt hem niet.
Jij bent de eerste die het woord 'linksgeoriënteerd(e)' op deze pagina gebruikt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:57 schreef Isdatzo het volgende:
Och jee het topic MOET en ZAL weer zonodig over bepaalde ("linksgeoriënteerde"?) users en objectief observeerbare tendensen gaan hoor.
En wat is er nu precies veranderd dat Poetin daar ineens meer heil in zou zien? Dat de VS niet in zou gaan grijpen is namelijk niet iets wat een aantal jaren geleden anders was, integendeel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat de genoemde factoren een rol spelen. Vanuit geopolitiek perspectief worden natuurlijk alle aspecten afgewogen alvorens men tot zo'n invasie over zal gaan.
Ik hoop maar dat je in bed ook zo goed bent in zuigen, want man man man, wat heb jij toch moeite met mensen die anders in het leven staan dan jij. Bijna zielig te noemen.quote:Trouwens wel goed dat jij je ook even meldt hier .. Twee pagina's terug had ik namelijk iets gepost omtrent een nieuwe omstreden LGBTQ wet in Florida, ik denk voor jou een perfecte gelegenheid om even in de bres te springen voor deze "oppressed minority group". Daar ben je in NWS immers ook altijd zo goed in, opkomen voor minderheden.
Alles wat ik heb opgesomd heeft zich afgespeeld in het afgelopen jaar. Daarbuiten kun je dan nog (los van de VS) de schijnbaar goede relatie met China als andere factor zien die zeker zal meespelen. Het is vanuit dat oogpunt ook erg belangrijk dat China en Rusland niet nog meer naar elkaar toegroeien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En wat is er nu precies veranderd dat Poetin daar ineens meer heil in zou zien? Dat de VS niet in zou gaan grijpen is namelijk niet iets wat een aantal jaren geleden anders was, integendeel.
Dat valt heel erg mee eigenlijk. Ik merk slechts een tendens op zonder verder waardeoordeel. Waarom zou het iets negatief zijn om erg begaan te zijn met (vermeende) social rechtvaardigheid?quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:14 schreef Poem_ het volgende:
Ik hoop maar dat je in bed ook zo goed bent in zuigen, want man man man, wat heb jij toch moeite met mensen die anders in het leven staan dan jij. Bijna zielig te noemen.
Op deze pagina .. ja.. en nu de rest van het topic en de vorige delen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij bent de eerste die het woord 'linksgeoriënteerd(e)' op deze pagina gebruikt.
Als het relevant is wordt dat woord wel eens genoemd. Is daar iets mis mee dan? Het heeft toch geen negatieve connotatie? Linksgeoriënteerd, rechtsgeoriënteerd, progressief, conservatief. Het zijn slechts voorkeuren binnen het politieke spectrum. Het is eerder opvallend te noemen dat sommigen hier het woord 'linksgeoriënteerd' opvatten als een aanval of iets negatiefs.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Op deze pagina .. ja.. en nu de rest van het topic en de vorige delen?
De VS heeft daar verder weinig mee te maken, Trump werd zogenaamd geroemd om zijn eigenschap om zich vooral niet teveel te bemoeien met buitenlandse aangelegenheden. Dus dat het poppetje in de VS daar invloed op zou hebben valt te bezien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alles wat ik heb opgesomd heeft zich afgespeeld in het afgelopen jaar. Daarbuiten kun je dan nog (los van de VS) de schijnbaar goede relatie met China als andere factor zien die zeker zal meespelen. Het is vanuit dat oogpunt ook erg belangrijk dat China en Rusland niet nog meer naar elkaar toegroeien.
Ja, die behoefte heb jij wel zo'n beetje dagelijks, om tendensen van anderen benadrukken. Logisch ook wel, daadwerkelijk inhoudelijke bijdragen leveren is immers in veel topics te ingewikkeld dus ga je maar lopen zuigen zodat je niet meer op de bal hoeft te spelen.quote:Dat valt heel erg mee eigenlijk. Ik merk slechts een tendens op zonder verder waardeoordeel. Waarom zou het iets negatief zijn om erg begaan te zijn met (vermeende) social rechtvaardigheid?
Goeie, schijnheilige act weer.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als het relevant is wordt dat woord wel eens genoemd. Is daar iets mis mee dan? Het heeft toch geen negatieve connotatie? Linksgeoriënteerd, rechtsgeoriënteerd, progressief, conservatief. Het zijn slechts voorkeuren binnen het politieke spectrum. Het is eerder opvallend te noemen dat sommigen hier het woord 'linksgeoriënteerd' opvatten als een aanval of iets negatiefs.
Ja gewoon heel simpel als je de oompaloempa een bakvis noemt of je deelt een andere mening krijg je gelijk de stempel mee..quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als het relevant is wordt dat woord wel eens genoemd. Is daar iets mis mee dan? Het heeft toch geen negatieve connotatie? Linksgeoriënteerd, rechtsgeoriënteerd, progressief, conservatief. Het zijn slechts voorkeuren binnen het politieke spectrum. Het is eerder opvallend te noemen dat sommigen hier het woord 'linksgeoriënteerd' opvatten als een aanval of iets negatiefs.
De VS heeft daar zeker wat mee te maken. Nog altijd een wereldmacht natuurlijk. En de situatie van de VS heeft daardoor invloed op hoe land zoals Rusland en China zich gedragen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:52 schreef Poem_ het volgende:
Ja, die behoefte heb jij wel zo'n beetje dagelijks, om tendensen van anderen benadrukken. Logisch ook wel, daadwerkelijk inhoudelijke bijdragen leveren is immers in veel topics te ingewikkeld dus ga je maar lopen zuigen zodat je niet meer op de bal hoeft te spelen.
Dat eerste is een hyperbool, en dat tweede is ook niet waar. Maar we zien dat wel vaker van sommige users, als ze een ander niet weten te overtuigen van hun vermeende gelijk, dan is die ander aan het 'trollen' of 'zuigen'. Het getuigt vooral van onmacht. Als overtuigen niet lukt, dan maar demoniseren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:52 schreef Poem_ het volgende:
Ja, die behoefte heb jij wel zo'n beetje dagelijks, om tendensen van anderen benadrukken. Logisch ook wel, daadwerkelijk inhoudelijke bijdragen leveren is immers in veel topics te ingewikkeld dus ga je maar lopen zuigen zodat je niet meer op de bal hoeft te spelen.
Kun je ook aangeven wat je hier specifiek schijnheilig vind? Het benoemen van een politieke voorkeur interpreteer jij dus niet iets neutraal?quote:
In zijn algemeen: zeker. Maar dat de huidige president daar een nadelige rol in speelt is een discutabele uitspraak, aangezien over Trump vooral werd beweerd dat hij zijn vingers niet zou branden aan buitenlandse inmenging. Van Biden werd dat juist weer wel verwacht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De VS heeft daar zeker wat mee te maken. Nog altijd een wereldmacht natuurlijk. En de situatie van de VS heeft daardoor invloed op hoe land zoals Rusland en China zich gedragen.
Neuh, niet bepaald. Dat is immers iets wat je dagelijks benadrukt.quote:Dat eerste is een hyperbool, en dat tweede is ook niet waar.
Dat is niet wat ik zeg. Dat iemand er een andere mening op nahoudt is geen zuigen. Alsmaar weer bezig zijn met 'ideologische verschillen constateren' zonder inhoudelijk te reageren, dat is zuigen.quote:Maar we zien dat wel vaker van sommige users, als ze een ander niet weten te overtuigen van hun vermeende gelijk, dan is die ander aan het 'trollen' of 'zuigen'. Het getuigt vooral van onmacht. Als overtuigen niet lukt, dan maar demoniseren.
Welja, net doen alsof je relatief neutraal bent ten aanzien van andere opvattingen terwijl je repertoire het tegendeel bewijst. Toch sympathiek dat je dit weer even onderstreept.quote:Kun je ook aangeven wat je hier specifiek schijnheilig vind? Het benoemen van een politieke voorkeur interpreteer jij dus niet iets neutraal?
Dat klinkt vooral als een probleem dat ontstaan is uit overmatige MSM-consumptie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:46 schreef Poem_ het volgende:
In zijn algemeen: zeker. Maar dat de huidige president daar een nadelige rol in speelt is een discutabele uitspraak, aangezien over Trump vooral werd beweerd dat hij zijn vingers niet zou branden aan buitenlandse inmenging. Van Biden werd dat juist weer wel verwacht.
Je zou toch zeggen dat onder Trump juist het ideale moment was om Oekraïne aan te vallen. Volgens de MSM zat Trump immers diep in de zak bij Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Donald "America First" Trump gaat een conflict in Europa tussen vriend Rusland en een shithole country tegenhouden door zich heel sterk op te stellen?
Wederom keihard gelachen.
Misschien ben jij, in tegenstelling tot de rest van de Trump fanclub, dan wél in staat om ons eens haarfijn vertellen op welke manier Biden concreet nadelig heeft bijgedragen aan al deze ellende.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:01 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Dat klinkt vooral als een probleem dat ontstaan is uit overmatige MSM-consumptie.
Al die "experts" die er keer op keer naast zitten, dat zou je toch aan het denken moeten zetten?
Daar ben ik inderdaad absoluut toe in staat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien ben jij, in tegenstelling tot de rest van de Trump fanclub, dan wél in staat om ons eens haarfijn vertellen op welke manier Biden concreet nadelig heeft bijgedragen aan al deze ellende.
Hoog tijd om dat eens te laten zien dan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:47 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Daar ben ik inderdaad absoluut toe in staat.
Hoezo?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoog tijd om dat eens te laten zien dan.
Wie is 'ons' in deze? En wat vindt je zelf eigenlijk van het optreden van Biden?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien ben jij, in tegenstelling tot de rest van de Trump fanclub, dan wél in staat om ons eens haarfijn vertellen op welke manier Biden concreet nadelig heeft bijgedragen aan al deze ellende.
Jij. Ik. De lezers van dit topic.quote:
In het begin wat zwak, maar hij is redelijk bijgetrokken. Had alleen graag zwaardere sancties gezien.quote:En wat vindt je zelf eigenlijk van het optreden van Biden?
Kennelijk is het dan toch vooral van andere omstandigheden afhankelijk geweest dan van de president van de VS.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:39 schreef Chivaz het volgende:
Je zou toch zeggen dat onder Trump juist het ideale moment was om Oekraïne aan te vallen. Volgens de MSM zat Trump immers diep in de zak bij Rusland.
Van een simpliciteit ook he? "Kijk, de zon kwam vanochtend op. Biden was toen president. Thanks Biden, voor deze mooie zonnige dag!"quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Kennelijk is het dan toch vooral van andere omstandigheden afhankelijk geweest dan van de president van de VS.
Nou simpel laat eens zien dat je een keer eens voor jezelf kan denken..quote:
Biden wil maar al te graag dat de EU de gaskraan vanuit Rusland dicht draait, maar daar heeft ie Rusland wel mee maar ook de EU, probleem is ja kan moeilijk wat doen..quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij. Ik. De lezers van dit topic.
[..]
In het begin wat zwak, maar hij is redelijk bijgetrokken. Had alleen graag zwaardere sancties gezien.
Dat is inderdaad eerlijk, want ik vermoed dat Biden nog niet met Xi heeft gesproken. En de uitlatingen die de Chinese minister van BuZa vandaag deed, duiden er niet op dat China bereid is om mee te helpen aan het isoleren van Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
Okee, dat is een eerlijk antwoord.
[ twitter ]
Het is dan ook de grote vraag waarom Poetin juist nu voor zo'n aanval kiest. Met de houding van het westen heeft het vermoedelijk weinig van doen. Poetin weet al sinds de Krim dat de NAVO niet militair gaat ingrijpen en dat de reactie beperkt blijft tot sancties. Dat is niet veranderd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Kennelijk is het dan toch vooral van andere omstandigheden afhankelijk geweest dan van de president van de VS.
Dit is een valse aanname. Dat hij het destijds niet deed wil niet zeggen dat hij het destijds dus niet aandurfde.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat onder Trump juist het ideale moment was om Oekraïne aan te vallen. Volgens de MSM zat Trump immers diep in de zak bij Rusland.
Feit is dat onder Trump Poetin het niet aandurfde om Oekraïne aan te vallen, en ik snap dat ook wel je had immers geen idee hoe hij zou reageren.
Hij wordt oud en begint aan zijn nalatenschap te denken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook de grote vraag waarom Poetin juist nu voor zo'n aanval kiest. Met de houding van het westen heeft het vermoedelijk weinig van doen. Poetin weet al sinds de Krim dat de NAVO niet militair gaat ingrijpen en dat de reactie beperkt blijft tot sancties. Dat is niet veranderd.
Kan het niet gewoon heel simpel zijn dat de afgelopen paar jaar je met de pandemie zat, de paar jaar daarvoor een vrij stabiele situatie in de Krim en het oosten van Oekraïne had en dat hij bang was dat er dit jaar een offensief tegen de bezette gebieden zou komen wat hij voor wilde zijn? Althans, als er een strategie achter schuil gaat ...quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook de grote vraag waarom Poetin juist nu voor zo'n aanval kiest. Met de houding van het westen heeft het vermoedelijk weinig van doen. Poetin weet al sinds de Krim dat de NAVO niet militair gaat ingrijpen en dat de reactie beperkt blijft tot sancties. Dat is niet veranderd.
Poetin wist sowieso dat Trump niet militair zou ingrijpen. Hij plaatste volop vraagtekens bij Artikel 5, ook toen hij president was, maar hij zou zeker wel Rusland aanvallen omwille van Oekraïne? Dat terwijl Trump zich geregeld kritisch uitliet over Oekraïne en vol lof sprak over Poetin. Daar komt bij dat Trump volgens zijn aanhangers (lees: jij) nooit een oorlog zou beginnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Feit is dat onder Trump Poetin het niet aandurfde om Oekraïne aan te vallen, en ik snap dat ook wel je had immers geen idee hoe hij zou reageren.
'Power and total control over the media'? Wat een onzin, dan zou Fox News niet bestaan.quote:
Het zal er ook wel iets mee te maken hebben gehad dat met de verkiezing van Biden (+ Huis & Senaat) de kans verkeken was dat de VS zich uit de NATO zou terugtrekken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Controlled oppositionquote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
'Power and total control over the media'? Wat een onzin, dan zou Fox News niet bestaan.
Hoe bedoel je?quote:
Enige reden wat ik tot dusver kan vinden is dat ze nu hoofd zijn van de Veiligheidsraad.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor Poetin is het wellicht ook nu of nooit. Als hij nog een paar jaar wacht is het leger van Oekraïne een stuk sterker (en voorzien van nog meer westers wapentuig) en heel misschien is het land dan zelfs lid van de NAVO.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het zal er ook wel iets mee te maken hebben gehad dat met de verkiezing van Biden (+ Huis & Senaat) de kans verkeken was dat de VS zich uit de NATO zou terugtrekken.
[ twitter ]
Je moet er toch niet aan denken dat dat gebeurd zou zijn en dat Putin daarna zijn expansiedrift was gaan uitvoeren
Wat een gelul, je begrijpt dat het lekken van geheime documenten etc gewoon strafbaar is?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:39 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
McCarthy daarbij is wel tricky. Wat als de Trumpisten gaan eisen dat hij vertelt wat hij te horen heeft gekregen? Kevin is nou niet bepaald het type dat dan NEE durft te zeggen.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:39 schreef QuidProJoe het volgende:
Twitter censureert deze theorie over Oekraïne.
Of je rollende vriend Madison Cawthorn, die duidelijk het slachtoffer werd van een gearrangeerd huwelijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een gelul, je begrijpt dat het lekken van geheime documenten etc gewoon strafbaar is?
Ik zou mij eerder druk maken om figuren zoals Swallwell die een Chinese spion neukte terwijl hij een zetel heeft bij het intell committee.
NAVO staat nu sowieso machteloos. Er is geen geld, manschappen, animo en de wil om een oorlog aan te gaan met Rusland en sancties op hun enige echte verdienmodel zijn desastreus voor ons in Europa.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 00:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het zal er ook wel iets mee te maken hebben gehad dat met de verkiezing van Biden (+ Huis & Senaat) de kans verkeken was dat de VS zich uit de NATO zou terugtrekken.
[ twitter ]
Je moet er toch niet aan denken dat dat gebeurd zou zijn en dat Putin daarna zijn expansiedrift was gaan uitvoeren
Het is nu vooral de vraag hoe ver het westen wil gaan om Poetin af te stoppen. Zijn we bereid om grote economische offers te maken? De lidstaten sturen de komende dagen troepen naar Oost-Europa, maar zijn we bereid actie te ondernemen, mocht dat nodig zijn?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
NAVO staat nu sowieso machteloos. Er is geen geld, manschappen, animo en de wil om een oorlog aan te gaan met Rusland en sancties op hun enige echte verdienmodel zijn desastreus voor ons in Europa.
En het dan gek vinden dat Rusland Oekraïne inneemt. Ik zou toch zweren dat er afspraken zijn gemaakt dat Oekraïne niet bij de NAVO zou komen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 07:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor Poetin is het wellicht ook nu of nooit. Als hij nog een paar jaar wacht is het leger van Oekraïne een stuk sterker (en voorzien van nog meer westers wapentuig) en heel misschien is het land dan zelfs lid van de NAVO.
Dus als Poetin iets wil met Oekraïne moet hij dat nu doen.
Windmolens en zonnepanelen zijn ook gewoon onderdeel van de oplossing. Het is niet of-of, maar en-en.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:41 schreef Chivaz het volgende:
Wat er gebeurt is is natuurlijk verschrikkelijk maar ergens kan het nog goed zijn voor Nederland en de rest van Europa.
Tijd om meer geld te steken in defensie en we moeten kernenergie serieus gaan nemen. Wij in Nederland moeten de Groningers serieus compenseren en het gas daar moeten we zelf weer gaan gebruiken zodat de rekeningen hier omlaag kunnen. Ook moeten de belastingen op brandstof drastisch omlaag. Helaas zijn we hier al schromelijk te laat mee want we moesten zonodig onrendabele windmolens bouwen en de Nederlanders de financiële ellende in duwen om de megalomane klimaatplannen te bekostigen.
Ik zie voorlopig ook geen verbetering met onze lakeien van de EU en het WEF in onze nationale regering.
Oekraïne zou voorlopig geen lid worden van de NAVO. Maar de lidstaten wilden niet uitsluiten dat dat ooit gebeurt, wat wel een eis was van Poetin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En het dan gek vinden dat Rusland Oekraïne inneemt. Ik zou toch zweren dat er afspraken zijn gemaakt dat Oekraïne niet bij de NAVO zou komen.
De NAVO is militair gezien niet machteloos, sterker nog ik denk dat we met een gezamenlijke troepenmacht Rusland uit Oekraïne kunnen jagen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is nu vooral de vraag hoe ver het westen wil gaan om Poetin af te stoppen. Zijn we bereid om grote economische offers te maken? De lidstaten sturen de komende dagen troepen naar Oost-Europa, maar zijn we bereid actie te ondernemen, mocht dat nodig zijn?
NAVO is alles behalve machteloos, maar we moeten niet de illusie koesteren dat we Poetin kon stoppen zonder zelf pijn te lijden.
Kiezen tussen Schwab of Putin is hetzelfde als kiezen tussen AIDS en kanker.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Windmolens en zonnepanelen zijn ook gewoon onderdeel van de oplossing. Het is niet of-of, maar en-en.
Wat betreft de 'lakeien' in onze nationale regering. Jij geeft de voorkeur aan Baudet, die Poetin op alle denkbare manieren in de reet kruipt?
Je doet nogal raar. Ik geef enkel aan dat er iets door Twitter wordt gecensureerd.quote:
Er is nu geen draagvlak voor, dat klopt. Maar blijft dat ook zo als er steeds meer gruwelijke oorlogsbeelden vanuit Oekraïne tot ons komen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De NAVO is militair gezien niet machteloos, sterker nog ik denk dat we met een gezamenlijke troepenmacht Rusland uit Oekraïne kunnen jagen.
Het punt is alleen dat er totaal geen draagvlak voor is. De Amerikaanse bevolking heeft geen zin in oorlog en wij in Europa al helemaal niet. Bovendien betalen we al zo ontzettend veel voor onze energie en er is absoluut geen draagvlak om nog meer te gaan betalen.
Wij zitten nu klem en zijn volledig overgeleverd aan de grillen van Rusland. Het enige wat Oekraïne kan redden zijn massale protesten in Rusland zelf. Maar we hebben hier te maken met Putin en als ze de Canadese tactiek gaan toepassen in Rusland is het zo afgelopen met het protest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |