Landen met een intern conflict kunnen geen NAVO-lid worden. Dus of Oekraine staat die gebieden af, of ze komen voorlopig niet in de NAVO.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat is er trouwens precies op tegen dat Oekraïne (het niet bezette deel) nu gewoon alsnog lid van de NAVO wordt? Ik zie dat niet zo.
Waarom Brussel niet?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:07 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ome Putin ziet dat als een rechtvaardiging om kernwapens te gebruiken. Hij noemde zelfs 4 steden.
DC, New York, Berlijn en Parijs
Wat een debiele regel.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Landen met een intern conflict kunnen geen NAVO-lid worden. Dus of Oekraine staat die gebieden af, of ze komen voorlopig niet in de NAVO.
Nee, dat wil de NAVO zelf zo, is ook logisch.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat een debiele regel.Hebben Rusland en China dat ooit afgedwongen ofzo?
Ja, laat je kinderen lekker sterven daar. Ben je moeder?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:54 schreef quirina het volgende:
Nederland moet zich eens achter de oren krabben en de dienstplicht weer instellen voor 18 jarigen.
Welke troepen precies?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 07:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Europa had (ongeacht de situatie) gewoon troepen naar het front moeten sturen. Dit soort halfslachtig gezeik levert uiteindelijk weer een Russische marionettenstaat op.
Hangt er volkomen vanaf hoe groot de druk vanuit de VS gaat zijn. Zij beslissen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:15 schreef einzeinz het volgende:
Zolang Rusland het bij Oekraïne en evt. Moldavië houdt. Gaan wij als Europeaantjes echt niet naar daar moeten gaan vechten hoor.
Rusland tegenhouden is de prioriteiten bij de eigen bevolking leggen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:20 schreef the-eye het volgende:
Maar we hebben wederom gezien wat we aan "onze leiders" hebben. Kaag liet weten dat de bevolking niet op hulp bij de hoge energierekening hoefde te rekenen maar het kabinet was er wel als de kippen bij om militair materieel naar Oekraine te sturen. Laat wel weer zien wat de prioriteiten zijn. Iig niet de eigen bevolking
ik irriteer mij ook steeds meer aan "onze leiders" en dat zal ik veel landen hetzelfde zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:20 schreef the-eye het volgende:
Maar we hebben wederom gezien wat we aan "onze leiders" hebben. Kaag liet weten dat de bevolking niet op hulp bij de hoge energierekening hoefde te rekenen maar het kabinet was er wel als de kippen bij om militair materieel naar Oekraine te sturen. Laat wel weer zien wat de prioriteiten zijn. Iig niet de eigen bevolking
Het begrip wat hier wellicht van belang is, is suzereiniteit. Ik denk dat we het gedrag van Rusland moeten opvatten als suzerein willen zijn over Oekraïne.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 04:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dit dus! En wat ik hoor zijn de verwachtingen dat hij het hier echt niet bij zal laten. Het gaat hem om heel Oekraine en niet vanwege een eventueel lidmaatschap van de NAVO want die vormen geen bedreiging voor zijn souvereiniteit. Zijn grote probleem is dat als het Oekraine lukt om idd een geslaagde democratie te worden zoals de aspiraties zijn dat onrust onder zijn eigen bevolking zal gaan veroorzaken. Zij leven immers nog steeds onder zijn autoritaire regime?
De EU mag dan azen op goedkope Oekrainse arbeiders maar dat maakt ze nog geen eigen bevolkingquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Rusland tegenhouden is de prioriteiten bij de eigen bevolking leggen.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:14 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Welke troepen precies?We kunnen beter die republiekjes overspoelen met alcohol en drugs. Als je ergens chaos mee creëert, dan is het wel Russische soldaten voorzien van enorme hoeveelheden drugs.
Overigens heeft dit conflict ook een positieve noot, namelijk meer Iris de Graaf op tv
Dat moet je 20 jaar doen voordat er een dreiging is, nu heeft het weinig zin, daarnaast als je echt weerstand wilt bieden moet je substantieel in hoogwaardig materiaal investeren, niet in stikstof geneuzel om een paar marmelotten te beschermen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 06:54 schreef quirina het volgende:
Nederland moet zich eens achter de oren krabben en de dienstplicht weer instellen voor 18 jarigen.
Misschien wel.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:31 schreef Caland het volgende:
De grote vraag die op iedereens lippen brandt sinds gisteren: gaat Shakhtar Donetsk dan voortaan ook in de Russische liga voetballen?
En Zorya Luhansk?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:31 schreef Caland het volgende:
De grote vraag die op iedereens lippen brandt sinds gisteren: gaat Shakhtar Donetsk dan voortaan ook in de Russische liga voetballen?
Rusland - Polen in de WK Playoff moeten we gelijk al schrappen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:31 schreef Caland het volgende:
Als je de speeches van Poetin goed leest zegt hij gewoon wat zijn doel is: een soort alternatieve sovjetunie met allemaal vazal-staten om Rusland heen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kan ook stellen dat een Russische “vredesmacht” voor stabiliteit zal zorgen.
Linksom of rechtsom, die gebieden is Oekraïne kwijt, wat er ook zou zijn gebeurd.
Rusland is niet geïnteresseerd in heel Oekraïne.
Maar in die enorme open vlakte wat de grens vormt met Rusland achter de Donbas waar geen grensbewaking te maken valt.
Maak mij daar geen enkele zorgen over, praktisch alles zit bij de navo wat de rest betreft.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:35 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Als je de speeches van Poetin goed leest zegt hij gewoon wat zijn doel is: een soort alternatieve sovjetunie met allemaal vazal-staten om Rusland heen.
Vraag me af wanneer hij gaat stoken in de Baltische staten.
Die kans is 0 want hij is al binnengevallen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 07:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die kans is nog steeds aanwezig, hoor. Kan best zijn dat dit ook bluf is. We gaan het zien.
Dit ja. Alsof het leger zit te wachten op Jandoedels als ik, die een half jaartje getraind worden op de heiquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat moet je 20 jaar doen voordat er een dreiging is, nu heeft het weinig zin, daarnaast als je echt weerstand wilt bieden moet je substantieel in hoogwaardig materiaal investeren, niet in stikstof geneuzel om een paar marmelotten te beschermen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |