quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:14 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Welke troepen precies?We kunnen beter die republiekjes overspoelen met alcohol en drugs. Als je ergens chaos mee creëert, dan is het wel Russische soldaten voorzien van enorme hoeveelheden drugs.
Overigens heeft dit conflict ook een positieve noot, namelijk meer Iris de Graaf op tv
Dat moet je 20 jaar doen voordat er een dreiging is, nu heeft het weinig zin, daarnaast als je echt weerstand wilt bieden moet je substantieel in hoogwaardig materiaal investeren, niet in stikstof geneuzel om een paar marmelotten te beschermen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:54 schreef quirina het volgende:
Nederland moet zich eens achter de oren krabben en de dienstplicht weer instellen voor 18 jarigen.
Misschien wel.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:31 schreef Caland het volgende:
De grote vraag die op iedereens lippen brandt sinds gisteren: gaat Shakhtar Donetsk dan voortaan ook in de Russische liga voetballen?
En Zorya Luhansk?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:31 schreef Caland het volgende:
De grote vraag die op iedereens lippen brandt sinds gisteren: gaat Shakhtar Donetsk dan voortaan ook in de Russische liga voetballen?
Rusland - Polen in de WK Playoff moeten we gelijk al schrappen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:31 schreef Caland het volgende:
Als je de speeches van Poetin goed leest zegt hij gewoon wat zijn doel is: een soort alternatieve sovjetunie met allemaal vazal-staten om Rusland heen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kan ook stellen dat een Russische “vredesmacht” voor stabiliteit zal zorgen.
Linksom of rechtsom, die gebieden is Oekraïne kwijt, wat er ook zou zijn gebeurd.
Rusland is niet geïnteresseerd in heel Oekraïne.
Maar in die enorme open vlakte wat de grens vormt met Rusland achter de Donbas waar geen grensbewaking te maken valt.
Maak mij daar geen enkele zorgen over, praktisch alles zit bij de navo wat de rest betreft.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:35 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Als je de speeches van Poetin goed leest zegt hij gewoon wat zijn doel is: een soort alternatieve sovjetunie met allemaal vazal-staten om Rusland heen.
Vraag me af wanneer hij gaat stoken in de Baltische staten.
Die kans is 0 want hij is al binnengevallen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 07:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die kans is nog steeds aanwezig, hoor. Kan best zijn dat dit ook bluf is. We gaan het zien.
Dit ja. Alsof het leger zit te wachten op Jandoedels als ik, die een half jaartje getraind worden op de heiquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat moet je 20 jaar doen voordat er een dreiging is, nu heeft het weinig zin, daarnaast als je echt weerstand wilt bieden moet je substantieel in hoogwaardig materiaal investeren, niet in stikstof geneuzel om een paar marmelotten te beschermen.
Die kans is helemaal niet 0. Er zijn tanks Donetsk binnen gegaan. Kan toch heel goed zijn dat ze het daarbij laten?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die kans is 0 want hij is al binnengevallen.
Het zal wel niet gebeuren maar wat als er ene cordon Westerse vredestroepen opgesteld gaan worden?
Je wordt gewoon ingezet bij de ontmijningsdienst.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:39 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dit ja. Alsof het leger zit te wachten op Jandoedels als ik, die een half jaartje getraind worden op de hei
En in welk land ligt Donetsk?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die kans is helemaal niet 0. Er zijn tanks Donetsk binnen gegaan. Kan toch heel goed zijn dat ze het daarbij laten?
Met magnetische schoenzolenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:42 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je wordt gewoon ingezet bij de ontmijningsdienst.
Mission accomplished ?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die kans is helemaal niet 0. Er zijn tanks Donetsk binnen gegaan. Kan toch heel goed zijn dat ze het daarbij laten?
Ik weet niet of we wel zo eensgezind zijn als NAVO. Stel dat over twee jaar Trump weer terug is en de NAVO wordt opgeblazen, dan is het Poetin versus Macronquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Maak mij daar geen enkele zorgen over, praktisch alles zit bij de navo wat de rest betreft.
Enige aanval daar is einde verhaal Rusland buiten de eigen grenzen tenminste.
Daar kan geen Oekraïne verhaal van gemaakt worden gezien de ligging en dergelijke gewoon totaal anders is.
Zal hoogstens wat politiek gekibbel zijn qua niet klakkeloos alles opvolgen wat de EU wil, maar dat kan ook positief zijn.
Zie “vluchtelingen” verhaal door de jaren heen.
Ja inderdaad jaquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En in welk land ligt Donetsk?
Irrelevant. Als wij (het westen) nu een flinke tegenreactie bieden trekken ze zich terug. Het is gewoon weer kijken of het westen nog iets van assertiviteit bezit.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De Donetsk People's Republic.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is echt enorm overdreven angst gezwets, met alle respect.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:43 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik weet niet of we wel zo eensgezind zijn als NAVO. Stel dat over twee jaar Trump weer terug is en de NAVO wordt opgeblazen, dan is het Poetin versus Macron![]()
En dan wordt het natuurlijk niet direct een invasie, maar eerst wat gezeur met 'rebellen' en dan wat paramilitairen, en dan een grensstadje hier en daar. En zo steeds een stapje verder. Vraag me af of wij dan nog de mindset hebben om militair te reageren. Poetin ruikt onze zwakte.
Hoezo is dat irrelevant?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Irrelevant. Als wij (het westen) nu een flinke tegenreactie bieden trekken ze zich terug. Het is gewoon weer kijken of het westen nog iets van assertiviteit bezit.
Nee die krijgen geen inspraakquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat een debiele regel.Hebben Rusland en China dat ooit afgedwongen ofzo?
Shakhtar speelt toch al heel lang niet meer in Donetsk? Ik kan me wel voorstellen dat ze de naam van de club veranderen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:31 schreef Caland het volgende:
Waarom denkt iedereen dat Trump de NAVO op gaat blazen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:43 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik weet niet of we wel zo eensgezind zijn als NAVO. Stel dat over twee jaar Trump weer terug is en de NAVO wordt opgeblazen, dan is het Poetin versus Macron![]()
En dan wordt het natuurlijk niet direct een invasie, maar eerst wat gezeur met 'rebellen' en dan wat paramilitairen, en dan een grensstadje hier en daar. En zo steeds een stapje verder. Vraag me af of wij dan nog de mindset hebben om militair te reageren. Poetin ruikt onze zwakte.
Ik lul niets recht. Ik stel gewoon dat dit voor Putin weer vooral een provocatie is naar het westen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo is dat irrelevant?
Jij zegt dat ze niet binnenvallen terwijl ze dat al gedaan hebben.
Ga je zodadelijk ook een hoepel recht lullen?
Tweede Wereldoorlog krioelde van de Jandoedels als jij en ik. Hoe denk je dat de Duitsers anders in 2 dagen van oost naar West-Nederland geraakt zijn?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:39 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dit ja. Alsof het leger zit te wachten op Jandoedels als ik, die een half jaartje getraind worden op de hei
En die vochten zich kapot.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:48 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Tweede Wereldoorlog krioelde van de Jandoedels als jij en ik. Hoe denk je dat de Duitsers anders in 2 dagen van oost naar West-Nederland geraakt zijn?
Dat waren gewoon vaders, de leraar, de fabrieksarbeider die een half jaar daarvoor nog nooit een wapen hadden vast gehad.
Omdat: veel NAVO landen niet aan de 2% norm voldoen, Trump nogal uhhh wispelturig is.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen dat Trump de NAVO op gaat blazen?
De beste man is een militaristische dictator met een groots plan voor een nieuwe inrichting van Europa. Ik vind het eerder naïef om te denken dat het hier bij zal blijven.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is echt enorm overdreven angst gezwets, met alle respect.
Pure propaganda materiaal zelfs.
Omdat poetin een kleuter is die een hard piemeltje krijgt van binnenvallen op 22-2-22quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Waarom heeft Poetin dit eigenlijk niet tijdens de regering van Trump gedaan? Die had het gewoon toegelaten.
En als dat wel allemaal getrainde soldaten waren dan had het misschien 2.2 dagen geduurdquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:48 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Tweede Wereldoorlog krioelde van de Jandoedels als jij en ik. Hoe denk je dat de Duitsers anders in 2 dagen van oost naar West-Nederland geraakt zijn?
Dat waren gewoon vaders, de leraar, de fabrieksarbeider die een half jaar daarvoor nog nooit een wapen hadden vast gehad.
Maar als je de wegenwacht belt kan je aan de kant van de weg nog lid worden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:45 schreef sp3c het volgende:
Of zoals iemand anders (weet helaas niet meer wie) al in een ander deel zei ' je kunt ook geen brandverzekering afsluiten als je huis in brand staat'
Hij heeft het over Wehrmacht-soldaten. Waren voor een groot deel ook gewoon boeren, leraren en fabrieksarbeiders.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En als dat wel allemaal getrainde soldaten waren dan had het misschien 2.2 dagen geduurd
Of op iemand als ik die totaal niet gemotiveerd is. Ze kunnen me wel dwingen maar of het de kwaliteit van mijn werk ten goede komt valt te bezien.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:39 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja maar veel weerstand zal er toch niet geweest zijn. Een gewone burger is geen beroepsmilitair met jaren training.quote:
Oh dacht dat je op de Duitse soldaten doelde. Volgens mij zaten daar toch ook genoeg gewone burgers bij hoor.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:50 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ja maar veel weerstand zal er toch niet geweest zijn. Een gewone burger is geen beroepsmilitair met jaren training.
Omdat Rusland nog steeds oekraine is binnengevallen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:50 schreef theunderdog het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
Feest op de straten in Donetsk. In hoeverre kun je dan nog spreken van: 'Rusland is Oekraïne binnengevallen'?
Deden ze tijdens zijn vorige termijn ook nietquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat: veel NAVO landen niet aan de 2% norm voldoen, Trump nogal uhhh wispelturig is.
Maar dat heeft wel een prijs.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar als je de wegenwacht belt kan je aan de kant van de weg nog lid worden.
Dus landgrenzen zijn belangrijker dan wat de bevolking vindt?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat Rusland nog steeds oekraine is binnengevallen.
Gewoon de normale ledenprijs toch?quote:
Nee maar als er een paar Russen in Donetsk feest vieren is dat natuurlijk totaal geen indicatie voor de hele bevolking.quote:
Tuurlijk, het krioelde er van! Langs Duitse zijde trouwens ook!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oh dacht dat je op de Duitse soldaten doelde. Volgens mij zaten daar toch ook genoeg gewone burgers bij hoor.
Ja. Duitsers waren een conscripts leger. Dus ja daar zaten ook gewone burgers tussen. Alleen hebben deze wel een goede training gehad. En zaten vol met drugs waardoor ze dag en nacht door konden gaan.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oh dacht dat je op de Duitse soldaten doelde. Volgens mij zaten daar toch ook genoeg gewone burgers bij hoor.
Irrelevant.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus landgrenzen zijn belangrijker dan wat de bevolking vindt?
Ik denk ook niet perse dat hij het gaat 'opblazen'. Maar heel het idee dat de NAVO een soort diep innige vriendschap is, dat nooit stuk kan gaan is wel verleden tijd.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Deden ze tijdens zijn vorige termijn ook niet
Elke Amerikaanse president in de laatste pakweg 30 jaar klaagde daarover en niemand heeft het opgeblazen, Trump zei het alleen wat lomper ... en op Twitter
Daarnaast gaan mede dankzij Poetin zelfs de Belgen meer investeren
Daar nog eens naast bestaat er geen 2% norm
Hoe kwam je überhaupt op dat idee?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk ook niet perse dat hij het gaat 'opblazen'. Maar heel het idee dat de NAVO een soort diep innige vriendschap is, dat nooit stuk kan gaan is wel verleden tijd.
Dat is net alsof je zegt dat Nederland Turkije is omdat wanneer Turkije iets wint het in Amsterdam en Rotterdam net is alsof je in Turkije bent.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:50 schreef theunderdog het volgende:
Feest op de straten in Donetsk. In hoeverre kun je dan nog spreken van: 'Rusland is Oekraïne binnengevallen'?
In 1940 stonden er hier ook NSB'ers met vlaggetjes te zwaaienquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, maar geen idee of je dan het hele jaar moet betalen, dus hopen dat je in Januari pech krijgt, anders wordt je maaaanden genaaid.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:53 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Gewoon de normale ledenprijs toch?
Zo off-topic zal het niet zijn. Want dat zul je nu in Oekraïne gaan zien. Wees maar zeker dat de Youtubers en Tiktokkers daar ook stilletjes aan klaargestoomd worden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. Duitsers waren een conscripts leger. Dus ja daar zaten ook gewone burgers tussen. Alleen hebben deze wel een goede training gehad. En zaten vol met drugs waardoor ze dag en nacht door konden gaan.
In tegenstelling tot nederland waar de gewone burger opeens moest gaan vechten.
Anway is misschien wel beetje offtopic dit
Relevant stukje tekst uit de The Hitchhiker's Guide to the Galaxyquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Deden ze tijdens zijn vorige termijn ook niet
Elke Amerikaanse president in de laatste pakweg 30 jaar klaagde daarover en niemand heeft het opgeblazen, Trump zei het alleen wat lomper ... en op Twitter
Daarnaast gaan mede dankzij Poetin zelfs de Belgen meer investeren
Daar nog eens naast bestaat er geen 2% norm
Donetsk wordt letterlijk gecontroleerd door Russische separatisten , lieverd.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee maar als er een paar Russen in Donetsk feest vieren is dat natuurlijk totaal geen indicatie voor de hele bevolking.
Natuurlijk.... anders was Friesland allang onafhankelijk geweest.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Of dat elke staat in usa voor zichzelf gaat beginnen. Is er geen usa meer overquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Natuurlijk.... anders was Friesland allang onafhankelijk geweest.
En wat als Duitsland Groningen binnen zou vallen en de Groningse bevolking dat prima zou vinden.... zouden we dat gewoon moeten laten gaan?
Denken dat dit de bevolking is.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:50 schreef theunderdog het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |