De Krim heeft vooral watertoevoer nodig.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zouden ze het land uberhaupt bezetten?
ze zetten een landverbinding op met de Krim en ruimen alle zware wapens op rondom de enclaves, veel meer gaan ze niet doen gok ik, meer hebben ze ook niet nodig en als de Oekrainers verder uit de buurt blijven is het zo gedaan
als ze al wat gaan doen
Jij zal er niet mee zitten...quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De Russen als straks hun economie nog verder het putje in geduwd wordt.
daar gaan ze niet om knokkenquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Krim heeft vooral watertoevoer nodig.
Daar moet je toch iemand als Caroline van de Plas op hebben zitten? Die trekt d'r kaplaarzen aan, springt in een Hummer, zet Biden in het kinderzitje en crost naar Moskou om het 's effe te regelenquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:04 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind Ollongren een goede naam voor een minister van Defensie. Beter dan Wopke. Het heeft iets Scandinavisch.
jij ook nietquote:
En dan komt ze terug met een koffer vol roebels en het verhaal dat Poetin een prima kerel is.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daar moet je toch iemand als Caroline van de Plas op hebben zitten? Die trekt d'r kaplaarzen aan, springt in een Hummer en crost naar Moskou om het 's effe te regelen
Geen idee? Ik zeg toch in de eerste zin: Vraag me wel af wat de objective van Rusland is? De rest is hypothetisch, wat als. Maar de VS is er vrij zeker van blijkt maar weer als je naar Biden luistert. Kiev? Echt?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:21 schreef sp3c het volgende:
Wenee, die trekt daar d'r judopak aan en zegt tegen Putin "Komaar op, één tegen één"quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan komt ze terug met een koffer vol roebels en het verhaal dat Poetin een prima kerel is.
Kiev denk ik echt niet hoor, dat kost veel meer dan het waard isquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee? Ik zeg toch in de eerste zin: Vraag me wel af wat de objective van Rusland is? De rest is hypothetisch, wat als. Maar de VS is er vrij zeker van blijkt maar weer als je naar Biden luistert. Kiev? Echt?
Dan moet POTUS ook z'n bek houden.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kiev denk ik echt niet hoor, dat kost veel meer dan het waard is
meeste oorlogen zie je gewoon aankomen van een kilometer afstandquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:30 schreef Discombobulate het volgende:
Maar goed, oorlog is nooit echt een vraag van "waarom zouden ze dat doen?" Kijk naar elke willekeurige oorlog.
snap sowieso niet waarom hij nu iedere dag komt roepen dat het zover isquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan moet POTUS ook z'n bek houden.
Misschien snap je het ietsje beter als je dit ziet.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze zetten een landverbinding op met de Krim en ruimen alle zware wapens op rondom de enclaves, veel meer gaan ze niet doen gok ik, meer hebben ze ook niet nodig en als de Oekrainers verder uit de buurt blijven is het zo gedaan
als ze al wat gaan doen
Noem eens wat voorbeelden. En noem eens een paar waar je het niet zag aankomen. En waarom.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:31 schreef sp3c het volgende:
meeste oorlogen zie je gewoon aankomen van een kilometer afstand
Herhaaldelijk zoiets roepen als Potus zijnde houdt een enorm politiek risico in. Wanneer het uiteindelijk niet gebeurt ga je voor gaas.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
snap sowieso niet waarom hij nu iedere dag komt roepen dat het zover is
ik lees het niet eens meer
ik snap het primaquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:34 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Misschien snap je het ietsje beter als je dit ziet.
Overigens: die landverbinding bestaat al naar de Krim.
Vanwege al deze pijpleidingen zijn de Russen een beetje pissig geworden op de Ukrainiers.
Dus die inkomende leidingen in Donbass veiligstellen en de rest dreigen af te knijpen als er met sancties gedreigd wordt.
Zoals ik al veel eerder riep: beetje dom om de hand die je gas en olie geeft te bijten.
[ afbeelding ]
ik kan er zo snel geen een bedenken die je niet aan zag komenquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Noem eens wat voorbeelden. En noem eens een paar waar je het niet zag aankomen. En waarom.
Zo stellig durf ik niet te zijn.
Zijn geestelijke gesteldheid heeft er niks mee te maken. Ze hebben een strategie om de spotlight erop te zetten en dan is het aan Putin om al dan niet in die spotlight zijn troepen te sturen.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:36 schreef kibo het volgende:
[..]
Herhaaldelijk zoiets roepen als Potus zijnde houdt een enorm politiek risico in. Wanneer het uiteindelijk niet gebeurt ga je voor gaas.
Dus Biden cs. moeten enorm zeker zijn van hun zaak, OF hij is echt seniel aan t worden ....
Yup, wordt tuurlijk al snel te moeilijk voor je..quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik snap het prima
verder niet gelezen
nee maar ik vind je vervelend en kinderachtigquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:49 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Yup, wordt tuurlijk al snel te moeilijk voor je..
Vanaf nu gaan we de selectieprocedure aanpassen, zodat de lettergrepen en klank van een naam belangrijker zijn dan trivialiteiten als opleiding, ervaring, affiniteit en mentale weerbaarheid! Een vereiste is wel dat deze Scandinavisch moet klinken, anders komt men niet door de selectieprocedure heen!quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:04 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind Ollongren een goede naam voor een minister van Defensie. Beter dan Wopke. Het heeft iets Scandinavisch.
Ik heb het even opgezocht, maar de laatste militair op Defensie was Wim van Eekelen tussen 1986 en 1988. Hennis werd reservist na haar ministerschap. In vergelijking met haar voorgangers heeft Ollongren wel een beetje bagage wat nu van pas komt. Volgens haar wiki heeft ze een opleiding gehad bij Clingendael en als ambtenaar werd ze ingezet in de jonge nieuwe democratieën in Oost- en Centraal-Europa. Blijkbaar ging haar scriptie voor een master Geschiedenis over de Koude Oorlog. Dat is al meer bagage dan Ank Bijleveld (lokale politica), Henk Kamp (belastingrechercheur) en Jeanine Hennis (secretariaat/EU politica) bij elkaar.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het maakt me geen reet uit hoe ze heten, maar een minimale vereiste zou mijn inziens moeten zijn dat je ervaring hebt binnen defensie. Maar schijnbaar is het binnen NL traditie om een complete leek op dat gebied op deze positie te plaatsen
Jonkvrouwe Ollongren heeft blijkbaar Fins-Russische roots. Daar kan je ook wel mee aankomen bij Vladimir.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daar moet je toch iemand als Caroline van de Plas op hebben zitten? Die trekt d'r kaplaarzen aan, springt in een Hummer en crost naar Moskou om het 's effe te regelen
zo, en dat zeg JIJ????quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee maar ik vind je vervelend en kinderachtig
ja je toon is echt gierend kutquote:
Onderschat de kracht van een naam niet. Je kan ook alleen maar president van de Verenigde Staten worden als je een korte achternaam hebt. Anders kan je het al vergeten.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Vanaf nu gaan we de selectieprocedure aanpassen, zodat de lettergrepen en klank van een naam belangrijker zijn dan trivialiteiten als opleiding, ervaring, affiniteit en mentale weerbaarheid! Een vereiste is wel dat deze Scandinavisch moet klinken, anders komt men niet door de selectieprocedure heen!
Echt waar, het niveau van dit forum is echt drastisch aan het verlagen als een user met droge ogen beweert dat de achternaam van belang is bij een dergelijke functie als minister van Defensie. Van mijn part mag ze Tuthola met de achternaam heten; zolang ze functioneert is dat toch niet van belang?
Duits is nog veel beterquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
..... Een vereiste is wel dat deze Scandinavisch moet klinken, anders komt men niet door de selectieprocedure heen! .......
ja hey jij vraagt ernaar hequote:
De Duitsers zijn helemaal doorgeschoten in pacifisme. Ons leger verkeert in staat van ontbinding, maar bij het Duitse leger is het volgens mij nog een graadje erger.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:53 schreef kibo het volgende:
[..]
Duits is nog veel beter, Scandinaviers zijn tegenwoordig te pacifistisch, niet meer de Noormannnen van vroeger ..
Dat is alleen maar uiterlijk zo, dankzij hun economische voorspoed.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De Duitsers zijn helemaal doorgeschoten in pacifisme. Ons leger verkeert in staat van ontbinding, maar bij het Duitse leger is het volgens mij nog een graadje erger.
zodat niet iedereen weer in blinde paniek pleepapier gaat lopen bunkerenquote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kan iemans me uitleggen waarom die Oekraïnse president elke keer zo'n toontje aanslaat van "het valt allemaal wel mee, gaat u rustig slapen?"
It's the economy ....quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kan iemans me uitleggen waarom die Oekraïnse president elke keer zo'n toontje aanslaat van "het valt allemaal wel mee, gaat u rustig slapen?"
Dat doen ze allemaal. Izetbegovic zei precies hetzelfde in Bosnië toentertijd.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ze hebben besloten dat de strategie deescalatie is, hoe dan ook. Dus als de Russen straks wat soldaten onthoofden zullen ze dat alsnog klein proberen te houden. Eigenlijk is de Oekrainse propaganda net zo weinig betrouwbaar als de Russische.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Onthoofden? Waar baseer je dit nou weer op?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze hebben besloten dat de strategie deescalatie is, hoe dan ook. Dus als de Russen straks wat soldaten onthoofden zullen ze dat alsnog klein proberen te houden. Eigenlijk is de Oekrainse propaganda net zo weinig betrouwbaar als de Russische.
Misschien, heel misschien, zijn de Amerikanen nog het meest betrouwbaar..
En niet de vergeten onze mp Hendrik Colijn in 1936 in zijn radio toespraak:quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat doen ze allemaal. Izetbegovic zei precies hetzelfde in Bosnië toentertijd.
hij had gelijk toenquote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:20 schreef kibo het volgende:
[..]
En niet de vergeten onze mp Hendrik Colijn in 1936 in zijn radio toespraak:
Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn. En daarmee, geachte luisteraars, laat ik u over aan de verpozing die de radio u pleegt te bieden. Goedenavond.
Drie jaar rustig slapen is niet genoeg voor je?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:20 schreef kibo het volgende:
[..]
En niet de vergeten onze mp Hendrik Colijn in 1936 in zijn radio toespraak:
Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn. En daarmee, geachte luisteraars, laat ik u over aan de verpozing die de radio u pleegt te bieden. Goedenavond.
Kongsberg (Noorwegen) fabriceert oa de Joint Strike Missile voor de F35 dacht ik.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:53 schreef kibo het volgende:
[..]
Duits is nog veel beter, Scandinaviers zijn tegenwoordig te pacifistisch, niet meer de Noormannnen van vroeger ..
Ik snap niet zo goed waarom. Puur om paniek te voorkomen? Maar je wilt je bevolking toch ook waarschuwen voor de shit die op ze afkomt?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze hebben besloten dat de strategie deescalatie is, hoe dan ook. Dus als de Russen straks wat soldaten onthoofden zullen ze dat alsnog klein proberen te houden. Eigenlijk is de Oekrainse propaganda net zo weinig betrouwbaar als de Russische.
Misschien, heel misschien, zijn de Amerikanen nog het meest betrouwbaar..
En wie kan deze held nou vergeten?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat doen ze allemaal. Izetbegovic zei precies hetzelfde in Bosnië toentertijd.
Niks aan de hand, alles onder controle lol.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En wie kan deze held nou vergeten?
[ afbeelding ]
mensen denken altijd dat het in 1939 was iigquote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:27 schreef sp3c het volgende:
deels
je kon op dat moment nog wel rustig gaan slapen maar voor Nederland was het al te laat wat de verdediging betreft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |