SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Geen slechte score, maar valt me toch tegen daar rond, wat is het, Doorn?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:50 schreef DemonRage het volgende:
Storm Eunice heeft toch goed d'r best gedaan:
[ afbeelding ]
Toch bijna heel Nederland paars.
Nicequote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:50 schreef DemonRage het volgende:
Storm Eunice heeft toch al goed d'r best gedaan:
[ afbeelding ]
Toch eens even gehakt kopen morgen of zo. Geen idee wat hier mis gaat.quote:
Dan ben je gewoon heel dom.quote:
Ja die Franklin komt er maandag nog achteraan begreep ik?quote:
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:50 schreef DemonRage het volgende:
Storm Eunice heeft toch al goed d'r best gedaan:
[ afbeelding ]
Dat kan bijna niet kloppen. Er is hier meer kapot gegaan dan ooit en heb het zelden zo erg meegemaakt.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:35 schreef Dagoduck het volgende:
Maximaal gemeten windstoot hier in Den Helder is 114 en die staat op plek 24 qua gemeten windstoten ooit hier. Toch matig, afgelopen 10 jaar waren er in feb. 2020, nov. 2016, dec. 2013 en okt. 2013 hardere windstoten. Hoogste uurgemiddelde windsnelheid zit nog buiten de top 150.
Maar wie weet komt er nog wat.
Er is helemaal geen code paars afgegeven door het KNMI! Faal!!11!!!11!!!!11EINZ!!!!quote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het kan nog wat paarser!!
Wat is die vlek met 145 toch de hele tijd die bij Moordrecht (bij grens provincie Utrecht-Zuid Holland) lijkt te hangen? Iemand daar een vloek uit gesproken of zo? Ik zie al hele tijd daar hoogste wind snelheden gemeten worden maar je zou zeggen dat dat punt naar het oosten zou moeten gaan verplaatsen..quote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het kan nog wat paarser!!
Is naar het noorden verplaatst, kijk maar op de Houtribdijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat is die vlek met 145 toch de hele tijd die bij Moordrecht (bij grens provincie Utrecht-Zuid Holland) lijkt te hangen? Iemand daar een vloek uit gesproken of zo? Ik zie al hele tijd daar hoogste wind snelheden gemeten worden maar je zou zeggen dat dat punt naar het oosten zou moeten gaan verplaatsen..
Krijgen we nu strafschoppen tussen Cabauw en Houtribdijk?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Is naar het noorden verplaatst, kijk maar op de Houtribdijk.
Daar woon ik nietquote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Is naar het noorden verplaatst, kijk maar op de Houtribdijk.
Ik wist niet eens dat je daar bereik hadquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Sow goedenavondHet midden-oosten is ook toe aan een NL-alert
![]()
En niet eens over de onderbezette politie.
[ afbeelding ]
Nog even en Glanerbrug heeft kabeltelevisie.
Drigend advies?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
En niet eens over de onderbezette politie.
[ afbeelding ]
Nog even en Glanerbrug heeft kabeltelevisie.
Ja Dreigend en dringend tegelijk. Als je nu niet heel snel naar binnen gaat is het barkenbiet'n.quote:
Kreeg 'm ook. Stomme is dat die melding zoveel irritant geluid maakt dat je hem snel wegklikt. Niet eens kunnen lezen..quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Huh? Waar in de kop van Drenthe woon je dan? Hier in Assen is het ergste inmiddels voorbij. Zag ik een uur geleden dikke bomen een hoek van zeker 45 graden maken, nu bewegen ze amper nogquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
Holy moly, hier in de kop van Drenthe lijkt het steeds harder te gaan. Ik ben blij dat ik alles op het balkon heb vastgezet danwel verzwaard. Het scheelt ook ons balkon op het oosten ligt dus zo goed als uit de wind.
Wel vervelend: mijn vriendin heeft avonddienst en die moet straks nog op de fiets naar huis.
Oh nou. Dit stond er dusquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Kreeg 'm ook. Stomme is dat die melding zoveel irritant geluid maakt dat je hem snel wegklikt. Niet eens kunnen lezen..
Zo leer je nog eens wat op de vrijdagquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat je daar bereik had
Engeland wel maar 1 dode volgens mijquote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:07 schreef quirina het volgende:
Gelukkig is de storm niet zo erg als dat hij in Engeland was.
Want daar waren echt veel meer ongelukken en zwaardere schade dan hier. Dus we mogen echt niet klagen.
Verstandigere mensen. Toosoon?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Engeland wel maar 1 dode volgens mij
Ja, wel opvallend dat alle 3 de doden in dichtbevolkt Amsterdam zijn gevallen. Toch een tikkeltje eigenwijs wellichtquote:
Nja kun je niks van zeggen ook. Maar ik heb de indruk dat het niet gehoeven had. Laten we het daarop houden.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, wel opvallend dat alle 3 de doden in dichtbevolkt Amsterdam zijn gevallen. Toch een tikkeltje eigenwijs wellicht
Lucifer is neergedaaldquote:Op vrijdag 18 februari 2022 21:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het ruikt buiten een beetje naar zwavel.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lucifer is neergedaald
Beelzebub neemt de macht over onze zielen over
Het einde der tijden is aangebroken
Zo maar eens een Duvel doppen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 21:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk dat de piek geweest is.95 cent voor je piekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Voor 50 cent mag je hem hebben.quote:
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 21:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor 50 cent mag je hem hebben.
Nu we het er over hebben, ik weet nog een leuke (matige) grap voor op de kerstmarkt.
Dit was het wel.quote:
ja vast, maar 342 containers over boord hebben ze daar ok al een kleer gezien dusjahquote:Op vrijdag 18 februari 2022 21:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dit was het wel.Boven en ten noorden van de Waddeneilanden is het nog wel heftig zo te zien.
Dat is in de buurt van waar ik woon. Merk sowieso dat we altijd vrij veel/harde wind hebben hier, wellicht omdat het allemaal zover onder NAP ligt ofzo? (Ik gok maar ietsquote:Op vrijdag 18 februari 2022 19:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat is die vlek met 145 toch de hele tijd die bij Moordrecht (bij grens provincie Utrecht-Zuid Holland) lijkt te hangen? Iemand daar een vloek uit gesproken of zo? Ik zie al hele tijd daar hoogste wind snelheden gemeten worden maar je zou zeggen dat dat punt naar het oosten zou moeten gaan verplaatsen..
Maandag? morgenochtend even haardhout van zagen denk.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 22:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Net "krak" buiten... de boom voor het huis heeft z'n grootste tak verloren en die lag dwars over de weg.
Kwam net een auto aan die niet door kon rijden, buurman even aangebeld, paar mensen die voorbij kwamen met hun hond en de tak met z'n vijven van de weg gesleept.
Bel maandag de gemeente wel even.
Ben de komende 2 dagen wegquote:Op vrijdag 18 februari 2022 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maandag? morgenochtend even haardhout van zagen denk.
Volgens mij zijn er net zoveel doden in Amsterdam gevallen als in heel Engeland...quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:48 schreef quirina het volgende:
Hier 020 redelijk rustig met af en toe hevige windvlagen waar het raam leuk van gaat bollen.
Al met al valt het mee. Engeland was het veel erger.
In Engeland moest je ook echt een doodswens hebben om naar buiten te gaan, hier was het nou weer niet zo extreem.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er net zoveel doden in Amsterdam gevallen als in heel Engeland...
Overigens hoeft dat niet per se iets te zeggen over de storm zelf natuurlijk, het kan ook wat zeggen over het intellect van de gemiddelde Amsterdammer om midden in een storm toch naar buiten te willen.
Heftig altijd, zo'n orkaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dakpan ligt weer op z'n plek.
Boom aangemeld op de website bij de gemeente.
Tuinkabouter weer rechtop gezet.
Druk druk.
Dan komt het leed ineens heel dichtbij.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dakpan ligt weer op z'n plek.
Boom aangemeld op de website bij de gemeente.
Tuinkabouter weer rechtop gezet.
Druk druk.
Misschien heb je het gemist maar het hele treinverkeer ligt nog steeds plat in het land en er zijn geen gunstige berichten voor morgen. Dat noem ik niet 'er redelijk doorheen komen'.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 16:29 schreef quirina het volgende:
Niet zo klagen. In Engeland was het vele malen erger de storm.
We zijn hier redelijk doorheen gekomen. Ik heb niemand hier zien rollen door de straten terwijl we tot diep in de nacht in code rood zaten volgens knmi.
Er zijn wat bomen omgewaaid en wat vrachtwagens maar die hadden rekening moeten houden met de veranderende weersomstandigheden vind ik. Als je weet dat het flink gaat stormen ga dan pas op weg na de storm.
Evenals onnodig autoverkeer. Ga pas weg van kantoor als het rustig weer is of voordat het losbarst.
Als je weet dat luchthavens banen gesloten houden om te vertrekken/landen wat voor sukkel ben je dan om met je autootje te gaan rijden met orkaankrachten op de (snel)weg?
Veel ongelukken hier waren gewoon eigen schuld en hadden niet hoeven te gebeuren.
quote:Storm Eunice heeft door het hele land voor schade aan het spoor gezorgd. Daarom wordt er met man en macht gewerkt om het spoor te repareren en schoon te maken. Het treinverkeer komt langzaam weer op gang, maar de werkzaamheden zullen nog zeker het hele weekend duren.
Misschien dat nog niet eens, maar veel mensen weten niet dat er een hele logistieke planning achter zit. Als veel treinen zouden stranden, dan is het een hele logistieke operatie om die te krijgen waar ze moeten starten de volgende dag. Nu stopte de NS om 14 uur en konden ze prima rangeren en de treinen klaarzetten voor de volgende dag. Dat ze nu niet kunnen rijden komt natuurlijk door bomen op het spoor en kapotte bovenleidingen. Zo simpel is het allemaal niet. vriend van mij is machinist en die heeft wel eens korte diensten met lege treinen die die alleen maar klaarzet voor de opstart en daarna pas de reguliere dienst heeft. Zo makkelijk is het in Nederland allemaal niet. Dus het stoppen van de dienstregeling is wel een goed besluit, vind ik. Het voorkomt of reduceert eventuele schade aan treinen en personen en daarnaast een hoop gedoe naderhandquote:Op zaterdag 19 februari 2022 16:39 schreef quirina het volgende:
Trouwens de treinen reden niet eens vanaf gisteren middag als dat wel was geweest ja dan had je waarschijnlijk doden of gewonden gehad door treinongelukken.
Dat is HEEL iets anders dan materiële schade die er nu is. De materiële schade was te verwachten.
Ik zie het ineens voor me. Boom valt in de dierentuin op de behuizing van dier. Leeuw, tijger of beer komt er geschrokken uit en neemt de benen en heeft weinig moeite om over het hek te komen...quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien dat nog niet eens, maar veel mensen weten niet dat er een hele logistieke planning achter zit. Als veel treinen zouden stranden, dan is het een hele logistieke operatie om die te krijgen waar ze moeten starten de volgende dag. Nu stopte de NS om 14 uur en konden ze prima rangeren en de treinen klaarzetten voor de volgende dag. Dat ze nu niet kunnen rijden komt natuurlijk door bomen op het spoor en kapotte bovenleidingen. Zo simpel is het allemaal niet. vriend van mij is machinist en die heeft wel eens korte diensten met lege treinen die die alleen maar klaarzet voor de opstart en daarna pas de reguliere dienst heeft. Zo makkelijk is het in Nederland allemaal niet. Dus het stoppen van de dienstregeling is wel een goed besluit, vind ik. Het voorkomt of reduceert eventuele schade aan treinen en personen en daarnaast een hoop gedoe naderhand
Vandaag zelf ook extra gewerkt. op ons park in Beekbergen op de Veluwe waren er wel een aantal om gegaan en daarnaast nog een aantal waar de kronen los in hingen. veel takken en delen van bomen overal. Met de schade viel het relatief gezien mee, maar toch een aardige bende opgeruimd vandaag. maandag maar weer verder. Er staan veel grove dennen en die pakken toch altijd wel veel wind tijdens een storm.
Klein voordeel is wel dat de slechtere en minder gezonde takken en bomen het nu wel begeven hebben.
Ik werk trouwens niet in Beekse Bergen, als je dat zo leestquote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie het ineens voor me. Boom valt in de dierentuin op de behuizing van dier. Leeuw, tijger of beer komt er geschrokken uit en neemt de benen en heeft weinig moeite om over het hek te komen...
quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik werk trouwens niet in Beekse Bergen, als je dat zo leest. Beekbergen, op de Veluwe en op een vakantiepark
Oh zoquote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik werk trouwens niet in Beekse Bergen, als je dat zo leest. Beekbergen, op de Veluwe en op een vakantiepark
valt meequote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:49 schreef Godshand het volgende:
Zijn er nog stevige ruk winden rond Schiphol? Over paar uur land ik er met mijn vlucht, maar hoop zonder moeite voor de piloot
Inderdaad, bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
valt mee
https://www.buienradar.nl(...)6240#weatherGraph_ff
Heb je wifi aan boord??quote:Op zaterdag 19 februari 2022 18:49 schreef Godshand het volgende:
Zijn er nog stevige ruk winden rond Schiphol? Over paar uur land ik er met mijn vlucht, maar hoop zonder moeite voor de piloot
Vlucht vertrekt over 40 minutenquote:
De herfst gaat onverminderd door. Best een natte maand. Komende 48 uur weer een beste plonsquote:Op zaterdag 19 februari 2022 19:17 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een regen nu weer hier in het Westen. Volgens mij heeft de buienradar een storing, want daar lijkt het op lichte regen, maar het gaat goed te keer. Vooral de combinatie met veel wind weer. Qua geluid klinkt het nu dramatischer dan gisteren hier binnen.
En dan nog eens een korte felle storm erbij, windstoten van 120 staan zelfs op de kaart tijdens koufront.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 19:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De herfst gaat onverminderd door. Best een natte maand. Komende 48 uur weer een beste plons
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 19 februari 2022 19:41 schreef Borrelnootje00 het volgende:
En zag nog wel wat ongevallen bomen liggen.
100-140 en er staat inderdaad een uitschieter van 162quote:
Zou dat kunnen betekenen dat de NS dan morgenmiddag zegt "Met de huidige vooruitzichten houden we het treinverkeer nog even on hold om extra problemen voor reizigers te voorkomen"quote:Op zaterdag 19 februari 2022 20:18 schreef INViCTuS het volgende:
100-140 en er staat inderdaad een uitschieter van 162
quote:Laatst gewijzigd: 19 februari 2022, 18.37 uur
Er is vandaag hard gewerkt door ProRail om de stormschade te herstellen. Steeds meer verstoringen zijn verholpen en ook vannacht en morgen gaan de werkzaamheden door.
https://www.ns.nl/reisinf(...)ep-storm-eunice.html
De radar is deaud.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 20:26 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom zie ik geen regen op de regenradar/buienradar. Het regent hier al uren.
Kapotstukgewaaid.quote:
Is een complot van de klimaatfacisten!1!!11!quote:Op zaterdag 19 februari 2022 20:26 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom zie ik geen regen op de regenradar/buienradar. Het regent hier al uren.
Hier ookquote:Op zaterdag 19 februari 2022 20:42 schreef ddx het volgende:
Komt hier met bakken uit de lucht, maar ondertussen kaartje van buienradar is zo ongeveer heel Nederland droog
Wtf.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 21:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het spookte vanavond weer in Zeeland, daar kwam een forse bui voorbij met windstoten richting de 130km/h.
[ afbeelding ]
Maar we hebben nog geen winter gehadquote:Op zondag 20 februari 2022 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Laat die lente aub snel komen, man man man
Die winter hoeft ook niet meer...helemaal klaar meequote:Op zondag 20 februari 2022 09:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar we hebben nog geen winter gehad
Hoe kun je er nou klaar mee zijn als ie nog niet is geweest!quote:Op zondag 20 februari 2022 10:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die winter hoeft ook niet meer...helemaal klaar mee
Vind je die half gesmolten bruine smurrie wat wij "winter" noemen aantrekkelijk dan? Nee laat die lente maar komen!quote:Op zondag 20 februari 2022 10:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoe kun je er nou klaar mee zijn als ie nog niet is geweest!
Nederlandse winters zijn altijd grijs en nat. Anders kan je net zo goed zeggen dat een zomer zonder hittegolf geen zomer isquote:Op zondag 20 februari 2022 10:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Met een beetje pech duurt dat zo tot halverwege mei.quote:Op zondag 20 februari 2022 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Laat die lente aub snel komen, man man man
Hoeven we iig niet tot de zomer te wachten voor wat level 2 waarschuwingen voor heftig convectief weer.quote:
In de zomer hebben we meer moeite nodig om de LV2 te kunnen halenquote:Op zondag 20 februari 2022 11:34 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hoeven we iig niet tot de zomer te wachten voor wat level 2 waarschuwingen voor heftig convectief weer.
Veel regen en zware windstoten tussen 80 en 110km per uur, ook landinwaartsquote:
Mwah, in een winter hoort wel minimaal een paar dagen vrieskou overdag. Deze winter nog geen handvol keren gevroren, en de keren die er waren waren in de nacht. Hoeft van mij echt geen weken -15 te zijn met sneeuw (mag wel) om het winter te noemen.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederlandse winters zijn altijd grijs en nat. Anders kan je net zo goed zeggen dat een zomer zonder hittegolf geen zomer is
Afgelopen zomer had geen dagen boven de 30 (en zomerse dagen waren op één hand te tellen buiten juni), dus ik vind dit wel een eerlijke ruil.quote:Op zondag 20 februari 2022 12:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mwah, in een winter hoort wel minimaal een paar dagen vrieskou overdag. Deze winter nog geen handvol keren gevroren, en de keren die er waren waren in de nacht. Hoeft van mij echt geen weken -15 te zijn met sneeuw (mag wel) om het winter te noemen.
Geen code rood dusquote:Op zondag 20 februari 2022 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Veel regen en zware windstoten tussen 80 en 110km per uur, ook landinwaarts
maar het vriest nooit in den helderquote:Op zondag 20 februari 2022 12:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mwah, in een winter hoort wel minimaal een paar dagen vrieskou overdag. Deze winter nog geen handvol keren gevroren, en de keren die er waren waren in de nacht. Hoeft van mij echt geen weken -15 te zijn met sneeuw (mag wel) om het winter te noemen.
Gewoon stevige windstoten net voor en tijdens het koufront.quote:
En in maart direct door de zomer inquote:Op zondag 20 februari 2022 13:41 schreef fetX het volgende:
Wat een ongekend tyfusweer. Het is verdomme al 5 maanden herfst als het niet langer is
ZIEDEND.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:41 schreef fetX het volgende:
Wat een ongekend tyfusweer. Het is verdomme al 5 maanden herfst als het niet langer is
Dan hoef je in ieder geval niet tegen de wind in te trappen.quote:Op zondag 20 februari 2022 15:30 schreef kree het volgende:
Ik moet nog weg met de scooter.
Klote wind
Tijd voor mooi weer daarna!quote:Op zondag 20 februari 2022 14:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Gewoon stevige windstoten net voor en tijdens het koufront.
Wel krijgen we te maken met een zeldzaam 3ling storm, waarbij 3 stormen binnen een week valt.
Zou wel eens tijd worden na 5 maanden trieste herfst ellendequote:
Veel bomen en andere spullen zijn al verzwakt door Eunice, het zou best kunnen dat we aanzienlijk meer meldingen van schade zouden kunnen krijgen omdat veel nog niet is hersteld.quote:Op zondag 20 februari 2022 17:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het waait weer best hard in de regio Den Haag en zie op locatie kanalen weer allemaal van dit soort berichten over omgewaaide bomen etc.
Plus een door de regen verzadigde bodemquote:Op zondag 20 februari 2022 17:36 schreef RiKe het volgende:
[..]
Veel bomen en andere spullen zijn al verzwakt door Eunice, het zou best kunnen dat we aanzienlijk meer meldingen van schade zouden kunnen krijgen omdat veel nog niet is hersteld.
Dat is niet waar.quote:Op zondag 20 februari 2022 12:55 schreef Tjacka het volgende:
[..]
maar het vriest nooit in den helder
Zit wat in. Maar dat maakt het allemaal wel wat gemiddeld qua waarden.quote:Op zondag 20 februari 2022 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Afgelopen zomer had geen dagen boven de 30 (en zomerse dagen waren op één hand te tellen buiten juni), dus ik vind dit wel een eerlijke ruil.
Denk eerder storm Glennis. Glennis Krijsquote:Op zondag 20 februari 2022 19:42 schreef ZaZoe het volgende:
Lijkt wel stormseizoen, is storm Gladys al in de maak?
Haal de Jumbo's dan maar uit de lucht
Ja.quote:Op zondag 20 februari 2022 20:36 schreef VacaLoca het volgende:
Is t nou wel officieel een storm hier ook? En dus de derde achter elkaar?
Zit je in Frankrijk of zo? Heel Nederland krijgt er mee te maken:quote:Op zondag 20 februari 2022 20:54 schreef Dagoduck het volgende:
Bagger, stevige buienlijntje gaat precies over het Marsdiep/zuiderlijk TexelKilometer of 6 zuidelijker graag...
Volgens de radar die ik bekeek zat ik precies in die ruimte zonder bui ten westen van Den Helder. Maar blijkbaar gaat de bui wat zuidelijker.quote:Op zondag 20 februari 2022 20:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zit je in Frankrijk of zo? Heel Nederland krijgt er mee te maken:
[ afbeelding ]
Het trekt schuin naar het noordoosten dus Nijmegen valt ook net niet in de prijzen hoor.quote:Op zondag 20 februari 2022 20:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zit je in Frankrijk of zo? Heel Nederland krijgt er mee te maken:
[ afbeelding ]
Nou nee, het trekt nagenoeg precies naar het Oosten.quote:Op zondag 20 februari 2022 21:15 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Het trekt schuin naar het noordoosten dus Nijmegen valt ook net niet in de prijzen hoor.
Dat kun je vinden maar het buienlijntje komt toch echt niet onder de grote rivieren Radarquote:Op zondag 20 februari 2022 21:30 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nou nee, het trekt nagenoeg precies naar het Oosten.
Jawelhoor. Ontwikkelt zich nu.quote:Op zondag 20 februari 2022 21:32 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dat kun je vinden maar het buienlijntje komt toch echt niet onder de grote rivieren Radar
quote:Op zondag 20 februari 2022 21:34 schreef pullup het volgende:
SerieusDie misten we nog, slagregens bij de storm @ Amsterdam
quote:Toen deed de HEERE zwavel en vuur over Sodom en Gomorra regenen, van den HEERE uit den hemel.
Pciesquote:
129 bij Vlissingen nu. (en 134 op een booreiland?)quote:
Wees gerust. Heel Nederland gaat kapot:quote:Op zondag 20 februari 2022 21:32 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dat kun je vinden maar het buienlijntje komt toch echt niet onder de grote rivieren Radar
De teleurstellingquote:Op zondag 20 februari 2022 10:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Is er ergens een actuele lijst waar de snelheden te zien zijn?quote:Op zondag 20 februari 2022 21:57 schreef ddx het volgende:
[..]
129 bij Vlissingen nu. (en 134 op een booreiland?)
Noord-Holland lijkt nu over hoogtepunt te zijn, duikt daar echt hard naar beneden nu naar korte piek van windkracht 10.
https://www.buienradar.nl/nederland/wind/actuele-windstootquote:Op zondag 20 februari 2022 22:00 schreef RiKe het volgende:
[..]
Is er ergens een actuele lijst waar de snelheden te zien zijn?
Ik zit al op Ventusky en Windy te kijken maar dat is wat beperkt en geeft deze piek ook niet aan.
1 van de weinige die ik nog niet open had staan, thanks!quote:Op zondag 20 februari 2022 22:00 schreef ddx het volgende:
[..]
https://www.buienradar.nl/nederland/wind/actuele-windstoot
Hier (Zwaag) lijkt het buiten ineens windstil. Hoor niks meer, boom zwiept niet meer heen en weer.quote:Op zondag 20 februari 2022 21:50 schreef ddx het volgende:
Het lijkt nu windstil hier, maar kijk ik op buienradar dan zie ik windkracht 10 maar naar het westen gedraaid.
En mijn appartement kijkt uit op het zuid/oosten.
Grappig trouwens verschil bij Den Helder maar windkracht 6 op het kaartje.
Daar is de wind echt compleet gedraaid, van zw naar nw en idd veel minder hard.quote:Op zondag 20 februari 2022 22:03 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hier (Zwaag) lijkt het buiten ineens windstil. Hoor niks meer, boom zwiept niet meer heen en weer.
Vind ik eigenlijk een stuk spannender dan de harde wind die net op mijn ramen beukte eigenlijk, zo stil ineens
Jij boft:quote:Op zondag 20 februari 2022 22:06 schreef MissHobje het volgende:
Het gaat lekker tekeer hier in De Bilthoor het lekker bulderen in het bos.
Ja klopt, nu wel zichtbaarquote:
En nu lijkt het lijntje weer op te lossen tot.........net boven Nijmegenquote:
Jep gaat nu helemaal los hier in 013, komt zo uw kant op.quote:Op zondag 20 februari 2022 22:29 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Komt toch best wel wat onweer aan.
Trok even flink aan inderdaad.quote:Op zondag 20 februari 2022 22:53 schreef DemonRage het volgende:
Ik zag net ff een dikke CG ontlading... die als een kralenketting wegebte.
Klopt, in de loop vd ochtend sterkt ie weer aanquote:Op zondag 20 februari 2022 23:51 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen avond was dus eigenlijk Franklin nog niet? Of was dat deel 1. Die donkere klodder komt morgen eind van de ochtend bij ons aan de kust, helaas iets minder donker.
Nieuw recordquote:Zes stormdagen op rij: een nieuw record!
In het verleden zijn dergelijke reeksen van opeenvolgende stormdagen vaker voorgekomen, maar toen bleef het altijd bij maximaal vijf dagen. Dit gebeurde bijvoorbeeld in december 1979, januari 1984, januari 1993 en voor het laatst in februari 2014. Opvallend is dat al deze reeksen plaatsvinden in de wintermaanden.
Wanneer een storm rond middernacht passeert kan één stormdepressie twee stormdagen opleveren. Dit was afgelopen week het geval met storm Dudley die woensdag en donderdag over ons land trok. Vervolgens kwam zware storm Eunice die vrijdag veel schade veroorzaakte in ons land en in het noorden aan het begin van de nacht naar zaterdag nog flink tekeerging. Storm Franklin bracht vervolgens zowel gisteren als vandaag storm teweeg aan de Nederlandse kust.
https://www.weerplaza.nl/(...)n-nieuw-record/7539/
Wie niet?quote:
En die wind staat ook nog eens recht op mijn slaapkamerraam te blazen. Ik slaap niet echt lekker op deze manier.quote:Op maandag 21 februari 2022 00:38 schreef RiKe het volgende:
Nou van mij mag hij weg blijven, heb het wel gehad met die onrustige ellende. Een mooie onweersbui kan ik waarderen, maar telkens maar storm na storm is echt verschrikkelijk bagger in mijn ogen.
Iedereen!quote:Op maandag 21 februari 2022 09:08 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Wie niet?
Vanochtend vroeg naar werk was die toch ook weer heel kut aanwezig. Kon nu gelukkig wel gewoon op mijn fiets blijven maar die wind mag echt ff een keer wat minder worden.
Dat was een buienlijn langs het koufront van Franklin.quote:Op zondag 20 februari 2022 23:51 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen avond was dus eigenlijk Franklin nog niet? Of was dat deel 1. Die donkere klodder komt morgen eind van de ochtend bij ons aan de kust, helaas iets minder donker.
Niks ervan. Geen koud k*t weer meerquote:Op maandag 21 februari 2022 10:35 schreef Wereldgozer het volgende:
Krijgen we in maart nog een weekje winter?
Netjesquote:Op maandag 21 februari 2022 10:23 schreef ondeugend het volgende:
De bui past ook weer precies boven Nederland zie ik.
Thor is weer aan het puzzelen en heeft een stukje op ons gelegd
Liever dit dan nogmaals de schade/doden van afgelopen vrijdag.quote:Op maandag 21 februari 2022 11:11 schreef Nattekat het volgende:
Dat spannende weer van vrijdag is toch een stuk mooier dan dat kansloze gemiezer van vandaag
Sensatie kan leuk zijn, betekent niet automatisch dat je de nadelen prima vindt natuurlijkquote:Op maandag 21 februari 2022 11:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Liever dit dan nogmaals de schade/doden van afgelopen vrijdag.
Ik geloof er niets van, dit moet voor een ander land zijn. In Nederland kennen we vooral het treurige herfstweer.quote:Op maandag 21 februari 2022 10:52 schreef INViCTuS het volgende:
Dat dit nog kan?! Zou het echt? Zoveel zon is wel gewaagd
[ twitter ]
Waar baseer je dit opquote:Op maandag 21 februari 2022 12:11 schreef Djeez het volgende:
https://dvhn.nl/groningen(...)voeren-27491664.html
Kutweer is extreem uitzonderlijk. Let op mijn woorden. 2022 zal de boeken ingaan als het natste jaar aller tijden. 1998 zal echt verbleken bij dit kutjaar
Lees het artikel ffquote:
Kijk, de eckte bikkelsquote:Op maandag 21 februari 2022 09:28 schreef Dagoduck het volgende:
Zeikerds.
Ik zal even mijn regenkleding aantrekken en een strandwandeling maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hoe vinden die twee dingen afzonderlijk plaats dan?quote:Op maandag 21 februari 2022 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sensatie kan leuk zijn, betekent niet automatisch dat je de nadelen prima vindt natuurlijk
quote:Op maandag 21 februari 2022 12:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk, de eckte bikkelsIk ben ook buiten aan de slag en erop gekleed.
Was wel pittig, het pad over de duinen viel amper op de lopen met rukwinden van opzij, en de zee kwam tot het helmgras dus een strand was er ook niet echt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Dan komt er maar bizar veel water.quote:
Nee! Lente.quote:Op maandag 21 februari 2022 10:35 schreef Wereldgozer het volgende:
Krijgen we in maart nog een weekje winter?
Ja net als vorig jaar zekerquote:Op maandag 21 februari 2022 12:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan komt er maar bizar veel water.
Maar wel met een prima lente en zomer.
Alsof zo een laffe zomer standaard is. Nope.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:43 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Ja net als vorig jaar zeker
Handig om te kijken wanneer het hoogwater is voordat jet het strand opgaat met dit weer.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:35 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Was wel pittig, het pad over de duinen viel amper op de lopen met rukwinden van opzij, en de zee kwam tot het helmgras dus een strand was er ook niet echt.
Opbokken met die hittequote:Op maandag 21 februari 2022 10:52 schreef INViCTuS het volgende:
Dat dit nog kan?! Zou het echt? Zoveel zon is wel gewaagd
[ twitter ]
Dan ga ik alsnog wanneer het hoogwater isquote:Op maandag 21 februari 2022 13:11 schreef ddx het volgende:
Handig om te kijken wanneer het hoogwater is voordat jet het strand opgaat met dit weer.
Zo gaat het altijd, zo heb je een overschot aan neerslag en zo is het in een knip wegquote:Op maandag 21 februari 2022 14:16 schreef Coelho het volgende:
Hier in 3 weken tijd al 120mm regen gemeten. Sommige weilanden staan volledig blank. Alle wandelpaden en grasvelden zijn zo drassig dat je tot je enkels wegzakt. En dan zul je zien dat er straks na 3 mooie dagen in mei alweer over droogte gesproken gaat worden
Bedankt voor het herinneren.quote:Op maandag 21 februari 2022 10:09 schreef RamboDirk het volgende:
Vergeet je niet in te smeren met factor 30 vandaag.
Inderdaad. Voor mijn gevoel was het warm ondanks dat het maar 10 graden was of zoquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:38 schreef Haags het volgende:
Volgens mij is dit de eerste zonnige dag van 2022.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |